Alkoholin käyttä ja lasten haku päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Soita ap päiväkotiin ja kysy kuinka paljon voit juoda alkoholia ennen kuin haet lapset. :saint:

No, niin mä aattelinkin, että vois ehkä ihan suoraan kysyä, että mikä heillä on ohjeistus noihin tilanteisiin... mut en tiiä, kehtaako.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja en:
joisi yhtään alkoholia jos joutuisin hakemaan lapset päiväkodista. minkä kuvan antaa jos äiti haiskahtaa alkoholille vaikka ei olisi lasillista enempää juonut?

No sepä se, tässä kun on puntarissa juurikin nämä kaksi asiaa:
1) Minkä kuvan antaa päiväkodilla äiti, joka on nauttinut lasin tai pari viiniä?
2) Minkä kuvan antaa työpaikalla nuori nainen, joka ei koske alkoholiin?

Oho. 3) Minkä kuvan antaa nuori nainen, joka tarvitsee palstan mielipiteen tällaiseen asiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Soita ap päiväkotiin ja kysy kuinka paljon voit juoda alkoholia ennen kuin haet lapset. :saint:

No, niin mä aattelinkin, että vois ehkä ihan suoraan kysyä, että mikä heillä on ohjeistus noihin tilanteisiin... mut en tiiä, kehtaako.

No jos sitä joka tapauksessa miettii itse että on OK nauttia jonkun verran ja pitää, niin kuin jotkut täällä, jopa naurettavana tuota nollatoleranssia, niin sittenhän ei ole mitään syytä salata tätä asiaa päiväkodin henkilökunnalta.

Oho mitä vastauksia olet saanut.

Totta kai juot lasin pari vaikka viiniä ruoan kanssa. Ja haet lapset tarhasta. Itse aikuisena varmasti tiedät menetkö ihan sekaisin lasista vai et.

Onpa taas ongelma tehty asiasta :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Kyllä nyt tehdään kärpäsestä härkänen :laugh: Mulle ei olisi tullut mielenkään kysellä edes tällaista asiaa täältä :xmas:

No, ei mullakaan, kunnes tänne ilmesty se ketju, jossa tapeltiin päiväkausia siitä, mitä päiväkodin hoitajien olisi kuulunut tehdä tilanteessa, jossa äiti haki lapsiaan hoidosta vähän viinalle haiskahtaen... Itse olin sitä mieltä, että ei mitään. Suurin osa ketjussa oli sitä mieltä, että hoitajilla on jopa olemassa ohjeistus siitä, että lasta ei saa antaa vanhempansa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Kyllä nyt tehdään kärpäsestä härkänen :laugh: Mulle ei olisi tullut mielenkään kysellä edes tällaista asiaa täältä :xmas:

No, ei mullakaan, kunnes tänne ilmesty se ketju, jossa tapeltiin päiväkausia siitä, mitä päiväkodin hoitajien olisi kuulunut tehdä tilanteessa, jossa äiti haki lapsiaan hoidosta vähän viinalle haiskahtaen... Itse olin sitä mieltä, että ei mitään. Suurin osa ketjussa oli sitä mieltä, että hoitajilla on jopa olemassa ohjeistus siitä, että lasta ei saa antaa vanhempansa mukaan.

Ei kannata lukea tätä palstaa kuin ainoaa totuutta. Anna mennä toisesta korvasta ulos ja kuuntele omaa järkeäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kyllä haluaisi olla sellaisessa työyhteisössä, jossa pienten lasten äidin alkoholittomuus on ihmettelyn aihe. Keskellä arkipäivää... Huh!

Se ei ole työaikastasta kiinni, vaan suomessa ihan missä vaan ja milloin vaan joutuu selittelemään miksi ei ota alkoholia.
Sitä, kun on pakko juoda ainakin, jos ilmaseksi saa. Monet ei vaan tajua, että kaikille ei maistu (helvetin pahaa ja nukuttavaa).
Eikä tuollainen lapsen haku ole edes kelpaava selitys niille joille alko on se tärkein juttu aina ja joka juhlassa.

Alkuperäinen kirjoittaja viina vai lapset:
Tiedän tapauksen jossa äiti vei krapuloissaan lapsia hoitoon,kun meni hakemaan niitä kotiin ne olikin jo huostaanotettu :(
Päiväkodin henkilökunta oli siis tehnyt ilmoituksen.

Äiti oli edellis iltana juhlinut hiukan pidempään jolloin illalla ja yöllä lapsilla oli hoitaja mutta selvä hoitaja ei kerennyt viedä lapsia hoitoon kun oli sopinut jotakin muuta.

Tuota nyt en ihan usko! Ei lapsia ilmottamatta mihinkään viedä ja asiaa selvittämättä! terv. alalla oleva!

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
joisi yhtään alkoholia jos joutuisin hakemaan lapset päiväkodista. minkä kuvan antaa jos äiti haiskahtaa alkoholille vaikka ei olisi lasillista enempää juonut?

1) Minkä kuvan antaa päiväkodilla äiti, joka on nauttinut lasin tai pari viiniä?

Oho. 3) Minkä kuvan antaa nuori nainen, joka tarvitsee palstan mielipiteen tällaiseen asiaan?

Sen, että ei halua lapsiaan huostaanotettavan turhan takia...

Eikö noihin huostaanottoihin nyt vaadita hieman enemmän syytä?

Tuntuu että täällä heitellään ihan äitien pelotteeksi vähän välitä tuota "lapsesi otetaan huostaan" väitettä.

Jos mulla olis lapset haettavana päiväkodista, niin nro 2 olis mulle täysin yhdentekevää. Alkottomuus on oma valinta, josta ei tartte tehdä numeroa. Glögin saa ilman alkoakin ja jos haluart juoda punkkua, niin sitäkin on alkottomana. Juo vettä, se toimii aina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viina vai lapset:
Tiedän tapauksen jossa äiti vei krapuloissaan lapsia hoitoon,kun meni hakemaan niitä kotiin ne olikin jo huostaanotettu :(
Päiväkodin henkilökunta oli siis tehnyt ilmoituksen.

Äiti oli edellis iltana juhlinut hiukan pidempään jolloin illalla ja yöllä lapsilla oli hoitaja mutta selvä hoitaja ei kerennyt viedä lapsia hoitoon kun oli sopinut jotakin muuta.

Tuota nyt en ihan usko! Ei lapsia ilmottamatta mihinkään viedä ja asiaa selvittämättä! terv. alalla oleva!

No tätien mielestä asia oli tietenkin selvä ja eivät välttämättä saaneet äitiä puhelimella kiinni...
On sitä pienemmästäkin päikyssä huostaanotolla uhattu.

Alkuperäinen kirjoittaja jaajaa:

Jos mulla olis lapset haettavana päiväkodista, niin nro 2 olis mulle täysin yhdentekevää. Alkottomuus on oma valinta, josta ei tartte tehdä numeroa. Glögin saa ilman alkoakin ja jos haluart juoda punkkua, niin sitäkin on alkottomana. Juo vettä, se toimii aina.

Varmasti vesi toimii jos on absolutisti. En epäile yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja s:

Vesi muuten oikeesti toimii joka ruoan kanssa. En ole absolutisti, mutta lapseni haen kyllä TÄYSIN selvinpäin hoidosta!

No mun maalaisjärki sanoisi tässä, että sen yhden (joku voi ottaa kaksikin) voi ottaa huoletta. Jos kuitenkin pelkää mitä hoidossa mahdollisesti sanotaan, voi kertoa aamulla lapset hoitoon jättäessään, että tänään on pikkujoulut töissä ja taitaa olla ihan viinitarjoilu. Ei tarvitse sitten hoitotätien miettiä jos haiskahtaa vähän alkoholi.

Alkuperäinen kirjoittaja tympääntynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Sen, että ei halua lapsiaan huostaanotettavan turhan takia...

Joo, ne lapset toki huostaanotetaan jos äiti on ottanut pikkujouluissa lasin punkkua. Ja jos taas asia huolestuttaa niin että sitä pitää kysellä jostain Kaksplussalta, ois varmaan helpointa olla ottamatta. Vai?

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Eikö noihin huostaanottoihin nyt vaadita hieman enemmän syytä?

Tuntuu että täällä heitellään ihan äitien pelotteeksi vähän välitä tuota "lapsesi otetaan huostaan" väitettä.

No meinaatko, että päikyssäkin sitä käytetään pelotteena, kun tuttuni myöhästyi lapsen hausta niin huostaanotolla alettiin uhkailemaan...

Mun mielestä humalassa ei lasta haeta, kuten ei humalassa vietetä kotonakaan aikaa lasten kanssa. Mutta juoda voi juhlissa sen verran, että pää on selvä siinä vaiheessa kun lapsia on hakemassa. Toinen seikka sitten onkin, että mikä on kenellekin selvä eli jos ei vesiselvästä ole tässä kohti puhe. Kuitenkin niin, että käytös on normaali eikä humalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja s:

Vesi muuten oikeesti toimii joka ruoan kanssa. En ole absolutisti, mutta lapseni haen kyllä TÄYSIN selvinpäin hoidosta!

Jos koet lasin ongelmaksi niin saathan sinä juoda pelkkää vettä. Ei se kuitenkaan kaikille aiheuta ongelmia.

Yhteistyössä