Voi
@-dino- tosi harmi kun vastoinkäymisiä ollut taas
jospa kontrollissa tulisi hyviä uutisia taas! Ja ei tarvi kyllä teidän tilanteessa olla omasta pömppömahasta yhtään huolissaan kun perus arkikin on välillä taistelua. Ehtiihän niitä kiloja sitte karistaa myöhemminkin!
Mäkin sitä raskausmahaa kyllä kaipaan ja oon salaa kateellinen niistä kun tuolla liikenteessä näkee
@Domi oooh onnea hyvistä yöunista
Meillä on tyyliin aina aina telkkari päällä
vaikka sitä ei kukaan katsoisikaan. On jotenkin itsekin niin ehdollistunut siihen, että olisi tosi outoa jos ei olisi sen tuomaa taustaääntä/valoa
Vasta ihan viimeisen vuoden aikana tuo 3,5vee on alkanut kunnolla keskittymään pikku kakkoseen tai jos saa katsoa netflixistä lasten sarjoja. Sitä ennen, varsinkin pienenä, tykkäsi mainoksista kauheasti, saattoi niitä napottaa pari ennenku lähti touhuamaan taas
En nyt ole koskaan laskenut paljon päivässä telkan tuomaa ruutuaikaa hänelle tulee, mutta koska ei saa oikeasti juuri koskaan kännyköitä/padeja/tms näpertää niin en ole pitänyt sitä niin pahana. Ei kuitenkaan kiinnostu ns aikuisten ohjelmista, paitsi jostain game showsta kuten the wall. Mutta jokainen lapsi on yksilö niin jos tuntuu, että kiinnostus olisi omasta mielestäkin jo liian kova telkkaa kohtaan niin ehkä sitte hyvä pitää kiinni koko laite.
Esikoisen vauva-aikana luin jostain, että jos alle 2vee lapsi saa päivittäin 30min näpertää kännykkää/padeja yms niin se yksistään jo hidastaa puheenkehitystä 45%
kai se telkkakin lasketaan tähän. Mutta sitäkin pitäisi kai aika intensiivisesti tuijottaa.
Onko teistä kukaan vieroittanut vauvana jo tutista? pitääköhän se silloin vieroittaa ihan kokonaan, eli ei esim automatkoille yms enää saatavilla. Mä sitä harkitsen nyt vakavasti ja yritän näillä väsyneillä aivoilla miettiä miten se onnistuisi tai miten kannattaa toteuttaa. Oon aika vakuuttunut sen olevan osasyy meidän paskoihin öihin. Imetyksen lisäksi tuttia saanut jatkuvasti laittaa takas suuhun viime aikoina, joten en oo nukkunut varmaan edes 1h yhtäjaksoisesti
Imetys mua ei öisin edelleenkään haittaa, muutaman kerran syö vielä.
Oon nyt nukuttanut viime viikolla toiset päikkärit aina pinnasänkyyn. Päätettiin testaa sitä öisin myös kun oli pari iltaa, että oli itkuinen yhtäkkiä nukkumaan menon jälkeen ennenku ite ehti sänkyyn viereen, joku intuitio vaan ohjasi mut laittamaan vauva pinnasänkyyn. ja rauhoittuikin sinne sitten helposti.
Eka yö meni jotenkin tosi toiveikkaan hyvin, heräili parin tunnin välein syömään (ei rauhoittunut tutilla tällöin), mutta siinäkin välissä piti tuttia asentaa tyyliin kerran. Paras oli kuitenkin, että syötön jälkeen kun laitoin takas niin samantien nukahti itse. Viime yö olikin sitten taas täyttä
Kesken yötä alkoi itkemään, ei kai olisi halunnut takas pinnikseen, mutta halusin jatkaa silti ja sain nukahtamaan sinne - mitä nyt koko muu perhe olikin hereillä sen takia... Tuttia sai myös sitten laittaa ihan jatkuvasti takaisin.
Kokeilin tänään ekoille päikyille, etten anna tuttia, mutta tunnin kun siinä yritin rauhoitella hilluvaa, härväävää ja (huuto)itkevää väsynyttä lasta niin annoin periksi
Ei mua muuten tutin syöminen haittaisi kun pojan kanssakin sen pois jättäminen meni aika smoothisti kuitenkin. Mitä nyt hän ei ole osannut nukahtaa itse enää sen jälkeen ollenkaan
mutta eipä olla jaksettu unikouluttaa kun tuskin enää kouluikäisenä siihen apua tarvii, toivottavasti
Kiinteiden syöminenkin ollut yhtä kiukkua, jotenkin vaan ärsyttää istua siinä pöydässä kun yks vaan kiukkuaa ja huutaa (on muuten tosi kovaääninen vauveli muutenkin) oli sitten syötetty tai söi itse. Mutta tänään yhtäkkiä söikin sitten koko 8kk purkin ekaa kertaa kokonaan ilman kiukkua aamupäikkyjen jälkeen. En ollut antanut tissiä herättyään, joten aloin miettiä oonko ajattelematta asiaa sen enempää sitten aina antanut tissiä ennen ruokaa liian aikaisin ettei ole ollutkaan nälkä
Noh onhan tässä wonder weeks kalenterin mukaan loikkakin päällä, joten mistä näitä tietää.
Ryöminen alkanut saamaan jo vauhtia ja löytää itsensä myös paikkoihin minne ei pitäisi (kiskoo lattialampun johtoa yms), hauskaa seurattavaa kyllä. Pystyy jättämään jos istumaan itsekseen kun tajuttiin pari kertaa, ett vaikka oli jätetty 'vain hetkeksi' istumaan kun käy jossain niin onkin mahallaan, eli oppinut sen jossain vaiheessa
Pikkumimmi huomenna 9kk