Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Se tutti on kyl niiiiin kätevä! yleensä just kun poikaa nukuttaa päikkäreille tai illalla niin se on pakko olla siinä lähellä aina, ettei alkaisi ihan naama punaisena huutaa just silloin. Ja tosiaan autossa saa hyvin ostettua aikaa. Ja kun on ne megatankkaukset yhdistettynä megapukluun niin joskus rauhoittuu tutilla hetkeksi, eli varmaan just vaan sitä imemisen tarvetta silloin.
Hurjan kuuloinen päivä teillä :unsure: jospa tosiaan nyt parempia sitten taas perään!
 
@marrasmai, oliko teillä vauvaa koskien hoitovirhe vai joku muu juttu? En muista oletko täällä kertonut.. Meillä esikoisen synytymän käsitteli potilaslautakunta, tais siinä mennä melkein kaksi vuotta ilmoituksen tekemisestä, että korvaukset tuli tilille. Vissiin kyllä tapauksesta riippuu kauan menee käsitellessä,meillä aika selvä tapaus mut silti meni noin kauan kaikkinensa.

@atvk87, esikoinen sai vaikean hapenpuutteen synnytyksessä, hätäsektio tehtiin liian myöhään, oli siis ihan potilasvahinko.. hapenpuutteesta tuli aivojen syviin osiin aivovaurio. Teholta kotiin lähtiessä oli 50/50 tuleeko siitä mitään näkyvää vai ei. 3kk iässä saatiin jo diagnoosi cp vammaan, olin kyllä jo sitä ennen itse varma, että jotain on. Fysioterapia ja puheterapia menee tällä hetkellä, ei tule kyllä todennäköisesti koskaan kävelemään tai edes istumaan ilman tukea. Henkisellä puolella on onneksi paljon ihan ikätasoista, kiitos hyvän tehohoidon.

@Mandala, kyllä se ensi hymy on tosi hurmaava. Siitä ne nopsaan oppii uusia juttuja koko ajan.

@dino, kyllä kannattaa ehdottomasti käydä sanomassa jos itseä huolettaa tyttöä jättää kyseiselle hoitajalle. En tiedä kuinka helposti sairaalaoloissa pystyy hoitajiin vaikuttamaan, mutta teillä muutenkin kaikkea stressiä niin ei tommosta lisä huolta varmasti kaipaisi.
 
Voi @Caro87 on kyllä ollu rankka alku vanhemmuudelle ja pienellekin. :(

Unohdin senkin sanoa, että meillä onnistuu se maha-asento nykyään, siinä vaan ei saanu olla niin makuullaan ite vaan melko pystyssä. Siinä tulee myös röyhtäys tosi hyvin, ettei sitä tartte metsästää imetyksen jälkeen. Poika tykkää tosi paljon siitä asennosta ja yritänkin toteuttaa sitä usein, mut joskus on vaan helpoin ottaa sivuttain tohon eteen.

Eilen olin pojan kanssa shoppailemassa ja syömässä matkoineen kolme tuntia ja huus vaan menomatkalla autossa! :eek: Oli kauppakeskuksessa varmaan sopivasti hälinää ja mukavan viilee.
Jotenki hävetti änkeä niillä isoilla vaunuilla kauppojen käytäviä ja blokata muiden ihmisten tietä. :D Ravintolassakin oli aika täyttä lounasaikaan ja piti siirrellä tuoleja et saatiin kahdet vaunut mahtuu pöydän viereen. :oops:
Se oliki sit ainoo osa päivästä ku meni hyvin, mutta eipäs yritetä vaatia liikoja! :LOL: Alkuillasta kyllä nukku kans 3 h, niin sain iteki syötyä ja levättyä kunnolla.

Hei mun on pitäny kirjottaa, mut nyt juhannuksen kunniaksi sen teen; eli kiitos @Mandala kaikesta tuesta ja myötäelämisestä jo raskausaikana. On ollu kivaa, kun oltiin samoilla viikoilla ja sulla on paljon tietoa ja oot ollu hyvällä asenteella ja jaksanu neuvoa ja kommentoida aina kaikkea. Sun ansiosta aloin paremmin perehtymään synnytykseen ja liityin aksyn faceen yms. Kiitos ku oot olemassa ja jaksat kirjottaa! Ja kivaa kun sama jatkuu täällä vielä. :love:
Tottakai kaikkien muidenkin tekstit ja neuvot ja myötätunto on ihania, yhtään vähättelemättä! :p :love: @Mandala n kanssa vaan tehny tätä matkaa ihan ekoilta rsskausviikoilta saakka, niin tullu erilainen "side". :LOL:

Rentoa juhannusta kaikille! :love:

Poikanen 4 vk + 2 päivää
 
Kuule kiitos itsellesi rinnalla kulkemisesta, vertaistuesta ja ideoiden/neuvojen jakamisesta :love::love: kyllähän tässä tottakai muodostuu side kun ihan samoissa menty niin pitkään odotusketjussa ja nytkin vaikka pienen varaslähdön otinkin :ROFLMAO:

Edit: niin ja hienoa että olit siedätyshoidossa pojan kanssa kaupungilla ja ulkona syömässä! Siedätyshoidolla tarkoitin tietty siis itsensä siedättämistä kiljuvan lapsen kanssa hengailussa :D sitä huomaa itsekin tarvitsevan lisää siedätystä asiassa kun poika on jo niin omatoiminen verrattuna vauvaan.

Mukavaa juhannusta kaikille täältä mökiltä! :love:
 
Viimeksi muokattu:
Oho menkat o_O mulla alkoi joskus muutaman kk ikäisenä viimeks mutta annettiin silloin tällöin pulloa niin on voinut vaikuttaa. On kyllä nytkin annettu, mutta vähemmän.

Tänään kun tuli 2kk täyteen (käääk nyt jo?!) :love: niin aloin miettimään miten vauvan ikä lasketaan. On taas niin tottunut siihen viikkoajatteluun niinku raskaana että yksi kuukausi on 4vko, mutt kai useat laskee sen kalenterikuukautena. Että esim meillä kun tyttö on syntynyt 28.4. niin kuukausi tulee täyteen aina joka kun 28.pvä. Viimeksi ainakin ihan alussa tuli laskettua oikeiden viikkojen mukaan niinku nytkin kun elää vielä tällaista päivä-viikko-kerrallaan-vaihetta.

Oli kyl kivaa mökillä juhannus kun siellä oli isovanhemmat ja lapsille setää ja tätä ketkä leikitti esikoista ja oli sylipaikkana vauvalle niin oli helppoa hengailua kyllä. Mutta aina on silti ihana palata kotiin. Miehen viimeinen lomaviikko alkaa mikä huipentuu hänen mökkiviilkonloppuun miesporukalla. Oikein yllytin häntä lähtemään kun ei oikeasti itselleen ota tuollaista aikaa koskaan, eikä hänellä tällä kertaa ollut varpajaisia. Nyt kuitenkin miettinyt ett kaksi yötä päivineen yksin näiden kanssa kääk niin hankin siskon tänne avuksi :D suunnitelmat on jo maistella cavaa ja tilata sushia himaan ett eiköhän tässä pärjää :D ja se pahin tiheän imun kausikin on tainnut taittua.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Hei vaan tälle puolen! :)

Plussaketjussa jo tarinoinkin, tyttöhän juhannukseksi sitten saapui :love: tosin saikullahan se meidän osalta meni. Eilen päästiin vihdoinkin kotiin! :love: vaikka ei ollutkaan kuin 3 päivän osastoelämä, niin alkoi se jo vähän hermoja viemään. Tosin asiaan varmasti vaikutti se että sektion takiahan sain "yksiön" niin eihän siellä muuta sit ollut kuin kököttää vauvan kanssa (hlö kuntaa ei kutsumatta oikein näkynyt ja yleiset tilat ammotti tyhjyyttään). Olihan sekin omalla tavallaan ihanaa että sai rauhassa höpötellä ja tutustua tyttöön. Isäntäkin kävi aina iltapäivät/illat seurana.

Eka aamu kotona ollut hieman härdelliä heti alkuun kun ei tahdo imetys onnistua kun niin täydet tissit ja pienellä menee hermot kun liikaa teettää työtä ja on vaikeeta. Toisen tissin kanssa meillä on muutenkin haasteita kun ei saa siitä juuri millään otetta.. Jospa se kovalla työllä saadan sekin toimimaan :giggle:

Saa nähä onko musta vielä jatkamaan kirjoittelua täällä, mutta katsotaan :D tää oli nyt kyl täysin omanapailua, mut sen verran on nyt virtaa ettei mihinkään saa keskityttyä :whistle:

Love ja typy 4vrk
 
Pikaisesti vain @love- painele sormenpäillä nännipihaa neljä sormea kerrallaan eli nännipihan ympäriltä ett pehmenee niin helpompi saada imuote. Toinen on lypsää käsin tai laitteella tissiä vähän tyhjemmäksi. Meillä kans alussa typykkä huonommin toisesta tissistä sai otetta mutta parani aika nopeasti ja nyt ei oo eroa enää.
 
Viimeksi muokattu:
@atvk87 no en näkyy malta :giggle:

Kiitos teille neuvoista! Kävin eilen aamusta pumpun ostamassa, ei muuten tuu mitään. Tolla tissillä on joku henk.koht ongelma et nänni ei tahtonu "kovettua" niin siks ei oikein otetta saanut.. Se oli siis semmonen "tasanen tissi" vaan koko ajan, oli maitoa tai ei. Nyt onneks pumpun myötä ryhdistäytyi :)

Mites toi maidon lypsy/tuotanto/pakastus yms ylipäänsä, et mistä vois arvailla sit et sitä on omiks tarpeiks tarpeeksi? Meillä täällä päin ainakin on pula äidinmaidon luovuttajista niin mietin et jos ylituotantoo rupeiskin tulemaan niin mielelläni luovuttaisin :geek: pitää myös neuvolassa vähän kysellä.

Tänään aattelin kokeilla et miten toi vaunuttelu lähtis sujumaan, pääsis sit vähän paremmin liikkeelle typyn kanssa kun kaukalon kanssa en hirveesti sais nostella.. Pääsis sit julkisilla kulkemaan :)

@Mandala miten siitä voi olla jo 2kk?!:love: vastahan hän syntyi.. Mä ainakin miellän laskea just tolleen pv/kk ajattelulla.. Eli meillä ois kk täynnä 20.7. Menee muuten hirveen vaikeeks mun aivoille :D
 
Hyvä @love- sinnikkyyttä vaan! :)
Meillä piti ilmoittautua luovuttajaksi viikon sisällä synnytyksestä ja en osannu sillon vielä sanoa et olisko musta siihen nii se sit jäi. Pelkäsin et koko elämä ois vaan syöttöä ja pumppausta. :D
Eilen ekaa kertaa pumppasin toista tissiä samaan aikaan, kun poika söi toisesta.

@Mandala kiva että sun sisko tulee avuksi! Kyllä sä varmasti pärjäisit, mutta esikoiselle kivempi että on toinenkin aikuinen ja saa huomiota. Ainakin näin ajattelisin. :)

Mun baby tracker -sovellus kans näytti kuukauteen saakka aina viikot siihen syntymästä viikon päähän, mut sit oli keskiviikkona 4 vk ja lauantaina 1 kk ja kalenteri muuttu niin, että lauantaisin tulee 1 kk 1 vk, jne kunnes se hyppää ens kuussa taas päivämäärän mukaan 2 kk.
Tajusko tästä mitään? :LOL:

Oltiin eilen siellä fyssarilla ja poikanen näytti "parastaan", eli huus naama punasena ja kroppa jäykkänä koko 45 min ja fyssarikin tuntui vähän tuskastuvan. o_O
Mut siis sano, että vaikuttaa liikeradat normaaleilta ja et jäykkyys tuntuis just olevan mahan takia. Sanoi kyllä että vähän liikaa tän ikäseks pitää jalkoja suorassa ja päätä nostaa ylös selän avulla.
Saatiin kuukauden päähän uus aika, vähä niin ku kontrolli.
Oikeestaan kaikki muut asennot, mitä näytti, tiedettiin ennestään, mut sellanen kiertoliike vauvan selkä poikittain omaa mahaa vasten oli uus. Ja sit neuvo et jumppapallon päällä vauva vatsallaan pientä rullausta.

On parempia ja huonompia päiviä, mut ei mistään koliikista voi enää puhua.
Tänään on ollu sellanen "latauspäivä", on nukkunu koko päivän! Ollu hereillä syöttöjen lisäks varmaan kaks tuntia. :ROFLMAO:

Aamulla mennään neuvolalääkäriin. Kaameeta yrittää päästä liikkeelle kasilta aamulla.  :eek: :D

Päätettiin nimi vihdoin! Eli mies lämpeni sille mitä oon ehdottanu alusta saakka. :p

Pojunen 1 kk + 3 pv
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Tänään oli neuvolalääkäri.
57,5 cm ja 5350 g. Kaikki oli normaalia. Poika vaan karju taas lähes koko käynnin. Muuten tänään on ollu aivan ok päivä. Teki isot kakat, mitkä tuli yli vaipasta takakautta. Jos ois maannu selällään, ni ois ollu niskakakka. :D

Millain @-dino- teiän perheellä luonaa? :love:

Guud boi 5 vk
 
Mä kanssa oottelen @-dino- n uutisia! :love:

@atvk87 kiva et fyssari meni hyvin, huudosta huolimatta ja saitte jotain vinkkejäkin matkaan! Ei siis turha reissu :) ja kiva et nimikin päätetty. Kia et neuvolassakin kaikki ok (y)
meillä on jo kahet niska:poop:-koettuna :coffee: ekat mummon sylissä, tänään toiset enon sylissä :cautious:

Meillä huomenna eka neuvola. Saa nähä mitä sanoovat. Jännää nähä et onko painoo tullu saikulta lähön jälkeen lisää. Nyt on kyl ainakin tän päivää tankkaillu aika lailla.

Saan olla pumppailemassa muutenki melkein koko ajan niin en usko et hirveesti vaikuttas mun arkeen vaikka luovuttasin :ROFLMAO: pitää huomenna kysyä neuvolassa vähän lisää et millanen homma se sit onkaan.

Huomenna neidillä jo viikko ikää :love:
 
Täällä niin paljon viestejä tullut, toivottavasti ei kukaan jää huomioimatta :rolleyes:

@Caro87 Mulla oli kans paljon haikeutta imetyksen loputtua, varsinkin kun piti lopettaa ihan vaan siks että toista aletaan yrittää. Tuli syyllinen olo toisen puolesta:( Mulla taas ton PAS ja limakalvo-asian kanssa ihan toisinpäin, että mä tarvin täyslääkkeellisen passin limiksen kasvatukseen, mulla ei edes saada ovista muutenkaan kovin helpolla aikaan.. Nytkin estrogeeni tehonnut hyvin.

@love- Ne luovuttamisen säännöt näyttää vaihtelevan eri sairaaloiden välillä tosi paljon. Taysissa oli mun imetysaikana, että pitää aloittaa ennen kuin vauva on 2kk. Aika rumbaa siinä vissiin on, aina pitää rinnat pestä, koko ajan steriloida jne... Ja jos tuntuu että pumppaat nyt jatkuvasti, niin ne luovutettavat maidot tulisi tietty vielä siihen päälle. Kannattaa tarkkaan miettiä. Mutta upea juttu, jos siihen jaksaa ruveta (y)

@atvk87 tuossa kun noita teidän lapsen huutoreissuja kertoilit, niin kuulostaa aika tutulta. Kun meillä vauva oli 2vko vanha niin lähdettiin ekan kerran 100km päähän mummolaan. Ekat 50km huusi :D pysähdyttiin levähdyspaikalle ja mietittiin, että ajetaanko 50km takas kotiin vai jatketaanko mummulaan :ROFLMAO: Meillä tutin hoksasi n. 2 kk iässä, ja nyt onkin vieroitus mietinnässä...

@Roxanne teidän kesä kuulostaa mukavan letkeältä :) Meilläkään ei mitään suurta ja ihmeellistä ole tiedossa. Ähtärin eläinpuistoon mennään ja kauempana asuvien kavereiden luo kylään. Muuten mummoloissa, mökillä ja kotona :) Miehen loma siis elokuu, sitten jääkin siitä hoitovapaalle ja mä meen töihin :confused:

@Mandala Kyllähän sitä vauvaankin voi ärsyyntyä, saat synninpäästön :D Ja mä ainakin jälkeenpäin olen ajatellut, että vaikka se vauva sillä hetkellä ärsyttikin, niin ehkä sitten tavallaan OIKEASTI ärsytti joku muu; niinkuin mä esimerkiksi kestän tosi huonosti sitä, jos itselläni on nälkä ja väsy. Niin silloin ei ihmeitä tarvi, että revin pelihousuni :ROFLMAO:

Kiitos kaikille pottakommenteista. Ollaan toki aikaisessa, enkä odotakaan että lapsi oppisi itsenäisesti potalle vielä vähään aikaan. Mulla olisi sellainen toive, että lasta saisi ns. pissatettua eli että saisimme pissat (ja kakat) "kiinni", eli osaisimme ennakoida että koska sitä tavaraa on tulossa, ja sitten poika potalle. Tämä vähentäisi vaippojen tarvetta. Tavallaan kyse on vessahätäviestinnästä, jonka varmaan osa ainakin tietää... Meillä tämä toimi tuossa alle vuoden vanhana kohtalaisesti, sitten itse laiskistuttiin potattamaan ja nyt homma ei ota sitten yhtään tulta. Harmittaa, kun olisi pitänyt jaksaa jatkaa potattaa lasta. Puhuttiin juuri, että taidetaan pitää nyt pieni tauko.

Muuten omia kuulumisia; meillä asuu joku esi-uhmaikäinen, voi v......!! :ROFLMAO::ROFLMAO: Raivareita tulee joka päivä moneen kertaan, suurista aiheista kuten: kun äiti laittoi vaipan roskiin, kun hupparista avattiin napit, kun äiti käänsi kävelykärryt väärään suuntaan.. Ja siitä tulee siis sellainen kurkkua myöten karjunta, ja huomaa oikein kuinka toinen tekee sellaista tekoitkuragea :LOL: Omg onneksi mies jää pian kotiin ja pääsen pakenemaan töihin :D:cool:

p.s. elokuun alussa PAS!

MyMa ja poju 1v 4kk
 
@atvk87 Harmi että menkat jo alko, täälä sama juttu. En tosin ole yllättynyt, muutakuin siltäosin että noiden minipilleireiden kanssa ei yleensä vuotoja kuuluis olla. Muistelisin kyllä joskus vuosiavuosia sitten kun niitä pätkän söin niin yhet menkat tuli ja sitte jäi pois.

Kumma tuo "sääntö" että viikon sisällä pitää tietää alkaako luovuttajaks :eek: miten siinä ajassa varsinkaan ensisynnyttäjä tietää jaksaako alkaa luovuttaan...(n)

Onnea nimipäätöksestä! :love:

@Mandala Mää lasken iän samoin ku sairaalassaki laskevat, eli 29.6 tulee 2kk :giggle: Vanheneeki muka vähän hitaammin tällä laskutavalla :LOL:

@love- Hienoa että maitoa tulee :barefoot: oot vissiin muutenki toipunu hyvin sektiosta? Luovutuksessa varmaan työläis osuus on se logistiikka sairaalalle jossei ole kuljetusta. Eikä siitä tosiaan kannata kyllä mitään stessiä ottaa, jos jonain päivänä ei jaksa pumpata luovutukseen niin sitte ei jaksa. Täällä ainaki steriloimisohjeistus on muuttunut niin että kerran vuorokaudessa vaan tarttee keittää pumpun osat, käytön jälkeen pesu tiskiaineella. En tosiaan tiiä kuinka uusi tää ohje on mutta ei ainakaan imetyskouluttajakaan tienny vielä. Nii ja hiv/hepatiitti verikokeissa piti käydä.

@MyMa hui, sehän on siirto ihan kohta :love: tsemppiä esi-uhmaan :ROFLMAO:

Tänne ei hirveesti mitään uutta. Juhannuksena epäiltiin keuhkokuumetta tytöllä, mutta lopulta tultiin siihen lopputulokseen että mitään infektiota ei ollut vaan keuhkot oli menny taas enempi kasaan. Koneeseen säätöjä nostettiin pariks päiväks, nyt niitä on taas päästy laskemaan. Opiaateista on nyt viimeinki päästy eroon lopullisesti, vielä on yks rauhottava josta pyritään pääsemään eroon loppuviikon/alkuviikon aikana. Lähinnä hankaliin vierotusoireisiin joutuu antaan. Maitojen suhteen ei juurikaan parannusta, vaihettiin ne nyt menemään nenämahaletkuun jatkuvana infuusiona ja ehkä vähän paremmin sietää ne näin. Määrät on vielä todellatodella pieniä. Ekaan kylpyyn pääsi tänään :love: voi että ku typy tykkäs :love: Neitistä on tullu ihan sylivauva, vaikka millanen raivo ois päällä niin syliin rauhottuu ja ku sänkyyn laittaa niin suuttuu taas :rolleyes: Nyt ei oo mitään toimenpiteitä tai tutkimuksia tulossa lähiaikoina, vaan odotellaan että maha alkais vetään ja keuhkoja treenaillaan.

psykiatrille keskusteluaika huomena, kiinnostaa ku kilo paskaa :cautious: käyään nyt ku sitä tyrkytetään

-dino- & typy pian 2kk
 
Ihana kuulla teidän sairaala-arjesta ja typyn menosta :love: hieno virstanpylväs tuo lääkkeistä vieroittautuminen! Onko se maidon syönnin ja keuhkojen tilanne nyt mikä teitä sairaalassa vielä pitää?

@MyMa joo salee ei se vauva varsinaisesti ole se mikä ärsyttää niissä tilanteissa. Mulla ehkä useimmiten on ongelma missä omat odotukset ja todellisuus ei kohtaa. Ei pitäisi mitään odotuksia asettaa mistään näin pienen vauvan kanssa niin ei pettyisi lopputulokseen koskaan :D
Mahtavaa, tsemppiä tulevaan siirtoon! :love: Niin ja esiuhmaikäisen kanssa :ROFLMAO:

@love- miten meni neuvolassa? :) Hatun noston arvoista jos alkaa luovuttamaan, meilläkin kun joutui sairaalassa sitä lisämaitoa antaa niin yhden ainoan ruiskullista luovutettua sai, muuten korviketta kun sitä luovutettua ei osaston kaikkiin tarpeisiin vaan ollut. En kyllä ymmärrä miten ne jaetaan kun hoitsu sanoi että isommat on etusijalla?? :cautious:(n)

Hienoa kasvua siellä taas @atvk87 (y) se on ollut hyvä että poitsu neuvolassa näytti parastaan koska jos jossain vaiheessa tulisi jaksamisen kanssa ongelmaa niin ainakin terkka on nähnyt tilanteen itse. Mutta jospa se kuitennin helpottaisi ennen kun jaksaminen alkaa olemaan tiukilla!

On kyllä niin hassua kun tyttö on 2kk ja vieläkin aikamoinen vieteriakka, kovasti on punkenut kyllä pystyssä ollessa sylissäkin jo pitkään mutta pää voi vielä repsahtaa milloin vaan. Sylissä kaartaa selkää kun pystyssä tuijottelee ympärilleen niin pitää kyl vielä tukea koko ajan. Yliaikainen esikoinen oli tosi jämäkkä jo tosi pian. Nousi istumaan itse lattialla 5-6kk iässä ennenku oli lähtenyt liikkeelle edes, en kyllä yhtään odota tämän typykän seuraavan samassa aikataulussa :D
Meillä on ensimmäinen aivojen kehitysloikka meneillään, ei ole kauheasti itkuisempi, mutta silmistä huomaa eron: ihan selvästi tuntuu siellä päässä jotain enemmän meneillään kun katselee ympäriinsä silmät pyöreinä :D naaman iho on vieläkin näppyläiben kyllä (n) välillä haaleampi koko iho, välillä selvemmin näkyy.
Ulkomuodoltaan hän muistuttaa jo Michelin miestä makkaroineen :D:love: vaatekoko on pääsääntöisesti 62 jo kääk. Nyt ei harmitakkaan ett mutsi osti niitä niin paljon :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
@Mandala juu nepä juuri. Ja kumpaanki auttaa vaan aika.

Aika jännä kommentti noista maidoista!? Kun tästäki oli jonku hoitajan kanssa puhetta niin nimenomaan keskola on se johon etupäässä se luovutettu maito menee. Isommat saa pärjätä sillä korvikkeella.

Paljoko teillä tyttö muuten painaa? Täälä kuumeisesti odotetaan millon 4 kilon raja menis rikki, aamupaino 3745g :D pikkuhiljaa lähteny hilautuun ylöspäin.
 
@-dino- ihanaa että siellä on edistytty :love: jospa ette enää kauaa siellä olisi ❤
Mun ohje lippulappusessa oli kanssa maininta ettei tarvi ku kerran pv steriloida ja muuten pumppausten välissä sit se pesuainepesu. Ollaan siinä ja rajalla et toimitanko maidot oman kunnan terkkariin vai suoraan osastolle. Maanantaina ajattelin soitella ja kysellä, neuvola ei osannu auttaa (oli lomatuuraaja terkkarina).

@Mandala neuvola meni oikein hyvin :) tikit otettiin samalla pois. Typy nukku siihen asti kunnes ruvettiin riisuuntumaan painon mittausta varten. Reilu 3900g oli jo painoa, olio et n.30g tullut per päivä lisää. Oli kuulemma oikein hyvä. Heijasteet ja kaikki kunnossa. Muuten käytiin vain läpi tulehduksen oireita (rinta/kohtu) yms mitä ottaa huomioon. Sain samalla seuraavat ajat mitä tulevaisuudessa on.
Onpas kyl ollu kumma kommentti maidosta! Luulis tosiaan et ne isommat ois vasta toissijaisia o_O

@MyMa oon kieltämättä miettiny et onko musta todella siihen. :D mut voihan sen kai sit lopettaakin kesken jos ei mitään siitä tuu. Mietitytti sit myös et sitooks se mut sit kotiin "koko ajaks", mut luulen et muutenkin oman sohvan nurkka on hyvin tuttu seuraavat puoli vuotta :whistle:
Niin ja onn PASiin!(y)

Täällä aika tasaista arkea :D syödään ja nukutaan, syldään ja nukutaa. Illasta malttaa olla tunnin tai kaks hereillä, muuten menee nukkuessa.
Jännittää hieman kun mennään vaan lähemmäs ja lähemmäs heinäkuuta :censored: meidän isäntähän joutuu lähtee inttiin :unsure: jäädään tytön kaa kaksin sit.. Mun äiti kyl otti kesälomansa heinäkuulle et on sit apuna jos tarve.

Typy 8pv
 
Viimeksi muokattu:
Mä ihmettelin sitä maitokommenttia tosi paljon myös o_O
Painoa en tiedä nyt, mutta neuvola on keskiviikkona niin selviää. Oma jälkitarkastus samalla. Tytöllä vuotaa toinen silmä, hyvä näyttää samalla.

Vitsi eilen olin ekaa kertaa vähän pelästynyt. Illalla pojan unille menon jälkeen alkoi vauva huutamaan. Tissiä tarjotessa hermostui lisää ja mikään asento ei ollut hyvä. Siis suoraa huutoa naama punaisena ja kyyneleet silmissä. Lopulta annettiin pullosta korviketta mitä joi tyytyväisenä ja loppu ilta oli ihan Ok. Kumma kun kuitennin illan mittaan tissitteli normaalisti. Kakkaa oli kyl tullut vähemmän päivällä kun normaalisti, ja tissilläkin selvästi väänsi kovasti, että ehkä joku yhdistelmä mahanväänteitä, nälkää ja kehitysloikkaa. Hiki otsalla siinä yritettiin rauhoittaa toista. Kyllä mietin ett apua kun on @atvk87 teidänkin poika kovin itkuinen, että kyllä siinä on kestämistä henkisesti :confused: hetken jo mietin ett pitääkö lähteä päivystykseen kun huusi niin. Oli suoranainen ihme ettei poika herännyt, onneksi joku sikeämpi univaihe kai.
Tänään ollut ihan jees, kolmistaan ihan rento ilta, mutta näin illalla selvästi enemmän hermostuvainen herkemmin. Olikin aika työ nukuttaa yksin poikaa kun kesti ja kesti ja tyttö söi ja söi ja hermostui monta kertaa. Syöttöasennot aivan kauheat siinä auuuh. Opinpahan ohimennen syöttämään mahallaan, maha mahaa vasten :D

@love- kyllå se varmasti kaikkia, niin muakin, hermostuttaa ekalla kerralla kun jää vauvan kanssa yksin mutta ihan varmasti menee hyvin teilläkin! Siinä nopeasti rakentuu ovat rutiinit vauvan kanssa. Ja sitten se fiilis kun voit lykätä beben miehen syliin kun se tulee ovesta sisään, aaah :ROFLMAO: hyvää kasvua teilläkin siellä (y)

Tänään sitten kuukausiajattelun mukaan tasan 2kk :love: Nyt tuhannen tissin jälkeen tyttö nukahti syliin ja sain siirrettyä sohvalle tyynyjen suojaan, joten lasi valkkaria kouraan ja hetken hengähdys :D
 
Viimeksi muokattu:
@Mandala en ymmärrä miten kukaan pärjää kahen saatikka useamman lapsen kans :D tänään ku käytiin ulkona syömässä niin viereisessä pöydässä kaksi naista lapsineen ja se meno oli semmosta että yhen lapsen politiikka alko kuulostaan hyvältä. Vaikka meilläkään mitään hajua oo arjesta ees yhenkään kans. Tsemppiä sinne (y)

@atvk87 voi ei. :( on varmaan tosi kurja olo. Lepää ennemmin jos saat apua, kyllä tänne kerkee sit päivitellä. Paranemisia ❤

Meillä ei varsinaisesti mitään uutta, kauheesti ei uskalla hehkuttaa niitä pienenpieniä edistysaskeleita mitä on tullu, monesti käyny nii ku innoissaan ilmotellu edistymisestä niin takapakkia tulee sit roimasti. Kerron sit tarkemmin ku menny pidemmästi hyvin :D ekan rokotteen sai kuitenki tänään. Ja miettikää, housut puettii ekaa kertaa! :D❤

Ite repäsin ja hain pikkupullon punkkua :rolleyes:

-dino- ja typy 3870g
 
@atvk87 joo joo, todellakin parkkeeraat poistun äitisi syliin, saat vähän rauhaa sinäkin :D kuulumisia siis odotellessa!
Mä oon hyödyntänyt no torkut tietty ja imetyksen siihen ett kirjotan asioita minne tarvii :D

Nii ja höööh tulehdus! Pikaista paranemista!

Meille on muuttanut ihan mahdottoman kovasti (välillä) seurusteleva pieni hymytyttö, en kestä :love::love::love: ihanku eri vauva niinä hetkinä kun repeää isoon hymyyn kun höpöttelee sille. Niin iso hymy ett oottaa sen repeävän nauruun koska tahansa. Selvästi nämä kaikki sen kehitysloikan myötä tulleet. Iltaisin on joutunut kikkailemaan kun helposti hermostuu välillä tissillä ja kaikesta mahdollisesta. Kesken tissin jopa laittanut tutin suuhun kun on kone käynnistymässä megahuutoon jos imuotteen irroittaa eikä saa sadasosa sekunnissa uudestaan. Sitten kun rauhoittuu tutilla niin tissiä lisää. Helpottanut sekin tässä loikan myötä onneksi.
Myös kuolaa o_O mietin jo ett tekeekö hampaita??

Joku silmätulehdus taitaa olla kyl. Muutama päivä toinen silmä vuotanut, ja nyt eilen alkoi myös rähmimään, ei punoita kuitenkaan. Onneksi huomenna se neuvolalääkäri ja jälkitarkastus. Pitää kysyä tuosta kun oon kyykkyjä tehnyt kun alkanut jumppaamaan ja se alamaha mikä ponnistaessa oli järkyttävän kipeä niin se kipuilee myös kyykätessä ja sen jälkeen :cautious: en tiedä onko ne lihakset sitten, mutta ihan alamaha kuitenkin, alamahapömpön alapuolella.
Oon instagramissa seurannut Kayla Itsines personal traineria jo aiemmin mutta hän oli samaan aikaan raskaana ja on nyt tehnyt klippejä post partum jumppaliikkeistä joita tehnyt, en siis ole hänen jumppaohjelmasta maksanut. Tuntuu hyvältä alkaa tekemään jotain, tuntuu olevan pakko päästä näistä vimpoista kiloista eroon ja mielellään muutamasta sen lisäksi :whistle:

Kokeiltu myös sänkyyn nukuttamista illalla. Muistelen että esikoisesta näihin aikoihin aloin antamaan tissiå sängyssä joskus kasin ysin pintaan johon nukahti sitten ja mentiin perässä parin kolmen tunnin päästä. Eilen onnistui tytön kanssakin yllättävän hyvin! Puolessa tunnissa olin tissittänyt ja paijannut otsasta uneen - siitäkin osa aika meni iloisen vauvan kanssa lepertelyyn :ROFLMAO: nukkui 3h. Mä menin sänkyyn niin että sain tunnin torkuttua kunnes heräsi. Huono juttu oli vaan ett ihan ex tempore kokeilin koko nukuttamista niin en muistanut vaippaa vaihtaa ja piti se sitten puolilta öin vaihtaa kun heräsi joten tunti siinä sitten meni virkeän mutta kitisevän vauvan kanssa ennen nukahtamista :alien: nukkui jonkun 4h sen jälkeen, mutta heräsi tietty neljältä ähkimään joten aamulla :sleep::sleep::sleep:
Noh tässä kirjoittelen kun toisella kädellä paijaan sängyssä otsasta, näyttäisi ett ehkä nukahtaa kohta jos ei mahaa kovasti ähise ja tutti pysyy suussa :LOL:
Ajattelin vaan että jos ei eläisi enää kuin elo pellossa vauvan kanssa vaan alkaisi rytmittämään iltaa kun muuten menee ilman rytmiä elämä. Päivällä nukkuminen on ainakin ihan mitä sattuu.
 
No eihän se tänään onnistunut; menin manaamaan etukäteen perhana :ROFLMAO: ähisi mahaa ja tiputteli tuttia vaikka olikin väsynyt ja silmät lurppasi ja nukahteli kuitenkin. Ajoissa sänkyyn ei ole kyllä huono kun nukkunut sen 5h keskimäärin viime öinä, omaa hölmöyttä kyllä kun käynyt nukkumaan niin myöhään itse ja aamulla aikaisin herätyksiä.
 
Oho olipas tänne ehtinyt tulla taas paljon tekstiä!
On ollut olevinaan taas niin kiire kesäreissujen yms kanssa :whistle:

@Caro87 tais kysyä meidän tytön hoitovirheestä, eli tosiaan neljä päivää sunttileikkauksen jälkeen tytön kunto huononi tosi paljon, oksensi aivan kaiken ja hengitti hirveän nopeasti ja pinnallisesti. Meidän huolta ei yön aikana otettu tosissaan eikä lääkäri tullut tarkistamaan tilannetta lukuisista pyynnöistä huolimatta. Aamulla hapet oli alle 70% ja hoitaja vaan sano että laite varmaan rikki. Sitten aamupäivällä olikin jo tosissaan kiire, lääkäri vilkaisi lasta kerran ja soitti teholle että tulkaa hakemaan. Se pressi on ilmeisesti tällaisissa tapauksissa standardi.
 
@marrasmai toi teidän tapaus oli kyl ihan kauhea niinku @Caro87, ei todellakaan kellekään tuollaisia hoitovirheitä toivo :unsure::unsure:

@-dino- ymmärrän kyllä tuon fiiliksen ettei halua mitään hehkuttaa ettei tule takapakkia. Kunpa takapakit olisi tosi pian jo takanapäin, että se sairaalan ovi vihdoin häämöttäisi! Ja housut oikein, ihanaa :love: ja rokote kuulostaa myös tosi hyvältä koska eihän sitä annettais jos olisi liian huonossa kunnossa (y)

Mekin saatiin tänään neuvolassa rota ja nyt jännäillään mitä siitä seuraa. Pojalla meni yöunet viikoksi perseelleen, heräili tunnin-1,5h välein kitisemään ja oli muutenkin itkuisempi vähän. Tyttö on tänään ollut epätyytyväisempi välillä ja yksin ei hereillä ollessaan oikeasti hetkeäkään olla. Ja haluaa tissiä ihan koko ajan. Tuleva yö jännittää.
Mitat oli kunnossa, kuukaudessa tullut noin 4cm pituutta ja vajaa kilo painoa, 58.1cm ja 5710g. Neuvolalääkäri oli samalla, sanoi että katsotaan pari päivää noita silmiä, mutta kirjoitti ab-tipat varmuuden vuoksi. Nyt on alkanut toinenkin silmä rähmimään joten aika varmasti tähän ei puhdistelut riitä. Muuten meni vähän ohi kaikki siellä kun oli poika mukana ja ei oma terkka ja väsyneet aivot (jep taas neljän jälkeen lähinnä on-off torkkuillut) niin en muista oikein mitään tai oliko mitään kysyttävää. Mun jälkitarkastus oli ihan jees mutta ei se lääkäri sanonut juuta eikä jaata kun alamahakivuista puhuin. Sanoi vaan että treenaa rauhalliseen tahtiin :rolleyes:
 

Yhteistyössä