~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Moikka!

Onpa tosiaan jännää miten tässä kuussa on paljon jo synnyttäviä ja itselläkin muka ensi kuussa laskettuaika! Juurihan pissin tikkuun ja ihmettelin kahta viivaa. :D
Paljon tulee kivuttomia harkka supistuksia ja pari päivää tuntunut myös menkkajomotuksia sekä paineen tunnetta kun käy esim pissalla.
Neuvolassa kaikki hyvin, hb oli noussut 125! Painoa kertynyt nyt 10kg. Vielä "saa" 7kg nousta että olisi samassa kun esikoisen aikaan. Ei siis tietenkään tarvitse niin paljoa nousta, voisin jäädä tähän mutta varmasti nousee monta kiloa vielä. :D
Rv 32+3
 
Heippa pitkästä aikaa! En ole kirjoitellut mitään mutta lukemassa kyllö köyn päivittäin, täällä on monella kohta hoo hetket käsillä jännää ja onne loppusuoralle❤.... Itse edelleen löysässä hirressä roikun vuotelut jatkuu epäsäännöllisen säännöllisesti eli välillä veristä vuotoa pyyhittäessä ja muutama tippa pöksyihin ja välillä voi mennä 3-6 päivää että mitään ei tuu..viikolla 7+0 kävin ultrassa kaikki hyvin ja vuodelle ei syytä löytynyt no tänään on taas tullut vähän enemmänvuotoa joten varasin huomiseksi hätä ultran viikkoja huomenna 9+0... Lääkitys vielä päällä joten jos on keskenmennyt ei pääse vuoto kunnolla alkamaan.järkyttävä huonovointisuus on 24/7 päällä mutta sekin voi johtua lääkkeistä... Kyllä ottaa niin paljon kupoliin kun mikään ei onnistu.no huomenna selvii taas jotain "ehkä" anteeksi oma negatiivisuus

Pimpula76
 
@Pimpula76 onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nyt voi vähän hengähtää, vaikka tosi inhottavaa kun vähä väliä vuotelee. Ainahan tommoinen huolestuttaa.

@Ellinoora38 miten säkin olet jo ihan kalkkiviivoilla, aika menee niin äkkiä. Ehtiihän niitä pikkujuttuja sitten vielä lapsen synnyttyäkin, jos ei ihan akuutteja ole. Harmillinen tuo jalkavaiva, tekee liikkumisen hankalaksi. Mutta toivottavasti pystyt nauttimaan silti lomailusta :)

@Puhalluskukka mille viikoille sulla olikaan se käynnistys varattuna?

@Jasmina20 mulla samat kilot :-D tasaiseen tahtiin tulee painoa. Oon saanu herkkuja onneksi vähennettyä ainakin vähän. Pian saat säkin jäädä mammalomalle :)

@Wintersun se on kyllä jännä miten se siivousinto tuntuu iskevän ennen vauvan syntymää monille :D pitäis kans itte vielä raivata makuuhuoneen kaappeihin tilaa. Ja ota rennosti vaan hyvällä omatunnolla. Ei noilla viikolla enää kauheesti tarvi rehkiäkään.

@Silmu75 harmi jos ei imetys oikein mene kuten haluaisit. Vaikka onhan toi nyt jo todella hieno saldo jos noin monta kertaa vrk:ssa jaksat pumpata! Toivottavasti saat imetysohjaajalta järkeviä neuvoja. Moni niitä ainakin kehuu että ovat hyviä auttamaan. Mutta joka pisara äidinmaitoa on hyvä juttu :) Tsemppiä teille!

Täällä tasaista. Selkä on välillä enemmän,välillä vähemmän kipeä. Töihin taas ensi viikolla ja vähän jännittää kuinka jaksan, vaikka on toimistotyö niin silti se jalkeilla olo ja pönöttäminen käy vähän raskaaksi,kun ei pääse kesken päivän mihinkään pitkälleen edes hetkeksi. On ollut selvästi raskaampi tämä loppuraskaus ( ja vielä jäljellä!) kuin esikoisesta. Yöt menee ihan ok, ostin semmoisen ison makkaratyynyn ja se on kyllä huippuhyvä apu saada asento paremmaksi.

MyMa 30+6
 
vierailija
@Puhalluskukka Kyllä jännittää jo ja erityisesti se, että ehtiikö mies maahan ennen vauvan tuloa. miehellä on lento 2vk ennen laskettua eli vajaan parin vknpäästä. En kyllä millään usko, että vahva etuajassa tulisi kun ei ole supistuksia ollenkaan.

@MyMa Välillä iteki vaikea uskoa että näin pitkällä tosiaan itsekin jo. Mullakin on sellainen makkaratyyny jota käytön yöllä ja päivällä aina tarvittaessa

Mulla on tänään ollu pahoinvointia niin että jouduin puklaamaan kaks kertaa. Kuumakin vielä. Onneks tämä helle ei jatku pidempään. Tänään aikaisin nukkumaan niin josko huomenna olis parempi päivä. Vauva on täysiaikainen kolmen pvn päästä

Terkuin Ellinoora 36+3 (en jaksanut kirjautua)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa. Olen käynyt lukemassa teidän juttuja mutta en ole jaksanut niihin kommentoida oman tilanteen vuoksi..

mut aluksi @Pimpula76 onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Aika monella rupeaa olemaan viime hetket käsillä, joten tsemppiä niihin. Ja osaan samaistua näiden loppuviikkojen huoleen, että mitä jos nyt vauvalle tapahtuu jotakin, kun ollaan niin lähellä..

Meidän kohdalla on tilanne onneksi ohi.. Tehtiin kiireellisenä päätös ja pikkuinen poitsu näki päivänvalon nyt maanantaina 3.8 (rv37+0). Kasvun hitauden vuoksi päädyttiin kiireelliseen sektioon. Mutta vauvalla on kaikki hyvin. ❤Nyt vain ollaan vielä täällä sairaalassa kasvamassa..
 
@Ensikatse paljon onnea pienestä pojasta! ❤

@Ellinoora38 varmasti jännittää ja toivotaan, että vauva viihtyy mahassa isän tuloon asti! Tsemppiä viimesille viikoille.

Täällä ei oo merkkiäkään et vauva olis syntymässä. Hengailee edelleen korkeella pylly kylkiluissa ja potkut oikeesti sattuu kovaa. Vähän rupee maanantai jännittään jos ei oo mitään tuolla kohdunsuulla tapahtunut. 10kg tullut painoa yhteensä ja hemppa oli vähän laskenut. Nyt pitää tankata rautaa synnytykseen asti. Tänään on ollut tosi oksettava olo koko päivän. Alkuraskauden pahoinvointi on tullut takasin.

Rv 39+0
 
Täällähän alkaa kohta oikeen vauva/synnytys buumi niin monella hoo hetki lähellä

Nyt seuraa kyssäri,eli te jolla on ollut lääkkeelinen pas siirto niin miten ja millon lopetitte tukilääkityksen? Itselläni tänään 10+0 ja lääkitys pitäs lopettaa jännittää ihan possuna,aamulla kyllä vielä otin zumenonin ja laitoin luget viime siirrossa lopetin asteittain niin että viimeisellä viikolla otin vaan 1xluge ja yksi zume/vrk.silloinkin olisi saanut lopettaa heti siihen 10+0 mutta jatkoin omatoimisesti viikon eteenpäin... Nyt on niin järkyttävän huono olo ollut rv5asti että tekee mieli oikeesti nyt lopettaa kerralla(niinkun klinikka sanoo)Ovumia jos vaikka olo edes hitusen helpottaisi...
 
Huijja, kohta teilläkin pieni syntyy @Wintersun!

Tänne ei ihmeempiä, eletään tätä tylsää keskiraskautta. Tänään haettiin postista rattaat, syöttötuoli, itkuhälyttimet ja sitteri. Tuntuu taas konkreettisemmalta, kun noita tavaroita hypistelee. Vauveli välillä liikkuu ihan mahottomasti ja välillä hiljaisia päiviä. Sydänäänet kuitenkin dopplerilla hyvin kuuluu ja vaihteluväli kunnossa, joten kait hällä vain on vielä niin paljon tilaa liikkua, ettei kaikki liikkeet tunnu.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jonxu rv 24+5
 
@Wintersun täälä samoja fiiliksiä, jostain luin että oloa helpottaa kun vauva kääntyy pää alaspäin. Paaaskanmarjat sanon minä "pissahätä" 5min välein, kyljet saa semmosta kyytiä että pelkään pian jonkun murtuvan, yhtäkkiä kävellessä voi tulla simmonen paineen tunne alas että täytyy melkeen pysähtyä ja viimeisenä sukkapuikko vihlaisut.
Valitus jatkuu, olin tänään koronatestissä. Kamala olo, kuumetta sen 38,nenätukkeessa ja jossain onteloissa särkee niin että heijastaa kivun koko ylähammas rivistöön.. yöunet siis olemattomat.
Ajattelin että tässä raskaudessa en valita, noh vaikea olla iloinen kun karsea olo :D miehelle sanoin että jos nyt syntyisi tässä kunnossa niin laittasin jalat kiinni
Valivali rv 34
 
@Pimpula76 tukilääkkeiden käytön laitoin kerrasta poikki rv10 molemmissa raskauksissa ohjeen mukaan. Tuolloin pitäisi oman keltarauhas- ja estrogeenituotannon olla sillä tasolla, ettei ole enää lisälle tarvetta. En mä ainakaan nähnyt mitään syytä miksi olisin vähitellen lopettanut tai jatkanut, pikemminkin olin iloinen että sai lopettaa kaikki mömmö-luget ja muistamisen.

@Jasmina20 ääh, onpa sulla tukalaa! Tsemppiä! Toivotaan että flunssa ei ainakaan koronaa ole ja että menis muutenkin pian ohi.


@jonxu tavaroiden ostelu on kiva juttu kun tulee lähemmäksi ja konkreettisemmaksi se vauvan tulo :)

@Ensikatse paljon onnea pikku prinssistä! <3 Kauankohan olette sairaalassa? Miten sektio muuten meni?

@Ellinoora38 ai niin sulla oli vielä tämä jännitys että pääseehän isä maahan hyvin. Vaikuttaako koronarajoitukset teihin tältä osin?

Itsellä olo ihan hyvä. Oltiin tänään yksityisessä synnytysvalmennuksessa, oli ihan hyvä setti vaikka yksi lapsi jo onkin. Ja saipa lapsivapaata aikaa miehen kanssa :-D Vauva on mulla jo pää alaspäin ja selkä vasemmalle päin kuten hyvä olisikin.

@Puhalluskukka oot varmaan juuri lähellä H-hetkeä tai jo käynnistystohinoissa, tsemppiä ja rohkeutta hirkuisesti tähän (ja mahdollisesti tuleviin) päiviin!!
 
@Puhalluskukka paljon onnea vauvasta! ❤

@Jasmina20 mulla oli ekoissa neuvoloissa hb 126 ja ferritiini 35. Aloin syömään rautaa ja 2kk päästä oli jo hb 136, ferritiiniä tuskin uudestaan mitataan mutta toivotaan että sekin lähtisi nousuun. Aion nyt kyllä syödä rautaa tästä ikuisuuteen ainakin imetyksen yli jos ei vaan vauvaa ala vaivata. Itsellä pysyy mahavaiva kurissa kun otan tabletin aina yöllä. Herään joka tapauksessa ainakin kerran yössä kun esikoinen käy pissalla. Tabletti odottaa yöpöydällä vesilasin kanssa. Toimii tosi hyvin eikä tarvi miettiä onko juonut maitoa tms. Ferrodan 100mg toimii mulle hyvin mutta nää on niin yksilöllisiä. Neuvolasta joskus saatu Retafer ei sopinut mun mahalle ollenkaan.

@Wintersun jopas sulla lirahti :-D Oon myös joutunu jo pari kk pitämään aina phs. Kestophs:t käytössä kylläkin joten ne on ihanan hengittäviä. Ehkä siellä alkaa pian h-hetki lähestyä?! Ihanaa kun hän on kuitenkin täysiaikainen, joako sitä vähän malttaa kasvaa mahassa vielä :) Onko sulla tens-laitetta?

@Ensikatse teillä olikin pitkä sairaalareissu. Olikos jo puhetta että kannattaa pyytää yhdistämään äidin ja vauvan asiakasmaksukatto, kun noin pitkästä ajasta tulee jo laskuakin. Ihanaa vauvantuoksuista aikaa ❤

Itsellä ei kummempia. Vauva möyrii niin että kipeää tekee välillä. Selkäkivut ja virtsankarkailukin on helpottaneet.

MyMa 32+5
 
  • Rakkaus
Reactions: Puhalluskukka

Yhteistyössä