@Rusakkonen Mulla muljahti myös kovaa. Aivan hirveää. En osaa sanoa mitään lohduttavaa. Eikä ehkä tarvitsekaan. On vain syvä suru, voimia teille.
Osaan niin samaistua sinun pelkoosi! Mulla on ollut koko raskauden ajan vahva menettämisen pelko läsnä. Johtuu ihan siitä, ettei tähän mennessä ole muuta kokemusta kuin se menettäminen Hyvä, että olet päässyt juttelemaan noista ajatuksista.Mä oon jotenkin superstressantunut nyt tuosta @Rusakkonen uutisesta... mulla on näitä pelkoja ollut ihan hurjasti, ja kohtukuolema on se mitä tässä nyt pelätään. Kävin viime torstaina neuvolan terapiassa juttelemassa tästä pelosta, että kun nyt ollaan jo niillä viikoilla että ainoa mikä voi mennä pieleen on se että vauva kuolee kohtuun terapeutti lohdutti että jos kaikki on mennyt hyvin, niin ei silloin kohtukuolemaakaan käy. Mutta tässäpä oli nyt todiste että kaikki on mahdollista...
Olen nyt ”reissussa” lapsuudenkodissani maalla. Jätin dopplerit ja kaikki kotiin, ja yritän nyt saada itteltäni tätä pakkomielteistä kyttäämistä pois. Nyt vauva onneksi on liikkunut tosi aktiivisesti, että ei ihan hirveästi tarvitse tunnustella tai ihmetellä liikkuuko tyyppi vai ei. Mutta mun feediin on tullut facebookissa ja youtubessa ihan älyttömät määrät kohtukuolema-juttuja. Kelan sivutkin suositteli mulle juttua siitä mitä tukia on oikeutettu saamaan ja siinä ohessa oli tarina äidistä, jonka vauva oli kuristunut kohdussa napanuoraan. En tiennyt tuollaisenkaan olevan edes mahdollista