Oho, taas on vierähtänyt toista viikkoa siitä kun viimeksi kirjoittelin ja paljon on kuulumisia ehtinyt tulla tässä välissä! Joka päivä oon kyllä seurannut, mutta muuttohässäkän jälkimainingit ovat pitäneet tiukasti kiireisenä, vieläkin kaikki kesken ja vauva kohta täällä...
No nukkumisasiat on mietitty, unipesä ja imetystyyny esillä, kaukalo valmiina, kaappiin viikattu 50-56 koon vaatteita, pikkuvaippoja ostettuna paketti ja hoitoalusta vain odottaa nostamista pesukonetason päälle.
@shelterme , komppaan muita siinä että ei tosta lakunsyönnistä tarvitse paniikkia ottaa. Vielä reilu pari vuotta sitten asiasta ei ollut tietoa ja ihan kelpo lapsia on silti tullut. Noissa metrilakuissa ei edes ole varsinaista lakua kuin vain pinnassa, eikös se sisäosa ole jotain muuta täytettä? En usko että mitään haittaa on ehtinyt tuossa tapahtua, nyt vain tästä eteenpäin muuta namia tilalle.
@millionnea sulla on tosiaan synnärille matkaa, 100 km reissua yhteen suuntaan ei noin vain heitä. Mulla matkaa jotain 8 km luokkaa joten tarvittaessa autolla hurauttaa ihan hetkessä. Toi kattoon ripustettava kehto kuulostaa ihanalta! Siinä varmasti vauvat rauhoittuvat hyvin unille.
@Aislinn83 ihanaa että varhaisultrassa oli kaikki hyvin!
ja sama juttu sulla
@Nonnakka !
@gemmy mullakin on synnytyspelko nostanut päätään nyt tässä ihan lopussa. Esikoisen kanssa lopulta sektioon päätynyt yritys oli aika karmaiseva, mutta jotenkin olin onnistunut etääntymään siitä muistosta, luulin että se ei enää vaivaisi, mutta mitä lähemmäs tätä synnytystä tullaan, sitä tunnepitoisemmaksi muistot muuttuvat. Toivottavasti tilanne ei kulminoidu ihan paniikkiin asti sitten kun se alkaa! Oon nyt lukenut säännöllisesti yhtä englanninkielistä synnytysvalmennuskirjaa jonka ostin e-kirjana, siitä on ehkä vähän apua.
@nyuu kurjaa kun tulee tollaisia hyytymäklimppejä, ymmärrän tosi hyvin että ahdistaa. Mutta kuten muutkin jo sanoi, tollainen tumma viittaa vanhaan vereen eli siihen aiempaan vuoteluepidisodiisi, jonka jälkeen kaikki todettiin onneksi olevan hyvin. Toisin sanoen munkaan mielestä tosta ei ole tarvetta huolestua, uskon että kaikki on siellä hyvin.
@Rusakkonen kuulostaa että siellä Briteissä sun raskautta seurataan ja hoidetaan tosi hyvin
En usko että kuumalla penkillä istumisesta on yhtään mitään seurannut, kohdun lämpötila ei kovin helpolla muutu vaikka äidin pintalämpö muuttuisi. Kyllähän Suomessa saunotaankin ihan surutta loppuun asti. Ymmärrän toki että kaikki tällaiset asiat mietityttää, itsekin olen todella varovainen kaikesta. Lapsen päivähoidosta: meillä esikoinen aloitti päiväkodin 1 v 2 kk iässä, tosin ensin muutaman kuukauden vain osaviikkoisena. Tuntui silloin niin pieneltä aloittamaan, mutta loppujen lopuksi kaikki meni hyvin, solahti muiden pienten joukkoon ja on viihtynyt siellä erinomaisesti. Tästä myös suuri kiitos päiväkodin henkilökunnalle, jotka tekevät työtä sydämellään - meillä oli tosi hyvä tuuri päiväkodin kanssa!
@Ihanapa tsemppiä loppumetreille! Pidän peukkuja että nyt alkaisi paikat kypsyä ja lähtisi käyntiin itsestään ennen seuraavaa aikaasi!
Mikäs on muuten tilanne
@MaiMei lla?
Mulla on itselläni tosi jännät paikat edessä nyt ihan näinä päivinä. Mähän olen lievän raskaushepatoosin vuoksi seurannassa, ja aamulla on aika Naistenklinikalle tsekkaukseen. Käskivät varautua jäämään sairaalaan, jos päättävätkin saman tien käynnistämään.
Mulla on nyt sairaalakassi pakattuna ja sen kanssa lähden matkaan aamun koitteessa. Toisaalta jos ei näytä siltä että käynnistys olisi heti tarpeen, niin saan palata vielä viikonlopuksi kotiin jos sinä aikana alkaisikin itsestään, mutta ihan viimeistään maanantaina käynnistetään. Hui! Aamulla pitää sanoa esikoiselle heipat ja varautua mielessä siihen, että kotiin tulenkin vasta vauvan kanssa.