~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@atvk87 ok. No toivottavasti lähtis pesujen myötä helpottaan. Kyllä se iho kaiketi herkempi on raskausaikana. Joo ei oo supistukset kyllä mitenkään kipeitä, painetta vaan tuntuu. Täytyy ottaa vaan ihan rauhallisesti kun leikkauksen kannalta ois hyvä päästä täysaikaseks asti :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Se hoitsu oli toiselta kysynyt ja hän oli ohjeistanut, että poikkeavasta näytteenottoajasta pitää vain mainita näytteen lähetyksen yhteydessä. Joten toivotaan, että olisi ok. Piti hakea pistaasipulla työmatkalla koska jos narahtaa niin sitte ei pullaa paljon syödä loppu raskaudessa :D

On tuo maha selvästi tiellä kun kenkiä ei ihan aina saa laitettua istualtaan alaspäin kyyristyneenä, pitää nostaa jalka toiselle polvelle. Ja raskausjoogassakin kun polvien päältä pitää laskeutua jalkojen päälle alas, siten että maha jäisi jalkojen väliin niin tuntuu inhottavalta välillä itse asiassa.

@atvk87 toivottavasti se pesu auttaa housuihin!

Tosiaan siinä voisi olla ideaa, että ottaisi rautalisän muuhun aikaan päivästä kuin aamulla. Pitää olla tyhjä maha sitä varten, mutta luin että vatsalaukku tyhjenisi noin neljässä tunnissa. Onneksi nykyään pystyy sen verran olemaan syömättä varmasti ihan helposti. Vaikka päiväruoan ja iltapalan välissä. Tosin sitten pitää miettiä iltapalaakin vähän uusiksi :LOL:

Joo tuskin harjoitussupistuksista mitään ongelmaa muodostuu kun eivät kivuliaita ole.

24+5
 
Me täräytettiin ja käytiin ostaa torista miehen bongaamat vaunut! Oltiin kyl vähä uuvatteina kaupoilla, ku kummallakaan ei oo kokemusta vaunuista 90-luvun jälkeen :D ja mitä nyt sillonki pikkusisaruksia molemmat työnnelly, et millasta kokemusta se nyt sit on.
Ystävä neuvo et pitää kattoo, ettei oo homepilkkuja ja et kuomu toimii ja et sisällä säilytetyt.
Millasia kriteereitä teillä on ollu, kun ootte ostanu käytettynä?
Sitä rataosan selkänojaa en tajunnu kokeilla, toivottavasti siin ei oo feelua, muuten vaikutti siisteiltä ja hyvin pidetyiltä. Ilmarenkaat niissä kyl on, et ne pitää vaihtaa täyskumisiin.
Luin tossa netistä vielä kokemuksia niistä, niin oli maininta jostain et jos ei oo tietyn merkkisiä vaunuja, niin muut äidit kattoo nenänvartta pitkin. :D voi apua, missä tähän on ryhdytty!

Eilen tuli istuttua autossa aamuviidestä iltayhdeksään ja oli kyl sellanen turvotus jaloissa, et morjens. Onneks ei usein oo noin pahoja päiviä!
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Mandala
@atvk87 mekin ostettiin torin kautta käytetyt vaunut ja sisko neuvoi myös että katsoa ettei oo homepilkkuja, säilytetty sisällä ja kuomu toimii. Lisäkriteereinä meillä oli myös että ovat kevyet, mahtuvat meidän mini kokoisen auton takakonttiin (runko siis, koppa ei mahdu, on niin pieni auto ettei takakonttiin mahdu mitkään vaunut), turvakaukalon saa kiinni runko-osaan. Nämä kriteerit täytty niin ostettiin sitten. Olivat kyllä tosi siistikuntoiset myös ja mukana tuli vaikka mitä lisävarusteita. Hyttysverkko on ainut mikä pitää vielä ostaa.

Tänään sain laitettua pinnasängyn kuntoon. Virittelin sinne nyt tuon äitiyspakkauksen laatikon. Katsotaan tuleeko käytettyä ensisänkynä. Vielä pitäis vauvan liinavaatteet saada mahtumaan liinavaatekaappiin mutta taitaa jäädä huomiselle. Sen verran tänään tullut kaikenlaista hommailtua että taitaa loppupäivä mennä makoillessa. Täytyy sanoa että nyt on iskenyt joku pesänrakennusvietti!
 
Pesänrakennusvietti on ihan paras! Mä juoksutin viimeks miestä mukana ikeassa ja joka puolella viikoittain ostamassa kaikkea mahdollista kun se tuli :ROFLMAO: himottais jo nytkin käydä ostamassa kaikkea mutta se muutto pitää hoitaa eka pois alta. Sen jälkeen alkaa taas kaupoissa ramppaus salee :giggle::whistle:

Onnea molemmille myös vaunuhankinnasta, iso askel sekin :love:

Uskon sen ä-pakkauksen tuntuvan suht hyvältä vaihtoehdolta koska vastasyntynyt oikeasti hukkuu sinne pinnasänkyyn kun sänky on niin iso :LOL:

Just kun pääsin aiemmin sanomasta että ei se matala hemppa vaikuttanut mitenkään niin pari päivää ollu töissä toooosi väsynyt olo ja tänäänkin alkoi voimattomuus/väsymys tosi kovana lounaan jälkeen :sleep: mies töissä niin onneks tuo napero puuhailee tosi mielellään itsekseen kaikkea just tänään, ei vaan pysty touhuta :notworthy:

24+6
 
Mie oon kyllä huono kirjottelemaan tänne ku olevinaan ei oo aikaa. Tosiasiassa sitä aikaa nimen omaan on ku kotona olen ja tylsistyn ku ei oikein pääse viikoilla mihinkään ku hävitettiin toinen auto ja linja autolla en tykkää kulkea ja kaupunkiinkin matkaa 25 kilsaa meiän kylältä. Ja omalla kylällä ei oo kavereita:cry:

Vaunuista ootte viimeaikoina puhuneet. Itsekin käytettynä aina ostellut ja juurikin toi kannattaa aina tarkastaa et ei oo homepilkkuja ku jotkut säilyttää ulkona vaunuja vaikka eihän ne siellä kestä. Miekin oon nyt katellu sopivia sisarusvaunuja ku tyttö on vuoden ja 9kk ku tää kaverisyntyy. Koko ajan mietin emmaljungan doudle viking 735 runkoa ku ovat kapeat mut tänään törmäsin sit bugaboo donkey duot vaunuihin jotka saattas sittenki olla sopivat ku saa myös yhden lapsen vaunuiksi /rattaaksi laitettua.. on nää tuplat kyllä hintavia vaikka käytettynä löytyskin. Onko täällä muita jotka joutuu miettii tuplavaunuja? Mitä ajatuksia on ollu?
 
Mä oon tuplia miettinyt. Esikoinen 3v kun tämä syntyy, eikä oikeasti kauhean paljon rattaita oo käytetty meidän touhuissa pitkään aikaan, mutta väkisin tulee mieleen, että kahden kanssa voisi tarvita. Uhmaikäinen kun ei aina ole samaa mieltä minne suuntaan ollaan menossa niin sitten ottanut syliin hetkeksi kunnes taas mieli muuttuu, mutta ei siinä sitten vaunuja saa työnnettyä samalla. Toisaalta noihin Stokken rattaisiin saa nykyään sellaisen lisäosa laudan missä esikoinen voisi seistä, mutta just noissa vaunuissa se on vähän hankalampi kuin muissa.
Ja en halua vierekkäisillä istuimilla olevia tuplia koska jos tarvii kuljettaa vain yhtä lasta niin semmoset peräkkäiset ois paremmat kun toisen istuimen saa pois eikä näytä niin hölmöltä.
Varmaan tulee käytettynä katsottua tuplat jos päädytään että ovat tarpeelliset sittenkin.
 
Meiän vaunujen myyjällä oli myös tuplat myynnissä, näytti ihan käteviltä ne peräkkäin olevat.
Saako spagettiolomuotoisen uhmaikäisen pysymään seisomalaudalla tarvittaessa @Mandala? :D

Mä sain yöllä jonku kohtauksen, ku heräsin tosi kovaan kipuun vatsassa alaoikeella ja samalla alko tuntuu molempien jalkojen potkuja vasemmalla, nii tuli sellanen hätä et onko vauvalla kaikki hyvin. Sit tuli viel kaks harjotussupparia perään ja ei mikään asennonvaihto saanu vauvaa kääntymään tai lopettamaan ja sit aloin tietty kelailee kaikkee, et pitääkö lähtee näytille ja mitä jos syntyy nyt, niin onko mahdollisuuksia ja kaikkea. Menin ihan semmoseen hysteeriseen tilaan. :confused: join vettä ja kävin pissalla ja yritin vähä kävellä edes takas ja muuta ja sit menin takas sänkyyn, nii nukahdin kyl jossain vaiheessa, mut heräsin taas tunnin päästä pissahätään. Omituinen yö. Toivottavasti kaikki nyt on kuitenki hyvin. o_O

Mies on ihan innostunut torin selaamisesta, nyt katotaan pinnasänkyä :LOL: <3

Hirveen liukasta taas! Koittakaa pysyä pystyssä.

25+3
 
@atvk87 Jee sieläki käyty vaunuostoksilla :love: Väri tais olla isoin kriteeri :ROFLMAO: no ei vais, lähinnä vaan että sisällä säilytetyt ja siistit muutenki. Meille myyjä näytti mitä tapahtuu mistäki nippelistä, oli kyllä tarpeen :X3: ja mitä tulee merkkitietoisiin äiteihin niin voi luoja.. :rolleyes: Onneksi lapsi ei merkeistä välitä <3
Hurja yö sulla ollut, toivottavasti ei toistu :eek:

@vipe1986 voi harmi toi autottomuus :unsure: auton pito on kyllä kallista, meilläki pitäis toinen auto laittaa seisontaan kunhan saatais se katsastettua.

@Mandala No nytkö se väsymys sitte iski, tsemppiä<3 Onneks poika touhuaa itekseen niin pystyt levätäkki :)

Nyt tosiaan on liukasta! Koitetaas pysyä pystyssä! :confused:

27+1
 
Hui @atvk87 voin kuvitella että säikäytti. Yöllä varsinkin jos tulee jotain yllättävää niin kyllä menee kierroksille herätessään paljon helpommin kun on unipöhnässä. Kaikki on varmasti ihan hyvin kuitenkin masussa, älä huoli! Toivottavasti saat tänä yönä nukuttua paremmin.

25+0
 
Ohhoh, neuvolan terkka oikein soitti vaikka yleensä verikokeista yms laittaa viestiä. Se mun ferritiiniarvo oli 4 (!) :eek::confused: sehän on melkein täysin tyhjät rautavarastot :unsure: ei toki tiedetä paljon mun normaali arvo on kun sitä ei oo ikinä otettu mutta on se nyt varmasti kuitenkin huomattavasti enemmän kuin 4..! Perusverenkuvassa punasoluihin liittyvät arvot oli alle viitearvon, että kai tässä olisi hyvä jotain tehdä piakkoin.

HUS ohjeet kuulemma sanoo että jos on matalat arvot niin rautaa pitää syödä 2vko ja ottaa kontrolli. Mutta eihän se suun kautta otettu kaiketi juurikaan auta muuhun kuin hemppaan?? Noh yrittää kuulemma saada lähetteen mulle äitiyspolille nyt jo, kattoo jos onnistuu. Mietin että pitäiskö käydä yksityisellä tankkaamassa rautaa jos kaupunki haluaa oottaa sen pari viikkoa. Varasi terkka mulle vielä lääkärinajankin huomiseksi jos haluan ottaa leposaikkua vähän kun sitä väsymystäkin ollut ja aivot ihan kuin sumussa.

Noh jos jotain positiivista tähän viikon aloitukseen niin sokeriarvot oli kunnossa.

25+1
 
Rattaista.. meillä on ollu melkolailla välttämättömät noiden kahden pienen kans tuplat, ja Mountain buggy duetit oli kapeimmat mitä löysin, 63 vai 64cm maksimileveys. Melkonen tilaihme kun menee tän 50-luvun talon ahtaaseen veräjähissiin (tämän toki mittailin tarkkaan ennen hankintaa)! Ilmakumipyörät on mukavan kevyet vaikka etukäteen hiukan arvelutti niiden kestävyys. Mutta vielä ei ainakaan oo tarvinnu korjailla/vaihtaa. Sitten on toiset 90-luvun lopulla hankitut Emmaljungat, jotka toki kätevmmät jos on vaan yhden lapsen kans liikkeellä. Vankat ja kestävät, mutta silti kevyet ollu nekin. Poika täyttää keväällä 3v ja viimestään elokuussa saa opetella kulkeen kävellen tarhareissut. On ikäsekseen isokokonen. Melko raskasta on jo työnnellä 16 kiloista + 7 kiloista ylämäkiä ja varsinkin nyt tuolla sohjossa ja lumipöhryssä. Juuri sitä mietin kans seisomalaudasta, ettei taitas onnistua jos ei malttas siinäkään olla.. ja yhtä raskas ellei vielä hankalampi on niin painavaa työnnellä. Ja noissa MB:ssä ei edes voi pitää sellasta lautaa jos selkänoja(t) on alas laskettuna (edelleen makuuasennossa vauvalla). Mut muuten voin kyllä suositella, jos haluaa vierekkäiset istuimet ja kapeus on tärkeetä. Käytettynä mutta lähes kuin uuden verosina sain ne hiukan edullisemmin.

Tosi moni täällä "ihan äsken plussannu" on jo yli puolen välin, niin se aika kiitää..! Onnea loppumatkalle, ja tosiaan varovaisuutta näillä keleillä! Itellä oli toissa kerralla nastakalossit tai mitkä ne kenkiin kiinnitettävät jutut on, ku pelkäs melkein hysteerisenä mahan kans kaatumista..
Toivotaan että ne kellä matka jääny kesken, nähdään täällä takasin mahdollisimman pian.
Taustalla seuraan tiiviisti edelleen, tyttö nyt melkein 5kk, ja silti jonkinlainen vauvakuume hiipiny salakavalasti taas takaraivoon, meneekö tässä jatkuvasti vaan hullummaks näissä vauvahuuruissa :D Imetystä alan vähentää kuukauden päästä ja sitten lopettelen 2kk kuluessa. Syksyn aikana yritetään siirtää vielä se viimeinen alkio. Yllättävän paljo jännittää jo nyt ja latautunu hirveet odotukset, vaikkei sillee enää ookaan aiemman kaltasia paineita onnistua. Kytee (tai ehkä pikemminkin roihuaa..) se toive vahvana että tännekin pääsis vielä kerran kirjotteleen :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Mandala
Tervehdys pitkästä aikaa. Olen käynyt lukemassa kuulumisia, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitettua. Mulle kävi, niinkuin eläkeläisille, että kun vapaat alkaa, alkaa myös kauhea kiire. :p

Reilu viikko siis äitiyslomaa takana ja nopeasti on aika mennyt. Tosin viime viikolla oli paljon kaikenlaista, kun oltiin alkuun itse reissussa, äiti tuli kylään pariksi päiväksi ja viime viikonloppuna ystävät olivat järjestäneet mulle vauvajuhlat. Se oli ihana päivä! :love:

Vointi on edelleen hyvä, eikä ollenkaan tukala, mutta on mulle pari kertaa tullut ikäviä mahanpistoja, joiden takia on pitänyt mennä makuulle ja yksi päivä oli todella huono olo koko päivän ja luulin, että tulee flunssa päälle, mutta sekin meni onneksi päivässä ohi.

Viime viikolla oli neuvolalääkäri ja kaikki oli hyvin. Vauva on kasvanut omalla käyrällään, mutta odotettavissa on edelleenkin pieni vauva mun kokoon nähden. Lääkärissä painoarvio oli 2400g, ja jos meno jatkuu samalla käyrällä, syntymäpainoarvio on 3200g.

Mutta on tämä äitiyslomailu kyllä ihanaa. Ihanaa kun ei tarvitse aamulla lähteä töihin, vaan saa rauhassa nousta, syödä ja katsoa aamu-tv:tä ja Netflixiä. Pari viime yötä on uni tullut huonosti ja olen herännyt ajoissa. Varmaan hormonit alkaa pyöriä jo. o_OOlen sopinut muutamia treffejä tälle ja ensi viikolle, että en kumminkaan höperöidy kotiin. Ja treenaamassakin käyn nyt sit vielä, kun unohdin irtisanoa sopimuksen ajoissa ja se jatkuukin helmikuun loppuun. Toki teen ihan kevyesti ja oloa kuunnellen.

Mikäs @Toiveikas81 on tilanne?

Meillekin muuten se vaunun myyjä opetti miten niitä käytetään, kun oltiin ihan pihalla niistä. Ja sama asia turvakaukalon kanssa. :LOL:

Toivottavasti pääsisit julkisella tankkaamaan rautaa ja saisit ferritiinivarastot kuntoon @Mandala ! Onkohan se ferritiinin tankkaus yksityisellä kallista? Toisaalta voisin kuvitella, että ei mansikoita maksa, mutta onhan se ärsyttävä maksaa, kun julkisella puolella saisi ilmaiseksi.

Rv 36+2

Ihan käsittämätöntä olla näin pitkällä. Ja vauva olisi kohta täysiaikainen. :eek:
 
Ihanalta kuulostaa sun äitiysloman alku @Ismundo :love: aikalailla samalla tyyliin meni omakin. Sitten mies jäi kesälomalle mun laskettuna-aikana niin ehdittiin kahdestaan melkein pari viikkoa sitten puuhastella kaikkea kivaa ja nautiskella silloin lämpimästä touko-kesäkuun vaihteesta terassikahviloissa yms :love:
PIenten vaatteiden pyykkäys pikku hiljaa ja lajittelu lipaston laatikoihin oli jotenkin niin ihanaa touhua :giggle:

Omakannassa oli ferritiinin viitearvot 15-125, joten kyllä se mun 4 on aikas alhainen.
TOsi huonosti löytyi netistä rautainfuusiolle hintoja, yhden jonku 600-700eur jostain löysin äkkiseltään ja se on kyllä aika tyyris :X3: Ehkä tässä sitten ensi viikolle jaksaa odottaa sitä kontrollinäytettä jos tuollaisista summista puhutaan.
 
Viimeksi muokattu:
Oioi @Mandala olipas huono arvo! Jollain isolla annoksella ehkä myös suun kautta ja just ne imeytymisen parantamiset mitä vaan voi. Pääsisitpä infuusioon julkisella, mut vähä huonolta ehkä vaikuttaa?
Älä ponnistele liikoja! Ota saikkua, jos väsyttää. :)

@Ismundo kiva kuulla, että vointi on hyvä! Ja täysaikaisuus on jo ihan nurkan takana :) mukavaa, että oot nauttinu äitiyslomailusta ja sait kivat juhlat.

Mäkin otan varaslähdön äitiyslomalle jo kolmen viikon päästä, hurjaa! :D jää hyvin aikaa laittaa kaikkea ja remonttiin.

Tänään ollu vähä menkkamaista kipua alaselässä. Outoa ku ei tiedä, mikä kuuluu asiaan ja mikä ei. Mut kai tää on vaan paljosta istumisesta seurausta?
Pitäis yrittää tehdä edes niitä ilmasten videoiden joogaa ja pilatesta.

@lullaby miten maltat lopettaa imetyksen? :D

25+4
 
@lullaby miten maltat lopettaa imetyksen? :D
Haikeeta se onkin, vaikka toisaalta helpottavaakin, kun ei lapsi oo sitten enää mitenkään fyysisesti mun kehosta riippuvainen :) Jotenkin tuntuu että mun maidot on menny jo niin vetiseks litkuks ettei ne riitä oikein mihinkään.. korvikkeella yöt on paljo rauhallisempia ja nukkuu useemman tunnin putkeen. Toisaalta varmaankin jos seuraavaa siirtoo vois viivyttää, eikä tarvis ajatella ikää, seuraavan vuoden uutta pakastusmaksua ym. niin voishan sitä sitten pidempäänkin imettää. Ehkäpä sitten jos vielä tän jälkeen tulee tilanne, eikä siis oo mitään kiirettä uusiin siirtoihin..
Onhan se toisaalta 8kk:ttakin jonkinlainen saavutus siihen nähden, että esikoisen kans jouduin lopettaan jo 4kk jälkeen kun tuli niin pahat ruoka-allergiat. Se oli kyllä ikävää alkaa pelaan apteekin kalliiden peptidi-tutteli korvikejauheiden kans jo siinä vaiheessa, vaikka saihan siihen jotain kelatukia.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
:eek::geek:
Ohhoh, neuvolan terkka oikein soitti vaikka yleensä verikokeista yms laittaa viestiä. Se mun ferritiiniarvo oli 4 (!) :eek::confused: sehän on melkein täysin tyhjät rautavarastot :unsure: ei toki tiedetä paljon mun normaali arvo on kun sitä ei oo ikinä otettu mutta on se nyt varmasti kuitenkin huomattavasti enemmän kuin 4..! Perusverenkuvassa punasoluihin liittyvät arvot oli alle viitearvon, että kai tässä olisi hyvä jotain tehdä piakkoin.

HUS ohjeet kuulemma sanoo että jos on matalat arvot niin rautaa pitää syödä 2vko ja ottaa kontrolli. Mutta eihän se suun kautta otettu kaiketi juurikaan auta muuhun kuin hemppaan?? Noh yrittää kuulemma saada lähetteen mulle äitiyspolille nyt jo, kattoo jos onnistuu. Mietin että pitäiskö käydä yksityisellä tankkaamassa rautaa jos kaupunki haluaa oottaa sen pari viikkoa. Varasi terkka mulle vielä lääkärinajankin huomiseksi jos haluan ottaa leposaikkua vähän kun sitä väsymystäkin ollut ja aivot ihan kuin sumussa.

Noh jos jotain positiivista tähän viikon aloitukseen niin sokeriarvot oli kunnossa.

25+1
Huh kyllä kuulostaa todella matalalta arvolta toi 4 ja ei se sun hemppakaan mikään hyvä olluo_O... Eikö neuvolasta patistettu lääkärin pakeille puhumaan jatkosta vai pitääkö oma kustanteisesti mennä ja hakeutua lääkäriin?:eek:
 
Hiphurraa ekat ostokset vauvalle tehty.. Harsoliinoja läjä "puklurättejä" jostain se on alotettava:p ja jos huonosti käy niin saa mies autotalliin lisää rättejä.. No joo tilasin mä itelleni kahdet imetys liivit mutta niitäkin voi käyttää vaikka ei imettäisikään... Ai mitenniin oon vähän epäuskoisen edelleen että nyytti kotiin asti saadaan:whistle:

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille:love:

Pimpula & pimu 23+0
 
@atvk87 olikos se niin, että aloitatte sen keittiörempan kun jäät äitiyslomalle? siinä varmasti riittääkin sitten puuhaa, mutta varmasti ehdit sitten vaatteitakin lajitella, yms perus äitiysloman alun puuhastelua.
Tosiaan youtube on täynnä ilmaisia pregnancy yoga videoita, senkun kahlaamaan läpi. Toisaalta myös ihan perus keppijumppa tekee hyvää verenkierrolle selässä. Sitä harrastin aamujumppana kotona synnytyksen jälkeen varsinkin, imurinvarsi senkun heilui, kun perhepedissä nukkuminen sai paikat jumiin.

@hillan_kukka ooh onnea hyvistä uutisista! :love::love: nyt sitten todennäköisyydet on jo todella hyvin sinun ja onnistuneen raskauden puolella kun kliinisesti todettu raskaus (y)

@Pimpula76 Neuvola vaan neuvoi HUS ohjeet siitä 2vkon rautalisästä ja kontrollista :rolleyes: mutta lupasi kokeilla kepillä jäätä sen äitiyspolin lähetteen kanssa, että pitävätkö tiukasti kiinni siitä 2vko ajasta vai ottavatko tankkaukseen ns. etuajassa. Nyt tällä hetkellä meinasin odotella sitä kun se 2vko rautalisän aloituksesta tulee ens ke täyteen. Ja käyn siellä lääkärissä hakemassa saikkua huomenna.

Ja siitä ne sun vauvashoppailut alkaa (y) sullakin vissiin jonkin aikaa edellisestä kerrasta niin varmasti ihan uutta ja ihanaa touhua! :love:
 
@Mandala onpas kyllä hurjan alhaisen kuuloinen arvo! :eek: toivotaan että lähtee nousemaan joko tabuilla tai tankkauksella ennen synnytystä (y)

@hillan_kukka onnea ultrakuulumisista, ihanaa et kaikki hyvin :love:

@atvk87 sullakin äippäloma ihan nurkan takana!

Me oltiin viikonloppu mökkeilemässä porukalla ja nyt vihdoin kotona. Kirpparilta ostin ekat vaatteet nyt typylle :love: aika paljon oli harmaata ja sinistä mun värimaailmassa :LOL: mutta en kyl ite oo mikään tyttömäinen tyttö :whistle:

Ens viikolle pitäis varata se sokerirasitus..

Ja arvatkaa mitä!!! Eilen alkoi potkut tuntumaan :love::love: menee tää ilta makoillessa ja kuunnellessa liikkeitä :barefoot::giggle:

23+0
 
@love- ihanaa! Nyt nauttimaan :love:

Joo, @Mandala tosiaan keittiökalusteet tulee maaliskuun puolessa välissä ja sitä ennen pitää tietty pakata ja purkaa. Vaihdetaan siis lattia myös ja seinät maalataan, että saa pistää koko talon melkein pakettiin. :LOL:
Virallisesti kelan rahoittama loma alkaa 22.3., mutta jään tosiaan omille vapaille jo ens kuun alussa, kun alkaa koko ajan olemaan hankalampaa oma työ mahan kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Lähdettiin sitten illalla päivystykseen, kun en saanut vauvan liikkeitä tuntumaan koko iltana. Join mehua, ja makasin kyljellä ja koitin tunnustella, mutta ei mitään. Vauva oli ollut myös pari edellistä päivää rauhallisempi.

No päivystyksessä käyrille ja vauva aloitti kunnon bileet ja sain nopeasti kymmenen liikettä ja ylikin laskettua. :whistle: ja sykekin oli siis hyvä. Vähän nolotti, mutta onneksi hoitohenkilökunta oli ihanaa, eikä yhtään antanut ymmärtää, että meitä ei olisi sinne haluttu.

Ja onpahan nyt ainakin käyty tarkistamassa mihin pitää mennä, kun mennään synnyttämään. (y):LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja atvk87
@Mandala No ohhoh kun oli matala arvo :confused: Toivottavasti saisit sen tankkauksen, ei ainakaan tableteilla hetkessä nouse. Hyvä ku saat saikkua, varmasti tuntuu olossa toi. Multaki ois pitäny mielestäni ottaa tai niin se lääkäri ainaki luetteli hoitsulle myös ferritiinin kun tätä väsymystä aloin valitella, mutta ei sitä kyllä ollut niissä labroissa. Täytyis varmaan jaksaa tästäki kysyä uudelleen, viime keväänä kävin mittauttamassa ja oli sillon 40. Ruokavalio vaan ollut ihan :poop: koko raskausajan. :(

@lullaby Toivottavasti viimisestä alkiosta tulee vielä vauva :barefoot: Kiva ku kävit kertomassa kuulumisia!

@Ismundo On se kyllä ihmeellistä tuo että kun ei töihin tarvi niin kalenteri täyttyy heti kaikista muista menoista :ROFLMAO: Kiva että vointi vielä hyvä (y) hui kun vauva teitä säikytelly :confused: varmasti menee itekki vähän paniikkiin kun liikkeitä ei tunnu. Tääläki vauva alkanu viihtyä niin päin että koko päivän aika hiljainen niin sitte pitää jo vähän alkaa herätellä ja koittaa saaja kääntymään että potkut tuntuis paremmin. :unsure:

@atvk87 Voi kuinka vähän enää töitä jäljellä :giggle: Ei käy kyllä kateeks noi remppahommat, mutta on se vaivan arvosta (y)

@love- Voi ihanat potkut :love: nyt nauti niistä <3 parasta koko raskaudessa :love:

Närästys. Olikos muita jotka kärsii joko nyt tai aikasemmassa raskaudessa? Rennietä menee usiampi nappi illassa mutta ei tunnu auttavan enää ku hetkeks. Riippuu toki vähän mitä syöny, vaikka jätänki semmoset syömättä mistä takuuvarmasti närästää. Kahvia pystyn juoda aamulla mutta iltapäivästä ei enää, toki kaikki suolanen, rasvanen ja tulinen ihan nounou, ranskalaiset ja kebab ihan pahimpia, ruisleipä, vichy, suklaa enemmän ku kaks palaa. Iltapala koostunu lähinnä hedelmistä koska muuta ei voi syödä, eilen vedin nälissäni uunimakkaran, mikä virhe. Yöllä herätty halaileen pönttöä. (n) nyt tuli vähän semmonen valivali-viesti mutta alkaa jo nyppiä tämä ruuan kans pelaaminen..

27+3
 
@Mandala No ohhoh kun oli matala arvo :confused: Toivottavasti saisit sen tankkauksen, ei ainakaan tableteilla hetkessä nouse. Hyvä ku saat saikkua, varmasti tuntuu olossa toi. Multaki ois pitäny mielestäni ottaa tai niin se lääkäri ainaki luetteli hoitsulle myös ferritiinin kun tätä väsymystä aloin valitella, mutta ei sitä kyllä ollut niissä labroissa. Täytyis varmaan jaksaa tästäki kysyä uudelleen, viime keväänä kävin mittauttamassa ja oli sillon 40. Ruokavalio vaan ollut ihan :poop: koko raskausajan. :(

@lullaby Toivottavasti viimisestä alkiosta tulee vielä vauva :barefoot: Kiva ku kävit kertomassa kuulumisia!

@Ismundo On se kyllä ihmeellistä tuo että kun ei töihin tarvi niin kalenteri täyttyy heti kaikista muista menoista :ROFLMAO: Kiva että vointi vielä hyvä (y) hui kun vauva teitä säikytelly :confused: varmasti menee itekki vähän paniikkiin kun liikkeitä ei tunnu. Tääläki vauva alkanu viihtyä niin päin että koko päivän aika hiljainen niin sitte pitää jo vähän alkaa herätellä ja koittaa saaja kääntymään että potkut tuntuis paremmin. :unsure:

@atvk87 Voi kuinka vähän enää töitä jäljellä :giggle: Ei käy kyllä kateeks noi remppahommat, mutta on se vaivan arvosta (y)

@love- Voi ihanat potkut :love: nyt nauti niistä <3 parasta koko raskaudessa :love:

Närästys. Olikos muita jotka kärsii joko nyt tai aikasemmassa raskaudessa? Rennietä menee usiampi nappi illassa mutta ei tunnu auttavan enää ku hetkeks. Riippuu toki vähän mitä syöny, vaikka jätänki semmoset syömättä mistä takuuvarmasti närästää. Kahvia pystyn juoda aamulla mutta iltapäivästä ei enää, toki kaikki suolanen, rasvanen ja tulinen ihan nounou, ranskalaiset ja kebab ihan pahimpia, ruisleipä, vichy, suklaa enemmän ku kaks palaa. Iltapala koostunu lähinnä hedelmistä koska muuta ei voi syödä, eilen vedin nälissäni uunimakkaran, mikä virhe. Yöllä herätty halaileen pönttöä. (n) nyt tuli vähän semmonen valivali-viesti mutta alkaa jo nyppiä tämä ruuan kans pelaaminen..

27+3
Täällä oikeen himo närästäjä toki oli ennen raskauttakin ihan sappi kohtauksia jotka kesti useemman tunnin ja makasin kippurassa lattialla onneksi nyt ei niin pahana... Itsekkin oon ihan surkee syöjä pari juusto viipaletta ja satsumaa päivän aikanaj jos syön enemmän niin rupee väsyttää niin paljon että päivän hommat jää tekemättä ja sit illalla hirvee nälkä ja syön just mitä sattuu mieli tekemään yleensä kylmää lenkki makkaraa ja leipää syönnin jälkeen ei voi mennä makuu asentoon ainakaan muutamaan tuntiin muuten käy huonosti. Rennietä täälläkin popsitaan päivittäin. Ja mitä vielä tuleman pitää kun kohtu nousee ylemmäs aaapuuuuva.... Tsemppiä närästykseen vähissä on vippaskonstit jos ei ihan pelkkää kaurapuuroo aijo syödä..
 

Yhteistyössä