~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Tulin lukemaan @Mandala ja muiden tuttujen kuulumisia <3 Enää ei ehdi palstailla.

Täällä kaikki hyvin! Tyttö syntyi kuukausi sitten. 13h synnytys, minuutin ponnistuksella. Ihana fiilis jäi synnytyksestä! Vauva terve! Ja ihana! <3
Istukkaa jäi yllättäen taas kohtuun kuten ekallakin kerralla. Imuroitavana kävin. Toivottavasti lähti kaikki, vuotoa edelleen :/

Tsemppiä vauvamatkalla oleville ja maaliin päässeille!!! <3 Tsemppiä niille joita koetellaan pidemmän kaavan kautta <3 Toivottavasti jokainen saa jossain vaiheessa nyyttinsä <3

Täältä en osaa kokonaan lähteä, vaikka ei enää ehdi ja muista lukea. @Mandala seuraan :) <3

T: kop kop vauvakuplassa
 
@kop kop ihanaa onnea pienestä tytöstä :love: mietinkin tuossa aiemmin että ootko jo poksahtanut! ja ihan parasta että synnytyksestä jäi noin hyvät fiilikset!

Mites uudet? Millä fiiliksillä, miten tuhrut yms?

Täällä on tainnut alkaa ne helposti väsähtämiset kun tekee jotain. Eilen sinne ultraan ja takaisin parkkihalliin liikkuminen vaati jonkin verran kävelyä. En tiedä oliko sitten se, mutta kun päästiin kotiin niin olin aaaaivan puhki ja vaikka poika iloisesti leikki ja juoksenteli ympäri kämppää isänsä kanssa niin torkuin 1,5h sohvalle lässähtäneenä aivan koomassa. No ehkä parempi nämäkin kuin se jatkuva karmea väsymys mitä alussa oli.

12+4
 
@mmmoi toivottavasti vointi kohentunut.(n) Ei oo enää montaa viikkoo jäljellä (y)

@atvk87 & @Mandala Onnea ultrakuulumisista :love: koittakaahan nauttia nyt. Mandala toivottavasti myös riskiluvut ok, me ei olla edelleenkää saatu omiamme!! :mad: kolme viikkoa sitte otettu verikokeet.. tässä koitan soitella sinne sun tänne että saisin ne jostain..

edit: ja monen mutkan kautta sain tietää että sitä trisomiaseulaa ei oo otettu ollenkaan. Voi vitunvitunvitunvittu. Eihän sillä loppujenlopuks oo mitään merkitystä muttako kolme viikkoa turhaan ootettu että saatais ees jotain riskilukuja ennen punktion tulosta :cry::mad::mad: On niin hajalla ettei kestäis enää pienintäkään estettä matkalla..:cry:

14+5
 
Viimeksi muokattu:
@-dino- siis mitä helvettiä, ei otettu ollenkaan??!! Eli labra mokannut kunnolla? Voidaanko niitä ottaa enää uudestaan vai ajaako punktion tulokset saman asian?
Tosi paska juttu, että tuollainen moka vielä tähän kaiken muun päälle mitä joudutte käymään läpi :unsure: :mad: Mä olin miettinytkin, että oletko saanut tulokset kun et ole mitään uutisia tänne kertonut. Noh nyt selvisi.. :poop:
 
@Mandala ei tällä kertaa ollut labran vika vaan sen kätilön joka nt-ultran teki. Ennenku lähetti meidät lääkärille niin kysyi näistä seulalabroista ja sanottiin että ne halutaan. No kuitenki oli aatellu ku ouluun tuli lähete että siellä hoitavat eli ei laittanut pyyntöä ollenkaan. Eihän niitä enää voi ottaa ja punktio on 100% varma kromosomien osalta joten ei mitään järkeekään mutta ois se ollu kiva tietää mihin varautua. Tai tuntuu nii pahalta ku turhaan odottanu.. En kyllä peitelly pettymystä yhtään puhelimessa vaikka normaalisti olen ymmärtäväinen ihminen..

No maanantain ultraa ja punktiota odotelessa.
 
Ah okei, meillä nimittäin verikokeisiin pyydetään menemään ennen nt-ultraa.
Uskon, että on karmaisevaa odotella ja odotella lisää kun olisi voinut saada jo väliaikatietoja :unsure: tiedätkö kauan punktion tuloksissa kestää?
Voimia ja ihan hurjasti onnenkantamoisia tulevaan ultraan!
 
Joo en oikeen ymmärtäny näitten systeemiä että vasta ultran jälkeen verikokeisiin, koitin kyllä neuvolasta kysellä että eikö ois voinu käydä ennakkoon mutta ei. Punktion tuloksissa kestää 1-2 viikkoa. Ihan tosi hyvällä tuurilla voidaan saada siis tieto ens perjantaina mutta tuurit ei oikeen oo ollu kohdillaan niin vaikee uskoo että siihen mennessä ois valmiita.

Täytyy myös pohtia kummalle ne tulokset ilmoitetaan, vai pyydänkö sairaslomaa koska töihin en voi sellasta puhelua vastaanottaa ja sit kuitenki haluais tietää heti ku mahdollista. Ääh, täytyy sielä keskustella.
 
Siis milloin se toinen kolmannes muka nyt sitten alkaa? Mä luulin ett 13+0 alkaa toinen kolmannes. Mutta esim oon katellut yhtä raskausjoogakurssia mikä ois 2nd & 3rd trimester niin siellä sanottiin, että rv14 voi aloittaa. Vai sekoittaako tässä nyt se typerä tapa ilmaista viikkoja, että jos mä oon nyt 12+5 niin olen 13.viikolla. Onpas taas muka niin vaikeaa :LOL::rolleyes:

Ootteko te muut kelanneet aloittaa, tai jo aloittaneet jotain raskausajan erityisliikunta/harrastusta? Mä en esikoisesta aloittanut mitään mutta tuntuu olevan kova tarve tommoseen nyt. Ja salilla puskemisen aloitus ei jotenkin nappaa nyt yhtään (kesälomatauko vähän venynyt :whistle:).
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Kuulostaa hyvältä! Mut en osaa vastata trimesteriin. :D
Mä en oo kyllä ajatellut, enkä oo tarjontaa tutkinutkaan. Koirien kanssa lenkkeily saa nyt piisata. Agilityssa käyn niin pitkään, kuin mahdollista. Yks meidän treeniryhmässä lopetti viime keväänä vasta kaks viikkoa ennen laskettua aikaa, oispa hienoo jos pystyis niin kauan juoksemaan. :)
 
Mä treenaan Crossfittiä, ja hyvin oon tähän asti pystynyt tekemään. Toki joitakin liikkeitä joutunut vaihtamaan toisiin (lähinnä suorat vatsalihakset) tai muokkaamaan hieman. Treenaan niin pitkälle, kun vointi vain antaa myöten, toivottavasti pitkään.

Ostin tänään kirppikseltä ekat vauvanvaatteet. :love:

Rv 23+6
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Mandala oon lueskellu etukäteen kaiken maailman sivustoja viikoista, oireista, alkioista ja sikiöistä, nii sen käsityksen oon saanu et rv 13 jälkeen alkaa se toinen kolmannes (eli ois just se rv14). Mutta sitten just tuo, et periaatteessahan sulla on se rv13 jo menossa. Eli en osaa auttaa kuitenkaan..

Ite en oo mitään kummempaa harrastusta miettiny. Meillä töissäkin pakka leviää/sekottuu/muuttuu koko aika, ettei edes tulevaa viikkoa osaa aina etukäteen miettuä :censored:

Ismundo oooi, niitä pikkuvaatteita on ihana hypistellä :love:

minä jo sorruin ja nyt alkuviikosta ostin jo pari bodya ja pöksyt. :whistle: mut tosin ne ei oo itelle jäämässä, kerään meidän äitille semmoista "mummoboksia", kun ois nyt se ensimmäinen lapsenlapsi tulossa nii tiiän et se sekoaa täysin :sneaky: vähän ehkä kuitenkin nyt miettii et oliks se huono päätös jo nyt ostella, jos karma kostaakin. (n) mut samaan syssyn kyl päätin et oon raskaana kunnes toisin todisetaan. :sneaky:

rv10+4
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Ismundo
Mulla ollut taas taukoa kirjoittelusta. Käyn kyllä palstaa lukemassa mutta kirjoittelu jäänyt vähemmälle. Ei oikein mulle tapahdu mitään erityistä. Onko tää nyt sitä seesteistä raskausaikaa. Maha on nyt muutamassa viikossa tullut esiin. Työkaveritkin sen sanoi. Mut ei oo mikään kovin iso vieläkään. Mut ihan riittävä et yöllä kun kääntää kylkeä niin herää joka kerta. Tuntuu tuonne alakertaan.

Oon nyt sitten uskaltautunut vauvan vaateostoksille vaikka edelleen välillä käy mielessä epävarmuus et tuleekohan näille käyttöä. Toisaalta oon päättänyt et nyt mä saan iloita ja olla onnellinen tästä raskaudesta. Seuraavaksi oon ostamassa äitiystoppatakkia. Siinä ollutkin miettiminen minkälainen. Äitiyspakkauksenkin sain ja olin sisältöön tosi tyytyväinen.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Alkuraskaudessa oleville pitkää pinnaa ja kyllä ne viikot äkkiä loppujen lopuksi menee. Tuhrut säikäyttää ja itelläkin niitä pariin otteeseen oli ja itkut tuli tirautettua. Mut mitään syytä ei niille löytynyt.

@dino paljon voimia ja jaksamista tulevaan ja toivotaan että kaikki menisi hyvin!

Rv 25+3
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Voi kurjuus @dino että olivat noin mokanneet! Teillä siis ei otettu niptiäkään?

Tiedän sen tunteen kun odottaa sitä tietoa vauvan kromosomeista huonojen ultrauutisten jälkeen, se on ihan hirveää :( Jos vaan maltat niin älä googlaa niitä 13 ja 18 trisomioita, on aika traumatisoivaa matskua.

Mulla oli jotenkin itsellä kyllä tunne että tytöllä on normaalit kromosomit ja näin olikin. Mehän kieltäydyttiin punktiosta vaikka sitten saatiinkin odotella viikkoja vielä syntymän jälkeenkin tietoa yhdestä harvinaisemmasta syndroomasta, mutta sen kanssa olisi kuitenkin voinut ihan hyvin elää joten päätettiin vaan katsoa ja odottaa. Mutta ymmärrän kyllä tosi hyvin että otatte sen punktion, sillä saa kuitenkin varman tiedon kromosomeista.

Paljon tsemppiä huomiselle ❤
 
@Toiveikas81 tuo on juuri tuota ”tylsää” keskiraskautta, nauti!
Ja sähän olet jo hyvillä viikoilla! Mä ainakin rakenneultran jälkeen viimeksi laskin koko ajan aikaa että pääsisi juuri noille viikoille kun tiesi että sitten jo yritetään pelastaa jos alkaisi syntymään. Sen jälkeen mulla ainakin helpottui fiilikset entisestään kun tuntui ekaa kertaa raskaudessa että ei ollut enää mitään suurempaa odotettavaa, ei mitään tyyliin ”kunhan siihen ja siihen kohtaan vaan pääsisi niin —”. No tietty sitten lopussa alkoi hermostuttamaan, että olisi jotenkin turvallisemman tuntuista jos vauva olisi jo sylissä eikä mahan uumenissa kun ei tiedä onko siellä nyt varmasti kaikki hyvin.

Tällä kertaa jos sinne asti taas päästään niin meinaan mennä joskus ihan loppuraskaudessa omalle klinikalle ultraan vielä. Lääkäri siitä varhaisultrassa mainitsi, että suosittelevat sitä nykyään. Viimeksi mua ärsytti just kun HUS alueella ei ole mitään synnytystapa-arviota tms mitä muualla on, tuntui että lähtee synnytykseen ihan sokkona. 3D ultrassakin kävin jo muutama viikko rakenneultran jälkeen niin nyt menen kyllä lopussa katsomaan että miltä näyttää.
Toisaalta jos mulla se istukka kohdunsuun eessä edelleen myöhemmin niin siitä tulee kyllä kaupungin puolestakin kontrollia.

Täällä on kai se pahin turvotusolo väistynyt. Se että vaikka imisi vatsaa sisään kuinka niin se ei muuksi muutu. Mutta kun makasin poikittain sängyllä selällään jalat alaspäin roikkuen niin ihan kuin häpyluun päällä tuntuisi ihan vähän kovempi kohta.

@-dino- tosiaan huomiselle kaikki onnenkantamoiset mukaan ❤

13+0
 
@Mandala eipä isommasti oo tullu liikuttua. Nyt kun pahimmat pahoinvoinnit ja väsymys väistynyt niin lenkillä käynyt. Onneks on fyysinen työ niin siinä tulee liikettä ihan kivasti. Toki jotain lihaskuntojumppaa pitäis koittaa tehä.. Hirvittää oikeen kun jaloista ainaki lähteny kaikki lihakset :(

@Toiveikas81 nauti ihmeessä raskaudesta! ❤ ihana ku @love- ki tohtinu jo ostoksille :love:

Mä en uskalla ees niitä äitiyshousuja ostaa vaikka omia ei pysty enää pitää kiinni. Ponnarijatkeella siis mennään.

@marrasmai ei otettu niptiä. Vähä myöhästä, googlattu jo. Onhan ne ennusteet kyllä tosi lohduttomat noissa.. :( mä kans nyt enemmän ajatellu vaan että tulee hyviä uutisia. Ehkä sitä jotenki suojelee ihtiään, en tiiä miten sitä selviää jos tuleeki huonoja. Meillekki jää sit vielä yhen syndrooman mahollisuus jos kromosomit ok, mut se riski sit otetaan koska just sellanen jonka kans voi elää. Ja rakenneultrassa sit jännätään sydämen tilannetta, löytyykö sieltä jotain vikaa.

Mä ymmärrän myös tosi hyvin jos ei punktioon mene. Oishan se toisaalta tosi ihanaa vaan heittäytyä raskaaks ja ottaa vastaan mitä tulee. :)

@hillan_kukka tsemppiä sullekki huomiseen ultraan!

Kiitoksia tsemppauksista! Niitä kyllä todella tarvitaan! ❤

15+1
 
Täällä käyty tänään hakemassa varmistus sille, minkä jo tiesinkin. Viikko sitten rt näytti vielä vahvaa plussaa, nyt enää hailakkaa. Kohtu oli tyhjä, ei mitään merkkiä raskaudesta. Limakalvo oli ohut. Olen kyllä tästäkin ihan pihalla.. Missä on se keskenmeno ja hyytymät sun muut? Tää oli kuiten minun osalta tässä:cry:
 
@hillan_kukka voi ei, miten kurja uutinen. :( Tutkittiinhan kaikki muutkin paikat, ettei oo vaeltanut minnekään?
Olen pahoillani. Toivottavasti pian osuu onnistuminen teille!

@adelmiina_ mulla oli tota samaa pari viikkoa, että piti napostella ihan jatkuvasti, tai se etova olo vyöryi päälle ylivoimaisena. Sillon tuli ainoo raskauskilo tähän mennessä. :D Onneksi se sitten meni ohi! Toivottavasti sullakin pian. Pian jo ultra!
 
@hillan_kukka voi ei, olen pahoillani :unsure: kontrolloidaanko sua mitenkään, esim verikokeen muodossa? Aivan mahdottomasti tsemppiä ja onnea jatkoon, toivottavasti tulet pian takaisin!

@adelmiina tsemppiä sinne kärvistelyyn, se väsymys on kyllä jotain niin kuluttavaa :sleep: Onneksi se ei noin voimakkaana luulisi ikuisuuksia kestävän niinku se tuossa alussa on. Mähän täällä (toimisto)töissä kävin välillä makaamassa lattialla meidän yhdessä jumppahuoneessa kun tuntui, että se väsymys vaan lisäsi öklöä oloa. Eikä silmät yksinkertaisesti meinannut pysyä auki :D
Hyvä, että tuhrukin pysynyt poissa ja kohta ultrakin! täällä odotellaan hyviä uutisia sieltä (y)

@-dino- hyvä, että olet päätynyt positiivisempiin fiiliksiin tulosten odottamisen suhteen! Ihmismieli on ihmeellinen asia kovan paineen ja stressin alla.
Olikos se niin, että tänään myös ultrataan/ultrattiin näytteen oton lisäksi?
 
Viimeksi muokattu:
@adelmiina_ tsemppiä sinne oloihin ja ultran odotteluun! Onneks tuhruttelut loppunu :)

Oulusta kotiuduttu, kyllä vaan meinaa perse puutua noilla reissuilla :D sikiö sielä hengissä oli, viikkoja vastaa. Painoa n. 100g. Tyrän tilanne ennallaan, mahalaukku edelleen siinä rajoilla, ei ainakaan ollu enempää painunu tyräpussiin. Näyte saatiin otettua, hiukka nipisti mutta nopeesti ohi. Kotimatkalla mahaa jomotteli aaltomaisesti, ei mitää kovia kramppeja. Nyt vaan lepäilen tämän illan ja huomisen, toivotaan että pysyy sisällä. :)

13,18 ja 21 trisomioista tulee vastaukset loppuviikosta, jos ne ok nii loput ensviikolla. Jos näistä selvitään puhtain paperein nii jatkossa kaikki kontrollit ouluun, takapuoli jatkossakin kovilla..
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81 ja atvk87

Yhteistyössä