~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea @vipe1986 hieno arvo! Ja tervetuloa tänne puolella :love:

Piti vielä myös @Lapanen87 sullw onnitella upeista ultranäkymistä :love:

@hillan_kukka mahtavaa kun saadaan lisää porukkaa tänne eli tervetuloa sullekin! :love: Kylmiä hermoja tulosten odotteluun, tiedän tunteen!

@Ismundo ehkä sun terkka unohti vaan. Mä sain jo ekassa neuvolassa sen. Kannattaa soitella vaikka perään että käyt hakemassa. Mun mielestä puolisokin saa sitä kautta sen jo raskausaikana.

@atvk87 tosi kiva että teillä neuvolalääkärissä myös ultrataan, ei meillä kyllä ainakaan. Mutta jännä että teki sisätutkimuksen. Meillä niitäkään ei tehdä ellei ole ollut supistuksia tms ongelmia. Ihan synnytyksessäkin asti sitä yritetään välttää, ettei puututa varsinkaan synnytyksen kulkuun tarpeettomasti.

Täällä ei mitään ihmeellistä, oireetonta turvotusta vaan edelleen.

Teen sen listan kun pääsen koneelle tänään.

11+1
 
Ei tässä jotenkin osaa pitää mitään toimenpiteitä outoina tai tarpeettomina, kun ekaa kertaa pappia kyydissä. :D mutta luotan, että näihin on joku syy?
Oli muuten jännä, kun menin sinne aulaan ja koitin katsella ovia, että lukeeko se lääkärin nimi jossain, että minne päin meen odottelemaan, niin yhtäkkiä tuli joku hoitaja ja kysyi "hei, oletko (etunimeni)?" sit olin et "jooo?" ja sit hän kysyi että miten oon voinu ja kun vastasin, että hyvin, niin hän sanoi "No ei tarvitse sitten verenpainetta mitata" :D "Ahaa okei".

Missäs vaiheessa niitä glukooseja aletaan seuraamaan?
 
@Ismundo Me viimeksi saatiin miehen kanssa molemmat rokotteet. Soita ihmeessä, jos tosiaan unohti sen. :)

adelmiina_ 3. IVF/ 2.PAS ..toinen.. 10.7.2019

Täällä ei oikeestaan mitään oireita, välillä vähän etoo ja ihan jäätävä väsymys, ei jaksa ilman päikkäreitä koko päivää :LOL:
 
@atvk87 en tiedä testataanko sokereita mitenkään automaattisesti. Mulla testattiin joskus Öö ehkä rv20 sukurasitteen takia (mummolla sokeritauti ja faijalla 2.tyypin diabetes). Nyt taas testataan, ja aikaisemmin kuin viimeksi, koska esikoinen oli 4kg syntyessään.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Miitta37 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?.1.2019
Alessandra ...
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
hillan_kukka ... 4. IVF/ICSI 1. PAS ... toinen ... 7.7.2018
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. ivf/icsi 3.pas ... kolmas ... 14.7.2018

Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)


Maaliin päässeet (y)

Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Ihanaa että tänne tulee uusia seuraksi kirjoittelemaan :love: Tervetuloa joukkoon!

En oikein ole vieläkään sisäistänyt että nyt ei ole mitään pätevää syytä olla huolissaan. Ehkä sitä uskaltaa tulevaa vauvaa ajatella vasta kun liikkeet tuntuu. Ja nt-ultraan on vielä pitkä aika :cautious:

Itse meinaan influenssarokotteen ottaa. Viime keväänä oltiin koko perhe influenssassa ja voi luoja kun oli kamala tauti! En ole ollut ikinä niin kipeä ja toipumiseen meni kaksi viikkoa. Mulle ei ikinä nouse kuume ja viisi päivää oli yli 38 astetta :sick:
Ja kolmen viikon päästä siitä oltiin koko perhe norossa :sick::cry::cry:
Meinasi huumori kyllä loppua kesken.

@-dino- oot ollut niin mun ajatuksissa ja viimeksi aamulla mietein joko tuloksista on kuulunut.
 
Tervetuloa ja onnea plussista @vipe1986 @hillan_kukka ja @adelmiina_ toivottavasti odotus sujuu hyvin :barefoot:

@Lapanen87 Onnea hyvistä ultranäkymistä! :love: Ei ole niitä normi seulontalabrojenkaan tuloksia tullut. Kaksi viikkoa vielä lapsivesipunktioon.

@Ismundo Mä sain jo töiden kautta rokotteen, täytyy kysyä miehelle sitte neuvolassa. (y)

@atvk87 Mulla testataan sokerit sitte puolivälin jälkeen sukurasituksen takia. :sick:

@marrasmai Suaki ajatellut. Just sitä miten teki jouduitte kauas kotoa synnyttään, pienelle heti leikkaukset ja pitkä sairaalajakso. :unsure: Kyllä sitä ku niin kovan työn on tehny raskauden aikaansaamiseks nii ansaitsis helpon raskauden vailla ylimääräisiä huolia.. (n) ja sitte kuitenki joku piru olkapäällä vinkuu että iteppä tätä niin halusit, kestä seuraukset.

Ens viikolla ois ollut neuvola mutta siirsin sen joulukuun alkuun, sillon sitte samalla lääkäri+hoitaja ja viikkoja 17+. Rakenneultra aikaki on tullu jo aikaa sitte mutta hoksasin tässä että eikös senki normaalisti tee kätilö? Täytyy seki selvittää sitte lvp:n jälkeen kuka sen tekee ja missä se tehään. Kätilö sitä ei ainakaan meille tee.

Tulee kyllä vahvasti hoitoajat mieleen kun koko tulevaisuus auki yhden kokeen tulosten takia. Kuinka vihasin sitä jo sillon ja taas joutuu jossitella, jos kaikki menee hyvin, jos löytyy kromosomivika, jos tarvii ees mennä seuraavaan neuvolaan/ultraan, jos joutuu keskeyttään vielä koko raskauden, jos sitä jos tätä. Ja muuta ei voi tehdä ku odottaa. Koitan nyt kovasti ajatella positiivisesti. Raskaana ollaan ja hieman suurempi on todennäkösyys saada terve omfaloseele-vauva kun että todettaisiin joku trisomia.

Mutta noin muuten täällä voidaan ihan hyvin, oksentaa ei ole enää tarvinut. Pohjaton nälkä vaivaa, etenki joskus iltaisin mikään määrä ei riitä. Kahvia pystyny taas juomaan ja voi luoja että se on hyvää! Harmittaa ku tän päivän kiintiö jo täys. :rolleyes: Närästää ja turvottaa vaihtelevasti. Töistä huilaan nyt pari päivää ku tuntuu kyykkiminen ja kumarteu ikävältä mahassa, välillä iskee oikein puukoniskuja alamahalle ja joutuu pysähtyä hengitteleen. Nosteluja töissä jo välttäny kokonaan.

13+3
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
Kyllä @-dino- uskotaan, että kaikki on parhaiten miten mahdollista ja vauvanne on terve omfaloseele-tapaus, joka vaan kerran leikataan ja sitten kaikki on hyvin. ❤
Ei nyt muutakaan voida. Koeta nauttia edes vähän. Ei suostuta mihinkään trisomioihin! Kylmiä hermoja odotteluun. Eihän se hoitotausta koskaan unohdu, vaikka helpottaa ehkä välillä?

Mun se miehen ystävän vaimo on rv24+ ja sanoi että kaikilta katotaan glukoosit kun kysyin että onko hän jotain riskiryhmää, kun mulle ei oo puhuttu niistä mitään. Mut tiedä näistä.
 
Mä en vielä mitään lopullista tuomiota tuosta lukemasta antaisi kun on vasta vaan yksittäinen tulos ja kotitestit vahvistunut jne. Toinen verikoe kertoisi sitten todellisuuden, että nouseeko normaaliin tahtiin se arvo.
@hillan_kukka onko sulla tulossa toinen verikoe, tai meinaatko mennä? Pidän peukut pystyssä sulle kyllä!
 
Mä en vielä mitään lopullista tuomiota tuosta lukemasta antaisi kun on vasta vaan yksittäinen tulos ja kotitestit vahvistunut jne. Toinen verikoe kertoisi sitten todellisuuden, että nouseeko normaaliin tahtiin se arvo.
@hillan_kukka onko sulla tulossa toinen verikoe, tai meinaatko mennä? Pidän peukut pystyssä sulle kyllä!
Juuri tässä mietin, että menisikö oman mielenrauhan vuoksi uuteen testiin. Olen siis käynyt yksityisellä ihan omin nokkineni veritestissä, kun hoitava taho ei sitä määrännyt. Kiitos kannustuksesta:love:
 
adelmiina_ tervetuloa tälle puolen :) mulla on kieltämättä vähän toi sama :oops: en siks listallekkaan uskaltaudu ennen seuraavaa ultraa et siellä varmasti nyt kasvua tapahtuu :D enkä kieltämättä oo uskaltanu riemuita viel täysillä ollenkaan, vaikka nautinkin noin muuten ajatuksesta että nytkö onnistui :whistle:

hillan_kukka sun kuulumisia oon tässä odotellut :) en itsekään laskisi yhden arvo varaan, käy ihmeessä mittauttamassa uudelleen! (y)

atvk87 oi, sulla kivoja kuvia ja kuulumisia ultrassa :love: meilläkään ei perus-neuvolakäynteihin kuulu ultra, sydänääniä kaiketi kuunnellaan joskus.. :)

Ismundo meille kanssa tuikattiin rokotteet neuvolakäynnillä (isäntä oli siis mukana). Samoin oli silloin pari vuotta sitten, mutta tosin oon nyt sattunu näinä rokotuskausina käymäänkin.

-dino- tsemppiä! Niin hermoja raastavaa aikaa. Toivotaan parasta ja en usko siihen todennäköisyyteen että sieltä vielä joitakin trisomioita löytyisi! (y) minäkin suurena kahvin ystävänä melkein itken kun ei kahvi maistu. Sen pari kuppia saa alas että hereillä pysyy. Odotan vielä aikaa jolloin vois vielä nauttiakin siitä :D

atvk87 miekään en oikein ymmärrä noita glukooseja, meilläkin kyl katotaan ja olin valmis siihen, mutta ystäväni antaman "listan" mukaan multa kyl pitäis tutkia kahesti.. Koska oon yli 25 vuotias ensisynnyttäjä ja indeksien mukaan ylipainoinen. Mutta mene ja tiedä näistä. Neuvola täti vaan tuumasi että "katsellaan niitä sitten ensi vuonna".

Posti toi ultra-ajan :love: kolme viikkoa pitää vielä ootella.. 30.11 on aika. silloin ois jos oikein laskin niin rv12+4 menossa :) ja tää nyt kai on se nt-ultra..? Ainakin neuvolan infolappusessa lukee että tutkimukseen voidaan yhdistää niskaturvotusmittaus..
 
  • Tykkää
Reactions: hillan_kukka
@vipe1986 en varannut, ainakaan vielä. Soitin sekä keskussairaalaan, missä ultrataan että hoitavaan sairaalaan ja sanoivat, että vaikka arvo ois mikä, niin ei sille mitään voi tehdä. Ei kuulu rutiiniin seurata. Vasta ultra kertoo lopullisen tuomion, jos sitä ennen ei ala vuotoa. Katotaan nyt, kestääkö kantti ultrataan asti, se olisi vasta 23.11. Mulla ei itellä ole enää yhtään luottavaiset fiilikset. Ei raskausoireita ja kaiken lisäksi vielä tulee ruskehtavaa ällötysvuotoa:( jos jotain positiivista, niin tänään oli kuiten testiviiva jo tummempi kuin kontrolli.
 
Hei kaikki uudet, koska on kiva tietää missä vaiheessa kukakin menee niin laitetaanko omat viikot vaikka viestin loppuun? :) ei tietenkään ole pakko!

@hillan_kukka kyllä mun mielestä ainakin on hyvä merkki jos kotitestit vahvistuu! Onneksi on aina mahdollisuutta mennä uuteen testiin jos ei hermot kestä muuten. Tiedän kyllä miten kauhean vaikeaa se ekan ultran odottelu on :X3:
Nyt tosin ei ehkä kannata kotona kauheasti enää testailla jos on jo kontrollliviivaa tummempi, koska ne testit ei siitä enää tummemmaksi oikeasti voi mennä ja "liian suuresta" hormonimäärästä voi mennä testit sekaisin ja näyttää mitä sattuu. Ehkä joku digitesti vois olla kotona tehtäväksi ainoa semmonen mikä voisi jotain tilanteen etenemisestä kertoa.

11+3
 
Mullaki on tänään tullu tuhrua pikkareihin, mietin et oisko siitä maanantain sörkkimisestä vielä. Ja iskias tänään innostui kipuilemaan, toivottavasti on ihan sattumaa, kamalaa jos nää loppuraskauden vaivat alkaa jo nyt jäädäkseen. :D

11+6
 

Yhteistyössä