~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@love- Vähä hyvällä tavalla nauratti tuo pissaputkista hermoilu, jos olet osannut pistellä itseesi lukuisia erilaisia piikkejäkin niin osaat varmasti myös täyttää pissaputket :love:;)

@atvk87 Hyvä että tuhrut loppu alkuunsa. Toivottavasti pian pääset myös lääkkeistä eroon, voin vaan kuvitella kuinka tympeetä on ollu käyttää lugeja näin pitkään :sick: ja täälläki suoli käy ku hidastetussa filmissä.. tänään hain jo apuja apteekista ku ajatuskin luumujen syönnistä oksettaa :cautious:

@Ismundo Meki oltais todennäkösesti päädytty ottamaan vakuutus op:lta mutta nytpä senki saa unohtaa.

@Mandala Vaihtelee kovasti päivittäin, aamut vaikeimpia kun yön painajaiset tuoreessa muistissa ja taas tietää että koko päivä edessä. Mutta johan tässä on puoli viikkoa mennyt. Seulojen tuloksia kovasti odottelen, mutta ei ole kantaan vielä ilmestynyt. Näkis vähän suuntaa mitä odotettavissa. Huomenna varmaan soittelen neuvolaan ja kysyn josko näkyis, ja pitää kuitenki siirtää tulevaa neuvola-aikaa jonnekki hamaan tulevaisuuteen. En aijo mennä sinne höpiseen vauvasta jota ei ehkä saadakkaan. Enkä muutenkaan kaipaa mitään keskusteluapua tässä vaiheessa.

@mmmoi Ompa esikoisella tosiaan ollut kokoa. Harmi että sulla kipuja ja synttäritki pitäis järjestää :unsure: Toivottavasti saat apuja järjestelyihin tai parempi jos kivut helpottais!
 
Mulla tuli vuotoja viikosta 5 aina jonnekin 14-15 asti. Semmosta ruskeaa tuhrua tuli paljonkin. Pari kertaa hulahti ihan verta. Kerran kun hulahti enemmän verta, käytiin näytillä ja kaikki oli hyvin, eikä syytä vuodoille löydetty.

On kyllä tosi inhottava vaiva ja aiheuttaa stressiä, mutta todennäköisesti ei ole merkki mistään, ellei tule ihan verta niin paljon, että joutuisi sidettä vaihtamaan tai tulisi kipuja. Näin mulle sanottiin.

Ja noi luget. :confused: käytin viikolle 12 ja odotin kyllä niin paljo, että pääsee niistä eroon! Mutta toki helpotti ajatus siitä, että ei niitä turhaan käytä. :love:
 
@-dino- no minä oonki tämmöne joka stressaa kaikesta uudesta mitä ei oo ennen tehny :X3: mut kiva huomata et ei ollu vaan "pikkukylän" omia juttua vaan iha normi hommia :D


Nyt kyllä tuntuu siltä et päivät matelee hirveen hitaasti.. Voispa vaan hypätä sinne marraskuun loppuun :rolleyes: onneks edessä viikonloppuvapaa pitkästä aikaa niin pääsee ehkä vähän rentoutumaan, tutustumaan ä-korttiin ja sun muihin lippulappuihin mitä sain mukaan.. Oireitakaan ei edelleenkään aamupahoinvoinnin lisäksi ole. Ja sekin on hyvin nopeasti aamuisin yleensä ohi. Vähän jopa jännittää kun näin vähät oireet :unsure: Muuten kyllä yllättävän tyyni mieli. Kovasti haluaisi jo jonkun kivan pienen "tekonimen" keksiä, mutta isäntä ei oikein ole lämmennyt idealle :rolleyes: miten muuten teillä muilla, onko ollut/tullut kutsumanimiä käytettyä? :LOL:
 
Tervehdys

Meidän neuvolassa pitää aina ennen käyntiä käydä itse pissaamassa ja kastamassa sitä proteiinitikkua. En muista että noita seuloja tai sukupuolitautijuttuja olisi pissasta katsottu.

Tänään juuri neuvolassa todettiin, että vauva on poikittain. Ilmankos maha on niin iso ja liikkeet/potkut tuntuu vähän joka puolella. Jos ei kolmen viikon päästä ole pää alaspäin, niin sitten tulee lähete kääntöön sairaalaan.

Muuten aika ok olo. Turvotusta on edelleen reilusti, mutta vointi ihan ok. Neuvolantäti kovasti tyrkytti sairauslomaa ja sanoi että ilmoita vaan jos jotain vaivaa, niin tulee saikkua. :)

31+2
 
@love- onhan se pahoinvointi ihan kunnon oire vaikka lyhytkestoista onkin. Mulla oli pitkin päivää ajoittaista öklötystä alussa mutta ei ole enää vähään aikaan ollut. Kumman aikaisin hävisi mutta en valita!

Meillä ei ekassa ollut työnimeä käytössä, ei tuntunut omalta jutulta. Rakenneultrassa kun varmistui sukupuoli niin välillä kutsuin poikaa omalla nimellään jo raskaana. Nyt ollaan leikkimielisesti puhuttu ’pikku veljestä’ Kun mies oli pojalta kysynyt yksi päivä haluaisiko hän pikku veljen tai siskon niin mun tullessa kotiin toinen hoki ”pikku veli pikku veli”. Tuskin taaskaan mitään virallisempaa työnimeä tulee olemaan.

Voithan sä keksiä nimen ja vaikka käyttää vaan täällä forumilla sitä eka jos mies ei vielä innostu ;)

@-dino- iso hali <3

@kettuperhe voi toista kun poikittain viihtyy, toivottavasti tajuaa kääntyä itsekseen!

@mmmoi on tosiaan ollut kookas kaveri sinun esikoinen. Meidän poika oli tasan 4kg. Noh isänsä on pari metrinen ja syntynyt melkein 5kiloisena, että osasin pelätä paljon pahempaa :ROFLMAO: Sama päänympärys kuin teillä, mutta hän syntyi vielä nyrkki poskella joten imukuppihommiksi meni lopulta tunnin ponnistelun jälkeen. Luojan kiitos selvisin epparin lisäksi vain 2 asteen repeämällä. Ei onneks jäänyt mitään traumoja.

10+5
 
Meilläkin on työnimi, mut se on meiän kahden hellittelynimi, niin en ota sitä tänne foorumille käyttöön.
Voi ku pääsis niin pitkälle, että tietäis sukupuolen ja sais alkaa fundeeraamaan nimiä. :X3:
Miehen hyvä ystävä eilen paljasti vauvauutisen ja mies sit uskaltautui kertomaan myös meiän ja nyt jännittää hulluna, et tuliko kerrottua liian aikasin!

Kokeiltiin taas aamulla sydänääniä, mut ei löydy. Istukka kyllä tosi voimakkaasti kuuluu. Jos viikon päästä uusiks.


Toivotaan että @kettuperhe teiän vauveli ymmärtäis pian kääntyä! Varmaan mahan muoto sit muuttuu kans, niin siitä tietää?

11+1
 
Se nimiasia etukäteen tuntui kauhealta ajatukselta, että miten me voidaan vaan päättää nimi lapselle, se on ikuista sitten! :eek:
Meillä sattui kyllä ihan älytön tsägä, että mulla oli tyyliin kaksi nimeä pojalle, eikä yhtään nimeä tytölle, niin onneksi tuli poika :ROFLMAO: Joskus jo ennen rakenneultraa lueskelin netistä kauheasti nimilistauksia, suomalaisia ja ruotsalaisia lähinnä, ja kirjoitin ylös kivoimpia, tosi lyhyt lista kyllä, olen aika nirso niiden suhteen. Varsinkin kun ei halua mitään mikä jollain tutulla on, tai jollain liian tutulla julkisuudenhahmolla, eikä mielellään mitään top10 suosituimpia nimiä myöskään.
Mulla oli ollut yksi pojan nimi jo pitkään ennen raskautta mielessä ja mieskin sen oli hyväksynyt. Sitten kun näin tämän nimen mikä pojalla nyt on niin olin vaan jotenkin "tässä se on!" mutta mies ei yhtään tykännyt. Vähän lämmittelin asiasta ja rakenneultrasta poistuessa hihkaisin sen nimen hänelle ja sitten se nimi jäi :D ja ihan avoimesti sitä sanottiin jos joku kysyi, ei esim peitelty nimiäisiin asti kun oltiin varmoja, että kyllä se pysyy.
Nyt taas on toisinpäin, että mulla mielessä pojan nimeen sopiva tytön nimi, mutta jos tulisikin poika niin olisi vaikeaa keksiä mitään esikoisen nimeen sopivaa toista, pitäisi vaan valita joku aivan erilainen kiva.

@atvk87 mä olen töissä sanonut joillekin, meidän molempien vanhemmat tietää ja lähimmät ystävät. Ja uskon, että siitä on korkeintaan vaan hyötyä jos jotain pahaa käy, on sitten tukiverkkoa olemassa siihenkin. Ei tarvi sitten esim töissä esittää urheaa jos on aivan hajalla.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Meillä on etunimi pojalle ollut valmiina jo pitkään kun ollaan toivottu ja haaveiltu vauvasta. Nyt kun sit saatiin tietää et poikaa odotetaan niin ollaan jo häntä nimellä kutsuttu. Vähän hassultahan se tuntuu.

@atvk87 tiedän tunteen että tuliko paljastettua liian aikaisin raskaus.

Tosin me kerrottiin meidän perheille jo rv 9 tienoilla että pääsivät mukaan odotukseen meni sit hyvin tai huonosti. Kavereille kerroin myös tosi aikaisin. Mut töissä kerroin vasta nyt tällä viikolla. Ja se jotenkin tuntui et miksi menin kertomaan et jos nyt tapahtuukin sit jotain. Jotenkin sitä vieläkin välillä tulee niitä epävarmuuden tunteita. Tänään kyllä kuultu oikein hyvät sydänäänet neuvolassa et sen puoleen kaikki hyvin.

Neuvolassa alettiin jo puhua imetyksestä ja olin ihan hoo moilasena et ai nyt jo puhutaan imetyksestä. Onhan se hyvä että puhutaan mut tuntuu vielä kaukaiselta ja kun koskaan ei oo imettänyt niin ei oikein tiedä mitä odottaa. Onko teillä puhuttu imetyksestä?

Rv 23+1
 
Mä olen vuosia jo ennen yrityksen aloitusta nähnyt unen jossa mulla oli ihana n. 3-vuotias poika. Jostain syystä muistan tämän unen vuosienkin jälkeen ja etenkin pojan nimen siinä unessa. Siitä lähtien se on ollut ainoa oikea nimi jos pojan saan. ❤
 
Tänään oli viimeinen seurantaultra polilla ja tyyppi oli kunnossa ja vastasi rv 8+3 eli täysin viikkoja vastaava! :love::love:
Jos nyt uskaltaisi hieman hengittää ja alkaa henkisesti varautumaan ekaan neuvolaan ja nt-ultraan.
Varasin neuvolan heti polilta päästyäni autossa. :D
Täälläkään ei mitään suurempia oireita ole, pientä pahoinvointia jos vatsa on tyhjä. Voisin melkein sanoa etten välttämättä tajuaisi olevansa raskaana jos tämä olisi luomuna alkunsa saanut. :ROFLMAO:

Mulla tosiaan tälle tyypille on jo nimi valmiina. Näin silloin ihan alussa unen jossa synnytän pojan ja kun se nostettiin mun rinnalle niin nimi ilmestyi mun mieleen. Ja jotenkin en nyt osaa ajatella että olisi tyttö tulossa, uni oli niin todentuntuinen. Miehelle sanoin aamulla että tämä on poika ja nimi on "piip". Ei ollut hällä mitään sitä vastaan. :D
 
Huomenta.

Päätin nyt tällä kertaa kuitenkin tälle puolelle laittaa kuvaa. Viimeisin juuri tehty nii onko vahvistunu teiän silmään. Tosin kuivuessa hieman vahvistuu?

Ihan sikana huolettaa se eilinen tuhru mitä ei tänää oo vielä näkynyt. Mut ei kyllä oireitakaan ole päänsäryn lisäksi (viime raskaudessa kärsin monta kk)

Pp9

https://aijaa.com/klw7qE
 
Joo PC testit tummenee kuivuessaan. Tummumisen huomaa kyllä ilman sitäkin, joten hyvältä näyttää :love:

Siis okei kyllä mulla tissien lisäksi toinenkin oire on, turvotus edelleen. Eilen oli varsin pahana, oli niin karsea läskivalas-olo koko päivän, niinku se tunne, oli inhaa istua töissä koneella koko päivä :X3: sitte kotona katoin sivuprofiilia mahasta niin se oli turvonnut ihan palloksi, ois voinut kuvitella että olis jo yli puolen välin raskaana. Ja mulla ei siis ees vielä ole yhtään sitä kohoumaan häpyluun yläpuolella minkä huomaa aluksi vain selällään ollessa. Normaalisti jos mua turvottaa vaikka liika syöminen yms niin alamaha enemmän pömpöttää, mutta nyt tosiaan koko maha pallona, mielenkiintoista o_O

Ah ensi viikko lomaa. On vielä äitiysloman jäljiltä pitämättömiä lomapäiviä. Eipä mitään älyttömiä suunnitelmia ole, mutta on se kiva chillailla taas vähän ja vaikka ulkoilla jos ei satais koko viikkoa.

10+6
 
vipe1986 selkeesti tummuu :love: onnea!

kettuperhe mun pitää jatkossa kanssa käydä aina neuvolaan tullessa antaa pissanäyte. Mistään tikuista ei tosin puhunut mitään, joten niitä täällä tuskin itse sit kastellaan. :)

Mandala karma kostaa ja eilisen ja tän päivää onkin kesto-äklö päällä o_O tuntuu ettei mikään auta. Jospa menis täällkin äkkiä ohi. Ja tosiaan, tissikipua ajoittain, aamuisin kipeimmät ja turvotus. Se alamahapömppö löytyy täältäkin :oops: tänä aamuna isäntäkin vaan tuumasi että koitappa pitää hänen äidiltään tuo sitten piilossa ettei huomaa (anoppi on jotenkin jo ensi hetkistä aavistellut ja udellut).. Hauskaa ja rentouttavaa lomaa sulle! :)

Toiveikas81 omaankin korvaan kuulostaa aika aikaselta puhua imetyksestä, tai siis omalla kohalla oisin varmaan suu pyöreenä ollu tajuamatta mistään mitään :D

Lapanen87 sun kanssa muuten mennään aika samoissa! Mulla menossa nyt 8+5 :)

Ja tuohon nimiasiaan, ihan vaan uteliaisuuttani kyselin :LOL: Meilläkin tekonimi on luultavasti vain meidän pienen piirin välinen ja tieynlaisena perinteenä suvussa on ollut et vauvalla on jokin "hömppänimi" ennen oikeaa jolla sitä kutsutaan :) mulla ei unet oo ohjaillu suuntaan ei toiseen. Kolme unta olen aikojen saatossa lapsestamme nähnyt, ekassa oli tyttö, toisesta en tiedä tiesin vain että minulla on lapsi ja kolmannessa unessa oli poika :rolleyes:saas siis nähä kumpi ois tuloillaan :LOL:
 
Täällä yksi lisää tähän porukkaan. Plussasin viikko sitten erittäin haalean viivan pp10 (blasto), minkä jälkeen viiva kyllä huomattavasti selvempi, mutta vaalea verrattuna kontrolliin edelleen. Ovistestiin sen sijaan tuli kunnon plussa hetkessä (testasin viikonloppuna, kun ei ollut muutakaan testiä) :)Tänään kävin labrassa ja huomenna iltapäivällä saan tulokset. Olen niin peloissani ja jännittynyt, etten ikinä ennen. Mutta plussa kuitenkin:)
 
Laittakaa selkeet tiedot @adelmiina_, @vipe1986 ja @hillan_kukka nii teidät saa listalle mukaan. :) Tervetuloa! Kivaa kun syksy sai taas paljon onnistumisia.
@Mandala epävirallinen listanpitäjä? :D

Mulla oli se neuvolalääkäri tänään ja lääkärissä käydään kaksi kertaa raskauden aikana, seuraava on vasta joskus rv28-30. Oli taas opiskelija mukana. Tehtiin gynekologinen tutkimus ja sit katsottiin miniultralla ja siellä se meiän sikiö makas selällään jalat koukussa ristissä ja potki vimmatusti :love: Ihana.
Olipas hauska nähdä taas! Ens viikolla jo nt-ultra. :X3:
Lopetin lääkkeet eilen kokonaan, kun luget loppu ja katotaan miten tää nyt sit edistyy!

11+4
 

Yhteistyössä