~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@atvk87 ja @Mandala Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love: On se vaan niin ihmeellinen hetki nähä pieni ekaa kertaa :barefoot: Musta tuntuu että te saavutatte mua noissa viikoissa :ROFLMAO::ROFLMAO:

@Lapanen87 Onnea plussata ja pitkää hermoa odotella ultraa. :geek:

@mmmoi Hyvä että alko rakko pelaan. Ajatus itsensä kateroimisesta ei kuulosta kovin kivalta.. :confused:

@Choco coco Vielä täältäki tsempit synnytykseen, toivottavasti ois pian edessä! Varmasti väsyttää jo valvominen yms. (y)

Täällä väsy painaa nii ettei oo jaksanu ees kirjotella. Kaikki vapaa-aika menee vaakatasossa. Töistäki lähin tänään aikasemmin ku tuntu ettei vaan jaksa enää olla. Muutenki töissä vauhti hidastunu ja menny sieltä mistä aita matalin.. :unsure: Toivottavasti pian olo virkistyis, vasta tämän kokeneena voi ymmärtää miten totaalista voi väsymys olla. :sleep:

-dino- 8+5
 
Ihania varhaisultrakuulumisia, onnea atvk87 ja Mandala! Choco cocolle pitkiä hermoja ja pikaista synnytystä, ihanaa, se on ihan nurkan takana!

Mulle alkaa riittää, pitkä kuukausi vielä edessä. Jotenki ollu vaikeita päiviä, itku herkässä, kaikki itkettää, voimat vähissä ja väsyttää ja särkee sieltä täältä. Pahinta tää jatkuva hengen ahdistus. Oon lyhyt 160cm eikä vauvalla oo tilaa.. painaa niin keuhkoja ja sattuu tissien alle ku ahistaa. Tuntuu et syöminenki hengästyttää..saati lapsille kirjan lukeminen. Jos oisin töissä, huomenna ois viimeinen työpäivä (lapsen kanssa siis kotona edelleen). Viikonloppuna pitäis ajaa 400km siskon lapsen ristiäisiin..jaksaa jaksaa. Anteeksi omanapailu!!!

Kaikille tsemppiä omaan vaiheeseensa <3

Mamido 34+4
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Miitta37 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?.1.2019
Alessandra ...
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... ?.3.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen? ...
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019

Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)


Maaliin päässeet (y)

Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
@Lapanen87 Jos haluat tarkennuksen noihin listan hoitomääriin niin sano vaan, muokkaan sitten.
Ja joo mulla ainakin erilaisia fiiliksiä tässä toisessa raskaudessa eri vaiheessa kuin ekassa raskaudessa, joten tosiaan ei voi raskauksia verrata vaikka tottakai niitä mielessään vertaa varsinkin näin alussa kun ei ole muuta kuin aikaa pähkäillä kaikkea liikaakin :D

@-dino- mulla suurin, sellanen jatkuva, väsymys kyllä hälveni ainakin sen alun jälkeen. Mutta myöhemminkin kyllä ei tarvinnut ihan älyttömästi tehdä juttuja niin saatoin tyyliin nukahtaa pystyyn. Esim IKEA reissu tai kauppa+siivous yleensä tarkoitti suoraan sen, että sammuin sohvalle suorilta jaloin :LOL:

@Mamido tsemppiä sinne sun omaan vaiheeseen, toi hengenahdistus on kyl niin hanurista! Mulla oli ekassa raskaudessa koko ajan verenpaineet tosi alhaalla niin se yhdistettynä sydämen tykytyksiin ja myöhemmin just tohon hengenahdistukseen oli jotenkin aika inhottava yhdistelmä. Toivottavasti helpottaa kun vauva laskeutuu!

@mmmoi mahtavaa että katetrointi auttoi! (y) kaikkea sitä kyllä saa sietää raskausaikana huhhuh :confused:

@Choco coco täältä lempeitä synnytyksen käynnistystuulia puhahtelen :whistle: Tule kertomaan heti kun jotain tapahtuu! on ihanaa jännätä toisten synnytysten kulkua :love:

Hui kun ajattelen, että ehkä tässä itsekin siihen hommaan vielä eksyy :eek: Tottakai hurjan kaukainen ajatus vielä.
Itse pyrin varmaan valmistautumaan paremmin ainakin. Viimeksi menin niin sanotusti avoimin mielin, että kyllä kroppa osaa ja ammattihenkilökunta avustaa ja otetaan lääkkeitä jos tarvitsee. Noh käynnistykseen kun joutui vesien menon jälkeen niin ei se sitten ihan niin mennyt, että kroppa tietää jne. kun on niin kipeä ja lääkkeissä :ROFLMAO:

Huh mikä väsymys jo heti aamusta :sleep:

6+5
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Mandala Muokkaatko mulle viel ton päivämäärän, se oli siis 23.5. :)

Ja toivottavasti seuraavat @Choco coco n kuulumiset on sitten tytön kanssa!

Voi teitä @-dino- ja @Mandala. Nukkukaa te väsyneet siis!
Mua ei väsytä nyt mitenkään tavallista enempää, pahin väsymys oli sillon pari viikkoa sitten, mutta katsotaan mitä tuleman pitää! Iltapäiväpahoinvointi oli eilen ennallaan, eli sitä odotellessa.
Flon animaation mukaan tänään alkio muuttuu dinosauruksen näköisestä alieniksi! :D
 
@Mandala lista on mun puolesta noin hyvä. (y)
@Mamido I so feel you! Mä taas oon aika pitkä n. 180 cm mutta maha ei ikinä pullahtanut ulos vaan poika oli koko ajan jossain selkärangassa kiinni. Ja normaali istuma-asento ei onnistunut enää rv 25 jälkeen kun poika junttasi jalat palleaan kiinni, sattui niin että vesi valui silmistä. Eli koko loppuaika vietettiin puoli-istuvassa asennossa :LOL:
Tsemppiä väsymyksen kanssa taisteleville! Mietein myös että miten tän pitäis töissä salassa kun on määräaikainen soppari vuoden loppuun. Jos paljastuu ennen uuden sopparin kirjoittamista niin voi työpaikalle heittää hyvästit (n)
 
Pakko mainita väsymyksestä, alkuraskaudesta olin tosi saamaton ja väsynytkin, mutta pahin vaihe osui onneksi kesälomaan.

Nyt huomaan, että olen taas normaalia väsyneempi. Iltapäivät töissä vain haukottelen ja on vaikea keskittyä töihin. Iltaisin olen kahdeksalta valmis sänkyyn. :sleep:

Rv 17+6
 
@Mamido voi kurjuus ku vauva noin painaa :( toivottavasti loppuaika menis ripeesti ja ei varmaan haittais vaikka hieman aikasemmin syntyis..

@Lapanen87 Toivottavasti onnistut pitämään salassa, tosi harmi että joutuu työasioitaki pohtia kaiken muun lisäks.

@Ismundo oivoi, voi siis olla että tää väsymys ei heti helpotakkaan :D

Saatoin aikasin aamulla varata tiistaille ajan yksityiselle ultraan.. Miehelle en oo vielä sanonu, sen on helpompi uskoa että tää kestää. Mulla taas epäusko kasvaa mitä enemmän viikkoja tulee. Ja muutenki tietysti vaan haluaa nähä pienen :love:

-dino- 9+0
 
Ihanaa @-dino- että meet huomenna kurkkaamaan! :) Kerro sitten miltä näytti! Nyt varmaan ruskuaispussia ei näy enää?
Miten oot nyt muuten voinu? Onko pahoinvointia vielä?

Muaki huvittais mennä kurkkaamaan, mutta ei oikein järkevästi pääse. Oon torstaina menossa käymään Helsingissä, siellä ois se Perhe Arte, missä ois mahdollisuus käydä edullisesti, mutta tuntuu että on hätiköintiä käydä viikon päästä edellisestä, menisin mieluummin lähempänä sitä toista ultraa.

Lauantain oli ihan karsea päivä, aamulla heräsin mahakipuun, onneksi oli sellasta suolistoperäistä sentään ja tosi huono olo ja maha kipee ja sekasin koko päivän. Illalla tuli sit kamala päänsärky ja oli pakko ottaa panadolia.
Eilen onneksi oli parempi olo ja menikin harrastuksissa koko päivä onnistuneesti!

Tänä aamuna meinas taas yrjö lentää, kun laitoin koirille lampaanrasvaa ruoan kanssa. Kysyin mieheltä, et eikö hän vois käsitellä kaikki noi lihat ja rasvat, kun ne pistää mut yökkäämään takuuvarmasti! :D
Pidetään oireita hyvänä merkkinä siis. :)
Oon unohtanut kertoa, mut tissitkin on ollu kipeet ja turvonneet. Alkoi ehkä to/pe. Enää ei voi käydä koirien kanssa ilman liivejä! :D

Miten @Mandala voinnit?
 
Viimeksi muokattu:
@-dino- ultrauutisia odotellen! Tuolla 9+ viikoilla muistaakseni näkyy jo käsien alut ultrassa, eli ihan eri näköinen kuin se pieni piste varhaisultrassa!

@atvk87 no jopas siellä oireita pukkaa! uskon, että tulee paljon turvallisempi fiilis niiden myötä (y) toivotaan ettei kauhean pahaksi mene, huono olo varsinkaan! ja jee tissit! :ROFLMAO:
Todellakin kannattaa mies passittaa tekemään kaikki tuollainen hajuilla varustettu puuha :D alkoi vähän tehdä pahaa kun ajattelinkin moisia lihoja :sick:

Itsellä ollut edellisestä raskaudesta poikkeavasti nyt viime päivinä sellaista vähän väliä tuntuvaa öklötystä, ei onneksi ihan älytöntä, mutta ei mitään kauhean kivaakaan. Vaakatasossa on ihan hyvä olo silloin. Sen lisäksi väsymystä on pitkin päivää, tänäänkin julkisissa matkalla töihin tuntui ettei olisi yöllä nukkunut silmäystäkään.
Mies tuossa itse asiassa sanoi, että jinxasin itselleni tämän. Olen just parille kaverille mainostanut ettei ekassa raskaudessakaan ollut oikeasti mitään oireita. Väsymys oli silloin iltapäivävoittoista ja puuhastelun jälkeistä ja pahoinvointia vain jos ei ollut syönyt pitkään aikaan. Tosiaan vloppu meni aika sohvan pohjalla. Poika ja mieskin oli flunssassa niin ei tullut ulos paljoa lähdettyä, en olisi kyllä jaksanut liikkuakaan. Ehkä tämä tästä taas!

7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Lapanen87
Puuh!
Tänään meinasi mielenterveys reistailla oikein urakalla. Soittivat klinikalta testin tuloksesta ja varhaisultra olisi sitten 22.10. Siihen on vielä KAKSI viikkoa, herran jumala sentään! Miten sitä pystyy elämään normaalisti sinne asti!?! :eek: :eek:
Tänään sorruin tekemään apteekin oman kahden tunnin pidätyksellä päiväpissasta kun meinasi usko loppua kesken. Viiva oli jo melkein kontrollin vahvuinen eli hcg-taso on hyvällä mallilla. Ajattelin loppuviikosta tehdä kaapissa kummittelevan digin.
By the way, ruokakaupan puolella digi oli 6 euroa halvempi kuin apteekissa o_O

Oireita ei ole pientä etomista ja valtavaa yöhikoilua lukuunottamatta. Eli nukuttua on tullut viimeiseen pariin yöhön n. 5 tuntia, mikä on omiaan ravistelemaan tätä horjuvaa mielialaa o_O
@-dino- tsemppiä ultraan! Googlailin jo itsekin paikkakunnan yksityisiä jos menisi ennen klinikan aikaa kurkkimaan.

@atvk87 kuulostaa ihanan kamalalta noi oireet :love: mulle pahin koitos esikoista odottaessa oli kaupan lihatiskin grillituotteet. Pari kertaa piti kääntyä ovelta ulos kun grillasivat jotain rasvaista lihaa :sick:

@Mandala toivottavasti perhe paranee pian! Täällä päin liikkelle kuumetta ja nyt parilla naapurustossa enterorokkoa :(
Tosin muiden sarastaessa saa itsekin levättyä samalla, varsinkin jos on huono olo (y)
 
@atvk87 mäki oisin mielummin menny ens viikolla vasta mutta en löytäny sopivaa aikaa millään. Enkä sille lääkärille jolle halusin. Varovasti toivon että ens viikon neuvolassa saatais sydänäänet kuuluun (jos uskalletaan kokeilla, en oo päättäny vielä)

Parina aamuna on nyt yskittäny nii että täytyny sit käydä yökkiin. Iltasin edelleen vellova olo mutta ei oo tarvinu pariin päivään oksentaa. Päikkärit nukun aina aamuvuoron jälkee.

Näin muuten viimeyönä aika villin unen. Oltiin menossa punktioon ja se tehtiinki mutta sitte ku tuli siirron aika niin ruvettiin vasta miettiin että ei se taida onnistuakkaan ku oon jo raskaana :D :D

@Mandala paranemisia sinne!

@Lapanen87 tsemppiä ultran odotteluun, on ne vaan pitkiä päiviä. :(

-dino- 9+2
 
@-dino- meillä täällä HUS alueella ei kuunnella ennen rv12 sydänääniä. Varmaan just sen takia, että jos ei saada kuuluviin vielä niin tulee ylimääräistä stressiä ja paniikkia, koska kaikki voi kuitenkin olla ihan hyvin vaikkei niitä vielä saada kuuluviin. Minä ainakin kyllä ostin oman dopplerin ja aloin kuuntelemaan heti kun sen käsiini sain rv10. Vaikeaahan sillä on alussa saada äänet kuuluviin, kesti varmaan yli puoli tuntia saada 2s ajaksi syke kuulumaan ekaksi.

Mäkin olen tyyliin joka yö nähnyt vaikka mitä ihmeellisiä unia. Sama ekassa raskaudessa.

@Lapanen87 tsemppiä kärvistelyyn, ei tämä helppoa aikaa ole millään muotoa :X3: Mulla ne ekat pari viikkoa meni jotenkin digien kanssa ja kun kävin verikokeissa, mutta nyt olen kyllä itsekin kuin tulisilla hiilillä. Varsinkin kun tuhruttaa ruskeaa taas vaihteeksi. Tekisi mieli käydä ultrassa taas, vaikka just vajaa viikko sitten olin. Yritän kovasti kärvistellä ensi viikkoon, että tulisi edes pari viikkoa väliin.

Eilen iltapäivällä yhdessä vaiheessa havahduin, että hittolainen mua ei väsytä yhtään! Oli ihmeellisen kirkas olo kun vertaa sitä sumua missä elänyt jo parisen viikkoa. Jaksoin pojan kanssa rakennella legoista kaikkea kotona. Noh mitäpä muuta sitä alkuraskaudessa voi ajatella kuin, että voi hitto onko tämä nyt huono merkki! :rolleyes: :whistle: noh kärvistellään nyt sitten tässä, päivä kerrallaan kun ei oikein muutakaan voi!

7+2
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Mandala joo tuntuu aika kirjavaa olevan tuo käytäntö kuunnellaanko vai ei. Toisaalta neuvolan jälkeen ei enää sitte oo pitkästi nt-ultraan. Mullaki väsymys nyt ehkä ihan aavistuksen helpottanu, hyvä ku sieläki ollaan virkeämpiä :)

Ultrassa yllättäen kaikki hyvin. Mitaksi sai 9+0, istukka näytti tulevan takaseinään mutta ihan varmaks ei sitä vielä luvannu. Aamulla tuli aamupalat sellasessa kaaressa ulos että mies hieman naureskellen kysyi että nii mitä vielä epäilet :D vähän kuitenki hämmentyny olo että onko tämä oikeesti totta? Kai tää sitte on :love:

-dino- & baby 9+3
 
Voitko @-dino- kertoo tarkemmin, mitä siellä näkyi? :love:

Mulla ollu kaks oireettomampaa päivää, mut eilen illalla ku nousin tuolista iltapalalta, nii tuli ihan kauhee paine / tärähtelykipu nivusessa. Mut meni sit ohi kuitenki hetken päästä. Toisaalta ei näistä ikinä tiiä mihin liittyy tai mistä tulee, mut säikähdin kyllä. o_O

8+0, kyllä tää aika sittenkin kuluu pikkuhiljaa!
 
@atvk87 no kuulostaapa inhottavalta tuollaiset kipukohtaukset, onneksi meni ohi! Tuntuu, että raskaana mikä tahansa kummallinen juttukin on vaan ihan normaalia raskaana. Esim mä huomasin eilen kasvoja pestessä saman kuin mitä mulla oli edellisessä raskaudessa: tarpeeksi lämmin vesi tuntuu inhottavalta nenässä o_O:LOL: Siis en tajua mikä se on, mutta just viimeksi suihkussa tai tolleen kasvoja pestessä kuumahkolla vedellä sai sellasen pakottavan tunteen nenään :ROFLMAO:

Noista oireista. Mullakin tuntunut vähän helpommalta oireiden kanssa viime päivät ja tietty ajatukset välillä poukkoilee vaikka mihin.. Mutta itse asiassa Ovia Pregnancy appi just eilen muistutti, että istukka ottaa koko ajan enemmän ja enemmän roolia vähentäen siis (keltarauhas?)hormonien määrää. Eli varmaan siitäkin osaksi voi johtua oireiden heikkeneminen/vaihtelu.

Luin edellisen raskauden oireista just ja olin tällä viikolla jo ekaa ertaa oksentanut. Ja takahampaiden pesu alkanut yökkäyttämään. Tuntuu, että laimeampaa kaikin puolin nyt kyllä (n) pakko kyllä ensi viikoksi varata ultra, ei mun pää kestä sinne nt-ultraan asti millään..

7+4
 
Mut mulla menee lugeja 4 kpl päivässä, niin ei mun keltarauhashormoni oo yhtään vähentynyt. :D
Pitäiskö kokeilla tota ovia-sovellusta, mulla oli se kuukautiskalenterina joskus, mutta poistin sen ja siirryin vaan Flohun.
 
@Ismundo ihana lääkäri ku ultralla kurkkas. Siellä ollaanki jo aika pitkällä :love:

@atvk87 toki, vaikka ei musta vieläkään kovin selvä kuva ollu, vaavi oli jotenki vähän hankalassa asennossa nii oli vaikee kuvattava. :D Pää ja vartalo erottu kuitenki selvästi, käsiä ja jalkoja ei nii erottanu. Selkäranka näky sekä nenäluu? erottu jo hieman. Sikiökalvo vai vesikalvo (en nyt muista kumpi se oli) erottu myös selvästi sikiön ympärillä. Mutta kyllä kaikista ihmeellisin on se sydän :love: ihan käsittämätöntä miten tollasella reilu pari senttisellä sintillä voi olla jo täydellinen sydän. Ja se sykkii tuolla masun uumenissa ❤

Kurjia kaikki epämääräset kivut vatsan seudulla, kyllä niitä aina vähä säikähtää :( onneks loppu.

@Mandala varmasti huolestuttaa jos oireet hiipuu. Nyt ku aika paljo lukenu näitä raskausjuttuja nii monilla ekassa raskaudessa ollukki kaikista pahimmat oireet. Mut ultraan vaan, eipä sitä varmuutta saa muuten :)

Huh. Kuuden päivän työputki takana ja kyllä nää kaks viimistä päivää otti tosi lujille. Tänään oksensin melkee eteiseen ku kotia pääsin. En osaa jotenki oksentaa töissä vaikka ois tosi huono oloki vaan sinnittelen kotiin asti. Onneks nyt useampi vapaapäivä.

-dino- & beibi 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo ja atvk87
@-dino- ihanat ultranäkymät :love: Meinaatko jaksaa näillä tunnelmilla NT-ultraan asti? Yritän jaksaa sinne rv9 asti ultraa varten, mutta katsotaan, katsotaan :D
Eilenhän huomasin googlailevani "earliest you can hear baby heart beat on doppler" yms :LOL: Joku väitti kuulleensä jo rv6+, mutta en kyllä usko. Kauheasti se mokoma laite polttelee laatikossa.. Sen kanssa sydänäänten kuuleminen vähentää huomattavasti ultran haikailua :D¨

Kannattaa muuten helposti ottaa saikkua jos työputket tuntuu liian kovilta. Tiedän, että me suomalaiset ollaan vähän sellasia "jään saikulle vasta kun pää on kainalossa"-tyylisiä, ja usein työmoraali sotii vastaan. Mutta tämä raskaus on niin eri juttu! Itse en joutunut viimeksi olemaan yhtään saikulla kun teen rentoa toimistotyötä ja vointi oli koko ajan ihan hyvä kuitenkin. Mutta ajattelin, että jos on jaksamisen kanssa ongelmaa niin helpommin ajattelen saikkua nyt. Kun kotonakin pitäisi pojan takia jaksaa jotenkin pysyä kasassa.

@atvk87 mä ite oon tykännyt silloin ekassa Ovia Pregnancysta kun siinä oli kaikkia artikkeleita ja nippelitietoa millä viihdytti päivittäin itseään, ja sinne kalenteriin kirjasin oireita yms. Nyt näin tokassa tuntuu, että ne artikkelit on kyllä ihan samoja kuin ennenkin. En siis tiedä mitä Flo tarjoaa, mutta mulla on Ovian lisäksi vielä Pregnancy+ äppi missä on joka viikolle ikään kuin oikea kuva mahasta. Ja käytin sen appin supistuskelloa viimeksi, ihan kätevä.

Onko teitä muita palellut kauheasti? Mua pääsääntöisesti palelee iltaisin, mutta välillä oikein kunnolla. Eilen laitoin villaneuletta ja menin kahden viltin alle sohvalle. Oli aika löllö olo muutenkin. Ja sitten maha on kyllä ollut todella löysällä viime päivät, vaikka ollut muutenkin kyllä melkein alusta asti jokseenkin löysällä. Aamu alkaa aina vessaan juoksulla sen takia :ROFLMAO:

7+5

Edit: jes, mua väsyttää ihan sikana taas :sleep::D:ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on tahtonut kirjoittelu jäädä vähemmälle kun tuntuu ettei juurikaan tapahdu mitään. Tahdon olla malttamaton. Kyllä odottavan aika on pitkä! Mut yksi etappi taas saavutettu kun puoli väli tuli täyteen. Jee! Vieläkin tuntuu niin epätodelliselta et oon oikeasti raskaana. Maanantaina neuvolassa kuunneltiin sydänäänet. Olihan ne ihana kuulla taas. Vielä 1,5 viikkoa rakenneultraan. Ei jaksa odottaa!

Rv 20
 
@Mandala enköhän mä nyt malta :D Nt-ultra on kuitenki kuukauden sisällä. Tuota doppleria itekki miettiny mutta luulen että jätän ostamatta.

Mulla palelut on loppunu. Tarkenee oikeen hyvin, kotona ei voi ees villasukkia pitää vaikka normisti aina pidän. Alkuun oli kahdetki jaloissa ja silti paleli :D tuo saikkujuttu on vähä kakspiippunen. Eilen huomasin ku olin vapaalla että pahoinvointi on tuplasti pahempaa. Mietin nyt vielä mitä teen.

@Toiveikas81 Onnea puolivälin saavuttamisesta! :love:

-dino- & beibi 10+0
 
Torstaina oli pelkopolikäynti sairaalassa. Jäi ihan hyvä fiilis siitä. Kätilö oli mukava ja pahoitteli edellisessä synnytyksessä tapahtuneita tapahtumia. Sanoi, ettei näin saisi käydä. Sanoin myös, että kaikki henkilöityy tähän yhteen kätilöön ja en haluaisi häntä seuraavaan synnytykseen mukaan, koska se aiheuttaa ahdistusta. Tuli olo, että tulin kuulluksi ja että nyt kun tiedoissani lukevat edelliset tapahtumat minun näkemyksestäni, niin pyrkivät panostamaan, että näin ei käy enää. Ja että saan oikeanlaista kivunlievitystä jne.

Ihan hirveän aktiivinen tämä vauva esikoiseen verrattuna. Mennä paukuttelee pitkin mahaa ja välillä tulee tosi kipeitä iskuja. Eilen vaikutti jo siltä, että yrittää kaivautua tosta mahan läpi ulos. Esikoinen kun oli rauhallinen ja välillä vähän myllersi tai työnsi peppua vatsaa vasten. En oo yhtään tottunut tällaseen remuamiseen. Ei myöskään yhtään tykkää, jos mahaa painaa joku ja hänen elintilansa pienenee. Hirvee monotus alkaa heti vasten sitä mikä painaa.

Viime viikolla saatiin ihania uutisia, kun kuultiin että esikoisen kummit saavat esikoisensa maaliskuussa. Heillä takana yksi kohdunulkopuolinen raskaus jonka seurauksena hätäleikkaus ja toisen munasarjan poisto. Nyt kuitenkin kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Ihanaa myös, että meillä lapsilla tulee vain noin se 3 kk ikäeroa. Toisaalta esikoisen toiset kummit saivat toukokuussa toisen vauvan eli ei heilläkään ole kuin se reilu puolivuotta ikäeroa.

Tänään olin aamulla kasvohoidossa ja sokeroinnissa. Ihanan rentouttavaa. Nyt mies lähti koeajamaan mahdollista kakkosautoa itselleen. Hän kun vaihtaa maanantaina työpaikalla toiseen tiimiin ja vaativimpiin tehtäviin ja se tietää todennäköisesti pitempiä työpäiviä. Niin kun hänkin kulkisi autolla eikä julkisilla töihin, niin säästäisi aikaa päivästä aika reilusti. Meillä kun ollut nyt syksyn auto käytössä esikoisen kanssa, niin siitä en kyllä luopuisi enää. Niin paljon helpompaa kulkeminen ja talvella sitten varsinkin kahden kanssa. Pääsee kavereiden luoksekin näppärästi päivällä, kun useampi on myöskin äitiyslomalla.

Ihanaa lauantaita kaikille. Erikoistsempit kaikille huonosta olosta kärsiville, sympatiat on teidän puolella, se on niin kauheata että.

mmmoi + Emppu 30+3
 

Yhteistyössä