~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiitokset osanotoista, täällä ollaan työstetty kaikenlaisia ahdistuksia ja murheita sekä sairaalan kuraattorin kanssa että pelkopolilla ja tietysti myös puolison kanssa. Vähäsen on olo alkanut helpottaa. Oikeastaan vasta eilen iski kunnolla tajuntaan että tyttöhän voi lähteä tulemaan hetkenä minä hyvänsä...

Kiuski toivottavasti siellä alkaisi pian tapahtua! ;)

Ja Siida voi eih mitkä pikkuiset varpulit! :love:

Meillä oli eilen viimeiset ultrat ennen Lundiin lähtöä. Painoarvio oli 3017g, eli aivan keskikäyrällä. Nähtiin jopa että pikkuisella on jo vähän tukkaakin päässä, voi niisk! Sydämen tilannekin oli jopa parantunut aavistuksen. Kardiologi on tähän asti ollut varma että koko keuhkovaltimo pitää vaihtaa koska se oli niin valtavan pieni ja ahtautunut, mutta olikin nyt ottanut pienen kasvuspurtin ja väläytettiin pientä mahdollisuutta että ehkä voitaisiinkin pitää oma kauhkovaltimo ja läppä ja vain laajentaa. Tämä ei tietenkään ole mitenkään varmaa, mutta pieni toivo heräsi kuitenkin. Samat kaksi leikkausta ainakin on tosin tiedossa, kun aortta pitää siirtää omalle puolelleen kokonaan ja kammioiden välinen iso reikä paikata, mutta jos tuo keuhkovaltimo vielä vähän jaksaisi kasvaa niin se osuus menisi vähän helpommin.

marrasmai 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@marrasmai sinullakin siis menossa viimeiset hetket ennen synnytystä. Osaanotot menetyksestä ja sylillinen onnea tytön tuloon:love: Toivottavasti leikkauksia tarvittaisiin vain nuo kaksi!

Täällä saatiin tänään onnittelut polilta eilisestä veritestistä ja ymmärsin että nyt viikkoja olisi 4+4. Huoli ei kyllä yhtään laantunut, sillä vuotoja edelleen on ja omaan korvaan eilisen hcg-arvo (jotain yli 150) kuulosti matalalle. Jonkinasteisen mielenrauhan säilyttämiseksi olen nyt pidättäytynyt googlettamasta noita arvoja, mutta täältä muistelen lukeneeni paljon korkeimmista arvoista piinapäivien loppupuolella.:confused: Voi elämä kun vaan osaisi ottaa iisisti niinkuin siippa tekee. Tänään päästiin sylittelemään pientä nyyttiä ja mies totesi, että paras nyt totutella tollaiseen. Ihailtavaa optimismia. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Hei. Meillä oli viikko sitten pas (3.päiväinen)ja tänään tein rasjauskeijun herkän testin ja selkeä haamu tuli :love: ajatukset pyörii vaan tässä ja ei uskalla iloita jos oiski vaan joku kiinnittymisyritys kun niin aikasin testasin nii pakko tulla tänne purkamaan :rolleyes: Tämä oli kuitenki vasta toinen pas synnytyksen jälkeen niin siksikin epäuskoinen olo että jos kävikin näin helposti, meillä on siis marraskuussa -16 syntynyt pas poika ja silloin ehdittiin olla 3. vuotta hoidoissa ennen kuin plussa tuli testiin. Tuonne hoito keskusteluun en ehtinyt kunnolla vielä sisään nii helpommalta tuntuu tänne tulla puhumaan mahdollisesta plussasta..
 
Tervetuloa uusille!

@kiuski mikäs tilanne? Tuliko juhannusvauva?

@Kesäheinä-78 kiitos, kun kirjoittelit. Olen vähän lueskellut noita kokemuksia näistä ennenaikaisista paikkojen kypsymisistä ja vaikuttaa, että monella menee kuitenkin ihan täysaikaiseksi tai sinne tuntumaan. Se on rohkaisevaa.

Olin keskiviikkona kontrollissa. Kaulaa nyt noin 15 mm. Onhan se vähän, mutta minulla lähtötilanne tosiaan 3 cm, koska sieltä on leikattu pala. Lääkäri teki puikkotestin, joka mittaa sikiökalvoista irtoavaa insuliinia. Se ennustaa ennenaikaisuuden riskiä. Testi oli nega. Eli aikakin viikko-pari sen testin perusteella pitäisi olla vielä aikaa hautoa. Olen edelleen saanut olla kotona, eikä kortisoniakaan ole pistetty. Vähän tylsä juhannus, kun meidän kummipoika kastettiin toisella puolella suomea tänään. Mies ja esikoinen lähtivät sinne eilen aamulla. Itse jatkan lepäilyä ja olen siis kasvattanut sohvaa selkään kiinni.

Zoona 33+0
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Minuakin kiinnostaa miten kiuskilla menee :geek:

Täällä on vikat valmistelut ennen huomista lähtöä käynnissä. Jotenkin ihan surrealistinen olo lähteä reissuun kun tietää että mikään ei ole enää ennallaan kun tullaan takas. Hermostuksissani leivon tässä vielä muffinseja matkaevääksi kun muuten pyörisin ympyrää kämpässä.

marrasmai 37+6
 
Tulin huikkaamaan @marrasmai lle jätteisot tsempit alkavaan reissuun! Sormet ja varpaat täällä ristissä teidän puolesta, toivotaan että pieni pääsee mahdollisimman vähin leikkauksin ja toipuminen käy nopeasti. Pian teillä on se kauan odotettu nyytti sylissä! :love:

Ja pian sitten nähdään tuolla toisessa ketjussa :whistle:.

Kesis
 
Täällä vielä ollaan! Jos muutenkin tyyppiä on saanut odotella vuos tolkulla niin miksi se nyt ajoissa syntyisi ;):ROFLMAO:

@marrasmai Isot tsempit sinne! Ihana kuulla että sydän on vähän parempi. Pidetään peukut pystyssä että olisi mahdollisimman vähän leikattavaa ja toipuminen olisi nopeeta. Saas nähdä kumpi meistä saa ensimmäisenä nyytin tälle puolelle maailmaa :love:

@Alesssandra Meillä ei ole ikinä otettu veritestejä joten en osaa sanoa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin tärkeämpää tuossa arvossa taitaa olla se nousu, ei niinkään että mitkä lukemat on.

@kiia-s Onnea onnea! Ihanaa kun tulee uusia plussalaisia :love:

Päivät menee todella hitaasti. Aina kun lörähtää vähän enemmän jotain housuihin niin olen jo että jee lapsivettä! Mutta onkin jotain valkkaria vaan... supistaa ja taas olen että jee kohta mennää! Mutta sitten nekin laantuu.. Odottavan aika on niiiiiin pitkä :cautious: No max kaksi viikkoa niin meilläkin on poitsu maailmassa :love: Uskomattomalta kyllä jotenkin tuntuu että tähän asti on päästy! 40viikkoa napsahti täyteen että heilahti.
 
@kiuski mä olin niin pomminvarma että sä oot jo synnärillä, kun ei mitään kuulunu vähään aikaan :rolleyes: Ne viimeiset päivät on kyllä niin järkky tylsiä ja pitkiä, kun ei mitään oikein jaksa/viitsi aloittaa saati lähteä oikein mihinkään. Eikä Netflixiäkään loputtomiin jaksa :D Toivotaan että lähtö tulee pian!

@marrasmai vielä lämpimät ajatukset ja tsemppihalit sinne länsinaapuriin ❤ Oot meidän ajatuksissa ja toiveissa, että kaikki menee hyvin teidän pikkumurusella ja sulla.

Se lähteminen sairaalaan on kyllä ihmeellistä, se on niin mullistava ajatus että kotiin palataan elämä aivan täydellisen muuttuneena. Mutta hyvällä tavalla:love: Ja teillä vielä enemmän, kun on operaatioita luvassa. Onko teille annettu mitään arviota, että kauanko sairaalassa pitää olla jos ja kun kaikki leikkaukset menee suunnitelmien mukaan?

Onnea plussista @Alesssandra ja @kiia-s :love: Ainakin yksi muukin plussa näkyi tuolla hoitoketjussa olevan, nyt alkuvuoteen pitkä lista sitten vaan vauvoja!!
 
Mäkin pääsen siirtymään tänne puolelle! 1.ivf ja 1. pas tuotti tulosta ja plussasin jo pp6, josta viiva lähti tasasesti tummumaan päätyen tasavahvoihin viivoihin päivää ennen virallista testipäivää ja eilen hcg oli 1481. Eli kai sitä täytyy uskoa että raskaana ollaan, ja toivotaan että matkassa pysyy :love:

Onneks ultraan ei oo pitkä aika, mutta kaikkea sitä kerkiää tässäkin miettiä. Niinkun @Alesssandra mainitsi, ihailtavaa kun mies pystyy olemaan niin tyynenä kun itse on hermoraunioina :LOL: no kai se ois yhtä katastroofia jos molemmat hermoilis ja miettis samaa tahtia.
 
Onnea Kiia, Alesssandra ja Fainatus, ihanaa, lisää vauvoja <3

Marrasmaille isot tsempit reissuun, mahtavaa, että olitte saanu sydämen osalta myös lupaavia uutisia. Täällä ollaan hengessä mukana!

Meillä RU takana. Painoarvio nyt 20+2 336g ja kaikki vaikutti hyvältä <3 poika näyttäisi olevan tulossa, melkoinen taistelutoveri tuolle meidän 1v 1kk:lle! Onnellista <3
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa ja Fainatus
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 24.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Miitta37 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?.1.2019
kiia-s ... 1.IVF 5.PAS ... toinen ... 5.3.2019
Alessandra ...
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... ?. 2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ...


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)


Maaliin päässeet (y)

Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön



******
Täällähän tapahtuu taas ettei meinaa perässä pysyä :) mahtavaa että tulee lisää väkee tälle puolen hoitoketjusta, tervetuloa ja hurjasti onnea nille joilla jo maaliviiva häämöttää ihan lähiaikoina!! (y) Listalta puuttuu vielä joitakin tietoja, voin lisäillä tai toki jokainen voi lisätä omatkin tietonsa, jos haluaa näkyviin..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä ❤ Tänään ollaan oltu esittelykierroksella sairaalan osastoilla, synnäri kierretään torstaina. Huomenna vielä ultraan, kun haluavat vielä itsekin katsoa tilanteen. Ahdistaa kyllä se koko sairaala-alue ja ollaankin vietetty aikaa lähinnä kaupungilla. Sairaalat ovat niin ällöjä ja niissä liikkuu kamalan paljon pöpöjä, yäk. Muuten meni tänään hommat ihan ok, paitsi että ilmoitettiinkin ettei sit ehkä käynnistetäkään laskettuna päivänä kuten meille on tähän asti koko ajan Tukholmassa sanottu. Täällä eivät kuulemma ole kuulleetkaan että tällaisesta olisi puhetta, vaan viikolla saa mennä yli. Kiva kun ollaan vaan järkätty kaikki auton vuokraa ja talonvahtia myöten sen mukaan, että käynnistys viimeistään 9.7. Että kaikki vinkit synnytyksen käynnistykseen kotikonstein vastaanotetaan... :confused:

MyMa eka leikkaus on tod.näk. shunttilekkaus parin päivän ikäisenä ja sen jälkeen teholla/osastolla arviolta 10 päivää. Toinen, isompi leikkaus sitten noin 4-8kk iässä.
 
Ja hei miten mahtavaa että tänne puolelle ollaan saatu lisää porukkaa! :) Tervetuloa ja pitkää pinnaa alkuraskauden viikkoihin.

Luulisin kyllä että kiuski pääset treffaamaan pikkuisen ennen mua ;) Ei oo meinasn mitään sinnepäinkään viittaavia fiiliksiä vielä ihan satunnaisia lieviä menkkakipuja lukuun ottamatta. Pinna sen sijaan on ”hieman” kireällä ja lapsiparka myllää levottomana mahassa. Varmaan vaistoaa että äitinsä on hermostunut ja levoton.
 
Tsempit marrasmaille! Mulla ainakin esikoisesta pyöritettiin sormia/nyrkkiä alapäässä, niin lähti tuleen

Täällä menee ihan jees. Viikko 14 kai menossa. Se vaan vähän ahdistaa, kun joudun itse toiseen leikkaukseen tuon sormen takia syksyllä. Pitää leikata ne metallit pois ja fiksata jännettä. Sormi on ihan tönkkökäyrä. Ei siis taivu isoimmasta nivelestä. Puudutus ja leikkauskipu ilman kipulääkettä. Mitä se tekee vauvalle. Pakko soitella johonkin neuvolaan, anestesialääkärille tms. siitä ennen sitä. Pahoinvointi on helpottanut ja lenkille sekä salillekin olen päässyt. Mitä ny toi sormi haittaa, kun kädessä ei ole voimaa niin paljon, kuin toisessa.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Moi! Piti tulla hyökkäämään onnittelut plussanneille ja hyviä ultrakuulumisua saaneille!

Sekä Kiuskille ja Marrasmaille pitkää pinnaa! Ei se synnytys aina anna mitään kummempia oireita, joten kyllä se lähtö voi tulla teille molemmille milloin vaan! Marrasmaille erityistsempit alun haasteisiin, niin kovasti toivon, että leikkaus menee hyvin ja pääsette pian normaalimpaan vauva-arkeen!

Täällä ihanaa vauvakuplaa, tyttö on niin kiltti ja helppo! Nukkunut yöllä pisimmillään 6h putkeen, syö hyvin, imetys onnistunut alusta asti. Onnellinen :love::love::love:

T. Salama ja prinsessa kohta 4 vkoa
 
Heippa! Täältä tulee vielä yksi uusi plussannut tälle palstalle joku ehkä saattaa muistaa minut 2015/2016 vuoden vaihteesta. Silloin olin eka kertaa raskaana mut sain keskenmenon rv 14. Nyt toivotaan et pysytään tällä palstalla loppuun asti.

13.6 oli 3. Icsi tuoresiirto ja vahva plussa tuli sunnuntaina. Tänään sit vielä virallinen testi ja raskaana 2-3 digin mukaan. Verikoetta ei multa oteta. Oireita ei oo oikeastaan ollenkaan muuta kuin väsymys. Eka ultra mulla on 18.7 joten sitä odotellessa. Ei vaan tahtois millään malttaa odottaa!
 
Mä muistan sut Toiveikas, oli joku kamala KM aalto tms silloin tässä ketjussa kun sinunkin raskaus päättyi huonosti, oli kyllä kamalaa lukea niitä, niin kauhean pahoillaan oli kaikkien puolesta. Mutta nyt sovitaan, että sä (myös) jäät tänne pysyvästi (tai siis ainakin n. 9kk ajaksi hih)! Kylmiä hermoja ja tsemppiä!! Niin ja onnea plussasta tietty (y)
 
Listaa varten tää oli 1.ivf 5.pas ja toinen lapsi ja la 5.3.
Eka ultra ois 20.7. jännää :giggle:
Kiva jos nyt tosiaan tänne plussanneita kertyy, toukokuu tuntu olevan vaan negaa ja kiva tietenki ois samaa tahtia mennä :)
 
Heii kaikille, ja tervetuloa uusille plussanneille, ja paljon onnea matkaan <3

Mulla ollut tosiaan taukoa täältä, kun ollut tosi pahat raskauspahoinvoinnit sun muut! :sick: Etonut lähes joka päivä monta viikkoa aamusta iltaan, välillä toki parempi ollut, mutta heti jos unohtanut syödä kahden tunnin välein, niin huono olo heti, sitten väkisin syönyt jotain omenaa, niin helpottanut. Ja niitä migreenejä ollut kans välillä, niin että oon oksennellut sitten.

@Miitta37 että juu todellakin tiedän tunteen tosta pääkivusta! Ei siinä oikeen mitään voi tehdä, kun levätä. Itse olen kans kokeillut panadolia, mutta eise mitään auta. Sitten vaan kärsinyt, maannut pimeessä makkarissa, ja yrittänyt väkisillä syödä jotain kevyttä ja helppoa. Pari kertaa otin panacod+parasetamol yhdistelmällisen lääkkeen puolikkaan, ja se auttoi hieman, mutta pääosin yrittänyt selvitä ilman noista kohtauksista, jotka kestänyt aina vähintään 2 pävää. Mulla nyt helppoa, kun teen keikkatöitä, niin en vaan ole nyt ottanut töitä yli kuukauteen. Tsemppiä sulle kovasti <3 Onneksi näistä oireista seuraa vaan hyvää :love::love:

@Siida Paljon onnea vielä vauvoista, jos en ole vielä onnitellut :love: Toivottavasti pääsette pian kotiin, ja valohoito tepsii poikaan nopeaa <3 Aivan ihana tuo varpaskuva <3 <3 <3

Mulla huomenna vihdoin ultraseula! Verikokeet otettu pari vkoa sit, ja pitäis nyt selvitä paljon asioita. Jännittää, mutta pakko uskoa että kaikki on hyvin:) Tuun sitten kertomaan lisää, ja muutenkin vähän voisin alkaa enemmän jubaileen täällä, kun olot pikkasen helpottaneet. Palataan!(y)

Anzu ja murunen vk13 ( masu muuten jo pullottaa aikalailla ) :D
 
Hei taas :) Ultra oli siis tänään, ja kaikki hyvin!! Ihan uskomatonta! Siellä todellakin näkyi ihan vauvan muotoinen pikku rakas, ja syke kuului hienosti, ja oli kehittynyt normaalisti, eikä juurikaan niskaturvotusta ollut :love: Kai se on pikkuhiljaa alettava uskomaan tähän ihmeeseen. Tuleeko minustakin Äiti?! :eek: Rakenneultra on 24.8 sitten, jännää sekin! Kyllä tää aika vaan on rientänyt, vaikka joskus tuntui että aika matelee, ja joutuu vaan odottaa ja odottaa...ja toki nytkin odottaa, mutta rauhallisemmin mielin :D

@Toiveikas81 Malttia sulle odotteluun myös, se 18.7 tulee aika nopeeta, sitten sen tajuaa :love: Muutenkin nyt onnea ja tsemppiä, että nyt menis kaikki hyvin loppuun asti. Saako muuten udella, että miten se keskenmeno viimeksi rv14 tapahtui? Oliko siis sulle tehty jo ultra ennen sitä, ja kaikki oli silloin kunnossa? Mietityttää vähän, että voiko mullekkin vielä käydä huonosti tässä, kun oon nyt rv 13+1 (n) Yleensähän se keskenmenon riski pitäis pienentyä ekan kolmanneksen jälkeen.

@marrasmai Lämpimät osanotot teille minulta myös:( Rankkoja juttuja. Itsekin menetin mun mummin ja vaarin melkein peräkkäin, kummatkin olivat 92.v. Isän äiti oli minulle erittäin rakas, ja hän olisi myös toivonut niin kovasti näkevänsä mun lapsen vielä, mut eipä ehditty :cry: Kovasti tsemppiä sinulle loppuraskauteen, ja rauhallisia hermoja :love:

@kettuperhe Me ollaan sun kanssa melkein samoilla viikoilla, olet vähän edellä :) Harmi se sun sormi juttu, mutta tsemppiä sen kanssa, toivottavasti leikkaus menisi sitten hyvin ja mahdollisimman kivuttomasti. Ei ne lääkärit varmasti tekis mitään mikä vaarantais vauvaa, mutta hyvä se varmaan on etukäteen vähän jutella siitä just neuvolassa yms. Itse en ole vielä salille päässyt, mutta pikkuhiljaa pidempiä lenkkejä voi tehdä. Joko sulla on masu alkanut pyöristyyn? :love:

@SalamaT Ihana kuulla että teillä siellä sujuu hyvin tytön kanssa :love: Se on kyllä hyvä jos vauva nukkuu yöllä, niin siinä itsekin jaksaa sitten ihan erilailla päivät! Kaikkea hyvää teille jatkossakin, ja onnea paljon :love::love:

Anzu ja murunen 13+1
 
@An1z81 Keskenmeno luultavasti johtui siitä et mulla nousi bakteeri kohtuun. Just tuohon aikaan mulla oli virtsatientulehdus ja emätintulehdus jotka huomattiin liian myöhään. Mut sata varmuutta asiasta ei ole. Harvinaisempaahan se on saada keskenmeno toisella kolmanneksella. Sattui mulle huono tuuri ja nyt sit en voi olla varma raskaudesta vasta kuin ehkä rakenneultran jälkeen. Sen verran varovaiseksi tuon jälkeen tuli. Mut toki oon iloinen jo tästä etapista et testi oli positiivinen. Nyt vaan päivä kerrallaan eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Onnea kaikille uusille alkuraskauden viikkoihin, kyllä ne ultrat sieltä yllättävän nopeasti tulee, vaikkei aina siltä tunnukaan.

@marrasmai Täällä yritettiin kyllä kaikki kotikonstit, mitä vastaan tuli esikoisen kohdalla ja en kyllä saanut niillä mitään aikaiseksi. Käynnistykseen meni lopulta. Edes ballongin laitto ei saanut muuta aikaiseksi kuin avauduin sen 4-5cm, mut sit ei mitään ennen kuin kalvot puhkaistiin.

Täällä tosiaan sain verensokerimittarit ja ekat ohjeet miten mitata. Laitoin ensimmäisen viikon arvot äitiyspolille, joissa lähinnä aamupaasto arvot pielessä ja vastauksena tuli, että aloitetaan lääkitys. Ei sitten mennyt tämän pitempään.. No nyt sit pikkuhiljaa nostellaan metformiini-annosta. Vähän on ollu taas etovuutta siellä täällä päivän aikana, mut voi johtua tosta lääkkeestäkin. Nyt vaan toivottava et tabletit riittää eikä tarvita aloittaa insuliinia lisäksi. Tuli lokakuulle jo eka seurantakäynti, et siitä se siellä ramppaaminen sit alkaa. Tosin pääseepähän näkemään vauvaa useammin kuin normiraskauksissa pääsisi.
 
@Toiveikas81 Okei, kiitos vastauksesta! Ymmärrän kyllä että nyt on entistä epävarmempi , tai et pelottaa. Sitä täytyy vaan toivoa että kaikki menis hyvin <3 Mulla iun oli Helmikuussa tuulimunaraskaus, niin kyllä olin ihan varma että tämäkin on, mutta kun ei ollutkaan, niin ihan outo tunne. Sitä oli niin varautunut pahimpaan taas, ja nyt ei oikeen voi tätä uskoa. Ehkä mäkin sitten vasta alan kunnolla tajuamaan kun onse rakenneultra, jonne toivottavasti pääsisi! Mä vein labraan jo virtsanäytteet kesäkuun alussa, mutta kun yritin muutaman kerran soittaa tuloksia, niin ei sinne saatana pääse läpi kun hirvee jono, ja se soittoaika omalle hoitajalle on vaan tunnin. Noh, neuvola on 4.7, jos sitten sais tietää. Mistähän sen tietää jos tulee virtsatientulehdus yms. jos ei kovia oireita tunne ajoissa?:eek: Nuorempana ollut useesti noita tulehduksia, mutta ne kyllä on olleet niin kivuliaita heti, että tiennyt mikä on, ja sain aina heti antibiootit vaikkei testattu ees aina.
 

Yhteistyössä