~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kävin äitipolilla ultrassa ja kaikki oli hyvin. Ovat kummatkin kääntyneet pää alaspäin, joka kuulemma hyvä juttu, koska myöhemmin eivät enää oikeen mahdu pyörimään. Nyt vaan toivon hartaasti, että pysyisivät asemisaan tämän loppuajan. Painoero ei ollut kasvanut. Edelleen sen 200g, eli pojan painoarvio 1500g ja tytön 1300g

Tuntuu vähän väärältä kertoa että kaikki on ollut niin hyvin tähän saakka. Teitä on monia, joilla taival ollut ja on vielä jatkossakin raskas kulkea.

Noran, ei oo todellista:cry: Tiedän kyllä tuskan kun verta on vatsaontelossa lähes 3litraa. Itselläni on kysta vuotanut 2,7litraa verta vatsaonteloon ja tuskat/kipukrampit oli järkyttävän kovat. Voimia toipumiseen. Toivotaan tosissaan, että seuraava alkio jäisi oikeaan paikkaan kasvamaan. Ainakin on vähemmän vaihtoehtoja lähteä seikkailemaan kun molemmat johtimet on pois, mutta tosi tosi rankkoja juttuja. Voimahalaus❤❤❤
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... ?


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.


******
Hirveältä kuullostaa Noran :cry: pikaista toipumista ja toivottavasti seuraavalla kerralla on parempi onni matkassa!
Onnea tulevaan mavlille ja pikkumiehelle! <3
 
@Noran voi ei :cry: Olen niin pahoillani! Paljon voimia sinne, toivottavasti jaksatte vielä kuitenkin jatkaa yritystä kunhan olet toipunut ❤

@Siida Hyvä että tyypit kääntyneet jo! Kyllä tässä itselläkin välillä vähän omatunto soi kun mennyt niin hyvin kaikki.... :unsure:

Kävin myös ultrassa ja molemmat istukat on ok. Eikä kuulemma ole esteenä alatiesynnytykselle :) Mulla on kuulemma jotenkin supistusherkkä kohtu? Siinäkin kun lääkäri tutki niin sanoi että jatkuvasti on pinkeenä ja supistaa mutta en kyllä itse tajunut mitään. Lähdin kotiin saikkulapun kanssa kun ei töistä enää tule mitään. Jalkoihin koskee ja maha kiristelee iltaisin. Plus sitten toi ettei saa kunnolla nukutuksi. Kyllä jotenkin paino putosi harteilta, nyt saa keskittyä vaan mahan kasvatteluun eikä tarvi stressata töistä!

Kiuski 28+2
 
Noran voi ei, olen todella pahoillani! :( Toivottavasti toipuminen sujuu hyvin ja jaksatte vielä jatkaa kun sen aika on.

Siida hyviä uutisia! <3 Hyvän kokoisia ja hienoa että olivat kääntyneet nyt. :)

Kiuski on varmasti helpotus ja oikea ratkaisu toi sairasloma loppujen lopuksi! Nyt nautit masusta, lepäilet ja puuhailet voinnin mukaan. :) Ja hienoa että kaikki oli hyvin! :)

Ei todellakaan kannata potea huonoa omatuntoa, ei tästä elämästä koskaan tiedä mihin se heittelee. Nautitte nyt vaan täysin rinnoin jokainen josta tuntuu siltä että kaikki on hyvin. <3
 
@mavli kovasti tsemppiä! Eihän tuo alku mikään helppo ole, mutta onneksi olet kuitenkin "jo" noilla viikoilla ja tilanne on siellä hallinnassa, eikä tarvitse kokea, että kaikki olisi omissa käsissä. Siskoni ensimmäinen syntyi rv30. Poika on nyt jo täysi-ikäinen ja oikein hyvin elämässä selvinnyt, erittäin sosiaalinen tyyppi.

@Noran voimia toipumiseen.
 
@mavlille tsempit minultakin, serkkuni syntyi keskosena rv27 70-luvulla, nyt jo siis reilusti päälle neljänkymmenen ja oikein hyvävointinen kahden lapsen isä. Ainoa muisto keskosuudesta hänellä "räpylä" kahden varpaan välissä :D

@Noran voi ei :cry: Paljon tsemppiä ja halauksia!

Täällä ollaan toipumassa lähes kahden viikon flunssasta, yskä ja nuha vielä seurana. Neuvolassa kaikki arvot suht ok, verenpainekin lähtenyt vähän nousuun niin oltiin jo lähempänä normaalia. Hemppa oli tippunut vähän ja alkaa olla jo kiikun kaakun että pitääkö kuitenkin syödä rautaa joka päivä (pari viikkoa saanut syödä joka toinen päivä). Sain kuitenkin luvan kokeilla ensin kapselien lisänä luontaistuotekaupasta saatavaa rautamehua, joka on vähän vatsaystävällisempää.

Vatsassa on vaihtelevasti mylläkkää, joinain päivinä rauhallisempaa ja toisina hyvinkin aktiivista. Kerran olen käyrillä käynyt kun säikähdin liikkeiden vähyyttä. Alkoi sitten oikein kunnon potkurallin samalla hetkellä kun remmit viriteltiin mun mahan yli :cautious:
 
Paljon voimia ja tsemppiä @mavli, onneksi hoito on huippuhyvää ja kaikki menee varmasti hyvin ❤ Taidat sittenkin "ehtiä " ennen mua..

Voi ei, miten tosi kurjaa @Noran ❤:cry: paljon voimia!

@kiuski ja @Siida jo se että on tällä palstalla niin tarkoittaa että ei oo teilläkään helppo polku ollut, joten mitään huonoa omatuntoa ei kannata potea, ihanaa kun ei oo ollut mitään ongelmia ❤

Olin 4 yötä sairaalassa, pari päivää kotona ja tänään taas ultra, jännittää. Vatsa on ainakin kasvanut älyttömästi, niin että on jo vähän huvittava :ROFLMAO: tyttö ollut perätilassa eikö vissiin mahdu enää helposti kääntymään eli pitänee myös alkaa sektion valmistautumaan tosissaan. Taas tuli yksi täysi viikko täyteen eilen ❤

33+1
 
Mavlilla on kyllä asenne kohdallaan! Hyvä että pieni vielä on siellä pysynyt, jokainen päivä on eteenpäin... Ja varmaan tosiaan vähän helpottaa, että keskosuuteen ootte ehtineet vähän nyt sopeutua. Hoito on onneksi superia!

Noran, pahoitteluni ja kovasti voimia toipumiseen! Ei noita toivoisi kenellekään...

Kiva Siida että siellä kaikki hyvin! Mun masu myös jo tosi iso, voin vaan kuvitella (kauhulla...) fiiliksen kaksosista!

Hope, täällä myös tyttö edelleen perätilassa. Kääntämistä varmaan yritetään jos ei itse käänny, synnyttämään tuskin uskallan lähteä perätilassa... Mies varsinkin sitä vastustaa. Sektio olis kyllä mulle pettymys, tiedän, vaikka kuinka perusteltu.

Täällä supistukset lisääntyneet reilusti, oon Kiuski kovasti myös miettinyt saikkua... Mun pitäis vaan perehdyttää vielä töissä tuuraaja. Kolme viikkoa jäljellä, huh. Lisäksi maha painaa vatsalaukkuun tosi ikävästi, sattuu ja närästää eikä tee mieli syödä yhtään. Mutta nää nyt on näitä perusvaivoja, aika pientä monen muun tilanteeseen nähden. Hirmuisesti tsemppiä meille kaikille!

Salama 31+6
 
Marrasmai, Onpa kyllä ikävä flunssa piinannut sua, nyt on ollut todella sitkeää ja voimia vievää flunssaa liikkeellä. Muista ottaa rauhallisesti, ettet saa mitään jälkitauteja❤

Kiuski, Pääsitkö sinä jo ns.äippälomalle? Jos näin niin ihanaa kun sun ei tarvi enää työjuttuja pohtia ja saat keskittyä pesänrakennus puuhiin! Ihanaa lomaa❤

Salama ja Hope, Kyllä ne pikkuset siellä vielä voivat kääntyäkin ittekseen. Mullakin tää esikoinen oli poikittain aika pitkään...varmaan sinne 35viikolle saakka ja kääntämisestä jo puhuttiin, mutta onneksi pyörähti ittekseen oikeisiin asemiin. Tosin hän ei ollut perätilassa, vaan poikittain...ei siis tarvinut ihan kokonaan ympäri pyörähtää, eli varmaan ei myös tilaakaan siihen kääntymiseen niin paljoa tarvinnut. Toivotaan että he nyt sieltä tavalla tai toisella oikeinpäin kääntyisivät, ettei sen vuoksi leikata tarvisi.

Hope, Sulla on kyllä ihana asenne❤ Vaikkei sun odotus ole ollut mitenkään mutkaton ja helppo, niin kirjoituksestasi tulee aina hyvä ja positiivinen fiilis läpi:love:

Salama, Ei muuta kun haet vaan saikkua, jos yhtään siltä tuntuu. Ei kannata kyllä olla töissä jos kovin supistelee.

Ihan hullulta tuntuu kun kaveri sanoi tänään, että Mitäääää!!!! Säähän synnytät ensi kuussa. Olin eka että miten niin!?! Mutta, näin se vaan on!!!! Mikäli käynnistykseen saakka vauvat viihtyy, eikä mitään ihmeellistä tuu jo aiemmin, niin käynnistys on toukokuun lopussa. Hurjalta tuntuu, vaikka onhan tässä kuitenkin pari kk siihen vielä matkaa, mutta....SE ON SILT JO ENSI KUUSSA!!!!!!
 
@SalamaT Saikkua vaan jos siltä tuntuu! Mullakin jäi hommat ihan kesken enkä ehtinyt vielä perehdyttää tuuraajaani mutta oli kyllä niin oikea ratkaisu kun vaa voi olla. Oon tosi tunnollinnen töiden suhteen ja aina jos pitää olla poissa niin tulee tunne että ”jätän kaikki pulaan”. Totakin vitkuttelin jo pari viikkoa ja aina itku silmässä tulin töistä kotiin kun oli niin kipeät jalat ja supisteli enkä saanut unta ja ja. Nyt ensimmäinen sairaslomapäivä ja mulla on kyllä niiiiin hyvä olo. Nukuin myös ensimmäistä kertaa kuukauteen hyvin eikä tänään ole supistellut yhtään!

@Siida reilun kuukauden päästä alkaisi vasta äippäloma ja nyt siis sairaslomalla siihen asti :) Mulla on kyllä puuha enemmän kuin tarpeeksi, ihanaa kun pääsee vihdoin oikeasti ompelemaan kun ei ole töiden jälkeen jaksanut mitään. ja hui! Ihan törkeän nopeasti mennyt kyllä aika! Kai sä oot jo nyt käyny ostoksilla? ;)

Vaikka jotenkin tätä lasta on odottanut enemmän kuin mitään muuta niin pakko kyllä myöntää että välillä on hetkeksi tullut ajatus että selvitäänkö me tästä? Osataanko me hoitaa sitä? Ymmärtääköhän kukaan :unsure:

Kiuski 28+3
 
Kiuski, Noi sun tuntemukset kuuluu ihan normaaliin lapsen saamiseen liittyviin ajatuksiin ja pohdintoihin. Muistan kyllä, että esikoista odottaessa tuli jos minkälaisia kysymyksiä mieleen ja epäilyjä, että olenko kuitenkaan hyvä äiti ja osaanko kasvattaa/rakastaa oikealla tavalla. Pohdin myös että mistä asioista pitää/joutuu lapsen myötä luopumaan. Noi kaikki oli hyvin ohikiitäviä hetkiä, eikä niitä kyllä tytön syntymän jälkeen oo tullut mietittyä. Niiiiiiiiiin hirvittävän paljon lapsen myötä on myös saanut ja saa koko ajan, joka päivä uutta ja erilaista kun kasvua ja kehitystä seuraa.
Tottakai tietyistä asioista edelleenkin haaveilee, että sitten joskus kun on mahdollista, tehdään tätä ja tuota. Loppujen lopuksi lapset on niin hetken pieniä, ettei elämässä kyllä hirvittävästi menetä, vaikka ne omat unelmat hetken odottaa ja nyt saa keskittyä täysin pikkuihmisten tarpeisiin.

Sitten noista hankinnoista....edelleen aika vaiheessa on kaikki hankinnat. Rataspohdinta on kesken vieläkin. Ne Emmaljungat käytiin liikkeessä kattomassa, samoin Bugaboot ja.kummassakin on ratasosa jotenkin nihkeän kokoinen varsinkin isommalle lapselle. Meiän tyttö on pitkä ikäisekseen ja Bugaboon ratasosan selkänoja oli auttamatta todella lyhyt. Emmaljungissa oli pituutta selkänojassa, mutta taas se istuinosa oli kapea ja meidän tyttö on ihan hoikka tapaus, eli kun aattelin hänet toppapuvussa siihen istumaan, niin ahtaaksi olisi käynyt. Ratasosa rattaissa on kuitenkin se, jonka täytyisi palvella käytössä pisimpään ja jos nämä tulokkaatkin ovat pitkiä pikkuihmisiä, niin turha ostaa rattaita, jotka käy liian aikaisin pieniksi. Nyt ollaan menossa seuraavaksi hiplaamaan Bumbleriden tuplia.
Muutkin hankinnat vielä vähän kesken, mutta oon jo kuitenkin hyvin suunnitellut päässäni asioita, sekin on sentään jotain se:LOL:
 
Hope miten ultra meni? Yllättävän monta yötä säkin sait osastolla olla..

Siida ens kuussa tosiaan jo!! Huisia kuinka nopeesti tää aika on oikeesti loppujen lopuksi mennyt! Ihana masu siellä vaikka varmasti alkaa olo oleen tuskainenkin.. <3

Kiuski hienoa kuulla että oot saanut nukuttua paljon paremmin ja supistuksetkin on helpottaneet! Todellakin kuulostaa olleen oikea ratkaisu, nauti nyt tosiaan olosta ja elosta kaikessa rauhassa. :)

Salama ehdottomasti saikkua suosittelen myös jos alkaa tuntuun raskaalle, tai siltä se kuulostaa ehkä kyllä jo.. Ja hei, mäkin perehdytän mun tuuraajaa puhelimen ja whatsapin kanssa täällä petipotilaana! :D Kyllä ne siellä töissä selviää!
 
Vauvalla kaikki hyvin mutta kasvaa hurjaa vauhtia ja mun arvot huononee, joten jäin suoraan taas osastolle. Eivät osanneet sanoa pääseekö enää kotiin vai ollaanko täällä sit loppuaika. Yritän asennoitua että turvallista olla täällä seurannassa, mutta kyllähän se vähän kiristelee kun toki toivoo lisää viikkoja mutta täällä useamman viikon majailu tuntuu kyllä aika rankalta.. mutta yritän ottaa levon kannalta. Kotona jäi kaikki ihan kesken, mutta onneks niitä ehtii sitten vaikka vauvankin kanssa, hän ei vielä huonetta osaa kaivata. :ROFLMAO:

@SalamaT saikkua suosittelen myös ehdottomasti! Huojentunut olo tuli myös täällä sit kun sen päätöksen sai tehtyä. Tosin kerkesin oleen kaikki 4 työpäivää kotona kun jouduin jo tänne että nyt harmittaa kun en jäänyt vaan jo aikaisemmin :Do_O Ymmärrän hyvin että sektio tuntuu pettymykseltä, itse oon niin jotenkin varautunut siihen kokoajan että en osaa olla kovin pettynyt. Enemmän oon ajatellut että jos ei tulekaan sektiota niin se oliskin vaan iloinen yllätys :ROFLMAO: Samalla oon semi-huojentunut koska jännitän synnytystä aika paljon.. toki tilanne voi vielä muuttua ja jos tyttö kääntyy niiltä toki haluan koittaa synnyttää alateitse. On tää sellasta tunteiden vuoristorataa..

@Siida Kiitos! ❤ Kuulostipa mukavalta! Yritän olla positiivinen ja ajatella että vois olla asiat huonomminkin, kunhan vaan vauvalla kaikki hyvin niin kaikki muu järjestyy ❤

@kiuski samoja tunteita täälläkin, lienee normaalia.. Pelottaahan se kun pitäisi olla toisesta ihmisestä vastuussa, ja vielä niin pienestä! Enpä muista koska olisi ollut näin paljon omaa äitiä ikävä :cry: neuvot olisivat kyllä tarpeen! Onneks on ystäviä ja ihana anoppi, mutta eihän se omaa äitiä korvaa ikinä..

Olisko teillä vinkkiä jostain ihanasta laulusta mitä vois pyytää ristiäisissä ystävää laulamaan? Ei tarvii olla mikään hengellinen tai virsi. Muistan joskus kuulleeni radiosta jonkun ihanan ja aatelleen et jos meille joskus vauva tulee niin tää soi siellä mutta en enää muista yhtään miten se meni :ROFLMAO::cry:

33+2
 
Hope, kovasti tsemppiä sinnekin lepäilyyn jos nyt osastolle hoidit pidemmäksi aikaa jäämään. Paras paikkahan se sekä sun että vauvan terveyden kannalta on varmasti nyt, vaikkakin hieman kypsä...

Siida todella toivon että typy kääntyisi vielä itse. On tässä onneksi aikaa vielä!

Vitsi supparit muuttui eilen illalla lopulta jo kivuliaiksi, ja kun olin hetken kellottanut niitä 5min välein niin soitin synnärille. Panadolia, sokeripitoista juomista paljon ja pitkälleen oli kätilön neuvo ja jos ei sillä olisi parin tunnin sisään helpottanut olis pitänyt mennä näytille. Onneksi ne alkoi harvenemaan, yöllä tunsin vielä muutaman mut sit jäi pois. Kävin töissä aamupäivällä hoitamassa pari pakollista juttua mut lähdin heti kun alkoi kiistellä yhtään. Teen nyt loppuajan vaan voinnin mukaan, mulla on onneksi aika joustava homma. Pystyn perehdyttämään Skypellä mavlin tapaan jne. Vähän jo kyllä säikäytti, sais muutaman viikon tuolla vielä pysyä!

Ja nyt on alkanut harmittaa, että valmisteluja on kotona vielä vaiheessa... Mut tehkööt mies sitten loput tarvittaessa! Ja on meillä nyt iso osa jo kasassa, oon vaan niin tarkka ja haluisin kaiken olevan mallillaan koko ajan...

Salama, taas yksi täysi viikko! 32+0
 
Voi miten täällä tapahtuu niin hurjasti kaikkea, vähän niinkuin kaikilla on jotain meneillään! Sorry jos menee sekaisin kelle osoitan puheeni, luin pitkän pätkän taas kerralla :)

Mä kans "suosittelen" saikkua herkästi, jos alkaa yhtään tuntumaan siltä. Mulla on fyysisesti tosi yksipuolinen ja kuormittava työ, ja pomo ei jotenkin tajunnut yhtään kun loppuajasta pyysin kevennystä ja esim. Lyhyempiä päiviä. Vaikka on tosi lempeä naisihminen ja itsekin neljän lapsen äiti jne. No olin sitten muutaman pätkän saikulla selkäjumin ja migreenin takia ja sitten pomo vasta heräsi ja suostui keventämään mun päiviä. Huomasin vaan että itte täytyy itseään ajatella ja rohkeasti kysyä työterveydestä saikkua, ne antaa sitä kyllä (tai neuvolasta).

@Siida miten ihana, kaunis masu sulla ❤ ja niin se vaan aika menee ja ensi kuussa sulla muruset sylissä, voih:love: Mulla ei myöskään kääntynyt vauva kuin muistaakseni rv37. Mielestäni tunsin silloin saunassa isomman muljahduksen ja arvelin jälkeenpäin sen olleen käännös, mutta sitähän nyt ei voi tietää. Kaveri sanoi ettei tuntenut mitään vaikka ihan loppuviikoilla vasta hänellä kääntyi. Muistelen lukeneeni että n. 5% vauvoista jää perätilaan, ettei se nyt vallan tavatonta ole.

@kiuski samoja pohdintoja oli mulla ja miehellä varsinkin lopussa, että osaako sitä pientä ihmistä ohjata ja kasvattaa... Kuuluu asiaan :) ja sairaalasta kotiin tullessa itkin ekan yön, että en mä osaa ihmistä kasvattaa kunnon kansalaiseksi, no se meni hormonimyrskyn piikkiin ;) Jotenkin se hoiva vaan tulee luonnostaan, ei niitä juttuja tarvitse miettiä. Kunhan teet kaiken että vauvalla on hyvä olla eli masu täynnä, kuivaa yllä ja lämmintä syliä niin ei se muuta tarvi :love:

@#hope yritä jaksaa siellä sairaalassa, ihana asenne sulla silti. Vaikka voi olla vähän tylsää niin äkkiä se aika lopuksi menee (y) Jälkeenpäin tuntuu varmasti että oli yksi hujaus koko jakso! Mitkä arvot sulla on ne mitkä huononee (jos haluat kertoa)?

@Noran hirmuiset pahoittelut, on tuo kohtalosi niin väärin :( pikaista paranemista ja toivottavasti jaksatte yrittää vielä uudelleen!

Miten muuten menee @marrasmai ja @lullaby?

Mietin muuten semmoista kun täällä on monta ihmistä Tampereen seudulta, että miten olisi pieni livemiitti esim kesällä? :) Jokainen voisi tulla mahoineen tai vauvoineen ;) Ihan vaikka jätskille koskenrantaan, sillee rennosti vaan. Mun mielestä ainakin olis tosi hienoa tavata livenäkin :) Toki ymmärrän että se ei kaikkia innosta lainkaan. Ainakin Kiuski, Siida, Ranau, Mavli oli täältä päin, oliko muita? Ja kaikki tietenkin tervetulleita jotka kauempaakin jaksaa lähteä :);):love:

Täällä arki rullaa pojun kanssa ihanasti. Tällä viikolla ollaan saatu isille ja äidille ekat hymyt! Kun aamullakin vauvan vierestä herää ja toinen hymyilee hangon keksinä kainalossa, niin kyllä sydän sulaa ja valuu viemäriin:cry::cry::love::love:❤❤

MyMa ja poika 6 vkoa
 
Hope, siitä laulusta piti vielä kommentoida! Mulle se Lohdunkantaja (Johannan Kurkela ym) on sellainen, jota voisin ajatella - tai siis en voi, koska itken silmät päästäni aina! Miten se menee: katson hiljaa nukkuvaa, katson lohdun kantajaa, olen aina lähellä, kuljen matkaas vierellä, koska saattajani on vastasyntynyt. Tai sinnepäin...
 
@Siida puoliksi suunniteltu on puoliksi tehty :ROFLMAO:

@#hope kurjaa joutua sänkypotilaaksi ja vieläpä jos sinne joutuu oikein jäämään. Toisaalta muutama viikko sinne tänne on loppujen lopuksi lyhyt aika mutta kyllähän se aika varmasti pitkäksi käy :unsure: Kyllä tässä on jollain tasolla lähentynyt äidin kanssa ihan hirveästi, vaikea edes kuvitella miltä susta tuntuu kun häntä ei siinä ole :unsure: Onneksi sulla on muitakin läheisiä naisia elämässä <3 Mulle tuli noista biiseistä ensimmäiseksi mieleen anna puun - mestaripiirros ja johanna kurkelan - ainutlaatuinen. Nättejä molemmat ja paljon näkynyt kaikissa vauvakuvissa teksteinä jne :)

Ihana kuulla etten ole ajatukseni kanssa yksin! Ja ne on onneksi ohimeneviä etten muka osaisi hoitaa sitä.... loppujen lopuksi kuitenkin riittää just se että masu on täynnä, vaippa kuiva ja lämmin syli jossa pötskötellä ❤

@MyMa voi ei :love: varmaan ihana se pikkuhymy! En malta odottaa että muutaman kuukauden päästä näen itsekkin sen ❤ Ja kiva idea toi miittinki! Mä oon ainakin messissä. Nyt jo mietin että mihin seuranhakupalstalle laitan viestiä että ”pallomaha hakee kahviseuraa toisesta pallomahasta”. Voi käydä meinaan aika vähän pitkäksi tässä kun ensin 3kk pyöriskelen kotona :ROFLMAO:

Kiuski 28+4
 
Noi laulut on kyllä niin.. :cry: etenkin toi Lohdunkantaja.. enpä pystyis edes esittään niitä kellekään (ei sillä että mun laulutaidoilla kukaan pyytäiskään :LOL:..et ei oo pelkoo..). Yks on kans Maarit Hurmerinnan Lainaa vain, josta tulee aina tippa linssiin kun kuulee jossain.
Meillä oli viimeks ristiäisissä perinteinen Suolejusenkeli /Maan korvessa kulkevi lapsosen tie, joka sekin ihan tarpeeks :cry: mut kun pysty varautuun etukäteen niin sain jotenkin itteni psyykattua ettei tarvinnu juurikaan edes nieleksiä. Vaikka en tiä miten se nyt ois niin noloo ruveta vetisteleen siinä kaikkien edessä :oops:

Täällä kans yks tamperelainen...jos järjestetään joku tapaaminen niin kannattaa sopia aika ja paikka sit yksityisviesteillä ettei tuu uteliaita ulkopuolisia sinne hirveesti katteleen ;)
En muista että mulla ois oikein koskaan ollu sitä ressiä että osaanko hoitaa ym., sain vissiin esikoisen niin nuorena etten ymmärtäny edes panikoida sellasta.. ja sittenhän se homma olikin jo ennestään tuttua vaikka hiukan uudelleen totuttelua piiitkästä aikaa vaatikin :) nyt mietin lähinnä sitä fyysistä puolta, yöherätyksiä, kiirettä ja arjen sujumista kahden pienen kans. Mut kai sitä aina asiat jotenkin järjestyy, ne etenee omalla painollaan, tilanne ja päivä kerrallaan jne.

Tänään uus viikko ja eka kuva tässä raskaudessa.. jäi vähän sumeeks mut ei toi enää aamusinkaan oo ihan litteeks vetäytyny..!


rv18+0
 
Lullabyllä alkaa olemaan jo ihana ja selkeä raskausmaha❤

Ja se tapaaminen kuulostaa ihan mukavalta ajatukselta, jos vaan muuten on asiat mallillaan ja pääsee liikenteeseen. Hyi että mulla pyörii mielessä kaikkea hirvityksiä synnytystä ajatellen:confused: Jostain syystä nyt alkanu kaikenmaailman skenaariot pyörimään päässä.

Ei muuten enää oo shoppailu kuntoakaan juuri yhtään. Oltiin ikeassa ja vaikka kuinka rauhallisesti kävelee, niin kohta alkaa ihan kipeesti supisteleen. Paikat oli maanantain ultrassa täysin kiinni ja kohdunkaula pitkä, eli ei nää varmaan mitään avaavia ole, mutta radikaalisti kyllä rajoittavat elämää. Maha on muutenkin ihan kiitettävän kokoinen, mitähän tästä vielä tulee kun viikot karttuu:LOL: Tytön loppuraskaudessa ei mahan paino/koko kyllä paljon menoa hidastanut. Nyt on aivan eri meininki, mutta jos jostain oon äärimmäisen kiitollinen niin siitä, etten oo saanut siitä ihottumaa nyt. Ai että mää kestän mitä vain, kunhan ei siitä tarvitse kärsiä.

Sitten noi laulut....täällä kans vollotetaan jopa hämähäkkilaululle :ROFLMAO: Ei tarvi ku tytölle laulaa ihan sama mitä, niin jo tytön ilme kun hän katsoo mua ja kuuntelee, saa vedet virtaamaan. Niiiiiiiin säälittävää, jostain liikuttavammista sanoituksista puhumattakaan:oops:. Muistan tytön ristiäisistä kuinka nieleskelin ja pakotin itseni pysymään kasassa. Valitsin laulutkin niin, ettei olisi kovin liikuttavia:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Meidän pieni poika syntyi eilen sektiolla, 1400g ja 36cm. Molemmat voidaan olosuhteisiin nähden ihan hyvin. :) Vieläkin oon aika väsynyt ja tokkurainen, lienee osaksi kiitos lääkityksen. Palailen myöhemmin kertomaan lisää. <3
 
Onnea kullanmurusesta @mavli!! Ihanaa kun jaksoit tulla tänne huikkaamaan, niin tiedetään lähettää teille sinne lämpimiä ajatuksia ja tsemppiä ❤ Voi ääh miten mua alkoi nytkin itkettää kun katsoin noita teidän vauvan mittoja, pienestä se ihminen ponnistaa ❤
 
Mavli, Onnea lämpimästi pojasta❤ Pikkunen poika teillä siellä nyt vahvistuu päivä päivältä hyvässä hoidossa. Ihanaa kun jaksoit käydä.tilannetta päivittämäsä. Voimia toipumiseen ja erilaiseen vauva-arkeen. Mun pikkuset on nyt saman kokoisia suurinpiirtein, kuin teiän poika.
 

Yhteistyössä