~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Zoona Hyvä että ultrassa kaikki ok! Ja onnea tyttölupauksesta :love: Olikos teidän esikoinen tyttö vai poika kun en nyt yhtään muista?

@SalamaT mä kyllä olen miettinyt noita raskausajan kuvia.. jotenkin vaan vierastuttaa ajatus mennä ottamaan itsestään kuvia. Mutta olishan se ihana muisto! Ja varmasti hyvä kuvaaja saa tälläsestä tavallisesta tallaajasta ihan julkaisukelpoisia otoksia :LOL: vielä kun saisi miehenkin niihin mukaan.....

@Siida toivottavasti ne yrjöilyt ei palaa! Itsellä ei ainakaan yhtään ikävä niitä :cautious: Pari kertaa kun on yskinyt tosi paljon niin tulee pieni puklu oksua suuhun, mutta senkus nielasee vaan takasin. Hassua miten siihenkin on muka niin tottunut kun aikaisemmin yrjösin pelkästä ajatuksesta ja nyt on vaa että ”jaa oksennusta taas” :ROFLMAO:

Kävin tänään neuvolassa ja ohjeeksi tuli vaan levätä enemmän ettei noita kipeitä supistuksia tulisi vielä kovinkaan paljoa. Jos pahenee, kestää kauemmin tai tulee useammin niin saikulle vaan. Ens viikolla onkin seurantaultra siitä istukasta niin samalla näkee että miltä se kohdunkaula näyttää. Kiva muutenkin mennä katselemaan bebeä kun viimekerrasta on jo aikaa :love: Ainiin ja sain siunauksen sokereihin, oli vaan sen verran hyvä annos edellisenä iltana että heitot johtui siitä. En siis joudu jatkotoimenpiteisiin sen takia!

Kiuski 27+1
 
Kiuski, onpa hyvä kun sokereiden kanssa kaikki ookoo.
Toi yökkäysrefleksi on kyllä täälläkin jäänyt aika herkälle. En oksenna, mutta nyt oli lievää flunssaa ja yskää, niin eipä oikeen pystyny yökkäämättä yskimään ja sen jälkeen sai aina miettiä hetken ja hengitellä, että meneeekö ohi vai tueeko kaikki ulos...ei onneksi oo tulluja toivon todella, ettei tää enää niin pahaksi mene. Oksentaminen tään mahan kanssa ei houkuttele.

Toi valokuvaus ois toisaalta ihan kiva juttu....sais ikuistettua tään kaksoismahan:ROFLMAO: Ei oo tullut montaa kuvaa otettua ja nekin oikeestaan löytyy täältä palstalta. Kuukauden päästä tää maha alkaa olemaan varmaan jo lähes lopullisessa koossaan. Kehtaisko sitä mennä kuvattavaksi, suostuisikohan mies:LOL:
 
Zoona, onnea hyvistä ultranäkymistä!
Oliko siis niin että sulla ei ollu parvon vasta-aineita ja tuliko siitä jonkinlaisia jatkotoimenpiteitä tai seurantaa?
Siida, niinpä.. mutta hei, jos ajatellaan keskiverto elinikää mikä on naisilla nykysin pitkästi yli 80 vuotta, niin eihän tässä olla vielä eletty puoliakaan, eli vielä edes keski-iässäkään :LOL:
marrasmai, hyvä että sait pakettiasian hoituun, mietin että se munkin paketti ois voinu tulla liian myöhään sun kannalta.. en tosin muista nyt yhtäkkiä millä viikolla niitä kaikkia tukia haettiin.
SalamaT, varmaankin tulee korkeintaan ite kuvailtua, vaikkei ehkä ihan niin usein kun viime raskaudessa..

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki erinomasesti, hemoglobiini jopa vähän noussu viime kerrasta ja painoo tullu 4-5kg lisää alkuun verrattuna. Lääkärissä sisätutkimuskin, ja yllättäen ne oli saanu ultrankin sinne! Siellä se istuskeli ja takaviistosta kattoen ikäänku maiskutti suutaan kokoajan tai posket liikku sillee niinku ois harjotellu syömistä.. istukka on etu-/yläseinämässä eli onneks ei lähelläkään kohdun suuta. Sukupuolta ei kuulema vieläkään varmasti nää tai vaikka näkyiskin, ei sais kertoo!? Häh.. tekeekö jotkut sitten vielä näilläkin viikoilla abortteja jos ei ollukaan mieluisa sukupuoli? :eek::devil: Ehkei suomalaiset niinkään, mutta jos se sääntö on sit nykysin joidenkin muiden kulttuurien takia... No olin näkevinäni jotain uloketta siellä alueella mut veteli niin nopeesti sitä anturia siitä kohtaa ohi että ehkä se sitten varmistuu vasta seuraavassa. Enkä sit viittiny enää kysellä mitään...
Mutta laitto sit lähetteen parvotutkimukseen ja kävin sielläkin suoraa samalla reissulla.. tulos tulee 1-3pv päästä kanta.fi:hin. Ja se tosiaan erottelee senkin onko mahdolliset vasta-aineet vanhoja vai viittaako tuoreeseen tartuntaan.

16+5
 
@lullaby Mähän kävin kans viikolla16 siinä mielenrauhaultrassa ja se oikein vielä kysy multa että haluanko tietää että kumpi siellä köllöttelee :eek: Luulisi nyt että jokainen lääkäri/kätilö/kuka sitä keppia vaan heiluttaa tajuaa että näillä taustoilla se on ihan sama kumpi sieltä tulee kunhan tulee..
 
@lullaby Mähän kävin kans viikolla16 siinä mielenrauhaultrassa ja se oikein vielä kysy multa että haluanko tietää että kumpi siellä köllöttelee :eek: Luulisi nyt että jokainen lääkäri/kätilö/kuka sitä keppia vaan heiluttaa tajuaa että näillä taustoilla se on ihan sama kumpi sieltä tulee kunhan tulee..
Aijaa.. kai se on sit ihan lääkärikohtasta kertooko.. toisaalta aika törkeetä pimittää totakaan tietoo jos kysytään eikä ilmeisesti mitään lakisääteistä estettä oo olla kertomatta. Ja tosiaan, eipä sitä enää muuta osaa toivoo kun että sais nyt tän jonain päivänä ihan hengissä ja terveenä syliin saakka....
 
Zoona hienoa että kaikki oli hyvin! <3 Ja onnea tyttölupauksesta!

Salama meillä oli mielessä että mies ottaisi joitain kuvia ainakin ja itse vaan hoin koko aja että myöhemmin sitten. Halusin että niissä kuvissa on selkeä ja iso maha.. Ehdottomasti kannattaa ottaa noita kuvia ja vielä jos saa sellasia missä on mies (ja mahdolliset muut lapset) mukana. :)

lullaby sulla on sitten ollu tämmönen ”eikö oo tärkeintä että on terve!?” -ultraaja.. Kaverille kävi Tampereella niin että sai ru:ssa tuollaisen vastauksen asiaa kysyttyään. Muuten kuulostaa olevan kaikki hyvin ja istukkakin on oikeassa paikassa.

marrasmai hienoa että sait pakkauksen järjestymään!

Kiuski hyvä että sokerit on mallillaan! Oon kuullut muutamastakin, joka on rasituksessa kärähtänyt edellisen illan ravintolaillallisen takia, ainakin hyvin oletettavasti.

Siida eih..miksi niiden olojen piti tulla takaisin.. :( Alkaa kyllä varmasti oleen tosiaan elimillä uudet omat paikkansa kun masussa on kaksi pientä kasvamassa.

Täällä sama rauhallinen meno jatkuu, huomenna poksuu 28+0 ja pitkästä aikaa tuntuu tärkeiltä täydet viikot <3
 
Kiitos onnitteluista!

Hienoa Choco coco, että vasta-aineet löytyy. Toivotaan lullabylle samaa.
Hyvä, jos kiuski sokerit ei kiusaa ja sait vapautuksen toimenpiteistä.
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.

Itse odottelen tarkempia ohjeita, mutta nyt pitää vaan mittailla tiheämmin sokereita. Sain myös kasvukontrolliajan ensi kuun puoliväliin äitipolille. Kovin omituisesti sokerit ovat käyttäytyneet, kun ottaa huomioon, että en ole muuttanut syömisiä olleenkaan. Eilen aamulla tuli taas kerran ylitys sokereista, mutta kas kummaa tänä aamuna prikulleen samalla aamupalalla oltiinkin taas rajojen sisällä. Kaipa se haima välillä buustaa tuotantoa tai sitten se sekoilee vaan mun kiusaksi.

Helios 30+5
 
Onnea @Zoona hyvistä ultrauutisista! :love:

Meidän oli tarkoitus käydä kuvaajalla mt halusin kans kunnon mahan kuvaan niin en oo sitä vielä varannut ja saa nähdä ehtiikö enää :ROFLMAO:

Nyt sairaalassa pari yötä seurannassa, laitetaan kortisoni-piikit kypsyttelemään vauvan keuhkoja että olisi valmiimpi jos tulee äkkilähtö. 35 viikosta ohimennen lääkäri mainitsi, varmaan tilanteen mukaan päivä kerrallaan. Työnnekin kun pääsisi niin olisin tosi tyytyväinen ❤ mieli toistaiseksi suht tyyni, ehkä siks kun on täällä ja vauvan sydänkäyrää seurataan ym. niin on turvallinen olo.

Painoarvio oli nyt 2096g, se on vissiin jo reippaasti yläkäyrällä...??

@Helios... sokerit on just tollasia, ei niissä oo oikeen mitään logiikkaa :ROFLMAO: saattaa riippua kuun asennosta tai jos vaikka on ollut vähän aktiivisempi ilta niin voi vaikuttaa. Tsemppiä seurailuun!

32+0
 
@Choco coco miten ultrassa meni?

@mavli aina uusi täys viikko on kyllä hehkuttamisen arvoista! Ootko saanut hyvin päiviä kulutettua?

@Helios... jännästi kyllä heilahtelee noi arvot! Ei niissä aina kyllä tunnu olevan mitään logiikkaa :confused:

@#hope tsemppiä sinnekkin! Pidetään peukut pystyssä että vielä muutama viikko saisi tyyppi köllötellä massussa <3

Mä näin taas ihan hirveetä unta enkä nukkunut koko yönä juurikaan. Ensin synnytin siinä näillä viikoilla sellasen kilon kokoisen mötikän ja siinä sitten tyyppiä kuljetin ympäriinsä ja esittelin kaikille. Jossain vaiheessa se vauva muuttui ristiksi ja siinä sit menikin koko yö kuullostellessa että potkiiko se vai ei. :unsure: Onneksi on ollut vilkasta nyt taas aamulla. Pitäis varmaan niitä töitä vähentää kun illalla taas podin huonoa omatuntoa kun rehkin normaalia enemmän töissä..

Areenassa muuten taas asiaa lapsettomuudesta. Akuutti -kipeä lapsettomuus. Kannattaa katsoa, mä ainakin hormonihuuruissa taas pidättelin itkua. Aina oon ollut herkkä mutta tää raskaus vetää kyl ihan jonnekkin toiselle kiertoradalle ton vollaamisen suhteen :whistle:

Kiuski 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, kyllä ottaa päähän!!!!! Mää oon koko ajan ollu menossa huomenna ultraan, mutta tayssista soitettiin, että se oiskin ollu tänään!!!!!!!! voi elämä!!!!! Miehen kalenterissa luki huominen, neuvolakortissa tää päivä. Ite mää oon sekoillu ja aatellu koko ajan kiirastorstaita. No, ei aikonu tämä soittaja laskuttaa mua onneksi❤ Ensi ti uusi aika.
 
Zoonalle ja Mamidolle onnea hienoista ultranäkymistä! :love:

Choco coco mahtavaa, että löytyi vasta-aineet parvolle!

Mavlille tsemppiä tylsyyteen, mutta hyvä ettei oo ollu turhaa actionia :sneaky: Ja toivottavasti ei pitkään aikaan olekaan.

Hope tsemppiä sinnekin ja toivottavasti pysyy vielä mahdollisimman pitkään matkassa. Hyvä, että sinulla on siellä sairaalassa turvallinen olo :)

Kiuski ihan kamala uni :unsure: Mäkin oon nähny välillä vauvaunia ja pitkään näin semmosia, missä vauva muuttui pian synnyttyään meidän toiseksi lemmikiksi. Yhdessä unessa huomasinkin yhtäkkiä imettäväni kania :unsure::LOL:. Mutta tässä muutama päivä sitten näin ensimmäisen ihanan unen, jossa syntyny vauva pysyi vauvana ja sit heräsin :)

Katsoin kans tuon akuutin lapsettomuusjutun ja oli ihan mielenkiintoinen. On kyllä hyvä, että näistä asioista on ruvettu enenevissä määrin puhumaan.

Mulla oli eilen neuvola ja ny neuvolan täti otti puheeksi sokerirasituksen. Varasin sit ensi viikoksi ajan. Ihanaa kun tulee pääsiäinen ja huomenna alkaa neljän päivän vapaa :)

maljakko 26+6
 
kiuski, hyi karmeeta mikä uni.. kai se vähän jokaisella ainakin tälläsillä vaikeemman tien kulkeneilla on se jatkuva vähintään alitajunen menetyksen pelko takaraivossa synnytykseen saakka, joka sitten tuottaa näitä vähemmän mukavia unia... tosin huoli ja pelot jatkuu erilaisena synnytyksen jälkeen ja oikeestaan aina, sittenkin kun lapsi on jo aikuinenkin..muuttaa vaan muotoaan lapsen iän mukaan. Mutta se on äidin osa se <3
En muista että ite oisin juurikaan tässä raskaudessa nähny edes mitään vauvaan ja raskauteen liittyviä unia, jollei jotain alkuaikojen veret kalsareissa -peruspainajaisia lasketa.

Katoin kans sen akuutin ohjelman, ja hyvä että näytetään myös sekin ettei kaikilla välttämättä hoidotkaan tuo tulosta, kun asiasta mitään tietämättömät saattaa kuvitella että viimestään ivf on se takuukeino jolla lopulta kaikki saa lapsia. Se muistuttaa itteekin miten uskomaton tuuri on käyny.. 2-vuotias kun katto kans ohjelmaa vielä ennen nukkumaanmenoo ja lopussa näytettiin vauvaa, niin kysyin että tuliskohan mun mahasta vielä tollanen ja oisko kiva jos meillekin muuttais vauva niin hymisi ja nyökkäili molempiin :love:

Siida, harmillinen unohdus/väärinymmärrys, mut hyvä ettei alettu sakottaa.. oon siinä käsityksessä et yleensä aika armottomia tollasissa ja helposti tulee jotain turhaa maksua..

No parvon vastaukset oli tullu ja ilmeisesti mulla ei sitte oo vasta-aineita kun se AbG arvo oli alle 0,9, mutta ei kai viitteitä tuoreeseenkaan tartuntaan kun se toinen oli NEG.. eli joutuu pelkään jatkossakin vielä monet viikot, tai jospa se ois ollu jo lapsella mut ei ihmeen kaupalla ois tarttunu muhun.. tai sitten sitä ei oo ollu silläkään kun kuitenkin kai tarttuu aika helposti :sick::confused: viime kolmannekselle vielä tajuttoman monta viikkoo, jonka jälkeen kai ei yleensä enää aiheuttas sikiöllekään mitään..

Huomenna 17+0
 
Lullaby, olin itekki varma, että laittaa taatusti laskun tulemaan, mutta ei aikonut laittaa....toki sanoi, että hänen pitäisi oikeesti laskuttaa, mutta kai hän kuuli mun äänestä, kuinka pettynyt olin, niin armahti. Hyvä etten poraamaan alkanu kun olin jo niin ehtinyt sitä ultraa odottaa.
No, tulipa taas todettua, että Tays on kyllä hyvä ja inhimillinen sairaala.

Onpa hyvä juttu jos vältyit tartunnalta!!
 
Kiitos kaikille onnitteluista :)

@kiuski esikoinen on poika. Olihan se hassua kuulla, että on tyttö, kun oli niin vahva poikafiilis ja vähän jo kääntänyt ajatukset niin päin, että on sitten pojista toisilleen pidemmästi seuraan :LOL:

@kiuski. Apua, mikä uni! Jotain alitajunnan käsittelemiä pelkotiloja?

Piti katsoa se eilinen lapsettomuusdokkari, mutta juutuin kotitöihin. No, ehkäpä nyt pääsiäisenä Areenasta. Käyn tänään uudestaan otattamassa vasta-aineet parvosta.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... ?
Noran ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 17.11.2018


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.


Hyviä pääsiäisen pyhiä kaikille!
Jospa se keväinen lämpö pikkuhiljaa alkais yltää näillekin leveysasteille
 
Viimeksi muokattu:
@lullaby Jospa se ei olis tarttunut sulle tai ei ainakaan vauvalle. Onneksi olet seurannassa.

@mavli Onnea uudesta viikosta!

@maljakko Mun pitäis kans mennä sokerirasitukseen mutta en enää suostu. Sanoin, että voin mitata sokereita vaikka sata kertaa päivässä, kunhan ei tarvitse mennä sinne rasitukseen. Oon ollut kerran ja mulle se oli kamala kokemus.

Katsoin kans sen Akuutin lapsettomuusjakson, oli hyvä.

Ultrassa näkyi hyvin vilkas pieni ihme, jolla oli kaksi aivolohkoa, lapsivettä vatsalaukussa ja hikka. Raajat viuhtoivat hurjaa vauhtia. Hematooma oli pienentynyt mutta edelleen siellä. Rakenneultra varattiin samalla toukokuulle. Mulla on kovasti tyttöfiilis mut sen näkee sitten myöhemmin.

Viitsisikö joku osaavampi päivittää mulle la:ksi 4.10.?
 
@Siida No hyvä ettet saanut laskua! Onneksi useinmiten tulee aina onneksi tekstarimuistutus ajasta. Nyt varsinkin tuntuu olevan koko aika jotain niin ei millääm kyllä pysy perässä...

@Choco coco Joo joskus jos joudun vielä sokerirasitukseen niin yritän kyllä kans välttää parhaani mukaan, se oli ihan hirveetä! Oksetti ja pyörytti ja ties mitä :sick: ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :love:

Täällä ei olla taas nukuttu kunnolla. Nyt en sentäs ole nähnyt mitään unia mutta jotenkin vaan pyörinyt ja hyörinyt sängyssä ilman unta. Päivät onkin mennyt ihan koomassa kun väsyttää niin paljon.

Siinä akuutissa oli myös jakso synnytyksestä ja sen jälkeisestä toipumisesta, kannattaa katsoa! Löysin areenasta myös jonkun dokkarin islannista ”70 pientä sydäntä” jossa siis on juuri raskausaikana saatuja diagnooseja ja synnytyksen jälkeen selvinneitä. Islannista moni sydänvikanen vauva menee leikkaukseen ruotsiin lundeniin ja se kyllä lämmitti mieltä kun tuli @marrasmai mieleen, hyvissä käsissä olette ainakin :love:

Huomenna lähtee käyntiin viiminen kolmannes!

Kiuski 27+6

360D9E19-410F-44D9-BD2A-83E7DEC5E45E.jpeg
 
Täällä on edetty siihen suuntaan että supistuksia alkaa piirtyyn käyrälle tasaisesti ja vaikka eivät kipeitä vielä olekaan niin eilen illalla sain niihin estolääkettä. Lisäks veden mukana tulee veristä vuotoa, jonka syytä lääkäri sitten ultralla tänään tutki. Sanoi että on syytä epäillä tässä tilanteessa istukan vuotoa tai reunan irtoamista, mitään ei kuitenkaan ultrassa näkynyt sen suhteen ja kaikki oli hyvin. Hän teki kuitenkin päätöksen ettei supistuksia enää estellä vaan annetaan synnytyksen käynnistyä jos niikseen tulee. Seurataan myös tuota vuotoa ja tarvittaessa leikataan jos tilanne näyttää siltä. Jäi kuitenkin sellanen käsitys että tällä viikolla meidän poika syntyy. <3

28+5
 
Voi @mavli, kylläpä tilanteet muuttuu. Onneksi olet hyvässä hoidossa ja jos poika päättää tulla maailmaan niin heti on apu käsillä. Tsemppiä ja jaksamista varmasti stressaavaan tilanteeseen, toivottavasti saatte voimaa siitä että pian tapaatte pikku kultanne ❤
 
Mavli, Keskosen teille sitten saatte, voi pikku rakasta kun hänellä on vähän liian kiire tänne maailmaan. Onneksi viikkoja on noinkin hyvin kasassa. Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee olosuhteisiin nähden parhaalla mahdollisella tavalla
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
 
Kyllä, täällä on suunnilleen kaikki, mitä voimme tällä matkalla tarvita. Jo sairaalaan tulosta saakka mulle on puhuttu siitä kuinka meille tulee keskonen ja hän tulee viettämään alkutaipaleensa täällä sairaalassa. Siinä mielessä ollaan ehditty valmistautumaan tilanteeseen jonkin verran, ollaan saatu tietoa asioista ja meidän kanssa on keskusteltu paljon kätilön, lastenlääkärin, synnytyslääkärin ja vastasyntyneiden teho-osaston hoitajien toimesta.

Siida juuri niin, toivottavasti kaikki menee parhaalla mahdollisella tavalla eikä pienen elämän alkutaival oo kovin kivikkoinen. <3

Kiitos kaikista tsempeistä ihanat ja tsemppiä kaikille omiin taisteluihinsa! <3
 
mavli, onnea matkaan ja tsemppiä varmasti raskaaseen alkutaipaleeseen. Onneksi vauvojen teho hoito on nykyään erinomaista monissa paikoissa kuten itsekkin esikoisen kanssa huomasin ja olen erittäin kiitollinen.

Caro ja poju 6vk
 
Minun vierailu listalla jäi lyhyeksi, raskaus todettiin kohdunulkoiseksi eilen viikolla 7+2 ja leikkauksessa poistettiin myös se viimeinen jäljellä oleva munanjohdin. Tilanne pääsi aika pahaksi kipuineen ja vatsaonteloon ehti vuotaa 2,5 litraa verta. Vähän jäi kammo, että uskaltaako enää yrittää uutta raskautta. Tosin munanjohtimiin alkio ei ainakaan voi enää eksyä, kun ovat molemmat poissa. Tsemppiä teille muille odotukseen toivottavasti saatte vauvat turvallisesti maailman ja syliin! ❤❤
 

Yhteistyössä