~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Täällä siis tänään 27+1 ja tänään on vuodellut vettä enemmänkin. Saan antibioottia suoneen ja toivotaan että pieni saisi kasvaa vielä jonkin aikaa. Sain myös kortisonia kypsyttämään vauvan keuhkoja. Vuodelepoa, vessassa saan käydä. Aika varmalta näyttää että meille keskonen tulee, mutta jospa nyt vähän kasvaisi kuitenkin vielä.

Vielä on ajatukset niin sekaisin ettei juuri kykene omaa napaa kummempaan nyt.
 
Voihan parvo! Miten kurjaa, että joudutte asian kanssa pelätä. Uskon kuitenkin, että kaikki menee hyvin teillä, tsemppiä <3

Mäki oon kyllä miettiny, et pitäis varmaan olla kuitenkin tarkempi noiden ruokien kanssa..syön kyllä tuorejuustoa, jos tiän et esim. On Valion ja kakku juuri tehty ym., samoin salmiakkia ja lakua tulee välillä vähän syötyä.. kalajutut ja muuten pehmeet juustot pyrin välttämään huolellisemmin. Lääkkeissäkin on vähä sama homma et koko ajan saa painia et ottaako nyt vai ei. Esim. Mun migreenilääkkeet on semmoisia et pitäs saada turvallisesti ottaa..silti tietoa ei kuitenkaan oo kovin paljo ja jokaisesta lääkkeestä pieni morkkis aina tulee. Mut välillä on vaan toki pakko ottaa!

Voi ei Mavli, tsemppiä sinne ja toivotaan et lepo rauhoittaa tilannetta!
Salama..viimeisiä töissä kuitenkin verellään, joten tosiaan saikkua vaan jos tuntuu mahdottomalta..vauva ja sinä tärkeimmät <3

Kiitos teille onnitteluista..jotka jotenkin nekin tuntuu vääriltä ja pelottavilta..ei tätä meinaa uskoa. Huomenna meillä varhaisultra, ehkä sitten tilanne konkretisoituu. Pitäis olla 7+4 sillon mut tiän ettei oo..menkat ollu sekasin ja pitkiä kiertoja (edellinenkin 39pv) joten varmaan viikon saa ainakin vähentää? Mä imetän yhä kuopusta tosi tiuhaan n. 8x pv joten kiertoihin vaikuttanu...
 
Mavli voi ei, toivottavasti pieni vielä kuitenkin pysyisi ainakin jonkun aikaa matkassa ❤ Voimia sinne! Onneksi nytkin on sentään edes se reilu 27 viikkoa täynnä.

Choco coco ja Zoona inhottavaa, kun tulee parvorokosta ylimääräistä huolta. Toivottavasti ei kuitenkaan ole sitä eikä ainakaan tartu sikiöihin. Ja vaikka tarttuisikin, niin usein nekin tapaukset menee hyvin. Tsemppiä tilanteisiin!

Mamido mahtava juttu tuo luomuplussa, tsemppiä varhaisultraan! Paljon on teille kyllä tapahtunut vuodessa.

Noran onnea plussasta! Toivotaan, että on harmitonta vuotoa.

Kiuski hyvä, että sokeriarvot vaikuttavat olevan kunnossa. Mulle ei oo neuvolakäynneillä puhuttu mitään sokerimittauksista, ehkä ei oo vielä ollu ajankohtaista. Tietääkö joku, mitataanko arvot rutiinisti kaikilta raskaana olevilta?

Helios tsemppiä sinne sokereiden kanssa. Saitko tänään lisätietoa?

Tuo suklaamainos on kyllä ärsyttävä, kun jää soimaan päässä. Itse mainoksen uhrina kävin ostamas mintturaesuklaata ja oli muuten ihanan makuista. Raskaana tarvitsee kaikki mahdolliset endorfiinit, joten taidanpa hakea viikonloppuna taas lisää ;)

Mä oon ollu aika tarkka kiellettyjen ruokien syömisistä. Graavilohi ei tuota mulle mitään ongelmia, kun en siitä muutenkaan tykkää. Salmiakki on kaikista vaikein ja sitä en oo kokonaan pystyny enää viime kuukausina välttämään. Mutta eviran sivuillahan lukee, että jos on vahingossa syöny annoksen lakritsijäätelöä tai muutaman makeisen, siitä ei ole haittaa. Joten oon aina välillä syöny "vahingossa" kourallisen salmiakkeja :LOL: Sinänsä ärsyttävää, että ei suositella ollenkaan kun vielä pari vuotta sitten sai huoletta syödä kohtuudella. Joitakin Valion pehmeitä juustoja oon syöny, koska Valion sivuilla on lista juustoista, jotka ovat turvallisia raskaana olevalle. Nii oon sit päättäny luottaa siihen. Tosin en oo uskaltanu pitää kauaa avattuna jääkaapissa. Kiva tietää, että maksamakkaraa voi vähän syödä. Jotenkin olin ajatellu, että sekin kuuluu kiellettyihin.

Mulla on viime viikkoina ollu välillä kummallista paineen tunnetta mahassa sekä alavatsalla että vähän ylempänä. Sitä tuntuu yleensä työpäivän loppupuolella. Oon miettiny, onko se harjoitussupistelua, mutta paine saattaa kestää useita tunteja putkeen! Helpottaa, kun saa istua pidempään ja viimeistään kotona, kun pääsee makuuasentoon.

maljakko 26+0
 
Sain eilen tiedon, ettei minulla ole parvo vasta-aineita eli ei ole suojaa. Ensi viikolla käyn uudelleen verikokeessa.

Mä oon juonut kahvia :unsure: en joka päivä, enkä nyt sellaista isoa mukillista. Mutta viikonloppuisin aamulla juon puoli mukia. Välillä tulee juuri töissä sellaisia epäluuloja lounasruokien suhteen (lounasetu eli eri lounasravintolat). Harmittaa miten paljon huonommin olen syönyt nyt, kuin koskaan normaalisti. Yritän aina päättää, että nyt syön viikon terveellisesti ja sitten huomaan olevani jossain etnisessä. :ninja: Ja taas päätän, että seuraavasta päivästä aloitan terveellisen syömisen.

Nyt lähden ru:aan. Joudun mennä yksin. Mies on kotona lapsen kanssa. Lapsi kipeä, niin ei voi viedä mummolle. Mummo aina saa taudit ja potee niitä pitkään.

19+6
 
Zoona, onnea rakenneultraan. Harmi kun miehesi ei pääse mukaan. Ei oo kyllä munkaan mies ollu ultrissa mukana...tai on ollu tytön kanssa kuskina, mutta ei oo voinu tulla ultraan mukaan. Meillä ei oo tässä lähellä ketään, joka pystyisi päivällä hoitamaan, vähän liian pitkän matkan päästä löytyisi apua, eli menisi viemisiin ja hakemisiin turhan paljon aikaa. Tää on menny hyvin näin, että he ovat olleet kuskina.
Onpa kurja, ettei sulta löytynyt vasta-aneita. Saitko selvyyttä, että ootko saanut tartunnan? Onneksi sulla on raskausviikkoja jo noinkin paljon :)
Sitten toi kahvin juominen. Minä oo juonu kaksi-kolme kuppia päivässä ja pitänyt sitä kohtuullisena määränä. Alku kuukausina en voinu juoda lainkaan kun oksensin, mutta joulun jälkeen oon taas juonu.
 
Zoona tsemppiä ultraan!

Xienna onnea! <3 Ihana tosiaan kuulla että sektion jälkeen kaikki niin hyvin että pääsette jo kotiin!

Täällä lopetellaan tänään antibiootit ja sitten odotellaan. Todennäköisesti tulehdusarvot nousee jossain kohtaa ja sitten on synnytyksen eli todennäköisesti leikkauksen aika. Kukaan ei tiedä meneekö siihen päiviä vai muutama viikko. Aika jännittävää on elämä tällä hetkellä, vaikka samalla myös melko tylsää makoilua.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... ?
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... ?
Noran ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 17.11.2018


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
xienna, ihanaa, paljon onnea pienestä aarteesta <3

mavlille kärsivällisiä ajatuksia ja tsemppiä!!

Ultrassa käyty: luomuihmeellämme on syke <3<3!!! Tympeetä pudota viikolta 7+4 6+1:een mutta se oli tiedossa kun imetyksen vuoksi kierrot ollu piiitkiä..harmi vain et piina jatkuu kauan.
 
Oi ihanaa, onnea @Xienna ❤ apua oonko mä nyt ekana tuolla listassa?! Outoa :ROFLMAO:

@mavli voih, paljon tsemppiä odotteluun! Onneks sullakin viikkoja jo suht hyvin, mutta ymmärrän hyvin että jännittää kovasti ja sanalla tylsistyttää :unsure: Täälläkin kortisonit edessä luultavasti ja siitä joutuu sit muutamaksi päiväksi osastolle, mikä vähän kurjaa toki. Onneksi on hyvä hoito!

Oon kans ollut suht tarkka syömisestä, mutta en mitenkään hysteerinen. Kahvia oon kans töissä ja kylässä juonut vähän ja juustoja syönyt jos suomalaisia. Raejuustoon sai juuri tayssistakin luvan proteiinin lähteeksi, kunhan suomalainen. Salmiakki ok kyl kans täällä paha, sushi ehkä se mitä odotan eniten :ROFLMAO:

Saikku on alkanut aika vauhdikkaasti, oon tosi huono vaan olemaan.. täytyy yrittää vähän kovemmin. Olo on ok mutta paineet edelleen kovat, raskausmyrkytykseksi ilmeisesti jo luetaan, ainakin näin oli saikkulapussa.. alkaa jo jännittämään että onkohan se pieni jo kohta maailmassa ❤ Toivottavasti vielä hetken saa kypsytellä kuitenkin.

31+4
 
Onnea Xienna!

Maljakko, sain lähetteen diabeteskätilölle ja tällä hetkellä odottelen polilta yhteydenottoa.

Hienoa Mamido, että luomuihmeeltä löytyi syke. Nyt vaan vauvaa kasvattelemaan :)

Toivottavasti Zoonan RU meni hyvin ja kaikki on kunnossa.

Mavli toivotaan, että tulehdusarvot pysyisivät useamman viikon alhaalla ja vauva ehtisi vähän kasvaa lisää. Noilla viikoilla alkaa kuitenkin olla vauvalla ihan hyvät mahdollisuudet pärjätä kohdun ulkopuolella, vaikka toivottavaahan olisi, että pysyisi masussa hyvän tovin.

Se olis sitten synttärit huomenna ja taas yksi vuosi lisää tähän eukkoon.

Helios 30+1 ( jee vikat kymmenen viikkoa jäljellä!)
 
@Noran Varovaiset onnittelut plussasta! Varmasti pelästyttää nuo vuodot, mutta ei se onneksi aina pahinta tarkoita. Harmi että vielä joutuu piinailemaan ultraan niin kauan:cautious:

@mavli Miljoona halausta sinne! Voi kunpa pikkutyyppi malttaisi nyt hetken siellä vielä köllötellä. Jokainen päivä on kuitenkin voitto kotiinpäin ❤

@maljakko Täällä ainakin sokerit mitataan automaattisesti jos on yli 25v ensisynnyttäjä tai lähisuvussa on diabetestä. Vissiin myös jos aikaisempi lapsi on ollut iso syntyessään niin silloin joutuu myös syyniin tai jos tuntuu että kasvaa massussa yläkäyrällä. Olen itse jo siis yli 25v niin siksi jouduin siihen sokerirasitukseen.

@Xienna Tuhannesti onnea pienestä tytöntylleröstä :love:

@Mamido oijoi! Onnea sykkeestä! :love:

@Zoona Oliko ultrassa kaikki ok?

@Helios... Onnittelut ikääntymisestä :D Mullakin olisi kohta synttärit ja varmaan ensimmäistä kertaan vuosiin mua ei ahdista. Olen kokenut jonkinlaista ikäkriisiä aikaisemmin koska olen jo ”vanha” eikä mulla ole vielä lapsia ja kaikki muut lisääntyy tosta noin vaan... onneksi sekin tilanne on nyt korjaantumassa :ROFLMAO:

Mä olen kyllä ollut aika höveliäs ruuan suhteen, kaikki menee alas mitä vaan tarjolla on. Graavilohet ja kylmäsavustetut olen skipannut, muuten kyllä menee tuorejuustot(valion) pienissä määrin, salmiakit ja lakritsat jos jossain sekotelmapussissa niitä on... huhhei ja puhumattakaan mistään kynsilakkojen tai hiuslakkojen käytöstä :oops:

Onko kellään ollut tässä vaiheessa sellasia menkkajomotuksia? Yöllä heräsin siihen että alaselkää koski ja tänään illalla oli sama. Ihan samanlaista kun alkaisi menkat. Menee kyllä ohi muutamassa sekunnissa mutta... en tiiä. Onko ne supistuksia vai mitä?

Kiuski 26+5
 
Kiitos kaikille tsempeistä tuon vuodon suhteen! Edelleen sama jatkuu, mutta onneksi ei ole ollut mitään isompia kipuja eli ehkä raskaus on oikeassa paikassa (y)

@mavli Kovasti tsemppiä sinne, toivottavasti pikkuinen ehtii vielä kasvaa edes muutaman päivän tai pari viikkoa masussa ❤

@Mamido Älä turhaan tunne syyllisyyttä luomutärpistä, se on varmasti jokaisen lapsettomuudesta kärsivän salainen toive ❤ Me mennään muuten melkein samoilla viikoilla, kiva kun joku muukin on vasta alkumetreillä raskaudessa.

@maljakko Mulla oli tuollaista paineen tunnetta esikoisen odotuksessa, seisomatyössä varsinkin alkoi tuntumaan muutaman tunnin jälkeen. Ajattelin sen olevan supistelua, vaikka tunne tosiaan saattoi jatkua pitkään. Jäinkin sairaslomalle jo kuukautta ennen äitiyslomaa, kun olo oli jo niin tukala töissä.

@Xienna Paljon onnea pikkuisesta! ❤

Minä oon tässä raskaudessa ehtinyt jo autuaasti unohtaa nuo kielletyt ruoka-aineet ja aina välillä huomaan jälkeenpäin ettei vaikka salmiakkia tai kahvia kannattaisi kovin paljoa ahmia :oops: No, kylläpä se tästä taas mieleen palautuu. Esikoisen raskaudessa olin ehkä vähän liiankin tarkka syömisten suhteen :rolleyes:

Tuon minun kohdan listalle voi päivittää Noran / 2.ivf 2.pas / toinen /17.11.

Noran ja Hippu 6+0
 
Onnea Xienna <3
Onnea myös Mamidolle ultrauutisista <3
Toivottavasti Zoonallakin kaikki on menny siellä hyvin!
mavlille jaksamisia samalla tylsään ja kuitenkin niin jännittävään tilanteeseen.
maljakko, oon ymmärtäny että se sokerirasitus tehtäs kaikille, ja niille joilla ei erityisempiä riskejä, vasta myöhemmillä viikoilla.. mulla ainakin tehtiin viimekskin vaikkei ollu 1. raskaus. Toki edellisestä niin pitkälle edenneestä oli jo tosi kauan.
Heliokselle onnittelut huomiselle :) mulla ollu ikäkriisiä jo 30v lähtien, tosin parisk vuodeks helpotti synnytyksen jälkeen vaikka oli jo lähemmäs 40, mutta viime vuosi ja se karmee tasaluku oli taas vaikeempi kun ei hoidot ollu onnistunu koko vuonna..
kiuski, muistan viime kerralla että ainakin supistuksia oli jo useinkin noilla viikoilla ja kohtu meni kovaks. En muista enää liittykö niihin sillon selkäkipuja, mut ainakin tässä raskaudessa edelleen on alun vuotojen ja useemmin toistuvien jomotusten jälkeen ollu satunnaisestikin lievää.

Juon kyllä kans kahvia aina aamusin pari kuppia, oliko se 3-4 desiä max. suositus? Yritän pysyä siinä..
Tietenkin just kaikki kielletyt on jotain mistä muuten tykkää, graavilohi, homejuusto ja yleensäkin kaikki pehmeet juustot, ja lakut ja salmiakit, joita en syö yhtään kun en kuitenkaan pystys pysyyn siinä vanhassakaan enimmäismäärässä.
Pari kertaa nyt oon syöny ulkomaisia tuoreita mansikoita kun tuli mieleen että oiskohan nääkin pitäny keittää.. no ei ollu eviran sivulla ainakaan suositusta muista kun ulkomaisista pakastemarjoista, ja jotain yksittäisiä noro ym. tapauksia on ollu lähinnä vadelmissa.

Ja nyt oon varma että se parvo on täälläkin :( lapsen posket on jo jonkin aikaa helottanu punasina ja on sellaset karheetkin.. lisäks viime päivinä on tullu yskää ja nuhaa. En tosin muista että noita muita oireita ois ollu juuri ennen ihottuman tuloo. Voihan noi nuhat ym. jotain eri tautiakin olla. Verkkomaista ihottumaa kehossa ei oo (vielä) ollu. Ei mitään tietoo onko mulla ollu sitä ikinä. Kaikenlaisia ihottumia on ainakin ollu pienenä ja vesi- ja vihurirokkokin. Mut nythän se on jo tarttunu jos on, eikä pitäs tässä vaiheessa enää tarttua niin helposti kun poskioire on ilmaantunu. Aattelin mennä heti maanantaina neuvolaan kyseleen sitä vasta-ainetestiä. Sen (tai lähetteen) siis pitäs saada sitä kautta?
Terveyskirjaston sivulla tosin sanottiin että uusintainfektion saaminen on erittäin epätodennäköstä.. eli on kuitenkin mahdollista että saa uudestaankin.. kiva :/
 
Xienna tuhannesti onnea! Ihanaa varmasti päästä kotiin pienen kanssa! Ja onnea Mamido hienoista ultrakuulumisista!

Yritetään me muut nyt pitää pikkutyypit vielä masuissa... mavlille erityisesti tsempit, on vähän turhan jännä tilanne ja todella toivon että mieluummin muutama viikko siellä ainakin vielä menisi tylsistyessä.

Mä olen ollut suht tarkka kalojen ja juustojen kanssa. Kahvista ja satunnaisista salmiakeista poden välillä huonoa omaatuntoa, vaikka kahvia juon max 2 pientä kuppia päivässä. Mun pahe lienee herkut, mun vaan tekee niitä mieli ja monesti olokin paranee pienellä sokeritujauksella... Koitan syödä jälkkäriksi, ettei verensokeri niin heiluisi. Painoa mulle on tullut vajaa 10kg, et siinä mielessä ei hätää.
 
Kiitos kaikille tsempeistä!

Zoonan kuulumisia odottelen...toivottavasti kaikki oli hyvin!

Kiuski kuulostaapa jänniltä nuo menkkakivut..en kyllä osaa oikein sanoa olisko supistuksia vai mitä..

Hope ja helios saapahan nähdä kuka meistä ”ehtii ensin”..

Täällä tilanne on aivan ennallaan, seinät tosin alkaa kaatumaan ku ei ole juttukaveria ja makoilee vain yksin suurimman osan päivästä.
 
Mulla on aina välillä vähän menkkakipuja ja välillä vielä tosi inhottavia repäisykipujakin. Ultrassakin pyysin kerran lääkäriä katsomaan kun on niin inhottava kipeä kohta oikealla alavatsassa. Ei näkynyt mitään poikkeavaa, eli ilmeisesti kasvukipuja vaan.

Ruokien suhteen olen ollut semi-hysteerinen enkä ole juonut edes yhden yhtä kuppia kofeeinipitoista kahvia koko raskaudessa. Mustaa teetäkin uskaltauduin juomaan vähän vasta joskus rv16. Siemeniä on tullut kyllä lounassalaateissa ja leivissä syötyä jonkin verran, mutta itse laitetussa ruoassa en ole käyttänyt. Mulla on tapana olla ”hieman” tarkka kun mihin tahansa projektiin ryhdyn, enkä oleta että kaikkien pitäisi olla yhtä nihkeitä syömisten ja juomisten suhteen :p

Sain järkättyä itselleni äitiyspakkauksen! Kyselin yhdessä FB-ryhmässä ja siellä eräs ihana ihminen auttaa :)

Mavlille tsemppiä, toivotaan että vielä saisit tylsistyä ainakin pari viikkoa! ;)
 
Ultrassa kaikki hyvin! Hassua miten tarkkaan nyt pystyi itse seurata samalla, kun kätilö selitti mitä elintä katsoo. Esikoisen aikaan olin niin liikuttunut, että itkin ultrassa, enkä muista siitä juuri muuta. Kasvojaan ei suostunut edestäpäin näyttämään eli esim huulihalkion mahdollisuutta ei siten voitu sulkea pois. Mutta se on pientä. Kuvia en saanut kuin 3 huonohkoa, kun liikkui sen verran ja lymyili jossain pohjalla. Olin ajatellut, että sukupuoli selviää vasta elokuussa, mutta kysyin kuitenkin lopuksi. Oli kolmeen kertaan paljastanut ja tyttöä povaili.

@Xienna suuren suuret onnittelut koko perheelle!

@Noran onnittelut hyvistä kuulumisista.

@mavli toivottavasti kuitenkin malttaisi pysyä vielä muutaman viikon. Onko tietoa kotiin pääsystä?

@lullaby voi ei teilläkin! Olen kuullut sieltä täältä, että sitä on liikkeellä. Toivottavasti sinulta löytyy vasta-aineet.

Zoona 20+2
 
Zoona, Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta!

Listaa kun katsoo ja teidän kuulumisia kuuntelee, niin taitaa niitä vauvoja tulla ennen touko-kesäkuun vaihdetta jo lisää... Toivottavasti menisi nyt kuitenkin vielä useampi viikko mavli, hope, helios... Ottakaahan iisisti!

Neljä viikkoa olisi töitä ennen äitiyslomaa. Tänään tuli oikeasti jo saikku tai muu helpotus mieleen, heti maanantaina viikonlopun lepäilyn jälkeen väsyttää taas hulluna. Harkkasupparit on lisääntyneet myös viime päivinä ihan selvästi. Mutta tämä onneksi aika pientä! Typy on kyllä todella vilkas, vähän väliä sätkii tuolla niin että masu vaan pomppii...

Hei meinaatteko otattaa raskauskuvia tms? Mä sain kimmokkeen, kun yksi puolituttu harrastekuvaaja oli laittanut ottamiaan raskauskuvia faceen. Oli yllä hienoja! Vaikken mikään malli todellakaan ole ja vähän vieras ajatus olla kuvattavana, niin ajattelin pyytää häntä kuvaamaan. Aika ainutlaatuinen tilanne todennäköisesti... Ulkona olis kiva, täällä vaan on metri edelleen lunta ja lisää vaan tuli taas viikonloppuna... :whistle:

Salama 30+4.
 
Hei kaikki, onpa tullut tekstiä hurjasti:)
Onnea zoona, ihanaa kun oli kaikki hyvin pikkusella!
Heliokselle myöhäiset synttärionnet!
Lullaby, minä täytän vuoden päästä pyöreitä ja mulle tulee ihan hirveän ahdistava olo sitä ajatellessa...kai tää ikäkriisiä on. Tuntuu että vanhenee ihan käsiin ja elämä on eletty. Ihan hulluja ajatuksia, mutta kai nää on käytävä läpi. Jospa se sitten helpottaisi.
Hope, voi sun raskausmyrkytystä:unsure: Kyllähän se vähän huonolta näyttää raskauden keston kannalta, jos noi arvot kovin nousee. Tsemppiä ja toivotaan että menis vielä hetki ennenku pikkunen syntyy.

Mitä minä, oon väsynyt ja pahoinvoiva. Tuli nää alkuraskauden oireet takaisin. Ei onneksi niin rajuina, mutta eipä ollu oksennus kaukana tänään. Syönisen jälkeen tulee tosi huono olo. Kai toi vatsalaukku on niin rutussa ja ahtaalla. Pitkiä viikkoja on vielä edessä:LOL: mutta pitkällä tässä jo ollaan kuitenkin. Enää 8viikkoa käynnistykseen tai suunniteltuun sektioon, se jää nähtäväksi. Torstaina on ultra, näkee ja kuulee taas tilannepäivitystä, missä mennään. Maha kasvanut ja hikat tuntuu kummaltakin selvästi. Kasveneet kaiketi ovat❤❤
 

Yhteistyössä