~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Zoona voi ei..kunpa ei olis sitä kuitenkaan! Eikös labrassa voi (vaikka nlan kautta) käydä ottamassa vasta-aineet? Jos ootkin sairastanu sen jo joskus aiemmin. Ymmärrän mäkin tosiaan aika hyvin nuo tunteet kun matkalla on ollut monenmoista tällä kertaa.

marrasmai kunpa olisit muutaman päivän aiemmin kysellyt sitä pakkausta, mäkin ehdin jo hakemaan avustusta sen pakkauksen sijaan.

hope oh, nopsaan ne tilanteet muuttuu! Onneksi ootte hyvässä seurannassa ja viikkoja nyt ihan kohtuullisesti, vaikka toki olis suositeltavaa vielä muutama viikko pienen kehittyä. Tsemppiä!

Siida ennemmin tosiaan otat rauhassa kun rikot ittes tollasella touhuamisella, sitten ei oo kohta enää kellään kivaa, jos oot ihan rikki.. Mä oon myös lukenut nyt paljon synnytyskertomuksia ja miettinyt ylipäätään synnytystä aika paljon.

Tosiaan synnytys pyörii mielessä, jonkin verran pelkään että joudun sektioon. Pieni on paljon viihtynyt perätilassa ja kun vettäkin on vähän, niin välillä panikoin että mahtuuko edes kääntymään siellä.. Tai jos on sitkeesti perätilassa niin voidaanko yrittää kääntää tuosta veden määrästä johtuen. Itsekin tunnen tuon veden vähyyden esim niin että pienen tunkiessa päätä tai peppua ns ulospäin, sen tietyn kohdan koskeminen tuntuu melko epämiellyttävältä. Huomenna neuvolaan.. :)
 
@marrasmai voi harmi! Minäkin lupasin jo ottaa paketin yhdelle saksassa asuvalle :unsure:

@kiuski sulla on varmasti kuitenkin hyvät mahdollisuudet saada arvot pysymään ruokavalion avulla. Vaikka olen kyllä kuullut, ettei se aina niin helppoa ole (n)

@#hope joo kävin otattamassa vasta-aineet. Vähän epäilen, että en ole aiemmin sairastanut. olen kotoisin todella pieneltä paikkakunnalta, jossa parvorokkoa ei edes tunnettu minun lapsuudessa ja äitini on kurinalaisesti laittanut kaikki sairaudet ylös. Lisäksi epäilen myöhempääkin tartunaa, kun aika vähän on ollut pikkulapsikontakteja.

@marrasmai parvorokossa on pieni keskenmenon riski, jos sikiö saa infektion ja sitten pidemmällä raskautta riskinä on sikiön vakava anemia, joka voi johtaa kohtukuolemaan. Käsittääkseni siitä seurausi 12 viikon seuranta, jos minusta tuore tartunta todettaisiin.
 
Hei naiset! Tuttuja nimiä pikakelauksella täällä Siida, marrasmai, lullaby, bridge, salamaT...ihanaa, että teillä menee hyvin :) en tiä muistatteko mua.. tuli pari vuotta kirjoiteltua tulla hoitoketjusta ja sitte täällä! tottakai myös muut kivikkoisen tien kulkeneet, olette niin ansainneet palkkanne täällä!
Meidän ivf-vauveli on melki 11kk. Vuosi on ollu hurja. Meillä todettiin geenimutaatio ja neurologinen sairaus vauvalla ja vuosi on ollu sitä kautta täynnä huolta ja ahdistusta, mutta myös suurta rakkautta ja onnea meille täydellisestä pienestä pojasta <3
Mutta miksi täällä? Nyt menkoista 7+1 ja luomusti!!! Voitteko uskoa!! Tänään olin neuvolan ensikäynnillä ja perjantaina mennään ultraan. Tämä ei nyt siis oo hoitoalkuinen, mutta en silti koe istuvani oikein normiplussaajienkaan joukkoon..lapsettomuus on niin syvällä itsessä vaikka näin onnekkaasti kävikin. Meillä siis ollut ongelmana siittiöt... Musta ei oikein itseasiassa välillä ees tunnu raskaanaolevalta, kun tätä ei edeltänyt pitkä ja uuvuttava taistelu. Toivon, etten pahoita kenenkään mieltä, jos tänne tuppaudun?
 
Mamido mä luonnollisesti muistan sut, koska oltiin yhtä aikaa raskaana ja mulla vauveli täyttää kohta 1 v 4 kk. Tämä on luonnollinen palsta sulle, tässä uudessa raskaudessa voi ikävät hoitomuistot aktivoitua eikä raskautta pidä itsestäänselvyytenä, kuten monet muut, jotka eivät tätä ole kokeneet. Mun puolesta tervetuloa, vaikka en raskaana ja tällä palstalla enää virallisesti olekaan :LOL:

Choco coco ja Zoona ei kai se parvo välttämättä tee mitään, eikö riski ole jotain 10 % luokkaa saada tartunta ja sekin voi olla toisilla sikiöillä lievempi kuin toisilla. Sitä paitsi, suurin osa väestöstä ei tiedä sairastaneensa parvoa, se kun on usein flunssan kaltainen ja tyypillinen oire, kasvojen punoitus, voi olla olematonta. Varsinkin pikkulapsilla, joilla punoutusta/lehahtelua on poskissa muutenkin paljon ja jatkuva räkätauti. Joten jäitä hattuun, suuremmalla todennäköisyydellä parvo on sairastettu kuin että ei olis tai SE EI tartu kuin tarttuis. Ja jos tarttuu, voi olla lievätkin seuraukset.
 
Samoilla linjoilla Tupsulin kanssa, että ei se parvorokko automaattisesti tarkoita katastrofia. Mitä siitä nyt mielenkiinnosta luin, niin riskit tosiaan ennen 12viikkoa suuremmat keskenmenolle ja myöhemmillä viikoilla sikiön anemiaa, mutta kuinka todennäköisesti nämä skenaariot sitten realisoutuu, niin siitä tarkemmin osaavat varmasti neuvolassa kertoa. Itse en olisi hirmuisen huolissani, vaikka varmasti se toki mietityttäisi ja tietenkin kaiken tahkoamisen jälkeen, kaikki ylimääräinen huoli on liikaa.

Mamido, Muistan sinut ja lämpimästi tervetuloa tälle puolen sekä sylillinen onnea luomuylläristä❤ On varmasti aika epäuskoinen fiilis, että miten tämä voi näin helposti käydä, mutta hei, teille kävi se luonnollinen ja normaali tapa raskautua. Nautihan täysillä ja yritä luottaa, että kaikki menee hyvin. Teillä on ollut varmasti rankka vuosi pojan kanssa, mutta rakkaus kantaa ja antaa voimaa! Koskaan me ei elämässä tiedetä etukäteen, mikä meitä odottaa.

Mavli, kai nää viikot alkaa olemaan jo sen verran pitkällä, että synnytys alkaa pyöriä mielessä. Itseasiassa minäkin oon välillä aatellu tään tytön möyrinnästä, kun tuntuu käteen niin selvästi kovana pallona pää yai peppu tai polvi tai mikä lie, että onkohan hällä tarpeeksi vettä, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin on. Välillä tuntuu hyvinkin epämielllyttävälle möyrintä. Mielenkiinnolla kyllä taas ootan ensiviikon ultraa. Eniten mietityttää onko painoero entisestään kasvanut ja kyllähän se kaikki muukin mietityttää. Kaikki voi niin äkkiä muuttuakin.
 
@Choco coco älä nyt sentään! Jospa sinulla olisi vasta-aineet.

Minulla on pieni nuha ja poskissa punaista läikkää. Voihan se olla vain sattumaakin. Riski sikiön infektioon on 30 % ja infektion saaneista 10 % ei selviä. Mutta tylsä tauti kaiken kaikkiaan. Ei näitä epidemioita edes ole joka kevät, mutta sattuipa nyt sitten juuri tänä keväänä. Luin mitä kaikkea raskausajan aikainen pitkittynyt stressi voi aiheuttaa :cry: Vähän lisää vettä myllyyn. Ei pitäisi lukea mistään mitään. Minä joudun lähtemään lääkäriin näyttämään tuota jälkeläistä. Sen verran voimakkaasti pahenee näpyt.
 
@Zoona En usko, että on. Tänä aamuna kävin labrassa, tulokset tulee viikossa. Tulee olemaan piinaava viikko. Ens ke olis myös np-ultra. Mulla myös flunssaoireita mutta toistaiseksi ei ihottumaa.

@marrasmai Jos tästä jollain ihmeellä selviän, niin saat mun pakkauksen. Em tykännyt siitä uudesta. Ellei se sit tuu sulle liian myöhään. Mun la on vasta lokakuussa.
 
@Mamido onnea plussasta ja tervetuloa tänne palstalle!:love: (vaikka itse vähän jo taka-alalla..) Samaistun ihan täysin tuohon ajatukseen, että ei oikein tunne varmaan kuuluvansa normi odottajien joukkoon, vaikka luomusti lopulta tärppäsikin, kun on pitkä hoitotausta.

Niin ja mulle ainakin jotenkin tulee tosi hyvä fiilis ja toiveikas olo kun kuulee että lapsettomuudesta aiemmin kärsineet tulevat luomusti raskaaksi.:)(y) Luonto se tekee ihme juttuja! Mulla on lapsettomuuden syy PCO+ovuloimattomuus. Omalla klinikalla sanottiin, että näissä tapauksissa joskus onnistuneen raskauden jälkeen saattaa munasarjojen toiminta käynnistyä, ja luomuraskaus on mahdollinen. Meillä toiveissa toinenkin lapsi ja mielellään vaikka piankin, ja pieni toivo kytee että josko sitä vaikka kotonakin onnistuttais.. Tosin meillä on pakkasessakin vielä hyvä määrä alkioita. Koskahan muuten hoitoihin voi palata raskauden jälkeen? Ei nyt ihan vielä kiire toki ole :LOL:

@Zoona ja @Choco coco, onpa kurja juttu tuo parvorokko :( ei taida nyt ihan yleisin rokko olla kuitenkaan (?), onkohan sitä nyt jotenkin liikkeellä? Mun yhdellä perheenjäsenellä oli parvo joskus 15 v sitten mutta muuten ei ole kokemuksia. En edes tiennyt oonko itse sairastanut vesirokkoakaan ennenkuin otin vasta-aineet nyt raskausaikana. Mutta älä nyt Choco hyvä ihan noin radikaaleja ratkaisuja tee, vaikka ei toisten huolta voikaan vähätellä:oops: Toivotaan että tulos on verikokeesta hyvä ja pääset ahdinko-ajatuksista yli.

@Siida voisiko olla, että sulla kaksosuuden takia tuntuu tyttö mahan läpi niin hyvin eikä vähäisen veden takia (jos sitä ultrassa kuitenkin on aina ollut hyvin:)) Onhan niillä pikkuisilla tuplasti ahtaampaakin kuin yhdellä ;)

@kiuski höh tylsää kun jouduit sokeriseurantaan (n) Onko sulla sukurasitetta diabeteksesta?

@#hope tsemppiä piinailuihin! Toivotaan että pikkuinen malttaa vielä odotuttaa itseään :love:

Olikos @Xienna lla tänään H-hetki?!

MyMa ja poju 1kk
 
MyMa, todennäköisesti tuntuukin juuri tuosta syystä selvemmin liikkeet. Nyt vaan niin yhtäkkiä muuttunut terävemmiksi, että tietysti tuli veden vähyyskin mieleen, mutta eiköhän tuolla oo kuitenkin vain kasvettu, toivon mukaan:)

Mulle Tayssissa sanottiin silloin tytön jälkeen, että uusi siirto on mahdollinen, kun kierto on tullut säännöllisesti...2-3menkat ja imetyksen lopettamisesta 1-2kk aikaa. Muistaakseni se oli näin. En tiedä onko näissä klinikkakohtaisia eroja...voi ollakin.
 
@MyMa En varmasti pystyis mutta jotenkin on ahdistavaa jatkuvasti olla varpaillaan. Vastoinkäyminen toisensa perään väsyttää. Jotenkin olis kiva, että tuntuis voivansa vaikuttaa tapahtuviin asioihin.

@Siida Musta tuntui kans kaksosia odottaessa, että ylempi vauva oli enemmän "pinnassa". Alemman liikkeet tuntui koko ajan jotenkin epäselvemmin.
 
Choco ja Zoona niin inhottavaa ja piinaavaa! Choco ymmärrän nuo ajatukset täysin, mutta eihän sitä kuitenkaan tekisi kun ei tartunta tai ongelmat ole varmoja kuitenkaan. Tsemppiä epätietoisuuteen molemmille!

Siida mä itseasiassa tänään synnärin päivystyksessä esitin tuon teorian lääkärille, eikä oikein allekirjoittanut sitä.. :D

Mamido nuo aina tuntuu niin uskomattomille että noin voi oikeasti käydä! Varmasti enemmänkin kuin hämmentynyt olo ja uuden edessä tietyllä tavalla, onnea plussasta ja tsemppiä matkaan!

Nonii, mä en sit päässytkään sinne neuvolaan tänään. Yöllä alko tihkuun vettä ja synnärin päivystyksen kautta päädyin osastolle. Nyt laitetaan antibioottia suoneen ja pistetään kortisonia pakaraan ja toivotaan että joudun makaan täällä vielä todella kauan.
 
@#hope Onpas ikävää että jouduit saikulle kun nyt alkaa olemaan muuten hyvät oltavat hbn vuoksi. Nyt sitten vaan lepoa (y)

@Mamido No huhhuh! Tervetuloa ja lämpöiset onnittelut luomuplussasta! Melkoisen ylläripyllärin olette kyllä saanneet :love: antaa kyllä toivoa toi teidän raskaus sillä meilläkin ongelmana nimenomaan juuri siittiöt.

@Zoona ja @Choco coco Tsemppiä ja jäitä hattuun! Toivottavasti on jotain ihan perus flunssaa eikä sen vakavampaa! Hirveitä tommoset piinailut :oops:

@mavli Mitä ihmettä :eek: Kuinka paljon sitä vettä on oikein tullut? Voiko sitä vähän päästellä ja silti kaikki ok jos vaa on levossa? Anteeks mä en tiedä tästäkään taas mitään niin voi tulla tyhmiä kysymyksiä. Toivottavasti teillä kaikki ok!

@MyMa Ei ole suvussa diabetestä. Ja luulen että se heitto johtui vaan todella tuhdista ateriasta minkä vedin illalla. Olen nyt kaksi aamua mittailut ja kun raja on 5,5 niin nyt ne on ollut 4,6 ja 4,8. Eli ei edes rajoilla! Enköhän mä pääse pälkähästä.

Voihan emäkissanvi... mulla oli ihan hirveä päivä töissä, pitkä ja raskas. Loppu päivästä vaapuin kun pingviini ja matelin kun etena. Nyt nilkat on tommoset muodottomat pallot ja niin saamarin kipeät koko kintut. Jos sama meno jatkuu niin en kyllä kauaa jaksa enää töissä olla :poop:

Kiuski 26+3

E352977F-0099-4F92-8D8F-2FAC862BA59B.jpeg
 
Voi ei Mavli! Toivottavasti tihkuttelu loppuu ja vauva viihtyy mahassa vielä pitkään.

Olen samaa mieltä kuin muut, älkää nyt vielä manatko sen parvon kanssa piruja seinille. Jos ne riskiuvut on noin pienet kuitenkin, niin on suurempi todennäköisyys että sikiölle ei käy mitään.

Täällä on huomenna vuorossa neuvola ja todennäköisesti passitus äitipolille, kun sokerit on nyt yhtäkkiä pompanneet täysin hallinnasta. Taitaapi meikäläisen haima alkaa pettää hiljalleen...

Helios 29+6
 
Varovasti vilkuilen tälle puolelle, täällä meneillään rv 5+4 pakastealkion siirron jälkeen. Meillä ennestään yksi lapsi 2. Ivf-hoidosta ja tämä nykyinen tärppäsi samasta hoidosta saaduista pakastealkioista toisella siirtokerralla.

Erittäin epävarma on ollut tämä alkuraskaus, verta alkoi tuhruttamaan jo viikko siirron jälkeen ja sitä on jatkunut joka päivä tähän asti. Testit vahvistuivat hienosti ja joitain lieviä raskausoireitakin on ollut. Ennen esikoista minulla todettiin kohdunulkoinen raskaus, joka muistutti hyvin paljon tätä nykyistä tuhruvuotoineen ja nyt on pelko, että raskaus olisi eksynyt siihen ainoaan jäljellä olevaan munanjohtimeen :cry: Varhaisultra on varattu heti pääsiäisen jälkeen, silloin olisi viikkoja 7+3.

Onko täällä jollakin kokemusta pitkään jatkuneesta tuhruvuodosta alkuraskaudessa? Polilla suhtautuivat ihmeellisen huolettomasti siihen, vaikka minulla on tuo kohdunulkoinen taustalla. Ja toki tiedän, että vuodot ovat yleisiä, silti tämä kaksi viikkoa jatkunut päivittäinen vuoto tuntuu vain kovin epänormaalilta..
 
Noran mulla tuhrutti päivittäin pikkuhousunsuojaan rv4-9+ kaikkia eri sävyjä. Varhaisultran jälkeen illalla tuli ihan verta mikä tietty säikäytti. Lääkäri näki pienen läntin ultrassa mistä ilmeisesti vuoti vaarattomasti. Kaikenlaisia hiusverisuonia, hematoomia yms voi vuotaa/tuhruttaa vaarattomasti mutta aika sen näyttää ja tiedän tasan miten raastavaa se on kun jokaista vessareissua pelkää kuin kuolemaa.
Täällä palstallakin on vuodettu kuin seula hematooman takia ja kaikki silti mennyt hyvin loppuun asti. Tsemppiä!
 
@Noran mulla oli joko ajan vuotoa rv4-10. Toivottavasti pieni on oikeassa paikassa (n)

@mavli o-ou :unsure: mitkäs viikot sinulla olikaan. Toivottavasti on lyhyt käynti.

Mulla on jotenkin pelot noussut pintaan. Paitsi tuo parvo, niin äsken sain listeria-säikähdyskohtauksen. Söin aamupalaa. Töissä. Eilen töissä oli tarjolla ja tänään rääpitään. Yhtäkkiä suussa oli graavin maku. Eli joku kurkku, tomaatti, paprika saanut kontaktia ehkä. Toivon, etten syönyt paljon. Syljin sen pois ja huuhdoin suuni. Eipä muuta oikein voi. Eihän siinä välttämättä listeriaa ole, mutta hirveää jos olisi. Ja siis nämä on eilen aseteltu assistentin toimesta, enkä nyt osaa sanoa, miten tarkkana tällaisissa osataan ollaan näin kotioloissa.
 
Tunnen itseni erittäin huonoksi odottajaksi kun usein huomaan miettiväni sen jälkeen kun jotain olen hyvällä.ruokahalulla syönyt, että olikohan siinä jotain epäsopivaa. Tein mm kaura-siemennäkkäriä ja vetelin hyvällä ruokahalulla, kunnes hiipi mieleen, että saakohan noita siemeniä oikeesti edes syödä:eek: No eihän niitä saisi. Silti oon muutaman näkkärin syönyt:unsure:
Sitten noi tuorejuustot....oon syönyt juustokakkuja jonkin verran, itsetehtyä tai jossain kahvilassa. Oon kyllä niin huono näissä, kun ei vaan tuu ajateltua. Vakuumipakatun kraavi/kylmäsavukalan olen jättänyt hyllyyn. Jonkin verran olen syönyt maksamakkaraa, mutta sitähän saa nykysuositusten mukaan jonkin verran syödäkin. Pitäis todellakin olla varmasti tarkempi ja ihailen teitä, jotka niin tunnollisesti ootte tarkkoja syömisistä. Oishan se ihan hirveetä, jos omalla välinpitämättömyydellä jotain kamalaa aiheuttaisi:oops:
 
Hui, ompas täällä nyt ikäviä huolia ja tilanteita! Choco ja Zoona, todella toivon ettei olisi parvoa tai jos on, niin saisitte suht pian varmuuden ettei sikiöillä ole hätää... Varmasti jäytää takaraivossa pelko koko ajan! Laitahan Mavli tilannepäivityksiä sieltä, toivottavasti selviät säikähdyksellä -ja sillä pitkällä levolla!

Mamido, kyllä mä sut myös muistan! Tuhannesti onnea ja tervetuloa tänne, ihana luomuylläri! Tunnustan haaveilevani samanlaisesta onnenpotkusta vielä sitten joskus, hoitoihin ei tunnu tässä kohtaa olevan enää potkua, mutta katsotaan nyt tämä ensin maailmaan rauhassa...

Noran, tervetuloa myös ja toivottavasti vuotelu loppuu! Hetken joudut vielä elämään epätietoisuudessa ennen kuin ultrassa kunnolla näkyy, tsemppiä!

Zoona ja Siida, onneksi listeria on kuitenkin todella harvinainen Suomessa, edes niiden kalojen kautta. Ja tosiaan itselle pitäisi tulla ihan kunnon listerioosin oireet mahatauteineen päivineen ennenkuin siitä voisi olla vauvalle vaaraa. Mutta ainahan sitä säikähtää, jos on epävarma mitä tuli syötyä.

Meillä oli tänään neuvola, kaikki edelleen OK ja keskikäyrällä mennään. Mua väsyttää ihan hulluna, eilinen oli liian pitkä päivä ja se kyllä heti kostautuu. Pakko unohtaa työkamujen läksiäiset huomiselta, ei vaan pysty. Kehotti hakemaan saikkua rohkeasti, jos väsyttää liikaa. Mitatessa terkkari huomasi, että harkkasuppari oli just päällä. Hyvä kun tuli ilmi, mä en ole erottanut niitä vauvan mönkimisestä, sekin samalla lailla kivistää ja tuntuu kovalta. Ensikertalainen... Vauva on perätilassa koko ajan, vielähän sillä on aikaa kääntyä, mutta otettiin kuitenkin seuraava aika rv33 eikä 35 niinkuin muuten olis ollut.

Synnytystoiveita pitäisi miettiä ja kirjailla jo ylös ja imetyksestä puhuttiin. Edelleen tuntuu välillä tosi epätodelliselta, vaikka maha on jo aika valtava (tai ainakin tuntuu siltä!), äitiysloman alkuun enää kuukausi (onneksi!!) ja vauvan jutut aika pitkälle jo hankittu. Äitiyspakkaus tuli viime viikolla, oli jotenkin tosi ihanaa, ihan tippa linssissä sitä tutkin...

t. Väsynyt Salama 30+0
 
Tervetuloa Noran, täällä tosiaan taitaa olla enempi sääntö kun poikkeus jonkinlaiset vuodot jossain vaiheessa..mullakin niitä on ollu näissä molemmissa viimesimmissä, vaikkakin kestäny "vaan" muutamia päiviä tai 2-3 viikkoo.. liian pitkältä tuntu nekin silti!
Onnea Mamidolle! Varmaan aivan epätodellinen olo huomata yhtäkkiä olevansa raskaana ilman mitään sen kummempaa edeltävää vaivannäköö ja rahanmenoo...:)
Onneks tosiaan toi parvo on sitä vaarattomampaa, mitä pidemmälle raskaus edenny, Choco Cocollakin jo melkein 1. kolmannes menny!
mavli, en muista mitkä viikot sulla nyt on, mut toivottavasti vauva malttaa vielä vähän aikaa pysyä siellä!

Oon yrittäny olla tunnollinen ja tarkka syömisissä, vaikka kyllä sitä välillä miettii että miten vaikka joku missä on lohta mukana, on käsitelty.. onko paistettu tai ollu uunissa, ja kuinka kauan ja miten kuumassa jne. Siida, ei kai siemenissä muita rajotuksia oo paitsi pellavansiemenet, joita niitäkin saa olla mukana jossain leivissä ym. kunhan ei ihan lusikallisia ala pelkästään syömään? Kai ne juustokaut on ihan ok, jos on paistettu uunnissa?
Ihan kauhulla oon kattonu kun veljen raskaana oleva vaimo vetelee tuorejuustoja suoraa rasioista ja tais jotain lohtakin syödä...mutta se onkin tullu raskaaks ihan normaalitavoin ja ilmeisesti viimesin hiukan ns. yllättäenkin.. ei kai sellaset niin paljoo osaa pelätä tai panikoida jos se huono tuuri osuiskin just omalle kohdalle.
Maksamakkaraa oon itekin syöny alusta lähtien 2 siivua päivässä, on se niin hyvää aamuisten paahdettujen ruisleipien päällä..

Taas ollu pari päivää vaisumpia liikkeet, ja heti taas aattelee että onko istukasaa jotain häikkää kuitenkin et toiminta rupee hiipuun vai mikä on.. vaikka mitäpä sille tässä vaiheessa edes vois.. no josko se siitä taas vilkastuis viikonloppua kohti.

16+0
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... ?
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... ?
Noran ... 2.IVF ? PAS ... toinen ... ?


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Lullany, nimenomaan just itekki syöny tuorejuustokakkua. Mies valmistui ja tohkeissani hänen valmistujaisiin muutama viikko sitten leivoin juustokakkuja ja niitä myös sitten söin....no, hengissä ollaan:whistle: Mutta onhan ne oikeesti todella todella pienet riskit mitään saada ja faktahan on, että jos suoraan kaupasta ostetun käyttää, on riski vielä pienempi kuin että avattua pakettia säilyttää omassa jääkaapissa useamman päivän ja sitten syö. Omasta kaapista noi myrkytykset usein tulee, ei kaupan hyllyltä.
Sitten ne liikkeet, mullakin oli tosi hiljainen jakso liikkeissä juuri noilla viikoilla, mitä sulla menossa. 16-19 viikoilla kuuntelin dobblerilla muutaman kerran kun tuntui ettei mitään tunnu, mutta siitä sitten alko kunnon potkut!
Tsemppiä, eiköhän siellä hyvin voida.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Onhan ne Suomessa varmaan harvinaisia että ylipäätään jotain listeriaa kaupassa olevista löytys, paitsi ehkä juuri ne tietyt kalatuotteet. Ja ite oon saattanu juoda piimää joka ylittäny parilla päivää parasta ennen ajan, mut ei kai niihin sitä pitäs tullakaan? Tietty pieni syyllisyys tostakin tullu, jos kuitenkin oiskin jotenki pilaantunu enkä vaan maistais sitä... Leikkelemakkarat ym. lihat ja valmisruuat oon kuitenkin laittanu heti pakkaseen jos huomannu että päivänkin "vanhaa". Myöhemmin joskus ne sitten voi hyvinkin syödä kun ei näytä/haise vielä mitenkään oudolle.

Onko muut nähny tän mainoksen?
https://www.youtube.com/watch?v=ArKvpqNco5U
Mulla jää toi aina ärsyttävästi soimaan päähän ja omilla sanotuksilla, "ei saa syödä raskaana, ei saa syödä raskaana" :LOL: ja kun esim. jotain kosmetiikkatuotteita pitää välttää nyt (suihkelakka, kynsilakka, valkaseva tahna, hiusvärit jne.) niin "ei saa käyttää raskaana, ei saa käyttää raskaana..."!
 

Yhteistyössä