~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Terveisiä kaikille ja kiitos onnitteluista!

Meillä olikin vähän kurja alku tälle uudelle taipaleelle. Ollaan oltu ma-ti välisestä yöstä takaisin sairaalassa RS viruksen takia. Eli sitä se pojan sairastuminen oli. Ja valitettavasti tarttui muhun ja lopuksi vauvaankin. Nyt ollaan vihdoinkin ehkä taituttu parempaan suuntaan sairauden kanssa mutta kyllä on rankka alku ollut. Kerittiin peräti 3 päivää kotona olla. Onneksi keuhkot ovat toistaiseksi ainakin säilyneet puhtaana, jos vaikka jälkitaudeilta säästyttäisiin. Alkuviikko olikin pelkkää itkua kun olin itsekin aivan uupunut synnytyksestä ja sen jälkeisestä omasta taudista ja sitten valvomisesta vauvan takia.

Parempaa onnea tuleville synnyttäjille ja muillekin vauvojen kanssa. RS virusta on nyt ihan hirveästi liikkeellä. Joten kannattaa vältellä julkisia paikkoja. En olisi itsekään pojan tai omista oireistani osannut päätellä että kyseessä näinkin vakava tauti vauvalle.
 
@Ranau onpa kurja kuulla. Tsemppiä kovasti molemmille ja voimia toipumiseen!

OT. Minä en tiedä mitä teen esikoisen kanssa syksyllä.. Kun la on elokuussa, niin päivähoitohan alkaisi silloin. En nyt ihan heti ole laittamassa takaisin hoitoon, vaikka en ole ihan varma miten selviän kotonakaan aktiivisen, vajaa 3 vuotiaan ja vauvan kanssa. Joku ääni sisällä kuitenkin sanoo, että pitäähän sitä nyt omia lapsiaan sen verran jaksaa. En tiedä onko alueen kerhoissa paikkoja. Toisaalta en ole mitään vielä selvitellytkään. Ajattelin vasta ru jälkeen. Tosin sitten täytyy tietää nopeasti, kun huhtikuun loppuun pitää hakea kerhopaikkaa. Olen myös miettinyt noita tauteja, että niidenkään takia en päiväkotiin veisi. Päiväkoti olisi kai jossain vaiheessa sillä pienimmällä tuntimäärällä ratkaisu, muttei nyt ainakaan syksyllä. Vaikeaa. Sosiaalinen taapero, joka alkaa kikattamaan aamulla, kun näkee tuttuja lapsia ja vilahtaa kärppänä leikkihuoneeseen.
 
Ranau voi ei..toivottavasti siellä voidaan jo paremmin!

Zoona meillä on hieman sama tilanne, toki laskettu aika on kesäkuussa ja saadaan kesä olla kotona ennen pojan elokuista (?) paluuta päiväkotiin. Mutta meillä myös siis poika on aika vilkas ja aktiivinen joka selkeästi kaipaa jo sen verran toimintaa ja menoa ja meininkiä että hän saa jatkaa päiväkodissa. Nyt on siellä 15pv/kk ja vielä ei olla päätetty miten syksyllä jatketaan, mutta luulen ettei ihan noin paljoa ole silloin. Juttelin tästä about kk sitten päiväkodin varhaiskasvatuksen erityisopettajan kanssa koska itse pohdin mm. että tunteeko lapsi itsensä hylätyksi, kun vauva saa olla äidin kanssa kotona ja hänet viedään päiväkotiin. Hän oli (meidän tapauksessa) sitä mieltä ettei varsinkaan kannata ottaa kokonaan päiväkodista pois, vaan sitten selvittää erilaisia päivä-/tuntisopimuksia mikä sopisi meidän tarpeisiin. Ei oo kyllä helppo pohdinta tämä, tsemppiä!
 
Oon kans jo uskaltautunu vähän miettiin tota syksyä.. isompi joka sitten on yli 2v alotti tarhassa viime kuussa. Yritän jaksaa sitten jatkaa sen tarhapäiviä normaalisti, että sais pitää sen arkirutiinien säännöllisyyden, ohjatun toiminnan ym. päivärytmissä, eikä vieraantuis sieltä tarharyhmästä. On kuitenkin viihtyny siellä ja tykkää olla samanikästen kans.
Varmaan tulee oleen fyysisesti rankkaa itellä, jos joutuu valvoon öisin ja heräileen monta kertaa syötöille ja sitten tarvii kuitenkin herätä 7 jälkeen viemään isompaa hoitoon. Ja oon siis yh, eli ei oo ketään muutakaan viemässä sitä sinne. Tietenkin myös vähän kurjaa repiä se pienempi aamusin puettavaks ym. jos juuri sillon nukkuis pidempään.. No josko sitten päiväaikaan menis itekin nukkuun vähäks aikaa jos vauvakin nukkuu. Joo, eihän tätä nyt tässä vaiheessa vielä kannattas alkaa niin tarkkaan miettiin, se on sitten sen ajan järjestelykysymys.
Hetihän se joku räkätauti tuli kun lapsi alotti tarhassa ja sitkeessä on ollu, mutta toivottavasti jos nyt alkuvaiheessa ehtis hankkia vähän lisää vastustuskykyä, niin jos ei niin pahoina sitten tän alun jälkeen ne siellä kiertävät taudit sitten tulis..

Niin, ja alan rattaiden kanssa kallistua siihen kokonaan uusien oston suuntaan... onhan tässä aikaa vielä kattoo niitä sisaristuimiakin, mutta harvoin niitä näkyy olevan oikeen merkkisiä missään, tai ne on jossain vähintään 100km päässä eikä sekään varmaa käviskö ne noin vanhaan malliin mikä mulla on.
Mittailin tän talon hissin oviaukkoo ja ulko-ovee, ja yks tuplamalli mahtuis kun mahtuiskin juuri niistä! Ois ne vierekkäin istuttavat sisarusrattaat vaan niin paljo kivemmat kun peräkkäin olevat. Tälläsiä oon nyt himoinnu.. https://www.ozbaby.fi/tuote/tuplarattaat-mountain-buggy-duet-v3/MBDUETV3BLK/
Kalliithan ne on, mutta jos nyt suhteuttaa niin yksityisellä jo yks pakastesiirto maksaa enemmän kun noi, niin se raha ois voinu mennä sellaseenkin..:rolleyes: ja monet kerrat mennykin jo.
Käytettynäkin noita joskus harvoin näkee, mutta on silti lähes yhtä kalliilla. Hiukan arveluttaa ilmatäytteiset pyörät, onko jollain sellasista kokemusta? Meneekö helposti puhki esim. talvella kun teillä terävää sepeliä ja pitääkö pumpata usein? En jaksais/ehtis kovinkaan usein niitä alkaa huoltaan.. Harmi myös että monissa uusissa malleissa istuimet on usein poispäin työntäjästä. Joissain toki saa käännettyä ne toisinkin päin.
Mutta en kyllä ennen rakenneuä:tä uskalla mitään noin isoja ostoksia tehdä.
 
Lullaby, just eilen kuuklettelin tuota mountain buggy duo ratasta(y) Käsittääkseni noissa uusimmissa nyt saisi kumminkin päin sen ratasosan. Vanhemmassa mallissa ei saanut. Jos siis nyt muistan oikein kun on tullut niin montaa mallia kateltua, että saatan kyllä sekoittaa johki toiseenkin.
Ja kannustan kyllä satsaamaan kunnon rattaisiin!! Helpottaa arkea kummasti kun on toimivat kärryt ja tuleehan niistä aika hyvä fiilis ittelle jos näyttävät vielä silmäänkin kivalta;).
Meillä on nyt myynnissä tytön ratassetti. Koko paketti kaiukaloa ja telakkaa myöten. Mietittiin että jätetäänkö toi kaukalo myymättä, mutta todennäköisesti toi ei käy niihin rattaisiin mihin päädytään ja ehdottomasti tykkään että kaukalot saa adapterilla myös ratasrunkoon kiinni. Niin helppo kulkee kaupoissa yms sillä tavalla ja kesällä kun on lämmin, ihan kärrytelläkin niin.
Meillä on ollu tytön rattaissa isommat pyörät ilmatäytteiset ja kerran on paikattu kumi ja senkin puhkeaminen taisi olla ihan oma moka ku työnnettiin liian vajailla renkailla. En usko kyllä että noi kovin herkästi puhkeavat. Mekin on paljon kärrytelty sora/metsäteillä, eikä ole rikkoontuneet. Piha oli pitkään karkealla terävällä sepelillä ja siinäkin kestäneet hyvin....

Ja sitten se, että koska niitä päätöksiä ja hankintoja sitten uskaltaisi tehdä(n) En tiedä, tuntuu ettei itte oikeen vieläkään uskalla. Eilen käytiin kaupassa kattoon vähän säilytysjärjestelmiä ja aina sitte kuitenkin hiipii se tunne, että huhh hui:unsure: Kai tässä oikeesti pitää jo tosissaan alkaa valmiiksi laittamaan kun ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo ja onko voimavaroja ja jaksamista kovin myöhäisillä viikoilla enää hääräillä. Nyt jo kuitenkin viikkojakin sen verran, että pikkusilla selviämisen mahdollisuudet hyvät vaikka nyt syntyisivät.
 
Viimeksi muokattu:
Ranau Liekö edes vielä onnittelin, kun jaksan niin harvoin kirjoittaa. Jos en, niin sydämelliset onnittelut <3 Mutta voi, mikä kurja tuuri... pikaista paranemista!

Samalla onnea Mavlille hyvistä uutisista :)

Kertomisesta olitte puhuneet. Me tuskin kerromme hoidoista. On miehelle niin vaikea asia, ettei muutenkaan olla kenellekään puhuttu, vaikka minun puolestani olisi voitukin. Toisaalta suhtaudun itse asiaan niin, että kun ei ole kyse esim. lahjasoluista, niin hoidoissahan on periaatteessa kyse lääketieteellisestä avusta samoin kuin lääkekuurista tai leikkauksesta jonkin muun vaivan hoitamiseksi - eli miksi siitä pitäisi edes kertoa. No, aika näyttää, tuleeko mies toisiin aatoksiin.

Zoona Meillä oli tänäänkin syke 140 pintaan ja tyttöä on kovin varmasti lupailtu. Kohtahan se selviää ;-)

Kiuski Minä ostin Torista imetystyynyn 5 eurolla ja olen nukkunut sen kanssa tosi hyvin. On sellainen vanutäytteinen bumerangin muotoinen, joten toisen pään saa rintakehää vasten, keskiosan mahan alle ja toisen pään polvien väliin. Nyt viikonloppuna tosin purin tyynyn pesun jälkeen atomeiksi ja ompelin siihen kauhtuneen tilalle uuden päällisen vauvaa odottamaan. Nyt kehtaa pitää peiton päälläkin :-D

Minä muuten ajattelin pitää listan kärkipaikkaa hallussa enintään viikon... synnytystapa-arviossa napsahti tuomioksi sektio ja aika on varattu ensi keskiviikolle. Perhehuone toivotaan saavamme, jotta mies voisi olla apuna ihan koko ajan ja kyllä se oma rauha tuntuisi muutenkin ihanalta ajatukselta.

Sektiopäätös oli ISO pettymys, mutta onpa nyt sitten toisaalta yrittäjämiehellä varattu koko ensi viikon loppu kalenterista maailman tärkeimmälle projektille, eikä tarvitse miettiä, että joutuisi sairaalasta heti kiitämään takaisin töihin. Ja saahan hän sitten myös viettää ensimmäiset pari tuntia minun kasaan kursimiseni jälkeen ihan kaksin vauvan kanssa ihokontaktissa, kun odottelee minua heräämöstä osastolle. Ihana ajatus itsellekin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona
Kiuski: Saa niitä tyynyjä halvemmallakin. Itse hankin tälläisen: https://teva.fi/kauppa/makuuhuone/vartalotyynyt/vartalotyyny-unite/

Hyvin on toiminut minulla ja auttanut nukkumisessa. Myös Lidlissä myydään samantapaisia tyynyjä ja pussiliinoja, jos erä ei vaan ole loppunut. Ei toki ole virallinen imetystyyny, jos sellaista haluaa, mutta toimii muuten hyvin.

Ranualle tsemppiä taudin kanssa. Toivottavasti pian helpottaa koko perheen osalta.

Katselin kanssa sitä prisma dokumenttia ja oli kyllä mielenkiintoinen.

Harmi Xienna sektiospäätöksestä, mutta parempi tietysti mennä sektioon, jos sitä suositellaan. Itse pelkään kanssa, että antavat sektiotuomion, jos vauva jatkaa nykyistä kasvutahtiaan. Tosin minun kohdalla alatiesynnytys olisi suositeltavampaa, kun on taustalla kasvanut tulppariski, jota sektio vielä lisäisi. Noh meikäläinen joutuu vielä odottelemaan vauvan kasvua muutaman kuukauden :)

Helios 28+4
 
Siida, kyllä sää ny jo uskallat tehdä ;)
Vielä noista rattaista,.. ahaa, eli kannattaa tarkistella säännöllisesti että renkaat on täynnä, ettei puhkeis niin helposti.. saitteko siis ite paikattua sen rikkinäisen vielä jollain, eikä tarvinnu ostaa uutta? Oliko helppo korjata ja asentaa pois ja paikoilleen (jos joutu irrottaan)? Itellä tulee lähinnä purukumi mieleen millä yrittäs paikata :D
Sit vähän häirittee kans kun oon selannu niitä käytettynä myytävien ilmotuksia, niin monella ne on melko uudet ja jääny lähes käyttämättä, että miks myy pois niin pian.. oliko ne kuitenkin jotenkin huonot..
No täytyy vielä perehtyä lisää eri vaihtoehtoihin, onhan tässä vielä useita kuukausia aikaa harkita ratkasua tähän.

Ja tosiaan, tsemppiä taudin voittamiseks ja pikaista paranemista Ranaun perheelle!
 
Voi kuinka kurjaa Ranau, toivottavasti siellä vointi lähtenyt jo paranemaan!

Mua ahistaa kans vähän hankintajutut, tuntuu et miten uskaltaa lastenhuonetta laittaa ja kalliita vaunuja hankkia, kun kuitenkin niissä leikkauksissa on riskinsä vaikkakin pienet. Ja miten niitä hankintoja pitäisi ylipäänsä jaksaa tehdä? On intensiivistä taas töissä, enkä jaksa töiden ja perusarjen pyörittämisen lisäks kyllä oikein mitään muuta.

Ja kaiken lisäks tyttö päätti taas säikäyttää näin maanantain kunniaks, järkyttävä paine ja kipu alapäässä heti aamusta. Selvisin jotenkuten töihin, jossa totesin et nyt kyllä soitan synnärille. No sieltä käskivät tarkastukseen heti (työpaikka onneks ihan synnärin lähellä), kaikki täysin ok, tyttö kiepsahtanut pää ylöspäin ja paine lakkasi. Kohdunkaula pitkä ja kohdunsuu kiinni. Aamupissanäyte pitää kuitenkin huomenna jättää, virtsistä epäilivät kuitenkin kipujen takia. Mut siinäpä menikin sit ilosesti aamupäivä ja jäi vaikka kuinka paljon tekemättä vaikka istunkin sit kuuteen töissä. Ja huomenna kardiologin ultraan ja keskiviikkona kasvun ja munuaisten kontrolliultraan. Saisko vähän lisää tunteja vuorokauteen pliis? o_O:confused:
 
Marrasmai, kylläpä se neitokainen siellä nyt tiuhaan järjestää äitille ohjelmaa;) Onneksi kaikki oli kunnossa!!
Tuuhan kertomaan sitten heti ultrakuulumiset!

Lullaby, pyörähuoltoliikkestä mies löysi uuden sisuskumin ja vaihtoi sen kotona. Ei ollu iso juttu. Makso kuulemma 7€. Ei maksanu vaivaa alkaa paikkaamaan kuulemma ja oli vähän hankalasti venttiilin vieressä reikä. Ne renkaat vailtuu vähän sen mukaan kun vuodenajat vaihtelee. Jos aina talven jälkeen tarkistaa ilmat, niin varmasti riittää. Meillä muutenkin rattaat ollu katetulla terassilla ulko säilytyksessä paljon.
 
Niin juu, kannattaakin varmaan hankkia tarvittaessa uusia jostain muualta kun lastentarvikkeiden erikoisliikkeistä, jos vaan löytyy.. katoin että niissä voi olla aika suolasen hintasia pelkät varaosatkin. Tai ehkä sit ihan ensin veisin isukille jos pystyis jotenkin korjaan vanhan :rolleyes: se tietty että mitäs sit sillä välin käyttää kun ne ainoat odottaa korjausta...
Mutta jos noin kalliit ostasin niin varmaan ihan neuroottisena säilyttäsin visusti aina sisätiloissa, ku muuten pöllittäis kuitenkin :p ja voihan sitte aikanaan pois myydessä saada enempi hintaa takasin jos pitäny hyvässä kunnossa.
 
Just miehen kanssa juteltiin rattaiden jälleenmyyntihinnasta, että kyllä siinä vaan takkiin ihan reilusti ottaa vaikka laadukkaat rattaat onkin ostanu. Käytetyt on aina käytetyt, vaikka noi meidänkin myynnissä olevat on täysin uuden veroiset edelleen, niin ei niistä saa kun puolet, hyvä jos sen, vaikka kankaat on priimakunnossa eikä näy kulumisen jälkiä. Jos on olllu pitempään käytössä, kuin vain yhdellä lapsella hinta tippuu tietysti edelleen, vaikka olisi vieläkin hyvänkuntoiset. Jos olis fiksu ja taloudellinen, kannattais ostaa hyväkuntoiset käytetyt ja maksaa kohtuudella, sitten kun hyvin säilyttää ja myy, ei erotus oo enää niin paljon.
 
Näinhän se on että puoleen hintaan joutuu hyväkuntostakin käytettyä myymään.. tai parhaalla tuurilla voi saada 2/3 osaa takasin, ainakin ensin kannattaa yrittää sillä hintaa. Jää siinä vähän tinkivaraakin sitten. Mutta en kyllä itekään käytetyistä maksais lähes uusien hintaa, kun uudet saa melkein samalla, ja jotkut näkyy pyytävän jopa enemmän näistä MB Dueteista mitä jossain on uutena tarjouksessa..! :eek: Niin, periaatteessa ne on käytetyt heti kun ne on kertaalleen kaupasta ostettu ja ulos viety vaikkei ois yhtään käytetty sen jälkeen.
Meillä nää kalliit tulis kuitenkin useemman vuoden ahkeraan käyttöön, niin kauan että pienempi ois jotain 4v, ja kyllähän ne niin pitkään palvelleina jonkin verran varmaan kuluneetkin jo ois.
Täytyy vielä kattella ihan rauhassa niitä tori.fi ilmotuksia, jos vaikka jollain sattus oleen järkevällä hintaa suht hyväkuntoset myynnissä, eikä ois kovin kaukana.
 
esemila en osaa kyllä valitettavasti tuohon paljoa sanoa, kun me ei olla saatu vielä yhtään painoarviota, mutta mitä kaverilta kysyin niin aika samaa luokkaa oli noilla viikoilla heillä paino eikä mitenkään pienikokoinen ollut syntyessään.

Terveisiä sikiökardiologilta. Alkaa nyt vahvistua se Fallot'n tetralogia, eli ratsastava aortta, vaikeasti ahtautunut keuhkovaltimo ja suuri kammioiden välinen reikä. Keuhkovaltimon läpimitta on vain noin 1,5mm, kun sen näillä viikoilla pitäisi olla 4mm. Eli erittäin todennäköistä on että pitää leikata ensimmäisen elinviikon aikana, joten kotikaupungissa ei voida synnyttää. Täyskorjaus (iso avoleikkaus) sitten arviolta 4-8kk iässä. Suurimmalla osalla TOF-vauvoja kuulemma sydämen tilanne pysyy samanlaisena koko raskauden ajan, mutta on myös mahdollista että tilanne vielä pahenee, tai vastaavasti paranee vähän. Kokonaan se ei tule paranemaan itsekseen, se on selvää, mutta vaikeusasteen näkee oikeastaan kunnolla vasta syntymän jälkeen.

23+1
 
Viimeksi muokattu:
@esemila Meillä oli 28+1 painoarvio 1100g ja kuulemma ihan keskikäyrällä. :)

Me ostettiin Emmaljungan lounge vaunut, uutena sitten kuitenkin vaikka ensin ajatus oli että käytettynä. :D Niin helppoo oli vaan se sit eikö tarvinnut metsästää muuta. Noihin menee kiinni kaukalo, koppa ja sit kopan saa pois niin menee isompanakin vielä. Kalliithan ne oli mt kerrankos sitä :ROFLMAO:

30+0 tänään ❤
 
Marrasmai, teillä on kyllä kova koettelemus edessä, mutta onneksi lääkärit tietävät mitä tekevät. Siihen voi luottaa. Tai ei ole oikeestaan muuta vaihtoehtoa kuin luottaa. Kumpa tilanne ehtisi vielä korjaantua parempaan suuntaan. Iso voimahalaus❤

Hope, joku noista emmaljungan tuplalayhdistelmistä vois olla itsellekin vaihtoehto. Nyt on kyllä viikonloppuna pakko jalkautua kierteleen liikkeisiin ja haastatteleen myyjiä. Pitäis oikeestaan jaksaa lähtä Vantaalla käymään, kun sieltä sais vähän suhteella tingattua hintaa;)

Laitanpa ihan huvikseen teille mahakuvan....laittakaa muutkin, vaikka mää kyllä taidan painia ihan omassa sarjassa pötsin koon kanssa viikkoihin nähden:LOL:
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
@Siida Sä aina jaksat tsemppaa meitä muita niin mitens me nyt saatais sulle vähän varmuutta että kyllä ne bebet sieltä sun kainaloon vielä tulee ;) ostoksille vaan hophop! Mä en ainakaan uskalla jättää ihan viime tippaan mitään kun tuskin enää olen hyvässä hapessa loppuvaiheessa. Nyttekin jo puuskuttaa ja pistelee tota mahaa pelkkä pieni pissalenkki koiran kanssa...

@Xienna lle tsemppiä synnytykseen ja harmi että sektio sieltä napsahti!

@marrasmai hui onpas siellä säikytelty! Hyvä että kaikki oli kuitenkin ok. Johtuisko toi kun joudut sykkimään töissäkin nyt niin paljon? Olisko mahdollista otta vähän iisimmin että jaksat? :unsure: Ja hei vähän ihana kuulla että sydänvika voi mahdollisesti jopa vähän helpottaa vielä ennen synnytystä! Se ettei saa synnyttää kotikaupungissa niin varmasti on raskasta, mutta hyvä kun tietää näin etukäteen niin ei tarvi sitten heti lähtee nyytin kanssa kauheeta kyytiä muualle. Kyllä ne asiat siitä vielä kuule suttaantuu ❤

Olen liittynyt kaikenmaailman facekirppuihin ja ei voi kun ihmetellä ihmisten hintoja esim just noissa vaunuissa. Kuka maksaa sen 1100e käytetyistä vaunuista jos ovh on 1200e.. johan siinä on mennyt takuut ja käytetty on aina käytetty. Siinä muutenkin joutuu ottaa riskin että kun ei ikinä tiedä missä niitä on säilytetty yms. No hullu ei ole se joka pyytää vai miten se meni :whistle: Muuten kyllä olen ahkeraa käyttänyt noita, sain hyvän setin raskausajan vaatteita, vaan jotain 2e/kpl kun otti kerralla useamman.

Kiitos vielä noista tyynyvinkeistä! Melkein voisi jopa tehdä itse. Kaapit täynnä kankaita niin ei olisi kyllä homma eikä mikään joku ilta pistää singeri laulamaan. Tietäis nyt vaan että pitääkö se olla bumerangi vai suora vai mikä.

Heh... jotenkin näyttää että maha on kutistunut kun jouduin TAAS käymään ostamassa isommat liivit. Ihan hullut maitohinkit. Saas nähdä mihin öö-luokkaan päädyn kun se maito oikeasti alkaa puskemaan noista läpi. Aina ollut pienet tissit niin outoa kun nyt ne tuntuu tollasilta kauheilta lollottimilta (vaikka pienethän ne on edelleen) :ROFLMAO:

Kiuski 25+2

8B92B014-E7AA-475B-865D-212C8D38C399.jpeg
 
Kiuski, Kyllä minä täältä oon saanu hurjasti voimaa ja tsemppiä teiän viesteistä❤ Mää nyt vaan oon tällanen, että viimeiseen saakka epäilen ja vatvon joutavia, mutta pakkkohan se on jo kiireesti alkaa laittamaan valmiiksi. Ei voi tietää miten tää loppuaika menee.
Ja täällä on tissien suhteen ihan sama homma. Normisti niitä tuskin huomaa, just ja just b kuppi, mutta nyt vähän eri meininki. Sinnitelin vanhoilla rintsikoilla jatkopalan voimin, mutta kyllä ne pieniksi kävi. Ostin pari viikkoa sitte imetysliivit, jotka tuntuu kyllä hyviltä ja pehmeiltä päällä, mutta kun muistan mitkä maitotynnyrit nää oli viimeksi imettäessä, niin epäilyttää vähän, että mahtuuko nää enää sitte synnytyksen jälkeen :whistle:
Mutta, mulle joku sanoi ku tyttöä odotin ja valittelin, että kuinkahan nää mun minitissit saa maitoa aikaiseksi, niin tämä joku väitti, pienirintaisten naisten olevan parhaita maidontuottajia(y)

Ihania pikkusia ja nättejä mahoja teillä❤ Mää alan olemaan sen kokoinen mitä olin ku tyttöä lähin synnyttään, mutta niin mulle on sanonu kätilöt, että viikolla 28 on sen kokoinen maha ku yksöseltä viimeisillään....ja viikon päästä perjantaina tulee jo 28 täyteen. On kyllä hurjaa tää ajan juoksuo_O

 
Viimeksi muokattu:
esemila hyvän kokoiselta vaikuttaa munkin mielestä. :) Me saatiin painoarvioksi 25+0 710g ja aivan hitusen oli kuulemma keskikäyrän alla. Ja jos painoa tulee se 100g vkossa (ainakin meillä tullut hieman vaihdellen) niin hyvältä kuulostaa tosiaan.

hope no nyt se maaginen raja on ylitetty! <3 Hitsi kun näyttääkin ihanalta tollanen kolmosella alkava luku. Ja ihana kun ootte vaunut käyny jo ostamassa! Meillä myös jo esikoisen ajoilta Emmaljungat ja oon kyllä tykännyt. :)

Siida ihana masu, on toki sillä tavalla kokoa, mutta ei mitenkään jätiltä näytä kuitenkaan :) Reippaasti vaan ostoksille! Vaikka helppohan se on täältä huudella.. ;) Mutta ehkä me molemmat nyt pikkuhiljaa uskalletaan alkaa valmistautuun.

Kiuski ihana masu sielläkin, tuli sun kuvasta jotenkin mun masu mieleen esikoisen raskausajoilta. :) Täällä vähän samoja juttuja tissien kanssa! :D Aiemmin niiiiiin pienet menee juuri nyt b-kupin liiveihin..

Marrasmai isoja juttuja, mutta yhdyn Siidan ja hieman muidenkin sanoihin. Onneksi osataan varautua leikkauksiin ja nyt on vain luotettava länsimaisen lääketieteen voimaan ja tietotaitoon <3 On sulla kyllä töissä melkosta pyöritystä, toivottavasti pian vähän helpottais. Tsemppihaleja sinne! <3
 
@lullaby mulla on yksi tuttu esikoisen ryhmästä, jolla ois just noi rattaat. Ei ainakaan vielä viimeksi ollut niitä edes laittanut myyntiin, mutta tarjosi ryhmässä yhdelle odotttavalle, joka ei niitä halunnut. Sijainti on toki Joensuu. Mutta jos kiinnostaa, niin let me know.

Meidän pitäisi hankkia lipasto tai vaatekaappi. Muuten kai kaikki on. Ja esikoiselle pitäisi raivata keväällä oma huone, jonne tulisi "isojen poikien" sänky, että voisi totutella ajatukseen, että nukkuisikin jossain muualla (mitähän tästäkin tulee)

Tuplat olisi turvallinen ratkaisu, kun joudun liikkumaan julkisilla kahden kanssa, mutta en tiedä yritänkö pärjätä seisomalaudalla.
Nykyiset rattaat ostettiin käytettyinä, mutta niissä ei ollut mitään käytön jälkiä. Emmaljungan Super Vikingit ostaisin, jos olisi vara valita kaikista. Ne on muunneltavissa yhdeltä kahdelle, hyvät pakata ja painoltaa kevyet ottaen huomioon, että kyyditsee kahta lasta. Lisäksi rullaavat niin kevyesti, että tuttavani on pystynyt tekemään hyvin juoksulenkkejä niiden kanssa. Kyllähän kaikki vähän paremmat rattaat kai rullaa hyvin, mutta en ainakaan meidän classic rungon kanssa voinut juosta, kun on niin korkealla painopiste ja itselle vähän painavahkot muutenkin.

@Xienna! Sehän on pian!

Mullekin ilmestyi tällä viikolla maha. En tosin ole vielä sitä kuvannut. Reilu viikko ru:aan :unsure:
 
Joo ennen oli pieni b, nyt iso c.... :whistle: lohduttavaa kyllä kuulla että me pikkutissitkin ollaan hyviä imettäjiä, se on varmaan ainoa asia mikä on vähän mietityttänyt että toivottavasti sitten onnistuu. Ja jos ei onnistu niin minkäs sillekkään sitten voi, sitten mennään pullolla.

@mavli suonikohjut kuullostaa ikäviltä. Mulla on kans yks suoni vähän enemmän nyt pinnalla, saas nähdä miten vielä käy. Eikös raskaus yleensä pahenna sitä ihan hirveästi vielä? Mun äidillä on vedetty molemmista jaloista suonia suoremmaksi ja jossain olikin että olisi vähän perinnöllistä. En sitten tiedä :confused: Mä nyt olen kesäisin muutenkin sellanen kalkkilaivan kapteeni tai punanen rapu joten pidän ihan suosiolla pitkiä maxihameita aina... :whistle:

Olipa muuten ihan karsea se sokerirasitus! Olin tosi huonovointinen siinä puolessa välissä, oksetti se litku ja muutenkin pyörrytti. Ihan hirveetä. Onneksi on ohi.

Hei muuten! Uusi äitiyspakkaus on vihdoin julkaistu ja oi että mä tykkäsin :love:

Kiuski 25+4
 
Ihania masuja teillä :love: Ootteko muuten huomannut että noin 95% äitiysvaatteista on vaakaraidallisia, kuten näistäkin kuvista näkyy :LOL:

Vaunuista
: me ostettiin kans Britaxit, juuri kuten Kiuski sanoi että hinta - laatusuhde oli meidänkin mielestä hyvä. Vasta pari kertaa käytetty nyt mutta ainakin toistaiseksi oon tykänny tosi paljon :) Ulkonäkökin on mun mieleen, kokeiltiin kaupassa esim. Emmaljunga vikingejä ja nehän liikkuu suurinpiirtein yhdellä sormella työntämällä, mutta jotenkin sellaiset "perinteisen" näköiset vaunut ei oo mun juttu.

Tykkään Britaxin lisäksi esim. Babyzen, Stokke, Cybex priam ulkonäöstä (jos ei siis ajatella hintaa :LOL:). Toki muutkin asiat painaa kuin ulkonäkö;) Lisäksi haluttiin melko sirot vaunut kääntyvillä etupyörillä, kun julkisia käytän kotona kahdestaan vauvan kanssa. Noissa Britaxeissa on tosi tilava tavarakori myös ja näppärä laittaa kasaankin :)

Onko joku muuten ostanut erikseen vaunut ja rattaat? Vai ostaako kaikki nykyään yhdistelmät? Ihan siis tietämättömänä kyselen :D Me ei otettu kovaa koppaa lainkaan.

@Xienna harmillista kun jouduitte sektioon, tai siis ymmärrän kyllä että se tuntuu pettymykseltä. Mutta kun vauva on sylissä turvallisesti niin eiköhän se pettymyskin unohdu :)

Ihanaa kun täällä alkaa asiat selkeentyä monilla. @marrasmai kin varmaan auttaa ainakin asian mielessä käsittelyä, että teillä alkaa olla edes vähän enemmän tietoa siitä mitä tuleman pitää. Epätietoisuus se raastavinta on. Eiköhän kaikki jotenkin suttaannu teidänkin pienellä ❤

Imetyksestä: mä sain tän vinkin kaikilta synnyttäneiltä tutuilta ja sanon sen eteenpäin: Fb:n imetyksen tuki-ryhmä on ehkä parasta mitä imetyksensä eteen voi mun mielestä tehdä :) Siellä saa tietoa, vertaistukea ja koulutettujen imetystukihenkilöiden neuvoja kaikkeen imetykseen liittyen. Ihan jo lueskelemalls muiden juttuja oppii tosi paljon. Olisin itte ollut aika pihalla jollen olisi sieltä lukenut yhtä ja toista imetyksen alkutaipaleesta. Erityisesti ekaa kertaa imettäville ihan korvaamaton apu mielestäni (y) Meillä on ainakin neuvolassa imetysohjaus surkeaa, tai siis olematonta (n)

Tsemppiä kaikille tosi paljon, kevättä kohti mennään ja teidän vauvat on jo taas paljon lähempänä syliä(y) Voisiko joku muuten taas nostella listaa?

MyMa ja rakkauspakkaus melkein 3 vkoa
 

Yhteistyössä