~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

MyMa, lämpimät onnittelut telle❤ Jäin vaan miettiin tuota imukuppi/välilihaleikkaus juttua, että oliko vauvan voinnissa jotain, minkä vuoksi nopeasti noi tehtiin, vai olitko vain niin kipeä, että he auttoi sua mahdollisimman nopeasti?
Hyvin sulla kyllä paikat aukesi, kun et mitään apuja tarvinnut ja nopeesti! Ihanaa kun kaikki hyvin ja rakkauspakkaus kainalossa❤
 
Huh kuulostipa vauhdikkaalta. Paljon onnea @MyMa ❤ Ihanaa! Kiva kuulla Tayssista hyviä kommentteja, siellä mekin synnytetään. (Apuva siis pari kk enää??).

Täällä onneks liikkeitä tuntuu taas normaalisti, tais olla tällä vaan joku väsy pari päivää :love: Ja taitaa se tilakin tuplla vähentyä ettei pääse kokoajan heittelemään kuperkeikkaa enää. Kiitos tuesta @Siida ja @SalamaT ❤ Jännä yö ollut siellä, hyvä että äiti jäi seuraksi, se helpottaa kun ei tarvitse yksin kaikkia päätöksiä tehdä!

27+5
 
MyMa ihanaa, paljon onnea!! :love:

Lullaby onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love:

Mavli hyvä, että oot saanu parempia uutisia ja lapsivettäkin näytti ehkä olevan enemmän kuin viime kerralla :) Ja hyvä, että tilannetta seurataan.

Marrasmai onneksi kromosomit ovat terveet. Varmasti sydänvika yksinäänkin tuottaa paljon huolta ja ahdistusta, mutta onneksi tilanne on huomattu ja lääketiede on nykyään niin kehittynyttä. Tosi ikävää, että diagnoosi saattaa olla se vaikeampi versio, mutta onneksi silläkin on hyvä ennuste. Pikkuinen on varmasti osaavissa käsissä ❤ Voimia teille kaikille!

SalamaT ovatko supistukset pysyneet poissa? Varmasti tuollainen stressaa ja vie voimia varsinkin tämmöisellä taustalla. Mutta ilmeisesti kipeätkin supistukset ovat aika yleisiä ilman, että vaikuttaa mihinkään, jos niitä ei tule paljon?

Hankinnoista sen verran, että mun oli tarkoitus ruveta rakenneultran jälkeen katselemaan tosissaan vaunuviidakkoa ja vauvan vaatteita. Mutta kun kaikki ei ollutkaan ihan normaalisti, nii siirrän sitä ainakin muutamilla viikoilla vähän pidemmille ja turvallisemmille viikoille. Tai en tiedä, vaikka olisin siirtäny joka tapauksessa :LOL: Ei tässä kyllä ikinä voi ottaa rauhassa.

maljakko 22+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby
EDIT: mies korjasi, että kyllä salissa oltiin oltu hiukan reilu 20min ennen kuin poika oli ulkona:D Vartin verran arveli mun kuitenkin ponnistaneen. En vielä tiedä mikä johti imukuppiin ja episiotomiaan, kätilön kanssa keskustelu vielä tulossa.

Kommentoin myöhemmin kaikille lisää, nyt sattuneesta syystä pelkkää omaa napaa, ja se oma napa tuntuu muuten aika löllöltä nyt:LOL: Kiitos jo onnitteluista tähän mennessä ❤
 
Myma suuren suuret onnittelut! <3 Kylläpä sujui mukavan nopsaan kaikki noin ensisynnyttäjäksi! Muakin jäi mietityttämään että olisko vauvan sykkeet laskenu vai mitä kun yhtäkkiä oli salissa jos ketä ja ottivat imukupin avuksi.

Hope täälläkin vain hyviä kokemuksia Taysista, sekä itsellä että tutuilla ja ystävillä. :) Juuri neuvolassa sanoinkin että sen puolesta ei huoleta, että luotan henkilökuntaan kyllä täysin.

SalamaT onpa siellä ollut jännä yö ja vielä kun oot joutunut oleen yksin kotona.. Hyvä että sait äidin kaveriksi viime yöksi niin on varmasti parempi olla. Toivottavasti supistukset on loppuneet.

Maljakko olikos sulla nyt sit rv 28 kontrolli istukan sijainnista? Oman jännityksensä tuo varmasti tuokin kyllä. Toivottavasti ne turvallisemmat viikot tulee meille molemmille pian niin saadaan ehkä hieman rentoduttua ja hankittuakin jotain. :)

Marrasmai kunpa osaisin sanoa jotain joka oikeasti helpottais. <3 Hienoa että kromosomit oli terveet eikä se aseta enää omia haasteitaan pienen leikkaukselle yms. Kuten muutkin on sanoneet niin hyvältä kuulostaa se että voidaan leikata ja ennuste on hyvä. Ja hienoa että teille tarjotaan mahdollisuus synnyttää siellä missä on ammattitaito noihin asioihin ja pieni myös leikataan siellä. Miten teidän jatkot nyt sitten muuten raskauden suhteen menee?
 
Valtavasti onnea MyMa maaliviivan ylityksestä :) mulla ollu kans vähän samanalaisia "syöksysynnytyksiä", jo ekallakin kertaa. Kun ne kunnolla lähtee alulle niin siinä ei sit kauaa mee. Toisella kertaa lapsi oli ulkona vielä nopeemmin kun oli alkanu aukeen.

Oon ollu kipeenä koko viikonlopun, limasta yskää ja kuumettakin yli 38c ja tietysti heti miettiny onko jotain vaaraa sikiölle.. mut ei kai tavallisesta nuha-kuumeesta pitäs olla, ja varsinkaan enää näillä viikoilla.
Yskä häirinny nukkumista ja siitä tulee pää kipeeks, niin meinasin ostaa Kvillaa, joka kaiketi ainoa yskän"lääke" mikä raskaanoleville sopii. No eihän apteekin tädin mukaan kannata sitäkään ostaa, kun ei ois mitään hyötyä.. Häh. Miks sellasia sit edes myydään jos ei kuitenkaan hyötyä oo? Tarjos vaihtoehtona jotain imeskeltäviä YRTTIpastilleja, mut eihän mitään yrttivalmisteitakaan saa käyttää?! Jäi ostamatta.
Onko muut uskaltanu käyttää jotain yskänlääkettä vai onks kaikki säästyny taudeilta? Resilaria kai vois tilapäisesti käyttää mut jos ei sekään oo suositeltavaa niin kai se on sit vaan yritettävä jaksaa kärsiä tää..

Rattaitakin oon jo ohimennen miettiny, miten sais kuskattua kahta pientä niissä. Oikeestaan ainoat vaihtoehdot tässä talossa, jossa on onnettoman ahdas hissi, on hankkia sisaristuin tai sitten ne Siidan mainitsemat, vähän hölmön näköset ja epäkäytännölliset (?) sisarusrattaat joissa ne istuimet on peräkkäin/allekkain. Niidenkin leveys ja pituusmitat ois tarkkaan tiedettävä. Vierekkäisiä istuimia on turha miettiä, vaikka ne ois varmaan muuten parhaat. Sisaristuimissa on se ongelma, että niitä ei kai myydä enää missään paitsi käytettynä aina sillon tällön näkee. Niistäkään ei sitten ehkä oo varmuutta sopiiko juuri tähän malliin kun nää emmaljungat on jostain 90-luvun lopulta.. No ehkä sitä istuinta voi alkaa tosissaan metsästää sit joskus rakenne-uä:n jälkeen.

12+3
 
Sisaristuimien kanssa on vissiin se hankaluus, että ne eivät ole turvallisia / vaunut voi kaatua. Näin meille sanottiin Emmaljungan liikkeessä, kun oltais Emmaljungiin sellainen ostettu. Siksi niitä ei myydä enää. Niinpä päädyttiin myymään ne, tilalle tuli juurikin hölmön näköiset, mutta erittäin hyväksi lopulta todetut peräkkäin istuttavat P&T:n Navigatorit, voin suositella! Kannattaa niihin tutustua ja muihinkin vastaaviin, koska hölmöstä ulkonäöstä huolimatta ovat ketterät, turvalliset, käytännölliset, edulliset ja sopivat matkarattaiksikin :p
 
Lullaby, mä oon kanssa ymmärtänyt että yskänlääkkeistä ei ole mitään merkittävää hyötyä ja siksi niitä ei kait nykyään suositellakaan, vaikka myynnissä onkin. 2 teelusikallista hunajaa voi lievittää pahinta yskää ennen nukkumaanmenoa otettuna. En nyt edes muista saiko hunajaa ottaa raskaana ollessa. Vaivoille tietenkään ei saa antaa, mutta tolle pojalle oon antanut ja on ainakin illalla helpottanut jonkin verran yskimistä. Tsemppiä ja pikaista paranemista ja kyllähän se vauva siellä masussa on ihan turvassa ainakin normi flunssassa. Mä niin toivon että poika paranisi ennen kuin vauva syntyy tai saati sitten kotiutuu. Ja jotenkin ahdistaa jättää poikaa isovanhempien hoidettavaksi jos kipeänä, koska luonnollisestihan kukaan muu ei tietenkään osaa hoitaa poikaa kuin minä itse! :rolleyes:
 
Tupsuli, joo, kans oon lukenu tosta miksei oo enää myynnissä, tosin jossain sanottiin että niissä vanhoissa malleissa ois ok? Mut uusiin ei enää myydä just ton tasapaino-ongelman takia.. en kyllä takuuseen mee onko turvallisia missään. Ehkä se on sitte parempi aikanaan harkita vaan kokonaan uusia, niitä hölmön näkösiä :rolleyes:

Ranau, ei kai raskauden aikana oo rajotusta hunajalle, ainakin oon sitä vähän syönykin esim. weetabixien ja korppujen päällä. Eli onhan sitäkin sit kokeiltava!
Täälläkin on myös poika räkätaudissa ja nyt mummolassa hoidossa että saan ite lepäillä rauhassa. Päiväkodissa kuulema kiertäny sama tauti jo suunnilleen kaikissa.. jee. Tästäköhän se tautikierre sit alkaa...
Paranemista sinnekin, ja onnea vielä tulevaan koitokseen!!
 
mavli vasta viikolla 30 on kontrolli. Sen jälkeen käsittääkseni on sit tiheämpi seuranta, jos ja kun se ei todennäköisesti oo siirtyny tarpeeksi ylös. Ennen kontrollia pitää heti olla naistenklinikalle (HUS) yhteydessä, jos vuotaa vähänkin kirkkaanpunaista. Se on onni, että asutaan lähellä klinikkaa. Oon kuitenkin netin juttujen perusteella käsittäny, että suurin vuotoriski on vasta viimeisellä kolmanneksella vko 28-30 eteenpäin.
 
Juu MyMan synnytys kuulostaa kyllä vauhdikkaalta! Kiva että jäi hyvä fiilis. Ja nyt pienen kanssa ihanaa vieriaikaa! :love:

Pikaista paranemista Lullaby ja Ranau, paljon on tauteja liikkeellä.

Mulla supistukset onneksi sitten loppui, pitää nyt muistaa juoda paremmin josko se auttaisi myös pitämään ne poissa. Sen verran säikäytti ja tietty sen yön melkein kokonaan valvoin, että olo on edelleen ihan sippi.
 
Tayssissa käyty kontrollissa. Kaikki muuten ihan hyvin, mutta mulla oli alapaine vähän koholla...ärsyttävää kyllä....yläpaine ookoo. Vauvoila on 200g kokoeroa, mutta ei tarvitse seurantaa ainakaan vielä. Poika (850g)menee yläkäyrillä ja tyttö(650g) siinä keskikäyrän tuntumassa.

Ite oon ollu aika väsynyt viime päivinä. Illalla aikaisin väsyttää ja aamulla herään ihan koomasta. Tosin öisin edelleenkin valvoskelen. Eilenkin nukahdin väkisin jo illalla ysin pintaan, mutta heräsin ku mies tuli nukkumaan joskus 23.00. En saanu sen jälkeen heti unta, nukahdin joskus puoli kahden maissa. Aamulla herään niiiiiiiiiin syvästä koomasta ku olla voi ja tuntuu kyllä etten oo oikeen vieläkään kunnolla herännyt.
 
Hei! Taidan uskaltaa siirtyä tänne nyt, kun tänään ultrassa pienellä oli kaikki hyvin. Menin pitkään jatkuneen ruskean vuodon vuoksi lääkäriin ja olin jo varma, että kesken on mennyt mutta siellä liikkui vilkkaasti pieni, joka vastasi viikkoja.
Mulle tehtiin tän kierroksen 1.ivf:n 1. pas tammikuussa ja nyt viikkoja 8+5. On ollut vähän takkuinen alkuraskaus, vuotanut verta enemmän ja vähemmän mutta nyt on tällä hetkellä hyvä mieli. Viimeaikaisen vuodon syyksi paljastui hematooma, voi kuulemma vuotaa vielä kauankin.
Tän ivf:n tuoresiirrostakin tulin raskaaksi mutta se meni marraskuussa kesken. Ennestään meillä on ivf:llä alkunsa saaneet kaksoset, jotka täyttävät tänä keväänä 4v.
 
maljakko niillä main siis kuitenkin. Tuo lähellä asuminenkin antaa jo jonkinlaisen mielenrauhan kyllä kun sitä miettii välillä vähän liikaakin kaikenlaista.

Salamallako siellä yskä oli, eipä kuulosta yhtään mukavalta! :( Itse en juuri koskaan yskänlääkkeitä käytä enkä osaa juuri kyllä auttaa noissa asioissa.

Siida hienoa että kaikki muuten hyvin. Onko sulla kotona mittaria että voisit paineita silloin tällöin mittailla? Mulla on ollut nyt neuvolassa esim hieman korkeampia lukemia kuin kotona. Ja hyvä että molemmat kasvaa kuitenkin hyvin, kun tyttökin on keskikäyrillä. :)

Choco tervetuloa! :) Ei ole varmasti ollut helppo alkuraskaus noiden vuotojen kanssa, hienoa että kaikki oli ultrassa kuitenkin hyvin!

Täällä on alkanut supisteleen jos oikein vanhaan malliin touhuaa eikä ymmärrä ottaa rauhallisemmin. Eivät onneksi oo kunnolla kipeitä, mutta menkkajomotusta oli tuossa yhtenä päivänä kun olin siivoillut ahkerammin ja sohvalla istuessa maha kovettui muutamaan kertaan. Meni siinä lepäillessä ohi. Mulle ihan uus juttu kun esikoisen raskaudessa pystyin touhuaan mitä vaan ilman mitään supistuksia tai sitten ne harvatkaan ei tuntuneet miltään. Huomasi vain kokeilemalla että maha on ihan kova. Varmaan siksi tuntuu kovin aikaselta että jo näillä viikoilla joutuu ottamaan rauhallisemmin tiettyjen asioiden suhteen.

23+6
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... ?


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön


*******
Tervetuloa Choco coco ja onnea hyvästä ultranäkymästä! Oliko tämä monesko ivf yhteensä ja mikä on laskettu aika? :)
Onneks vuodolle löytyi joku vaaraton(?) syy ja toivottavasti tyrehtyy pian! Mullakin oli lähes päivittäin pientä tihkuvuotoo rv5-7 mutta sen syy jäi mysteeriks.
 
Mulla myös sellanen olo, että Ranau on synnyttänyt/mässä...❤

Mavli, on mulla mittari. Pitäis ottaa rutiiniksi joka ilta mitata ennen nukahtamista. Parin viikon päästä ois taas neuvola. Ja aina mullakin on neuvolapainetta jonkin verran:unsure: Tytöltäkin siksi piti mittailla kotona.

Choco coco,
Lämpöiset onnittelut plussasta! Sua on kyllä nyt säikytelty vuodoilla! Hyvä, että syy vuoteluun löytyi ja pikkutyyppi oli hyvässä voinnissa ja tallessa.
Teillä siis kaksoset❤ Onpa ihanaa saada tähän ketjuun sinunlainen, jolla on kosketuspintaa kaksosten odotukseen. Haluaisitko kertoa enemmän heidän odotusajastasi? Ja synnytyksestä myös!
 
Mulla oli neuvolassa paineet senkun laskeneet taas vähän, 100/55 oli viime ke. Yläpaine on pysynyt 95-100 tienoilla, mutta toi alapaine on tullut jonkin verran alaspäin. Mutta eipä kai matalalle verenpaineelle sen kummempia tehdä.

Vaunuhommista yksi ystävä sanoi, että niitä hankkiessa on hyvä muistaa että takuu alkaa juosta ostopäivästä. Pitääkö paikkansa?

Onnea Choco coco ja tervetuloa tälle puolelle!
 
Kiitos @lullaby listan päivityksestä ja ihanaa että sait ultrassa noin hyviä uutisia ja kokokin oli kirinyt, hieno juttu! :) Joko uskallat alkaa iloita raskaana olosta? :love:

Tere tulemast ja onnea plussasta myös @Choco coco, sulla on jo homma pitkällä kun oot ultraan astikin ehtinyt :) kiva kun lista pitenee toisesta päästä plussanneilla, mielellään sitä itse antaa tilaa uusille(y)

@mavli mulla oli kans nuo kovottelut juuri tuollaisia, että useimmiten en edes niitä tavallaan huomannutkaan, jollen kokeillut mahaa. Monta kertaa vasta aloin ihmetellä, että kas kun vauva ei liiku, ja kun aloin kokeilla mahaa niin se olikin kova kuin koripallo. Mutta eipä se vaarallista ole.

@marrasmai me ainakin tehtiin vähän hassusti, kun oltiin niin into piukeana ja ostettiin turvakaukalo jo syksyllä (oli joku tarjouspäivä) . Sitten hoksattiin että takuu tosiaan alkaa ostohetkestä niinkuin ihan normaalisti minkä vaan tuotteen kohdalla, eihän sitä kukaan pysty muuten osoittamaan että milloin käyttöönotto on tapahtunut. Niin meillä meni nyt melkein puoli vuotta takuuta hukkaan (n) Toivotaan ettei nyt tule tarpeeseen käyttää takuuta ylipäätään.

@Siida onko kaksosraskaudessa korkeampi riski korkeaan verenpaineeseen? Mulla alkoi paineet nousta vasta ihan lopussa, sitä ennen oli aina superhyvät sekä ennen raskautta että sinne jonnekin rv35 asti. Kotona sain aina hiukan paremmat myös.

Selvisi meille se imukupin ja kiireen syy, vauvan sykkeet oli alkaneet ponnistamisen aikana laskea ja oli hapenpuutteen uhka jollei olisi saatu ulos. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja hapetusarvot, apgar ym oli ok.

Veikkaan kans että @Ranau on tositoimissa :) sorry niille joille jäi kommentoimatta! Käyn täällä imetysviihteenä edelleen lukemassa :)

MyMa ja pakkasukko
 
Kyllä, nyt hän on täällä! :love: Typy syntyi eilen klo 23.34 täsmällisesti laskettuna aikana siis. Kaikki sujui oikein hyvin. Supistellut alkoivat jo la-su välisenä yönä ja siitä pikkuhiljaa kovenivat maanantaina tosi kipeiksi, vaikkakin niitä ei tullutkaan kuin 1-2/ 10 min. Lähettiin illalla kuitenkin TAYSiin näytille kun en ollut ihan varma tihuttiko vettä vähäsen koko ma päivän. Ei sitä sitten edes tutkittu kun olinkin jo 3cm auki ja supistukset vahvoja vaikka ei tiheitä. Päätettiin puhkaista kalvot jokatapauksessa kunnolla. Halusin epiduraalin kuitenkin koska siitä oli edellisestä kerrasta hyvä kokemus ja nyt oli 2 edellistä yötä mennyt jo valvoessa. Kalvojen puhkaisun jälkeen meni noin puoli tuntia kun suppareota alkoi tulla puolentunnin ajan kokoajan yhtenään. Katsoin monitorista ja olin onnellinen puudutuksesta koska se olisi ollut ihan hirvee tuska. Niissä ei ollut mutään taukoa. Ja siitä sitten olinki heti 10 cm auki. Ponnistus vaihe kesti sitten 7min ja neiti oli maailmassa. Onneksi ei mennyt vedet kunnolla ainakaan kotona. En olisi varmaan kerinnyt edes sairaalaan. Niin nopeasti hän sitten tuli maailmaan.

Ja tervetuloa uusille ja tsempit ja onnittelut kaikille muille, kun nyt en jaksanut erikseen kenellekään mitään kommentoida!
 

Yhteistyössä