~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Tulipa muuten just mieleen, että kun silloin kerroin niistä OP lapsivakuutuksen hinnoista niin eihän se aivan niin kallis ole kun sanoin (4x130eur vuodessa) koska siinä on myös meidän kotivakuutus mukana :ROFLMAO: en nyt tähän hätään muista paljon se kotivakuutuksen osuus siitä on, mutta anyway.
 
@marrasmai sulla on kyllä ihana ja aivan oikea asenne. Oon itte kans tuota vammaisuutta välillä miettinyt, ja näin etukäteen ainakin tuntuu siltä että meidän rakas lapsi sieltä on tulossa, oli tilanne mikä vaan. Kunhan ei olisi suurta kärsimystä aiheuttava tila niin kaiken muun kanssa voi elää. Toivotaan kuitenkin, että kaikki vielä selkiää ja järjestyy.

@lullaby voi millä nuo sunkin huolet helpottais.. Ehkä sit np-ultran jälkeen saat vähän levollisempaa mieltä, kun siellä on kaikki hyvin.. :) Olisko se doppleri sulle kuitenkin hyvä juttu, ainakin aika pian sillä vois alkaa kuulemaan? Jos kovasti se epätoivo aina iskee uudelleen, niin sillä vois kuunnella että ainakin vauvalla sydän jumpsuttaa. Ei ne hirveitä maksakaan. Ittellä ei sitä siis ollut mutta täälläkin moni saanut siitä mielenrauhaa. Ja ihanaa kun sulla alkaa pallukka tuntua mahassa kuitenkin :)

@Siida höh kun ei vaatteet meinaa mahtua :( Mites semmonen parkatakki, jossa olisi kiristys rinnan alla? Mulla on semmoinen talvitakkina ollut nyt loppuun saakka, ihan Seppälästä eikä siis oo mikään raskausmalli vaan sillä narulla säädellään mahan kohtaa. Oon tykänny siitä mallista tosi paljon ja makso jotain 40e. Ja jos itte osaat yhtään ommella niin voihan toppahousut tuunata ittekin, pepusta riittävän iso koko vaikka Tokmannilta vaan ja siihen ompelukoneella reilu, napakka resori. Silleen mun äiti kertoi että mua odottaessa itte tuunas masuvaatteita;)

@Henrietta77 onnea vauvasta! ❤

@kiuski onpa ihanaa että liikkeet alkaa tuntua nyt kunnolla ja miehelle kans:love: Mulle oli kans tosi tärkeetä se, että mies pääsee tuntemaan vauvan liikehdintää. Varsinkin ennen kuin maha on kovin iso, niin se vauva voi tuntua miehelle niin kovin abstraktilta ja oudolta asialta,liikkeet auttaa konkretisoimaan sitä lapsen tuloa. Nyt meillä on joka ilta pienet silittelytuokiot sohvalla ❤

@Caro87 eiköhän tuo lähtölaskentaa enteile, voi että jännää :) Kiva kun sait vähän vauvan kuulumisia samalla, on kivempi fiilis sit tähän viimeiseen viikkoon. Ajattele enää viikko ja teidän poju onkin viimeistään täällä!:love: Toivottavasti meilläkin;)

Ja @Ranau vähän samat sanat, jokohan sulla olis lähtö lähellä:) Mulla on kyllä sitten niin tasaiset ja olemattomat tuntemukset:LOL: Laitan toivoni siihen, että tulee äkkilähtö ;) Eikä sen nyt väliä oo vaikka menis ylittekin, mutta käynnistystä en niin haluaisi. Toivottavasti alkaa siis synnytys jossain vaiheessa itsestään.

MyMa 39+0
 
MyMa, mulla on niin susisurkee ompelukone, että en tiiä saisinko mitään valmista ja sopivaa sillä kurpostettuao_O
Mammavaate sektorilla olis muuten iso markkinarako jollekin, joka uskaltaisi alkaa yrittämään ja lumaan mallistoa. Vois joku fiksu miettiä vaatteita, missä esim sais sivusauma vetskareilla vaikka toppahousuja levennettyä muutaman sentin ja vyötäröstä myös jollain systeemillä isonnettua ja pienennettyä, eli vois pitää ihan normi housuina, mutta toimis myös äitiysvaatteena. Takeissa sama juttu (jotain äitiysmallin tällaisia takkeja oon netissä nähnyt). Tää on kyllä tosi hankalaa kun pitäis olla lämmintä päällä ulkoillessa, mutta vaihtoehtoja ei oikein löydy. Tyttöä odottaessa ei ollu tällaista ongelmaa ku olin näissä mitoissa huomattavasti myöhemmin keväällä ja pärjäsi jo levyemmällä vaatetuksella. Tännääkin oltiin ulkoilmatapahtumassa ja miehen kuorihousuissa lähin ja merinovillakalsarit oli alla, mutta ihan jäässä olin jo hetken päästä. Tosi tympeetä eikä sen vuoksi ulkoilu nyt innosta yhtään ku ei löydy kunnolla vaatteita. Toinen juttu on sekin, kun on muutenkin lihonut, niin kaikki olemassa olevat vaatteet on liian ahtaita, varsinkin housut. Viikon päästä lähetään kaveriporukalla mökkeileen ja tarkoitus ulkoilla paljon...(n)

Kyllä MyMa se lapsi sieltä lähtee syntymään ittekseen, mulla meni viikon tyttö yli ja vasta viikloa ennen alko ekat merkit näkymään synnytyksen lähestymisestä. Noi on piinaviikkoja noi viimeiset!

Kovasti tsemppiä teille kaikille, jotka odottelette h-hetkeä❤
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa olla jännät paikat siellä useammallakin :)

Kysymys harkkasuppareista: Eilen tuli eka selkeä harkkasuppari, tai siis eka jonka rekisteröin ainakin. Maha meni ihan kivikovaksi ja pysyikin tovin sellaisena. Mitään kipua tai muutakaan ei kyllä tuntunut. Nyt kuitenkin vasta 18+6, pitäisikö olla huolissaan kun alkavat jo nyt? Varmaan tämä stressikin vaikuttaa, mutta mietin pitäisikö käydä sisätutkimuksessa? Täällähän ei sisätutkimusta tehdä ollenkaan normaalitapauksissa.

Muoks. Nyt on tullut illan aikana parikin vähän pidempää kovottelujaksoa.
 
Viimeksi muokattu:
@MyMa olen käyttänyt Lacto7 mhb:ta pitäisi kai koettaa vaihtaa lajia. @kiuski yritän kyllä syödä säännöllisesti. Jopa sen verran olen tsempannut, että olen vienyt töihin jugurttia tai hedelmiä välipalaksi, mutta tulee niitä lipsahduksiakin aika usein.

Voimia @marrasmai! Kuinka pian pääset tänne?

Mikä päivä @mavli sulla on taysissa ultra?

@Caro87 ja @Ranau jännän äärellä!!! :ninja:

Täällä on aika tylsä vaihe. Ei oikein tunnu, että olisi raskaana, vaikka pari viikkoa sitten tyyppi vielä hengissä sätkyttelikin. Nyt ei ole sitten liikkeitä sen jälkeen juuri kuulunut, että olisiko sitten ollutkin suolen lepatusta (n) Huomenna on neuvola, mutta en tiedä mahtavatko kuunnella sydänääniä näillä päivillä. Olisi kyllä kiva kuulla, onko tuolla edelleen elämää. Väsymys on valtava. Valvon öisin pari tuntia. Joka yö. Kai rytmi on jo jäänyt päälle. Jos nukun liian pitkään eli klo 4:ään, en ehdi saada uudelleen unta ja saankin sitten nousta ja lähteä töihin.

zoona 14+2
 
marrasmaille iso halaus ja tsempit jatkoselvityksiin! Toivottavasti pääset pian tänne tutkimuksiin, niin epätietoisuuden aika ei olisi liian pitkä. Pieni ihana tyttö siellä joka tapauksessa kasvaa! Ja noista harkkasuppareista, mulla tuli myös noilla viikoilla niitä enemmän, oli myös ylimääräistä stressiä silloin... Pyysin rakenneultrassa katsomaan kohdunsuun. Ei kai yleensä mitään hätää jos eivät ole kivuliaita.

Mandala, ja muutkin toki, OP:n vakuutuksen hinnaksi tuli noin 280 €/v kun otin joitakin lisäturvia (fysioterapiat, ravintoterapeutit, psykoterapeutit ainakin nyt kuuluu siihen) ja meillä ei ole mitään muita vakuutuksia siellä, eli mitään keskittämisaleja tossa ei ole. Eka vuosi -30%.

MyMa mä katoin kans tota otsikkoa AamuTV.stä ja mietin vaan, että mitäs muita vaihtoehtoja on, kuin yhdistää työ ja lapsettomuushoidot... ;) Katsoiko joku sen ohjelman, mitä siinä oli?

Ai että kun jännittää teidän pian synnyttävien puolesta! :love:

Miten noi kolmannekset virallisesti mahtaa mennä... Helios Kaksplussan sivulla kolmas kolmannes vaihtui vko 25, sillä mä vähän kyselinkin kun vaikutti aikaiselle...

Siida mulla alkaa olla samoja vaateongelmia, just noi toppahousut on pulma. Toistaiseksi miehen housut henkseleillä menee, toivotaan että lämpiää ennenkuin ne käy pieneksi! Ja säännöllisesti vedän töihin lähtiessä jonkun mielestäni reilun mallisen tunikan tai paidan päälle ja totean että joo, ens keväänä sitten... Kyllä ne mammavaatteet on vaan sit vedettävä päälle.

Täällä ei mitään uutta, paksua oloa, päiväunia aina kun mahdollista ja tällaista mukavaa odottelua!

T. Salama 24+4
 
@marrasmai eikai ne supistukset mitään ihmeellistä ole noilla viikoilla, ainakin nyt meillä ultrassa se lääkäri kysy onko vielä ollut supistuksia samalla tyylillä kuin että joko tunnen liikkeitä. Mullakin ollut rankan työpäivän jälkeen (tai jos on pitkään kävellyt esim kaupungilla) niin sellasta ihme kovittelua ja tulee tarve istua/lepuutella kun alkaa jotenkin tota mahaa niin kuumotella. Ei sillai satu mutta tuntuu epämukavalta. Sinuna en siis huolestuisi! Toki viisaammat varmaan osaa vastata paremmin.

@Zoona ikävää ettei saa nukuttua, tiedän niin ton tunteen. Useinmiten saan kyllä nukuttua, mutta ihan selkeästi herään herkemmin ja kun herää niin on vaikea nukahtaa uudelleen. Monta kertaa yössä pyörii ja pyörii vaa siinä sängyssä. Jotenkin luulin että tää vaihe tulee vasta loppupuolella mutta vaivaa jo nyt o_O mulla välillä auttaa kun kömpii sohvalle nukkumaan tai jos raottaa ikkunaa että tulee viileämpää.

@SalamaT mä äsken katsoin sen huomenta suomen pätkän siitä lapsettomuudesta, eipä siinä mitään erikoista ollut. Todettiin vaan että osa työnanatajista on idiootteja ja ettei aina voi yhdistää työtä ja hoitoja jos joutuu vaikka paljon matkustelee. Mutta hieno että noista puhutaan niin tuleepahan taas enemmän tietoisuuteen millasta helvettiä se on ja kun se vielä vaikuttaa ihan koko sun elämään.

Onpas nyt moni jo lähellä maaliviivaa! Hui :love:

Mua ei ole ikinä närästänyt enkä ole osannut edes kuvitella millaista se on. Nyt huomaan että välillä tulee sellasta ihme polttelua kurkkuun! Joka vaivasta saa kyllä kärsiä :cautious:

Kiuski 21+1
 
Marrasmai, mullakin alkoi puolen välin paikkeilla molemmista raskauksista harjoitussupistelut.

Täällä tuli vähän jännät paikat kun aamulla oli neuvolakäynti ja tytön sykkeet huiteli yli 180 eikä laskeneet millään. Lisäksi kuullosti että jotain ylimääräistä lyöntiä oli lisäksi. Tuli lähtö TAYSiin ja siellä makasin käyrillä vajaan tunnin. Jotain epätasaisuutta kuulemma oli mutta onneksi sykkeet sentään laskivat ja nousivat normaalisti. Pääsin sitten vielä lääkärin tutkittavaksi joka tutki käyrät ja sanoi että ihan normaalit on ja kuulemma ylimääräisiä lyöntejä tutkitaan jos niitä on suunnilleen joka toisessa lyönnissä. Teki vielä sisätutkimuksen ja ultrasi. Lapsiveden määrä oli normaali ja napanuoran virtaukset normaalit. Huh. Kyllä säikäytti mutta onneksi kaikki kuitenkin hyvin. Koko arvio oli 3,4kg.

Ranau 38+0
 
Kiitos kiuski ja SalamaT, soitin neuvolaan myös ja tosiaan eivät ole vaarallisia niin kauan kun ei ole kipuja eivätkä ihan koko aikaa tule.
Tunnistan tuon inhan unettomuuden myös, mulla oli samaa about noilla viikoilla. Nyt on onneksi helpottanut, toivottavasti sielläkin!

Sain myös kiskottua vähän lisätietoja meidän alustavasta diagnoosistakin, eli epäilevät Fallot’n tetralogiaa. Vaatii leikkauksen, mutta tärkeintä on ettei siihen yleensä kuole.
 
marrasmai, mulla ollut molemmilta paljon kovotteluita jostain rv 17 lähtien. Niin, että tulee levossa useita peräkkäinkin. Tosiaan jos ei kipua tai muuta ole niin ei huolta :)

Ranau, hui sullakin jännitystä ollu. Sanoivatko mikä korkeiden sykkeiden takana oli jos kaikki oli ok? Oliko mitään kypsymistä kohdunkaulalla tapahtunu?

Zoona, valvominen on ikävää, mulla kans sitä ollu pitkään ja en osaa päikkäreitäkään nukkua.

MyMa, ei taida oikein mistään oireistakaan pystyä päättelemään kuinka lähellä synnytys on. Ihan hyvin sullakin voi alkaa vaikka ensi yönä ihan yllättäen :)

Katoin sen otsikon siitä huomenta suomen hoitojutusta, mutta itse haastattelua en nähnyt. Mä pääsin esikosta ihan hyvin hoidoissa käymään, kun en koskaan työnantajalle kertonu muutakuin, että sairaalassa tulee muutama käynti ja mulle siks aikaa järkättiin sijainen :D ei kysellyt lisää, kun ei kai työnantajalle kuulukkaan. Punktion sairaslomalapussa muistaakseni ei ollut suiraan mainintaa lapsettomuushoidoista vaan joku toinen koodi.

Eilisen illan jälkeen ei oo enää verta tullut, ehkäpä tässä pääsee siihen maanantaihin asti :geek: kovottelut on välillä kyllä kivuliaampia mutta en usko, että tässä ihan lähipäivinä on synnytys käynnistymässä.

Caro ja 38+1
 
Caro, kuulemma näitä epätasaisuuksia on suurimmalla osalla vauvoista ja ne yleensä loppuu synnytykseen. Ja korkeiden sykkeiden takia tarkistettiin napanuoran virtaukset koska jos niissä olisi ollut vikaa niin olisi todennäköisesti napanuora ollut jossain puristuksissa. Sykkeet oli käyrillä 110-180 ja tasaisesti oli huippuja ja laskuja. Neuvolassa tietenkin kuunneltiin vain lyhyt aika ja en tiedä vaikuttiko kun vauvalla oli juuri ennen kuuntelua ollut hikka. Kuulemma hengitysharjoittelukin voi nostaa sykkeet korkealle, vaikka vauva ei liikkuisikaan juuri sillä hetkellä. Ultrassa vielä näytti kuinka vauva sitä hengitystä harjoitteli. Ja onhan ne ihan eri laitteet millä sairaalassa mittasivat kun näkyi sykkeiden kohdalla myös liikkeet. Oli kyllä ihana lääkäri ja osasi hyvin selittää kaikki asiat ja jäi hyvä mieli ja todella helpottunut olo.

Kohdunsuu oli sormenpään verran auki ja pehmeä. Sanoi että pääsi koputtamaan tytön päätä. Mutta mahdotonta arvata koska käynnistyy. Ei kyllä tänään mitään olojakaan ole ollut.
 
@marrasmai mulla on ihan älyttömästi tota mahan kovettumista, oon sitä täälläkin kyllästymiseen asti valitellut :LOL: Tosin se alkoi vasta myöhemmin ku sulla, olikohan jossain rv 25 tienoilla mutta jatkuu edelleen... Oon kysyny sitä nlalääkäriltä, kätilöltä, th:lta ja gyneltä ja kaikki sanoo että vaaratonta on kunhan ei oo kipuja :) Ja juuri tolleen mullakin tulee ku @kiuski sanoit, että jos on vaikka kaupungilla koko päivän tms. Niin mulla aina paheni. Nykyään en enää välitä koko kovettumisesta kun noin puolet ajasta maha on kova.
Ja ei tuo sydänvika nyt kaikkein kamalimmalta kuulosta!! (jos se siis olisi tuo) Toivotaan että asia selviää ja hoitosuunnitelma olisi selkeä. Tsemppiä vielä kerran tähän odotteluun! ❤

@Ranau ohhoh, onpa sulla ollut dramaattinen päivä. Onneksi tilanne meni ohi. Varmaan toisaalta sit herkästi käynnistävät tai tekevät sektion jos jotain yllättävää tulee, siinä mielessä hyvä kun sullakin vauva jo ihan valmis:):love:

Toi sängyssä pyöriminen ja valvominen on kyllä tympeää, jos ei oo vielä äitiyslomalla vaan pitäis töissä jaksaa. Mulla kävi kans usein noin että kun oli jostain neljästä saakka pari tuntia pyöriskellyt niin sit sai silmänsä ummistettua ja soikin herätyskello. Ja sehän tietää riemukasta ja energistä työpäivää...

En vielä kattonu sitä Huomenta Suomen klippiä. Mutta varmaan ideana tuoda esiin sitä että hoidoissa juokseminen vie paljon aikaa ja tiettyä rytmiä ja vaatii työnantajaltakin joustoa, jollei jo muuten pysty esim. tekeen liukuvaa työaikaa. Mulla onneksi ei tarvinnut sanoa työnantajalle koko hoitorumbasta mitään, kun pystyn itse muokkaamaan työpäiviä. Punktiosta suoraan sanoen valehtelin pomolle ja sairaslomalapussa oli joku ihan muu kuin lapsettomuuskoodi vaikken edes pyytänyt.

En tiedä hokasinko suurinpiirtein tärkeimpiä kommentoida, vähän pää jäässä kun taas iski räkätauti :(:cry:

MyMa 39+1
 
MyMa, Kiuski, Marrasmai....mahan kovettumiset on täälläkin ihan päivittäistä. Ja just jos aktiivisemmin touhunnu päivällä, esim ollu kaupoilla tai ulkoillu tytön kanssa, siivonnu ja kumarrellut..ihan mitä tahansa, niin kyllä menee ihan.kovaksi maha. Alkuun se kiristys tuntui vain ihan alamahassa, mutta nyt menee jo ylempääkin kovaksi. En oo niistä välittänyt.
Mun maha on kasvanut aika paljon. Neuvolassa kuitenkin tuumas, että ei toi nyt mitenkään epätavallisen iso ole viikkoihin nähden. Totesi vain, että kuukauden päästä alat olemaan niissä mitoissa ku tytöstä oot ollu viimeisillään:eek:

Ranau huippua kun sua ja vauvaa niin hyvin tutkittiin ja on levollinen mieli ❤
Syntyis nyt pian pikkuinen!!
Samat sanat MyMa sinullekin hopiti hop synnärille!!

Caro, maanantainako sulla suunniteltu sektio❤ Kyllä nää päivät vaan tästä hupenee nopeesti!

Sitten toi nukkuminen. Mulla on kolme tyynyä pään alla. Muuten tulee huono olo varsinkin selällään, mutta tahtoo tulla kyljelläänkin. Yöt on ollu alkuraskaudesta saakka suorastaan surkeita:(
Tähän heräilyyn ja valvomiseen ja pyörimiseen on osaltaan tottunut. Sitten sitä välillä nukkuu hyvin kun on tarpeeksi poikki. Tyttö on alkanut jostain syystä nyt heräämään jo seiskalta aamuisin. Tää kyllä vähän harmittaa, kun aiemmin nukkui sen 12h ja heräsi puoli ysin aikaan...itellä kyllä aamulla uni maistuis. Tyttö menee kyllä samaan aikaan illalla nukkumaan kuin aiemminkin, mutta näköjään 10h nyt alkanut riittää. Päikkäreitä ei oo nukkunut enää syksyn jälkeen. Ei siitä vaan tuu enää mitään. Pienetkin unet päivällä venyttää yöunille nukahtamista pari tuntia.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli rakenneultra ja vauvalla kaikki näytti hyvältä :love: Poika. Istukkakin näytti normaalilta, mutta peittää täysin kohdunsuun :( Lääkärikin kutsuttiin paikalle katsomaan tilannetta ja se meinasi, että on niin pahasti edessä, että tuskin nousee siitä raskauden edetessä. Sanoi vielä, että on tosi harvinainen tilanne. Istukka oli kuulemma puoliksi edessä ja puoliksi takana nii peittää täydellisesti kohdunsuun ja keisarinleikkaus erittäin todennäköinen. Kontrolliultra viikolla 30, jos ei sitä ennen vuotele. Luin netistä, että istukan irtoamisen riski on moninkertainen normaaliin istukan sijaintiin verrattuna ja siten myös keskosuuden riski kasvaa. Pelottava loppuraskaus tulossa. Voi kunpa istukka kestäisi sen aikaa, että vauva selviää hengissä.
 
Hienoa @maljakko että vauvalla oli kaikki hyvin! Ja poika, oih :love: Onpa kuitenkin kinkkinen tuo istukka, eli tämä on nyt sitten se oikein kunnolla etinen istukka ilmeisesti..?

Varmasti seuranta on nyt tosi tarkkaa loppuraskauden ajan. Tuosta riskistä pitää nyt sanoa vielä se, että noita "näin ja näin moninkertainen verrattuna..." täytyy yrittää suhteuttaa siihen, millainen on absoluuttinen riski johonkin sairauteen, terveydentilaan tms. Tsekkasin myös tuota istukan irtoamisriskiä, ja sen absoluuttinen riski (=kuinka monelle koko raskaana olevien joukosta näin käy) on ilmeisesti jotain 1% luokkaa. Eli jos riski etisen istukan kanssa olisi vaikka kolminkertainen (=suhteellinen riski), niin kyseessä olisi silti vain 3% riski.

En sano tätä nyt pätemisen halusta vaan siksi, että näistä aina revitään välillä raflaavia otsikoita (tyyliin yksityisautoilijoilla viisinkertainen riski kuolla bussia käyttäviin verrattuna) ja tulee osittain liioiteltua murhetta. Yhtään siis vähättelemättä Maljakko huoltasi, yritän vain löytää lohdun sanoja :rolleyes::)

Kuinka muuten @mavli, onko sulla jo aika sinne Taysiin jatkotutkimuksiin?

MyMa 39+2
 
Tsemppiä kaikille ja onnea hyvistä kuulumisista niille kenelle se kuuluu.

Marrasmai tuohan onneksi kuulostaa jo paljon paremmalta jos olisi leikkauksella hoidettavissa oleva asia. Koska pääsette jatkotutkimuksiin? Tsemppihaleja sinne!

Oon yrittänyt jättäytyä vauvajutuista pois kun meinaa pää jo hajota tähän kaikkeen..varsinkin kun on surua muutenkin elämässä tällä hetkellä. En oo oikein vieläkään päässyt nauttimaan raskaudesta ja luottamaan siihen. En oo ostanut yhtään mitään vauvalle tai vauvaa varten, en mitään. Huomenna aamupäivällä mennään Taysiin, onneksi nyt on vähän jo parempi mieli eikä maailmanloppu ehkä tulekaan huomenna. Luulen ettei lähdetä lapsivesipunktioon ollenkaan, mutta pitää vielä keskustella miehen kanssa asioista kun saadaan esikoinen nukkumaan.
 
@Ranau hui! Varmasti säikäyttää moinen. Onneksi ei kuitenkaan ollut mitään vakavaa:)

@marrasmai Toki leikkaus on aina paha ja siinäkin on omat riskinsä, mutta ei ole onneksi ihan niiiiiin paha mitä nyt ollaan ajateltu.

@Siida En tiedä kuunteletko ikinä aamulypsyä, mutta siinä Jaajo kertonut paljon omista kaksosistaan ja juuri siitä kun vuoronperään sai yöllä hyssytellä toista ja heti kohta toista. Että toivottavasti saisit nyt kunnolla vaan levättyä ennen kuin bebet tulee maailmaan..... :whistle:

@maljakko onnea pojasta! :love: Kuullostaa tympeältä toi istukka että jos leikkaukseen menee. Mutta kuten @MyMa jo lohdutteli niin onhan se aika pieni riski että se sieltä irtoaa, toki ei ikinä tiedä mutta todennäköisempää kuitenkin on että pääsette ihan loppuun asti. Hyvä kun kontrolloidaan! Eikä sitä tiedä vaikka se siitä vielä siirtyisi, toivotaan ainakin niin:)

@mavli Sylillinen tsemppihaleja huomiselle! Ihan ymmärrettävää että pelottaa eikä todellakaan tee mieli ostella vielä yhtään mitään vauvajuttuja. Onneksi enää kuitenkin yksi yö niin tiedätte vähän enemmän. Yrittäkää nyt vaan nukkua kunnolla niin on mukavampi mennä sinne ultraa ❤

Siitä huomenta suomesta vielä. Oli kyllä hyvä pointti siinä se, että kun lapsettomuus ei ole sairaus eli sen takia ei tarvitse tavallaan päästää työntekijää hoitoon ja siltä ajalta ei tarvitse maksaa palkkaa yms. Siihen olisi kyllä syytä puuttua ja hyvä kun siitä keskustellaan. Mulla oli kyllä sen verran hyvin asiat että kun esimiehelle avoimesti kerroin tästä rumbasta niin järkättiin työvuorot niin ettei mun tarvitse käynneistä huolehtia vaan hän järkkää sijaisen aina siihen. Punktiosta poli tosiaan kysyi että laittaako sairaslomalappuun jonkun vatsakivun vai jonkun koodin sille itse punktiolle. Joka paikassa ei tosiaan kyllä pääe noin helpolla kun itse pääsin, ja varsinkin jos joutuu vielä matkaamaan aina jonkun 300km niin huh huh!

Kiuski 21+2
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
Maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
An1z81 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3..8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ..19.12.2017
Voikukka... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Joo on se täydellinen etinen istukka. Nii on kai se istukan irtoaminen silti paljon epätodennäköisempää kuin että ei irtoa ja vaikka se irtoaiskin nii kaikki voi mennä silti ihan hyvin. Kunhan ny ainakin yli 30 viikon pysyis paikallaan ja luinkin, ettei yleensä ennen sitä irtoa. On onneksi jo vähän levollisempi mieli, kun oon saanut vähän sulatella asiaa ja netistä löytyi enimmäkseen onnistumistarinoita :)Jonkinlaista verenvuotoa tosin tulee suurimmalle osalle loppuraskaudessa.

Mavli voimia huomiseen! Toivottavasti saatte lisätietoa ja hyviä uutisia.
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski ja MyMa
Mavlille tsemppiä tähän päivään!

Ja maljakolle onnittelut pojasta! Ja kiva että löysit paljon onnistumistarinoita niin varmasti helpottaa mieltä. Ja eikös toisenlaisissa äideistäkin ollut jokuaika sitten jakso missä oli etinenistukka. Ja hyvin meni siinäkin vaikka sektio ei ollutkaan siinä äidin mieleen.
 
marrasmai, onneks jatko näyttää nyt hyvinkin valosalta säikähdykseen nähden!
maljakko, eiköhän kaikki suju hyvin ja nyt tilannetta tiedetään seurata tiiviisti! Tarkottaa varmasti sitä että näet pojan useemmin ultrissa ;)
mavlille tsemppiä ultraan, (hyviä) uutisia odotellessa (y)

Täällä nyt rv10 lähtien parina päivänä tuntu sellasta painon ja venymisen tunnetta alamahalla ja aivan kun oisin muutamia satunnaisia värähtelyjäkin tuntenu jo siellä seudulla ja kerran ainakin 10+3 melko varmasti samalla kun tuntu hipaseva muljahdus niin näky ihon kohoominen siinä karvarajassa! :eek: En tiä näänkö ihan omiani ja onko edes teoriassa mahdollista tuntee/nähdä näin aikasin jotain...vai onko ihan toiveajattelua. Sitten tietenkin kytänny varsinkin iltasin vähän väliä mahaa (älytöntä joo..), mut tällä viikolla ollu hiljasta, mistä tietenkin huolet lähti nousuun taas.. että pitäskö kohdun kuitenkin tuntua jo paremmin jos nyt jo jonku greipin kokonen ja miksei tisseissä vieläkään mitään, päinvastoin sekin vähä arkuus välillä ihan kateissa! Ja ainakin vau.fi sivulla sanotaan että just tässä rv10 niiden pitäs alkaa olla jo tosi arat ja turvonneetkin!

No kävin aamulla neuvolassa ja löytyhän se vahva syke hetken hakemisen jälkeen! :love: Tärkeimmän asian siis sain sentään selvitettyä että on vielä hengissä, mut sit seuraa valivaliosuus.. Odottelin lähes tunnin omalle terv.hoitajalle mut ei sitten kerenny kuitenkaan enää kun oli lähössä kotikäynnille eli jouduin meneen toiselle vähemmän kivalle hoitajalle.. Yritin kysellä seulan arvoja ja ensin ei vaikuttanu edes tajuavan mitä arvoja haluan tietää, ja lopulta ei suostunu antaan niitä koska "oot tollanen huolenpesä" eikä osaa tulkita niitä! :eek::mad: No en edes odotakaan että niitä kukaan tässä vaiheessa tulkittis..haluan tietää vaan ne luvut. Lupas että lääkäri lähettäs ne mulle viestinä myöhemmin tänään. No sit jonkin ajan päästä vielä soitti perään että ei aiokaan antaa niitä eikä ilmeisesti edes ilmottanu lääkärille mitään, että "kyllä sun nyt vaan pitää odotella sinne seuraavaan ultraan!" ja "mitä sä niillä edes teet?". Voihan niistä nyt jotain suuntaa antavaa päätellä ja jos ois heikohkot niin vois jo henkisesti varautua pahempaan.. niin tähän "juu, mut ei mun moraali nyt anna periks kertoo sulle näitä!!" Mitä vittua oikeesti?? :devil:
Uskomatonta, mielestäni mulla on kyllä oikeus tietää omien verikokeiden tulokset.. ja on ne ainakin ennen saanu ilman mitään vastaan tappeluja. Sanottiin kyllä labrassakin, että vastaukset tulee neuvolaan ja sieltä voin kysellä. Melkein vois laittaa palautetta jonnekin tollasesta ihme pimityksestä. Onko tollanen ihan asiallista toimintaa, eihän se oo mun mielestä sen asia arvioida oonko huolissani tms., ei sen sille pitäs kuulua miten niihin suhtaudun. Muutenkin se on aina ollu sellanen omituinen että jotenkin vittuilee kaikesta, kun oon joutunu meneen sille. Ihme että suostu edes kuunteleen, koska "yleensä ne ei kuulu ennen 11 viikkoo".. Toivottavasti ne tulis kanta.fi:hin vai onko muille tullu? Alkuviikosta katoin muttei ainakaan sillon vielä ollu. Meen kyseleen joltain muulta vielä tällä viikolla jos ei näy. Tolta paskemmalta ei tee mieli kysellä enää yhtään mitään.

10+6
 
Kyllä mulla ne veriarvot (mitä ei ollut muutettu vielä siihen mot tms muotoon) tuli kanta.fi näkyviin slloin.
Mun mielestä ei myöskään terkkarin pidä pimittää tuollaista tietoa minkä voi myös muualtakin kautta saada.... hän tuskin on saanut mitään mielenterveyskoulutusta, jonka perusteella osaisi tehdä kunnon päätelmiä siitä minkälaiseen mielentilaan kukin ihminen voi joutua kyseisen tiedon saatuaan. Tosi mälsää.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby

Yhteistyössä