~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

esemila kyllähän jokaisen luulis sen ymmärtävän että voi vielä loppuun saakka tulla ylläreitä ja sukupuoli ”vaihtua lennossa”. Meillä pojalle laitettiin synnytyksen jälkeen pinkki pipa kun salissa ei muita ollut. Laitettiin kuva muutamille ja kaikki oli miettineet että onkohan se sittenkin tyttö, mutta kukaan ei kehdannut kysyä mitään. :D

Kiuski ihana masu sullakin jo! <3 Saahan sen jo näillä viikoilla kertoa hyvinkin! Olisit kysynyt että miksi pitäisi olla hiljaa.. ;)

Siida ihana masu sielläkin, mä jo ajattelin isommaksikin puheiden perusteella :D <3 Meillä kans on ventovieraiden toimesta sanottu, että poika on pitkä ikäisekseen. Juuri oli täyttänyt kolme niin luultiin jo neljävuotiaaksi.. Silti tuo ei edes kasva juurikaan käyrien yläpuolella ja on ollut ihan vauvasta asti hoikka.

Myma ihanilta kuulostaa sun äitiyslomapäivien touhut. :) Mä kyllä niin nautin silloin äitiyslomasta kun sai rauhassa puuhailla itsekseen. Ihana masukuva sielläkin! <3

Caro kovasti muistuttaa mun masua esikoisen raskauden aikana tuo sun! :) Oliko teille poika tulossa vai miks mä päättelin masun näyttävän siltä? :) <3 Kyllä varmasti tuo koirien lenkitys alkaa käymään raskaaksi ja jos yhtään innostuvat helposti..

Juuri satuinkin eilen masua kuvaileen, ei tätä enää niin usein tule kuvattua kuin esikoisesta. :D Kyllä tämäkin on jo hetken paljastanut itse itsensä. :) <3

D2207A9E-B4E4-447D-AC7B-822B457F3896.jpeg
mavli 18+2
 
Mavli, ihana maha sielläkin valmistumassa❤
Toi mun kuva taitaa hieman hämätä kun mun mielestä tää on kyllä livenä vähän isompi miltä tuossa kuvassa näyttää. Ja ei kyllä tuu mahaa kuvattua samalla tavalla kuin ekassa raskaudessa.

Carolla on kyllä aivan poikamaha:love: ja MyMan maha hyvin samanlainen kuin mulla oli loppusuoralla tyttöä odottaessa. En kyllä nyt muista kumpia teillä oli tilauksessa;)

Magnesiumista puheen ollen, oon itekki nyt yrittänyt muistaa ottaa enemmän ja mun ystävällä oli auttanu huipusti ne magnesium hiutaleet, kun oli saunoessa samalla liottanu jalkoja hiutalevedessä. Aion käydä ostamassa ja kokeilla(y)
 
Suurkiitos kaikille jotka kommentoi liikkeiden tuntemista ❤ Rauhoittavaa tietää, ettei vähäliikkeisempi päivä etenkään näin varhain tarkoita mitään pahaa. Ja tosiaan, tänään on tuntunut pikkuisen enemmän liikkeitä, kun ei ollut ihan yhtä hektinen työpäivä.

Saikulla olin viime to-pe ja nyt ma kun olin niin loppu, mutta kun täällä on eka päivä palkaton ja seuraavat 80% liksalla, niin ei ole oikein varaa paljoa sairastella. Täällähän kaikki ovat flunssaisina töissä, kun eivät halua monen sadan euron palkanmenetyksiä. Tässä suhteessa on kyllä Suomea ikävä. Eikä täällä ole mitään äitiyspakkauksia tai vastaavaa tukirahaa.

Vitsit miten ihania massuja teillä :love:
 
Siida ja mavli, joo mulla on molemmista ollu selkee poikamaha ja poika tosiaan nytkin tulossa :) voi johtua ruumiinrakenteestakin kun oon tosi lyhyt niin maha ei pysty kasvamaan kun suoraan eteenpäin :D

Nyt oon muuten parina yönä heränny supistukseen kun on ollu vähän kivulias. En tiiä johtuuko asennosta vai mistä, mut kai ihan normaalia näillä viikoilla, että voi välillä olla kivuliaampiakin.

Caro ja 34+6
 
Marrasmai:love: ihanasti pyöristymässä sinunkin masu. Ja kyllä itelläkin on eroa onko iltamaha vai aamumaha...aamuisin kyllä huomattavasti pienempi ja sitten taas illalla kun päivän syömiset yms turvotukset, niin tuntuu kyllä jo ihan tukalaltakin välillä.

Eilen illalla alko tuntumaan kummankin potkut ihan kunnolla ja samaa jatkunut nyt myös päivällä, huojentavaa❤
 
Ihania masuja teillä ❤ Mulla ei oo mitään näytettävää tai kuvattavaa vielä. Yötkin nukun puolittain mahallaan.

@Siida jalkojen liotus saunassa toi mieleen ihania muistoja ajoista jolloin liotin itsekin joskus jalkoja :) mihinkähän sekin tapa on unohtunut?

Hb sain joskus 10 vuotta takaperin laskemaan hb:n 78 lukemiin huonon ruokavalion ja liikunnan yhdistelmällä. Sillä tavalla hb laski hitaasti, enkä huomannut väsyä. Sen jälkeen jouduin kolmeksi kuukaudeksi liikuntakieltoon, koska se olisi rasittanut sydäntä liikaa. Synnytyksessä menetin pari litraa vertaa, eikä hb ollut kummoinen, muttei tiputettu. Mikähän ihme pitää tapahtua, että verta tiputettaisiin (n)

On. Vähän masis fiilikset. Oireet on kadonneet oikeastaan kokonaan. Alkuviikosta vielä etoi ja väsytti. Ja työpäivän päälle kasvatin sohvaa selkääni. Nyt torstaista on olo ollut pelottavan normaali. Kolme yötä olen nukkunut heräämättä vessaan ja janoon. Toki taiutikin on vähän helpottanut, ehkä sekin vaikuttanut jaksamiseen. 10 päivää nt-ultraan :(

11+0
 
Kivoja noi kuvat :love: saa vähän konkreettisempaa käsitystä että tosiaan täällä nimimerkkien takana kirjottaa ihan oikeita ihmisiä eikä vaan jotain epämääräsiä virtuaalipersoonia :LOL: (tähän selvennyksenä tarkotan siis etten oo oikein osannu muodostaa pelkistä nimimerkeistä mitään ulkonäkömielikuvia..)
Eipä täälläkään vielä edes sitä iltaturvotusta mitä muistaakseni viimeks tuli jo suht aikasin.. eikä tisseissä edelleenkään mitään. Pitäshän niiden alkaa pikkuhiljaa reagoimaan jos kaikki vielä ok...ja välillä etominenkin katoo jonnekin, mut ehkä ihan niin paljoa en siitä enää osaa huolestua.
Zoona, voihan ne oireet noilla viikoilla alkaa jo helpottaa muutenkin.. muistan että itelläkin oli viimeks pahimpinakin viikkoina aaltoilevaa, ja ainahan sitä oli huolissaan jos niitä ei jonain päivinä oo juurikaan mitään. Pääsetkö neuvolaan dopplerille? Pitäs varmaan kuulua jo hyvin jollei istukkaa edessä, kohtu taaksepäin kallistunu tms. erityistä. Ootko käyny tässä välissä ultrassa, varhais uä:n jälkeen?

7+2
 
Viimeksi muokattu:
esemila kyllähän jokaisen luulis sen ymmärtävän että voi vielä loppuun saakka tulla ylläreitä ja sukupuoli ”vaihtua lennossa”. Meillä pojalle laitettiin synnytyksen jälkeen pinkki pipa kun salissa ei muita ollut. Laitettiin kuva muutamille ja kaikki oli miettineet että onkohan se sittenkin tyttö, mutta kukaan ei kehdannut kysyä mitään. :D

Kiuski ihana masu sullakin jo! <3 Saahan sen jo näillä viikoilla kertoa hyvinkin! Olisit kysynyt että miksi pitäisi olla hiljaa.. ;)

Siida ihana masu sielläkin, mä jo ajattelin isommaksikin puheiden perusteella :D <3 Meillä kans on ventovieraiden toimesta sanottu, että poika on pitkä ikäisekseen. Juuri oli täyttänyt kolme niin luultiin jo neljävuotiaaksi.. Silti tuo ei edes kasva juurikaan käyrien yläpuolella ja on ollut ihan vauvasta asti hoikka.

Myma ihanilta kuulostaa sun äitiyslomapäivien touhut. :) Mä kyllä niin nautin silloin äitiyslomasta kun sai rauhassa puuhailla itsekseen. Ihana masukuva sielläkin! <3

Caro kovasti muistuttaa mun masua esikoisen raskauden aikana tuo sun! :) Oliko teille poika tulossa vai miks mä päättelin masun näyttävän siltä? :) <3 Kyllä varmasti tuo koirien lenkitys alkaa käymään raskaaksi ja jos yhtään innostuvat helposti..

Juuri satuinkin eilen masua kuvaileen, ei tätä enää niin usein tule kuvattua kuin esikoisesta. :D Kyllä tämäkin on jo hetken paljastanut itse itsensä. :) <3

katso liitettä 2692
mavli 18+2
Joo, eiköhän nuo ymmärrä. Vika taitaa olla enemmän minussa :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Marrasmai ihanasti sielläkin jo masu näkyy <3 Hyvä että oot saanu ladata akkuja pidemmän viikonlopun! Tuo on kyllä ikävää, ei sitä viitsi juuri pois olla vaikka olisi hyväksikin, kun tulot tippuu..

Zoona oireet alkaa pikkuhiljaa helpottaan juuri noilla viikoilla. Ens viikolla pääsette jo katsomaan pientä :)

Mä siivoilin eilen oikein urakalla kotona ja illalla sitten makoilin sohvalla telkkaria katsellen vaan vetäs alaselän aika tuhannen jumiin sillä välin! :eek: Lähinnä oikealta puolelta ihan alhaalta (iskias?), ei meinannut käveleen päästä kun nousin ylös. Oon huomannut että töissäkin alkaa samoilta kohdin kangistuun kun koko päivän kävelee ja seisoo. Saiskohan sitä jotenkin venytettyä tms..

mavli 18+5
 
Voi kun teillä on ihania mahoja! Mullakin jo niin iso, ettei tarvi arvuutella.
On ollut tässä kiireitä muuton ja järjestelyiden takia, oon kyllä lueskellut, mutta en oo muka ehtinyt kommentoida. Toisaalta kaikki on hyvin, ei kummempia kolotuksia. Ihanaa aikaa tämä. Poika möyrii ja potkii ihanasti. Tänään oli rakenneultra, jossa kaikki hyvin. Iso hän kyllä on, n. 530 g. Salama, saanko kysyä minkä kokoinen sun vauva oli edellis viikolla? Pituutta hän ei kertonut, outoa. Ei edes päästä peppuun. Oli muutenkin vähän ärtynyt lääkäri ja kauheata vauhtia meni läpi asiat. Josta päästäänkin raskausaivoihin, täällä se on nyt päällä. Oli vähän hankala seurata lääkärin vauhdissa, kun tajuamiseen menee enemmän aikaa. Ei paljoa voi luottaa omaan muistiin, suunnitteluun tai ymmärtämiseen. Vähän huvittaa, kuinka tämä voikin vaikuttaa näin. Pakko kai se on hyväksyä, että olen tällainen nyt ja vissiin vuosi vielä synnytyksestä!!! Mites muilla?
Ei myöskään teetä sitä sokerirasitusta, koska TÄSSÄ MAASSA se on viikoilla 26-28 ja HÄN lähettää siihen viikolla 28. Tais lääkäriä ärsyttää Suomen tavat. Siellä ei myöskään naureskella. Totinen tyyppi tosiaan, meni vähän maku tänään, vaikka varmasti osaava onkin.
 
Ihania masuja! Koitan kans laittaa kuvaa kunhan on jotain muuta kuin alaston- ja alusvaateversioita mitä laittaa...

hope, huh tuota sun hemoglobiinia. Turhaan mä väsymystä valitan, hyvin saa perspektiiviä aina asioihin, kun kuulee muiden kokemuksia! No toki kullakin aina ne omat haasteensa... Mut toivon että saat tuohon pian jotain apua, miten sä jaksat synnyttää jos tilanne vielä silloin sama?!?

Bridge, sulla onkin todellinen jymyukko siellä kasvamassa! Mun prinsessa oli viikko sitten 360g ja sanoi että vastaa hyvin viikkoja (olisko päivän tai pari ollut "jäljessä"). Ei meilläkään mitattu pituutta, sanoi että se on jo aika mahdotonta, kun on niin kippurassa jo siellä. Kallon ympärys, ohimon halkaisija, reisiluun mitta ja olisko ollut joku vielä? Noista se ohjelma laski painoarvion. Kiva että sulla on ollut seesteistä ja mukavaa odotusaikaa! Täälläkin ehkä taas vähän helpottanut se ailahtelu ja myös väsymyksen suhteen ollut helpompaa.

Zoona, koita jaksaa vielä hetki ultraan, se tuo kyllä mielenrauhaa kovasti! Hyvähän se on, jos pahimmat oireet jo helpottaisi tuossa kohti?

Me varattiin perhevalmennukset, ensi viikolla olis se kela-neuvola, josta saa kaikki todistukset jne. Tällä viikolla on tarkoitus pomon kanssa miettiä mun äitiysloman ajan järjestelyjä... Ihan uskomattomalta tuntuu!

Ootteko muut jo miettineet miten kauan meinaatte olla vauvan kanssa kotona? Mulla on ajatus, et olisin pitkään... Reilun pari vuotta vaikka. Mutta sittenhän sen näkee miten viihtyy ja toki jossain kohti tulee talouden realiteetit vastaan. Jotenkin tuntuu vaan, että oon tehnyt niin pitkään töitä tukka putkella ja vauvaa on niin kauan odotettu, että tuskin 9kk ikäistä olen hoitoon viemässä.
 
SalamaT, Ihan samat ajatukset oli tyttöä odottaessa kuin sullakin on nyt, ettei oo mitään kiirettä töihin, mutta se mikä tässä on moneen kertaan ottanu tonnilla päähän on se, kun ihmiset kyselee!! Kyseleminen alkoi kun tyttö täytti vuoden, että ootko ajatellu töiden aloitusta tai että koska taas jatkat töitä!?!?. No, mun työ on sellanen, ettei tarvi tyttöä viedä hoitoon, vaan voin hoitaa ite samalla kotona, mutta kyselyt on kyllä ärsyttänyt. Ja kun kyselijät on heitä, jotka ite ollu kotona tyyliin 5v tai enemmän kun lapsia saaneet usampia. Ei he osaa ajatella, että ehkä minä nyt haluan ihan rauhassa nauttia kotona olemisesta kun vihdoin saan olla äiti. Yhdelle ja toiselle saanut selittää, että oon nyt vähä aikaa rauhassa kotona kun vihdoin lapsi saatiin eikä voi tietää saanko koskaan toista mahdollisuutta. Eli ulkopuolinen paine töihin oli jo niskassa kun tää raskaaksi tuleminen ei meinannut enää onnistua ja olisinkin nyt syksyllä työt aloittanut, mutta tilanne kääntyikin viime hetkellä tähän suuntaan.
Mutta kyllä meillä jokaisella tällä palstalla, jos kenellä on lupa täysillä nauttia lapsistamme ilman mitään painetta ja ressiä töihin paluusta, ihan just niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

Sitte omaan olotilaan....pikkusen voipunut ja nuutunut ja väsynyt olo,en tiedä mistä tää nyt johtuu, mutta ihan kuollut fiilis. Väsyttää ja ei oo kyllä yliääräistä energiaa yhtään tippaa:sleep: Onkohan mullakin hb nyt romahtanut....tytöltä se laski rajusti tässä puolivälin maissa. Rautaa oon kyllä syönyt, mutta joatain luin, ettei kaksosia odottaessa sekään välttämättä auta, tai hb:tä nosta. Vauvat vie niin paljon:unsure:
 
Bridge, jäin vielä miettimään tuota vauvasi kokoa. Meille sanottiin, että ne kasvaa tosi yksilöllisesti ja vasta sitten jos kasvu heittäisi yli kahdella viikolla normeista, alettais miettiä miksi. Katsoin Preglife-apsista, että tälle viikolle missä nyt ollaan paino oli 370-450g ja seuraavalle 465-550g. Eli sun poika on oikein hyvän kokoinen :love:

Siida, ikäviä tollaset työvihjailut. Multakin joku jo kysyi kauanko meinaan olla ja tietty töissä on hyvä vähän osata arvioida. Mutta niinkuin se olisi jotenkin vähemmän arvostettavaa tai hyväksyttävää olla yhden kanssa kotona kuin useamman -kaikille ei montaa suoda!
 
Hienoja maha kuvia teillä! Mulla on kasvanu sekä maha että tissit, niin tuntuu, että tasapaksu pötikkä oon vaan...

Innostuin menemään kirpparille vauvanvaatteita katsomaan ja kassillinen tarttui mukaan ihania vaatteita :) Tosi hyvä kuntoisia löytyi vaikka kuinka. Täytyykin käydän parilla mulla kirpparilla katsastamassa valikoimaa.

Minä en varmaan pysty olemaan vuotta kauempaa kotona, kun rahat ei vaan riitä lainanlyhennykseen enää siinä vaiheessa...

Helios 21+4
 

Attachments

@Zoona Noilla viikoillahan se etova olo alkaakin helpottamaan joten huoli pois! Mutta joo, muistan kyllä kuinka itsekkin hermoilin kun olot loppu kuin seinään. Oliko sulla dopleri?

@Bridge No olipas tympeä lääkäri o_O Hyvä kuitenkin että kaikki oli ok! Mä kans olen huomannut että jotenkin käyn vähän hitaammalla kuin normaalisti.. :whistle:

@SalamaT Mä en ole jotenkin yhtään ajatellut että kuinka pitkään olen poissa töistä. Mulla on vakkaripaikka, mutta todennäköisesti joudun vaihtamaan töitä kun olisi tarkoitus palata työelämään. Että sekin vähän vaikuttaa kuinka niitä hommia sitten saa.... o_O

Täällä ei mitään ihmeellistä. Välillä en saa oikein öitä nukuttua, varsinkin jos herään pissalle niin olen kevyesti tunnin aina hereillä ennen kuin nukahdan taas. Sitten taas kun on muutaman yön valvonut niin neljännen nukun kuin tukki. Sukulaiselta kävin eilen hakemassa kassillisen ylimääräisiä vauvanvaatteita ja anopin pistin kutomaan pipon ja tossut. Itse aloitin ompelun ja nyt on jo tilkkutäkki valmistunut :)

Kiuski 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Ihania mahoja kaikilla, voi että :love: Nyt sitä vasta tajuaa sitä odottavien äitien keskeistä hegemoniaa ja yhteen kuuluvuuden tunnetta. Kun ei ollut lapsia/raskaana, niin aina jotenkin ihmettelin kun tuntui että se äitiys on kuin kortti johonkin salaiseen klubiin ja salaseuraan, johon kuuluvat kaikki maailman äidit. No nyt raskaana sitä on itsekin päässyt siihen klubiin :D Kun kaikki puolitututkin jotenkin niin lempeästi suhtautuvat ja kehuvat mahaa suloiseksi yms. Ei näitä osaa ajatella etukäteen.

Vaikka toisaalta edelleen kyllä vähän kritisoin näitä "ei rakkaudesta tiedä mitään ennen kuin on lapsia" - tyylisiä puheita... Olen samaa mieltä että äidinrakkaudesta ei tietenkään voikaan tietää - mutta silti muut puheet ovat mielestäni lapsettomien tunteiden vähättelyä. Eikä silti kukaan toisten ihmisten tunteiden voimakkuudesta voi mitään ymmärtää.

@Siida tuohon ihmisten töihinpaluukyselyyn tuli mieleen, että silloin kun itse oli vielä lapseton niin tuntui, että se oli melkein ainoa aihe, josta osasin luotevasti äitien kanssa keskustella. Kun välillä tuntui jotenkin hölmöltä kysellä pienten lasten äideiltä vaikka että "no mites ne sormiruokailut nyt sujuu?" kun en semmoisesta oikeasti tajua yhtään mitään :LOL: Niin sitten tuo töihinpaluu tuntui olevan sellainen rajapinnalla oleva aihe, josta osasi edes jotain pikkulapsen äidiltä kysyä ja jutella. Varsinkin niinä aikoina, kun se oma lapsettomuus tuntui kovin kipeältä.

Vähän OT mutta kun täällä oli paljon koiraihmisiäkin: yksi mun tuttu puhui joskus, että "kun oon lenkillä koiran kanssa, niin miten ihmiset ei tajua, että ei polkupyörällä saa koiran puolelta ohittaa!" Niin silloin tälle tutulle sanoin, että ööööö ei tommosta asiaa voi tajuta edes ajatella, kun ei ole ittellä koskaan ollut koiraa :D:eek: Liittyen siis siihen, että ei se muiden perspektiivi asioihin aina ole niin helppoa ymmärtää.

Onpa teillä monella hemogobiinit tosi alhaalla, glup eikö teitä jo pyörrytä o_O Hassua kyllä, miten nihkeästi sitä lisärautaa kuitenkaan annetaan! Toivottavasti kukaan ei kauhean kauaa joudu kärsimään.

Kotona olemisesta: tällä haavaa ajatus olisi, että mä olisin kotona reilun vuoden ja mies jäisi sitten vielä hoitovapaalle myös. Lapsi hoitoon kun olisi n. 1,5v. Tämä on nyt ihan meidän alustavaa maalailua, ei tietty osaa oikein yhtään arvioida etukäteen että onko tämä ratkaisu myöhemmin meidän mieleen vai ei. Näin etukäteen ollaana ajateltu kuitenkin ennemmin suurinpiirtein tuota ikää lapsen hoitoon laittamiseen kuin esim. lähempänä 3 veetä. Meillä olisi kyllä kakkonen toiveissa melko pian peräjälkeen, mutta siitä nyt ei tiedä kukaan vielä kuinka onnistuu...

ON: eipä mitään kummempia. Välillä käy aika hieman pitkäksi kotona, mutta on tää silti jotenkin ihanaa kun saa olla vaan :):notworthy: Ja miten sitä etukäteen pestävää pyykkiä voi olla näin paljon! Kaikki vaatteet tietty ja sitten oon pessyt myös pinniksen patjan suojaa, vauvan lakanoita yms. Meillä olisi kova halu käyttää kestovaippoja, ja niitäkin olen pessyt ja järkkäillyt.

Mahan möyrintä jatkuu tosi vilkkaana. Torstaina lääkärineuvola ja synnytystapa-arvio. Synnytys pyörii aika paljon mielessä... Lantionpohjalihakset alkaa varmaan olla aika venyneet, koska välillä meinaa tippa pisua lirahtaa housuun kun vaikka kovasti aivastaa tms :unsure: Että tietää varmaan ratkiriemukasta aikaa synnytyksen jälkeen, jos nyt jo on paikat löystyneet... :ROFLMAO: Lihastreeniä tuolle alueelle en ole tehnyt raskausaikana yhtään, jee jee. Oon niin laiska liikkumaan muutenkin :censored:

Nyt tuli melkoista sillisalaatti-höpinää. Preggy brain :LOL:

MyMa 36+2
 
Mä oon kotona niin pitkään kun mahdollista. Ja voi olla, että esikoisen takia en täys päiväsesti pysty töihin palaamaan tai tuskin ainakaan en voi sitä työtä tehdä mitä tein ennen. Siellä ei paljoa jousteta ja erityislapsen kanssa yllättäviä tilanteita tulee. Vähän taloudellinen tilanne mietityttää, mutta onneksi mies on hyvä palkkasella alalla niin ei hirveetä hätää ole.

Mulla yks entinen koulukaveri jota näin pojan ollessa joku vuosikas kans heti kyseli, että milloin palaan töihin. Kerroin, että oon ainakin sen 3vuotta kotona ja se hirveästi siihen taivasteli, että miten ihmeessä jaksan olla niin kauan kotona ettei hän pystys jne. No hälle synty lapsi jokunen kuukausi sitten, en tiiä onko mieli muuttunu.

Muuten ei tänne oikein mitään uutta, samat olot jatkuu ja maha senkin venyy. Katsoin esikosta ottamia kuvia ja oli kyllä pienempi maha! Nyt en oo kyllä kun pari kuvaa ottanut koko raskausaikana :D Sillon tuli otettua vähän väliä.

Mitä mä oikein höpisen, olihan mulla jotain uuttakin! Nimittäin eilen kun olin suihkussa katoin, että ihan kun toisesta nännistä olis vähän jotain vuotanu. No tottakai kokeilin hivenen kevyesti puristaa ja sieltähän tuli tippa maitoa :eek: en enää uskalla puristella, jos vaikka rupeaa kunnolla herumaan :ROFLMAO: en tiiä onko se mahdollista tässä vaiheessa.

Caro ja 35+2
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mä oikein höpisen, olihan mulla jotain uuttakin! Nimittäin eilen kun olin suihkussa katoin, että ihan kun toisesta nännistä olis vähän jotain vuotanu. No tottakai kokeilin hivenen kevyesti puristaa ja sieltähän tuli tippa maitoa :eek: en enää uskalla puristella, jos vaikka rupeaa kunnolla herumaan :ROFLMAO: en tiiä onko se mahdollista tässä vaiheessa.

Caro ja 35+2
Mulla on tullu toisesta rinnasta maitoa jo monta viikkoa, että kyllä on mahdollista. Luin muutaman imetyskirjankin tossa aiemmin ja niissä mainittiin että kyllä sitä maitoa alkaa pikkuhiljaa loppuraskaudessa muodostua (tuskin kovin paljoa silti ;)
) mä huomaan tän yleensä saunassa, että vähä tuntuu nänni hassulta ja sit ku kevyesti puristaa niin ihan kunnon tipat ilmestyy. Oikeesta tullu jo kauemman ja vasemmastakin nyt jo pari vkoa. Semmosta kirkasta ja kovin rasvasen tuntuista se on, kun sormella kokeilee.

Mulla on jo pari vuotta ollu tosin kaiken maailman prolaktiini- ja nänniongelmia muutenkin, en jaksa edes kaikkia selittää:ROFLMAO: Mutta aiemminkin on siis jo paljon ennen raskautta ja hoitoja tullu joskus maitoa, silloin se tosin on ollu kellertävän maitomaista eikä rasvaista, nyt tää kirkas lienee kolostrumia eli ensimaitoa.

Niin ja oon ihan valmistautunu että mieli voi kääntyä ihan täysin ton kotona olemisen kanssa. Oon vaan semmonen että haluan miettiä kaikkea etukäteen (eikä haittaa vaikka asiat sit muuttuiskin matkalla), ja nää on tän hetken mietteitä :) Tosi hienoa Caro että sulla on kuitenki mahdollista edes ajatella kotona oloa pidempään(y) Meillä nyt jo mies kantaa enemmän vastuuta tienaamisesta, kun mulla ollu työjutuissa paljon muutoksia viime vuonna.

Ja ps. mulla on kännykkä masukuvia täynnä:D

MyMa
 
Myma, varmaan siks järkytyin tosta maidontulosta kun ei esikosta tullut muistaakseni :D:oops: Mulla kyllä heti sektion jälkeen sai lypsettyä pikkumäärän. On kyllä muutenkin tuntunu nyt tissit siltä, että jotain vois tulla. En varmaa oo hirveästi nykyään katellu itteeni peilistä kun järkytyin siitäkin miten isommat nännit nyt on :ROFLMAO: kaikkeen sitä ihmetteleekin.
 
Myma just ihania noi sun ”höpinät” :) Ja kyllä mäkin muistan kuinka loppuraskaudesta sai viimeks miettiä missä asennossa jne aivastaa tai yskii, uskoakseni ihan normaalia kun lapsi painaa kuitenkin juuri sinne virtsarakon alueellekin.

Caro mulla on nännit jo nyt iiiihan erilaiset ja isommat kun ennen raskautta. Ja herkät!! Tänään poika puski jotenkin päätään suoraan tissiin ja vaikeroin ääneen kun niin sattu..

Täällä taas vuotojuttuja..nyt tuntuu liittyvän kunnon touhuamiseen. Sunnuntaina siivoilin kotosalla tosi reippaasti ja maanantaiaamu alkoikin sitten vaaleanpunaisin paperein vessareissulla. Ihan vähän vuoti myös siteeseen asti. Tänään sitten päivällä taas fyysistä rasitusta eri muodoissa ja illalla kaupasta tullessa ajelin autoa ja mietin että onko joku kestosupistus vai vaan turvavyö, housut ja vessahätä yhdistelmänä jotka tekee tosi ikävän tunteen mahaan. Se helpotti kun nousin autosta, mutta sitten kotona alkoi taas vetinen vaaleanpunainen vuoto. Ja ihan aavistus jotain menkkamaisia tuntemuksia, kivuiksi en niitä vielä kuvailis. Vedin vaakatasoon sohvalle ja pyysin miestä tarjoileen ruoan ja panadolin mulle. Nyt vuoto on taas loppunut, mutta kyllä alkoi jo pelottaa ettei olis lapsivettä tms kun oli niin vetistä se vuoto. Huomenna taas soittoa neuvolaan.

mavli 18+6
 
Mavli, kirjoiteltiin yhtä aikaa...onpa kyllä kurjia sun tuntemukset ja tuhrut. Otahan iisisti ja soita ihmeessä neuvolaan. Mulla myös nyt tosi helposti kiristelee alamahaa, todella ärsyttävä tunne kun nousee ylös niin hetken aikaa kunnolla kiristää,utta toi alempi vauva on kyllä niin alhaalla tuolla, että kai se sitten siellä niitä tuntemuksia aiheuttaa.
 
Joo eipä ne ihmiset aina ajattele sitä että mitä sanoo, viitaten nyt vaikka tähän töihinpaluuseen. Multakin yks työkaveri kysyi että oliko tää lapsi vahinko vai muka ihan suunniteltu? Ööö. No hän on sellanen parikymppinen joka huokaisi kuukaus ennen että ei onneksi ole raskaana kun pieni vahinko meinasi käydä. Joskus erehdyin kysymään yhdeltä raskaana olevalta että 'monella kuukaudella olet' niin sain kyllä sellasen valistuksen että ei näitä kuukausissa lasketa, joopajoo. Ihan kun sellainenkin pitäis tietää jos itsellä ei ole aikomustakaan raskaantua lähiaikoina (n) että joo ymmärrän kyllä näitä "koska menet töihin" -kommentteja koska kaikesta ei vaan osaa puhua. Onhan tää sellanen jonkinlainen salaseura josta Myma puhui :LOL:

Mutta tota Myman kaverin koirajuttua en tajua, mä ainakin kuljen koiran kanssa aina niin että se menee ojan vieressä ja minä vieressä eli kukaan tai mikään ei pääse sitä säikäyttämään tai se ei pääse sinkoilemaan sieltä ihan holtittomasti :ROFLMAO:

@mavli voi kun taas säikytellään typerillä vuodoilla. Eikö muuten ihan normi valkovuotokin voi olla melko runsasta nyt? Mä ainakin välillä havahdun siihen että pöksyt tuntuu todella märältä. Mulla ei kiireisenä päivänä tule kyllä tuhruja, mutta mahaa kiristää senkin edestä. Mutta soittoa vaan neuvolaan!

Yritin varata aikaa suuhygienistille mutta täällä onkin jotkut 4kk:n jonot. Nykyään ei enää vissiin silleen huolehdita raskaanaolevien hammasjutuista kuten jokunen aika sitten, ainakaan missään neuvolassa yms ei olla mainittu mitään. Nooh pitää varata taas yksityiselle aika että saa ton 2kuukauden oksennuspinttymän pois tuolta :ROFLMAO:

Kiuski 18+3
 

Yhteistyössä