~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Marrasmai, sehän voi alkuvaiheessa olla vaikka kohdunsuun päälläkin osittain ja liikkuu vielä paljonkin suuntaan jos toiseen. Tarkemmin sitä paikkaa syynätään sitten rakenneultrassa. Mutta senkin jälkeen se vielä liikkuu. Tytöltä mulla se oli ihan siinä kohdunsuun vieressä rakenneultrassa ja siitä se siirtyi turvallisen matkan päähän vielä ennen synnytystä. En kyllä osaa sanoa, jos on alhaalla keskellä, että mitä tarkemmin tarkoittaa.
Kyllä vaan on ihanaa, että sulla kaikista peloista huolimatta oli kaikki hyvin❤
Pidän kyllä sun hb:tä vähän matalanpuoleisena. Se saattaa nopeastikkin laskea kun puoliväliin ehdit. Ottaisin lisärautaa. Tää on kyllä hyvin yksilöllistäkin, että kuinka se sitten loppuviimein laskee.
 
@marrasmai meillä on täälläpäin käytössä sähköinen neuvolakortti(vai mikä sen virallinen nimi nyt sitten onkaan) ja eilen sitä tutkailin, niin ultrasta oltiin merkitty jotain koodeja mutta myös istukan paikka. Käy kurkkaa jos ne olis jo sinne vaikka heti sen kirjannut :)

Edit. Ainiin unohdin että asuitkin ruottin puolella (n)
 
marrasmai kauhean paha mieli kun pelkään et pilasin täysin sun joulun :( mut jos huonoilla hcg-arvoilla joku saa ihmeen niin kyllä sinä sen ansaitset. Itse olen varautunut kkm:ään tai tuulimunaan ja ajatukset jo pakkasalkioissa. Mulla onneksi jo ihana 2,5 v.

Ylihuomenna ultra.
 
Kiitos Siida kun jaksat aloittelijalle selittää :) Huomaan olevani niin pihalla näissä asioissa, kun ei ole aikaisemmin oikein uskaltanut antaa itsensä ajatella sitä ihan alkua pidemmälle. Katsoin nyt tarkemmin niitä infolappuja ultraääniä koskien, ja siinä tosiaan lukee että rakenneultrassa katsotaan istukan sijainti. Maalaisjärjellä olen päätellyt, ettei se nt-ultrassakaan varmaan ihan kohdunsuun päällä ollut, koska kysyin ultraajalta mun aiemmista pikkuvuodoista eikä hän osannut sanoa mistä ne johtuivat, muuta kuin että ovat melko tavallisia juuri menkkojen alkamisen aikoihin. Koska olen ikuinen huolehtija, olen ollut vähän huolissaan kun olen ultran jälkeen saanut ajoittaisia kramppeja ja painon tunnetta alakerrassa, ja kaiken puolin jotenkin "tuntenut" raskauden paremmin. Varmaan osittain mieli tekee tepposia nyt kun on varmistunut että siellä joku on, mutta vähän jäi mietityttämään kun ultraaja joutui niin kovasti rusikoimaan mun mahaa.

Täytyykin pyytää että mittaisivat neuvolassa hb:n ja samalla vernepaineen jo tammikuussa, väsymys ei meinaa väistyä ja on alkanut huippaamaankin enemmän.

kiuski joo täälläkin on käytössä sellainen sähköinen järjestelmä, mutta mitään neuvolatietoja sinne ei vielä tule. Täällä ei olla ihan yhtä edistyneitä sähköisten palvelujen käytössä... Saisin ilmeisesti tietoni jostain rekisteristä kirjallisesti pyytämällä, tosi kätevää... o_O

Voi gemmy, älä nyt sellaista murehdi! Et sä mun joulua pilannut, olisin pelännyt tuulimunaa tai kkm joka tapauksessa. Omaa tyhmyyttä pitkitin kärsimystä, kun en uskaltanut aiemmin mennä ultraan. Ja onnistuin aina välillä joulunakin rentoutumaan ja työntämään asian mielestäni. Sun lääkärille sen sijaan lähettäisin kyllä terveisiä, että vois vähän miettiä miten potilailleen puhuu. Sulla oli kuitenkin paljon paremmat arvot kuin mulla, ja vielä paljon nopeampi tuplaantumisaikakin, joten on ihan täysin mahdollista, jopa todennäköistä että siellä on kaikki hyvin.

Missäköhän vaiheessa pitäis muuten huolestua jos painoa ei ala kertymään? Mun painonnoususaldo joulun pyhien jälkeen on 200g! Yhteensä paino on noussut n. 800g. Mulla on kyllä vähän ylimääräistä, joten vielä toistaiseksi menee varmaan sen piikkiin, mutta kai sen kohta pitäisi vähän alkaa jo nousta. Tai ehkä tyyppi vastasikin sen takia viikkojaan kun oli vedellyt kaikki mun syömät jouluruoat ja ottanut kasvuspurtin :ROFLMAO: Olikin aika paljon repäisykipuja just joulun päivinä. :D

Ihanaa uutta vuotta, tuokoon vuosi 2018 meille kaikille onnen jonka ansaitsemme! :love:

Marrasmai ja Työvoitto 12+6
 
Viimeksi muokattu:
marrasmai mulle kyllä kerrottiin istukan sijainti ultrassa mutta sehän tosiaan vielä todennäköisestikin vaihtuu se paikka kun kohtu kasvaa.. Toivottavasti pian saat mielenrauhaa enemmän ja uskallat vähän suunnata ajatuksia tulevaankin. Mun ajatusmaailma oli esikoisen aikaan ihan samanlainen, tiedän kyllä että helppoa se ei ole, mutta ajallaan se sieltä tulee. <3

Mäkin odotan innolla ylihuomista neuvolalääkäriä ja hb:n mittausta, kun vieläkin hengästyn helposti, väsyttää ja joinain päivinä on voimaton olo (eikä kuitenkaan koskaan työpäivinä).

Painoasiaa oon täälläkin itekseni miettinyt kun kävin viikko sitten vaa’alla ja painoa ei oo tullut kuin ihan muutama 100g verrattuna ensimmäiseen 6 vko sitten olleeseen neuvolaan. Olin ihan yllättynyt koska mä syön mitä haluan ja ihan niin paljon kun haluan (ehkä juuri siksi että mulla ei oikein ylimäärästä ole). Esikoisesta paino oli muistaakseni noussut tässä kohtaa jo muutaman kilon.

Ihanaa uutta vuotta kaikille! Olkoon vuosi 2018 täynnä kaikkiea hyvää! :love:

mavli 15+4
 
marrasmai olin esikoista oottaessa muutaman kilon ylipainoinen eikä mulla tullut painoa ekan 28 viikon aikana yhtään. Ja se oli ihan ok eikä kukaan ollut huolissaan.
Mun lääkäri tietää et oon kiinnostunut prosenteista ja tilastoista sekä haluan aina faktat. Tykkään laskea aina kaikkia blasto-prosentteja ja vertailla niitä itseeni. Samoin lääkevastelukuja. Ehkä kun olemme tehneet yhdessä töitä raskauden eteen, hän kertoi taas keskiarvot ja tilastot tutkimustulosten valossa. Lääkäri on aivan ihana ja sai multa enemmän alkioita aikaiseksi kuin aiempi lääkäri eri klinikalla.

Vuosi on vaihtunut ja kovasti mietityttää tuleeko meille 2018 vauva vai ei.
 
@gemmy ihana kun löytää sellaisen ammattilaisen jonka kanssa menee asiat hyvin yhteen! Jos rauhoitut tilastoista ja luvuista niin onneksi hän sinulle niitä antaa :) Hirmuisesti tsemppiä huomiseen ultraan! Täällä pidetään peukkuja pystyssä että kaikki olisi hyvin ❤

@marrasmai kuullostaa joo tosi käytännölliseltä jos tarvitsee kerta kirjallisesti pyytää omia tietoja :ROFLMAO:

Täälläkin olisi huomenna neuvolalääkäri. Jouluna punnitsin viimeksi itseni ja yhteensä nyt plussan alusta laihtunut jo 6kiloa. Sain jo viimeksi sapiskaa että ei yhtää enempää sitten mutta minkäs teet vaikka syön ihan just sitä mitä lystää ja niin paljon kun lystää. Ennen plussaa tosin join päivittäin energiajuomaa ja aina siihen kylkeen jonkun suklaapatukan ja nyt en ole niitä juonu ja mussuttanu enää että varmaan se selittänee sen laihtumisen. Sekä tietysti se 2kk:n yrjöäminen ja etova olo. Onhan toki ruokamieltymykset myös muuttunut kun enemmän tekee nyt mieli salaattia ja hedelmiä kuin mitääm rasvaista. Mies ja äiti sanoi että naamasta näkee että kiloja lähtenyt. Maha sen kuin kasvaa niin en kyllä jaksa olla huolissani. Luulen että saan kyllä vielä ne valaan muodot ennemmin tai myöhemmin.

Joo ja hei hyvää uutta vuotta kaikille! Ensi vuonna tapahtuukin paljon jänniä asioita, en malta odottaa :love:

Kiuski 15+1
 
@marrasmai ihan pelkän kuvan perusteella ei sitä istukan paikkaa pysty varmaan itse kyllä päättelemään, koska kuva on voitu ottaa mistä kohdasta vaan. Ultraajahan printtaa tulosteen siitä kulmasta missä vauva sattuu eniten näkymään. Meillä on samalta reissultakin (olikohan RU) printtikuva sekä vauvan vasemmalta puolen että alhaalta ym.

Mutta ihan taatusti olisi mainittu jos istukan paikassa olisi jotain huolestuttavaa. Mulla oli samalla lailla kuin @Siida lla, että ensin istukka oli lähellä kohdunsuuta, ja sain kontrolliultran rv28. Silloin istukka olikin noussut kohdun kasvun mukana takaseinämään eli hyvään asemaan. Etinen istukka on onneksi aika harvinainen :) Eikä toisaalta maailmanloppu vaikka olisi niinkin, toki mutkistaa matkaa ja luultavimmin menee sitten sektioon. Mutta nyt mennään asioiden edelle... ;)

@gemmy hirmuisesti tsemppiä huomiseen! Toivottavasti et ole ihan hermoraunio ja vauvalla on kaikki hyvin. :love:

ON: liikkeiden epämiellyttävyys ja kivuliaisuus jatkuu ja vähän paheneekin. Tosi alhaalla on paineentunnetta pitkin päivää. Muutamana päivänä (ja yönä) oon tuntenut myös sellaisia oloja, jotka nyt tulkitsisin oikeiksi supistuksiksi, eli tuolla ihan alhaalla (kohdunsuulla?) semmoisia aaltomaisia, työntäviä liikkeitä joissa kivun tunne ensin nousee ja sitten helpottaa. Kipu ei ole siis kovaa, vähän nenä nyrpistyy kun suppari tulee. Ihan erilaisia siis kuin nuo koko vatsan kovottelut. Hmm, uskaltaakohan odottaa vielä viikon kun on neuvola tulossa? Tätä on nyt tuntunut ihan viime päivinä ehkä viisi kertaa yhteensä. Enää viikko töitä jäljellä, huoh...
MUOKS. 90% liikkeistä on siis ihan kivutonta möyrintää, mutta välillä tulee näitä kipeitäkin oloja.

Ihanaa uutta vuotta! Tuokoon se meille kaikille sitä mitä eniten toivomme❤

MyMa 33+1
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF/2.PAS ... ensimmäinen ... 30.5.2018
Helios... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
Esemila ... 9.PAS ... toinen ... 5.6.2018
Siida ....3.ICSI/1.PAS ... toinen ja kolmas..?
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
Maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen .. 29.6.2018
Marrasmai...5.ICSI..ensimmäinen..8.7.2018


Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kkm)
Molly3...2 IVF+1 hoito lahjasoluilla..2.pas..(tm)
Iiqu (kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3..8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen..36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ..19.12.2017
Voikukka... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Viimeksi muokattu:
gemmy hirmuiset tsempit huomiseen ultraan! <3 Hienoa kyllä kun oot löytäny lääkärin jonka kans homma pelaa noin hyvin.

kiuski mennään siis molemmat huomenna neuvolalääkäriin. Just miehen kanssa täyteltiin yhdessä voimavarakyselyä, vaikka eipä sitä viime raskaudessakaan kun vähän vilkaistu kun kaikki on hyvin. Täällä päin on siis tapana jakaa se kaikille.

Myma kyllä mä uskaltaisin odotella jos supistusten määrät pysyy ihan maltillisina ja ovat yksittäisiä. Jos niitä tulee useampia peräkkäin niin sitten vois keho kaivata jo hieman lepoo. Enää loppurutistus sullakin jäljellä töissä!

Viime viikolla ihmettelin jänniä tuntemuksia ja niin jännässä paikassakin etten osaa ees selittää ja vkl aikana sitten tajusin että liitoskipujahan ne taitaa olla. o_O Eivät oo kivuiksi onneksi siis vielä yltyneet, lähinnä sellasta vaimeaa jomotuksen tapaista, tekee mieli venyttää nivusia yms.. Ihan uus juttu mulle kun esikoisesta ei ollut oikein mitään vaivoja, painelin meneen ihan onnellisena ja nyt alko heti ahdistaan että näinkö musta tulee aivan tuhannen vaivanen vielä.. :ROFLMAO:
 
Huoh... Täällä taas pieni paniikki päällä. Oli kolmena päivänä ultran jälkeen kipuja, ja tänään omituisia kipuja suoraan kohdussa. Sitten kivut äkkiä lakkasivat, ja niiden mukana raskausoireet (ainakin mielestäni). En saanut dopplerilla sykkeitä kuulumaan vaikka kahdesti yritin. Toisella kerralla en meinannut saada edes järkeviä lukuja näyttöön, vaan näytössä vilkkui kaikkea 100 ja 140 välillä. Oma syke toivon mukaan se alempi. Huomenna soitto neuvolaan et pääsiskö tsekkiin. Aapuaa, helpottaako tää paniikki ikinä??? :(:poop:
 
marrasmai, kivut ja muuttuvat olotilat kuuluu toki asiaan, mutta soita ihmeessä neuvolaan ja kysy. Minulle terkkari ja psyk.sh ovat puhuneet kuorossa, että matalalla kynnyksellä vaan soittoa ja tarkistukseen tällä taustalla. Mua on rauhoittanut jo se, ettei pidetä sekopäänä vaan huolet otetaan tosissaan. Jossain tutkimuksessakin on todettu, että toistuvista keskenmenoista kärsivillä usein toistuva ultraseuranta parantaa raskauden ennustetta -rauhoittaa äidin mieltä.

gemmylle tsemppiä ultraan, niin toivon hyviä uutisia!

maljakko, minähän kerroin pomolle raskaudesta jo rv 9... Silloin oli pahin pahoinvointi ja tappoväsymys päällä, oltiin 3 päivää työreissussa porukalla, illallisia jne... Oli paljon helpompi kertoa. Kerroin vähän tätä taustaa myös ja suhtautui tosi hienosti -minähän aloitin uudessa työssä toukokuun alussa, eli vähän nopsaan tämä työnantajan kannalta tuli. Nyt tämä jo näkyy selvästi, joten tosi moni töissä tietää. Onnittelijoille olen myös sanonut, että vihdoin... Jotenkin tuntee tarvetta selittää miksi näin nopeasti jää uudesta työstä pois. Ja toisaalta se tausta on osa minua enkä osaa sitä mitenkään peitellä tai hävetä.

Täällä elellään varmaan sitä seesteistä ja ihanaa keskiraskauden aikaa. Ainakin alkuun verrattuna! Ja jos tämäkin pötsi tuntuu jo painavalta ja on tiellä esim. venytellessä, niin voin vain kuvitella sen lopun. Jaksaa liikkua, vaikka hengästyykin tosi paljon helpommin kuin ennen, nukun hyvin, olo on suht varma siitä, että meille oikeasti on tulossa vauva. Rakenneultraan pari viikkoa!

Hemoglobiiniin sain ystävältäni hyvän "luomu"vinkin: vihreät linssit! Hänellä oli hb tippunut alle sadan jo ennen puoliväliä, kaikki rautavalmisteet teki huonoa oloa, närästystä, eikä oikein nostaneet edes. Mutta vihreillä linsseillä noin kuukaudessa arvot oli nousseet 20 pykälää. Ehkä rauta imeytyykin paremmin ruuasta kuin tabuista. Ja onhan noissa hyvin proteiinia lisäksi, helppo lisätä salaattiin, kastikkeisiin, keittoihin pataruokiin kun pieniä eriä huuhtoo ja keittää valmiiksi jääkaappiin. Meinaan kokeilla, samallahan tuo tulee testattua mitä suolisto sanoo herne/papu-tyyppisestä protskusta enemmässä määrin.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Ultrassa ei hyviä uutisia.

Tuulimunakaksosraskaus. Toisessa (isommassa raskauspussissa) ehkä häivähdys jotain et ehkä se oli kkm mut toinen oli ihan puhdas tuulimuna. Näin kuulun siihen alhaisen hcg:n suurempaan tilastolliseen porukkaan, joilla ei mitään normaalia ole odotettavissa alhaisilla arvoilla.

Mut se yksi siirretty blasto oli sitten jakautunut.

Lääkkeet lopetan heti ja toivon itsestään tyhjenevää kohtua. Naistenpolille sain lähetteen kuitenkin.
 
Gemmylle iso halaus ja voimia! Todella epäreilua, ei osaa muuta sanoa..

SalamaT, hyvä vinkki toi linssit! Vois kokeilla vaikka viimeks hb mulla oli 110 ja ihan ok vaikkakin matala. Oon vaan ruvennu epäileen, että käyköhän toi rauta kuitenkin välillä mahaan. Päiviä jollon maha ei toimi yhtään ja sit kun toimii niin liian hyvin välillä.

marrasmai, kivutkin on ihan normaaleja raskaudessa mutta ilmanmuuta menet näytille jos silti huolettaa :)

MyMa, mulla oikeet supistukset tuntu samalla tavalla mahalla kun harkkasupistukset kertaa miljoona. Loppuajasta ne kävi pikkuhiljaa tujummiksi vaikkakin siedettäviä olivat, sit kun synnytys alko niin sen tosissaan tajus. Voiskohan olla jotain muuta kipuja jos enemmän kohdunsuulla tuntuu? Just vauvan liikkeistä johtuvaa esim. Jokasella taitaa supparit olla aika erilaisia niin toki voi niitäkin olla, mutta uskaltasin odotella neuvolaan jos kivut ei lisäänny tai selvästi tule sarjamaisesti pidempään. Mut eihän siitä oo haittaakaan soittaa neuvolaan mitä mieltä ovat :)

Ei mullakaan alussa ole paino hirveesti noussu, jos vauva kasvaa niin tuskin tarvii huolestua. Kuulemma vauva ottaa kyllä tarvitsemansa. Nyt tällä ruokavaliolla on painoa tullu vaivaset 7-8kg tähän mennessä ja lähtöpaino alipainon rajoilla. Hyvin on vauva kuitenki kasvanu.

Esikon aikaan töissä kerroin nt-ultran jälkeen kun olin joutunut olemaan jo töistä pois niin halusin pomon tietävän syyn tarkemmin. Mullakin oli määräaikainen soppari mutta olisivat sitä jatkaneet raskaudesta huolimatta. Itse kuitenkin kieltäydyin kun tiesin että saikulla olisin joutunu lopun aikaa olemaan ja en tiedä haluanko siihen työhön enää palata. Ei siis ollut kovin kauaa äitiysloman alkuun. Eihän sitä sopimusta sais missään nimessä olla jatkamatta raskauden takia.

En oo jaksanu kirjoitella kun päivät menny nyt enemmän ja vähemmän huonolla tuulella. Yks koirista piti eilen viedä viimeselle matkalle että kiva alku tälle vuodelle. Aamupaastot on edelleen yli, kerran oon annosta jo nostanut. Sekin ressaa ja alkaa tosissaan ärsyttää tää jatkuva ruuan tarkkailu ja suunnittelu ettei vaan veny liian pitkälle väli. Ei varmaan mene kauaa että joudun lenkkeilystä kokonaan luopumaan kun tekee niin kipeetä ettei välillä tiiä selviääkö kotiin takasin.

Caro ja 32+2
 
Eiiii voi gemmy! :cry::cry::cry:

Olen niin, niin pahoillani! :( Toivoin niin hartaasti että sullakin olis onnistunut vähän matalammilla arvoilla. Ihan hävettää nyt oma ylenpalttinen huolehtiminen :( Paljon halauksia ja voimia uuteen koitokseen sitten kun sen aika tulee.

Kuulin tänään aamulla sydänäänet dopplerilla ja rauhoituin vähän. Soitin kuitenkin neuvolaan, mutta en pääse tsekkiin näillä oireilla. Mietin jos ottaisi kuitenkin mielenrauhaultran yksityisellä johonkin väliin, en tiedä kestänkö ihan rakenneultraan asti järjissäni muuten. Ajattelin myös huomenna soittaa uudestaan neuvolaan ja kysyä josko voisin saada keskusteluapua vaikka psykologilta. Tuntuu että oma pää ei meinaa kestää tän huolen kanssa eikä stressaaminen taatusti ole hyväksi lapsellekaan.

Kuulostaa kurjalta sun olo ja radi Caro, toivottavasti lähtis nyt aamupaastot paranemaan <3
 
@mavli aih minä edes ikinä kuullut moisesta lappusesta. Oli kyllä muutenkin niin pöllö hoitaja sekä lääkäri, ei tullut kyllä yhtään selainen mieltä rauhoittava olo. Kukaan ei kuunellut ja kaikki oli ohi 10minuutissa. Sormet pimperoo, sen jälkeen lääkäri kuunteli että sydän tykyttää ja pihalle. o_O

@marrasmai en tiedä helpottaako tää nyt yhtään sun mieltä mutta en minäkää saa aina noita sykkeitä kunnolla kuulumaan/näkymään vaikka mulla se istukka onkin takaseinässä eli pitäisi kuulua hyvin? Ostin halvimman doplerin ja epäilen että se on vähän kehno. Kaikista parhaiten kuuluu heti aamulla kun en ole käyny vielä pissillä. Mä vedin myös paniikkinappulat päälle kun joskus 11viikolla oireet loppu kun seinään! Vaikka sen kuinka tietää että ne tulee ja menee niin mieltä se järisyttää silti. Aika tympeetä ettei ne nyt voi 5minuutiks ottaa sisälle että saisit mielenrauhan. Kannattaa varmaan tosiaa käydä yksityisellä ihan oman pään takia, ei sekää mitää hyvää tee että tressaat ittes kipeeks tolla. Mutta kokeile vielä sitä dopleria, rakko täynnä, paljon geeliä ja ihan rauhassa tunnustelet <3

@Caro87 Voimia koiran menetykseen! En ole vielä ikinä joutunut yhtäkään saattamaan hautaan asti niin en voi kuin kuvitella :unsure: Muutenkin kuullostaa ikävälle, kaikki aamupaastot ja kivut. Ei sullakaa nyt onneksi enää mahdottoman kauaa ole!

Jäi yks päivä häiritsee kun katselin tota listaa ja silmää pomppas tuo Lian keskeytetty raskaus viikolla 22. Piti ihan selata sivuja taaksepäin että sain luettua.. arvatkaa vaan menikö nyt mielensopukoihin että ihan salee rakenneultrassa näkyykin vielä joku epämuodostuma ja se oli siinä :unsure:

Kiuski 15+2
 
Missäköhän vaiheessa pitäis muuten huolestua jos painoa ei ala kertymään? Mun painonnoususaldo joulun pyhien jälkeen on 200g! Yhteensä paino on noussut n. 800g
Pakko tulla vähän kommentoimaan tälle puolelle, kun "salaa" käyn välillä lukemassa vaikka vasta ivf (epätoivoisia) yrityksiä menossa...: Mulla ensimmäisessä onnistuneessa raskaudessa ei paino noussut grammaakaan koko aikana. Itseasiassa ekan ja viimeisen nauvolan punnitusten ero tais olla miinusta parisataa grammaa. Neuvolassa olivat kyllä vähän huolissaan, mutta vauva kasvoi ultrissa kauniisti. Lopputulos kolme ja puolkiloinen terve lapsi ja 10 kg entistä laihempi äiti. Eikö siis ylimääräistä ollut lähtötilanteessakaan. Vähän oli heikko olo raskauden jälkeen, mutta ei muuten tullut ongelmia tuosta, että paino ei noussut.

Onnea teille kaikille vauvamahaisille :) Toivottavasti itse seuraan perästä jossain vaiheessa.

Gemmylle
isot pahoittelut! Ja voimia.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
@Caro87 lle myös pahoittelut kovasti koiran menetyksestä :( Mullakaan ei koiraa ole mutta monenmoisia muita eläimiä on kyllä ollut. Kyllä niiden persooniin vaan kiintyy aivan kamalasti.

@kiuski älä nyt sitä Lian juttua pähkäile! Muistan kans itse sen tapauksen, vaikka silloin vasta taustailinkin. Aivan järkyttävä juttu kun noin myöhään piti keskeyttää, mitenkähän Lia on siitä selvinnyt :cry: Mutta tuollainen on kyllä todella, todella, todella harvinaista. Yritetään me olla positiivisia :)

Ja toisaalta eihän sitä kaikkea tiedä ja selviä etukäteen kuitenkaan. Tuo mahan alunen on lääkäreillekin osittain mysteeri, eikä kaikkea ehkä tarvitsekaan tietää etukäteen. Itse ajattelen, että rakastan tätä pikku poikaa jo nyt ja tuli sieltä minkämoinen tyyppi tahansa, niin onpa minun oma muruseni ❤ Huh nyt taas ihan liikuttuu kun tällaisia kirjoittelee...

Piti vielä lisätä että mun eka nlalääkäri oli kiuski juuri samanlainen kuin sulla. Sisään ulos 10 min, sisätutkimus kesti 1 min ja lopuksi lääkäri vain totesi että syö terveellisesti moro. Että kiitti tästä. :LOL:

@Piikkinen ei täällä huutelijoita häädetä;) Onpa erikoinen juttu, ettei sulla paino noussut ollenkaan, tuommoista en ollutkaan ikinä törmännyt! Tämä kai todistaa sen että tosiaan vauva ottaa sen mitä tarvitsee. Äitiä voi sitten välillä heikottaa:eek:

MyMa 33+2 (apua, minäkö seuraavana listalla synnytysvuorossa..!)
 

Yhteistyössä