~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Pahoinvointiin en voi ottaa kantaa, itsellä sitä ei oikeastaan ole. Pääsen helpolla kyllä.
Tänään on ollut vähän huimausta, mistäköhän se johtuu?
Nyt odotan kyllä innolla tuota doppleria, kun Siidalla näkyi lukemia. Tulispa jo tällä viikolla.
Toivottasti Caro toivut pian flunssasta.
Esemilalle paljon tsemppiä huomiseen. Menetkö samalle ultraajalle? Varmasti siellä on kaikki hyvin. Vau.fin mukaan koko 9. viikolla on 15-22 mm eli siihen tähtäät.
Siidalla myös jännä ultra tulossa, onkohan siellä kaksi? Tulehan kertomaan uutiset heti.
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Mullakaan ei ole ollut pahoinvointia koko raskaudessa, joten en valitettavasti osaa antaa siihen vinkkejä. Tuota samaa kuin @Siida syömisen kanssa oli 1. kolmanneksella, että muka kauhea nälkä mutta kolmen suupalan jälkeen "maha täynnä". Nyt on sama juttu pissalla käymisen kanssa, kaamea hätä vähän väliä ja tuloksena on ruokalusikallisen liraus :LOL:

Nyt on hyvää mieltä aiheuttanut vähän paremmin nukutut yöt ja se, että paino ei ole jatkanut nousuaan :) (kun sitä kilojen kertymistä olen vähän hermoillut). Möyriminen jatkuu mahassa, vähän päivästä vaihdellen. Ehkä hieman vähemmän nyt viimeisen viikon aikana on liikkunut, alkaakohan tila käydä jo vähemmälle..? Onneksi on vielä yksi ultrakin tulossa 3 vkon päästä niin saa vielä nähdä vauva. Ja sokerirasitus ensi vkolla, yök.

Harmi juttu @Caro87 kun molemmat tulitte kipeäksi:( En osaa sanoa voiko rokotteen ottaa flunssaisena.

@esemila ja Siida tulkaahan heti kertomaan uä-kuulumiset huomenna, niitä täällä jännätään!(y) Kelläs muilla oli lähiaikoina?

MyMa 24+1
 
Ihan uskomatonta, että se ultra on nyt sitten huomenna:love: Kyllähän se jännittää, vaikka on mulla koko ajan ollut aika luottavainen olo. Mun rinnoissa on tapahtunut sen verran isoja muutoksia ja nännit on toooooodella herkät ja kipeet, että jostakinhan nää oireet pakosti tulee. En minä kuitenkaan kaksosiin usko, mutta jospa yksi aarre löytyisi❤

Esemilalle paljon onnea ultraan, jospa siellä kaikki on ihan mallillaan. Toivotaan toivotaan❤

Koska Kiuskin ultra on?

Niin ja vielä lisäyksenä, että hurjan onnellisia ootte te, jotka pahoinvoinnilta olette säästyneet.
 
Viimeksi muokattu:
@Siida joo toi kotona oleminen on varmaan pahin. Tänään töissä ainakin olo oli ihan ok ja ruokakin maistui hiukka enemmän. Noh kyllä mä sen tiesinkin että tää alku on varmasti yhtä ruotsinlaivaa kun mulla tuppaa muutenkin loppukierrosta hormoonien takia olemaan etovaa oloa. Samoin piikityksen aikana puklailin. Mutta täytyy kyllä sanoa että hieman yllätyksenä tuli että se olo voi kestää aamusta iltaan, kaikkialla puhutaan vaan aamupahoinvoinnista :ROFLMAO:

Ja tsemppiä huomisiin ultriin ❤ Toivottavasti Siidalla pötköttää kaksi asukkia siellä :love: Mulla on se vasta viikon päästä tiistaina! :ninja:

@Caro87 Jos mikään muu ei mene alas niin kylmä vesi on kyllä helpotus mulla :D On tullut muutenkin juotua ihan mielettömästi! Normaalisti olen vähän huono juomaan mitään mutta nyt menee monta litraa päivässä :eek: ja hei paranemisia sinne! Toivottavasti flunssa menee ohi ennen kuin kunnolla alkaakaan.
 
Kiuski, mulla meni alkuun kylmää vettä päivän aikana ihan hirveitä määriä....jatkuva jano!!! Mutta nyt siitäkin tulee huono olo(n) Ensin janottaa ja kun juo, tekee huonoo. Tänään on ollu kyllä ihan riittävän pee olo. En tilaani vaihtais mihinkään, mutta tää olo on todellakin Kiuski aamusta iltaan. Koko ajan pitää laittaa jotain suuhun, ettei oksenna. Aamulla kyllä keittiön altaaseen jouduin kakomaan ja äsken suihkussa yökin pönttöön. Ihan koko oksu ei vaan tuu. Tytöltä oli niin, että illat oli huomattavasti helpompia. Nyt ei oo mitään selkeää parempaa hetkeä. Lisäksi on kylmä ja väsy, aika kuollut fiilis. Valivali....mua varmaan rankaistaan tästä ku en ole vain onnellinen. :cry: Tyttö on ihan ihmeissään ku äitistä ei oo mihinkään....toteaa vaan, että "äitillä on olo" ja "äitiä vätyttää". Onneksi on ihana mies❤
 
Bridge: mulla kanssa ollut huimausta ja tänään oli neuvolassa yläpaineet mulle tosi matalat 107/69, kun normaalisti pikemminkin 120/69. Sieltä löytyi syyllinen huippaavaan oloon.

Varmaan vielä kolme viikkoa nt-ultraan. Apua miten mä jaksan odottaa sinne asti :love: Haluaisin jo niin nähdä toukan uudelleen ja saada varmistuksen, että kaikki on edelleen hyvin. Ainahan voisi mennä yksityiselle, mutta toisaalta ei se nyt niin pitkä aika ole odottaa. Eniten tietysti jännittää se, että kaikki olisi vieläkin hyvin.
 
@Siida huomenna se hetki on, kuinka jännittävää ja ihanaa! Tsemppiä! Kuulostaa kyllä aika järkyltä tuo olotila.. Aika hurjaa jos nyt jo jotain vilahteli dopplerissa! Mä koitan pitää sen vielä laatikossa..

@kiuski kokeile ihmeessä niitä rannekkeita, niiden kanssa pitää joidenkin vaan löytää se oikea kohta ranteesta, että auttavat. Tai sitten jollekin oli suositeltu b6 vai b12 vitamiinia, nyt en muista kumpi se oli.. Tsemppiä sinnekin olojen kanssa!

@MyMa sinäkö se sanoit tuosta ärsyttävästä pissahädästä.. Mulla oli esikoisen aikaan sitä, töissäkin kiiruhti vessaan ettei ole kohta jo puntissa ja vessassa sitten mietti että tämänkö takia tänne tulin.. :D

@Caro87 pikaista paranemista sinne. Jostain muistuisi mieleen ettei rokotteita annettaisi etenkään jos on kuumetta, mutta enpä mene nyt vannomaan..

Kolme yötä ultraan on.. Alkaa pikkuhiljaa jo jännittään. Oireita on jonkin verran, mutta kyllä oon vielä päässyt helpolla. Tissit on hieman arat ja turvonneet, vatsaa turvottaa varsinkin iltaisin. Herään todella usein 4-5 aikaan aamulla ja sen jälkeen saan ehkä hieman torkahdettua ennen kellonsoittoa (klo 7). Iltaisin sitten väsyttääkin hyvissä ajoin, mutten uskalla mennä kovinkaan aikaisin nukkumaan etten herää vielä aiemmin.
 
Tulevia ultrauutisia jännätään täälläkin! (y) Siida, noilla oireilla siellä on kyllä pakko olla joku ellei kaksikin. :love:

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville! Mäkin olin siinä suhteessa onnekas, että pahoinvointia ei missään vaiheessa ollut. Mutta sen kyllä muistan, että alkuraskaudessa tuli herkästi vähän heikottava olo, jos ei hetkeen syönyt. Kantelinkin siksi kaikenlaista evästä mukanani joka paikkaan, ja esim. mandariineja kului melkoinen määrä.

Bridge, mulla kans oli huippausta varsinkin alussa, kun verenpaine laski raskauden myötä tosi alhaiseksi (mikä on siis ihan normaalia). Kandee olla varovainen, jos esim. nousee äkkiä seisomaan. Mä pyörryinkin kerran alkuraskaudessa kun nousin nopeasti ylös sängystä.

Carolle pikaista paranemista!

ON: Tänään neuvolassa oli edelleen kaikki hyvin: vauva pää alaspäin (muttei vielä kiinnittyneenä) ja pikkuisen syke sitä mitä pitääkin. :love: Mulla on verenpaineet edelleen alhaalla ja painoa ei tunnu kertyvän millään - itse asiassa paino oli laskenut vähän edelliskerrasta. o_O Vajaat 5 kg nyt tullut ekasta neuvolakäynnistä, ja mulla siis ei paljon ylimääräistä ollut ennen raskauttakaan. Vauva (ja vatsa) kumminkin kasvaa ihan normikäyrillä, joten eipä tuosta kukaan tunnu huolissaan olevan. Nyt sitten vaan katsellaan ja odotellaan, milloin alkaa tapahtua. :) Oma veikkaus kyllä on, että saattaa tässä useampikin viikko vielä mennä.

Roxanne 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: esemila ja SalamaT
Apteekin neurobionforte b-vitamiini on auttanut joillekin. Oli siitä jonkin verran apua mullekin kun tyttöä odotin....ehkä:LOL: voishan sitä taas kokeilla. Mulla on ollu käytössä nyt sellanen b-vitamiini, jossa on kaikki beet ja foolihappo (sekinhän on käsittääkseni yhdenlainen b-vitamiini) oon myös lisäksi napsinut foolihappo 800.....en tosin oo muistanut ottaa ihan joka päivä, mutta söin kyllä noita vahvoja jo yhen pyrkin ennen raskautta, että luulis olevan pitoisuudet riittävät.
 
❤❤ Kaksi sydäntä, omat istukat molemmilla. Olo on hyvin epätodellinen ja jopa järkyttynyt. Sanoin hoitajale, etten tiedä itkiäkkö vaikko nauraa. Pelottaa kyllä ihan hirveästi, miten kaikki menee. Nyt en enää ihmettele, miksi on ollut näin huono ja kuollut olo. Toisen mitta vastasi 7+1 ja toisen 7+3 kuulemma kaikki nyt tosi hyvin.

Yber hämmentynyt Siida rv 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Olo on kyllä niin hämmentynyt ja voitteko kuvitella, että siellä näkyi kolmaskin kohta, josta lääkäri sanoi, että ihan kuin tuossa olisi ollut kolmaskin ja näki siinä jotain pussukkaa, mutta se oli surkastunut sinne. Pelottaa kyllä ihan hirveesti. Yritän olla miettimättä tulevaa ja just soitin pomolle, etten aloitakkaan töitä. Ajattelin nyt olla ottamatta mitään ylimääräisiä juttuja tähän rinnalle. Olivat kyllä polillakin sitä mieltä, että töiden aloitusta kannattaa kunnolla pohtia.

Kiitos tsempeistä❤ On kyllä ihanaa kun täällä eletään niin mukana!!
 
No huh Siida, ihan mahtavaa! :love::love: Tuhannesti onnea! Tänne ei ole vähään aikaan kaksosia saatukaan. :) On takuulla sokki aluksi, mutta kyllä se siitä vielä (tupla)onneksi muuttuu, ja varmasti kaikki menee hienosti tästäkin eteenpäin. Mikä sulla muuten on laskettu aika, saako sen jo laittaa listoille? :love:
 
Siida, tuplasti onnea! Menee siinä varmasti aikaa sulatellessa, mutta ihana ylläri :) ja eikös kaksosraskauksia myös kontrolloida useemmin jos raskaus ylipäätään vähän huolettaa. Miltähän tuntus, kun kaksi vauvaa möyris mahassa :)

Täällä sairastuvalla ollaan hengissä, vaikkakin hirveen huono yö oli. Enemmän tietysti pojan olemista haittaa ja ei meinaa nukkumisesta tulla mitään kun nenä tukossa.. Kummallakaan ei oo kuumetta ollu että varmaa iha perus flunssaa onneksi. Mies on onneksi pystyny suurimmaks osaks kotona oleen kun enhän mä jaksas poikaa hoitaa yksin. Mahassa jumppaillaan välillä kovasti että tuskin sen kaverin olemista paljoo haittaa :D välillä havahtuu että milloin viimeks on liikkeitä tuntenu mutta yleensä heti sen jälkeen ilmottaa olemassa olostaan. Ja ei näillä viikoilla voi vielä mitää liikelaskentaakaan tehdä.

Ainii ja tilasin kuitenkin sen Motherhood c-lepotyynyn ja ainaki vaikuttaa hyvältä. Vielä en oo sen kanssa nukkunu. Sitä voi käyttää kans imetystyynynäkin.

Caro ja 23+2
 
Viimeksi muokattu:
Siida wau mitä uutisia! Ihan mieletöntä! Varmasti on hämmentyneet fiilikset, mutta eiköhän kaikki mene hyvin ja kohta teitä onkin sitten vähän isompi porukka! :love:

Oliko muilla ultria tässä nyt lähipäivinä? Esemilalla ainakin?

Ja Roxannellakin raskaus on jo täysiaikainen, kyllä aika kuluu nopeasti! Hyvä että olet säästynyt isommilta vaivoilta ja pystyt nyt äitiyslomalla tekemään kaikenlaisia valmisteluja.

Carolle ja pojalle pikaista paranemista!

Pahoinvointiin mullakaan ei ole vinkkejä, itse kun en siitä(kään) joutunut kärsimään. Lieviin etoviin oloihin auttoi säännöllinen syöminen ja juominen, mutta ne mun lievät olot oli vähän toista kuin tommonen kunnollinen ympärivuorokautinen yrjötys...

Mä kävin tänään taas kurkkaamassa vauvaa, mutta siinä nyt ei ole mitään uutta, olenhan rampannut ultrattavana suurin piirtein kerran viikossa :D. Kaikki edelleen hyvin ja sain vihdoin luvan liikkua vähän enemmän! Kotona siis vain, eli varsinaisesti liikkumaan ei ole edelleenkään asiaa, mutta saanpahan tehdä jotain muutakin kuin maata vaaka-asennossa. Seuraava etappi on 34 viikkoa, jonka jälkeen synnytystä ei enää estellä jos on käynnistyäkseen, ja viikon 36 jälkeen saa tehdä mitä vain. Sitä kohti siis!

Loppuraskauden vaivoista mainittakoon ummetus (johon syön Pegorionia), närästys (johon syön Gavisconia) ja liitoskivut (joiden kanssa pärjään ihan hyvin kun olen pääasiassa levossa). Maha ei ole edelleenkään jättimäinen, mutta olo alkaa olla aika tukala, ja housujen/sukkien/kenkien pukeminen alkaa olla hankalaa. Mutta nautin jopa vaivoista, sillä näin pitkän yrityksen jälkeen raskaana oleminen on vain niin ihanaa :love:.

Kesis 32+4
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Mandala
Kiitos teille onnitteluista❤
Roxanne, Mietin ihan samaa, että odottaako tuplia tällä hetkellä kukaan? Ois kyllä kiva kuulla kokemuksia, että kuinka kaikki on sujunut. Kyllä mua pelottaa aika lailla. Pelkään niin sitä, että myöhemmillä viikoilla jotain pahaa tapahtuu ja miten oma keho jaksaa. Onneksi näitä seurataan tarkemmin. Saan vielä toisen ultran polille ennen neuvolan niskapoimu ultraa ja sitte rv28 jälkeen on äitiyspolilla tiheät seurannat.
 
Ihan mahtavaa Siida! Hyvä päätös olla kotosalla. Nämä hiljaiset tyypit taitaa olla parhaimpia.
Mites Esemila, kävitkö ultrassa?
Taidan saada dopplerin tänään, ainakin oli tullut postista kortti. Illalla kokeilemaan, jännää! Muuten olot täällä suht ok. Väsyttää tänään paljon, kun eilen tuli käytyä kaupungilla. Eipä paljoa tarvi tehdä, niin kroppa kaipaa lepoa. Vähän ällötystä ja huippailua sekä kohtutuntemuksia. Kaikesta kyllä nautin. Eilen just mietin sitä, että jaksaako tässä koko raskauden ajan nauttia kaikista oireista ja Kesis kirjoitteli samasta aiheesta. Kiva kuulla, että noinkin pitkällä oireet on nautinnollisia.
 
Huikeaa, Siida! Tuplasti onnea <3 Meillä töissä on yksi kaksosten odottaja ja juuri jutteli, että tuntuu hassulta jäädä töistä pois jo lääkärin suosittelemalla viikolla 30, kun olo on mainio eikä millään lailla "sairas" vaan parempi kuin edellisen kerran yhtä odottaessa. Pidän peukkuja, että sulla sujuu yhtä hyvin - olisit sen kaikkien matkan vaikeuksien jälkeen todellakin ansainnut :)

Minä panttaan edelleen raskauden tekemistä julkiseksi, ja nyt kun rakenneultraan on enää viikko, niin varmaan sitten siihen asti. Mutta voi apua, miten se jo alkaa jännittää. Ihan järkyttävää olisi ajatella, että pikkutyypillä ei olisikaan kaikki hyvin. Miten ihmeessä siitä selviäisi. Vaan koitan pysyä positiivisena ja ajatella, että ei samoille ihmisille voi ihan kaikki takaiskut sattua kohdalle, eihän..?

Pieniä potkuja ja touhuja tuntuu jo päivittäin, oih :love:

Xienna 19+2 (puoliväli häämöttää!)
 
Tänään kävin tarkistusultrassa ja vauveli kasvanut 24,5mm mittaiseksi. Vastaa rv 9+1 ja tänään rv 9+1
Siellä se liikuskeli ja sydän jumputti oikein mallikkaasti

Onnea siida ihanista ultrakuulumisista, kaksi pienokaista :love::love:
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia esemila! Varmasti tosi helpottunut olo.
Lääkärin ohjeen mukaan "nyt lopetetaan turha huolehtiminen"
Oli se, aivan ihanaa ja huojentavaa ❤ ( Saas nähdä mitä lapsettomuuslääkäriltä mahtaa sanoa )

Hah, aina jotain pitää sattua. Nyt lääkärillä oli alkuun ultrassa väärät asetukset ja alkoi puhumaan jostain rypäleraskaudesta. No tietty pien paniikki iski kunnes veti sanansa takasin ja pyyteli anteeksi sanojaan. Asetusten muuttamiseen jälkeen napero näkyi hyvin ja oli just sen näköinen mitä tuon ikäiseen alkion pitäisi ollakin eli katkaravun
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on niin ristiriitaisia fiiliksiä, että huhhuh. Olisi kyllä enemmän kuin tarpeellista kuulla kokemuksia kaksoisraakaudesta. Kertokaa te kaksosia saaneet, mikäli vain olette kuulolla. Mulla on ollu nyt tosi voimakkaana kaikki kauhukuvat päässä, että vauvat eivät selviä....että toinen tai kumpikin.menehtyvät kohtuun ennemmin tai myöhemmin....että vauvat eivät ole terveitä, että mun keho ei kestäkään ja tulee jotain pahoja komplikaatioita. On ollut jopa syyllinen olo, että halusin itse kahden alkion siirron....en kyllä oikeasti uskonut kahden kehitykseen lainkaan, salaa sitä toivoin tietenkin, mutta en pitänyt lainkaan realismina meidän historialla. Nyt sitten olenkin ihan paniikissa. Polilla kysyttiin, että pelottaako vauva-arki....no ei sitten yhtään se pelota, eniten yritän selventää itselleni, että kuinka menen tämän alkuvaiheen odotuksen.

Siida ja vasta 7+4
 

Yhteistyössä