~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea VienoUnelma plussastasi! Mulla oli verikoe 14.9, jossa hcg oli 418, mutta siitä huolimatta tein digin "huvikseni" vielä rv 5+4 ja silloin näytti sen 3+. Mullahan oli pahoinvointia jo ennen varmaa tulosta. Ja se pahoinvointi kesti koko päivän. Eilen olin jo neuvolassa ja puntari näytti että oon laihtunu 4kg!! Tämä sen pahoinvoinnin vuoksi, vaikka olen väkisin syönytkin, mutta tosi paljon marjoja ja hedelmiä niin se on ollut niin kevyttä. Nyt ihan muutama pv (koputan puuta) pahoinvointi ollut vain aamuisin ja olen pystynyt ihmeen hyvin syömään. Nyt on rv 7+0 tai 7+2, eri lääkärit laski sen hiukan eri tavalla....
 
Vienounelma: alkuraskauden vuodot tuntuu olevan enemmänki sääntö kuin poikkeus :)
Äippäpakkaus olisi kivempi jos tulisi poika. Ensikerralla otan rahana. Seuraava synnyttäjä olisi jonpa ja minä sen jälkeen, siksi huutelin tuolla mitä hälle kuuluu? :)
Täällä alkanut myös pahoinvointi, ihan kuin alkuraskaudessa, eli syönnin jälkeen. Baby varmaan painaa vatsalaukkua tms.
Rv 35+2 <3
 
Vieno Unelma: hyvin sulla siellä nousee arvot, onnea digistä <3 itse en koskaan saanut 3+ kun tein viimeisen digin 5+3 ja näytti yhä 2-3 niin ahdistuin ja päätin etten niihin testeihin enää koske ;) onneksi kaikki oli hyvin paniikista huolimatta!

Ihana Siida kun käyt täällä meitä tsemppaamassa <3 oot uskomattoman vahva ja ihana!millon sun rauta-arvoja tsekataan uudelleen? Kumoa ne nyt pian nousisivat ja muutenkin tuo sinun kamalan kuuloinen ihottuma sais kyllä hellittää!

Täällä migreenipäivä. Johan tässä kyllä hyvin jo 3vkoa edellisestä vierähtikin. Onneksi mies ollut tytön kanssa niin onnsaanut nukkua useaan otteeseen..nyt ei oo ihan kamala, mutta häiritsevä edelleen. Ei löydetty viikkoon ääniä dopplerilla (testattiin kyllä vaan kahtena päivänä) ja vaikka tiesinkin että ihan hyvin saattaa vaan lymyillä, niin eihän se kivalta tuntunu. Tänään päänsärkyhuuruissa oli pakko taas testaa ja jumputus löytyi <3! Sen voimalla jaksaa tän kivun..ehkä!
 
Kyllä te itte ootte ihania❤ Jotenkin vain kaikki tunteet ja fiilikset mitä täällä käytte läpi, ne vaan on niin tuttuja ja lähellä omaa sydäntä! Ja kun on tuo yksi murunen olemassa, josta on niin kiitollinen joka ikinen päivä, niin helppo on olla onnellinen teiän jokaisen puolesta...te saatte vähintäänkin jotain ihan yhtä ihanaa omaksi, kunhan ensin hiukan odotatte :) Ja Mamido...et tiedä, kuinka odotankaan tämän ihottuman helpottuvan. Ehkä se päivä joskus tulee, että tämä kokonaan loppuu...usko siihen on kyllä koetuksella viime päivät ollu :( Mulla on heti seuraavan kierron alussa kontrolliverikokeet...eli 2-3vkon päästä...sitten taas viisaampi.

VienoUnelma! Hyvä digilukema sulla! Hienosti nousee hormoni. Me ollaan mietitty sitä toista ICSiä ja kai me siihen lähetään, mikäli tuo viimeinen alkio ei tuo yllätystä. Pelottaa kyllä, kun alkioita noinkin monta viimeksi saatiin, että jos noita km kovin monta vielä tulee, niin pää ei kyllä kestä. Mutta kestääkö sitäkään jos jättää yrittämättä....voihan olla kun ikää tullu lisää mulle ja miehelle, ettei saada edes enää alkioita montaa, jos yhtään....miehen siittiöt tuskin iän myötä ainakaan paranee ja tilanne oli jo pari vuotta sitten aika kehno, vaikkakin hyvin saatiin silloin alkioita. Aika näyttää...jos sitä nyt ensin keskittyis siihen viimeiseen!
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs tänne kuuluu? :)
Itse voin isosti, kömpelösti, huonomuistisesti ja särkyisesti. Öisin puuhaan kaikkea muutakuin nukun, joten päivällä olen sekaisin kuin seinäkello :ROFLMAO:
Viikonloppuna sain vihdoin vaunut kotiin,pinniksen kasattua ja tutteja/pulloja keiteltyä. Tänään tuli myös imetysliivit postissa, viime hetken vauvan vaate hankintoja myös peseskelen.
Keskiviikkona olisi lääkärintarkastus ja tutustuminen synnytyssairaalaan. :)
Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille :love:
Rv 36+0
 
Hei aikuisten oikeesti :D Laskin, että kuukautisten alusta laskettuna olis 10+3 ja munasolujen keräämisestä 7+5. Mulla kiristää ihan perhanasti housut. Työhousut on ihan kamalat. Olen kaupassa töissä ja joudun kokoajan kyykkäämään tai kyyristymään, joka ikinen kerta tuntuu, että tulis oksennus, kun vyötärönauha painaa mahaa. Reidet ei purista, joten painoa ei pitäis olla tullu (eikä puntarikaan sitä näytä). Nyttenkin mulla on mega löysät legginsit jalassa ja alamaha painaa. Kai se napero siellä sit on hyvässä kasvuvaiheessa <3 Mies lupas, että voisin jo tilailla muutamia äitiys vaatteita valmiiksi. Miten teillä muilla joko housut puristaa? Missä vaiheessa meinaatte siirtyä äitiyshousuihin? Pitäis ystävällä käydä. Hänellä on kahdet naperot ja oli ittelleen muinoin tilannut housuihin jatkopalan, että voi normi housuja käyttää mahdollisimman pitkään. Saan hältä sen ja muutaman äitiysvaatteen.
 
Täällä huokaistaan helpotuksesta, huomenna alkaa mammaloma ja nyt on tärkein kerätä voimia. tavarat alkavat olla paikallaan ja ehkä synnärilaukkua voisi alkaa miettiä. 25.10 synnytystapa-arvio ja silloin pitäisi sektiopäivän varmistua.
 
Mä jouduin ainakin siirtymään äitiyshousuihin tosi pian, koska hirvee turvotus tuli jo heti alkuvaiheessa. Maha tais jo näkyäkin 12 viikolla :D Tai no kesällä oli itsellä tuo alkuvaihe eli silloin pystyi hyvin käyttämään löysiä kesämekkoja, jotka ei puristanu mahaa.

Mutta, jee! Oon saanut hemoglobiinin nousemaan! Sehän siis laski 96, vaikka söin Maltoferia kuukauden. Nyt vaihdoin kaksi viikkoa sitten Spartoferiin ja hb oli noussut 119, siis kahdessa viikossa! Eli tää rauta toimii ainakin itsellä, suosittelen siis.

rv 28+3
 
Mä ostin ekat äitiyshousut rv10 vaikka oli jo aiemmin ollut tarvetta kun varsinkin jos tiukoissa housuissa oli pitkän päivän niin turvotus ja sitä kautta epämukavuus oli huimaa. Oli eka tietty kauhea taikauskoinen fiilis, että pilaanko kaiken kun hätäilen housujen kanssa, mutta toki sitä sai taottua itselle päähän, että ei se kesken housujen takia mene :D
 
Naikkarilta soitettiin ja onniteltiin, eli siirryn varovasti tänne lätisemään. :love:
31.10. on ultra, ja siihen tuntuu olevan ikuisuus. Yritän pysyä tyynenä ja olla iloitsematta liikaa tässä vaiheessa, mutta vaikeaa on, kun tuli ensimmäinen plussa yli neljän vuoden yrityksen aikana. Sekin on toisaalta jo merkittävä edistysaskel, jos ei loppuu asti tällä kertaa päästä. Ainakin joku jäi kiinni. :D
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1
Onnea ja tervetuloa uusille(y):):)

Täällä voidaan myös jo hyvinkin tukalasti ja kunnon yöunet on kaukainen muisto jo ja kauppareissukin tuntuu maratonilta:whistle::LOL: Synnytystapa arvio 21.10 jolloin myös meillä päätetään sektiopäivä sitten varmaan lopullisesti! Neiti myllännyy viimeisen viikon huomattavasti enemmän ja harj.supistuksien lisäksi tullu jo muutama "oikeakin"!

Mari 34+3
 
RooRoo: hyvää äippälomaa! Juuri tänään itsekin tein laskurin, et tietää, mitä päivää odotella ;)

Pussipiru: onnea verkoetuloksista ja tervetuloa tänne puolelle! Toivottavasti viikot ultraan menee mukavasti!

Mari: oi, säkin oot noin pitkällä. Pian sielläkin mammaloma kolkuttelee? Tsemppiä loppuviikkojen remppoihin :)

Äitiysvaatteista: täällä nyt 11+6 ja keikun vaatteiden rajoilla. Muutaman viikon on välillä ollu mammahousut, joita oli jemmassa esikoisesta. Sitte taas välillä pidän normi farkkuja/leggareita jotka on korkein mallisia ettei paina vyötäröä. Mäki kun töissä lasten kanssa lähinnä lattialla istun niin painaa vyötärö kipeesti muuten. Mutta siirtymävaihe menossa ja illalla turvotus lisääntyy. Mutta kylläpä se masu muutenkin jo näkyy.
Muutaman yön oon nukkunu tosi huonosti, ihme pätkiä.. en tiä onko alkuraskauden mieletön väsymys vähän hellittämässä vai mikä. Myös asennon löytäminen sängyssä vaikeeta..kiva kun jo nyt ;) johtunee siitä et nukun aina vatsallani. Nyt se ei enää tunnu hyvältä, tuntuu painavan mahasta..sitte kierrän itteeni jotenki kieroon ja herään selkäkipuun. On tämä ja vasta 13. Vko alkamassa, hihhih.
NT-ultra ensi viikon ma reilu 5 vrk, iik! Ehkä mä tietämättä stressaan sitä jo yöllä enkä nuku :(
 
Minäki muistan ostaneeni raskaushousut tosi varhasessa vaiheessa kun paino niin ikävästi vaikka mahan kasvua sai vielä odotella. Ja joo tuntu et tuoko nyt huonoa onnea, mut niin vain ollaan jo viikolla 36+0 :D Huomenna ois perätilan takia ultra, en tiiä alkaako ne heti yrittää käännöstä jos edelleen istuskelee. Vahingossa löysin juttuja kuinka vauvat kuollu ulkokäännösten jälkeen nii tuntuu et uskaltaako sitä ees kokeilla, suoraan vaan sektio aikaa varaamaan..
Tätä perätilan jännitystä lukuunottamatta hyvin menee :) vähän selkäkivut vaivaa, mutta eipä muita ongelmia.
 
Olen jo jonkun aikaa seuraillut keskusteluja ivf hoitojen aikana mutta en ole tohtinut liittyä seuraan. Nyt ajattelin kuitenkin kirjoittaa eräästä yllättävästä tunteesta positiivisen raskaustestin jälkeen johon en yhtään ollut varautunut. Olen reilu 30v ja kyseessä toinen ivf kierros sekä joitain vuosia yrittämistä. Lapsia on entuudestaan yksi mutta nyt alkanut raskaus on ensimmäinen.

Tämä outo tunne liittynee lapsettoman identiteettiin: tuntuu kuin huijaisin! Siis nyt kun olen raskaana. Olen aivan alkumetreillä (4+4) mutta tämä epätodellinen olo vaan tuntuu vahvistuvan. Toki jännittää muutenkin että meneekö kesken jne 'normaalia' mutta tämä olo että kuin näyttelisin raskautta yllätti ihan täysin. Osa minua vaan odottaa seuraavaa hoitokierrosta vaikka varhaisultrakin on varattu. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?
 
Aniara mulla oli aivan samoja fiiliksiä aluksi! Ihan kuin olisit kirjoittanut mun ajatuksista :) varsinkin kun ekaan neuvolaan piti mennä niin tuntui ihan älyttömältä että "mitä minä nyt sinne menen?" ja kaikesta mitä neuvolatäti selosti niin mietin vain, että eihän tuo minuun liity. Kyllä se sitten siitä meni ohitse viikkojen myötä vaikka kaikkea muuta pelkoa yms hölmöä tuli mietittyä kuten taikauskoa, että jos teen sitä tai tätä niin se tuo huonoa onnea.
 
Pussipiru ja aniara: Onnittelut plussistanne!
Niistä äitiysvaatteista. Mun oli pakko ostaa jo rv5 housut, sen verran on tuota alavatsan turvotusta ettei mun normifarkuissa ole toivookaan. Turvotus laski hetkeksi, mut nyt taas selvempää. Työvaatteet on iha hirveet. Kohta väkisinkin paljastuu töissä ainakin epäily raskaudesta.
Itselläni tuli myös neuvolassa olo, että mä nyt vaan oon täällä mut eihän tää todellista ole. Vähän sellanen et "selitä nyt siinä mut ei mun tarvi näitä tosissani kuunnella ku ei tää ole totta". Ihan kun olisi jossain leffassa näyttelijänä!
 
Miten tuo neuvola-ajan varaaminen, kannattaako varata jo ennen ultraa, vai vasta sen jälkeen? Naikkarilta sanottin että ihan viimeistään silloin pitäisi mennä, mutta mielellään aiemmin. Onko siellä nyt alkuvaiheessa jotain niin tärkeää asiaa, joka olisi hyvä tietää jo nyt, eikä vasta muutaman viikon päästä?
 
Mä varasin neuvolan sen jälkeen kun sain toisen verikokeen tuloksen eli about rv6 ja aika oli rv9+. Mutta kyllä tässäkin ketjussa jotkut varanneet varhaisultran jälkeen, joten kyllä sekin on ihan ok!

Itse ainakin tuli luettua niin paljon kaikkea mahdollista heti alusta asti niin mun terkka ei siellä ainakaan yhtään mitään erityistä sen lisäksi kertonut. Tärkein oli, että laittoi lähetteet verikokeisiin, siinä oli se veriseula nt-ultraa varten mikä piti saada rv10 aikoihin muistaakseni otettua.
Muutenkaan mun terkka ei raskauden aikana mitään erityistä koskaan kertonut kun kaikki tieto oli itsellä jo hallussa, ja kun olin itse 10+4 alkaen kuunnellut kotona dopplerilla sydänääniä ja mitannut itse verenpaineta niin eipä siellä sitäkään vähää mitään erityistä ollut. Meidän neuvolassa (Helsinki) ei koskaan ultrattu myöskään, mutta joissain muissa kaupungeissa jopa ekassa neuvolakäynnilläkin voitu ultrata!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Pussipiru ja Aniara!

Kohtahan onkin taas laskettuja aikoja käsillä useammalla. Niin se vaan aika kulkee, vaikka välillä tuntui ettei kulje millään.

Mä aloitin tällä viikolla jo loman! Nyt vielä ylityövapaita ja ens viikko vuosilomaa ja sen jälkeen alkaa ihan äitiyslomakin. On se vaan ihanaa että ei tarvitse enää töihin mennä, oli aika kamalia noi viimiset viikot kun kerääntyi niin paljon kaikkea ja selkä ei enää oikein meinannut kestää istumista. Unetkin jäi ihan olemattomiin, mutta nyt on taas nukuttanut ihan kohtalaisesti. Nyt sitten suunnitelmissa hankintojen tekeminen vauvalle, vaikka mulla kyllä vieläkin joku pieni ääni päässä sanoo että onkohan vielä kuitenkin liian aikaista..

Mä varasin neuvolan vasta varhaisultran jälkeen. HUS:n alueella oon ja neuvolakäynnit tuntuneet aika turhilta. Ja ei siis ultraa tai muuta. Varmaan johtuu eniten mun asenteesta kun en yhtään tykkää missään tarkastuksissa käydä. Ja tosiaan alussahan siellä neuvolassa oli vielä sekin olo että mitäköhän minä täällä teen?! Mutta on niistä käynneistä kuitenkin selvitty :).

Tsemppiä alkutaipaleella oleville! Ja tietenkin myös teille joilla alkaa olla viimiset viikot käsillä! Vähän jännittää millon alkaa olla tukala ja valtava olo, vielä ei ainakaan kovin tukalalta tunnu, mutta onhan tässä vielä viikkoja.

32+0
 
Munasolujen keräämisestä alkaa tänään 8. rv ja kuukautisista laskettuna 11 + 5. Mullahan tuota mahaa on muutenkin omasta takaa, kun on tuo ruoka maistunut. Nyt sain kaverilta lainaan jatkopalan housuihin ja helpotti heti töissä olo, kun sai työhousuihin vyötärönkohdalle lisää. Eilen miehelle sanoin, että ei mulla näin pinkee maha ole ollut, ni kannustavasti sano, että joo oot sä ollu isossa kunnossa jo pitkän aikaa.... tissit kuulemma ei oo näin isot ollu. Eli kiva tämmönen mielikuva ittellä, että läski mä vaan olen ja omassa päässä toi mahan kasvaminen. No läski mikä läski. Reidet ei työhousuissa purista, mut maha puristaa. Jatkopalalla sit tää läski menee.

Pitäisi raskaustalvitakki löytää jostain edukkaasti. Suomikaupoista halvin on tainnu olla H&M:än.

Onnea plussanneille. Itse varasin heti neuvola ajan, kun olin saanut plussatuloksen ja sain tyksiin varhaisultra ajan. Näin mulle neuvottiin tyksissäkin, että voi heti soitella omaan neuvolaan, ni kyl ne siellä sit opastaa ja ohjaa aikataulussa. Viime pe olikin meidän eka kerta. Nyt odotellaan sitä seuraavaa ultraa.
 
Menin kans neuvolaan vasta varhaisultran jälkeen ku aatteli et ois niin inhottavaa sit joutua peruun jos ei tarviskaan.. se ajanvaraustyyppi ihmetteli vähän valittavaan sävyyn että mitä nyt näin myöhälle oon ekan ajan jättäny. Muistaakseni jouduin heti plussan jälkeen pyytään sieltä lähetteen kilpirauhasverikokeeseen, ja erikseen kielsin vielä laittamasta mitään muuta vaikka automaattisesti meinas alkaa kirjottaa äitiyskorttia ym.
Mut eipä siellä tosiaan erikoisempaa alkuun, saa lähinnä vaan niitä kaikkia lappusia ja tärkeimpänä ehkä ne ruokaohjeet että tietää välttää jotain kiellettyjä.. tosin näkeehän ne eviran sivultakin ja moni varmaan on niihin oma-alotteisestikin jo tutustunu.
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa tälle puolen :)
Minäkin varasin ensimmäisen neuvola käynnin varhaisultran jälkeen juurikin sen pelossa että jos joutuisi perumaan. Itsekin siis tyksin alueella:)
Äitiyshousuja miettiville: parhaat housut on verkkarit ja legginssit, tulette huomaamaan :ROFLMAO::ROFLMAO: yhdet mama farkut ostin rakenneultran jälkeen kun sitten ei enää omat farkut menneet kiinni, eli aika kauan sinnittelin omissa vaatteissa. Nyt en taida saada enää edes niitä mama farkkuja jalkaan.:D Tänään oli lääkärin tarkastus, eli normaalia pikaisempi neuvola käynti.. Illalla vielä tutustumaan synnytyssairaalaan :)
Rv 36+2
 
Mä en ollut edes harkinnut varata neuvolaa ennen varhaisultraa! Ehkä pitäisi nyt sitten kuitenkin... tuntuu vaan edelleen just sellaiselta näyttelijältä omassa elämässä.

Olin alkuviikon työmatkalla ja jouduin tekemään yli 14h päiviä matkoineen... nyt väsyttää aivan kauheasti ja pitäisi tuon taaperon perässä kuitenkin jaksaa. Äsken jo nukahdan pikkukakkosen aikana sohvalle :)

Mä inhoan kaikkea tarkkailua ja tutkimuksia. Aion siis tietenkin käydä kaikissa tarpeellisissa tutkimuksissa mutta varsinkin hoitojen jälkeen tuntui että älkää nyt kukaan enää sörkkikö! Olen just se hankala neuvola-asiakas joka ei suostu edes vaa'alle ;) (olen aikuinen, mun paino ei kuulu kenellekään ellei nyt esim lasketa nukutusaineen määrää tms)
 
Tervetuloa uusille, ihanaa että hoidot tuottaa tulosta :love:
Minä jostain syystä tykkään käydä neuvolassa :D Nytkin ihmettelen kun seuraava käynti on vasta rv 37+0 ja edellinen ollu rv 32+ ja ekalla käynnillä puhuttiin kuinka ne on lopussa viikon välein, kai ne tuon jälkeen sit on.. Ei sillä et ois ollu mitään tarvetta kyllä edes käynnille ja eilen tosiaan oli se ultra. Poitsu oli ylätykseksi tajunnutkin kääntyä raivotarjontaan, huh kyllä helpotti :) masumitta kasvaa aika jyrkästi vauvalla ja siksi vielä viikkoa ennen la:ta käyään kontrollissa et pitääkö käynnistää ettei kasva liian isoksi. Sokereissa ei mitään vikaa arvot ollu 3,6-6,0 tunti ruuan jälkeen et ei lääkärikään oikein tienny miksi kasvaa niin paljon. Nyt oltiin vielä yläkäyrällä, mutta jos jatkaa samaan tahtiin nii ens kerralla menee yli käyrien.
 

Yhteistyössä