~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Täältä taas kuulumisia neuvolasta. Vauvan sydänäänet ja syke olivat normaalit, joten terkkarin mielestä ei ollut nyt tällä erää tarvetta lähteä käymään ultrassa, vaikka liikkeitä onkin tuntunut vähemmän kolme viime päivää. Ajattelin kuitenkin että seurailen nyt vielä pari päivää ja sitten käyn kuitenkin näytillä jos siltä tuntuu..

Hb senkun tippuu tippumistaan vaikka aloitin kuukausi sitten raudankin, nyt arvo oli enää 99! Mietin että pitäisiköhän tässä alkaa vaihtamaan rautalääkettä, jos joku toinen vaikka imeytyisi paremmin... onko muilla ollut ongelmia hempparin ylös saamisessa?

Rv 26+4
 
Onnea Reuna, ihania uutisia :love:

Täällä hermostus vaan kasvaa. Tuntuu olevan mulla jokakertainen ilmiö ennen ultria, et about viikon ajan ennen h-hetkeä alan hermoilla ja pelätä meneekö kaikki sittenkään hyvin. Olen välillä ihan varma, että vaan kuvittelen ne liikkeet, jotka muka tunnen. Sykkeitä oon kuunnellut nyt useamman kerran muutaman päivän sisään ja siellä se pikkuinen sykkii vielä:love:
Tulis nyt vaan se torstai äkkiä ja kaikki ois hyvin...
 
Onnea Reuna <3 ja hienoa myös cerezah, että sykkeen olivat mallillaan! Mutta mee ihmeessä vielä tarkistamaan jos jatkuu ja huolettaa!

Mä sain eilen kaverilta dopplerin. Innoissani tänään kokeilin mut en löytäny kun istukan viuh-viuh äänet. Höh. Onhan se yksilöllistä miten kuuluu, enkä nyt siitä kauhistunut, mut ois ollu vaan kiva helpotus tähän päivään ja tilanteeseen kun muuten tuntuu et oireet vaan helpottuu päivä päivältä. Toki kyllähän se etomisen tässä vaiheessa saattaakin helpottua. Huomenna 10+0 :)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!:love:(y)

Mulla on kans ollut ongelmia hemoglobiinin kanssa, kun menin pöhkö luovuttamaan verta pari kertaa tässä imetyksen loppuvaiheessa ja just ennen hoitoja. Nyt mulla oli käytössä Maltofer -purutabletti. Hb oli viimeksi 102 pikamittarilla, nyt 96 :cautious: Mutta sitten verikokeessa olikin 105. Sormenpäätesti on aika epätarkka. Rautavarastot eivät olleet ihan nollissa, joten jatkan vaan samaan tahtiin, maksimiannoksella rautaa. Nyt tosin loppui Maltoferit joten ajattelin käyttää edellisestä raskaudesta jääneen Professorin rauta + C-vitamiinivalmisteen, joka on pitkävaikutteinen, se pitää tosin ottaa hankalasti 2 tuntia ennen ja jälkeen aterian mielellään hedelmien kanssa. Rautavalmisteet on niin kalliita, että haluttaa käyttää nämä jämäpurkit loppuun.

Liikkeistä: mulla tämä toinen vauva on ihan samanlainen kuin esikoinen. Aina ruoan jälkeen potkuttelee, samoin iltaa kohti etenkin klo 21 aikaan illalla ja yöllä herää herkästi kun minäkin. Päivät ja aamupäivät pääosin nukkuu. Liikkeitä tuntuu tasaisesti päivittäin, mutta välissä on hiljaisempia päiviä myös, kuten esikoisellakin. Liikelaskentoja en ole vielä tehnyt kun liikkeitä niin paljon kuitenkin tuntuu. Esikoisella oli istukka edessä, mutta liikkeet tunsin silti tosi hyvin, hän oli ilmeisesti erittäin touhukas vauva, koska on hyvin touhukas nyt taaperonakin. Tuntuu, että tämä toinen on hieman rauhallisempi.

Onnea äitiyslomalle siirtyneille! Täällä vielä neljä viikkoa lomaan, nyt on kyllä semmoinen olo, että olisin voinut varhennettunakin aloittaa.. Koko perheen flunssa, taaperon uniongelmat, liitoskivut, muutto ovat nyt osuneet samaan syssyyn ja vointi on joka päivä kuin jyrän alle jääneellä. Liitoskivut on todella voimakkaita, istuminen, seisominen ja käveleminen on pitemmän päälle pahaksi, kaikkea noita voi tehdä vuorotellen vähän aikaa kerrallaan. Myös nukkuminen on hankalaa, alaselkä ja lonkat ei pidä pehmeästä eikä selällään nukkumisesta, kyljellään täytyy olla tyynyt jalkojen välissä että lantio pysyy suorassa (n) Vaikka vaivoja on, joka päivä saa silti nauttiakin. Uusi koti ja taaperon päivittäiset uudet keksinnöt ja höpötykset sekä lähenevä äitiysloma ja vauvan syntymä ovat ihania, korvaamattomia asioita. :love: Kyllä sitä muutaman viikon vielä kärvistelee, lopputulos on ihana ja ei malteta odottaa. Taapero tänään "näytti" vauvalle miten kuperkeikka tehdään ja erilaisia jumppatemppuja ja kuunteli aina hartaasti, josko masuvauva kertoisi mielipiteensä tehdyistä tempuista.. Ei meinannut uskoa, että vauva ei osaa vielä puhua eikä välttämättä kovin hyvin "näe" masun läpi hienoja temppuja :ROFLMAO: :D:p Välillä sitten tahallaan tähtää potkuja ja läpsimisiä mahaan, kun tietää, että sieltä on tulossa hänen "asemaansa" pahasti horjuttava henkilö... :rolleyes:

30+6
 
Mamido mulla meni varmaan puol tuntia ekaa kertaa kuunnellessa 10+4 ennenku sain ihan pariksi sekunniksi äänet kuulumaan. Todella alhaalta häpyluun yläpuolelta. Mulla samasta kohtaa sitten löytyi äänet aina sen jälkeen aluksi. Yleensähän ne laitteet kai suosittelee että rv12 alkaa kuuntelemaan mutta kuka nyt sinne asti jaksaa odottaa :D

Tsemppiä metsästykseen, varaa kunnolla aikaa (ja kärsivällisyyttä ;) ), ja siirtele ihan milli kerrallaan siinä alamahalla sitä anturia niin eiköhän se piakkoin ala löytymään :)
 
Jee, eilen löytyi. Onneksi on hoitsumies, jolla selvästi kärsivällisyyttä enemmän kun mulla ;) ja aika kovaa sai kyllä painaakin, että saikuuluviin. Sitten kun löyty niin kuultiin kyllä niin kauan kun kyllästyttiin... Ihanaa, levollisen onnelliset yöunet sai!
Tupsulille tsempitvaivojen kanssa. Aika paljonteillä kyllä nyt päällekäin juttuja menossa! Toivotaan, että aika kuluu äitiyslomaan pian :)
 
Päivään on mahtunut myös huolta. Selvisi, että esikoisen ja miehen kuumeilut ym muut oireet ovat enterorokkoa. Nyt täällä paniikin omaisesti pelkään omaa tartuntaa.. Tuntuu etten uskalla koskea mihinkää kotona. Ihan hassu oon mut luin et lisää keskenmenon riskiä ja kohtukuolemaa niin eipä paljon rauhoita..voi video. No, vielä ei mulla ole oireita ainakaan, toivottavasti säästyn!!!
 
Voi elämän kevät kun beibi säikyttelee.
Menkkamaisia kipuja yhdistettynä aluksi ihan kirkkaaseen vuotoon, nyttemmin tummempaa ja vanhemman oloiseen vuotoon. Selkeästi aktivoituu, kun töissä sen verran kiire ja hoppu. Päätin juuri että olen huomisen saikulla. #vuorotyöniloja
 
Mamido, esikoisen päiväkodissa oli rokkoa alkuraskauteni aikana ja käytiin silloin lääkärissä koska pieni oireili. Kysyin silloin samalla vaikutuksesta raskaana ollessani ja sain vastaukseksi että asiasta ei tarvitse olla huolissaan. Olin itse myös googlaillut ja lääkärin mielestä se oli huonoa
 
Tupsuli itsekin olen syönyt Maltoferia, koska siinä ei ole noita ruoka-rajoitteita ja pitäisi olla vatsaystävällinen, mutta näköjään siitä ei ole ollut mitään tehoa kun arvo vain laskenut! Ostin nyt sitten Spartofer 100mg, jota äitini aikoinaan käyttänyt ja hänellä nosti nopeasti hemoglobiinin ylös. Saas nähdä miten itsellä käy.. Jos ei ala nousemaan, niin sitten määrätään kuulemma juuri nuo labrat missä tsekataan rautavarastot. Hankalia nää rautalääkkeet kaikkien imeytymisjuttujen ja syömärajoitteiden ym kanssa!
 
Eilen oli neuvola, painoa kertynyt nyt 12kg tasan.. Kaikki oli hyvin. Rauta noussut 111->121 (y) josta tulikin mieleeni, ettekö te saa neuvolasta rautatabletteja? Minä sain jo toisen paketin kun ensimmäinen retafer ei sopinut ja nyt olen jonkin aikaa syönyt saamaani spartoferiä :) täällä jaetaan ilmaiseksi:ROFLMAO:
Oli muuten hassua kun terkkari puhui todella paljon synnytyksestä, sen kulusta ja olemisesta sairaalassa, ollaanko tässä jo niin lähellä:eek::)
Rv 34+3 <3
 
Ma taidan ostaa seuraavaksi tuota Spartoferia! Ei meillä anneta neuvolassa rautatabletteja, ne on varmaan Jasmina sullakin ollut lääkefirman näytteitä tms, tosin voihan eri kunnat panostaa eri lailla tuohon asiaan.

Täällä onneksi helpottaa, olin tänään töissä ja liitoskivuista huolimatta pari päivää olen nyt nukkunut paremmin. Kiitos tsempeistä! Sairausloma auttaa kyllä, parikin päivää lepoa ja paineet ja stressi laski.

Jasmina, kaveri just synnytti hyvän kokoisen vauvan 36+0 viikolla, kaikki aiemmatkin lapset tulleet hänellä aika aikaisin 35-40 viikoilla. Mä synnytin kans esikoisen 38+4... Että ei sulla nyt hirveen kauaa ole enää välttämättä :LOL:

Mua kans jännittää hieman synnytys, tuntuu kaukaiselta, mutta äkkiähän tämä aika oikeasti menee... Onneksi saatiin nyt muutto pakettiin, muutettiin yliopistosairaalasta 500m päähän niin ei ainakaan ole pitkä matka synnyttämään, samalla oma työpaikka vieressä. Vielä hirveästi järjestelemistä, pientä pintaremonttia ym. Huomisen jälkeen tasan kolme viikkoa äitiyslomaan, huh!
 
Hei!
Keskustelua jo ketjun alusta lähtien olen seurannut ja monet kerrat miettinyt pääseekö koskaan itse osallistumaan tänne. Nyt se sitten jo vähän mahdolliselta näyttää :)
Minulla on takana tooooosi pitkä taival, seitsemän vuotta yritystä ja viisi niistä hoidoissa. Siirtoja yli kymmenen, alkioitakin lähes toistakymmentä, oltiin jo hoitojen loppupuolella, mutta niin vaan yllätti. Pas tehtiin lääkkeelliseen kiertoon, siirrettiin kaksi blastoa. Jos nyt olen oikein laskenut niin tänään tulee tasan 5 viikkoa eli ilmeisesti alkaa kuudes raskausviikko (sekavaa!).
Mitään vuotoja ei ole ollut, paitsi pientä kiinnittymistuhrua vajaa viikko siirron jälkeen. Rinnat on olleet kipeät, mutta eilisestä lähtien vähemmän, jos nyt enää juurikaan. Se hieman huolettaa, että se oli sit siinä :unsure: Vessakäynnit hirvittää..
Plussa oli pp14 tosi vahva, viivat lähes saman vahvuiset, veritestiä ei oo.
Suurin osa taitaa olla jo pidemmällä, ei tainnu muita juuri plussanneita olla?
Miten teillä oli alussa, vaihteliko oireet paljonkin?
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Kyllä mulla rinnat oli eri tavalla kipeät sen jälkeen kun kipeytyivät. Kyllä niitä tuli paniikissa puristeltua :D Kyllä se on kaameaa kun muutenkin hermoheikko alkuraskaudessa ja sitten vielä oireet vaihtelee! Kyllä siellä varmasti on kaikki ihan hyvin :)
 
Nyt käyty ultrassa ja täälläkin sydänäänet nähty ja KUULTU! Maanantaina on nyt sitten se "virallinen" ultra. Meillä tuli varaslähtö ultraan, kun vaikutti vahvasti siltä et joudun siirtämään sitä maanantain ultraa viikolla. Me ei ois jaksettu sitä viikkoa enää odottaa. No tilanteet elää nopeesti ja ehdin sitten jo eiliselle varata yksityiseltä ultran eikä sitten enää peruttu sitä, vaikka selvisikin että pääsen kuitenkin maanantaina Tyksiin. Olin jo niin tohkeissani siitä käynnistä ettei malttanut olla menemättä. Ja onneksi mentiin!! Netissä on paljon ollut väittelyäkin siitä milloin sydänäänet voi kuulla. Olimme ihan "puulla päähän lyötyjä" kun sykekäyrän näyttöön piirtymisen lisäksi alkoi samaan aikaan kuulua ääni: SYDÄNÄÄNI! Siellä se meidän pikkuinen köllötteli ja vastasi kooltaan viikkoja.
Onnea VienoUnelma plussasta!
Ja
Onnea Ravishing hyvistä ultrakuulumisista!

shelterme ja toukko rv 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hienoja uutisia shelterme ja ravishing:love: Onnea molemmille! Ja VienoUnelmalle onnittelut plussasta :)

Terveisiä rakenneultrasta! Oltiin torstaina siellä. Vaavi oli ujolla tai itsepäisellä tuulella ja sydämen rakenteita ei yrityksestä huolimatta saatu katsottua. Lisäksi kätilö löysi vain kaksi kolmesta napasuonesta. Lähettivät meidät sitten lääkärin tarkempaan ultraukseen, jonne pääsin onneksi jo eilen.
Kovan työn takana oli lääkärilläkin suostutella pikkunen sopivaan asentoon mutta lopulta sai sydämen tarkistettua ja kaikki ok :love:
Napasuonia on nyt yksi liian vähän mutta ei kuulemma kannata liiemmin huolestua. Vauvan kasvua kohdussa kontrolloidaan nyt vaan tarkemmin ja uuden lääkäriultran sain marraskuun loppuun.
Vielä vastasi hyvin viikkoja ja kaikki muu näytti normaalilta (y)

Hyvää viikonlopun jatkoa!

Rv 20+3
 
RooRoo: kiitos tyynnyttelystä :) tosiaan kun nettiä lukee niin alkaa päässä vaan pyöriä, että nyt se keskenmeno sitte tulee. Mut mies voi jo paremmin, eikä olla esikoisen kanssa sairastuttu ainakaan vielä..taidettiin selvitä säikähdyksellä!
VienoUnelma: tervetuloa tänne. Teillä on ollut rankka ja pitkä tie. Pidän peukut, että kaikki sujuu nyt hyvin, varmasti sujuukin <3
Shelterme ja ravishing: mahtavaa, että kaikki oli ultrassa hyvin <3
Samoin Haaveilija, vaikka varmasti siellä vähän pelästyttikin! Onneksi pääsitte niin nopeasti uuteen ultraan! Hyvä myös, että seuraileva nyt tarkemmin niin varmasti itselläkin tyynempi olo.

Täällä esikoinen hoidossa mummilla ja ukilla ja rauhallinen leffailta + 12 h:n yöunet tilattu ;) väsy kaamea, muuten ihan jees olo..masua välillä särkee ja jomottaa ja viiltelee, mutta kaikki mallillaan. Jos sitä illalla vähän taas dopplerin kaivaisi. En oon sen tiistain jälkeen uskaltanut kun olin niin tyytyväinen ääniin ja jännittää löytyykö nyt.
Mamido 10+2
 
Onnea Mamido sykkeistä, varmasti niiiiin helpottavaa pystyä itse kuuntelemaan, että pikkusella kaikki hyvin!!! Ravishing ❤ ihana kun kaikki kunnossa!

Itselleni myöskään tuo Maltofer+++ ei tunnu sopivan. Aina vaan siitä tuli huono olo, vaikka puolitin pillerin ja otin useammassa erässä päivän aikana, ja söin aina ensin....sitte mulle sanottiin, että jos rauta värjää kakan mustaksi, niin se imeytyy huonosti. No, tämä oli sitte viimeinen toteamus itselläni, etten sitä enää jatkanut eka viikon jälkeen. Nyt on nestemäinen rautavalmiste käytössä ja sen lisäksi muita valmisteita, ja olo ainakin parantunut ja jaksaa tehdä asioita jo paremmin.

Ihanaa odotusaikaa teille kaikille! Monet teistä jo tosi pitkällä. Tupsulikin pääsee äippälomalle ihan just. Minäkin pääsisin jos toisin ois asiat menny, mutta mitäpä sitä enää vatvomaan....ollutta ja mennyttä, mutta silti se aina käy mielessä.
 
Mulla värjää kaikki rauta-valmisteet kakan mustaksi :eek: No ei ihmekään jos ei hemppa juuri nouse, höh. Kävin tänään apteekissa ja apteekkari suositteli niitä kasvirautajuomia. Mä kuitenkin syön nyt nuo kaikki muut pillerit loppuun ennenku ostan uutta valmistetta, koska näihin rautalääkkeisiin menee omaisuus... Ja todennäköistä on, että niitä joutuu syömään piiiiiitkälti synnytyksen jälkeekin.

Vienounelma ihanaa aina lukea noista onnistumisista, että pitkänkin taipaleen jälkeen tärppää. Siitä tulee ihan huippufiilis!

Jollain amerikkalaisella lapsettomuusivustolla oli maininta aikanaan, että jos nainen alle 36 ja tehdään alkion siirtoja, niin jokainen saa sen yhden lapsen aikanaan kun siirtoja toistetaan. No ei se ihan noin opitimistista ole varmaan todellisuudessa, vaikka ihailenkin amerikkalaista asennetta, että kaikki on mahdollista. Mutta itse sain tuosta lauseesta voima jatkaa hoitoja lukuisten pettymysten jälkeen, kun toistin itselleni, että kunhan vaan jaksaa toistaa ja siirtää, kyllä jossain vaiheessa limikset ja alkiot ja tähdenasennot osuu kohdilleen ja tärppää.

Onnea muillekin hyvistä uutisista! :love:

Voi Siida, mua niin harmittaa sun ja Tinnun puolesta. Meillähän oli aika samassa vaiheessa raskaudet, Mamido tais olla myös siinä samassa silloin. Onneksi Mamidolla on nyt hyvät viikot jo menossa. Mä jotenkin haluaisin uskoa vielä sinun mahiksiin. Nyt on ollut sulla huonoa tuuria pitkään. Ehkä nyt kun olet saanut kiloja pois (vaikka et ylipainoinen ollutkaan, uskon sen vaikuttavan kuitenkin kaikkeen!) ja saat hemoglobiinin kohdilleen, ehkä seuraava hoito tehoaa, alkiot on laadukkaampia jne. Tsemppiä!!! Ja tsemppiä ihottuman hoitoon, uskon, että on todella tympeä vaiva :oops:
 
Hienoja ultrakuulumisia monella (y) Ja hyvissä ajoin ootte nähny sykkeet ultrassa :eek::)
Ja kiitokset tervetulotoivotuksista!

Tupsuli: Sitä on tuntenut jo pitkän aikaa olevansa hieman ulkopuolinen jo näissä hoitokeskusteluissa(kin), suurin osa kun onnistuu niissä ensimmäisissä hoidoissa ja itse on suurin piirtein ainut, joka on käynyt kuusi punktiota läpi.. Vertaistuki on ollut hieman vähäistä :(

Omaa napaa: Tunne että tää oli tässä sai vaan vkloppuna vahvistusta, kun tuli vähän verta ja samaan aikaan menkkajuilintaa, mitä ei ole ollut. Rinnat on normi lötköt, sinne hävis sekin ainut oire:cry:
Tänään pitäis postissa tulla digitesti. Aamulla tein digiovistesti liuskan, johon tuli vahva testiviiva, kontrolliviiva oli ihan olematon. Mielenkiintoista ettei enää tunnista(n) Eipä tässä muuta voi kävi miten kävi..

Sori kun en osaa oikein vielä kommentoida teille muille :oops:
 
Nyt käyty "virallisessakin" ultrassa. Oli hauska nähdä että tyyppi on siellä kasvanut perjantaista. Sydän siellä jumsutteli, vaikka nyt ei saatu mitään käyräkuvia ja kuultu mitään. Oli kyllä kiva se perjantain ultra kun sen jumpsuttelun kuulikin. Mulle on nyt tullu kaveriks hiiva... kävin hakemas jo viikonloppuna lääkkeen mut en uskaltanu ottaa ennenku kysyn lääkäriltä. Niissä meinaan luki et ei raskauden ensimmäisellä kolmanneksella, mutta voi kuulemma huoletta käyttää. Tänään töissä hauska tilanne: työkaveri kysy mihin lähden niin sanoin meneväni lääkäriin. Asiakas kuuli sen ja huusi "ai ooksä paksuna". Heti mietin et kuinka paljo mä oikein oonkaan turvonnu...
 
Tervetuloa joukkoon vienounelma, kerrothan mitä digi näyttää (y)
Onnea ultrakuulumisista!
Kyllä täälläkin rautavalmisteet värjää, silti kahden viikon spartoferin syömisellä noussut 111->121 :)
Mitä kuuluu Jonpalle??:)
Tänään olen pyykännyt ja viikannut vauvanvaatteita, huomenna ajattelin purkaa äitiyspakkauksen ja pestä lakanoita, tuntuu että jokapäivälle on puuhaa vaikka tässä olisi "loma" :D ystävä lähti tänään synnyttämään ihan yllättäen ennen laskettua aikaa joten tuli vähänkuin herätys, että nyt koti valmiiksi pikkuhiljaa!
Rv 35 <3
 
VienoUnelma...lämpimät onnittelut plussasta! Toivottavasti sun huolet on turhia ja siellä pieni tyyppi matkustaa mukavasti. Se alkuraskaus on jotain järkyttävän kamalaa ittensä ja oireiden kyttäämistä. Niin toivon, että teidän piiiitkä tie palkittaisiin nyt viimein pikkuihmisellä❤
Me ihmeen kaupalla saatiin eka ICSin viidennestä siirrosta tyttö, mutta lyhyenkin taipaleeseen on mahtunut pohjatonta onnentunnetta sekä sitte useampi menetys. 8alkiosta yksi vielä odottaa siirtoa....jos sieltä sulatuksen jälkeen vielä siirtokelpoinen on. Ehkä ensikuussa......

Onnea raskauteen teille odottavat mammat!

Toi kakan värjäytyminenhän voi olla kaikissa rautavalmisteissa sivujuttuna....en itekkään ihan täysin sitä uskonut, että ei imeytyis jos värjää. Tiiäppä sitte näistä tarinoista aina, kuinka totta mikäli on.
 
Viimeksi muokattu:
Shelterme, ihanat ultranäkymiset ollut :love:
Onko sinulla ollu pahoinvointia tai mitään muuta?

Jasmina, ootko tykänny siitä äitiyspakkauksesta? Ootko sinä seuraava synnyttäjä vai onko joku muu vielä pidemmällä?

Siida, kiitos! Kyllä tämä plussa oli ehkä shokki, kun sitä jo odotti että hoidot loppuu, on jo ihan täynnä hoitoja. Ja kävi mielessään prosessia lapsettomaksi jäämisestä. Voi olla aika moinen mielen myllerrys, jos tästä raskaus jatkuu ja joku/jotkut mahassa kasvaa!
Toivotaan, että siellä pakkasessa on sitkeä tyyppi! (y)
Meinaatteko, jos käykin ettei tuosta tärppää, nii aloittaa uuden hoidon?

On: Tein sen digin eilen aamulla ja se näytti 3+ (y) Tänään 5+5. Vähä tulee rusehtavaa lugejen seassa, mutta koitan pitää mielen tyynenä. Jotain siellä tapahtuu.

Millä päivillä, te jotka digin tehneet saitte tuon 3+?
 

Yhteistyössä