~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

frankie oon syönyt Multi-tabs raskaus ja imetys -tabuja jo vuosia, sillä ne sopivat kuulemma myös raskautta yrittäville. Mulle kans mainittiin foolihaposta jo ennen ku varsinaista yritystä oltiin aloitettukaan. Yritysvaiheessa söin r-vitamiineja epäsäännöllisemmin, mut nykyään oon muistanu kyllä lähes joka päivällisellä syödä tabun. Sen lisäks syön myös D-vitamiinia ja kalsiumia.

Toiveikas mullakin kynnet kasvaa nyt kauheeta tahtia. Johtuu varmasti raskaudesta ku vitamiineja oon syöny ennenki. Ikävä kyllä myös karvoitus on lähteny kasvamaan tuplanopeudella. Myös mahan päällä on jo selkeetä haituvaa. :alien:

Roope mulla kaikki raskaudet (nykyinen raskaus+2 varhaista keskenmenoa luomuna) on alkanu tavallista kovemman stressin aikana. Rentoutuessa ei plussan plussaa... Tällä kertaa meillä oli yt-neuvottelut ja kamala kiire yhden työprojektin kanssa, ku haluttiin näyttää, että meitä ei kannata potkia pihalle. Eikä mulla todellakaan pysyny ajatukset poissa raskautumisestakaan eli stressasin sitäki...

Toi influenssarokotus on mullaki kauheen ison harkinnan alla. Mies suhtautuu siihen epäluulosesti, mutta se ei varmaan oo perehtyny influenssan riskeihin. Itse en oikein osaa vielä päättää. Harmi ku kukaan terveydenhuollon henkilö ei oo sattunu mainitsemaan tosta mitään ni en oo muistanu ottaa puheeks...

Mandala
lle onnittelut 23 viikosta. Eikös tuo ollut yksi niitä tärketä rajapyykkejä? :)

Salamalle ja Toiveikkaalle hyvää ultrausta ja flowlle sujuvaa sokerirastusta!

Unohdin nyt varmaankin jotain mitä oisin vielä halunnu mainita, mut semmoista tää on. Kaikkea hyvää kaikille! :)

11+6
 
Mä tuolta odottajien jostain keskustelusta luin sellasta tietoa, että kaiketi se rv23 iso etappi onkin todellisuudessa rv24 sairaaloissa. Oli miten oli niin ihan hyvillä mielin, kiitos :)

Viikonloppuna taas tuli niin paljon vauvajuttuja juteltua kun molempien vanhemmilla vietettiin aikaa (ja mutsi oli ostanut ison kassin 62 kokoisia vaatteita :rolleyes:), että siitä innostuttiin mittailemaan koko kämppä siten, jotta uudet kalusteet ja huonekalujen järjestys on nyt selvillä jo miten saadaan tietokonehuone muutettua lapsenhuoneeksi ja tavarat uudelleen sijoitettua. Ja mies varsinkin niin innostui, että tänään lähdetään jo ikeaan ostamaan uudet kalusteet uutta järjestystä varten :D Pinnis ja hoitopöytä kyllä vielä jää kauppaan, mutta onpahan muu pohjatyö sitten tehty.Saa myös onneksi muutenkin vähän vaihdettua kalustetta ja ilmettä.
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Mä en sit ottanu sitä influenssarokotusta, lähinnä siltä kannalta mietin että oisko se lapselle vaarallinen, jos tulis mutta se ratkas kun kuulema ei, itellä vaan ois sitten tukala olo, ja kun se on joku hengitystietulehdus.. toivottavasti säästyis siltä tänäkin vuonna, kun en hirveesti oo ihmislaumojen kans tekemisissä eikä helposti muutenkaan pahoja kuumetauteja tms. oo tullu.

Ei multakaan oo mahamittoja vielä otettu, ja itelle ainakin vähän epäselvääkin missä ne rajat tarkalleen menee..alhaalta siitä luun päältä tuntuu niinku kovemmalta että sitä ei erota helposti ja toisaalta yläreuna on hiukan toispuoleinen, eli pitäskö mitata keskeltä vai korkeimmalta kohtaa?

En ollu tiennykään tollasesta omakustanteisesta seerumi-verikokeesta (NIPT termin oon kyllä kuullu mut luulin et tarkottaa just tätä kaikkien saamaa yhdistelmäseulaa)? Siis tutkitaan jotenkin vielä tarkemmin kun siitä minkä saa ilmaseks?

Roope82, oli se itelläkin ekoissa hoidoissa/siirroissa juuri näin että eihän sitä juuri muuta voinu ajatellakaan, mutta sitten kun niitä negoja oli jo muutama tullu niin kai siinä alkoi jo menettää sitä suurinta uskoo koko hommaan eikä enää sillee joka hetki jaksanu miettiäkään tai jännittäny enää niin paljoo.. esim. tää viimesin siirto meni ihan sillä ajatuksella että tyhjätään pakkanen ja siirretään vaan nopeesti se ainoo ressukka sieltä että pääsee sitte suunnitteleen seuraavaa hoitoo ja ehtii tehdä vielä saman vuoden lopulla...olikin sitten todella epäuskonen ja suorastaan tyrmistyny olo kun liuskoihin alkoikin sit hiljalleen piirtyyn se plussa.. että sen seuraavan hoidon (5.IVF..) alotus on nyt sitten kuitenkin hieman venähtäny :D
Niin en myöskään usko että siihen lopputulokseen vois millään ajatuksilla tai niiden puuttumisella tms. vaikuttaa.

SalamaT ja oliko joidenkin muidenkin ultrien ym. toimenpiteiden kuulumisia odotellessa!
 
Pahimmat pelot kävi toteen. Alkio oli oikeassa paikassa, mutta kehitys oli pysähtynyt pari vkoa sitten, ei sykettä. Se oli alle 3mm pitkä, pitäisi olla noin 1,5cm nyt 7+5. Spontaaneissa seurattaisiin vielä, mutta kun raskauden kesto on selvillä, tämä on selvä tapaus. Cytotecit labratulosten jälkeen (jotain vasta-aineita ainakin ottivat).

Mulle voi siis päivittää keskenmenon. Voikaa hyvin ja kiitos tuesta <3
 
Voi ei Salama, on tää niin helvetin väärin näiden hoitojen jälkeen joutua tuohon pisteeseen :unsure: :( Toivottavasti seuraavaan siirtoon tulee sitten SE teidän vauva, joka jaksaa pidemmälle. Olen tosi pahoillani sun puolesta. Mutta tule pian takaisin, jooko!

Tuosta sf-mitan mittaamisesta. Ilmeisesti se ois pitänyt tehdä jalat koukussa ja mahan korkeimmasta kohdasta (vauva voi olla epätasaisesti siellä mahassa kuitenkin), joten nämä nyt ei ihan toteutunut omalla kohdalla niin turha kaiketi sitä neuvolakortin takana olevaa taulukko noilla mittauksilla tulkita. Ehkä mä jaksan odottaa sinne rv28+ kun on seuraava neuvola.
 

Haikara matkalla
(y)


nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 4.8.2016
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
Lottainen - np-ultra 27.1. rv 11+5
Suvipilvi - nt-ultra 28.1.
Lottainen - neuvolapsykologi rv 11+6
lullaby - neuvola 1.2. - 27+5
hannuliini - neuvola 2.2.
flow^ - lääkärineuvola 4.2. rv 17+1
Lottainen - kontrollineuvola 8.2. - rv13+3
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
Suvipilvi - neuvola 10.2. rv 14+1
hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
Mandala - 3D/4D ultra 11.2. - 25+4
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
Caro87 - neuvolalääkäri 16.2.
Peppermint - lääkäri 25.2.
flow^ - rakenneultra 29.2. rv 20+5
Lottainen - neuvola 2.3. - rv 16+5
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. rv 20+0
Toiveikas81 - rakenneultra 23.3. - rv 20+6
flow^ - ä-polikäynti 24.3. rv 24+1


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Frankie mä söin foolihappoa vuosia jo yrityksen aikana kun luin että se se auttaisi ja olisi hyväksi. Käytössä olivat myös monivitamiini jota välillä ostin raskaus ajan vitamiinina. D ja E vitamiini, magnesium, sinkki, gelee royale.
Nyt sit raskauden aikana Multivita raskaus ja Multivita omegalive raskaus. Joka itse asiassa loppu viikko sitte, pitäs lähtä apteekkiin.
Ja tossa Multivitassa näyttäs olevan tuo foolihappo niin en oo sitä enää erikseen ottanu.

Roope ite oon kauhea stressaamaan kaikkea. En usko että sillä hirveästi on merkitystä onnistumisen kannalta, eiköhän siihen vaikuta ihan muut asiat. Tsemppiä (y)

Grey minäkään en niitä veriseuloja ottanut kun neuvolasta sanottiin että antaa vääriä lukuja kun kaksoset. Nt-ultra oli ok, siellä kätilö sanoi että on nykyään kaava jolla kaksosillekkin voi laskea ne riskiluvut ja käski sanoa nämä terveiset myös neuvolaan kun eivät tienneet. Puhuivat Minulle kyllä tuosta NIPT verikokeesta. Onko siinä jotku viikot millon pitää ottaa? En kyllä tiedä halutaanko.


Salama voi ei! On se niin väärin tämän kaiken jälkeen. Ensin annetaan toivoa ja sitten viedään matto jalkojen alta. Pahoittelut.

Kerroin aiemmin siitä paineen tunteesta alapäässä. Kävin sit perjantaina lääkärissä tk:ssa. Lääkäri teki pienen sisätutkimuksen ja sanoi että kohdunsuu tuntuu kiinteeltä ettei siellä ainakaan mitään vissiin vialla.
Katto valkovuodosta jonku näytteen ku kuulema vetistä, ei siinäkään mitään. Sanoin kyllä että koko ajan se on samanlaista ollut. Tunnusteli vatsan päältä ja 15+2 sano et kohtu samalla korkeudella kun yksösraskudessa rv 19.

Sanoi vaan että vatsa pitää saada toimimaan kunnolla jos johtuisi siitä. Itse en oikeen osannut paikantaa onko paine ulko vai sisäpuolella.

Aloin sitten miettimään että kun yritin käydä alkuviikosta vessassa änkäämässä:LOL: niin venähtikö siellä jotku lihakset jotka kipeytyivät.
No nyt on kuitenkin ollu jo vähän parempi.
Kyseli myös että supisteleeko, enkai minä tiedä miltä se tuntuu:oops:
Sanoi että maha menee kovaksi, mutta mulla se on koko ajan kova, varsinkin illalla. Oon sit yrittäny tunnustella sitä ja kuvitellut Nyt että jos mulla supisteleekin. Kun en osaa erottaa mikä on suolen toiminnasta ja mikä mistäkin. ...

Liikkuessa varsinkin öisin kun vaihtaa asentoa, alamahaa pistää jotenkin ja asento pitää vaihtaa niin että ei jännitä vatsalihaksia. Onko muilla tällaista?

Ja sokerirasitus meni ok. Kaks kertakäyttömukia litkua ja sit odottelemaan. Aika meni äkkiä ja eka meinas tulla huono olo mutta se meni ohi ja olo ihan ok. Huomenna tulokset. Yöllä ois janottanut hirveesti mut muuten ei mikää hirvee nälkä tullut.

15+5:love:
 
Nt-ultrassa käyty ja monesta suunnasta vaavelia katsottiin. Hyvältä näytti ja vastasi ihan viikkoja (nyt 12+4 ja vastasi 12+5). Niskaturvotus oli 1.1 mm joten sekin normaali ja kaikki raajatkin näytti hyvältä. Pituuskin oli normaali. Sydämen sykekin oli hyvä. Joten hyvillä mielin kaikin puolin. Nyt voikin sitten odotella seuraavaa etappia eli rakenneultraa 23.3. rv 20+6, jos joku voisi tiedon päivittää.

Salama T
olen pahoillani ja kovasti voimia!
 
Salama, voi ei kamalaa :( jaksamisia ja toivottavasti pääset pian takaisin tähän ketjuun. On kuitenkin hyvä että raskaus on alkanut.

flow, kyllä ite ainakin nyt selvästi huomaan kun supistaa. Maha menee kivikovaksi kauttaaltaan jatuntuu sellasena puristavana tunteena. Mullaki muutenki maha pinkee usein mut ei oo samanlaista. Mahaa kokeilemalla huomaa sit kun supistus menee ohi ja maha pehmenee.

Toiveikas, ihanaa että kaikki hyvin! Nyt voit sitten huokaista hieman :)

Me otettiin molemmat miehen kanssa influenssa rokotteet. Kuitenkin siihen liittyy riski ennenaikaiseen synnytykseen ja raskaana olevalle jälkitaudit voi olla vaarallisia.

Niin ja multa otettiin se kodun mitta viime kerralla neuvolassa. Tais olla pikkasen keskikäyrän yläpuolella.

Jos jollakin on vaunujen hankinta ajankohtasta ja ei oo kerenny niitä mistään hommata nii kantsii harkita tuolta lastentarvikkeesta. Käytiin tänää vaunut ostamassa ja siellä on tarjous että normaalihintaisiin vaunuihin saa 100e yllätysedun. Saatiin sit vaunutarvikkeita siihen mukaan ja sitteri myös vaikka just ja just menee pientarvikkeesta :)

Meinaatteko mennä synnytysvalmennukseen? Mua on alkanu synnytys vähän mietityttää niin varmaan olis hyvä jonkunlaiseen mennä. Sairaala niitä täällä ainakin järjestää eikä tarviis kun kerran käydä kuuntelemassa, joku video siellä myös katotaan.. :D

rv 24+5
 
Salama <3 olen sanaton.
Miten uskomattoman väärin.:cry:
Voimia ihan älyttömästi!

Mandala, tuolta listalta on nyt pudonnut joitakin tulevia tapahtumia, mm.mun pari juttua. Ne näkyy kyllä listalla jonka päivitin sivulla 64.:)

Mä oon sairaslomalla pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi.:(
Keskiviikkona on ultra, kovasti odotan. Ja torstaina pääsen onneksi akupuntioon synnärille, josko auttais pahoinvointiin.

Oon tosi pahoillani, en jaksa naputella tällä puhelimella pidemmin.
Onnea hyvistä ultrista ja tsemiä kipuihin jne.:)
 
No niin, nyt olen kerrankin koneen äärellä, eli pääsee kunnolla vastaamaan ihmisille.

SalamaT: :( Eikä, niin väärin. Paljon voimia ja jaksamista, tule pian takaisin tänne. <3

Mandala: Luulen, että rokotus oli ihan hyvä idea ottaa. Suojaa sitten lastakin syntymän jälkeen, vaikka silloin ei pitäisi enää pahin aalto olla. Mä otin jo viime vuoden puolella, hieman epäilytti, mutta sen verran kohtaan päivittäin ihmisiä että on isot riskit sairastua.

Suvipilvi: Mulla on myös mahan päällä haituvaa. Oikein järkytyin, kun neuvolassa kuunneltiin sydänääniä ja näin siinä samalla vatsani auringonvalossa. Kunnon valkoinen turkki mahan päällä. :confused::ROFLMAO:

Toiveikas: Onnea hyvin menneestä ultrasta, hyvältä kuulostaa kaikki! Nyt sitten pitkä odottelu rakenneultraan, mutta kyllä sekin sieltä vielä tulee. :)

Caro87: Taitaa jäädä synnytysvalmennus väliin, kun en TODELLAKAAN halua katsoa yhtään videota kenenkään synnytyksestä. :LOL: Tarinoita kyllä olen lukenut ja varmaan neuvoja löytyy netistäkin. Voihan se olla, että mieli vielä muuttuu.

ON: Nyt alkaa mieliala heittelemään, jos on yhtään nälkä tai on nukkunut liian vähän. Tänään kauppakierroksella tunsin suuret pirunsarvet otsan päällä, enkä todellakaan ollut mitään rakentavaa seuraa. Siinä hetkessä kun sain syötävää, muuttui ääni pehmeäksi ja ilme aurinkoisemmaksi. Yleensäkin on ruuan tarve kasvanut.

Mahakin kasvaa kasvamistaan, ja muoto on selvästi pyöristynyt. Omat topit ja t-paidat alkaa olla liian lyhkäsiä ja rullautuvat ärsyttävästi ylöspäin, paitakaupoille siis.. Muuten vatsa on kyllä kivan näköinen vaikka itse sanonkin, näyttää vaatteet kivalta päällä. (y)

Sormet syyhyää vauvaosastolle, kunhan sukupuoli selviää niin täytyy parit vaatteet hakea. Molemmille sukupuolille olen jo katsonut, mitä haluan ensimmäiseksi ostaa. Ja yksi collegehaalari menee kummallekin, yritän nyt vaan hillitä itseni rakenneultraan asti..

18+5
 
Sori Lottainen, käytin liian vanhaa listaa päivitykseen! Korjaan kun olen koneella.

Hyvä vinkki Caro, ollaankin menossa lauantaina Lastentarvikkeeseen. Niitä meidän valitsemia siellä ei taida olla välttämättä kuitenkaan.

Mä meinaan mennä varmasti siihen perhevalmennuksen synnytysluennolle vaikka mies ei töistä saa vapaata silloin. Mutta muita vaimennuksia tuskin tulee käytyä, en tiedä.

Flow ootko kokeillut sitä microlaxia jo? Toivottavasti alkaa suoli tyhjenemään pian, ettei tule peräpukamia.
Mulla jotenkin alkoi toimimaan melkein normaalisti ihan itsekseen vaikka duphalac loppui. Jos meinaa tulla takapakkia niin harkitsen sitä microlaxia kun duphalac ei saanut täysin mahaa toimimaan kuitenkaan.

Toiveikkaalle tosi paljon onnea hyvin menneestä nt-ultrasta! :)
 
Mandala Joo kokeilin microlaxia mut ei ollu minkäänlaista vaikutusta.. Kumma juttu, ihmettelin sitä lääkärillekkin. Sanoi vaan että joskus joutuu laittaa useamman mut en sit uskaltanut heti peräkkäisinä päivinä ainakaan laittaa.

Toiveikkaalle onnea hyvin menneestä Nt-ultrasta :love:
 
Harmi kun tämä kaksplus taas kikkailee ja mä en näe Misericordian liitettä.
Mutta kuitenkin toivotan tervetulleeksi tänne puolelle ja oikein paljon onnea plussasta - olkoon se nyt pysyvä (y):love:
Ja vau oikein täyden kympin alkio sinulla vielä tuo 5AA. Mä en edes tiedä minkä luokkainen kaveri mun mahassa tällä hetkellä on, mutta mulla ne pakkaseen menneet vaihteli 2-4 ja BB-CC muistaakseni. Mun klinikalla kuulemma todella harvoin edes näkee 5AA luokan alkioita, oiskohan kriteerit sitten tosi tiukat siellä.

Kyllä täytyy sanoa, että se mun tilaama raskaustyyny on koko rahan arvoinen. Sillä saa muovailtua telkan kattomistakin varten hyvän asennon mitenpäin vaan, tukee tosi hyvin. Ja vaikka kuvan perusteella luulin, että se on sellanen pitkä pötkö vaan niin kyllä se on ihan samanlainen kun saman valmistajan eri malli Doomoo Buddy.

Ja voi kääk tammikuu on ihan kohta ohi, tajusin sitä miettiessä, että vain kaksi kokonaista kuukautta töissä sitten enää :eek::cautious::alien:

23+2
 
R-vitamiinit aloitettu, ja jes, ne oli helposti nieltäviä! Nappasin Minisun-merkkiset vitskut. Olisin kyllä halunnut niitä paremmin vertailla, mutta ei siinä äkkiseltään ollut kuin Multitabseja, Minisuneja ja jotain kolmatta, ja apteekkari esitteli vitamiineja ihan tohkeissaan 10 min jollekin vanhemmalle pariskunnalle.

Tajusin, että olen käyttänyt jo kolme viikkoa pelkästään isompia rintsikoita ja kiristämättömiä housuja. Apua, mä en taida pystyä siis pitämään normivaatteita enää ollenkaan.

Edit: rv 9+6, huomenna neuvolalabrat.
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Kiitos Mandala korjauksesta.:)

Frankie, mulla on samoja. Musta oli positiivista et purkissa 120 (muistaakseni) tabua niin ei tarvii vähän väliä muistaa ostaa uutta purkkia.(y)

Onnea ja tervetuloa Misericordian!!:love:

Mulla on kommentointi ja kirjottelu vähän vähillä kun makoilen paljon ja kännykällä kirjottelu on niin ärsyttävää.:whistle: Ei jaksa olla koneella ees kotona. Pahaolo ja väsymys muuttuu pahimmilleen aina tälleen puolen päivän jälkeen, vaikka oon aamusta asti makoillut. Huoh! Alkaispa jo vähän ees hellittää että pääsis normielämään kiinni, perheen ja oman mielenterveyden vuoksi.
Huomenna onkin np-ultra, jee!

Ainiin Frankie, multakin jäi tosi nopeasti kovan turvotuksen vuoksi tavalliset housut nurkkaan. Leggareita ja muita mukavia vaan. Ja isommat rintsikat mäkin jouduin ostaa tosi ajoissa!:eek:

Mistä Mandala tilasitkaan sen tyynyn? Kuulostaa tosi hyvältä.

Hyvä kun tutkittiin Flow ja toivotaan et suolen parempi toiminta nyt auttais.

Itse en oo vielä miettinyt vauvan vaatteita tai tarvikkeita, enkä synnytysvalmennustakaan. Tää kun on vielä niin alussa..:)

Lottainen sohvanpohjalta rv11+4

Muoks. Ainiin. Mites oliko täällä muita ylipainoisia odottajia? Miten seuraatte painon kertymistä/kertymättömyyttä?
Itsellähän tosiaam liikakiloja ennestään, laihdutin paljon pois ennen hoitoja mut niiden aikana paukkas n.10kg takas!:confused: Niin nyt yritän että paino ei nousis yhtään. (Ja tähän on siis neuvolan hyväksyntä)
Aika helppoa nyt, kun ei oikein mitään saa syödyksi..mut mites myöhemmin..
 
Lottainen toivottavasti helpottaa pian edes tokalla kolmanneksella sun olotila!

Tilasin sen tyynyn jollyroom.fi sivulta, varmaan kyllä löytyy muualtakin. Suosittelen kyllä jotain muuta ostospaikkaa, koska tilasin sen 7.1. jolloin sitä piti olla niillä varastossa. Noh sain tiedon, että ovat lähettäneet sen 14.1. (VASTA) ja se tuli kuitenkin 'vain' Ruotsista niiden keskusvarastosta niin silti siinä kesti joku viikko tulla perille. Ehdin nille laittaa jo kyselyäkin, että ovatko toimittamassa sitä jalkaisin...!

Mutta ajatella, ihan vasta se sinäkin plussasit, ja nyt jo nt-ultra :love:

Muoks: varasin sen 3D ultran nyt sitten kun semi inhimillinen hinta tuolla Felicitaksella. Harmi kun mies ei pääse mukaan, mutta toivottavasti se lisämaksullinen CD sisältää sitten videokuvaakin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
MISERICORDIAN Onnea ja tervetuloa :) Ihan huippu blasto!! Meillä kyydissä nyt 3CC, paremmista ei tärpänny/tuli kohdun ulkoinen. Kuvaliite ei aukea ei mullekaan :(

LIA Sulla valkoinen turkki, mulla musta :D Kaikkea kamalaa nää hormonit saakin aikaan. Jotku on hehkeimmillään, minä en.

SALAMAlle voimia ja haleja!!! Olen sanaton! Epäreilua!!

FLOW Mulla ainakin limakalvot niin kuivat ja turpeat, että se saa paineen tunnetta aikaseks. ihan kuin koko värkki tipahtaa kohta.

LOTTAISELLE tsemppiä oloihin! Sais jo helpottaa. Sitkeä pahoinvointi :O

FRANKIE hyvä että hait vitamiinit. Vertailin joskus ja ei niissä isoja eroja ole pitoisuuksissa. Hintaero on aikamoinen, kun jotain pitää ottaa 3tbl päivässä :O Mulla nyt multivitan raskausvitskut, mutta hoitojen aikana ja vuosia ennen hoitoja syötiin miehen kanssa lifestä ostettujä täsmävitamiineja maksimiannokset (fooli, sinkki, seleeni, d-vit, b-vit ja välillä myös a ja e).

MANDALA Me mietittiin oman klinikan berra AT:tä 4D ultraan, mutta hän sanoi ettei lääketieteellisesti tarvetta sellaiselle ja rakenneultra on tarkempi niin käytiin sitten ylimääräisessä rakenneultrassa hällä. Esikoisen kanssa käytiin Brunolla 4D:ssä ja koko dvd on pelkkää videoo paria pysäytystä lukuunottamatta. Toivottavasti poitsu ei aikuisena pahastu, kun hänestä ei ole liikkuvaa kuvaa ;)
Hyvä, että tyynysi on ollut apuna ;) Täällä buddy on korvaamaton!!!
Hauska tuo teijän sisustusvimma. Pientä vastaavaa meillä ilmassa, mutta hiljaa ja hitaasti. Miestä joutuu patistaa, mulla ei fysiikka kestä mihinkään ja esikoinen hyppii tiellä. Kunhan jotain saa tehtyä ennen syntymää...
Sf-mittaa ei ole mulla vielä otettu. esikoisen kanssa ruvettiin mittaamaan rv22 alkaen. Siitä kaks eri mieltä, että kannattaako. Eri mittaajien erot toisiinsa samasta kohdusta voi olla 2-3cm. Mutta jos aina sama mittaaja niin näkee kyllä kohdun (sikiön) kasvua. Loppupuolella tosin pienentyy, jos vauva ehtii laskeutua.
Liitoskivut taitaa olla ne nivusissa ja luissa ja ytimissä olevat kivut ja kohdun kasvun (kannattimien/ripustusten) kipua ne mahassa olevat repäsyt ym. Eivät ole kivoja vaivoja. Mulla sellanen olo, että takiainen per.... ja toisessa nivusessa. Sekä ihan, kun olisi pyöräillyt pitkän tauon jälkeen 20km.

Huomenna sokerirasitus ja paukkuu etappi rv24. Eipä tuo etapilta tunnu, kun mahdollisuus terveeseen elävään lapseen vielä toooosi pienet, jos syntyis ja yrittäisivät pelastaa. Pidän siis jalat ristissä vielä ainakin 6 viikkoa. Pikkasen hirvittää, kun kivuliaita supistuksia edelleen ja itse sekä 2 siskoa synnytty keskosina ja yksi siskoista synnyttänyt keskosen. Onneksi oma esikoinen täysiaikainen ja normaalin kokoinen. Josko tämäkin..
Ensi kuussa on pelkopolin kätilökäynti ja rv36 lekurikin samaiseen paikkaan. Nopeaa toimintaa, kun aika tuli samalla viikolla, kun oli nla-käynti :)
Mulla jo kolmas emätintulehdus. Nyt kokeilen toista lääkettä, josko se auttais.
Ruokaa napaan ja sit paastoamaan, kääk! Pitää varmaan kans teipata jääkaapin ovi ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä