~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kylläpä haunooraa koetellaan, ei pelkästään tilanteen epävarmuus vaan myös klinikan käytös. Mulla todettiin 5+6 ultrassa todennäköinen tuulimuna eikä annettu oikeastaan mitään toivoa. Viikon päästä näkyi alkio. Uskon, että hyvin varhaisilla viikoilla tehtävät ultrat ovat haastavia, mutta ihmetyttää, että faktoina esitetään asioita, joiden tilan pystyy toteamaan kunnolla vasta seuraavassa ultrassa.

Kop kop, hyvä että syy löytyi ja että pikkuinen oli kunnossa. Jännitävää ajatella, että seuraavassa ultrassa pieni jo liikkuu, jos kaikki on mennyt hyvin.

Tsemppiä Mandalalle, lullabylle ja Henrietalle tuleviin ultriin!

Meillä oli eilen eka neuvola ja 1,5 tunnissa saatiin valtava määrä esitteitä ja papereita. Olin vähän pettynyt siihen, että koko tapaamisen tarkoitus tuntui olevan, että he saavat meiltä tarvittavat asiat tiedostoihinsa. Meiltä ei kyselty oikeastaan kuin viralliseen protokollaan kuuluvat asiat, vaikka toki tosi ystävällisesti ja selittäen. Olisin kaivannut enemmän mahdollisuutta keskustella kaikista niistä tunteista ja tuntemuksista, joita tähän epävarmaan alkuraskauteen on liittynyt. Mukavaa oli kuulla, että asiassa kuin asiassa voi soittaa terveydenhoitajalle, joka sitten tarvittaessa ohjaa eteenpäin. Ja pcosin takia sain lähetteen sokerirasituskokeeseen.

Meidän tulevat jutut ovat ultra klinikalla 27.10. (10+6) ja nt-ultra 9.11. (12+5). Toistaiseksi on samat oireet kuin aiemmin eikä vuotoa ja jos näin jatkuu niin yritän sinnittellä seuraavaan ultraan asti. Koko loma meni hoitojen ehdoilla eikä se oikein tuntunut lomalta, joten yritän nyt nauttia pe-ti minilomasta Berliiniin sen minkä väsymykseltä ja huonolta ololta pystyn.

 
haunoora on kyllä todella surku, että vuotaa noin kovin :( pidän silti sulle peukkuja pystyssä, että kaikki menisi parhain päin!!

Peppermint mä olen kuullut joiltain kavereilta, että se eka neuvola tuntui lähinnä stasi-kuulusteluilta, jossa elintapoja yms tiedusteltiin. Tuntuu jotenkin holhoavalta ja typerältä keskittää niin paljon aikaa asioista kyselemiseen, vai onko tosiaan niin paljon äitejä keltä 'tarvitsee' tiedustella tms, en tiedä. Itseä lähinnä ainoastaan tässä alkuraskaudessa kiinnostaa mitä maha-asukkaalle kuuluu ja voisin neuvolakäynnit alusta asti keskittää pelkästään siihen, kaikki muu elämän järjestäminen ja oleminen menee aivan itsekseen sen lisäksi.
En tiedä mitä paikkakuntia ne on missä automaattisesti kuuluu ultra ekaan neuvolakäyntiin. Tämä ei liene kuitenkaan toteutus Helsingissä jos olen oikein ymmärtänyt.

Mä olen huomannut nyt töihin takaisin mentäessä, että aamulla kun joutuu lähtemään liikenteeseen niin huono olohan siitä tulee. Jouduin ratikassa nieleskelemään vaikka söin bevita keksiä siinä matkan aikana. Kun olin koko viikon kotona niin sai loikoilla aamulla sängyssä telkkaa katsoen niin ei kyllä useinkaan tullut samanlainen huono olo. Päivisin tai iltaisin ei edelleenkään ole mitään ongelmaa.

Ja kyllähän se jännitys nyt alkaa pikku hiljaa hiipimään kuitenkin :D ei töiden tekeminen ole nyt päällimmäisenä ainakaan mielessä. Tai en oikeasti tiedä onko se jännitystä huomisesta myös kun pitää kisu viedä hammaskiven poistoon ja lääkärikäynnit on meillä herran vanhetessa tulleet kröhöm mielenkiintoisiksi... :rolleyes:

8+2
 
Sain eilen caprilonia joka auttais tähän ettei vuotoa tulis niin paljoa. En tiedä onko se syy sille että jääkö se veri nyt tonne johonkin kohtuun? Eikä valu pois ja siks tällä hetkellä supistukset on sitä luokkaa ettei tiedä miten tästä selvii hengissä..

Mainitsinkin aikasemmin että mulla lapsettomuus laukassu vaikean masennuksen ja kesällä käytiin todella pohjalla. Tänään tapasin hoitajan kenen luona käyn viikottain ja hän oli sitä mieltä että paras olis jos menisin hetkeks osastolle yrittämään kasaamaan itteeni. Pää on siis aivan todella kovilla enkä pysty lupaamaan miehelle enkä kenellekkään, etten mitään pahaa tekisi ittelleni.
Nyt sit oottelen täällä psykiatria joka tekee päätöksen osastosta.
Ajatus että oon hullujen huoneella näiden supistusten ja verenvuodon kanssa on ihan mahoton mutta kai se nyt on pakko vaan, ettei romahda taas täysin :/
Tää ei nyt varmasti kuulu tänne ollenkaan mutta liittyy niin vahvasti meidän lapsettomuustaisteluun nää mun mielialahommat. Miestä käy sääliksi kun eniten että joutuu taas katsomaan kun vaimonsa vajoo niin alas kun ihminen voi vajota :(

Jos tonne hullujen huoneelle meen niin luen vihdoin kaikkien teidän kuulumiset kunnolla läpi :) toivottavasti teillä menisi paremmin <3
 
Haunoora pidä itsestäsi nyt huolta! 'Hullujen huone' on niin karu termi. Pystyisitkö kuitenkin olemaan itsellesi armollinen ja ajatella sitä tärkeänä osana siinä että pysyt henkisesti kasassa, ihan sama missä tai miten se tapahtuu. Ainakin siellä on ihmisiä koko ajan lähettyvillä mikäli fyysisissä oireissa tapahtuu jotain uutta. Tuon kaiken läpi käyminen on varmasti sanoin kuvaamattoman raskasta jos on valmiiksi jo henkisesti rikki. Aivan valtavasti voimia sinulle! <3
 
Mandala on se kauheen karu termi. Viimeks siis olin kirjaimellisesti kesällä hullujen huoneella eli suljetulla koska muualla ei ollu tilaa ja kokemus oli ihan hirveä. Nyt onneks pääsin osastolle joka on tarkotettu masentuneille ja on avo osasto joten enhä tuolta saa nyt enempi sitä apua mitä ite tarvii :)
Ainakin paremmalla mielellä oon nyt tuonne menossa hetkeksi :)
Kiitos hirveesti <3 eiköhän elämä ala taas voittamaan jossakin vaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja Mandala
On niin kauheasti ollut tekemistä etten ole kerennyt kommentoimaan. Luin kyllä teidän kuulumiset :).

Tulin vaan nopeasti kertomaan, että ultrasta juuri tultu ja kyllä siellä edelleen elämää oli. Kovasti liikku ja huiskutteli. Olo edelleen epäuskoinen kun oireita ei ole vieläkään tullut :)

Rv 10+0
 
Kyllä siellä elossa oltiin <3 1,69cm (laitteen mukaan vastasi vko 8+1) pitkä kaveri siellä köllötteli ja sydänäänet kuunneltiin, kyllä piti silmäkulmaa pyyhkiä siinä vaiheessa :D

Lääkäri sanoi että tuskin kannattaa ennen nt-ultraa rampata ultraan. Mutt en mä tiedä selviänkö neljä viikkoa olla ilman :D eli kyllä doppleri alkaa kiinnostaa kyllä aikalailla itse asiassa.
 
Mandala: joo, se eka neuvolakäynti on pelkkää esitietoa.. Ja stadissa ultrat vain muutamassa neuvolassa, sama homma espoossa ja vantaalla. Sit ku suurin osa lekureista on tk-lääkäreitä, jotka neuvolassa vaan 1-2pvää/vko niin tietäähän niitten ultrausosaamiset. Plus ne ultrathan on sairaaloiden poistokappaleita.

Rupesin kans tänään miettii kotidopleria ;) oishan se helpompi ja halvempi kuin jatkuvat ultrat. Nytkin se helpottais, mutta tiiän, että alta rv12 turha kuunnella ees.

Täällä pötköllään aina ku voi. Jonkun verran menkkajuilimista, mutta vuoto ei oo onneks lisääntynyt. Pelko persiis, et hematooman vuotelu vie sikiönkin. Tuntuu turhauttavalta mennä ensi viikolla neuvolaan tässä tilanteessa :/
 
Mulla kaveri sanoi, että oli kuunnellut ennen nt-ultraa ääniä. Hän on kyllä todella hoikka eikä mahassa mitään ylimääräistä ole varmasti silloin ollut. Mulla on ilman tätä ajoittaista turvotustakin pieni pömppis, että en tiedä vaikuttaako.
Tutkin just netistä noita, mutta vaikea sanoa mikä olisi paras kun ei välttämättä viitti ihan halvinta eikä myöskään kalleinta ostaa.

Toivotaan kop kop että hematooma vaan vuotaa ittekseen ja vaavilla silti kaikki hyvin <3

Mulla näky siinä kohdussa, asukkaan vieressä, sellanen ympyrän muotoinen 'läiskä' jota lääkäri pyöritteli jonkun aikaa ja mietti että mikähän se on. Oli kuitenkin vähän isompi läiskä kuin itse alkio. Lääkäri puhui murteella ja höpötteli vähän kuin itsekseen sitä pyöritellessä, mutta höpötteli istukasta ja mahdollisesta vuotokohdasta yms kaikesta. Tosiaan ei täyttä varmuutta mikä se voi olla, mutta ei kuulemma ole mitään syytä huoleen koska tuossa mittakoossa se voi olla melkein mitä vaan. En usko että se kuitenkaan on se mistä mulla tuhruaa koska olisi useampi sentti halkaisijaltaan eikä mulla mitenkään kovasti tuhrua.
Joten tietenkin sitten ihan pieni sellanen kysymysmerkki jäi mieleen tästä hyvästä, minkä takia tekisi mieli käydä uudessa ultrassa esim parin viikon päästä jolloin olisi silti vielä parisen viikkoa nt-ultraankin.
 
Dopplereista vielä, että ebay:sta löytyy aika hyvän hintaisia dopplereita eikä pelkästään sitä Angelsounds laitetta mitä raskauskeijussa yms myydään. Esim Sonoline B Fetal Doppler on vain 27.99 puntaa. Tästä laitteesta sanotaan, että äänet voi kuulua '8-10 gestation weeks' eli kaiketi sitten rv10-12. Tosin lukenut netistä nyt, että rv9 on ääniä jo jotkut kuulleet.
Hitto pitäisköhän sitä laittaa tilaukseen jos ensi viikolla alkais kokeilemaan hmmmm..

Ai niin ja siitä monisikiöraskaudesta + veriseuloista. Lääkäri sanoi, että erityisesti mun tapauksessa kun toinen on hiipunut pois (oli ultrassa enää noin 4,5mm pituinen eli kutistunut viime kerrasta), niin seulat voi antaa vääriä hälyjä. Jos molemmat olisi elossa niin olisi jotain laskukaavoja millä voisi tulokset laskea, mutta nyt ei ole mun tapaukseen mitään. Eli lääkärin mukaan mun on luultavimmin tyydyttävä vain pelkkään nt-ultraan :confused: kyllä mä ainakin kaikki mahdolliset testit haluaisin ottaa, joten tämä kyllä tuntuu aivan liian old school:lta mun makuun..
 
Viimeksi muokattu:
Olitko sillä AT:llä? ;)

Tuli mieleen siitä seerumiseulasta, että suurin osa siihen kai menee ja suurin osa taitaa mennä ultaankin vasta silloin rv11-13 tietämättä sikiöiden määrää.. Hmm..luulis, että noissa surkastumistapauksissa ehtii vielä surkastua lisää ennen verikoetta ja ultraa että antais realistisemmat vastaukset. Mä googlailin enkä löytänyt asiasta kuin duodecimin artikkelissa olevan maininnan asiasta sekä thl:n koulutusdiat koko seulasta jossa mainitaan, että mm ivf ja monikot nostaa tiettyjä arvoja.. Kyllähän sä sen seulan saat, jos tahot: et mainitse toisesta neuvolassa ;)

Lähettääkö me suomeen ebaystä? Verkkokaupassa ois joku suoraan puhelimeen.. Ja jokunen torissa ja huuonetissä. Ei oo kellään kaverilla ollu koskaan, että vois kysellä kokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Joo AT:llä olin :)

Molemmat lääkärit antoi tulostuksen mukaan mitä kuulemma neuvola arvostaisi, niissä siis mainitaan myös mm. monikkoraskaus. Ja joo niinhän ne monet voi tietämättään mennä seulaan!

http://www.ebay.co.uk/itm/CE-FDA-Certified-Contec-SONOLINE-B-3MHz-Hand-held-Pocket-Fetal-Doppler-Monitor-/301736542415

Tuo näyttäisi toimittavan Suomeen, joten toi on kyllä vahvasti ostolistalle menossa tällä hetkellä. Näköjään menee tavalliset AA paristot, joten ei tarvi ostella erityispattereita erikseen.
 
Ei ole hinnalla pilattu :D Kiitos linkistä!!!

Mielenkiintonen tuo seulahomma monikoissa. Onko sun printissä lähdettä? Tahtoisin perehtyä aiheeseen enempi :)

Kestokuvotus jatkuu, illalla meinannu laatta lentää. Ruoanlaitto on hankalaa. Miehen mielest hyvä merkki tää olo.
 
Siis ne tulostukset mitkä molemmasta ultrasta sain mukaan oli vain lääkärien ultrasta kirjaamaa selostusta, eli en valitettavasti saanut mitään erityistä tietoa mukaan tuosta seula+monikko-jutusta. Toivottavasti on sitten sellainen neuvolatäti kuka osaa myös asiasta selittää tarkemmin, koska kyllähän se kiinnostaa. Kai sitä voisi silti sitä seulaa ottaa, mutta yrittäisi sitten olla panikoimatta jos hälyyttää.

Mietinkin, että jos sen seulan jättää tekemättä niin olisiko esim mitään järkeä otattaa se NIPT tutkimus itsekseen yksityisellä? Ilmeisesti sitä ei kunnallisella oteta ellei niskaturvotus ja seulat hälyytä? Mutta mutta, voikohan tuokin sitten hälyyttää väärin niinku se perus seula?? puuh täytyy muistaa neuvolassa kysyä.

Sitä ennen taidan tänään pistää tuon dopplerin tilaukseen :D

Edit: no laitoin tilaukseen. Tulee näköjään Kiinasta, sen takia varmasti noin halpakin :D tilausvahvistuksessa luki estimated delivery Thu. 22 Oct. - Thu. 12 Nov! no todellakin kyllä toivon että se tulis ensi viikolla eikä sitten vasta marraskuussa sillä viikolla kun ne perhanan nt-ultrakin on :ROFLMAO::eek:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Ihanaa Mandala ja Caro että kaikki hyvin!! :love:

Maksoitko luottokortilla Mandala ton dopplerin? Ite oon niin varovainen tilaamaan netistä tai oon kyllä suomalaisilta sivuilta tilaillu mutta en ulkomaisilta. Toivottavasti tulee pian ja pääset jumputusta kuulemaan :)

Oon noita testejä tehny ja ei ne oo tasavahvoja kontrolliviivan kanssa, se pelottaa!! Torstai aamuna tehty viiva oli ja sen jälkeen ovat olleet haaleempia... Huh! Yritän laittaa kuvan mutta huomennahan se selviää, en vaan halua luopua taas :(
 
Voi Henrietta, toivotaan parasta, että pissa olisi vaikka vähän haaleempaa tms, helposti voi pienetkin erot vaikuttaa!! mä huomasin noissa sofeissa pari kertaa sen, että mä sain jostain syystä tummemman viivan niihin kun testasin aamupäivällä uudestaan.
Saatko verikokeen tuloksen huomenna siis? Pidän peukkuja sulle pystyssä hurjasti!! <3

Ja joo mä olen kyllä vuosia tilaillut kaikkea mahdollista ympäri maailmaa ja se on varsin helppoa tuon paypal:in kautta, jota nytkin käytin. Mun mielestä paypal:lla niinku luottokorteillakin on se sellanen turva, että jos sua huijataan niin ne seivaa tilanteen. Mulla on duunin puolesta AMEX työjuttuja varten niin kerran soittivat sieltä asiakaspalvelusta, että sun kortilla on jotain kummallisia tapahtumia havaittu. Kuulemma Zalandolta tilailtu jotain ja mitä lie muutakin siinä sitten oli :D en siis ollut itse tehnyt mitään näitä mutta sain uuden kortin ja he selvittelivät asiaa kai eteenpäin.
 
Menin täällä osastolla pyytämään, että muiden labrojen kanssa otetaan hcg arvo. No ei oo vielä tullut mutta soittelin klinikalle muissa merkeissä ja kysyin mitä arvo pitäis olla, kuulemma yli 10 000. Tieto lisää tuskaa koska koko aamun ollu rauhallinen olo ja sellanen että selviää perjantain ultraan asti. Nyt alko pelottamaan ja ahdistamaa aivan valtavasti ! Tänään siis ehkä saadaan jo selville, että onko menny kesken :/ onneks todellakin oon täällä koska en tiedä miten pystyn ottamaan tiedon vastaan jos ja kun huonoja uutisia tulee..

Verta tulee siis aivan hirveesti. Yökkö toi yöllä sellasen kunnon vaipan.... :'DD hyytymiä ei kuitenkaan ja välillä taas tulee vain paperiin eli ota tästä nyt selvää! Kivut taas pahenee vaan ja yritän kitkutella Panacod+Burana yhdistelmällä hengissä..

Oon yrittäny alkaa jo suunnittelee seuraavaa siirtoa joka taitaa meillä olla alkioadoptio ulkomailta jostain... Taistelutahto on siis osittain palannut, että lapsettomaks en suostu jäämään mutta samalla mahdollinen seuraava raskaus pelottaa melkeen yhtä paljon kun ajatus kokonaan lapsettomasta elämästä :/ tää raskaus on tähän asti ollu jotain niin hirveetä. Mieskin otti sairasloman kun ollaan kumpikin aivan loppu henkisesti tähän kaikkeen :(

Mutta ihanaa että oli tänne ilmestynyt hyviä ultrakuulumisia <3
 
Onnea hienoista ultranäkymistä, ketkä nyt saanu hyviä uutisia!

haunoora, toivotaan parasta nyt kuitenkin vielä! Ja samoin minäkin vaihtaisin hoitopaikkaa niin pian kun mahdollista jos jotain ihmeen uhkailuja alkais tulla.. :eek:

Mä en mitään testejä oo viittiny verikokeiden jälkeen enää tehdäkään, kun oon lukenu just että se saattaa haalistua jossain vaiheessa kun hcg:n määrä ikäänku ylittää testin "käsityskyvyn". Ja tosiaan, se virtsan laimeuskin voi vaikuttaa yllättävän paljon..

Täällä on karseesta yöstä jotenkin selvitty, jotain kuratautia tuntunu olevan paljo liikkeellä. Mieskaveri oli maanantaina kipee, kaikki tuli ulos samaan aikaan molemmista päistä ja mulla meni viime yö vähän väliä pöntölle ravatessa ja lavuaariin nojaillessa.. Aamusta mietin että pakko perua tältä päivältä se uä ja jos sais siirrettyä parin pv päähän, mutta eipä löytyny mistään papereista mitään numeroo mistä ois saanu jonku ihmisen puhelimeen, pari jotakin toimimatonta automaattinumeroo vaan! Neuvolan linjatkin aukes vasta myöhemmin. Oli siis pakko raahautua kipeenä sinne. Onneks aamusta on jo olo fyysisestikin helpottunu, nyt pystyy jo varovasti juomaan kupin kahvia ja palaset leipää.. ja onneks pääsin porukoiden kyydillä sinne ettei tarvinnu kävellen lähtee hoippuun ja ehkä pyörtyileen matkalle.

Kaikki kunnossa, ja laps näytti olevan oikein aktiivisellakin tuulella <3 en kyl tuntenu mitään liikkeitä vielä vaikka anturilla painettiin. Tosi paljo ne nykysin mittailee vaikka mitä ja tutkii elimiäkin jne. ku viimesin kokemus onnistuneesta nt-ultrasta on jostain vuodelta 96 :D sain mukaan oikein 3D kuviakin, mitä ei siihen maailman aikaan vielä ollukaan.
Nt oli pieni, 1,2mm ja laski ne MOM luvut heti siinä uä:n jälkeen. Down riski oli 1:11000 (iän takia korkeempi) ja muiden esim. Edward ja Patau syndroomien jotain 1:100000 luokkaa. Eli ei aiheuta lisätutkimuksia. Viikot vastas nyt 12+1.
Niin ja myönnettäköön että tulihan sitä eilenkin taas käytyä neuvolassa kuuntelulla, kun jotenki ollu huolissaan viime päivien oireiden vähyydestä.. kyllä se nakutuksen kuuluminen vaan helpottaa :) sinnittelen edelleen siis ilman omaa doppleria ja jään odotteleen josko pian liikkeitäkin alkais tuntee.. kuvitelmaa taitaa olla kun sunnuntaista lähtien ihankun välillä tuntus hetkittäin sellasta värinää kohdun seudulta.. ehkä se oli kuitenkin sitä alkavaa kuratautia ja ilman liikkumista :D
Ite en myöskään oo uskaltanu tilata netistä mitään kun kotimaisilta sivuilta, vaikka kyllähän tollanen laite linkissä missä oli erillinen se doppleri-osa on varmaan parempi käyttää kun esim. se angelsounds, mikä mullakin oli.

Edelleen on heikottava ja väsyny olo, mut kai se tästä pikkuhiljaa....suurin huolihan oli tietenkin se mitä tällänen mahdollinen norovirus tms. sikiölle tekee. Se ei kuulema oo vaarallinen, kun heti aamusta totakin tietty tuli googletettua.

Seuraava aika neuvolaan ja lääkäriin ois 2.11. (14+5) ja rakenne-uä 10.12. (20+1). Tohon seuraavaankin kuuhun tuntuu olevan iäisyys, eli varmaan tässä välissä tulee kyllä muutamat kerrat neuvolan ovee kolkuteltua.. toivottavasti klinikan ultria ei enää tarvis (vain sitten jos äänet ei joskus kuulu).

12+0
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
haunoora ... 3.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Maria_V ...
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016

Tapahtumia tulossa :)

Henrietta- - ultra 15.10.
haunoora - ultra 16.10.
Mandala - neuvola 21.10. - rv9+3
iinukka1 - ultra 27.10. - rv11+4
lullaby - neuvola+lääkäri 2.11. - rv14+5
Peppermint - ultra - rv10+6
iinukka1 - neuvola 23.11.
Peppermint - np-ultra - rv12+5


Maaliin päässeet :love:
 
Henriettaaa ootko jo käynyt ultrassa??

haunoora saitko verikokeen tulokset jo?

Aanis on ollut hiljainen viime aikoina myös, onhan kaikki niin kuin pitääkin?

Mulla nämä hommat vaan pyörii päässä ja töissäkin voi netissä pyöriä ihan liian kanssa, joten välillä ei tule kyllä työhommista mitään :D
 
Heips! Tänään päivällä kun yritin kakata niin sen jälkeen iski taas se melkein tajunnan vievä kipukohtaus, hyvä että ultraan ehdin kun tuskissani sängyssä pyörin ja mietin jo ambulanssin kutsumista..
Kipujen syyksi ultrassa löytyi oikealta puolen keltarauhaskysta joka varmaan ponnistelusta ärsyyntynyt ja vuotanut ja siitä kivut. Nyt pitäis saada kakka kulkemaan ilman ponnisteluja, mitäköhän tuotetta sitä vois ostaa? Vinkkejä?
Ei saa muutenkaan rankkaa liikuntaa harrastaa nyt. Tolle kystalle ei mitään nyt tehdä, seuraillaan miten se kehittyy. Harvinaista mutta voi olla vaarallista jos jotenkin räjähtäis vatsaonteloon. Hb katottiin, se oli 139 eli aikas hyvä :)

Sitten siellä myös pieni alkio näkyis oikeassa paikassa ja pienellä jo sydän sykki vahvasti :love::love::love::love: Seuraava ultra olis 26.10 (8+0)
 

Yhteistyössä