Kiitos ihanat tsempeistä!
Olen täällä jotenkin niin paniikissa, etten oikein tajua nyt yhtään mitään. Pelottaa että oliko sittenkin kohdunulkopuolinen, kun mitään ei torstaina ultrassa näkynyt ja silti kivut on kovat (tosi kovien menkkojen kaltaiset) ja siis mitään ei vuoda sen torstain tunnin hulahduksen jälkeen! Päivystyksestä vaan käskevät seurata tilannetta. Mut mä en muutenkaan luota enään kenenkään ammattitaitoon, koska niin vääriä ohjeita olen saanut näissä kahdessa raskaudessa muutenkin.
Kopkop tsemppiä ultraan!
Mandalalle voimia olla ajattelematta liikoja, tiedän on vaikeaa, mutta varmasti menee hyvin!
Haunooralle kanssa voimia tilanteeseen ja lepoa! Sen olen huomannut, että meillä Suomessa käsketään heti siirtojen jälkeen elää normaalisti kuin muualla maailmassa suositaan rauhallista olemista ja lepoa yms. Eli nyt nautit sohvalla olosta ja miehen huolehtimisesta.
Henrietta, kipujen osalta koulukuntia on monia, toisten mielestä raskauden ei missään nimessä kuulu sattua (lankakakipuja lukuunottamatta) ja toisten mielestä kuuluu kaikki kivut. Kipu vielä kun on suhteellinen käsite, niin on vaikea arvioida mikä on sitä normaalia ja mikä ei. Esim. Cytotecista varoiteltiin liian vähän, koen sen edelleen niin epäreiluksi varsinkin kun kohtu oli kiinni ja repi itseään auki. Ja mulla on mielestäni korkea kipukynnys. Nyt kuitenkin seuraa kaikkia vatsakipuja täysin eri tavalla kuin aiemmin, en enää edes muista miltä "normaalit" menkat tuntuu