~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onpas upeeta @kirsillevauva kerrankin jollekkin hyviä uutisia vuodoista ym. huolimatta.. toivotaan että nyt on sit vaan niiiin sitkee sissi et kestää matkassa vielä sen 7kk ainakin! :love:
@Ramiina sta varmasti kaikki huolissaan.. toivotaan että on iloinen syy poissa oloon.. mutta ainahan se laittaa miettimään.

Mulla oli eilen heti aamusta "erilainen" maha.. muksu on siis päättänyt kääntyä nyt kyllä jotenkin eri asentoon.. toivottaasti vaan akselin ympäri, ns. toiselle kyljelle.. mutta oon kyllä vähän väliä varma että on nyt kuitenkin sen pääntä ylös nykäissyt vaikka th oli sitä mieltä että on niin napakasti jo alhaalla että tuskin.. On taas tossa ylhäällä möykkä (missä pää oli sillon kk sitten) mutta vois toki olla peppukin joka vaan toiselta sivulta siihen keikahtanut.. kantapää mikä seikkaili toisessa kylessä on kavonnut.. toisaalta nivusiin ja häpyluun päällä sulee aika kovia muksauksia, tuskin olis nyrkit.. tai en tiiä.. mutta en kyllä tiiä miten (poikittain jotenkin) pitäs olla et ne olis kantapäät.. sit kuitenkin myös navan korkeudella pöyryää.. ihan mystistä, en ota yhtään selvää... Nyt sit mietin et pitäskö soittaa neuvolaan oisko niillä tällä viikolla jotain pika väliä missä tsekata toi asento (muutoin vasta ens to käynti) vai hössötänkö turhaan.. Eilinen oli muutenkin jotenkin tosi nuiva päivä, en tiiä, ei mitään syytä mutta ihan mollivoittoinen.. ehkä johtui just tuosta kun huolestuttaa/mietityttää toi asento nyt.. Jännä muuten miten vaikka oon pessyt 60 asteessa niin lähinnä just pakkauksen vaatteista silti lähtee silittäessä sellanen kemikaalejen löyhkä.. (n)

37+4
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020




Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen ... kätilönvastaanotto ...16.9
Domi ... neuvola ... 19.9
Aislinn83 ... lääkäri laaja ... 25.9
millionnea ... terveydenhoitaja ... 30.9
shelterme ... rakenneultra ... 1.10
Rusakkonen ... lääkäri ... 7.10
Aislinn83 ... rakenneultra.. 21.10


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
.
 
Ei muuten ole maailman ketterin olo konttailla lattialla ja leikata kangasta!!! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Pitäis saada aikaseksi niitä pinnasuojia.. Tarkoittaa siis demonejen tainnutusta.. kun ompelu koneen kaa tulee aina kiukku!!!! Toissa päivänä "treenasin" sen verran että äitin luona saumurilla tein vähän kestoliivisuojia.. mutta eihän sekään nyt ihan mennyt niin kun stömpsöössä.. Sitä kuvittelee aina et eihän se oo kun hurauttaa.. heh.. Toki se saumuri kyllä nyt oli oikeesti varmasti huollon tarpeessa niin jumitteli vähän vielä normaalia enemmän mutta... Saa nähdä mitä tästä tulee, ei oo ees äiti apuna! :LOL: (Domi 37-v)

37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
No niin, nyt hetki aikaa ei molemmat kädet vapaana, vauva uinuu vaunuissa poikkeuksellisen kauan.

Ekana onnea @kirsillevauva!! Ihania uutisia! Jännityksellä olen sun käänteitä seurannut! Nyt on kaikki peukut pystyssä, oikein hyvältä vaikuttaa <3

Meillä vauva on nyt 7 viikon ikäinen ja arki rullaa omalla uudella painollaan. Tyttö on ihana ja viihtyy sylissä ja tissillä mainosti - ei paljon ole vapaahetkiä siitä touhusta! Isoveli 8v on hyvin ylpeä, mutta varmasti välillä kaipaa / kaipaisi yksityishuomiota äidiltä. Yritän parhaani...

Tyttö syntyi kolmikiloisena sektiolla perätilan vuoksi. Kauan pohdin, onko se sektio vai perätilasynnytyksen yritys, mutta sektioajatus toi rauhallisemman mielen. Kääntöyritys ei tehnyt mitään. Sektiopäätökseen vaikutti se, että kaiken aikaa kaikki olivat sanoneet ja mitanneet vauvan isoksi viikkoihin nähden. Olin jotenkin ihan varma, että synnytyksen koittaessa tyttö olis jotain yli nelikiloinen. No, paino syntyessä oli 3030g, tosin olivat viikotkin vasta 39+6. Mutta tuskin olis neljää kiloa ylittänyt.

Sektio jännitti lopulta aika paljon, enkä voi sanoa, että olis ollut miellyttävä kokemus, vaikkei sattunutkaan varsinaisesti minnekään. Vauvan ensirääkäisy oli ihana, ja vaavin sai rinnalle heti, se auttoi. Tosin vähän myöhemmin alkoi pyörryttää ja tuli huono olo, sit vauva meni miehelle. Kipuja oli sen jälkeen kohtuullisesti, kaikki oli kestettävissä, mutta pahin oli toka yö, kun suolistojumi iski pahasti ja vatsaa väänsi niin, ettei voinut kuin kävellä edes takaisin. Vauva nukkui putkeen tunteja ja jäi varmasti liian vähälle ravinnolle, kun maitokaan ei ollut oikein noussut kunnolla. Jouduttiinkin siitä sokeriseurantaan vielä 3 yöksi lastensairaalan puolelle. Se oli rankkaa, oli peti vain äidille, ja herätä piti syöttämään pullosta korviketta 3h välein, ja lisäksi pumppasin kovasti, että oma maito nousis. Ei tullu juuri nukuttua. Ja lämpöä oli 31 astetta yötä päivää siellä huoneessa! Onneksi sokerit nousi hyvin ja päästiin sitten kotiin viilentymään! Kotona en sektiohaavaa juuri enää muistanut, normaalisti toiminut siitä saakka.

Tunnistan @Domi nuo pelkofiilikset, vaikka itsellä oli jo toinen lapsi. Mutta esikoinen oli pikkukeskonen ja asui sairaalassa ekan kuukauden, söi vain pullosta, ja siitä on 8 vuotta, niin tuntui nyt, kuin olisi ollut ihan ensikertalainen. Eikä sairaalassa opastettu MITÄÄN, koska en ollut ensikertalainen... Muutenkin kuulemma esim. kylvetyksistä on kokonaan luovuttu. Ja tuolla Espoon Jorvissa olisivat laittaneet mut mielellään kotiin jo seuraavana päivänä sektiosta! Heillä on sellainen tehostettu kotiuttamisprojekti... Huh, sanon minä! Onneks mun sektio siirtyi myöhäisiltapäivään, niin eivät voineet kotiuttaa seur. päivänä. Ois muuten ne sokeritkin jäänyt huomaamatta ja ties mitä ois käynyt! Ei kukaan siellä opastanut imetysasioissa tai oikein missään muutenkaan. Kaikki piti itse kysyä, ja eri hoitajat neuvoivat eri tavalla... Että sellaista.

Mutta kotona kyllä kaikki tuli sitten ihan luonnostaan, on meillä naisilla sellainen hoitovaisto!
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020




Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen ... kätilönvastaanotto ...16.9
Domi ... neuvola ... 19.9
kirsillevauva.... ylimääräinen ultra ja itralipid-tiputus...24.9
Aislinn83 ... lääkäri laaja ... 25.9
kirsillevauva....neuvola....27.9
millionnea ... terveydenhoitaja ... 30.9
shelterme ... rakenneultra ... 1.10
Rusakkonen ... lääkäri ... 7.10
Aislinn83 ... rakenneultra.. 21.10


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
.[/QUOTE]
 
@MaiMei, kiitos ja oli kiva kuulla vauvakuulumisia.

Mä oon sairaslomalla tämän viikon ja nyt ultrasta niin voimaantuneena, että käyn asunnon kimppuun. Pitää raivata tilaa vauvalle meidän huoneeseen, joka tarkoittaa yhden vitriinikaapin hävittämistä Katson kaikki kirjat läpi ja vien suurimman osan kierratyskuskukseen, jos ei joku tuttu halua. Suunnittelin, ettei alkuun hankittaisi vauvalle pinnasänkyä, vaan hankittaisi vain ensisänky, sellainen pyörillä kulkeva. Huoneen sisustaminen on melkoinen haaste, kun mulla on c-pap-laitekin uniapnean takia ja sen pitää olla sängyn vierellä.

@nyuu, sun pelot ovat ihan luonnollisia! Itsekin olen joka raskaudessa odottanut sitä maagista 24 viikkoa täyteen, että vauva voisi jäädä henkiin :) Eikö sinullakin ollut vuotoja tässä raskaudessa? Toivon totisesti, ettei niitä enää minulle tule!
 
@kirsillevauva ihana et kaikki oli hyvin <3 nyt nauti lomasta ja lepäile ja rakenna pesää:love: mähän vuodin kolme viikkoa, mut sit loppui ja luojan kiitos ei oo enää vuodot jatkunut! Toivotaan et sullakin ne oli siinä!

Me ostettiin eilen eka pieni body vauvalle! :love: Vähän haaveilen noista Minna Parikan pikkasista tossuista, et sellaset kävisin nappaamassa vaaville kans:D
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
On kyllä jotenkin hiljaseks mennyt tää ketju, liekkö nyt se face-ryhmä rajoittaa vai onko syksyllä vaan kaikilla niin paljon muuta, tosi monta ketkä ei oo aikoihin mitäänkirjoitelleet.. harmi..

37+5
 
@Domi mikä faceryhmä?:eek: Sitä mistä täällä sillon oli puhetta, ni eipä sinne kukaan liittyny ja se kuoli kasaan ennenkuin alkoikaan, et sinne ei oo keskustelu siirtyny:p

Mut hiljaista kyl on! Ei itelläkään vaa oo mitään uutta kerrottavaa, en viitti joka päivä samoista peloista valitella:D uusii plussanneita ois kiva saada tälle puolelle! Onneks @kirsillevauva liittyi tänne ja toivotaan et perässä tulis joitakuita muitakin :love:
 
Mulla ei kuulu mitaan muuta kuin tyota. Joudun tekemaaan jopa 13-tuntisia tyopaivia ja tyoskentelen 6-7 paivaa viikossa. On kylla ollut hermot menna... tiimin jasenet menevat kotiin tasan klo 17 ja mina jatkan jopa iltakymmeneen, ja sitten kotiin, jossa olen ollut jopa vasta 1:20am ajomatkan jalkeen ... kun kuulemma en saa rasittaa tiimia ja itse olen tiimin vetajana koeajalla. Onkohan ihan oikein raskaana olevalle...

24+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Mulla työt ja esikoisen hoidon aloitus on verottanut kummasti tätä someaikaa :D

Onnea @gemmy prinsessasta :love:

Hienoja uutisia sinullakin @kirsillevauva :love:
Toivottavasti vuodot pysyy poissa!

Yllättävän luonnollisesti se vauvan hoito sit menee kun pääsee kotiin @Domi :) Meilläkään ei ole pieniä lapsia suvussa, joten ihan nollasta piti alottaa, mutta kyllä sitä kummasti osaa vastata vauvan tarpeisiin..
Voi inhottava jos vauva nyt kääntyikin väärinpäin vielä näin loppusuoralla :eek: Ymmärrän kyllä et mietityttää..

Kiva kuulla teidän kuulumisia @MaiMei :love:

Tsemppiä @nyuu noihin fiiliksiin! Mulla on ollut sama juttu et kunhan ensin rakenneultrasta saa puhtaat paperit ja sit sinne viikolle 24 pääsee ni voi vähän huokaista helpotuksesta :) Et hyvin ymmärrän noi mietteet!

Voi tsemppiä päiviin @Rusakkonen Ei kyllä ihan oikealta tunnu et yksi tekee hulluna töitä ja muut normaaleja päiviä, vaikket olisi raskaanakaan :eek: Onneksi viimeistään äitiysloman alkaessa noi hullut päivät loppuu, tietty jaksaminen on varmasti kortilla sinne asti. Ikävä tilanne (n)

Jouduin jäämään sairaslomalle supistelujen ja alavatsakipujen vuoksi, jotka säteili reisiin asti monta päivää. Kävin lopulta synnärillä, siellä vauvalla oli onneksi kaikki hyvin ja kohdunkaulan mitta oli 4cm (y) Silti määrättiin panadolia ja lepoa loppuviikko, ettei vaan provosoida nyt liikaa tuota alakertaa...
Hyvä ehkä näin sillä olen ollut tosi kipeänä töissä ja kärsinyt kovista liitos- ym.kivuista, mutta ei ole oma pää antanut lupaa mennä lääkärin pakeille valittamaan.. Nyt tuli niinkun vauvan voinnin vuoksi tää saikke, niin tietysti hän tulee ykkösenä ja vedän oikeasti lepoa. Ja sitä kroppa on kyllä vaatinutkin!
Ai niin ja meillä vauva tönöttää istuma-asennossa edelleen et toivottavasti ymmärtäis nyt jossain kohtaa kääntyä niin kun kuuluu. Perätilasynnytys ja sektio kuulostavat kumpikin huonoilta vaihtoehdoilta nimittäin :unsure: Toki vauvalla on tässä onneksi vielä 10 viikkoa aikaa kääntyillä :) Mutta jäi kyllä jo mietityttämään..

Tänään 25+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@kirsillevauva paljon paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love::love: Hyvä että olet nyt levossa ja saat rauhallisin mielin keskittyä itseesi ja vauvan hyvinvointiin!

@MaiMei kiitos synnytyskertomuksesta ja paljon onnea vauvasta. :love: Varmasti on ihanaa tämä uusi arki.

@Domi varmaan aika erikoisen tuntuista nuo asentovaihtelut:love: (siis meinaan että kun itse ei vielä tunne vauvaa ollenkaan massussa) ja ymmärrän huolenkin ihan täysin. Soititko neuvolaan?

Mulle kävi niin etten edes koskaan muistanut liittyä sinne faceryhmään. :unsure:
Mulla on ollu läppärin latausjohto rikki jo pitkään ja en ole uutta saanut muka hommattua..:ROFLMAO: eli pelkän puhelimen varassa joten kirjoittelu joskus jää siitä syystä vähemmälle. En saanut kai aikaa yksityiselle kun kaikki täys, ne lupas järjestää jonku ajan ja ottaa yhteyttä muttei ole kuulunut nyt mitään. Kai pitäs soittaa perään ettei vaan ole joku aika varattu ja viestiä vaan ei ole tullut.

@nyuu ihana kun ostitte jo pienelle bodyn. :love: Sä vissiin tunsit jo liikkeitä? Mä en vieläkään tunne mitään, onkohan tää normaalia... nyt 15+3.

@Rusakkonen mun mielestä toi ei ole reilua sua kohtaan nyt, oot jo pitkällä kuitenkin raskaudessa joten ei tunnu hyvälle ajatella että paiskit töitä iltamyöhälle pitkiä päiviä ja vielä ajomatkat kotiin päälle...
 
@nyuu aah, okei.. no sit ei muuten vaan oo juttua.. :)
@Rusakkonen onpa tosiaan epäreilua tuo työmäärä.. miten siellä muuten äityislomalle pääseen?
@BlackCat kiva kuulla sinunkin kuulumisia.. ikävää että supistelee ja olet joutunut sairaslomalle, mutta toivottavasti lepo nyt rauhoittaa tilanteen.. onko työsi miten fyysistä? Ei tosiaan noilla viikoilla vielä väliä miten päin on.. kekii ajaa maailmanpyörää vielä vaikka miten.. :)
@Aislinn83 itekkin oon kyllä huono kännytkällä mitään kirjottelee ym. joten ymmärrän kyllä.. En soittanut neuvolaan, kun jotenkin päivällä asia ei niin mietityttänyt, mutta illalla kyllä taas ahdisti ja mietitytti asia, niin taidan tänään kuitenkin soittaa (jos vaan muistan just sillon kun on vaan 1h soittoaika) Jos ne jossain välin vois vaikka nopee vilkaista tai sanois jotain "rauhoittavaa", kun toisaalta mietin sitä että sanoi sillon puoltoista viikkoa sitten ettei usko et enää kääntyy kun tuntuu niin napakasti olevan, mutta kun nyt vaan kyllään noita liikkeitä ja mietin et mikä osahan tää on nyt kun puskee tästä ja mikä tää ja.. äh.. enkä tietenkään ota selvää..:rolleyes:

37+5
 
@nyuu, ostitteko sukupuolineutraalin bodyn vai pojalle?

@Rusakkonen, siellä Englannissa on varmaan aika erilainen työkulttuuri kuin täällä, mutta ihan pähkähullulta tuo työmäärä tuntuu, oli maa mikä hyvänsä. Huolehdi kuitenkin hyvinvoinnistasi, vauva ja sinä olette nyt etusijalle :)

@BlackCat, ikävä kuulla supisteluista. Kovin aiaksita vielä!

@Aislinn83, mitä siellä maanantaina tutkitaan?

Itsellä kiva saikkupäivä. Kävin uimassa ja seuraavaksi jatkan kaappien raivausta. Ette usko mikä määrä taloudessa, jossa on 3 teinityytöä, on kenkiä ja takkeja! Alkaa voimia olemaan viikon saikuttelun jälkeen ja maanantaina jo kiva mennä töihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hei kaikille piiiitkästä aikaa!!! Tulin pitkän ajan jälkeen vähän kurkkaan tänne että miten menee, ja mikä parasta @Domi vihdoin teillä ollaan raskaana, ja ihan loppusuoralla jo!! Aivan mahtavaa, onnea paljon <3 :love:
Täällä varmaan paljon uusia, niin yhteisesti paljon onnea kaikille plussista, ja leppoisaa odotusta (y):love:

Ja moni vanha tuttukin jo synnyttänyt, eli onnea kaikille:love: Aika on kulunut niin hirveetä vauhtia.

Entiiä kuinka moni mut muistaa, mut täällä kiireinen vauva-arki rullaa hyvin. Meidän Nooa poika kasvaa älytöntä vauhtia, ja on iloinen menevä ja sosiaalinen 8kk veijari :)

Kaikkea hyvää kaikille!! ja hirmusesti tsemppiä juuri plussanneille!:love:
ON tää vaan niin parasta!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@kirsillevauva otin vaan tähän väliin omakustanteisen ultran kun panikoin onko kaikki kunnossa, rakenneultraan viä matkaa lokakuu loppupuolelle.

Sit mietin semmostakin että onko teistä kukaan määräaikaisessa työsuhteessa? Mä teen nyt äitiysloman sijaisuutta, tehnyt vuoden ja sitä ennen tehnyt kesälomasijaisena ym osa-aikaa tekevien ylijäämätunteja, sairaslomia eli määräaikaisia soppareita kirjoitettu maaliskuusta -18 lähtien samassa firmassa. Äitiyslomalainen palaa nyt tässä viikon perästä takaisin mutta tekee vain 50% työaikaa eli mä saan edelleen jatkaa sitä hänen toista 50% vuoden loppuun jonka jälkeen hän saa taas päättää mitä tekee, alkaako tehdä täyttä vai jatkaa tota määrää, plus tietysti muuta lisäystä tohon mulle tulee loppuvuoden ajalle. Nyt murehdin että ei varmaa tartte odottaa että mun sopparia jatketaan ku pitäs alkuvuodesta jäädä pois ni sen jälkeen jos tämä työntekijä päättääkin vuoden lopussa että jatkaa sitä 50% vaikka kesään tai kesän loppuun tms mihin nyt jatkaakin... raskauden takiahan ei saisi määräaikaista pätkästä vaikka äitiyslomalle jääkin jos samat työt vaatii sijaista edelleen eli mullekkin pitäs palkata sijainen. Mitenköhän nää mahtaa käytännössä toteutua..
 
Soitin nyt sit sinne neuvolaan ja sainkin soitosta tunnin päähän ajan jossa pikaisesti tsekattiin siis vaan tarjonta.. kyllä se vaan oli mukelo minua koijannut ja majaili pää alaspäin, ilmeisesti siis vaan peppuaan heiluttelee eripuolille josta oon hämäytynyt.. tai onhan se pieni mahis et on välissä käynyt toisin päin mutta tuskin. Nyt olevinaan oli just niinkun viimeksikin ja heti kun tulin kotiin löytyi se "kadonnut" kantapääkin taas tonne toiseen kylkeen.. edelleen kyllä ihmetyttää se yhden illan jumputus tuolla ihan alhaalla, mutta kai ne sit vaan oli nyrkit.. En saanut yhtään moitteita kun olin et sori nyt vaan kun vaivasin ja olikin "turha käynti", vaan olivat ihan et totta kai pitää soittaa ja tsekata jos siltä tuntuu..
@An1z81 kiva kuulla että teillä menee hyvin pikkusen kaa.. aika rientää tosiaan.. ei uskos et kohta 2vk la:han!!! :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Jatkan nyt vielä yhen kerran tätä yksinäistä asento pähkäilyäni :LOL: sori varmaan jo kyllästyttää kaikkia.. mutta siis on kyllä nyt taas aivan 100% varmasti tänä aamuna eri asennossa kun eilen ultratessa!!! Koska nyt taas tuolta kyljestä/vatsansivusta jossa olevinaan on (aina asentoa ultratessa ollut) noska ja siitä sit selkäranka, niin sieltä puskee sellasta uloketta ei ei kyllä oo mahdollista jos selkä sinne päin on!!!! Mutta kai se pitää luottaa vaan et se tosiaan vaan "kääntelee kylkeä" ja se pää pysyy alhaalla. Ei voinut eilen olla sit tossa asennossa niin ei niin paljoo ihmetyttäs.. mutta nyt siis lopetan kyllä liian pähkäilyn.. :ROFLMAO: Tänä iltana pitäs ihmisten ilmoilla käydä.. Siis työkavereiden kaa mennään syömään, sellaset ns. "läksiäiset".. he ei kumpikaan päässeet niihin miun vauvakutsuille, vaikka oli kutsuttu niin. Tulevat eka meille pällistelemään vauva juttuja (itse siis ehdottivat) ja sit mennään ravinteliin syömään.. Pitää siis kai ihan "naama kammata" tässä sit vielä kerran :cool: (kerran oon ripsiväriä laittanut sen jälkeen kun työt lopetin :D) Toisaalta on sellanen et ei jaksas kiinnostaa olo (siis ihan kiva nähdä heitä mutta että muuten mennä ihmisten ilmoille, mikä erakko?) Mutta uskon et on sit lopulta ihan kiva vaikka vähän kehtuuttaakin aluksi.. Eilen on syntynyt ainu "vauva tuttu" joka itseasiassa on meidän mukelon pikkuserkku :love:.. en tiiä vielä tarkemmin, tyttö sieltä piti olla tulossa..
Onko kellään muulla muuten ollut tätä rannekanavaoireryhmää loppuraskaudesta joskus? En nyt siis sinällään tosiaan kehtaa valittaa kun ainut vaiva mitä koko raskaudessa ollut, eli pientä, mutta kyllä on vaan niin ärsyttävä.. nytkin tahtosin viel neuloo omalle ja sit tolle syntyneelle jotain pientä (on kyllä jo jotain mutta) mutta kun ei oikein kykene.. Sormet on niiiin puutuneet etenkin tälleen aamulla ettei meinaa taipua ees ja sit jos muutenkin neuloo tai jotain tekee missä pitää koukistaa ja olla ote (esin veitsellä leikkaaminen) niin johan puutuu ja menee pökkelöksi.. Niin ni siis lähinnä olisko mitään vinkkiä mikä auttas yhtään? Oon koittanut venytellä ja jotain mut ei oikeen vaikuttas auttavan.. toki lepo vissiin ois se juttu.. mutta pakko ees väkisin vähän yrittää tehä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Oon tässä aatellut et ens to olis aika kiva päivä synnyttää 19.09.19.. :LOL: pitäsköhän rueta jotain rehkimään et alkas supistelee :D
@hillan_kukka mitäs tuntemuksia siellä?!!!

37+6
 
Hei! Kirjoittelin keväällä, kun 1. IVF:n 3. PAS toi plussan. Valitettavasti tuo päättyi varhaiseen keskenmenoon 6. viikolla ja tuon jälkeen pakkanen oli tyhjä. Ensimmäisen IVF-kierroksen saldona siis yksi kohdunulkoinen ja kaksi kemiallista.

Nyt elokuussa lähdettiin toiseen IVF-kierrokseen, ja tuoresiirrosta jälleen plussa. Alkaneen raskauden mukana tuli kuitenkin paha hyperstimulaatio. Olin viikon sairaalassa ja nyt useamman viikon saikulla kotona. Kolmen pieleen menneen raskauden jälkeen olen melko varovaisesti suhtautunut tähän raskauteen (etenkin kun HCG nousi hitaammin kuin kevään kemiallisessa), mutta tänään (6+1) hyperin kontrolliultrassa näkyi oikeassa paikassa oleva alkio sekä hento syke! :love: Ensi viikolla seuraava hyperin kontrolli, samalla näkee taas alkion tilanteenkin.

Olen nyt lueskellut palstaa taas uuden kierroksen startattua. Tuntuu että kaikki ovat jo hirmu pitkällä, @kirsillevauva taitaa olla ainoa alkumetreillä oleva lisäkseni. Toivottavasti tuolta hoitopinosta tulisi pian lisää täydennystä.

Mieluummin tänne kirjoittelen kuin tuonne toukokuisten ryhmään, tuntuu että luomusti plussanneet suhtautuvat niin kovin eri tavoin raskauteen ja mahdolliseen keskenmenoon kuin pidemmän polun kulkeneet.

Voisin siis tulla varovaisesti listalle:

2. IVF, ensimmäinen ja 7.5.2020.
 
@rouvaNiisku ihana saada sut tänne ja osanotot keskenmenosta :( itelläkin kun niitä on ”siunaantunut” jo se neljä matkanvarrelle, niin huomaa miten tosi monella on hankala ymmärtää miten eri tavalla sitä suhtautuukaan koko raskauteen. Itellä ei just tulis kysymykseenkään mitkään helmikuiset2020-ryhmät:D

Ja tosi vähän tänne on uusia liittynyt! Vähän harmi...(n) mä ja @Aislinn83 oltiin samaan aikaan ja sit nyt sä ja @kirsillevauva. On sit @Karhurouvanen joka kans sai hyvii uutisia vähän aikaa sitten ultrassa ni oisko hänkin tälle puolelle liittymässä piakkoin?:love:
 
@Aislinn83, mä olin määräaikasessa työsuhteessa 2006, kun kupus syntyi. Ei työsuhdetta jatkettu enää äitiyslomalla ja en osannut sellaista edes vaatia. Voisit olla yhteydessä liittoon, jos mietityttää?

@rouvaNiisku, tervetuloa mukaan ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! Aika samoissa tosiaan mennään.

Vähän huolettaa, miten selviän töistä. Nukuin eilen monen tunnin päikkärit ja silti yöllä 14 tuntia (olin hereillä osan aikaa). Esimies on onneksi tosi ymmärtäväinen ja tietää keskenmenoista ja ymmärtää, että menen vauvan ehdoilla :) Tavattiin keskiviikkona kun vein poissaolotodistusta.

Nyt jänään ensi viikkoa. Tammikuinenhan keskenmeno tapahtui 8+0 ja vuoto oli 7+5. Nyt 7+1. Kumpa selvittäisi viikosta kunnialla, vois sitten varmaan jo huokaista hetkeksi. Nuo rajapyykit ovat vaikeita!
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea ja nyuu
@kirsillevauva otin vaan tähän väliin omakustanteisen ultran kun panikoin onko kaikki kunnossa, rakenneultraan viä matkaa lokakuu loppupuolelle.

Sit mietin semmostakin että onko teistä kukaan määräaikaisessa työsuhteessa? Mä teen nyt äitiysloman sijaisuutta, tehnyt vuoden ja sitä ennen tehnyt kesälomasijaisena ym osa-aikaa tekevien ylijäämätunteja, sairaslomia eli määräaikaisia soppareita kirjoitettu maaliskuusta -18 lähtien samassa firmassa. Äitiyslomalainen palaa nyt tässä viikon perästä takaisin mutta tekee vain 50% työaikaa eli mä saan edelleen jatkaa sitä hänen toista 50% vuoden loppuun jonka jälkeen hän saa taas päättää mitä tekee, alkaako tehdä täyttä vai jatkaa tota määrää, plus tietysti muuta lisäystä tohon mulle tulee loppuvuoden ajalle. Nyt murehdin että ei varmaa tartte odottaa että mun sopparia jatketaan ku pitäs alkuvuodesta jäädä pois ni sen jälkeen jos tämä työntekijä päättääkin vuoden lopussa että jatkaa sitä 50% vaikka kesään tai kesän loppuun tms mihin nyt jatkaakin... raskauden takiahan ei saisi määräaikaista pätkästä vaikka äitiyslomalle jääkin jos samat työt vaatii sijaista edelleen eli mullekkin pitäs palkata sijainen. Mitenköhän nää mahtaa käytännössä toteutua..

Mä olin määräaikaisena 1.5 vuotta ennenkuin tulin raskaaksi. Työnantaja vakinaisti, koska mun tapauksessa uusia henkilöitä otettiin samaan tehtävään samaan aikaan vakituisiksi, kun mulla ketjutettiin 3 määräaikaisuutta. En ollut kenenkään sijainen, mutta työsopimuksessa luki sijaisuus. Mun tapauksessa työnantaja toimi väärin ja korjasi asian, koska työvoimalle oli pysyvä tarve. Sun tilanne on hieman hankalampi, koska olet nimetysti jonkun äitiysloman sijainen. Toisaalta jos työvoimalle on pysyvä lisätarve, määräaikaisten sopimusten ketjuttaminen on laitonta. Sijaisuuden syy (kenen sijaisena olet) pitää lukea työsopimuksessa. Laitan pari linkkiä, joista saat lisätietoa.

https://laaka.fi/perattaisten-maaraaikaisten-tyosopimusten-ketjuttaminen/

https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/lakimies-vastaa-voiko-raskaus-paattaa-maaraaikaisen-tyosuhteen/

https://www.tasa-arvo.fi/-/maaraaikaisen-tyosuhteen-jatkamatta-jattaminen-raskauden-takia-tas-215-2017-annettu-26-3-2018-
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa

Yhteistyössä