@Noran , onnea hyvistä ultrakuulumisista! Noi alkuraskauden ultrat on aina niin jännittäviä, kun sitä pientä ei itse vielä voi aistia.
Samoin
@Domi, ihanaa että kaikki on kunnossa! Istukkakin hyvässä paikassa.
@Rusakkonen , joko sulla oli varhaisultra? Joskus aiemmin kirjoittelit siitä, kuinka piinaavaa sen odottelu on. Niin se todella on, helpotus on valtava kun se etappi on onnellisesti takanapäin. Synnytystapaa on vielä aikaa miettiä rauhassa. Muistaakseni synnytät Englannissa? Onko sinulla tietoa paikallisista käytännöistä? Suomessahan suositaan alatiesynnytystä, jos sille on turvalliset edellytykset, mutta alatiehen ei myöskään ketään pakoteta. Mulla esikoinen tuli kiireellisellä sektiolla, kun avautuminen jämähti paikoilleen. Nyt tulee synnytystapa-arvio rv 36, ja olen ajatellut että jos tarjonta on hyvä, koko sopusuhtainen eikä lääkärien mielestä kohdun sektioarpi aiheuta huolta, lähtisin uudelleen alateitse yrittämään, mutta jos epäilyksiä on, en kyllä lähde riskejä lapsen suhteen ottamaan.
Siitä väsymyksestä vielä, mua on väsyttänyt koko raskauden ajan ja niin taisi olla viimeksikin, rautaa kyllä syön ja hemoglobiini ei ole kääntynyt laskuun - ferritiinistä en tiedä. Luulen että mulle vain on ominaista että raskauden aikana levon tarve on selvästi normaalia suurempi.
@Mandala , kiva lukea vauvakuulumisia!
Mäkin arvelen että voi olla työntäyteisempää kuin esikoisen aikana, jolloin oli vain yksi jolle piti osoittaa kaikki huomio - toisaalta nyt on ihan eri lailla käsitystä siitä miten hommat hoidetaan kuin viimeksi.
Vähän jännittää miten imetys lähtee sujumaan kun 2-vuotias häärää ympärillä samalla, mutta eiköhän se arki omiin uomiinsa asetu.
@love- nuo sf-mitat on kyllä aika epätarkkoja kokoa ennustamaan, mullakin viime raskaudessa neuvolassa arveltiin että on suurikokoinen muksu tulossa, mutta ultrassa olikin ihan normikokoinen - ja syntyessään täysiaikaisena 3042 g. Toki sf-mitan seuraamisessa on se iso hyöty, että voidaan nähdä miten tilanne kehittyy aiempaan verrattuna.
@atvk87 hurjaa että sullakin on jo noin lähellä pienokaisen tapaaminen! Pitääpä käydä tiiviisti seuraamassa, milloin siellä alkaa tapahtua!
Taas on ollut sen verran kirjoittelutaukoa että juttua on kertynyt paljon! (Hienoa että palsta on aktiivinen!) Pitää lähteä tästä nukkumaan joten valitettavasti jää tälläkin kertaa monien vaiheet kommentoimatta, mutta kaikki olen kyllä lukenut ja olen täysillä hengessä mukana!
Omat kuulumiset lyhyesti: aika pitkään sain niitä liikkeitä odottaa, mutta nyt jo monta viikkoa on pieni ollut hyvin aktiivinen ja varsinkin iltaisin sekä ruokailun jälkeen ihanasti potkiskelee. Olin tänään omalla klinikalla ultrassa vain sen seuraamiseksi että kaikki etenee hyvin, istukkavirtaukset kunnossa jne, ja mitään moitteen sijaa ei löytynyt - sopusuhtainen, keskikäyrällä kasvava kaveri oli ja istukka näyttäisi hyvin toimivan. Nyt rv 29+2.