alkaisitko suhteeseen miehen kanssa, jossa teillä ei ole yhteistä kieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sydän"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä hän sinussa rakastaa jos ette pysty oikeasti edes jakamaan ajatuksianne ilman jatkuvaa läsnäolevaa tulkkia...?
En usko oikeaan rakkauteen ilman yhteistä jonkinlaista kieltä. Oikea rakkaus kasvaa yhteisistä ajatuksista, keskustelusta, yhdessäolemisesta, muistoista ja kokemuksista. Sen sijaan kemiaa voi olla vaikka bussituttavuuden kanssa, mutta se ei tarkoita rakkautta.

sisäistä kauneutta, ystävällistä ja positiivista asennetta. olen kärsivällinen ja sivistynyt.

Ansarikukka, ehkä se on Suomessa, koska haluaa olla Suomessa! Voi v... Suomalaisten ensimmäinen kysymys ulkomaalaisille on aina tuo. Itse asun myös ulkomailla, eikä minulta koskaan kukaan ole kysynyt, että miksi asun täällä. Täkäläiset kun omaavat käytöstavat.

Ota huomioon, että sillä kiinalaisella on luultavasti täysi oikeus asua Suomessa, ja saattaapi maksaa enemmän veroja kuin sinä. Ihmeellistä ylimielisyyttä.

En alkaisi. En voisi tutustua ihmiseen tulkin välityksellä saatikka puhumatta, eikä hän minuun. Joten vaikka toinen ilmaisisi kiinnostustaan niin sitä olisi vaikea ottaa vakavasti. Koska tietäisin ettei hänen ihastuksensa voi perustua muuhun kuin aivan pintapuoliseen käsitykseen minusta.

[QUOTE="vieras";28424464]Mitä ihmettä korkeasti koulutettu tekee Suomessa, jos ei osaa edes englantia. Kaikki tietämäni kiinalaiset esim. yliopistolla käyttävät englantia työkielenä.[/QUOTE]

Samaa mietin. Tunnen kiinalaisen kälyni myötä paljon maanmiehiään ja kaikki ovat tulleet joko puolison työn tai pitkän parisuhteen perässä. Lisäksi Kiinasta ei tuosta vaan saa viisumia Suomeen vaan pitää olla meno-paluu-lennot varattuna ja silloinkin kolme kuukautta on maksimi. (Tietty tuona aikana voi paukauttaa naimisiin suomalaisen kanssa, mutta siinäkin tutkitaan yhteinen kieli ja se, että on ollut jo pidempään yhdessä.)

NO en tietenkään. Eihän sitä voi edes tuntea toista ilman yhteistä kieltä. Ei mitään hajua mitä toisen päässä liikkuu. Ja puhuttamattakaan siitä, että mieskään ei ymmärtäisi minua eikä se häiritsisi häntä..salli mun nauraa.

[QUOTE="Jaapajaa";28424473]Ansarikukka, ehkä se on Suomessa, koska haluaa olla Suomessa! Voi v... Suomalaisten ensimmäinen kysymys ulkomaalaisille on aina tuo. Itse asun myös ulkomailla, eikä minulta koskaan kukaan ole kysynyt, että miksi asun täällä. Täkäläiset kun omaavat käytöstavat.[/QUOTE]

Edelleenkin siinä on tuo viisumikysymys. Lomailla saa sen kolme kuukautta, jos ei työpaikkaa ole Suomessa. Jotenkin hankala uskoa että suomea tai englantia taitamaton olisi töissä täällä. Ei se luultavasti mahdotonta ole.

Ja turhaan siellä mökäät, olen itsekin asunut useampaan otteeseen ulkomailla.

Suomessa on töissä satoja, ellei tuhansia ihmisiä, jotka eivät osaa suomea tai englantia.

Mitäs tekemistä sillä, että olet asunut ulkomailla on sen kanssa, että kyselet ja oletat tyhmiä?

Kuinkas usein ensimmäinen kysymys oli noissa ulkomaissa "Mitä teet meidän maassamme, ja milloin lähdet pois?". Itselläni ei ole koskaan tullut vastaan noita kysymyksiä, vaikka olen asunut melko monessa maassa.

[QUOTE="sydän";28424298]omalla kielellään mies on ilmaissut asian. meillä on tulkkina hänen ystävä.
mies on todella kohtelias ja olemme olleet treffeilläkin.[/QUOTE]

ei oo todellista! Mikä leffa se oli jossa tällainen tulkki jutteli ihan muita ja vastaili miehelle, mistä saa hyvät pihvit kun miehel oli nälkä :D

En varmaan itse pystyis suhteeseen ihmisen kanssa jonka kanssa ei olisi yhteistä kieltä, mutta tiedän lähipiiristä tarinan jossa nainen ihastui ulkomaalaiseen mieheen joka ei puhunut suomea, ja nainen ei osaa englantia. Mutta kielimuurista huolimatta rakkauden kieli puhui puolestaan :xmas:

[QUOTE="Jaapajaa";28424543]Suomessa on töissä satoja, ellei tuhansia ihmisiä, jotka eivät osaa suomea tai englantia.

Mitäs tekemistä sillä, että olet asunut ulkomailla on sen kanssa, että kyselet ja oletat tyhmiä?

Kuinkas usein ensimmäinen kysymys oli noissa ulkomaissa "Mitä teet meidän maassamme, ja milloin lähdet pois?". Itselläni ei ole koskaan tullut vastaan noita kysymyksiä, vaikka olen asunut melko monessa maassa.[/QUOTE]

Se ei ole minun haluamisista tai kyselyistä vaan viranomaisista kiinni, että kiinalaisen on huomattavasti vaikeampi muuttaa Suomeen kuin esim. Euroopasta tulevan. Jos lukisit aiemmat viestini, niin tunne paljon kiinalaisia ja kaikkien on pitänyt selvittää nuo viisumiasiat.

En ole missään kohtaan väittänyt tai olettanut, etteikö kiinalaisilla tai muilla olisi oikeutta olla täällä, kuten en sitäkään etteivätkö nämä voisi maksaa enemmän veroja kuin minä. Monella kiinalaisella on suuri motivaatio opiskella suomea, vaikka englantikin olisi halussa.

Itse olen asunut vain Euroopassa ja ymmärrän sen, että suomalaiset ovat erittäin etuoikeutettuja, koska voivat muuttaa melko vapaasti maasta toiseen. Suomen ja Kiinan välillä homma ei vain mene niin, veljeni on asunut Kiinassa ja ihan samalla tavalla siellä vaaditaan viisumi ja selvitys tuloista joilla elättää itsensä.

En ole myöskään kysynyt milloin yksikään kiinalainen tai muun maalainen on täältä lähdössä, kysymys oli pelkästään tuosta viisumiasiasta, koska siitä on lähipiiristä kokemusta. Olen erittäin onnellinen siitä, että useamman vuoden viisumisäätämisen jälkeen kälyni sai oikeuden sekä asua, työskennellä että opiskella Suomessa.

Olis kyllä aika metkaa ja erilaista ainakin!

Ihmettelen jos pelkän elekielen perusteella tuntisin ihmistä kohtaan niin että alkaisin suhteeseen.
Näin pinnallinen en sentään ole:xmas:

Seksiä voisin harrastaa vaikka tyyppi ei puhuis sanaakaan:saint:

No joo. Ehkä on turha käydä keskustelua ihmisen kanssa, joka ei tiedä mikä on viisumin ja oleskeluluvan ero. Ap. muuten mainitsi miehen olevan Suomessa töissä, eli luultavasti asuu Suomessa oleskeluluvalla. Viisumihan ei Suomessa oikeuta työnteköön muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Suomalaiset eivät muuten ole mitenkään "etuoikeutettuja" , vaan maahanmuuttosäännökset toimivat hyvin usein samoin tavoin molemmin päin. Suomalainen tarvisee oleskeluluvan lähes kaikkiin maailman maihin ollakseen oikeutettu maahanmuuttoon ja työntekoon. Jotkut Euroopan maat ovat tästä poikkeus, mutta näissäkin tapauksissa myös nämä toisen Euroopan kansalaiset voivat tulla melko vapaasti Suomeen töihin. Mistään suomalaisten "etuoikeuksesta" ei siis missään nimessä ole kysymys.

Suomeen muuttaminen työn perässä on muuten melko helppoa. Joo, paperit pitää laittaa vetämään, mutta jos työpaikka maahanmuuttajalla on, on luvan saaminen melkeinpä läpihuutojuttu. Se, että luvan joutuu hankkimaan ei tarkoita, että Suomeen on vaikea muuttaa. Jos asiat ovat kunnossa, saa luvan parissa päivässä.

[QUOTE="Jaapajaa";28424703]No joo. Ehkä on turha käydä keskustelua ihmisen kanssa, joka ei tiedä mikä on viisumin ja oleskeluluvan ero. Ap. muuten mainitsi miehen olevan Suomessa töissä, eli luultavasti asuu Suomessa oleskeluluvalla. Viisumihan ei Suomessa oikeuta työnteköön muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
[/QUOTE]

AP ei sanonut että mies on täällä töissä, vaan että miehellä on täällä ystäviä ja sukulaisia. Ja ilman viisumia et pääse maahan, etkä voi saada oleskelulupaa. Simppeliä eikö?

Mutta jos et halua ymmärtää, niin todellakin on turha jatkaa keskustelua. Ilmeisesti sinulla on paljon kokemusta Kiinan ja Suomen välillä muuttamisesta. Ihan uteliaisuudesta kysyin, että miksi mies on täällä, enkä ollut ainut.

Viesti nro 31 kyllä antaa olettaa, että mies on Suomessa töissä.

Ja kyllä, tiedän hyvin paljon maahanmuutto-asioista, sekä viisumien että oleskelulupien osalta. Kiinasta Suomeen muuttaminen ei ole mitenkään erilaista kuin vaikkapa USA:sta, Venäjältä tai Egyptistä Suomeen muuttaminen, kaikkien noiden maiden kansalaiset tarvitsevat oleskeluluvan, ja sen voi saada tietyin perustein katsomatta hakijan kansalaisuuteen.

[QUOTE="sydän";28424421]kiinasta. asuu Suomessa. on kouluttautunut korkeasti. todennäköisesti asuisimme Suomessa. mies on ateisti kuten allekirjoittanut.[/QUOTE]

Miten mies voi asua ja tehdä töitä Suomessa, jos ei osaa suomea tai englantia??!!! Millä kielellä hän täällä operoi??

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt joku ei täsmää;28425138:
Miten mies voi asua ja tehdä töitä Suomessa, jos ei osaa suomea tai englantia??!!! Millä kielellä hän täällä operoi??

Jos miehellä on täällä ystäviä ja sukulaisia, hän selviää varmasti kielitaidottomanakin. Ja kiinalaistaustaisethan ovat kovia perustamaan yrityksiä, esim. ravintoloita. Niissä on hommia kielitaidottomallekin.

Yhteistyössä