Alkaako teidän lasten nimet samalla alkukirjamella?

"kahden äiti"
Joo, alkavat, ja toinenkin kirjain on sama (eli koko eka tavu on sama). Perässä sitten molemmilla ihan omat kaksikirjaimiset tavut. Mutta tuo ei ollut mikään valintakriteeri. Itseasiassa nimenomaan alunperin haluttiin, että jokaisella perheen jäsenellä olisi omat nimikirjaimet ja näin siis vielä ennen kuopuksen syntymää oli, mutta eipä sitten keksittykään kuopukselle mieluista nimeä muilla kirjaimilla. Se hyvä puoli noissa samoissa nimikirjaimissa ainakin on, ettei vaatteita tarvitse nimikoida kuopukselle uudestaan ;-)

"Vieras"
Ei ala. Ja mä en oikeestaan tiedä, mitä tarkoitetaan "samalla sarjalla", jonka aamuäree tuossa edellä mainitsee. En osaa sitten sanoa, ovatko samaa sarjaakaan :) Mitä se muuten on?

Mua jaksaa aina hymyilyttää se, miten sanotaan (tässäkin ketjussa) että on mielikuvituksetonta antaa samalla kirjaimella alkavat nimet jne.

Tiettekö...mulla kesti ihan helkutin kauan löytää sopivat nimet. Mä pähkäilin, etsin ja pohdin niitä likkojen nimiä, kun halusin nimenomaan niiden olevan yhtenäiset. Mun mielestä ois ollut helpompaa vaan antaa kiva nimi, eikä pähkäillä sen sopivuutta sisarusparven muiden lasten nimiin. Jotta mä koen ainakin käyttäneeni paljon aikaa, vaivaa ja nimenomaan mielikuvitusta mein likkojen nimien vuoksi.

Kaikki tutut kyllä tietää mistä mä puhun :D

triplasti samalla
Alkaa. Ekalle ja tokalle ei tosin tarkoituksella, kolmannelle sitten jo katsottiin vaihtoehtoja jotka alkavat samaisella kirjaimella. Ja sieltähän se löytyikin.

Vanhempieni kahdella lapsella, joista toinen olen minä , on samalla kirjaimella alkavat etunimet. Meistä nuorempi syntyi 8v myöhemmin, mutta liekö sillä edes väliä. Alkukirjaimeen ne kaikki yhdenmukaisuudet loppuvatkin nimen loppuosaa, sukupuolta ym. myöten.

Myös samankuuloiset nimet ovat hauskoja, esim. Milka ja Helka, Kaija ja Keijo jne.. :D

"pöhkö"
Ei ala. Itse pienenä mietin, että minut on varmaan adoptoitu, koska nimeni alkaa aivan eri kirjaimella kuin sisaruksillani... Että kaikkea sitä voi lapsi päässään kuvitella. Jokaisella lapsellani tästäkin syystä eri tyylinen nimi.

"Miia82"
Miika ja Miia on meidän vanhempien nimet ja Miska ja Malina on lasten nimet. Terveiset tutuille. Niin ja myös sukunimi alkaa M kirjaimella. Toiset nimet on sitten suvusta ilman yhdistäviä tekijöitä.

"TikujaTaku"
mäkin tunsin itseni ulkopuoliseksi kun neljällä sisaruksellani oli A:lla alkavat nimet ja tosi samanlaiset ja mun nimi oli sit jostain syystä Cesilia mikä ei sovi millään lailla toisten kanssa yksiin.

Mulla ja miehellä on samat nimikirjaimet, vaikka ei olla naimisissa. Lasten nimet alkaa vokaalilla ja se olikin ainut kriteeri minkä annoin nimelle, kun mietittiin niitä tässä yksi pvä tälle tulevalle vauvalle. Lasten toiset nimet tulevat suvusta. Pidän myös siitä, että nimet lapsilla ovat vanhoja hyviä nimiä.

"pöö"
Ei, enkä halua niin. Minulla ja siskolla on alkanu samalla kirjaimella ja itseä se ainaki ärsytti kun ihmiset muutenki sekotti meidät niin samankaltaset nimet vielä sitte lisäs tätä.
Tunnen kanssa yhden sisarusjoukon (7 lasta) ja kaikilla nimi alkaa M kirjaimella.

Alkaa. Kyllä, ihan tarkoituksella.
Ja kyllä, nimissä on muutenkin paljon samaa. Ja kyllä, ihan tarkoituksella.

Jokaisella on silti itsensä oloinen nimi, ja me ollaan niihin tyytyväisiä, se lienee pääasia.

"vakkari harmaana"
on vain yksi lapsi :D mutta jos olisi useampi, ei alkaisi. kuullostaa vähän hassulta ja tylsältä, jos perheessä ovat Mari, Mikko, Matias ja Minni.. ja jos vielä vanhemmatkin alkavat samalla!!

Jännä juttu: ajattelin ensin automaattisesti, että on hirveen yleistä laittaa samalla kirjaimella alkavat nimet - mut nyt kun tarkemmin ajattelen, niin lähipiiristäni kenenkään lapsilla ei oo nimetty lapsia "alkukirjainkaimoiksi" :)

Lukuunottamatta yhtä puolituttua, jonka kaksosten nimet ovat Jimi ja Jami ;)

Yhteistyössä