älkäähän nyt suuttuko, mä vaan uteliaisuuttani kysyn, en millään pahalla

Alkuperäinen kirjoittaja 5n äiti;24068734:
Samma här! Just ja just saa rahat kaavittua lippuihin, mutta ei kyllä riittäisi raha, jos joutuisi jokavälissä ostamaan viidelle lapselle sämpylät ja euronpillimehut mieheen. Pakko ostaa aina mukaan muutama 10pack pillimehuja ja pari pussia sämpylöitä. Jokainen lapsi saa kuitenkin 10e käyttörahaa ja sillä sitten ostavat jäätelöä tai ongintaan yms. peleihin käyttävät. Päivän ruuat ovat meiltä HELPOSTI reilu sata euroa, ihan vaikka tuolla sämpylä-hampurilainen linjalla.

No vaihtoehtoja on muitakin kuin joko omat eväät tai huvipuistossa syöminen.

No, ensinnäki rahatilanne on aika kehno, ei viitti maksaa suolaisia hintoja roskaruuasta. Toiseksi, oon kasvissyöjä, ja huvipuistojen kasvisruokavalikoima on aika huono. Ei jaksa aina mättää niitä pelkkiä ylihinnoiteltuja ranskalaisia. Vauva on sen verran pieni, että ei tulis mieleenkään antaa sille mitään ranskalaisia tms suolapommeja, joten omat eväät on musta ihan järkevä vaihtoehto.

[QUOTE="vierailee";24068842]No heh heh :D Me käydään syömässä noilla reissuilla muualla kun huvipuistossa,eikä oteta omia eväitä.[/QUOTE]

Tässähän nimenomaan oli kyse siitä että PITÄÄ SYÖDÄ HUVIPUISTOSSA JOS SINNE TULEE!! Eli sä oot ap:n mielestä vielä köyhempi paska ku sul ei oo varaa ees eväisiin.

Me tehtiin Lintsillä niin, että huviteltiin aikamme, käytiin Lintsin ulkopuolella syömässä ja tultiin takas.
Lintsin lähellä on monia hyviä ruokapaikkoja, josta saa hyvää ja ns. normaalia ruokaa. Ja kun Lintsille sisään ei maksa mitään niin sieltä voi poistua ihan vallan mainiosti.

Näin siis tehtiin viimekesänä, lapset oli 5kk, 4v ja 7v :)

Joe ei allergioita sun muita ole, niin olen sitä meiltä että kerran kun jonnekin lähtee niin silloin saa sitä rahaakin mennä, niin syömisiin kuin muihin juttuihin. Pihistellä voi sitten normaaliarjessa taas tarpeeksi.

[QUOTE="mami";24068745]Tällä palstalla kysellään paljon tyhmiä kysymyksiä - uteliaisuudesta tai kun ei vain ilmeisesti ole elämässä oikeaa sisältöä.

Jokainen toimii - eväidenkin kanssa - tyylillään. Toinen tykkää huvipuistojen roskaruoasta, toinen syö mieluummin terveellisempiä eväitä. Toisella ei ole aikaa tehdä eväitä, toisella on. Toisella on rahaa syödä kioskiruokaa, toinen säästää kantaessaan voileivät ja porkkanapalat mukanaan.

Miksi sitä pitää lähteä kyselemään...[/QUOTE]no kai nyt utelias saa olla, ja mähän jo avauksessa pyysin ettei kukaan ottais nokkiinsa

Parina vuonna olen kaiholla katsellut, kun toiset vaan eväskassejaan siellä raahaa. Itse olen sitten kahvilan pöydässä katsellut, kun lapset näykkivät ostoruokia, koska niissä on jotain "vikaa" heidän mielestään. Oon kai totuttanut lapset niin peruskotiruokaan, että sämpyöihin tungetut suolakurkut saa sen aikaan, etteivät sitten syö mitään.

Varmaan pitäs totuttaa uusiin makuihin näin kotosalla, huvipuistossa en siihen ala, kun siellä lapset on helposti ja muutenkin väsyneitä ja sitä kautta saattaa loppujen lopuksi kivan päivän jälkeen kiukuttaa. Omilla eväillä koitan taata sen, että eivät nyt kiukuttelisi ainakaan nälän takia. Kahvit ja jätskit ostetaan varmasti, mutta voileipiä, mehua ja jotain hedelmää tai vihannesta pakkaan mukaan varmistaakseni reissun onnistumisen.

Välillä syödään paikan päällä ja välillä omia eväitä, välillä otetaan hatkat ja mennään vaikka mäkkäriin. Meiltä kestää sellainen 15 minuuttia mennä lintsille, että on ihan fiiliksestä kiinni.

[QUOTE="noo";24068383]Esim. tykkimäellä on niin kamalat ruuat että sinne veisin siksi omat eväät.[/QUOTE]

Viime kesänä söin Tykkimäellä ja oli kyllä ihan kamalat ruuat! Melkein meinasin viedä takas mut en jaksanut jonottaa enää toista kertaa. Lintsillä on ihana ravintola, tai oikeestaan kakskin ravintolaa jossa saa ihan kunnon ruokaa. Joskus on kyllä kiva vetää ihan hot dog-linjalla rennomminkin :)

Yhteistyössä