älkäähän nyt suuttuko, mä vaan uteliaisuuttani kysyn, en millään pahalla

just oltiin perjantaina korkeasaaressa ja ei siellä todellakaan olisi voinut omia eväitä syödä kun lokit oli kimpussa ja riikinkukko. Me oltiin jätskillä ja riikinkukko tuli kerjäämään ja norkoilemaan ja vei melkein jätskin lasten kädestä. Viereisessä katoksessa oli isompi seurue juhannuseväineen ja niiltä riikinkukko vei lautaselta patonkia ja siitä sitten riemastui lokit ja siinä olikin sitten sellainen valtava lokkilauma meidän kaikkien kimpussa.. Nauti tässä sitten eväitä Linnut-elokuvan teeman mukaan :) ei kiitos. Mieluummin maksan ja syön siellä ravintolassa.

Toisilla se kuuluu olennaisena osana sitä reissaamisen viehätystä... :) Jonka ymmärrän kyllä. Ite oon vaan niin laiska et ostan mielummin paikan päältä ruuat, toki jotain juotavaa tulee usein otettua ihan kotoo mukaan ettei tartte janoissaan sitä limppapulloo jonottaa..

Lisäksi jonottaminen ei ole kivaa, eikä sekään ettei mahdu kunnolla pöytiin istumaan.
Meillä ei ole eväitä mukana, koska menemme joko ennen tai jälkeen ravintolaan syömään.

Tuossahan niitä syitä on jo tullutkin. Eli ruoka on yleensä hmm... kaikkea muuta kuin hyvää ja maksaa aivan tuhottomasti. Lisäksi paikasta riippuen voi joutua jonottelemaan pitkäänkin. Jos vielä on perheessä lapsia joille ei tuollainen ruoka maita niin sekin on vähän hankalaa jos pitää pelkillä karkeilla ja jäätelöllä koko päivä jaksaa (tai jos ne karkit ja jäätelötkään ei maistu).

Itse monesti kiroa tyhmyyttäni ja laiskuuttani kun olen niin laiska laittamaan eväitä mukaan noille reissuille ja lupaan taas mielessäni että ensi kerralla sitten... Jotain pyrin kuitenkin ottamaan lapsia varten mukaan ihan siis sen varalta ettei se tuoka maistu lain.

Mitä pihiyteen tulee niin itse pidän kyllä järkevämpänä vaikka ensin sen reissun ajan syödä niitä eväitä ja sitten kotimatkalla poiketa jonnekin ravintolaan mistä saa samalla huvipuistohinnalla jo ihan eritasoita ruokaa.

Lintsin ruuat on ihan hirveitä, samoin Korkeasaaren. En yhtään ihmettele omia eväitä, vaikken ole itse harrastanut.

Allergiselle lapselle oli tosin aina pakko ottaa eväät joka paikkaan. Allergisia on nykyään paljon.

Niin ja vielä että me syödään lähes aina jossain muualla, Lintsillä ja S-niemessä syödään vaan jotkut jätskit. Samalla rahalla kun saa parempaakin ruokaa, miksi maksaa p*skasta.

• Tykkää
Reactions: röppö
me ollaan lintsillä, korkeasaaressa, ym. 6- 7h. lapset eivät todellakaan jaksa olla sitä aikaa syömättä.

Meillä jaksaa. Aamulla syödään kunnon aamupala, lintsillä syödään jätskit ja juodaan jotain. Päivän päätteeksi mennään ravintolaan. Jos lapsille tulee kauhea nälkä siinä väilssä, niin ollaan ostettu jotain pientä syötävää. Mutta toki pienempien lasten kanssa pitääkin olla jotain purtavaa tuon 6-7 h:n välillä.

Meillä lapset eivät syö hampurilaisia ja pitsoja, harvassa paikassa muuta on tarjolla. Kummallekin otan ihan lasten pilttiruoat mukaan ja sitten käydään jossain kunnon ravintolassa jälkeenpäin syömässä. Itselle voin ostaa sen aika karmean yleensä, hampurilaisen välipalaksi. Sitten mehuja yms. on myös laukussa, omppua, viinirypäleitä ja kannan yleensä mukana reppua joka on kylmän pitävä, ei sen kummempaa kylmyyttä meidän eväille tarvita.

Mekin mennään aina johonkin kunnon ravintolaan syömään ennen tai jälkeen huvipuistoa tmv. paikkaa. Meillä lapset jaksaa helposti sen 5-6h riehua aamupalan ja jäätelön voimalla. Sitten onkin jo kunnon nälkä niin maistuu ravintolassakin ruoka.

Sanon vielä sen että meillä kaikille tulee niistä lintsin ja S-niemen ruoista paha olo, että sen jälkeen ei enää laitteisiin voi mennä. Mikä sen kauheampaa kuin syödä kuumana kesäpäivänä makkaraperunat, ja mennä sen jälkeen esim. korkkiruuvviin... :x

Ihan just sen pihiyden takia otetaan aina eväät mukaan. Ei meillä jääkaapillista evästä mukana ole, ei niin paljoa että niiden mukana kantamisesta mitään harmia olisi. Muutenkin pitää olla mukana sitä sun tätä pienimmän takia. Toiseksi syy on juurikin se jonottaminen jota pienet ei vaan jaksa, ruokaa pitää saada mieluiten jo puoli tuntia sitten. Tässähän on kyse täysin asenteesta ja minusta ne mukanaolevat eväät on juurikin mukavuuskysymys, ei tartte jonottaa ja tietää varmuudella mitä saa.

No totta on,etten itsekään kovin mielelläni huvipuistojen ruokia syö. Siksi pyritään siihen,että syödään kotona hyvin ennen lähtöä. Huvipuistossa sitten ehkä jätskiä ja limsaa/pillimehua. Sitten voidaan välillä käydä jossain lähettyvillä kunnolla syömässä. Periaatteesta en ota millekään reissulle eväitä mukaan,koska huvipuistopäivä on myös minulle lomapäivä,enkä silloin raahaa eväitä mukana/käytä aikaani niiden valmistamiseen. Mutta eikö tässäkin asiassa kaikki tee niinkuin itselle on mukavinta? Joku perhe voi jopa tykätä suuresti huvipuiston hampurilaisaterioista. Makunsa siis kullakin.

Muumimaailmassa omat eväät kulki ihan näppärästi aina rattaiden alla, ei niitä tarvinnut erikseen raahata. Juomaa on yleensä melkein aina mukana, maksavat ihan älyttömästi noissa huvipuistoissa. Tosin viime kesänä Särkänniemessä ostettiin jättimuki ja ostettiin siihen täyttöjä useamman kerran 5 henkiselle porukalle, ajettiin sinne suoraan sukuloimasta, niin ei ollut oikein evästä ja juomaa laittaa lähtiessä. Linnanmäellä käveltiin jonkin matkaa ja käytiin oikeassa ruokapaikassa syömässä lounastarjous, tuli halvemmaksi kuin Lintsin ruoat ja oli parempaa, Lintsin ruoat on kyllä varmaan pohjanoteeraus noista huvipuistojen ruokapaikoista.

Huvipuistojen ruuat on ihan kamalia ja niiden laatu on usein sairaan huono. Ne on usein vanhentuneita ja kuivia ja niistä tulee vaan ätrtyneeksi. Miksi ihmeessä syödä pahaa ja vielä maksaa siitä kalliisti? Ei kiitos.

Viimeksi muokattu:
No JOS sattuisin jossaki huvipuistossa tms käymään lapsen kanssa niin syy miks mulla ois sille omat eväät mukana on kaikenkattava lista allergioista. Uskotko että helpompaa on ottaa kotoa sitä ruokaa minkä tietää varmasti käyvän entäkö seisoa jonon tukkeena sielä jossaki ravintolassa jankuttamassa onko ruuassa sitä ja tätä että pystyis lapsi syömään.
Tosin, aika usein jankutan joka tapauksessa, itteni takia. Mulle ei niin väliksi jos saan ihottumaa jostaki pähkinästä tms joten en niin älyttömän tarkka ole, mutta pikkusella tytöllä se on inhaa, ihottumat ym....

Noh, eipä olla kyllä kummemmin kuljettu huvipuistoissa tai mittään, sitte joskus jos käyväänki niin tyttöki on jo isompi ja luultavasti osa allergioista on kavonnu.

No JOS sattuisin jossaki huvipuistossa tms käymään lapsen kanssa niin syy miks mulla ois sille omat eväät mukana on kaikenkattava lista allergioista. Uskotko että helpompaa on ottaa kotoa sitä ruokaa minkä tietää varmasti käyvän entäkö seisoa jonon tukkeena sielä jossaki ravintolassa jankuttamassa onko ruuassa sitä ja tätä että pystyis lapsi syömään.
Tosin, aika usein jankutan joka tapauksessa, itteni takia. Mulle ei niin väliksi jos saan ihottumaa jostaki pähkinästä tms joten en niin älyttömän tarkka ole, mutta pikkusella tytöllä se on inhaa, ihottumat ym....

Noh, eipä olla kyllä kummemmin kuljettu huvipuistoissa tai mittään, sitte joskus jos käyväänki niin tyttöki on jo isompi ja luultavasti osa allergioista on kavonnu.

uskohan mie, en mä suututtaa tällä ketään halunnu, kuhan vain uteliaisuutta kyselen

Ei kyl tartte edes mitään kylmälaukkuja, meillä oli viimeks eväät Heurekassa ihan repussa vaan missä oli kaks jäädytettyä vesipulloa. Ruuat oli täysin kylmiä eikä ollu kauhee homma kantaa yhtä reppua jossa mukana täytettyjä ruisleipiä, porkkanaa ja hedelmiä. Mä en suostu syömään mitään pizza-hamppari-skeidaa varsinkaan jostain Lintsiltä enkä opeta lapsianikaan siihen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;24068402:
Koska olen köyhä kuin kirkonrotta ja jotta pääsisin edes kerran kesässä viemään lapsia jonnekin, niin säästän niissä ruoissa sitten.

Samma här! Just ja just saa rahat kaavittua lippuihin, mutta ei kyllä riittäisi raha, jos joutuisi jokavälissä ostamaan viidelle lapselle sämpylät ja euronpillimehut mieheen. Pakko ostaa aina mukaan muutama 10pack pillimehuja ja pari pussia sämpylöitä. Jokainen lapsi saa kuitenkin 10e käyttörahaa ja sillä sitten ostavat jäätelöä tai ongintaan yms. peleihin käyttävät. Päivän ruuat ovat meiltä HELPOSTI reilu sata euroa, ihan vaikka tuolla sämpylä-hampurilainen linjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24068705:
uskohan mie, en mä suututtaa tällä ketään halunnu, kuhan vain uteliaisuutta kyselen

Tällä palstalla kysellään paljon tyhmiä kysymyksiä - uteliaisuudesta tai kun ei vain ilmeisesti ole elämässä oikeaa sisältöä.

Jokainen toimii - eväidenkin kanssa - tyylillään. Toinen tykkää huvipuistojen roskaruoasta, toinen syö mieluummin terveellisempiä eväitä. Toisella ei ole aikaa tehdä eväitä, toisella on. Toisella on rahaa syödä kioskiruokaa, toinen säästää kantaessaan voileivät ja porkkanapalat mukanaan.

Miksi sitä pitää lähteä kyselemään...

Yhteistyössä