älkäähän nyt suuttuko, mä vaan uteliaisuuttani kysyn, en millään pahalla

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
että miksi vietti omat ruuat mukana noihin huvipuistoihin yms. joissa saa ruokaa ostettuakin. miten viitsitte kannniskella niitä ruokia päivät pitkät mukana. kun pitää helteellä olla vähintään kylmälaukku, että eväät pysyy syötävänä.

itse olen niin mukavuuden haluinen, etten viitsi nähdä vaivaa, vaan me syödään aina sieltä ruoka missä ollaan. kyllähän se vähä maksaa. mutta saa kerrankin olla touhuammatta sen ruuan kanssa.

Samaa olen ihmetellyt. Luulisin,että syynä on pihiys.Ei haluta maksaa ruuasta isoa hintaa. Toiset taas eivät pysty edes huvittelupäivinä syömään rennommin. Tarkoitan tällä esim. lisäaineiden välttelijöitä ym. "muotijuttuja"

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mieluummin kannan mukana muutaman sämpylän, juomapullon ( jotka saa täytettyä huvipuistoissakin ) sekä namia, yms. kuin maksan esim. 40e koko päivän syömisistä..
Joskus toki lähdetään pelkän vesipullon kanssa ja ostetaan periltä kaikki syömiset.

Kun olen vienyt kaverin lasta huvipuistoihin, niin olen ottanut eväitä mukaan. Tosin mulla on keliaakia, joten se helpottaa kun tietää että saa jotain syömistä. Yleensä olen samalla ottanut sille muksullekin eväät mukaan.

Mua jotenkin ärsyttää kun huvipuistoissa on paljon noita hampurilais ja lihapiirakka paikkoja, ja muuta roskaruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24068355:
että miksi vietti omat ruuat mukana noihin huvipuistoihin yms. joissa saa ruokaa ostettuakin. miten viitsitte kannniskella niitä ruokia päivät pitkät mukana. kun pitää helteellä olla vähintään kylmälaukku, että eväät pysyy syötävänä.

itse olen niin mukavuuden haluinen, etten viitsi nähdä vaivaa, vaan me syödään aina sieltä ruoka missä ollaan. kyllähän se vähä maksaa. mutta saa kerrankin olla touhuammatta sen ruuan kanssa.

Ilmeisesti sulla pätäkkää riittää?! :D En määkään nyt mitään lämmintä ruokaa lähtis viemään huvipuistoon, mutta kuule checkkaapa vaikka Särkänniemen Pitseria Pellen hinnat ja ruuan laatu! Paskaa kullan hinnalla.

Allergiat? Kelpaako syyksi?

Ja se että ne ruuat maksaa vaikkapa nyt 3 lapselle aika perkuleesti. Laatuun nähden. Mieluummin ostan samat "atrian lihapullat" kaupasta 10-osan hinnalla...

kävimme viikko sitten linnanmäellä. auto oli huvipuiston vieressä parkissa, ja autossa sähköllä toimiva kylmälaukku/jääkaappi (tupakansytyttimestä virta). autossa kävimme kerran syömässä, juomat ja muut olivat kylmiä. pienemmälle lapselle oli mukana lastenruokapurkki, jonka lämmitin lastenhoitohuoneessa. sama matka oli kävellä autolle hakemaan limsaa/vettä kuin jonottaa johonkin ruokapaikkaan jossa kolme ½l limsaa maksaisi yli kympin!!

Siksi,että allergisille ei saa sopivaa ruokaa. Ennen edellistä tykkimäki-käyntiä etukäteen soitettiin ja tiedusteltiin olisiko mitään sopivaa - coca-colaa olisi löytynyt,mutta sillä ei koko päivää jaksa.

[QUOTE="joose";24068388]Ilmeisesti sulla pätäkkää riittää?! :D En määkään nyt mitään lämmintä ruokaa lähtis viemään huvipuistoon, mutta kuule checkkaapa vaikka Särkänniemen Pitseria Pellen hinnat ja ruuan laatu! Paskaa kullan hinnalla.[/QUOTE]

Roiskeläppä-pizza on samaa tasoa ja maksaa murto-osan...

peesi tälle siis

[QUOTE="noo";24068383]Esim. tykkimäellä on niin kamalat ruuat että sinne veisin siksi omat eväät.[/QUOTE]

Ei tietenkään ole pakko syödä huvipuiston ruokia mutta se että istutaan ravintolan/kahvilan pöytiin ja aletaan syömään omia eväitä...

Eri asia on Puuhamaa minne voi huoletta viedä omat eväät ja vielä on niiden syöntiin/valmistamiseen hyvät tilat.

Puuhamaareissulla mentiin syömään sinne niiden safkapaikkaan ja loppupäivän mies istui puuhamaan vessassa, kun päkki meni ihan sekaisin. Vietä siinä sitten kiva loma, kun itse olet raskaana ja siksi pahoinvoiva ja mukana on 1v taapero, jonka vuoksi pitää olla silmät selässäkin, ja isompaakin pitäisi viihdyttää samalla, kun mies istuu vessassa.

Se ruoka oli oikeasti melko pahaa...lihapullat oli semmoisia kumipalleroita. Ennemmin mä haluan syödä hyvää safkaa ja heti, kun tulee nälkä. Jos on oma filtti ja eväät mukana, voi viltin levittää nurtsille ja syödä heti, kun on sellainen olo.

Eikä me olla mitään isoa kylmälaukkua rahdattu mukana. Kaikki kylmää vaativat kamat on mahtuneet sellaiseen pieneen pehmeään kylmälaukkuun, jonne menee 6-pack tölkkejä.

Puuhamaa nimenomaan tarjoaa mahtavat puitteet, kun siellä on grillit grillaamista varten jne.

Jos jonnekin tuollaiseen kohteeseen tulisi oikeasta, kunnollista ruokaa myyntiin, niin todennäköisesti alettais sellaisissa vähän enempi käymään. Mutta niin kauan, kun sieltä saa roskaruokaa ja meillä on 1-2v lapsia, ei niissä käydä ellei ole ns. pakko.

Eikä tällä ole mitään tekemistä rahan kanssa.

Juomia kanniskelen matkassa, pillimehuja menee ja ne tulee sen verran halvemmaks kaupasta ostettuna kun huvipuistosta (tmv). Ruokaa en kyllä jaksa kannella. Ennen lähtöä syödään ja paikan päällä syödään ranskikset tai jotain. Yleensä sattunu aika huonot ruuat noissa paikoissa. Mut ymmärrän kyllä pienen budjetin huvipuistoilijat. Varsinkin jos on iso porukka niin huvipuistoravintolassa annokset on kuin gourmet-ravintolan alkupalat...kooltaan ja hinnatkaan ei paljon heitä.

[QUOTE="joose";24068388]Ilmeisesti sulla pätäkkää riittää?! :D En määkään nyt mitään lämmintä ruokaa lähtis viemään huvipuistoon, mutta kuule checkkaapa vaikka Särkänniemen Pitseria Pellen hinnat ja ruuan laatu! Paskaa kullan hinnalla.[/QUOTE]no ei riitä. ja aina ei ole ollut ruoka hyvää sen myönnän. lintsillä viime kesänä syöty päivällinen oli kyllä ihan kamala. mutta senkin söin mieluummin, kun ensin väännän kotona eväitä mukaan ja sitten raahaan niitä mukana joka paikkaan. mä elän sillä periaatteella, että jos on vara mennä huvipuistoon,niin sitten on oltava myös vara syödä siellä

En joka paikkaan kannakkaan, mutta on paikkoja, jossa omat eväät sopii hyvin paikan henkeen. Esim. just se Muumimaailma, Puuhamaa, Korkeasaari jne. Jotenkin niihin mennessä on ihanaa varustautua kunnon eväillä, istahtaa viltille ja herkutella omilla eväillä.

Yleensä näissä paikoissa on aika samantyyppinen tarjonta. Varsinkin lapsille nakki- ja kanakoria ja ranskalaisia. Joskus ihan ok, mutta varsinkin kesällä, jos muutamassa paikassakin käy, niin kyllä ne eväät jaksaa kasata ja kantaa pariin paikkaan mukanakin.

meillä 3 lasta ja en todellakaan jaksa raahata eväitä mukana. Pillimehut saatan kassiin tunkea ja vesipullot, mutta en muuta. Meillä riitää lapsille esim. yksi hamppariannos kaikille, kun syövät niin vähän. Tai tyyliin yksi kanakori josta kaikki syövät, koska eivät jaksa kokonaista millään. Tosin tuo pienin on vielä tissimaidolla. Isommat on 6v ja 5v.

Meillä ei kyllä ole koskaan vesipulloa enempää mukana, yleensä ei sitäkään, mutta ymmärrän kyllä jos joillain on omat eväät, koska ko. paikoista saatava ruoka on tosi kallista, ja yleensä saatavilla on vain jotain järkkyjä makkaraperunoita tms. Eli valikoima ei ole kovin hyvä. Raikkaampia vaihtoehtoja saisi olla enemmän tarjolla, ja kohtuuhintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24068403:
linnanmäellä tosin meinasi jäädä hoddogit syömättä niiden saatanan lokkien takia. miksikähän niitä on siellä niin helvetisti, kun en mä ainakaan muissa huvipuistoissa ole niitä kiusaksi asti nähnyt

no mitäpä luulet? :D Helsinki on merenrantakaupunki. merenrantakaupungeissa lokkeja tuppaa olemaan ja kallio/alppila nyt ei missään kymmenien kilometrien päässä merestä ole. Siellä missä ruokaa, siellä lokit.

Kyllä me juomat,jäätelöt ym paikanpäältä ostetaan..
Mutta en mä maksa niistä lintsin,tykkärin ym huvipuistojen ylihinnoitellusta roskaruuasta...varsinkin,kun isompi tyttö ei tykkää ranskalaisten lisäksi mistään sellaisesta ja viimeksi tykkärissä ei suostunut kaikkia ranskalaisiakaan syömään,kun maistuivat oudolta hänen mielestään.
Me mielummin syödään ennen lähtöä,pidetään pientä naposteltavaa mukana ja käydään sit kunnon ravintolassa tms syömässä huvitteluiden jälkeen. :)

Yhteistyössä