Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:no opiskelijoilla tosiaan se lapsen päivien pituus hoidossa on itse järjestettävissä, riippuen tietty alasta, mutta näitä elintason takia tarhaan lapsen jättäviä en voi ymmärtää koskaan.
Yhtä laillahan se on järjestettävissä myös monella työssäkäyvällä...etenkin, kun perheessä on kaksi vanhempaa.
Toisekseen, ns. ELINTASO on tärkeää myös lapsille. Ei ole lastenkaan etu, jos koti menee alta, ei ole varaa yksityislääkäriin vaan jonotetaan vaikkapa korvien putkitukseen julkisella puolella kuukausia, ja luottotiedot sössitään vain siksi, ettei lapsi vahingossakaan kävisi päivähoidossa päinkään alle kolmen vanhana.
miksi luottotiedot sössittäisiin tai miksi koti menisi alta... tuolla joku sanoikin, että saivat kaksi vuotta asuntolainalleen sopimuksen lyhentää vain korkoja. tätä voisivat kaikki halutessaan tehdä mutta eivät tee, miksi?
mun lapsilla ei ollut vakuutuksia, emme ole käyneet ikinä yksityislääkärillä. molemmat lapset olleet enemmän ja vähemmän (pahoja allergioita) sairaita, pienempi erittäin pahastikin, olimme viikottain sairaalassa. myöskään yksityiseltä ei olisi tullut mitään muuta kuin lähete sairaalaan: yksityiset eivät voi hoitaa autismiepäilyjä, ataksiaa tai keskosuuden ongelmia.
tuo korvienputkitusesimerkki: mun pienempi oli putkijonossa 7 perättäisen korvatulehduksen jälkeen. yksityisellä putket olisi heti laitettu, mutta mun joutui odottamaan ja niitä ei sitten enää tarvittukaan. lapsella ei ole ollut tämän jälkeen yhtään korvatulehdusta. aina välitön hoidonsaanti/toimenpide ei ole edes etu, yksityisellä toki kaikki tehdään eikä tilannetta seurata koska sehän voi muuttua ja toimenpidettä ei enää tarvitakaan.
nämä nyt oli vaan mun esimerkkejä, vakuutuksista on varmasti suuri hyöty tilanteissa joissa pitää päästä nopeasti lääkärin vastaanotolle. itse olen kyllä aina lasteni kanssa päässyt julkisella puolellakin siedettävässä ajassa.