Älkää työntäkö lapsianne naapuriin hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V*ttuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

V*ttuuntunut

Vieras
Annatteko lapsenne norkoilla naapurin vaivoina päivästä toiseen? Vanhemmat eivät edes kysy, että "sopiiko että lapsi tulisi hetkeksi hoitoon" tms.. Vanhemmat sanovat vain lapselle, että hän voi mennä naapuriin! Vanhemmat ja isovanhemmat eivät ilmeisesti vain itse jaksa leikkiä lasten kanssa, joten ne voidaan tuupata naapurin kontolle. Tässä tilanteessa ei auta edes sanoa "että minulla on vähän muita hommia, en ehdi leikkiä tänään". Lapsi jää silti ja sanoo leikkivänsä itsekseen. Kokoajan kuitenkin häiriten!

Ärsyttävää kun tälläisen vuoksi rupeaa ajattelemaan lapsia maanvaivoina.

Sen lisäksi, sukulaisilta tulee jokapuolelta yökylä-hoitopyyntöjä. Onko niin vaikea ymmärtää, että jos toisten mukuloita halutaan hoitoon, niin kyllä niitä sitten ITSE kysytään. Hoitakaa oikeasti omat mukulanne. Kaikki eivät oikeasti jaksa olla toisten lapsenvahteina päivästä toiseen!

Pakko oli vain saada päästellä höyryjä ... Helpottaa...

Mulle ei tuottaisi minkäänlaisia vaikeuksia lykätä sitä naapurin muksua pihalle ja sanoa että kiitos & näkemiin, tule joskus toiste kun sinut on tänne KUTSUTTU.

Eli en ala vasten tahtoani lapsenvahdiksi kenellekään, enkä lykkää omiani toisten hoidettaviksi.

Hyvä kuulla että järkeviäkin ihmisiä löytyy. harmillista tilanteessa on vain se että nämä ihanat naapurit ovat sukulaisia, ja ilmiriitahan siitä sytyisi jos lapsi tuupattaisi ulos :) vaikka olisihan se katkeransuloista :)

Joo, meidän salle kans välillä osunu tämmösiä, ja kypsyin ihan täysin siihen touhuun. Naapurin lapsi vaan ilmesty ovelle ja sano että äiti lähti kauppaan ja hän tulee siks aikaa meille kun ketään ei oo kotona ja yllätys kun äitin kaupunki reissu aina kesti koko päivän. En voinu alle koulu ikästä laittaa yksinään kotiinsakkaan. Kerran sitten jyrähdin naapurille ja sen jälkeen ei aikoihin olekkaan samalla tyylillä ilmestynyt. Nyt vuosien jälkeen vaan alkaa samanlaisia merkkejä näkymään kun tämän naapurin seuraavat lapset on leikki-ikäisiä niin niitä oltais tänne tuomassa koko ajan. Mä tykkään kyllä lapsista ja meillä onkin aika usein lasten kavereita ja tuttavien lapsia leikkimässä, mutta ton perheen lapsia en halua ottaa kun ne tulee aamulla ja äiti soittaa vaan perään että jos pari tuntia olisivat kun hänen pitää tehdä jotain muuta..se pari tuntia aina venyy vaan koko päiväks..

Ei pahalla, mutta jos ei ole tarpeeksi "munaa" sanoa että EI, EN HOIDA PENSKAASI NYT, niin tottakai tulee hyväksikäytetyksi - niitä röyhkimyksiä, jotka olettavat että kaikki hoitavat heidän lapsiaan silkasta hoitamisen ilosta, on aina ollut ja tulee aina olemaan.

Eli nyrkkiä pöytään ja karjaisu: EI.

Ei saa antaa toisten kävellä ylitseen! Ja jos ei ole pokkaa sanoa että EI, EI KÄY niin sitten ei auta muu kuin hoitaa niiden muiden lapsia aina vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei pahalla, mutta jos ei ole tarpeeksi "munaa" sanoa että EI, EN HOIDA PENSKAASI NYT, niin tottakai tulee hyväksikäytetyksi - niitä röyhkimyksiä, jotka olettavat että kaikki hoitavat heidän lapsiaan silkasta hoitamisen ilosta, on aina ollut ja tulee aina olemaan.

Eli nyrkkiä pöytään ja karjaisu: EI.

Ei saa antaa toisten kävellä ylitseen! Ja jos ei ole pokkaa sanoa että EI, EI KÄY niin sitten ei auta muu kuin hoitaa niiden muiden lapsia aina vaan.

peesi

- - -

samaa mieltä. Eihän se tilanne ole oikein mutta jatkuu niin kauan kun annat sen jatkua. Suurelta osin vaikutamme itse siihen, eli meitä kohdellaan juuri niin (huonosti) kun sallimme.

Alkuperäinen kirjoittaja V*ttuuntunut:
Annatteko lapsenne norkoilla naapurin vaivoina päivästä toiseen? Vanhemmat eivät edes kysy, että "sopiiko että lapsi tulisi hetkeksi hoitoon" tms.. Vanhemmat sanovat vain lapselle, että hän voi mennä naapuriin! Vanhemmat ja isovanhemmat eivät ilmeisesti vain itse jaksa leikkiä lasten kanssa, joten ne voidaan tuupata naapurin kontolle. Tässä tilanteessa ei auta edes sanoa "että minulla on vähän muita hommia, en ehdi leikkiä tänään". Lapsi jää silti ja sanoo leikkivänsä itsekseen. Kokoajan kuitenkin häiriten!

Ärsyttävää kun tälläisen vuoksi rupeaa ajattelemaan lapsia maanvaivoina.

Sen lisäksi, sukulaisilta tulee jokapuolelta yökylä-hoitopyyntöjä. Onko niin vaikea ymmärtää, että jos toisten mukuloita halutaan hoitoon, niin kyllä niitä sitten ITSE kysytään. Hoitakaa oikeasti omat mukulanne. Kaikki eivät oikeasti jaksa olla toisten lapsenvahteina päivästä toiseen!

Pakko oli vain saada päästellä höyryjä ... Helpottaa...

Annan norkoilla, luotan siihen, että naapurissamme ovat sen verran fiksuja, että sitten komentavat pois, jos/kun alkaa kyllästyttää meidän mukelo(t) siellä omiensa lisäksi. Ja tuollahan nuo kakarat niin omat kuin naapureidenkin painaa naapurista naapuriin ja kaverilta kaverille, en minä ala 7- ja 9-vuotiaiden perässä juoksemaan ja kyselemään vanhemmilta saako tulla jne. Ja sanon kyllä noille, että menkää katsoon, josko joku kaveri ois kotona tai tulis teidän kanssanne leikkiin ja niinhän ne sitten menee, joskus jäävät sitten sinne, joskus tulevat kavereineen meille, joskus menevätkin kolmanteen tai neljänteen paikkaan hakemaan lisää kavereita tai vaikka puistoon tms...

Mulle ei tuottaisi minkäänlaisia vaikeuksia lykätä sitä naapurin muksua pihalle ja sanoa että kiitos & näkemiin, tule joskus toiste kun sinut on tänne KUTSUTTU.

Eli en ala vasten tahtoani lapsenvahdiksi kenellekään, enkä lykkää omiani toisten hoidettaviksi.

Pakko peesailla.

Asia olisikin toinen jos myös minulla olisi lapsia, niin tottakai saisivat leikkiä keskenään. Sitten vuoroin olisivat taas naapurin kotona. Mutta toiset ihmiset ovat ilmeisesti niin tyhmiä että luulee että kiva kattoa toisten mukuloita.

Auta armias kun ´erehdyin ´ ottamaan hevosia!
Ensimmäisen vuoden sain olla rauhassa,nyt alkaa tämä ´meidän Liinu voisi olla apunasi vaikka joka päivä´-toitotus!
Hoidan ite elukkani,hevosen pito maksaa maltaita,eikä niitä hommata siksi että naapurin kakarat niillä ratsastaa.
Saatikka sitten sekin asia että vaarallista hommaa,koko ajan saa olla silmät selällään...Mulla on omia lapsia,mutta paljon nuorempia kuin naapureiden muksut,eli seuraa ei meidän lapsille edes ole..

tässä mun ajatukset on yhteneväiset tämän åboriginaalin kanssa

entäs sitten kun ne naapurit lykkäävät pienet lpaset ilman vahtijaa pihalle aina kun siellä on joku (=minä) jonka oletetaan vahtivan? tai ei edes oleteta kun vissiin ollaan sitä mieltä että alle 3v pärjää kyllä yksin pihalla.
Siinä ei oikein voi sanoa että menkää kotiinne kun piha on yhteinen ja jos taas itse lähtee pois niin omat lapset jää ilman ulkoilua |O

Alkuperäinen kirjoittaja Perk:
Auta armias kun ´erehdyin ´ ottamaan hevosia!
Ensimmäisen vuoden sain olla rauhassa,nyt alkaa tämä ´meidän Liinu voisi olla apunasi vaikka joka päivä´-toitotus!
Hoidan ite elukkani,hevosen pito maksaa maltaita,eikä niitä hommata siksi että naapurin kakarat niillä ratsastaa.
Saatikka sitten sekin asia että vaarallista hommaa,koko ajan saa olla silmät selällään...Mulla on omia lapsia,mutta paljon nuorempia kuin naapureiden muksut,eli seuraa ei meidän lapsille edes ole..

Juu ja sitten kun et suostu ainaisiin ratsastusruikutuksiin, niin naapurin kakarat tulee omin lupineen silittelemään hevosia, menee tarhoihin, syöttää niille kaikkia homeisista oljista karkkeihin. Kun toistuvasti käyt kieltämästä tätä toimintaa, niin samaiset pennut menee ottaa hevoset ilman lupaa laitumelta sillä seuraksella että hevoset juoksee vapaana pitkin kylää ja viljapeltoja...prkl. Kun sitten menee mainitsemaan asiasta kysesten kullannuppujen vanhemmille, niin kirkkain silmin selitetään ettei meidän lapset tuollaista tekisi, nehän pelkää hevosia :kieh:

Ja kuka maksaa laskut? Hevosen omistaja eli minä maksan eläinlääkärilaskut kun hevonen saa ähkyn sopimattomasta ruuasta, korvaa tallotun viljapellon, jos esim. vapaana juossut hevonen olisi törmännyt autoon niin edelleen maksajana olisin ollut minä jne. Onneksi elukka ei myöskään kompastunut riimunnaruunsa (jonka lapsukaiset olivat viikkoa aiemmin varastaneet) joka roikkui riimussa kiinni. Onneksi muksut eivät myöskään teloneet itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
entäs sitten kun ne naapurit lykkäävät pienet lpaset ilman vahtijaa pihalle aina kun siellä on joku (=minä) jonka oletetaan vahtivan? tai ei edes oleteta kun vissiin ollaan sitä mieltä että alle 3v pärjää kyllä yksin pihalla.
Siinä ei oikein voi sanoa että menkää kotiinne kun piha on yhteinen ja jos taas itse lähtee pois niin omat lapset jää ilman ulkoilua |O

Voi olla valikoivasti sokea. Antaa naapurin muksujen repiä toisiaan hiuksista ihan rauhassa, ja karata pihasta pois - puuttuu asiaan ainoastaan silloin, jos ne repivät omaa lasta tukasta :saint:

No meillä on tullut ongelmaksi tuo ruoka. Meille tulee joka päivä lapsen kaverit (ovat siis sisarukset) ja ilmeisesti heillä ei saa olla lasten kavereita,koska ovat aina meillä.

No kyllähän sitä joskus voi kaverille tarjota syötävää,mutta kun nämä lapset ovat kylässä usein aamusta iltaan. Ovat syöneet kotona aamupalan ja sitten heitä ei soiteta välillä ollenkaan kotiin syömään ja välillä soitto tulee klo 19. Kovin ovat nälkäisiä nämä lapset ja suorastaan kerjäävät ruokaa.

Nyt olen tehnyt tästä suurimmasta ruokkimisesta lopun. Sanon ihan reilusti,että valitettavasti meillä on nyt ruokaa vain omalle perheelle. Ja olen sanonut myös,että jos on nälkä,niin kipaisepas kotonasi syömässä ja tulet sitten takaisin leikkimään.

En syytä lapsia,mutta entäs nämä vanhemmat! Olettavatko,että meidän perhe ruokkii koko kesän heidän lapsiaan. Vai olettavatko,että lapset pärjääävät kahdella syödyllä aterialla päivässä. Olettavatko,että lapset tulevat kotiinsa syömään,kun on nälkä? Ehkä,mutta näin ei tapahdu vaan pyytävät ruokaa meiltä ja suorastaan valittavat,kun on niin nälkä. Ja on se vaikeaa soittaa niitä lapsia välillä kotiin syömään,jos ei voi pihan poikki tänne meidän ovelle kävellä,koska lapset kuitenkin kulkevat puhelimet mukana.

Yhteistyössä