Alkaa testiviikonloppu olla takanapäin... Ja testin tulos on surkuhupaisa:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaemo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaemo"

Vieras
Ajattelimpa kokeilla, mitä käy, kun äiti ei huolehdikaan kaikesta, kun onhan tässä perheessä isäkin.
En tietenkään miehelle tästä maininnut, muutenhan olisi skarpannut ;)

Tulos: Eilen syötiin ainoa ruoka vasta kolmelta, kun kyllästyttyäni heitin ranskalaiset ja nakit uuniin. Vajaa 2vuotiaalta kuopukselta jäi kokonaan päiväunet välistä.
Yöpuvun tajusi mies kuopukselle oma-aloitteisesti, samoin jopa iltapalat molemmille lapsille.
Loppujen lopuksi kuopus nukahti lattialle, ja isompi tuoliin.

Tänään mies tajusi antaa lapsille aamupalat, ja kun lähdimme kaupunkille oli tajunnut antaa kuopuksellekin ruokaa, kun kävi itse syömässä. Itse olin vanhemman lapsen kanssa toisaalla. Toisen lapsen ruokkimista tosin mies ei ollut ajatellut lainkaan, vaan itse siitä sitten huolehdin.

Lopulta koko porukka jo erittäin nälkäisenä saavuimme kaaoksen vallassa olevaan kotiin, ja isän touhutessa omiaan minä siivosin keittiön ja tein ruuan...

Toisaalta melkein masentaa, kun tietää, ettei voi luottaa siihen, että kotona homma toimii normaalisti, jos äiti hengähtää.
Toisaalta taas nauran paskaista naurua salaa, mies kun antaa ymmärtää olevansa erittäin osallistuva jne...

PUHUKAA hyvät ihmiset!! Mitä hittoa tuollainen "testaaminen" auttaa?? Siinä on mukava alkaa hermona sitä kaaosta purkamaan ja kersat huutaa nälissään ja väsyneinä!! Sopikaa työnjakoa etukäteen, ettei enää tartte moista lasten kustannuksella kokeilla!!!!!!!!!

missään vaiheessa en ole tilannetta päästänyt siihen pisteeseen, että itse olen hermona, tai lapset huutaa nälissään jne.

Tarkoitus tässä olikin nyt illemmalla jututtaa miestä, joko vähän on silmät auenneet.

Ihmettelen, miten olet päästänyt tilanteen tuollaiseksi. Teillä ilmeisesti kuitenkin aika monta lasta, joten luulisi että olisit jo aiemmin keskustellut miehesi kanssa asiasta, jotta hänkin osaisi edes vähän kantaa vastuuta.

onhan asiasta puhuttukin aiemmin, enkä sitä ehkä ole niin edes aiemmin tajunnut, kuinka kaikki onkin oikeastaan mun vastuulla.
Ehkä teki itsellekin hyvää huomata missä todella mennään.

Niin mutta huomasiko se sittenkään? Meillä mies ei ainakaan osaa yhdistää esim. sitä, että lapsi huutaa ja kiukuttelee siihen, että ruoka-aika ei ole ollut ajallaan, tms. Kiukuttelee vaan siitä, kun minä olen niin vaikea, kun yritän aikatauluttaa menemisiä syömisien ja nukkumisien mukaan. "Ei voida koskaan mennä minnekään, kun aina on ruoka-aika tulossa." Voidaanhan sitä mennä, kun lähdetän ajoissa, eikä juuri puoli tuntia ennen sitä ruoka-aikaa...

Yhteistyössä