Älkää lähmikö vieraita vauvoja käsistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v*tuttas sinuakin stana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v*tuttas sinuakin stana

Vieras
Ärsyttää kun ihmiset tulevat pesemättömin käsin lähmimään vauvaa ja aina pitää napata käsistä kiinni.
Olipa taas joulun jälkeen kivakiva vatsatauti vauvalla.

Ettekö tajua, että vauva laittaa käsiä jatkuvasti suuhun? Kiitos varsinkin teille, jotka SUUKOTTELETTE ja IMETTE vauvan sormia(believe me, näitäkin valopäitä löytyy)! Pahimmassa tapauksessa siis kariekset sun muut tarttuvat myös. :headwall:

Ja ei, en voi vahtia vauvaa 24/7 ihmisiltä! :kieh:

saankohan hengittää kaupassa, jos olette siellä yhtä aikaa. ja joo, et voi suojella vauvaasi kaikilta maailman pöpiltä ja joo, vastustuskyvylle on hyvä antaa heti hommia, ettei tuu allergiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vier:
saankohan hengittää kaupassa, jos olette siellä yhtä aikaa. ja joo, et voi suojella vauvaasi kaikilta maailman pöpiltä ja joo, vastustuskyvylle on hyvä antaa heti hommia, ettei tuu allergiaa.

:headwall:
Ei, pidä hengitystä, tai parempi olisi jos pysyisit neljän seinän sisässä ettei vaan näsäviisaus tartu!

Just niin! Samaa ajattelen! Kun kuopus oli vauva, sai aina kaupungilla pelätä et joku vieras mummo tulee ja lääppii kädet jne |O :/ ja sitten määrätyssä iässä sain vedota onneks et tuota tyttö vierastaa et ei kannata koskee :D :laugh: :kieh: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei, pidä hengitystä, tai parempi olisi jos pysyisit neljän seinän sisässä ettei vaan näsäviisaus tartu!

niin, sinultahan ei tartu tuo asenne sitten lapsiisi, vai? rauhoitu nyt ihminen, ethän sinä voi tietää, mistä pöpö on tullut, ja mitä väliä sillä on enää? ja jatkossa sanot ihmiselle, ettei sun vauvaan kosketa, yksinkertaista.

Juuri näin!!! Pitäis lähettää Hesain yleisöosastolle muistuus tästä. Mua v.ituttaa vieraat, jotka tulevat meille. Ystävällisesti sanotaan, että ollaan vauvan kanssa tautikammosia, joten meillä menään käsienpesulle ekaks. Sitten saadaan sellaista "no ei nää nii likaset ole: tule tänne papan kulta" -tyyppisiä vastauksia. ARRRRGGHHHHHHH!

Ja ihmiset, jotka tulee flunssasena kylään. "EI TÄÄ TARTU" yms.

Kun on valmiiksi väsynyt niin ei halua nuhaista lasta.

Coolisti vaan. Ap taitaa asua ulkomailla? Tohon sormien suukotteluunkaan en nimittäin ole törmännyt Suomessa, mutta muistan kyllä hyvin pikkuvauva ajan. Aina piti käskyttää ihmisiä pesemään kädet ennen kuin menivät lähelle vauvaa. Meille oli vielä keskosvauva kyseessä. Säästyttiin kuitenkin pahemmilta pöpöiltä.

niin, sinultahan ei tartu tuo asenne sitten lapsiisi, vai? rauhoitu nyt ihminen, ethän sinä voi tietää, mistä pöpö on tullut, ja mitä väliä sillä on enää? ja jatkossa sanot ihmiselle, ettei sun vauvaan kosketa, yksinkertaista.

Ap:hän jo aloituksessa mainitsi ettei ehdi vahtia vauvaa ihmisiltä 24/7!!

Yksi hyvä syy lisää hankkia sisaruksille Phil&Tedsin tuplat.
Niistä kukaan vieras ei ees tajuu, että pieni vauva on matkassa.

terv. Onnellinen P&T-rattaiden omistaja

Joo, sama ärsyttää. En edes ajatellut, että vieraita pitää erikseen käsipesulle käskeä, mutta yhden flunssan on vauva jo kärsinyt ja nyt vahdin kun haukka, jotta kaikki pesee kädet SAIPPUALLA kun astuu meidän ovesta sisään..

olenpa minä kiltti vieras. mulla oli se enterorokko niin juttelin vain parvekkeen alta kaverille etten mene niille sitä levittämään!

ja muutenkin pesen melkein aina tassuni kun sisälle menen. en halua niiitä likoja omaankaan suuhuni.
hyvä minä! hyvä minä!

Ihanaa, että muutkin vihaa tota piirrettä! Mua ärsyttää aivan tajuttomasti, kun oma äitini tunkee koko ajan käsiään vauvan lähelle ja antaa vauvan ottaa sormia suuhun. Olen huomauttanut, että pesisi kädet ensin mutta ei ne kuulemma likastu, kun hän on käynyt vaan kaupassa tai tulee suoraan töistä tms. Ilmeisesti kädet likaantuu vain puutarhatöissä??

Alkuperäinen kirjoittaja jus niin:
Juuri näin!!! Pitäis lähettää Hesain yleisöosastolle muistuus tästä. Mua v.ituttaa vieraat, jotka tulevat meille. Ystävällisesti sanotaan, että ollaan vauvan kanssa tautikammosia, joten meillä menään käsienpesulle ekaks. Sitten saadaan sellaista "no ei nää nii likaset ole: tule tänne papan kulta" -tyyppisiä vastauksia. ARRRRGGHHHHHHH!

Ja ihmiset, jotka tulee flunssasena kylään. "EI TÄÄ TARTU" yms.

Kun on valmiiksi väsynyt niin ei halua nuhaista lasta.

Sama juttu kävi meillä: pari tätiä katto käsiään et ei nää nyt likaset ole (juu ei varmaan ku suoraan kaupasta tulevat) ja appiukko tuumas tietenkin et en pese ku on ne töissä niin hyvin tinnerillä puhdistunu!!! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ViErAs:

mun mielestä tää on toisaalta hyvin omistuista. mä oon viettäny meidän vauvojen kanssa kaiken aikani, ja jos ne on ollu jossain ilman mua ni sitten isänsä kanssa. joka varmaan myös noiudattaa samoja sääntöjä lasten kanssa ku minä, jos oltais sitä mieltä että lapseen ei vieraat koske.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:

mun mielestä tää on toisaalta hyvin omistuista. mä oon viettäny meidän vauvojen kanssa kaiken aikani, ja jos ne on ollu jossain ilman mua ni sitten isänsä kanssa. joka varmaan myös noiudattaa samoja sääntöjä lasten kanssa ku minä, jos oltais sitä mieltä että lapseen ei vieraat koske.

eli sun lapset eivät ole olleet esim mummunsa kanssa minuuttiakaan ilman että jompikumpi teistä vahtii vieressä. te olette supervanhempia!

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:

eli sun lapset eivät ole olleet esim mummunsa kanssa minuuttiakaan ilman että jompikumpi teistä vahtii vieressä. te olette supervanhempia!

ei ne vauvaiässä ole olleet. tietysti nyt riippuu siitäki mitä kukakin käsittää vauvaiäksi. mut meidän lapset on ollu ekoja kertoja hoidossa joskus hitusen vajaan vuoden vanhoina ja mun mielestä sen ikäsellä bakteerien pelkääminen alkaa olla silkkaa hysteriaa. eikä siihen liity mitään supervanhemmuutta jos ei lapselle hoitajia vaan hirveesti ole.

Tai yskitään käsiin ja niillä käsillä lähmitään vauvaa niinkuin miehen sisko tekee.. En ehtinyt väliin. Muutenkin voisi kertoa etukäteen jos ollaan flunssassa.

Hyvä pointti, kun kuitenkin vastasyntyneiden osastollakin pitää olla terve vieras ja (vaikka terve olisikin) pestä ne kädet ennen kuin mennään koskee vauvaan. Miksi sairaalan ulkopuolella ei sitä muisteta että ei vauvan vastustuskyky kata kaikkea ja että jotkut peruspöpöt on jopa vaarallisia pienelle vauvalle.

Yhteistyössä