Älkää lähmikö vieraita vauvoja käsistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v*tuttas sinuakin stana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mua eniten ärsyttää kun appivanhukset tulee kylään tai olemme heillä niin he käyvät välillä tupakalla ja tulevat sieltä samantien lääppimään poikaa tupakkisilla sormilla! hyi helvata että ällöttää!

Mun appivanhemmat ei kans koskaan pese käsiä. Kun ollaan siel kylässä niin appiukko käy usein ulkona kusella nurkan takana (ei ole sisävessaa), ei pese sisällä käsiään ja menee sit lääppimään vauvaa ja leikkimään taaperomme kanssa. Ja siitä asiasta ei todellakaan voi huomauttaa, olis kauheen noloa sanoa että hei, kävit just virtsalla, voisitko pestä kouras... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomalaiset ovat nykyään todella sairasta kansaa, kaikki mahdolliset taudit kulkevat, kun ollaan niin julmetun hygieenisiä. Meillä ei pahemmin hysteerisesti vahdita kuka milloinkin pesi kätensä ja meidän lapsen saa syliin ottaa, tuleepahan parempi vastustuskyky, kun pienestä asti tottuu.

Itse olen kasvanut ympäristössä, jossa ei olla oltu turhan hygieenisiä, ei mitään käsidesejä eikä antibakteerisia aineita, kädet pestään kun siltä tuntuu sun muuta ja en ole eläessäni pahemmin sairastanut ja jos nykyään sairastan esim. flunssan niin ne on todella pikaisia flunssia, muutaman päivän kestää ja se siitä.
Eräs kaverini on taas aina ollut kamalan tarkka kaikesta puhtaudesta ja sen huomaa, siinä perheessä kyllä sairastetaan oikein kunnolla, flunssat on aina pitkiä ja rankkoja.

Minä myös kasvanu kodissa, joka ei niin siisti ja hygieeninen aina ollu. Edes aina ku ulkoa tultiin ni ei käsiä pesty, lähinnä sillon jos oli maata tai hiekkalaatikkoa tongittu. Lattioilla oli rojua, toki sillon ku oli joku niin pieni että söi kaikkia ni koitettiin pitää siistinä ettei pistä liika pientä poskeensa. Mutta ainahan sitä jotain kuitenki. Ja kaikki on terveitä, isosiskolla on ollu jotain pientä astmaa välillä, pikkusiskollaki tosi tosi lievänä, mutta muuten ei mitään allergioitakaan. Mä en oo vieläkään kauheen siistiksi ihmiseksi oppinu...enkä oo ollu sairaanakaan tosi pitkään aikaan, ja ne flunssat mitä sairastan, ne on kans tosi pikasia, jotain pientä köhää ja tukkonen olo pari kolme päivää, kuumekaan ei nouse.

Alkuperäinen kirjoittaja muakin ällöttää:
Mun appivanhemmat ei kans koskaan pese käsiä. Kun ollaan siel kylässä niin appiukko käy usein ulkona kusella nurkan takana (ei ole sisävessaa), ei pese sisällä käsiään ja menee sit lääppimään vauvaa ja leikkimään taaperomme kanssa. Ja siitä asiasta ei todellakaan voi huomauttaa, olis kauheen noloa sanoa että hei, kävit just virtsalla, voisitko pestä kouras... :/

Sun pitää ottaa mukaan jotain desinfioivia lappusia, mitä sitte ojennat ku on tulossa lääppimään sitä vauvaa. Tai annat lahjaksi sille semmosen paketin. :D

Mä en ylipäätään ymmärrä, miksi toisten lapsiin pitää koskea? Varsinkin, jos ne on ihan ventovieraita? Mä en ole koskaan ollut mikään lässyn lässyn vauvoja jee -tyyppi. Lapset on kivoja ja mukavia (ainakin suurin osa niistä :kieh: ), mutta en jaksa lässyttää niiden kanssa. Eikä tulisi kyllä mieleenkään mennä jossain kaupassa ventovierasta lasta räpläämään!

Alkuperäinen kirjoittaja v*tuttas sinuakin stana:
Ärsyttää kun ihmiset tulevat pesemättömin käsin lähmimään vauvaa ja aina pitää napata käsistä kiinni.
Olipa taas joulun jälkeen kivakiva vatsatauti vauvalla.

Ettekö tajua, että vauva laittaa käsiä jatkuvasti suuhun? Kiitos varsinkin teille, jotka SUUKOTTELETTE ja IMETTE vauvan sormia(believe me, näitäkin valopäitä löytyy)! Pahimmassa tapauksessa siis kariekset sun muut tarttuvat myös. :headwall:

Ja ei, en voi vahtia vauvaa 24/7 ihmisiltä! :kieh:

Täysin samaa mieltä!

Ainut että ne "valopäät" ei yleensä tajua lukea näitä palstoja! ...siis jotta osaisivat tänne tulla lukemaan ja valaistumaan lisää :laugh:

Voi että kun kuulosti tutulta.... meidän vauvaa/vauvoja on pussattu suulle (hyi helvetti) ja vielä huulipunan kanssa (tuplayök ja kirosanoja päälle), laitettu sormet suuhun (siis meinasin tipauttaa silmät päästäni kun en voinut uskoa näkemääni) ja jopa vieraat ihmiset esim. neuvolaan mennessä hississä on lääppineet... yäääääääääks... ja käsipäivää on sanottu vauvalle, hei haloo.

Ja silti ihan eniten mua harmittaa mun luonne, en saa järkytykseltäni juuri koskaan sanaa suustani oikealla hetkellä!!! Haluaisin HETI osata sanoa, et yök, tajuatko sä että noin ei tehdä jne.

Ärsyttää kun ihmiset tulevat pesemättömin käsin lähmimään vauvaa ja aina pitää napata käsistä kiinni.

Ettekö tajua, että vauva laittaa käsiä jatkuvasti suuhun? Kiitos varsinkin teille, jotka SUUKOTTELETTE ja IMETTE vauvan sormia(believe me, näitäkin valopäitä löytyy)! Pahimmassa tapauksessa siis kariekset sun muut tarttuvat myös. :headwall:

Jätätkö sä sen vauvan yksin vaunuihin jonnekin vai miten sä et voi huomata jos joku lähestyy sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja ev:

Jätätkö sä sen vauvan yksin vaunuihin jonnekin vai miten sä et voi huomata jos joku lähestyy sitä?

Voi kuule ne ihmiset on vikkeliä, esim. hississä ehtivät tai kassajonossa.

En kyllä tajua todellakaan miten vieraat ihmiset tunkee täysin vieraan vauvan luo?! Itse ainakin ärähdän jos joku niin tekee. Ihan sama jos joku ventovieras tunkisi minua silittelemään kaupassa tms. Grrr..... Asiastonta! Tutut on asia erikseen ja heille voi neuvoa mitää oman vauvan kanssa saa ja mitä ei saa tehdä. Siihen on kenekään muun turha rutista mitään.

Te jotka ette tahdo ymmärtää ap:n tarkoitusperiä. Meille tuli (kuume)räkätaudissa olevia vieraita, kun vauvamme oli kuukauden ikäinen. Muutaman päivän kuluttua vauvalle nousi kuume ja jouduimme sairaalahoitoon. Ei kiva.Itse huolehdimme käsihygieniastamme ja muita sairastuneita ei meillä käynyt, joten olen aika varma tartuntalähteestä. Ei ole kiva, ku pieni lapsi kärsii joidenkin tyhmyydestä. Me emme tienneet vieraiden sairaudesta, jotta olisimme voineet kieltäytyä ottamasta vastaan.

Se on myös käsittämätöntä, kun niistetään taskusta kaivettuun räkäpaperiin ja sitten lääpitään niillä käsillä vauvaa.

Ei mua tuttujen kopelointi haittaa mutta vieraitten haittaa.
Taannoin vaatekaupassa eräs poikalapsi tuli ihastuneena silittelemään vauvan kasvoja. Hyvää tarkoitti enkä raaskinut kieltää. Hymyilin söpösti ja pakenin kaupasta pikavauhtia.
Mua ällöttää varsinkin muiden lapsien käpälöinti. Ne tassut vaan on aina niin tahmaisen näköiset, ties mitä kakkoja ovat tonkineet =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Taannoin vaatekaupassa eräs poikalapsi tuli ihastuneena silittelemään vauvan kasvoja. Hyvää tarkoitti enkä raaskinut kieltää. Hymyilin söpösti ja pakenin kaupasta pikavauhtia.
Mua ällöttää varsinkin muiden lapsien käpälöinti. Ne tassut vaan on aina niin tahmaisen näköiset, ties mitä kakkoja ovat tonkineet =)

Ällöttää, kunnes huomaat oman kullanmurusi olevan samanlainen ällöttävä tahmatassu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:

Ällöttää, kunnes huomaat oman kullanmurusi olevan samanlainen ällöttävä tahmatassu :whistle:

Niinpä :P

ainut missä mä käytän käsidesiä on tk (siellä pyyntö), sairaalat tietty ja sitten jos joku on mahataudissa kotona (niinkuin viime kesänä oli kummallakin lapsella, onneksi peräkkäin, todella raju mahatauti, itse vältyin sillä kun aina pesin käteni ja laitoin käsidesiä päälle)...muuten pelkkä pesu saippualla riittää...kun tulen kaupasta yms.

Yllättävän usein tulee mummot silitteleen kaupassa vauvaa, en mä nyt ole kieltänytkään mutta ei se kauheen mukavaa ole. Tosin jos joku vauvan suuhun olisi tuppaamassa niin sitten kyllä sanoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Yllättävän usein tulee mummot silitteleen kaupassa vauvaa, en mä nyt ole kieltänytkään mutta ei se kauheen mukavaa ole. Tosin jos joku vauvan suuhun olisi tuppaamassa niin sitten kyllä sanoisin.

Joo meilläkin työnsi yksi mummo päänsä vaunukoppaan suoraan kun vauva nukkui siellä harson takana. Ja sit meillä olikin keuhkokuume ja ristiäisten siirto edessä kun sairaalassa oltiin hoidossa. Varsinkin vanhempien ihmisten on vaikea pysyä järkevän matkan päässä. En mä itsekään suuhun tuppaa kun juttusilla olen jonkin kanssa.

Yhteistyössä