Älkää hemmetti ihmiset hommatko rivariin koiraa, jos ette pysty huolehtimaan ja osaa hoitaa!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wuh

Vieras
Hemmetin kerpele!
Naapurissa asuu flikka, jonka koiralla eroahdistus ollu vuoden. Jossain vaiheessa se oli jo parempi tai että muija järjesti hoitajan koiralleen, mutta nyt TAAS se on alkanu ulvomaan. Uiqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq.....wuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuu...

Kyseinen naapuri käy töissä ja jättää koiran ulvomaan kämppäänsä! Pitkiä ujelluksia helvetti aamutuimaan.
Anteeks rakkaat koiran omistajat, mutta jos poikkeuksetta herään tohon helvetin vinkunaan ni hajoo pää. Tänään MÄ ajattelin alkaa vinkua hemmetin äänekkäästi ku se omistaja tulee kotia. Ja vingunki nii kerpeleesti että naapurikaan ei nuku.

kiitos ja anteeks.
 
Kai sä oot sanonut asiasta sille naapurillesi? Oikeesti. Jos mä olisin tuo koiranomistaja, niin todellakin haluaisin tietää asiasta. Me aikanaan otimme lapinkoiran pennun rivitalossa asuessamme ja kerroin naapureille asiasta jo etukäteen. Monet naapurit olivat vanhoja ja päivisin kotona, niin lupasivat kuulostella, kuuluuko meiltä möykkää. Pari ekaa viikkoa oli niin, että kaikkien lähdettyä koira oli haukkunut ja ulissut maximissaan 10 min ajan, sen jälkeen oli ollut päivän ihan hiljaa. Ja tosiaan sen parin viikon jälkeen ei enää ulissut edes heti lähtömme jälkeen, vaan kömpi vaan pedilleen ja laittoi silmät kiinni. Kun menimme kotiin, niin koira sieltä sitten kömpi venytellen ja haukotellen tervehtimään.
 
Kai sä oot sanonut asiasta sille naapurillesi? Oikeesti. Jos mä olisin tuo koiranomistaja, niin todellakin haluaisin tietää asiasta. Me aikanaan otimme lapinkoiran pennun rivitalossa asuessamme ja kerroin naapureille asiasta jo etukäteen. Monet naapurit olivat vanhoja ja päivisin kotona, niin lupasivat kuulostella, kuuluuko meiltä möykkää. Pari ekaa viikkoa oli niin, että kaikkien lähdettyä koira oli haukkunut ja ulissut maximissaan 10 min ajan, sen jälkeen oli ollut päivän ihan hiljaa. Ja tosiaan sen parin viikon jälkeen ei enää ulissut edes heti lähtömme jälkeen, vaan kömpi vaan pedilleen ja laittoi silmät kiinni. Kun menimme kotiin, niin koira sieltä sitten kömpi venytellen ja haukotellen tervehtimään.

Kyllä. On sanottu ja kun sanottiin eka kerran ni ei kuulemma tiennyt. Sitten se loppukin hetkeks. Kunnes taas. nyt tietää muttei välitä. Ja tää ei rajoitu päiviin. Myös aamuyöhön, kun lähtee töihin ja iltoihin..aina tonne yli puoleen yöhön asti.
 
Me otimme rivariin koiran ja sanoimme naapureille että tulevat rohkeasti sanomaan jos kuvaamaasi käytöstä ilmenee. Kukaan ei sanonut mitään, joten emme tienneet koko ongelmasta mitään. kunnes tulin eräänä päivänä kotiin ja kuulin itse. Menin heti kyselemään naapureilta kauanko tuota on kestänyt ja selvisi että monta kuukautta. ryhdyimme heti toimiin ja meillä auttoi pelkkä radion päälle jättäminen. Enää koira ei hauku ja ulise ainakaan naapureiden mukaan. Tuo radiovinkki oli naapurin ehdotus ja kiitimme häntä kovasti.

Jos yrittäisit puhua tytölle?
 
Monet koirat ulvoo kun ovat yksin kotona. Eihän sitä tietenkään kiva ole kuunnella.. Mitä jos sanoisit nätisti asiasta niin jos sitten hommaisi koiralle hoitajan/hoitopaikan..
 
Me otimme rivariin koiran ja sanoimme naapureille että tulevat rohkeasti sanomaan jos kuvaamaasi käytöstä ilmenee. Kukaan ei sanonut mitään, joten emme tienneet koko ongelmasta mitään. kunnes tulin eräänä päivänä kotiin ja kuulin itse. Menin heti kyselemään naapureilta kauanko tuota on kestänyt ja selvisi että monta kuukautta. ryhdyimme heti toimiin ja meillä auttoi pelkkä radion päälle jättäminen. Enää koira ei hauku ja ulise ainakaan naapureiden mukaan. Tuo radiovinkki oli naapurin ehdotus ja kiitimme häntä kovasti.

Jos yrittäisit puhua tytölle?

Puhe ei auta, on yritetty hyvällä ja siedetty pitkään. Alkuun väitti ettei koira ulvo! sitten myönti että ulvoo. ja sitte antaa ulvoa :(
 
yhdyn aloittajaan. Meillä naapuri osti lehmän kokoisen koiran 60 neliöiseen rivariasuntoon. Teki sille pihalle liian pienen aidan josta se pääsee hyppimään naapurien pihalle!! Jättää sen yöksi ja päiväksi usein asuntoon haukkumaan. Niin että joku käy sitä vain ulkoiluttamassa!! ja me kyllä bidetään bileet vappuna ja jumalauta jos yhtään urputetaan. Vejän lättyyn!!!
 
Monet koirat ulvoo kun ovat yksin kotona. Eihän sitä tietenkään kiva ole kuunnella.. Mitä jos sanoisit nätisti asiasta niin jos sitten hommaisi koiralle hoitajan/hoitopaikan..

Sanottu on ja hommasikin hetkeksi jonkun ilmeisesti hoitamaan kun tää ei ollut ongelma pitkään aikaan. Nyt taas lipsunut eikä puhe auta. Riidelläkkään en viittis millään, mut en kyllä jaksa kuunnella tuota ulinaakaan.
 
Kyllä. On sanottu ja kun sanottiin eka kerran ni ei kuulemma tiennyt. Sitten se loppukin hetkeks. Kunnes taas. nyt tietää muttei välitä. Ja tää ei rajoitu päiviin. Myös aamuyöhön, kun lähtee töihin ja iltoihin..aina tonne yli puoleen yöhön asti.

Voi ei. Tuo ei kyllä kuulosta ollenkaan mukavalta. Eli hälle on sanottu, että koira on aloittanut uudelleen noi ulinat? Onkohan ihmiset tuollaisissa tilanteissa sit ilmoittaneet isännöitsijälle asiasta? Vähän pöhlöltähän se kuulostaa, mutta jos kerran omistaja ei välitä. Tai sit voisi kysyä neuvoa asian suhteen jostain eläinsuojelupaikasta.
 
Voi ei. Tuo ei kyllä kuulosta ollenkaan mukavalta. Eli hälle on sanottu, että koira on aloittanut uudelleen noi ulinat? Onkohan ihmiset tuollaisissa tilanteissa sit ilmoittaneet isännöitsijälle asiasta? Vähän pöhlöltähän se kuulostaa, mutta jos kerran omistaja ei välitä. Tai sit voisi kysyä neuvoa asian suhteen jostain eläinsuojelupaikasta.

On sanottu. Hän on nyt vaan ottanut sen kannan ettei välitä..Varmaan pakko ottaa isännöitsijään yhteyttä vaikka olen sitä yrittänyt viimeiseen asti vältellä..
 
Meillä sama ongelma, naapurissa kaks koiraa jotka haukkuu, vinkuu ja ulvoo aina kun ketään ei oo kotona. Niitä on vielä kaks, että kun toinen koira väsyy ni sit huutaa toinen koira. Tää pariskunta on usein viihteellä ja kuunnellaan koko yö haukkumista ym. aamusin kun ne lähtee töihin alkaa ja se kestää siihen asti et ne tulee illasta kotiin. Meijän naapureitten kans ollaan puhuttu, ekalla kerralla sanoivat tietävänsä asiasta kun edellisetkin naapurit siitä valittaneet ja sanoivat tästä lähtien jättävänsä telkkaria ja radioo päälle ja laittavansa verhot kiinni ettei koirat nää ulos (ne kun alkaa vielä villimmin haukkumaan jos näkevät jonkun kävelevän tiellä) ja yöllä jättävänsä valot päälle, mutta ei siitä oo ollu mitään apua. Ollaan tästäkin sanottu heille, mutta vastaukseks on tullu, että kun koirat on pelastettu jostain huonosta perheestä niin ovat kärsineet ja niillä on käytöshäiriöitä. Siis joo se on kyllä totta, käyvät esim. lenkillä sellaseen aikaan (yöllä) ettei muita koiria liikkeellä kun ei kuulemma onnistu lenkittäminen jos koiria tulee vastaan kun ovat kuulemma arvaamattomia. Mutta miks ihmeessä meijän pitää kärsiä näistä käytöshäiriöistä???!? isännöitsijälle on turha lähtee valittamaan meijän kohdalla, omistusasunnosta tuskin ketään saa häädettyä pois.
 
Kurjaa, olen kyllä itse sitä mieltä että ei sitä koiraa saa hankkia metsänkeskellekään jos ei siitä osata huolehtia. Tee ilmoitus jonnekinpäin, eläinsuojeluyhdistykselle/valvojalle tai poliisille, niin ne ainakin ottaa yhteyttä sitten omistajaan, jos se vaikka herättelis vähän.
 
Mitään elikkoa ei pidä ottaa jos ei kykene huolehtimaan ja jos elämäntilanne muuttuu radikaalisti niin ottaa yhteyttä alueen eläinsuojeluun. He auttavat kyllä. Näin meidänkin tipsu tuli perjantaina meille kun entinen omistaja luovutti eläimiä ison määrän kun ei voinut enää huolehtia niistä.
 
Meillä sama ongelma, naapurissa kaks koiraa jotka haukkuu, vinkuu ja ulvoo aina kun ketään ei oo kotona. Niitä on vielä kaks, että kun toinen koira väsyy ni sit huutaa toinen koira. Tää pariskunta on usein viihteellä ja kuunnellaan koko yö haukkumista ym. aamusin kun ne lähtee töihin alkaa ja se kestää siihen asti et ne tulee illasta kotiin. Meijän naapureitten kans ollaan puhuttu, ekalla kerralla sanoivat tietävänsä asiasta kun edellisetkin naapurit siitä valittaneet ja sanoivat tästä lähtien jättävänsä telkkaria ja radioo päälle ja laittavansa verhot kiinni ettei koirat nää ulos (ne kun alkaa vielä villimmin haukkumaan jos näkevät jonkun kävelevän tiellä) ja yöllä jättävänsä valot päälle, mutta ei siitä oo ollu mitään apua. Ollaan tästäkin sanottu heille, mutta vastaukseks on tullu, että kun koirat on pelastettu jostain huonosta perheestä niin ovat kärsineet ja niillä on käytöshäiriöitä. Siis joo se on kyllä totta, käyvät esim. lenkillä sellaseen aikaan (yöllä) ettei muita koiria liikkeellä kun ei kuulemma onnistu lenkittäminen jos koiria tulee vastaan kun ovat kuulemma arvaamattomia. Mutta miks ihmeessä meijän pitää kärsiä näistä käytöshäiriöistä???!? isännöitsijälle on turha lähtee valittamaan meijän kohdalla, omistusasunnosta tuskin ketään saa häädettyä pois.

Tästä talosta häädettiin yks tyyppi ja nää on omistusasuntoja. En tiedä onko jatkuva koiran huuto+emännän piittaamattomuus riittävä syy. Meillä se oli jokaöinen häirintä jota ei lopettanu edes varotuksien jälkeen. Ei omistusasunnoissakaan saa olla miten tahtoo ja häirii muita miten mielii.
 

Yhteistyössä