Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Hiskias, vau, hyvä jos munasarjoissa on vilskettä! Kyllä kroppa vaan elää ajan kanssa eikä nämä arvot taida olla kiveen kirjoitettuja. Toivottavasti sun verikokeista tulee hyviä uutisia ja pääsette hoitoihin.

äitiseiskanelonen, pahoittelut negasta :hug: Sulla on sitten vähän sama tilanne kuin mulla, meillä yt:t just loppumassa ja ensi viikolla irtisanotaan reilusti ihmisiä. Jos arpaonni "suosii", niin ei tarvitse meidänkään miettiä luovarihoitoja...

Meillä muuttui vielä kertaalleen kuviot siten, että kokeillaan vielä pitkällä kaavalla yksityisellä. Ei jää sitten mietityttämään. Luultavasti ei saada mitään kasvamaan, mutta sittenpähän sen näkee. Lääkkeet menee lääkekattoon, joten jos ei mitään tapahdu, niin häviän vain parin ultramaksun verran ja voidaan siirtyä nopeasti luovutettuihin munasoluihin. Huomenna pistän procrenin ja siitä sitten eteenpäin...
 
Lempiviola, eikös oo ihan tyhmää kun kaiken muun päälle pitää vielä töitä jännätä. Tuntuu niin epäreilulta just tähän kohtaan! Uusia töitä on lähes mahdotonta löytää vaihtamatta paikkakuntaa. Toivotaan parasta meille!

Mikäs KP sulla Lempiviola nyt on? Eikö pitkä kaava ala yleensä jollain "sumuttelulla"? Mietin tässä juuri, että kun meillä suunnittelukäynti on kp 18, niin siihen mennessä on voinut olla jo ovis ja luomuyritystä, niin ei kai sitä heti sitten ala joku lääke?
Itse ajattelin tuon ihan samoin, hintana ei ehkä ole kuin ne pari ultraa, jossa todetaan et mitään ei oikeen kasva ja punktioon asti ei päästä.
 
Joo, tämä syksy alkoi kyllä rytinällä kun ivf meni mönkään, julkinen kieltäytyi jatkohoidoista ja nämä yt-kuviot vielä siihen päälle... huh, kovilla ollaan, vaikka yritän lohduttaa itseäni ettei mitään vielä pahempaa ole tapahtunut.

Mulla on nyt kp19. Mä en ole mikään pitkän kaavan ekspertti, mutta ymmärtääkseni tämä procren-pistos tekee saman kuin sumuttelut, eli ajaa munasarjatoiminnan alas. Pitkässä kaavassa siis kait aina aloitetaan edellisen kierron puolella hoidot, eli sulla voi hyvinkin alkaa hoidot heti siitä suunnittelukäynnistä. Jostain luin/kuulin, että ainakaan procren ei ole haitallinen jos raskaus sattuisikin alkamaan siitä kierrosta.

Sitten kun mulla alkaa menkat (1-2 viikkoa pistoksesta??), käyn nollaultrassa ja pistän elonvan, joka on myös vain yksi pistos. Viikon päästä siitä alkaa menopur, jos/kun on tarvis.
 
Taustalta Cityprinsessalle: Mulla AMH mitattu myös alle 0,2 ja FSH vähän koholla. Raskauduin silti IVF:llä, josta tuloksena poika ja myöhemmin raskauduin vielä luomustikin, nyt menossa rv 29+3. Joten kyllä se mahdollista on.

Tsemppiä kaikille tänne ketjuun niin kovasti! Välillä käyn teidän kuulumiset lukemassa ja mielessä olette.
 
Heippa kaikille. Tuppaudun taas tänne. Pakko tulla ihmettelemään asiaa kun varasin lääkärille (jo aikaa sitten) ajan joka oli nyt. Aiheena vaihdevuosien oireet. Mullahan oli kolme vuotta sitten kun hoidot aloitettiin niin fsh jotain 20 luokkaa. Kuumia aaltoja, väsymystä ym. oiretta pukkasi. Hain helpotusta samoista ravintolisistä kuin hoitojen aikana, ubikinoni ja omega 3 e-epa. Olen ehtinyt niitä syödä melkein 2 kk. Oireet loppuneet, kierto pidentynyt normaaliksi ja fsh 6.1! Sattumaa voi toki olla ja olisi mielenkiintoista mitata tuo fsh joskus uudestaan. Onko kellään tietoa miten tuo fsh käyttäytyy? Se voi ilmeisesti vaihdella aikalailla?
 
Mimosa syön nyt ubikinonia 200 mg ja omega 3:ta 1000 mg. Huomasin, että teillä ivf:ssä kävi vähän huonosti. Meidän ivf nro. 2 päättyi myös samoin, emme päässeet siirtoon koska alkiot kuukahtivat, oli fragmentoitumista. Kahdessa muussa kuitenkin siirrettävää oli ja luulen, että tuohon meidän huonoon 2. hoitoon vaikutti silloiset miehen käyttämät lääkkeet (kaikki siis arvailua) koska samat lääkkeet minulla kaikissa hoidoissa käytössä. Miehen siittiöt alkutesteissä oli priimaa. Lääkäri kyllä vakuutti, ettei ole tutkittu että kyseisellä lääkkeellä olisi sellaisia haittavaikutuksia. Mutta siis seuraavaan hoitoon mies lopetti lääkkeen hyvissä ajoin ja kolmas hoito sitten onnistuikin. Me naiset tuppaamme kokeilemaan kaikenmaailman luontaistuotteita ja vitamiinejä. Täytyy muistaa myös syöttää niitä miehillekkin ;) Tsemppiä uuteen hoitoon jos vielä päätätte kokeilla.
 
Onpas täällä hiljaista, me pitkän tien kulkijat ollaan vissiin turtuneita kirjoittelemaan... : /

Meriann, multa tuo fsh on mitattu vain kerran, mutta olen myös ymmärtänyt, että se voi vaihdella aikalailla. Tuo sun viimeinen arvohan on ihan normaali, jee =). Tilanteet voi todella muuttua, niin kuin tuo mun munasarjojen aktiivisuus, se on jostain ihme (liekö se raskaus, vai nämä lisäravinteet?) syystä lisääntynyt. Aiemmin AFC – määrä oli maksimissaan 5 ja nyt vasemmalla puolella niitä oli 7.

Lempiviola, mitä sinne kuuluu, joko olet päässyt piikkihommiin käsiksi? Tuo lääkekatto, se on kuin jatkuva veronpalautus. Saa nähdä, milloin ne keksii rajata sen käyttöä näissä lapsettomuushoidoissa. Sain kyllä juuri kuulla, että erään perussairaudenkin lääkitys maksaa pari tuhatta euroa kuukadessa, että siihen verrattuna me taidetaan olla ”pikkutekijöitä”. Mä muuten kysyin tuota pitkää kaavaa, että kokeillaanko sillä viimeinen kerta, mutta en saanut lääkäriltä vastakaikua.

Äiti seiskanelonen, joko sulla on IVF hoito alkanut? Ja jos niin miten menee?

Jonnuli, mikä siellä on tilanne luovareiden suhteen?

(.) Verikoetuloksista ei löytynyt mitään tai no pikkiriikkisen yhtä vasta-ainetta niin, että voi käyttää kortisonia. Neljäs hoito starttaa noin viikon päästä, lääkecocktail on sama kuin kahdella viime kerralla, annostus vaan on tällä kertaa maksimi 400. Huh. Klinikalla kannustivat lisäravinteiden käyttöön, mutta tuon omegan kielsivät minulta, muttei mieheltä. En sitten kysynyt että miksi, kun en ole sitä käyttänyt.
 
Voi Hiskias, kiitos kysymästä. Eikös omegoista juuri ollut joku juttu, että voivat aiheuttaa komplikaatioita jos niitä syö ennen leikkauksia... jotain veren kanssa sillä oli tekemistä. Ehkä ne sitten voi jotain vaikuttaa näihinkin hoitoihin. En ole jaksanut napsia oikeastaan mitään "aineita", kilpparilääkekin jäi eilen ottamatta :( . Eli sullako tehdään lyhyt kaava, jälleen? Toivotaan, että niitä rakkuloita siellä kasvais useampi nyt, jos arvotkin on parantuneet. Mikäköhän sulla on tehnyt tuon parannuksen :O

Meillä tosiaan alkoi nyt tämä pitkän kaavan ivf viime viikolla. Synarelaa olen suihkinut 6.11. alkaen. Meni viivästyttämään menkkojakin sitten sen kolmisen päivää, etten päässyt suunniteltuun nollaultraan nyt perjantaina. Ensi perjantaina kai sitten olis uusi aika, pitää heti maanantaina soitella. Joo, menkat tosiaan alkoi perjantaina 16.30 :LOL: , että varmasti venyy ja paukkuu kaikki aikataulut. Olen myös tehnyt pientä kuolemaa täällä pari päivää, sen verran on runsas vuoto entisestään runsastunut. Nyt näyttäis rauhoittuvan.

Synarela on ihan hirveää, mulla on kipeenä pää ja vatsa ja mieliala kuin persuksiin ammutulla karhulla. Tästä aineesta olisi syytä päästä äkkiä eroon :(
Nollaultran jälkeen olis tarkoitus piikitellä menopuria (maximiannos myös) ja sitten katsotaan mitä tapahtuu. Sumuttelu kai ikävä kyllä jatkuu senkin rinnalla :headwall:

Lääkkeitä muita oli Pregnyl ja luget kuten tavallista, mutta myös zumenon (enpä tiedä mikä tarkoitus). Mutta katsotaan nyt päästäänkö edes sinne asti. Ei ole kovin suuret odotukset. Ja ICSIähän sitä sit tehtäis jos jotain punktioitavaa olisi. Mutta siihen tosiaan menee pari viikkoa ennen kuin siitä tietää mitään.

Mites tosiaan täällä muilla menee? Enemmänkin kirjoittelis, jos tietäis, että muitakin on mukana... :) :heart:
 
Äiti seiskanelonen, mulla on se flareup kaava nyt kolmatta kertaa eli mitaltaan lyhyt, mutta lääkkeiltään sekoitus. Eli synarelat alkaa KP2, ensimmäiset päivät sen maun kanssa on yhtä tuskaa, mutta sitten kun se helpottaa niin ei aiheuta mulle mitään probleemia. Eli se tuossa alkukierrossa otettuna boostaa munasarjoja ja siirtyy sitten jarruksi, kuten sinullakin stimulaation aikana. KP3 alkaa piikit. Paljonko sä tota zumenonia otat ja milloin se aloitetaan? Toiset saa tuota estrogeenilisää myös stimulaatiokiertoihin. Itse en hoksannut kysyä. Et kait sä ens perjantaihin voi odotella vai voiko siinä pitkässä kaavassa? Uinuuko ne munasarjat sitten sinne saakka :confused:
 
Hiskias, kuulostaa hurjalta, että toisilla se buustaa ja toisilla sammuttaa (riippuen määrästä?). Ainakaan tämä oman toiminnan "sammutus" ei ole mennyt putkeen, olo on tosi kurja. En mitenkään odota innolla "oikeita" vaihdevuosia :(

Kaivoin tuon hoitosuunnitelman esiin, menopur 450 IU, Pregnyl10000, luget 2x400mg, Zumenon 4mg/vrk (ja näköjään Gonapeptylkin 0,1 mg mainittu). En tiedä zumenonin aloitusta, kaippa samaan aikaan kuin lugetkin, kun on tuossa välissä mainittu ??

Pitkässä kaavassa ei ole ollut ollenkaan tarkkaa noiden päivien kanssa (sumujen aloitus, 0-uä) Synarelan pitäisi pitää munikset horroksessa, kunnes piikittelyt alkaa. Huom. pitäisi. Olen lukenut, ettei kaikilla ole toiminut. Eli tuolla viikolla ei pitäisi olla merkitystä, kuin että olo jatkuu kaameana seuraavankin viikon.
 
Heippa, kiva lueskella teidän kuulumisia ja sekin on mukavaa että muutkin ovat hormonihuuruissa. Mulla siis kanssa pitkä kaava alkanut. Pistin 3.5 viikkoa sitten Procrenin, jonka funktio on sama kuin Synarelan, mutta yksi pistos ja vaikutusaika 1kk. Menkat ei sitten kuitenkaan alkaneet ollenkaan ja tsekkiultra viime viikolla muuttui nollaultraksi, eli aloitettiin stimulaatio ilman menkkoja. Tiistaina pistin Elonvan ja ens tiistaina seuraava ultratsekki, jonka jälkeen alkaa Menopur 300iu ja synarela (jos siis jotain on munasarjoissa tapahtunut). Neljä antraalifollia näkyi, toivotaan että olisi lähteneet kasvamaan.

Täytyy sanoa, että mullakin on kyllä ollut olo Procrenin jälkeen kurja. En saa öisin millään nukuttua ja kuumat aallot kiusaavat iltaisin ja öisin. Tätä on nyt jatkunut kolme viikkoa ja tuntuu että tulen kohta hulluksi :( Toivon niin että tästä kaikesta on jotain hyötyä ja pääsen aloittamaan loputkin lääkkeet, vaikka näiden teidän juttujen perusteella en odota innolla Synarelaan tutustumista... Syön myös taas DHEA:a ja se saa pinnan kireälle ja naaman kukkimaan. En ole ollut siis kovin hehkeätä seuraa viime aikoina :headwall:

Hiskias, miten sulla viimeksi toi flare-up tehosikaan? Se olisi ollut varmaan ihan kokeilemisen arvoinen mullekin, ei vaan tullut lääkärin kanssa puheeksi.

Äitiseiskanelonen, ehkä meidän täytyy ajatella että nämä kaikki sivuoireet ovat viite siitä että lääke toimii... mutta kyllä tämä on ikävää esimakua vaihdevuosista :( Stimulaatiolääkkeistä mun kroppa ei ole moksiskaan...
 
Lempiviola, mites töiden kans kävi? Meille ei oo vielä ilmoitettu,, tällä viikolla saa tietää :(
Se nyt ei estä tätä viimeistä hoitoa kuitenkaan, kun ollaan jo sille tielle lähdetty.

Joo, ehkä se sitten on vaan voitava kurjasti, että pääsee eteenpäin. Peukkuja kaikille neljälle solulle, jotta lähtisivät yhdessä kasvuun!!

Hiskias,, viikko se vierähtää taas niin nopeesti... nyt ehtii vielä ottaa ne terästetyt jouluglögit ;)
 
Lempiviola, miltäs ultrassa näytti? Mulla on flareupit toimineet ihan jees. Ekalla kerralla saatiin 10 solua (dheata pohjalla), joista tuli 6 alkiota. Pakkasukot eivät vaan kestäneet sulatusta. Toisesta hoidosta saatiin 10 follia, mutta vain 5:ssä oli munasolu ja näistä tuli 3 alkiota, parempilaatuisia kuin ennen, koska 2 raskautta alkoi (vaikkei dheata ollutkaan). Lekuri oli sitä mieltä, ettei dhean vaikutusaikaa tiedetä ja munasolun kehittymisprosessiin menee 8 (?!?) kuukautta ja sen valossa voi olla, että dhealla olisikin ollut jotain osuutta munasolujen laatuun. Mene ja tiedä mikä sitten on syy mihinkin, onhan noita lisäravinteitakin käytetty. Nyt on kyllä mielenkiintoista nähdä, mikä on tämän hoidon munasolusaalis ja laatu.

Äiti seiskanelonen, joko ultrassa on käyty vai joudutko odottelemaan perjantaita? Täytyy kuule tunnustaa, että viime viikonloppuna otin pari hörppyä viskiä (ja ihan pullon suusta), ensimmäisen kerran 20 vuoteen. Olihan yäk :p
 
Hiskias, että oikeen viskiä, ei ihme, ettei maistunut :p

Mulla on ultra vasta huomenna. Saas nähä onko siellä kaikki niinkuin pitäisi. Suihkeet pitäs riittää just huomiseen, sit hakeen uutta pulloa.

Joo, työt ne sit loppu mun osalta :'( Harmittavaa, mutta ei voi mitään. Tulevaisuudessa varmasti luvassa jotain parempaa :saint: . En voi olla toivomatta, että hoito jostain kumman syystä sen plussan toisi, sittenhän kaikki menis putkeen. Ainahan saa toivoa :heart:
 
Heippa kaikille, oon taustalta seuraillut teitä jo pidemmän aikaa,mutten itse kirjoittanut kun mulla aiemmasta liitosta lapsia ja oon ajatellut, että jotakin voisi loukata kun samassa ketjussa kirjoitan... Ajattelin nyt kuitenkin tänne kirjoittaa, aika syvissä vesissä mennään.Tippa silmässä olen seurannut teidän vaiheita ja ollut iloinen jokaisesta onnistuneesta raskaudesta ja plussauutisesta. Ja todella pahoillani olen, kun saanut lukea useampia surullisia uutisia. toivottavasti Lempiviolanultra mennyt hyvin... Hiskias, en tiedä mitä sulle sanoisin, sitkeä sissi olet, kunpa vihdoin saisit kokea onnen. Äiti seiskanelonen älä luovuta, peukut pystyssä. Jonnulilleja ihan kaikille muillekin toivon onneaikoja.Meriann, Vienda ja kaikki muutkin, joilla ihana oma pieni ihme, upea juttu, kiva ollut kuulla onnellisia tarinoita.
Mulla amh 0.3 ja fsh 11, nämä arvot mitattu maaliskuussa. Lääkäri aloitti mulle kilpirauhaslääkkeen,joka helpotti mua vuosikausia kestäneitä vaivoja, joihin muut lääkärit oli vaan viitannut kintaalla ja selittänyt johtuvan mun Fibromyalgiasta jne. Vaikka kilppariarvot olleet rajoilla...kukaan muu ei ollut suostunut aloittamaan lääkitystä. Eka ivf tehtiin pitkällä kaavalla toukokuussa. Silloin synarela ja menopur 375 iu ja pregnyl. Tuloksena yksi ainoa follikkeli,joka päädyttiin kuitenkin punktoimaan, koska mun munajohtimet ei toimi enää ja muutoin ei ois ollu mitään mahdollisuuksia. Follikkeli oli kuitenkin tyhjä ja kaikenlisäksi tapahtui harvinainen komplikaatio. Mulle kehittyi tennispallon kokoinen hematooma, olin syönyt omega 3 sta ja vuotoherkkyys oli lisääntynyt. sen jälkeen on tullut Ainakin tonne klinikalle isot laput ettei saisi syödä omegaa ennen hoitoa ,väli pitäisi olla ainakin yli 1 kk mielellään enemmän. No hematooman lisäksi tulehtui kohtu. Olin iv antibiooteilla ja per Os antibiooteilla 10 pv. Hematooma seurattiin sairaalassa ja se sulanut hiljalleen pois. Lisäravinteiita alotin syömään maalishuhtikuussa ubikinonia 600 Mg, foolihappoa, monivitamiinia, vehnänalkioöljyä. sitten aloitin myös gelee Royalen toukokuussa.lääkäri määräsi mulle dhea: ta, josta sain rytmihäiriöitä ja lopetin sen syönnin samantien. niin ja ravintojutuista vielä, greippimehu, jamssi , bataatti. Pieleen menneen ekan ivf hoidon jälkeen söin zumenonia. Toka ivf hoito tehtiin flare up kaavalla, jossa synarela ja menopur 375 iu. Synarelahan siis alkoi vasta ihan kierron alussa,jotta aluksi siinä flare up kaavassa se stimuloi munasarjoja ja sitten se toimi loppuhoidosta jarruna, annosta tosin muutettiin välillä. Mulla punktoitiin 5 follikkelia joista saatiin yksi epäkypsä munasolu,joka hedelmöittyi ja jaksoi jakautua kerran,muttei jatkanut kasvua. Punktioon lääkäri määräsi varmuudeksi iv antibiootit ja lisäksi otin muutaman päivän antibiootteja, ettei tulehdusta tullut. Lisäksi oli zumenonia ja lugesteronia sekä klexane jonkun aikaa, siis Hoidon jälkeen. Lisäksi lääkäri ehdotti käyttämään melatoniinia 3 Mg päivässä. vielä ei virallista näyttöä, mutta kuulemma mm. Japanissa tutkimuksissa sen todettu ehkäisevän solutuhoa ja lääkäri veikkasi tulevaisuudessa sen ja dhea n olevan meille ' poor respondereille' automaattiset lisä lääkkeet, jos dhea vaan sopii. Joten melatoniinikin mukana mulla repertuaarissa.Kolmas ivf tehtiin lokakuussa, jolloin kokeiltiin elonva,menopur, orgalutran ja irrotuspiikkinä gonalpeptyl. Kaikki näytti alussa paremmalle, ennen lääkkeitä oli munasarjoissa ihan eri meininki kuin aiemmin pieniä follikkeleita runsaasti molemmin puolin, toiveet oli korkealla. 6 lähti kehittymään, mutta lähes kaikki ns. Tippui kyydistä. Punktio oli hurjan hankala,mun munasarjat oli poikkeuksellisen korkealla, jouduttiin lisäämään kipulääkitystä ja useampi ihminen paineli vatsaa, siirsi kohtua pois tieltä ja munasarjoja alemmas. Punktioon mennessä siellä näkyi vasemmalla yksi iso ja yksi pieni follikkeli ja oikealla yksi. Oikea saatiin punktoitua, mutta mulla kävi harvinainen komplikaatio taas. Jarru ei ollut toiminut toivotulla tavalla ja follikkeli irtosi vasemmalta kesken punktion, sitä ei ehditty saada talteen. yksi hoitaja ihmetteli kuinka uskomatonta että meillä käy näitä harvinaisia komplikaatioita, hän ei ollut ikinä nähnyt follikkelin irtoavan kesken punktion...Lisäksi se pienempi follikkeli joka oli vasemmalla jäi punktoimatta, koska niin iso suoni oli munasarjan edessä ja munasarjaa ei pitkästä yrityksestä huolimatta saatu oikeaan asentoon. Paikalla oli lopuksi pari lääkäriä ja pari hoitajaa. molemmat lääkärit olivat sitä mieltä ettei uskalla ottaa riskiä. No se punktoitu follikkeli oikealta oli tyhjä.Mun mies oli myös ihan hajalla, sille teki lisäksi tosi pahaa nähdä se punktio, kun mua runnotaan yms. mutta täytyy kehua meidän lääkäriä,se ollut aivan ihana. Se soitti pyhäinpäivä vkl kun punktio oli ollu perjantaina, kuinka voin niin fyysisesti kuin henkisesti. se lääkäri tukenut paljon ja lisäksi sitä on säälittänyt niin paljon nämä meidän epäonnistumiset, että antanut ilmaisia käyntejä ja alennusta...uskomaton tyyppi. Ollaan muutenkin oltu tyytyväisiä tohon klinikkaan, olin kyllä aikapaljon kysellyt ja ottanut selvää mihin kannattaisi mennä ja vaikka hintataso kalliimpi kuin muualla, niin siellä klinikalla kyllä huippulääkäreitä. Lääkäri kertonut monista tutkimuksista, eri hoitovaihtoehdoista ja kokeiluista. Lisäksi tehty tarpeelliset tutkimukset ja selvitykset terveydentilasta,muttei kuitenkaan mitään ns.turhia kokeita. No lääkäri ehdotti vielä kerran kokeilemaan dhea:ta, koska sillä niin paljon hyviä tutkimustuloksia ja auttanut useita naisia. Päätettiin aloittaa pienellä annoksella ja nostaa hitaasti. Sovittiin, että kokeillaan vielä ivf hoitoa, mutta jos tulokset yhtä surkeat, se on sitten siinä. Lääkäri sanoi myös, ettei kannata yrittää enää ilman dhea:ta. No onneksi nyt dhea sopinut mulle ja annos voitu jopa nostaa nopeampaan tahtiin kuin ajatus ollut. Nyt voin syödä sen normiannoksen 3 x 25 Mg. Niinpä tässä keräillään taistelutahtoa, vaikka aika rikki on ja luovuttaja fiilis ollut. mutta jospa se ihme nyt sitten kuitenkin meillekin suotaisiin...Hoidonsuunnittelu on joulukuussa, nyt vaan mietin kauan olisi hyvä odottaa ennen kuin hoito on. Tutkimuksissahan on huomattu vaikutuksia jo 6 vkon jälkeen, mutta suositellaan 3 kk. Ja toisaalta ei kai se haittaisi vaikka odottaisi neljäkin kuukautta. Mutta sitten taas ton viimeisen hoidon hormonaaliset vaikutukset ei ois enää ns. Voimassa, nehän vaikuttaa kuulemma n. 3 kk hoidon jälkeen... Tulipa pitkä teksti. Tsemppiä ja voimahalaus kaikille. :heart: äiti seiskaneloselle ja Lempiviolalle tsemppiä vielä noihin työjuttuihin. Mulla ollut kanssa työrintamalla muutoksia ja välillä aikamoinen stressi.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Pötkylää odotellen joukkoon, olihan sullakin stoori, kyllä toisia koetellaan :(. Tänne kyllä mahtuu mukaan oli lapsia tai ei :D. Ajatella, että tuo omega voi tuollaista aiheuttaa. Onpa hyvä, kun dhea kuitenkin sopii sulle. Mä en uskalla edes yrittää, kun eilen illalla taas sain tuta muistoja 1,5 vuoden takaa kun sitä söin. Hormonivaihtelut aiheuttaa mulle nimittäin vieläkin aika-ajoin sydämentykytyksiä. Ei kivaa. Onpa mukava lääkäri sulla, kun oikeasti välittää ja vielä näyttää sen :heart:

Äitiseiskanelonen. Tsemppiä ultraan, taidetaan päästä piikittelemään yhtäaikaa :attn:´. :hug: duunin puolesta, muista kuitenkin hyödyntää muutosturvan edut, jos ei uutta löydy tilalle =). Uskotaan nyt kuitenkin vielä siihen sun plussaan.
 
äitiseiskanelonen, voi ei, pahoittelut :( Irtisanominen on iso juttu, ja vielä kun on muitakin isoja asioita elämässä meneillään. Tosi kurja juttu, toivottavasti löydät pian jotain uutta, mielekästä työtä ja tietenkin kaikkein eniten toivon sinulle sarastavaa äitiyslomaa :) Minulla työt jatkuu, jotain positiivista edes... on sitten varaa maksaa törkykalliit luovarihoidot.

Mun follisaldo nolla :( Munasarjat eivät olleet moksiskaan Elonvasta, ei minkäänlaista tapahtumaa... jatketaan kuitenkin vielä Menopurilla perjantaihin, mutta jos silloinkaan ei ole tapahtunut mitään, niin homma keskeytetään ja hoidot omilla soluilla unohdetaan lopullisesti. Perseestä.

Hiskias, sulla on kyllä ihan kivasti sitten flare-up toiminut. Sinun innoittamanasi kysäisin tuosta kaavasta lääkäriltä, mutta hän oli sitä mieltä, että minun tapauksessani se ei toimi jos tämä Elonva-stimulaatiokaan ei toimi.
 
Olikin tullut välissä tekstiä kun en ollut päivittänyt sivua: Pötkylää odotellen, tervetuloa joukkoon kurjaan! On teilläkin ollut koettelemukset IVF:ien kanssa :( Toivotaan että DHEA:lla olisi sinulle vaikutusta munasolujen laatuun, kun kuitenkin folleja on lähtenyt useampi kasvuun. Kiitos tsempeistä <3
 
Kiitos tsempeistä, ne on kyllä piristäneet mieltä :heart:

Voi ei Lempiviola, eikö siellä mitään ollenkaan ole tapahtunut :( On se niin perseestä oikeesti :( Tää on kun ei sitä voi millään itse siihen vaikuttaa sen enempää kuin voi. Tulee aika voimaton olo.:ashamed:

Tervetuloa Pötkylää odotellen. Aikamoista vastoinkäymistä on teillä ollut ja kaikenlaista on ehditty koittaa. On teillä varmasti ollut tän kaiken kanssa vaikeaa. Ihmeen positiiviselta vielä kuulostat kuitenkin, hatunnosto sille :heart:. Pitäisköhän itsekin koittaa tuota DHEAta noin pikkuhiljaa, ei oo tullut mieleenkään aloittaa vaikka yhdellä tabulla.

Nuo kilppariongelmat on aika tapetilla nykyään. Mulla on sattunut hyvä tuuri :x, kun ei oo tarvinnut ruinata lääkitystä, ehdotus lääkkeeseen on tullut itse lääkäriltä, vaikka arvot on ollut viitteissä tai ei ainakaan kovin paljon alle (T4v). Pientä oireiluahan vieläkin silti on (nytkin jääkylmät sormet, tukka lähtee), mutta ei niin pahoja.

Hiskias, mä vieläkin haluaisin tietää miten sun munasarjat on herännyt noin hyvin toimimaan =). Toivotaan, että ne myös pysyy hereillä niin kauan kun on tarvis. Koska sun piikit alkaa?
Muutosturvan edut... mitä tarkoitat?

Kävin ultrassa ja hyvin olivat lepotilassa kaikki siellä. Huomenna alkaa Menopur piikitykset (450 IU) ja seuraava uä keskiviikkona. En älynnyt kysyä sumuttelenko Synarelaa vielä tänään sen isomman määrän... no teen niin ja huomenna sitten puolet vähemmän. Aiemmin suunnittelukäynnillä lääkäri puheli jos jo yhtä follia lähdettäis punktioimaan, tänään se oli että jos kaksi löytyy niin sitten punktio... mitäköhän ens kerralla. Oon päättänyt, että en stressaa tästä nyt, vasta sitten ensi viikolla.
Zumenon tosiaan määrätty sen takia, kun lugejen läpi on mulla jo vuoto alkanut aiemmin kerran. Tuo nyt on sitten vaan lisätukea siihen.

Viikonloppuna tietenkin olis kaveriporukan pikkujoulut, glögilinjalla sitten mennään.
 
Lempiviola, voi paska :(. Mullahan oli ensimmäisessä hoidossa Elonva, silloin 6 munasolusta tuli 4 alkiota josta 1 ol nippa nappa siirtokelpoinen eli lähes kaikki oli roskiskamaa. Eli mä en ole Elonvan kannattaja, viime käynnillä lääkäri sanoi, että sitäkin voisi kokeilla, sanoin sille, etten suostu kun on niin huonoja kokemuksia. Kuulemma ensimmäisen hoidon perusteella ei pitäisi vetää johtopäätöksiä. No onhan se vaikeata muuta ajatella, kun eka hoito meni niin ja 2 muuta ihan eri tavalla, joten en suostu ottamaan sitä riskiä, että taas menisi metsään. Tästä toki on aikaa 2 vuotta, joten onhan lääkettä ehditty sen jälkeen käyttämään monella ja saada tuloksia aikaan. Mutta minä pysyttelen edelleen "vanhoissa tutuissa" lääkkeissä.

Äiti seiskanelonen, piikit alkaa huomenna, tänään meni ekat synarelat nokkaan ja eka ultra sitten perjantaina. Meillä oli töissä myös yt:t ja siellä käytiin läpi muutosturvalakia (koskee siis niitä, jotka on irtisanottu taloudellisilla ja tuotannollisilla syillä), silloin on mahdollista saada työnhakuvapaata max 20 päivää irtisanomisaikana (päivien määrä riippuu irtisanomisajan pituudesta) ja sitten jos käy työkkärissä tekemässä jotain jatkosuunnitelmia oliko se työllistymissuunnitelma :confused: niin voi saada sitä korotettua ansiopäivärahaa. Lähinnä itse ajattelin muutosturvasta tuota taloudellista puolta, jos olisin tullut irtisanotuksi.

(.) miten tämä hoitomotivaatio vähenee AINA kun päästän tositoimiin ja hoito alkaa? Tuntuu ettei ole minkäänlaista inspiraatiota. No, päivä kerrallaan. Onneksi tuli vähän lunta valaisemaan synkkää maisemaa.
 
Hiskias, aaa.. pitänee kysellä enemmän työkkäristä. Haluaisin todella opiskella (vanhan alani takaisin), mutta tiedän et se on lähes mahdotonta jos ei halua tippua ihan perusminimituelle (kuten esim. opintotuki jolla ei kukaan perheellinen elä).

Eilen alkoi piikit mulla, ens ke ultra. Vähän taas jänskätti vetää ekaa kertaa ihon läpi, ja alkoi tuskan hikikin tulla. Kyl se tästä.. :)
 
Äiti seiskanelonen, luulen että tuo opiskelukin onnistuisi, koska meille sitä "mainostettiin" niin, että jos on jäänyt opiskelu joskus kesken, niin nyt sen jatkamisesta voisi sopia ja sitä saisi jopa tuon korotetun ansiopäivärahan. Kuulosti kätevältä, että kannattaa selvittää.

Jep, ensimmäinen piikki on aamulla tuikattu vatsanahkaan. Mulla se operaatio on hieman monimutkainen ja AINA saan siinä häriessäni jonkun piikin taittumaan (tai pistämään sormeen), mutta ei huolta - aina ne silti on toimineet, kun sen suoristaa :LOL:. Ensin mun pitää sekoittaa Pergoveriksen neste kuiva-aineeseen, sitten imetään se pullosta ruiskuun ja irrotetaan sekoitusneula. Sitten ruuvaan gonalin kynään neulan ja annoksen, jonka truuttaan siitä kynästä sinne pergoveriksen sekaan ruiskuun. Sitten ruiskuun ohuempi neula paikoilleen, ilmat ulos ruiskusta ja vatsanahkaan tuikkaus. Näin selviään yhdellä pistoksella.

Ei muuten tunnu miltään, viimeksi tuntui munasarjoissa jo ekana sumuttelupäivänä. Tänään olen yrittänyt ajatella positiivisia, kuten että jos lapsia ei koskaan saada, niin rakennan "mummonmökin" keskelle 4 hehtaarin metsätonttia ja ostan sitten mönkkärin jolla ajelen sitä ympäri. Ja sitten aitaan sen ja hommaan pihalle lisää vahtikoiria. Ei puutu kuin rahoitus - ja se tontti. Mutta hyvä suunnitelma, vai mitä ;)
 
Hiskias, mullakaan ei tunnu missään ja kolme kertaa jo pistänyt. Ei mitään tunnetta, että siellä mitään kasvaa. Lisäksi mulla on taas vuotoa, mikä huolestuttaa :( ei nyt paljoa, mutta suojaa joutuu pitään. No sepäs olis jos joutuis monta piikkiä pistämään illassa, ei kuulosta kivalta. Onneksi voit ne yhdistää. Mäkin kyllä tuikkasin 10000 pregnylin kahdessa erässä keväällä, kun en tiennyt saako ne samaan laittaa. Eilen sattui tylsä neula :( tuli parit pintanaarmut ja sit vaihdoin neulaa ja tuikkasin navan oikealle puolelle (oikeen käden puoli, yleensä aina pistän vasemman käden puolelle). Ja se oli sitten kipeä aika kauan pistämisen jälkeen, mitäköhän tossa oikealla sitte on erilaista :O
Jospa kuitenkin saataisiin niitä lapsia :heart: , mönkkärit on paljon vaarallisempia.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :heart: Lempiviola :hug: Onpa syvältä... taitaa aika monilla meikäläisillä olla huonoja kokemuksia tosta Elonvasta, ei kyllä itsekään innosta sitä uudelleen kokeilla. Voimia. Hiskias Ja Äiti seiskanelonen miten ois sekä lapset että mönkkärit, niin ei puutu ainakaan sitten vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Välillä ei tiedä kumpi on vaarallisempaa ;) Teille molemmille toivon nyt hyvää ja laadukasta munissaldoa. Täällä jännitän teidän puolesta. Äiti seiskanelonen mieti vakavasti jos uskaltaisit kokeilla Dhea ta niin, että aloitat yhdellä tabletilla ja syöt sitä esim. Viikon, sitten kahdella kaksi viikkoa ja vasta sitten kolme tablettia. Mulla oli toisiaan keväällä rytmihäiriöitä ja lisäksi oli painon tunne rinnalla,aluksi ajattelin vain kuvittelevan sen painon tunteen mutta kun luin että täällä palstalla muillakin sellaista niin sitten uskoin molempien oireiden johtuvan dhea:sta. en kyllä ihmettele ettet Hiskias sinä uskalla enää kokeilla, kun sulla on edelleenkin ongelmia rytmihäiriöiden kanssa. Mä päätin ottaa riskin, koska toinen vaihtoehto ois ollu heittää hanskat tiskiin. Ja nyt ei onneksi ole ollut samanlaisia sivuoireita kuin keväällä. Mulle lääkäri sanoi, että jos elimistö kestää edes yhden tabletin, niin kannattaa jatkaa sitten vaikka vain sen yhden syömistä ja sitten tehdä hoito kun 3 kk kulunut.
Ens viikolla hoidon suunnittelu, mutta päädyttiin miehen kanssa, että siirretään hoitoa ainakin Helmikuulle. Saa vähän aikaa keräillä itseänsä tässä välissä ja yrittää keskittää ajatuksia välillä muihinkin asioihin. Muuten hajoaa pää ihan totaalisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä