Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Lempiviola asumme pääkaupunkiseudulla. Käsittääkseni jonot ovat useimmilla klinikoilla muutenkin noin 1v. mittaisia, mutta jonot ovat hyvin eläviä erilaisista syistä ja kriteereistä johtuen. Voi tosiaan päästä aiemminkin jos hyvä tuuri käy, mutta saattaa mennä pitkäänkin. Toivottavasti ette joudu koko jonoon :)

Äitiseiskanelonen toivottavasti inssi-piina muuttuisikin vielä hyväksi :)
 
Äitiseiskanelonen, kävin eilen verikokeissa otattamassa kromosomi-, fragile-x- ja tuma-vasta-ainetutkimukset, mutta kahden ensimmäisen tuloksissa menee kai kuukauden verran... kuulen ne toivottavasti ivf-suunnittelukäynnillä heinäkuun lopussa.

Äitiseiskanelonen, peukut pystyssä että testi vielä muuttuisi plussaksi, vielä ei ole toivo menetetty :) Onko sun mieheltä kuitenkin siittiöt jo katsottu?

Meteora, niinhän se taitaa olla että tilanteet vaihtelee. Me asutaan Tampereen seudulla, täällä on kai kaksi vaihtoehtoista klinikkaa luovutushoidoille. Hintaerot ovat aika suuria, en tiedä olisiko kalliimmassa sitten lyhyemmät jonotkin, vai mistä hinnat muodostuvat.
 
Lempiviola, en ole ennen kuullutkaan, ettää noin tarkasti tutkitaan. Mielenkiintoista ja varmasti vaikea odottaa vastauksia noin kauan, mutta minkäs teet.
Mun mieheltä on vain katsottu se sperma-analyysi kerran (jolloin oli ihan suht normaali), ja lisäksi kaksi kertaa inssin yhteydessä tehty pesu, joissa molemmissa siittiöiden määrä "riittämätön". Nyt on miehelle lähete verikokeisiin (LH, FSH, testo, TSH, PRL) ja ehkä kliiniseen tutkimukseen (uä?) jos suostuu menemään. Onko kellään tietoa tuosta miehen uä:stä?

Me ollaan myös Tampereelta päin. Saanko tiedustella mitkä kaksi klinikkaa ja kummassa halvempaa? Fertinova? Ovumia?
 
kp2 menossa.Nyt siis käytössä tähän kiertoon nuo letrozolit ja luget ehkäpä... onkohan se välttämätöntä noita lugeja ottaa?? Parantaakohan ne kovastikin raskausmahdollisuuksia. Ajattelin, että ihan yhtä sitä jännittää tiputtelun alkua kuin dpokymppiä. Jotenkin olen siinä käsityksessä, että ne ihan vaan estää sen tiputtelun, mutta ei muuta. Jos raskaus alkaisikin, sitten ei tulis tiputteluakaan.
Miehen verikokeiden tuloksia odotellessa :popcorn:

Kaikilla on varmaan kesätaukoa.... minä vielä töissä.
 
Olen pitänyt kesätaukoa ja jossain välissä luin nopeasti puhelimella kuulumisianne. Olette olleet mielessä :heart:

Hiskias, ihan valtavat pahoittelut keskenmenosta :hug: ja kun kaikki ei mennyt senkään suhteen ekalla kerralla kunnolla! Voimia sulle valtavasti. Mikä fiilis on tällä hetkellä?

Lempiviola oletko jo kuullut niistä testeistä ja onko seuraavaa kiertoa suunniteltu? Meille määrättiin jo kromosomitestit mutta lääkäri sanoi että ei niistä välttämättä mitään löydy, ovat aika kalliit ja aikaa vievät. Ei sitten menty sinne. En edes tiedä mitä niistä voisi selvitä?

Äitiseiskaneloselle tsempit kiertoiluun. Hienoa että miehesi on mennyt tutkimuksiin! Onko teillä selvinnyt jo tuloksia? En yhtään tiedä mitä miesten ultrassa tehdään mutta kuvittelisin että jotain siittiöistä selviää?

Meteora, mekin asutaan samalla seudulla. Olen ollut nyt 1v 3kk ekalla klinikalla lahjasolujonossa ja toisella 3 kk. Ensimmäisestä tuli soitto n. vuosi jonotuksen aloituksesta että yksi lahjasolu olisi tarjolla mutta ihan ulkoisesti erinäköinen. Nyt tuli sitten toinen soitto sopivasta luovuttajasta. Toisella klinikalla menee varmaan ainakin ensi kesään ennen kun päästäisi jonon kärjille. Milloin te olette ilmoittautuneet?

Minun oli tosiaan tarkoitus pitää taukoa kesä ja sitten tehdä yksi hoito omilla soluilla. Kun tulos on ollut niin surkea ja nyt saatiin tieto että syyskuun lopussa-lokakuussa voisi alkaa lahjasolukierto niin olemme menossa suoraan siihen. En taida enää jaksaa haaskata aikaa omien solujen kanssa tuhraamiseen. Psykologikäynti pitäisi vielä varata, se on pakollinen. Mies alkoi ehdottelemaan myös ulkomailla lahjasoluhoitoa, lähinnä rahan ja paremman luovuttajan valikoimismahdollisuuksien takia. Se asia (rahat) pitää vielä käsitellä... Olen jotenkin niin valmis tähän lahjasoluhoitoon, 5 vuotta lapsettomuutta alkaa riittämään enkä kestä jatkuvaa vuoristorataa.
 
Heippa, kiva Jonnuli kun kirjoittelit, ehkä täällä taas aktivoidutaan syksyn myötä :) Hienoa että teille on lahjasolu tiedossa, kovasti onnea matkaan. Missä vaiheessa te ilmoittauduitte jonoihin, ilmeisesti vielä kun hoidot omilla soluilla oli käynnissä? Tässä olen itse yrittänyt asennoitua siihen että lahjasolut saattavat olla ainut mahdollisuus, mutta en ole vielä ottanut jonoista ym selvää...

Olin viime viikolla 2.IVF:n suunnittelukäynnillä. Huomenna nappaan viimeisen terolutin ja DHEA:t ja sitten odotellaan kuukautisia, piikit jo odottelevat jääkaapissa... eli vielä vaan yritetään, onneksi. Sain tulokset Fragile-X:stä ja tumavasta-aineista, ne olivat normaalit. Kromosomitestien tulokset eivät olleet vielä tulleet. Hoito tehdään ihan tasan samalla kaavalla ja lääkkeillä/lääkemäärillä kuin viimeksikin. Vähän kyllä ihmetytti koska aiemmin oli puhetta että kokeillaan jotain muuta. Suunnittelukäynnin lääkäri oli mulle tuntematon ja halusi mennä samalla kuvioilla kun viimeksi saatiin kuitenkin raskaus alkuun. Mutta oli se kyllä vähän surkeaa kasvatella sitä yhtä ainutta solua. Muuten olen julkiseen puoleen ollut tyytyväinen mutta toi lääkäreiden vaihtuvuus vähän harmittaa :/

Mitä muille kuuluu?
 
Se on lomat lusittu ja arkista aherrusta jo viikko takana! Tästä se syksy alkaa.

Lempiviola, tuo on kyllä ikävää, että lääkäri vaihtuu. Meillä on ollut se hyvä puoli, ettei ole kuin yksi lääkäri julkisella, joka lapsettomuutta hoitaa. Ja ärsyttävää tuokin, että ensin puhutaan että kokeillaan jotain muuta ja sitten ei kuitenkaan niin tehdä. Pitääkö sun nyt jo lopettaa dheat, siis ennen stimulaatiota vai ymmärsinkö väärin? Meidän klinikan ohjeissa ne lopetetaan vasta hoitokierron raskaustestiin. Tsemppiä joka tapauksessa hoitoon, pidän peukkuja, että nyt onnistuu =)

Jonnuli, varmaan hyvä päätös tuo lahjasoluihin siirtyminen. Mä en koe sitä omakseni, mutta jos kävisi niin, että mies sitä haluaisi niin sopii kyllä, mutta tuskin sellaista eteen tulee. Vuoristorataelämä on kyllä raskasta ja siksi mäkin olen ajatellut, että alkaa pikkuhiljaa riittämään. Saas nähdä, kun kierronaikataulut on olleet iso osa elämää vuosia, niin mitenhän siitä sitten pääsee eroon, ettei aina ole kyttäämässä, että mikä kp on menossa :headwall:

neitoperho83, kiitos, tämmöistä tämä elämä on, toisia kolhitaan enemmän ja toisia vähemmän. Oon aina ajatellut, että kaikella on tarkoituksensa mutta välillä tuntuu, että shithappens, eikä mitään tarkoitusta todellakaan ole olemassakaan :D. Ootko ollut ihan hyvissä voimissa ja oloissa?

äitiseiskanelonen, mites siellä pyyhkii?

Täällä ei oikein tunnu miltään, arki pyörii kuten ennenkin. Klinikalle laitoin mailia, että mennäänkö samalla lääkerepertuaarilla pasiin kuin viimeksi - ainakin tiukkaan se alkio niillä kiinnittyi, kun ei meinannut millään ulos tulla ;). Soittelivat sieltä, että palataan asiaan ensi viikolla, kun lekuri tulee ja ottaa asiaan kantaa. Näillä näkymin pas - kierto käynnistyisi sitten elokuun lopulla.
 
Kiva kuulla teidän kaikkien kuulumisia taas! Edelleen käyn täällä kurkkimassa ja toivomassa kaikille ihmeitä.

Hienoa, Jonnuli että pääsittenoin nopeasti lahjasoluhoitoon! Varmaan ihan hyvä ratkaisu. Ootteko edelleen samalla lääkärillä? Itsellä meni loppujen lopuksi hermot siihen huumoriin, mutta muuten oon todella tyytyväinen klinikan toimintaan.

Lempiviolalle tsemppiä hoitoon! Millä kaavalla/tavalla/hormoneilla olisitte ite halunneet kokeilla? Me onnistuttiin loppujen lopuksi vanhalla klinikalla vaatimaan erilainen hoito, vaikka olisivat halunneet mennä samalla kaavalla ja vaikka hoito lopuksi toteutettiin kun eri klinikalla, niin tulos oli aivan erin tasoa kuin kaikki edelliset. Ei se tietysti aina auta, mutta itsew halusin ainakin, että kaikki vaihtoehdot tulee testattua.

Hiskias: kiits kysymästä, ihan hyvin kai on mennyt ja puoliväli häämöttää. Huolet eivät vain ole helpottaneet missään vaiheessa ja eniten pelkään ICSIstä johtuvia kehityshäiriöitä. Mutta ei auta kuin odottaa. Ite oon jo luopunut ajatuksesta, että kaikella olisi tarkoitus. Ei todella! Joitain vain kiusataan elämässä vähän enemmän kuin toisia.
 
Hiskias, kovasti tsemppiä ja onnea seuraavaan hoitoon. Kuinkas paljon teillä olikaan pakkasalkioita jemmassa?

neitoperho, onpas aika kulunut nopsaan jos jo puolessa välissä menette :) Älä turhaan stressaa kehityshäiriöistä (helppohan se on sanoa), ei kai se mitenkään yleistä ole?

Hiskias, näin meidän polilla neuvottiin että DHEA lopetetaan nyt ennen hoitokierron alkamista. En tiedä miksi, kai näissä on sitten eri käytäntöjä.

neitoperho, en mä edes tiedä mitä olisin halunnut kokeilla, ehkä jotain muita lääkkeitä edes... pitkää kaavaa en varmaan olisi uskaltanut pyytää kun lääkäreillä on tapana mainita, että tässä mun tilanteessa se voi johtaa munasarjojen totaaliseen lakkoon. Vaikka toisaalta, eipä ne munasarjat nytkään toimi että olisiko sillä niin väliä :p

Äitiseiskanelonen, kysyit aiemmin noista Tampereen klinikoista, sori olen unohtanut vastata... Mun tietääkseni täällä vaihtoehtoina on Ovumia ja Fertinova, molempien hinnastot löytyvät netistä. Ovumian hinta luovutetuille alkioille oli viiden tonnin luokkaa ja Fertinovan selvästi kalliimpi, 6000-7000e.
 
Jonnuli, Lempiviola, Hiskias, Neitoperho, kaikki.... terveisiä täältäkin! Ei tuonut kesä plussaa, vaikka se kovin ihana olikin ja loma oli erittäin rentouttava (onneksi nettiyhteydet ei pelaa kovinkaan monella leirintäalueella :kieh:)

Lempiviola: Eikös se kuitenkin voisi olla hyvä ratkaisu mennä samalla, kun viimeksi tosiaan kaivattu plussa tuli, vaikka sitten se ei jatkunutkaan?? Vai meinaatko, että lääkkeet vaikuttivat alkioon niin, että se ei matkassa jaksanut? Mutta sen tiedän, että lääkärin vaihto voi olla tosi ikävää. Jotenkin koko "hoito" tai potilaaseen tutustuminen alkaa alusta ja joutuu käymään läpi samoja asioita kuin jo aiemmin. Mulle se ainakin tuotti tuskaa monella tapaa, kun tuttu mukava lääkäri vaihtui toiseen tuntemattomaan.

Letroilla ollaan menty kierrot ja nyt menossa kp15 ja dpo1. Oviskivut olivat eilen illalla hirveät, onneksi on rauhoittunut. Gynen kanssa juttelin viime viikolla, olis tehnyt mielellään kolmannen inssin jo tähän kiertoon, mutta kun ei oltu kotona niin ei sitä sitten tehty. Katsotaan nyt mitä tämä kierto tuo tullessaan ja menen kyllä sitten taas ultraan jos/kun ensi kierto käynnistyy. Ihan vielä ei sitten tuota toista ivf stimulaatiota kokeilla (jos kokeillaan ollenkaan). Vitamiinit ja DHEAt on kyllä nyt jäänyt loman ajaksi kokonaan ottamatta. Mutta jotenkin on mennyt usko niihinkin aineisiin :(
Miehen verikokeiden tulokset olivat ihan normaalit, vielä olisi edessä käynti urologilla tässä kuussa, mutta tuskinpa sieltäkään mitään paljastuu. Mysteerinä pysyy nuo simppojen laatuasiat.

Mutta kiva, että täällä vertaistuen saralla aktivoidutaan pikku hiljaa :) Vaikkei sitä nyt toivoisikaan kenenkään täällä joutuvan olemaan :heart:
 
Kiva, kun täällä ihmiset palailleet ja hoitosuunnitelmatkin etenee :)

Jonnuli, tosi hienoa, että teille tarjottu toista luovuttajaa!! Onko jo tietoa, milloin hoito toteutuu?
Me ollaan oltu jonossa nyt noin 6kk ja viimeinen hoito omilla soluilla oli toukokuussa. Oltiin jo hyväksytty ajatus lahjasolusta, mutta päätettiin vielä yrittää kotikonstein kaikkemme lahjoittajaa odottaessa (eli maksimi annokset vitamiineja, lisäravinteita ja otinpa jopa omin päin laatikkoon jääneitä ylimääräisiä lääkkeitä lääkärin aiemmin määrämällä annoksella + tietysti kellontarkkaa touhuamista :D ) ja nyt onkin tapahtunut ihme, sillä olen raskaana :) Ainakin juuri nyt, sitä sanon itselleni joka päivä. Valitettavasti jo 3 keskenmenoa kokeneena luotto omiin soluihin ei ole kovin suuri ja noin viikon päästä oleva varhaisultra pelottaakin valtavasti. Enemmän uskon pettymykseen, valitettavasti. Sinänsä jännä, kun lääkäreiden mukaan mun ei pitänyt omilla soluilla tulla raskaaksi, niin silti jo 4. kerta menossa, 2. kerta edes näin pitkällä (2 kertaa mennyt kesken samantien kuin alkoikin), nyt siis kohta 8. viikko alkamassa tätä epäuskoista onnea :) Mieheni ensireaktio uutisiin: Siis täh, miten se on mahdollista?! :D Kuten sanottu, oltiin jo jossain määrin hyväksytty, ettei mun soluilla lasta tule :)

Onnea ja tsemppiä jokaiselle omaan kohtaasi!!
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Onnea metora:heart: ihanaa tällaisia uutisia! Mitä kaikkea vitamiinirepertuaariisi kuului?

Lempiviola toivotan nyt jo onnea kun kierto käynnistyy, kesän jälkeen voi olla hyvät mahdollisuudet!

Hiskias toivon että pääset kohta taas pakastesiirtoon, kunhan vastaavat sinulle. En osaa edes kuvitella mitä elämä ilman kierron laskemista olisi, aina siitä pitää olla selvillä ja tietoinen! Meilläkin ohjattiin ottamaan dheata kuten aiemmin, ei ainakaan muuttamaan kesken hoitokierron.

Äitiseiskanelonen plussatuulia, ehkä ne kivut ovat hyviä, tietää että ainakin lääkkeet toimivat :)

Me päätettiin mennä Suomen sijaan ulkomaille jatkohoitoon, hinta ja tulokset ovat ratkaisevia tässä päätöksessä. Jonotkaan eivät ole pahat. Kunhan suunnitelmat selviävät niin siirryn pikkuhiljaa luovutettujen solujen ketjuun, en kyllä ihan vielä enkä kokonaan =)
 
Onnea meteora, ihmeitä tapahtuu :)

Äitiseiskanelonen, ei niissä lääkkeissä muuta vikaa ollut kuin että saatiin vain yksi solu kasvamaan. Vaikka eihän sitä tiedä olisiko muista lääkkeistä sen kummempaan, mutta nyt ei ole odotukset kovin korkealla tällä samalla kombolla.

Äitiseiskanelonen, mitkä siellä fiilikset?

Jonnuli, minne ulkomaille menette? Oliko vaikea päättää paikkaa? Ulkomailla varmaan pääsee ainakin nopeammin hoitoihin kuin Suomessa.

Mä pistin just ensimmäisen Gonal-F shotin. Kuukautiset alkoivat siis eilen, vihdoinkin, vähän viiveellä terojen jälkeen. Keskiviikkona kontrolliultraan...
 
Lempiviola, aaa no sitte ymmärrän. Sitten olisin itsekin kyllä halunnut jotain muuta lääkettä. Kyllä sitä toivoo enemmän kuin yhtä follia punktioitavaksi. Jospa niitä nyt tulis kuitenkin enemmän tähän kiertoon samalla lääkkeellä, uskotaan niin jos kerran on jo tuo lääkitys lyöty lukkoon.
Mulla dpo8 eikä mitään tuntemuksia tärpistä. Pelottaa, ettei niitä tulekaan ja se onkin kaikkein todennäköisintä. Kyllähän tässä vähän on huipannut tänään, mut ei muuta.
 
Pakastin tyhjennelty hiljaisuudessa ja hoidot nyt lopetettu. 2 ICSIä jäänee julkiselta käyttämättä.
Kaverini ilmoitti tänään kaksoisraskaudesta. LA joskus ensi kesänä. En jaksa enkä edes halua ymmärtää. Onnittelin, mutta en sydämestäni. Ehkä joku päivä.
Kiitos kaikille tsempeistä ja myötäelämisestä. Minä suren nyt.
Hei vaan kaikille.
Ajattelin piipahtaa kertomaan viimeisimmät kuulumiset.
Edellisen kirjoitukseni aikaan mentiin todella syvissä vesissä...
Pidettiin pieni tuumaustauko ja päätettiin kuitenkin katsoa julkisen puolen tarjoamat hoidot loppuun.
Nyt keväällä sitten alettiin taas kasvattelemaan muniksia ja 15.5. siirrettiin kaksi 3. päivän alkiota kyytiin. Poikkeuksena aiempiin hoitoihin sain pistettäväksi gonapeptylin 3 päivää siirron jälkeen.
Toinen alkio kiinnittyi kuin kiinnittyikin ja täällä pelonsekaisin tunnelmin odotellaan alkuvuodelle 2015 perheenlisäystä :)
Julkisella ei olla erityisesti kiinnitetty huomiota alhaiseen AMH:n. Ultrassa olen käynyt kerran enemmän kuin ystäväni, jolla sama projekti käynnissä. Minulla tarkkaillaan, että munikset on riittävän kookkaita ja että niitä on. Puregon + menopur yhdistelmällä on munikset kasvateltu ja niitä saatiin viimeksi 10 !! (joista tosin vain 4 hedelmöittyi)

Tsemppiä kaikille näiden asioiden kanssa painiville!

hautomo + myyränpoikanen 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias
Kiitos paljon onnitteluista Äitiseiskanelonen, Jonnuli ja Lempiviola :heart: Sunnuntai-iltana alkoi yhtäkkiä runsas verenvuoto sekä kivut ja oltiinkin varma keskenmenosta. Eilen ultrassa kuitenkin ihmeen kaupalla sykki pieni sydän ja oikean kokoinen alkio. Pääsi kyllä melkoinen itku! Lääkäri arveli, että on voinut olla kaksoset ja toinen olisi vuotanut pois, mutta ei voi varmaksi tietää vuodon syytä. Ainakin nyt edes ensimmäinen pieni etappi saavutettu, vaikka vielä voikin tapahtua mitä vaan =)

Jonnuli, mekin mietittiin lahjasoluhoitoa ulkomailla, lähinnä Puolassa tai Tsekeissä, vaikka sitten Suomeen päädyttiinkin. Varmasti hyvä vaihtoehto lähteä myös ulkomaille hoitoon. Tsemppiä teille sinne! Olen käyttänyt pidemmän aikaa mm. DHEA:ta ja monia ihan normivitamiineja suurilla annoksilla, esim. D-vitamiinia 125mikrogrammaa. Miehelle olen syöttänyt myös varmuuden vuoksi muutamia nappeja :D

Onnea Hautomolle, kun olet päässyt jo noin pitkälle! Tsemppiä Äitiseiskaneloselle loppupiinailuun! Ja kaikille muillekin hirmuisesti onnenkantamoisia hoitoihin ja muutenkin elämään :heart:
 
meteora, mainiota että ihmeitä tapahtuu. Onnea :heart:

Hautomolle erityisonnittelut, yrittäminen vihdoin kannatti :heart:. Mietinkin taannoin, että mitähän sinulle kuuluu.

Lempiviola, 1 alkio on pakkasessa ja se on 3 IVF:n toinen PAS eli julkisen viimeinen hoito. Miltäs ultrassa näytti?

Jonnulille tsemppiä matkaan! Muuttuu ihan toisenlaisiksi teidän hoidot, kun tähän saakka on saanut vaan jännittää, että tuleeko soluja ollenkaan =)

Äitiseiskanelonen, joko oot "salaa" testannut :cool:

muoks
Niin sitähän mun piti teille vielä tilittää, että onhan ollut sen raskauden jälkeen ihmeelliset "hormonioireet" tai niiksi olen ne päätellyt. Naama kukkii kun murkkuikäisenä seitsemättä viikkoa ja sen lisäksi ovislimailu alkaa heti menkkojen päätyttyä jatkuen viikon jollei jopa yli - välillä jopa ihan lorottamalla :ashamed:. Että villiintyiköhän mun hormonit jotenkin... :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Hiskias, nyt luomuyritystä kehiin ihan täpöllä, tuohan voi olla vain hyvä merkki :)

Juu testattu on :ashamed:, dpo9 ja dpo10 ja tänään dpo11 jätän varmaan väliin. Ihan puhtaan valkoista on testiviivan kohdalla :( Ja olo on mitä normaalein ja hormonit ovat poistumassa kehosta :mad: (ainakin tissit on pehmentyneet ja pienenneet). Eli tulos on mitä aina ennenkin. :'(

Mies kävi tällä viikolla siellä urologilla. Ei mitään erikoista sieltä suunnalta. Olivat miettineet, mitkä asiat tähän siittiökatoon voisi vaikuttaa. Korkea kuume se sitten on todennäköisesti ollut syy (tai sitten joku mysteeri). Kuumetauti voi vaikuttaa 2-4 kk sairastamisen jälkeen siittiöihin (ja tottahan meidän molemmat inssit oli tehty tuossa aikaikkunassa). Alkoholilla ei kuulemma ole mitään merkitystä asiaan, pitäisi deekuilla joka päivä jos se olisi syynä. Että kai se sit on vaan mun surkeet munikset, jotka tässä on esteenä. Yks inssi varmaan vielä koitetaan. Oli jo kesällä ajatus, että antaa olla koko homman, jos ei näillä iisimmillä hoidoilla tuu tulosta.

Onnea vielä meteora ja hautomo :heart:
 
Hautomo, onnea odotukseen :) Hienosti sait folleja.

meteora, onneksi selvisit säikähdyksellä :)

Hiskias, kyllä se raskaus taitaa olla semmoinen muutos kropalle että hormonit hakee paikkaansa... Mä epäilen että mulla se nopea FSH-tason nousu johtuu jotenkin kohdunulkoisesta. Saitko sä jo selville jotain aikataulua hoidolle?

äitiseiskanelonen, pahoittelut ettei plussaa ole ilmaantunut... :hug:

Mun ultra ei mennyt kummoisesti ja masentaa... toivon rippeet tuntuvat katoavan. Yksi pieni folli löytyi ja toiselta puolelta kaksi keltarauhasen jäämää, jäi vaan epäselväksi mistä ne ovat tulleet kun edellisen kierron ultran mukaan munasarjoissa ei kasvanut mitään. Menen huomenna uudestaan ultraan, niin näkee missä mennään.

Niin ja eilinen lääkäri oli sitä mieltä, että DHEA:a olisi pitänyt jatkaa, vaikka edellinen lääkäri käski lopettaa sen. Kauhean kiva kun lääkärit vaihtuu koko ajan ja kaiken lisäksi vetävät eri linjaa :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmitus Lempiviola! Toivotaan että tilanne paranisi huomisen ultrassa. Ihme ohjeita lääkäreillä, siltä kyllä tuntuukin että monessa asiassa ohjeet menevät ihan ristiin... pidän sinulle peukkuja!

Onnittelut hautomo, huippua että jatkoitte ja tulos oli noin loistava :heart:

äitiseiskaneloselle tsempit luomukierron pettymykseen, toivotaan että miehen simpat nyt paranevat ja muutos olisi siitä kuumeesta hetkellisesti johtuva.

Hiskias, uskon että noi oireet tulevat siitä raskaudenjälkeisestä vaihtelusta. Kestämistä niiden kanssa :) Mun yhdellä ystävällä, jolla oli rintasyöpä, oli lääkityksen lopettamisen jälkeen sama juttu, ihan teini-ikään paluu.
Ja nyt meillä alkaa tosiaan jännitys siitä että miten ne simpat toimii kun päästään blastoiksi viljelemään niin ne ovat tositoimissa. Ei tarvitse jännätä omaa tilannetta. Ikävää jos löytyisi vielä jotain vikaa. Pitäisi laittaa mies vitamiinikuurille mutta se ei vaan lämpiä asialle. Miten te olette saaneet miehen suostuteltua ottamaan vaikka foolihappoa?
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin kuulisin mielelläni, miten ootte vitskut yms. "myyneet" miehillenne? Meillä tulee kaikkia tekosyitä eteen: liian isoja, tulee paha maku suuhun, röyhtäilyttää... . Ja oon yrittänyt myydä vaan omega3 (kun ei syö kalaa ollenkaan), seleeni (mun mielestä kohonnut TSH arvo), sinkki (usein nuhaa).

Lempiviola: On se harmillista :( Onhan se nyt sitte sanomattakin selvää, ettei sillä lääkkeellä ole toivottua vaikutusta. Varmasti harmittaa kun taas menee seuraavaan kiertoon...vai punktioidaanko se yks jos se kasvaa?

Jonnuli, kovasti tsemppiä ja onnea tuohon tulevaan (kai se oli tuleva) hoitoon!
 
Kiitos vielä onnitteluista :)

Lempiviola, DHEA:sta taitaa olla eri lääkäreillä eri käsitys, Suomessa vissiin niin vähän käytetty vielä. Meidän lääkärin mukaan sitä voi käyttää ihan huoletta läpi hoitojen siihen astikin, että raskaus havaittu. Tiesi ainakin miten DHEA on alunperin keksitty maailmalla vahingossa ja miten vaikuttaa (jos vaikuttaa), joten ajattelin hänen olevan edes jonkin verran perillä asiasta. Itse kyllä ehdotin, mutta kyllä hän kirjoitti reseptinkin (tilasin kylläkin jenkeistä silti), koska ei siitä kuulemma ole haittaa ja ainakin joillakin ollut apua.

Vitamiineista...mun jääräpäinen mies kyllä suostui ottamaan omat tablettinsa ilman suurempia suostutteluja, kun sanoin, että minä näissä hoidoissa teen suurimman työn kaikin tavoin, joten tämä on hänen osuutensa :) Täytän meille molemmille omat kipot vitamiineilla päivittäin,muuten miehellä jää ottamatta. Olen sanonut, että vaikka simpoissa ei ole todettu vikaa, niin kaiken on oltava mahdollisimman hyvin, etenkin jos siirrymme lahjamunasoluhoitoihin. Ainakaan nyt juuri ei siis ole enää lahjasolut ajankohtaista meille,mutta vitamiinit jatkuu silti :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Kiitos tsempeistä. Folli oli tänään 10 mm, joten ihan hyvä kasvutahti. Lisää ei löytynyt. Menen taas maanantaina ultraan, tsekataan limakalvon ja follin tilanne, punktio sitten mahdollisesti loppuviikosta. Lääkäri rupesi napisemaan limakalvon paksuudesta, kuulemma liian ohut, mutta ei kai sen nyt vielä tarviikaan olla kummoinen jos punktioon ja siirtoon on vielä yli viikko. Pitäisi kuulemma painoa saada lisää, helpommin sanottu kuin tehty...

äitiseiskanelonen, mulla punktioidaan näitä yksinäisiä kun ei selvästikään enempääkään saada. Ja kotikonsteista/inssistä ei ole nyt hyötyä kun folli kasvaa sillä puolella josta keväällä leikattiin munanjohdin.

Mulla ei ole oikein vinkkejä miehen kannustamiseen, kun meillä homma on oikeastaan toisinpäin. Mies on vetänyt jo pidempään vitamiineja superfoodeihin asti (ei hoitojen vaan oman hyvinvointinsa vuoksi), itse olen ollut vastahakoisempi. Nyt kyllä syön vitamiineja säännöllisesti.

meteora, niin se taitaa olla että DHEA on vielä outo eikä tarpeeksi tutkittu. Mulla ei nyt siitä sitten ollut mitään sen kummempaa hyötyä :/
 

Yhteistyössä