Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Olen siis ollut neljä päivää maximiannoksella menopuria (450IU) ja ultrassa tänään tasan yksi iso folli, muita ei näkyvissä kummaltakaan puolelta. Että vaste lääkkeelle oli huonompi kuin clomifenin kanssa :O Voiko sitten laatu olla parempi?

Päädyttiin inssiin, viimeistään perjantaina (torstaina irrotuspiikki), jos ei aiemmin tule Lh+ tikkuun. Olisi me voitu luonnollisestikin yrittää, mutta halusin nyt tämän inssin edes kerran. Jospa ongelma olisi kuitenkin irroituksessa tai siittiöiden liikeradoissa, eikös nuo nyt "korjaannu" tällä inssillä sitten. No toivossa on hyvä elää. Toivottavasti kokemus on mukavampi kuin eeppulalla. Sullako on vielä viikko jännitettävää?
 
Äiti seiskanelonen Viikko tässä vielä jännitystä edessä. Mitään tuntemuksia ei ole, viikonloppunakin oli ällö vatsatauti :(

Oliko teillä puhetta yritetäänkö vielä jollain muulla lääkekombinaatiolla? Tosi harmillista että vain yksi kasvaa, mutta toisaalta se yksikin riittää :)

Onko kokemusta kelläkään tekevätkö julkisellä lyhyen kaavan ivf- hoitoa? Jotenkin alkanut arveluttamaan se pitkä kaava, että jos noi munasarjat päättääkin sitten hiipua siinä rumbassa. Ensimmäisellä käynnillä se lääkäri ainakin alustavasti puhui pitkästä kaavasta ja nyt jälkikäteen vasta oon noita taas miettinyt. (Niinkuin mä yleensäkin :D ) Noh, 2.6 on se ivf- infoaika niin täytyy laittaa kova kovaa vasten siellä ja pyytää perustelut jos ehdottavat pitkää kaavaa.
 
Tsemppiä piikittelyihin Äiti seiskanelonen, eihän se herkkua ole... mulla ei ole menopurista kokemusta.

eeppula, mulle määrättiin kyllä DHEA:aa julkisella ihan ilman pyytämättä. En ole pääkaupunkiseudulta... Kurja jos hoidon laatu ja määrä vaihtelee paikkakunnittain :( Kun mä sain mun AMH-"tuomion" niin hypättiin vaan suoraan IVF:ään, hoidon lopettamisesta ei ole (vielä) ollut mitään puhetta. Ja mä tosiaan tulin raskaaksi ekasta IVF:stä yhdellä munasolulla, vaikka AMH oli alle 0.2. En nyt kuitenkaan sitten onnistuneesti, mutta kuitenkin.

Mä otin sitten koko hoitopaketin tän kohdunulkoisen kanssa. Eka seurailtiin, sitten olin yhden yön sairaalassa ja sain metotreksaatti-piikin, yksi päivä kärvistelyä kotona, sitten takaisin sairaalaan ja munanjohtimen+alkion poisto laparoskopialla. Nyt on jo paljon parempi olo vaikka leikkauksesta on vasta 2 päivää, eilen pääsin jo kotiin. Hcg oli 6+3 830, 6+5 823, 6+6 1052, 7+0 1000 ja 7+1 1641 (leikkaus 7+2). Voi olla että sytostaatti olisi tepsinyt muutaman päivän päästä, mutta olin tosiaan niin kipeä mahaan vuotaneesta verestä etten pystynyt enää odottamaan. Ja eipä tarvitse enää odotella raskaushormonin tippumista kun alkio on poistettu. Alkio oli muuten vaeltanut munanjohtimen toiseen päähän asti...

Nyt tarttis tilata jälkitarkastus lapsettomuuspolille ja kysellä uudesta hoidosta ja DHEA:n aloittamisesta. Mullehan on suunniteltu uusi IVF elokuun loppuun, mutta saas nähdä miten tämä ku-raskaus sotkee kuviot...
 
En ollutkaan päivittänyt tätä sivua...

eeppula, mulla tehtiin nimenomaan lyhyt kaava julkisella. Yksi munasolu vain saatiin kasvamaan, mutta se haluttiin katsoa loppuun asti IVF:llä ja olikin sitten tosi hyvälaatuinen. En tiedä minkälaista hoitoa seuraavaksi suunnitellaan.
 
KTL
Moikka, mullakin toinen ivf ja yhdellä follikkelilla lähdettiin keräykseen, munasolu hedelmöittyi ja kiinnittyi. Kolmas kerta, kolmas raskaus, jospa tämä nyt kestäisi :) et ei niihin insseihin välttis kannata suostua näillä amh-arvoilla.. mullekin tarjottu mutta riskillä vaan:) tsemppiä kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Wilda ja Lempiviola
No voihan. Ei tullut mieleen että se IVF voitas tehdä yhdelläkin solulla. Sitte taas tuo lääkäri kun sanoi, että hyvät mahdollisuudet on raskautua inssilläkin. Olen hämmentynyt.

muoks, kyllähän varmaan vaatisin ivfää jos julkisella olisin. mutta ollaan yksityisellä.

eeppula, ei meillä ole tarkoitus tehdä sitä ivf sit ollenkaan. Mä olen hieman epävarma, voiko joku muu lääke tehota sitten paremmin kuin toi menopur??
 
Viimeksi muokattu:
eeppula, no olihan inssikokemus. Mulla on julkisella ollut kaikki hoidot ”lyhyitä”, että tekee ne niitä. Se pitkä kaava on vaan ”helpompi” ajoittaa, joten mielellään varmaan suosivat sitä.

äiti seiskaneloselle tsemppiä inssiin! Kyllähän noissa lääkkeissä on eroja ja vaste voi olla erilainen eri kerroilla, mutta sitähän ei tiedä ennen kuin on kokeiltu. Pidän peukkuja, että siellä on nyt huippuluokan munasolu, joka hedelmöittyy =)

Lempiviola, Olethan hurjan koettelemuksen läpikäynyt. Ihmeellistä, miten se alkio voi siellä ”vaellella” ihan väärään suuntaan. Toivottavasti dheat auttaa ja eiköhän tuon sytostaatin varoaikakin ole jo elokuun lopussa mennyt umpeen, niin uusi hoito on mahdollinen.

Jonnuli, onko sulla suunnitelmia tulevaan?

Varhaisultra oli tänään ja siellä se alkio (7+4) köllötteli, vaikka viime viikolla vuodin silkkaa verta eräänä aamuna. Vieläkin on epäuskoinen olo. Hcg – mittausta en saanut, lääkäri viittasi kintaalla koko hcg-arvolle, kun ultran mukaan alkio kasvaa niin kuin pitää. No, se asia sitten kummittelee takaraivossa seulatuloksiin saakka. Näillä tiedoin mennään, päivä kerrallaan.

Tsemppiä kaikille :heart: seurailen täällä taustalla tilanteitanne.
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu ja Jonnuli-77
Itkempä tähänkin ketjuun. Inssi oli kyllä, mutta olisipa sekin kannattanut peruuttaa ja säästää rahat toiseen kertaan. Siittiöiden määrä oli vain murto-osa odotetusta eli radikaalisti vähentynyt tässä näytteessä versus eka näyte. Ekassa näytteessä 1,5kk sitten oli kokonaismäärä 48milj. ja nyt 7,2 milj. (ja pesun jälkeen 0.2 milj.)
Tämä alkaa mennä aika mahdottomaksi. Jos sperma on tuota luokkaa tulee kyseeseen vaan ICSI mutta mulla ei munasoluja kasva millään tarpeeksi siihen. Tänään tuntuu toivottomalta.
 
Voi ei, voimia äitiseiskanelonen! :hug: voiko tuo siittiöiden määrä vaihdella suuresti, jos teillä ei kuitenkaan ole niin pitkä aika ekasta näytteestä? Muistelen että meillä oli puoli miljoonaa viimeksi ja sekin tuntui alakantilla olevalta. Omaa miestäni en ole saanut syömään lisä- tai hivenaineita. Muistelen että Hiskias sai... entä sinun miehesi, miten hän tähän suhtautui? Ajattelen kuitenkin että ehkä pieni mahdollisuus aina on! Mulla on ollut pergoveris ja menopur, ensimmäinen toimi todistetusti paremmin (mitä tässä tilanteessa vaan voi). Menopurista on hankala sanoa kun se yhdistettiin clomeihin (ei toimi) ja flare-upiin elonvan kanssa (ei toimi). Pelkästä menopurista ei ole kokemusta. Pergoveris on tosi kallista, en tiedä määrätäänkö sitä julkisella.

Lempiviolaa on kyllä koeteltu oikein olan takaa, :hug: onneksi on kesä aikaa parantaa itsensä, toivotaan että pääset elokuussa suunniteltuun hoitoon! Aika jännä miten se munasolu voi karata tolla tavalla.

Eeppula en tiedä itse tehdäänkö julkisella joka paikassa pitkää ja lyhyttä kaavaa. Voisin kuvitella että esim hkissä suosivat pitkää kun on niin paljon asiakkaita. Tsemppiä!

Hiskias onnea kovasti, olen sinun puolesta iloinen :heart: tule silloin tällöin raportoimaan miten menee!

Meillä on periaatteessa suunnitelma mutta sen epäonnistuneen stimulaation jälkeen en ole vielä saanut menkkoja. Tai sen jälkeen ne alkoi heti ja sitten kierto oli sekaisin. Ovulaation tunsin viime viikolla eli ens viikolla pitäisi alkaa menkat. Suunnitelmassa oli että käytän yhden välikierron pillereitä mutta ei kyllä yhtään kiinnosta aloittaa. Ja pillerikierron jälkeinen kierto alkaisi suunnilleen juhannuksena enkä sitten aio käyttää lomaa hoitoon. Yksi mahdollisuus olisi tehdä ensi viikolla alkavasta kierrosta uusi hoito mutta haluan ehkä pitää nyt sitten taukoa ja aloittaa siinä elokuun alkupuoliskolla seuraavan hoidon. Tässä tulisi kolme välikiertoa vielä niin ei niitä pillereitä ehkä tarvita. Pitää miettiä tämän aurinkoisen viikonlopun yli... voimia kaikille!;)
 
Hiskias, ihanaa että olet saanut varhaisultrasta hyviä uutisia! Kaikkea hyvää jatkoon!

Äitiseiskanelonen, pahoittelut ettei inssi mennyt putkeen :( Mulla ei ole kokemusta siittiömääristä joten niihin en osaa kommentoida... Mä olen edelleen sitä mieltä että yhdelläkin munasolulla kannattaisi ICSI:tä harkita, vaikka onhan ne tietty isoja summia.

Kommenttina pergoverikseen, mä käytin sitä ja olen julkisella hoidoissa.

Jonnuli, no sulla onkin pohdittavaa... Ehkä semmoinen stressitön alku kesälomien jälkeen olisi kaikkein paras?

Mä menen juhannusviikolla kohdunulkoisen jälkitarkastukseen ja silloin varmaan puhutaan uudesta hoidosta. Oletuksena(ni) kuitenkin on että hoito olisi elokuun lopulla joten aloitan DHEA:t ja muut tässä piakkoin kunhan antibioottikuuri loppuu (katetroinnista iski pissatulehdus) ja olo on taas normaali.
 
Äitiseiskanelonen Harmillista tommonen :( Meilläkin laski siittiöiden määrä inssissä versus ensimmäinen spermatutkimus, mutta oletettavasti meillä johtui siitä että oli vain päivän pidättäytyminen. Kovasti pidän peukkuja sulle täällä!

Jonnuli Tommonen kesätauko voi tehdä hyvää :)

ON: Tänään dpo 12 ja pientä tuhrua jo tuloillaan :( Vaikka odotukset ei olleet korkalla niin silti jossain takaraivossa oli pieni toivo. Olen myös hieman ihmetellyt miksei inssin jälkeen aloitettu tukilääkettä, mutta oon tullut siihen johtopäätökseen että sitä ei aloitettu koska lääkäritkään ei uskoneet inssin toimivuuteen. Kovasti olen päässäni pyöritellyt myös pitkää ja lyhyttä ivf- kaavaa. En haluaisi siihen tilanteeseen että kokeillaan pitkää kaavaa ja lopputuloksena on sammuneet munasarjat. Voin kuvitella mitkä syytökset lähettäisin hoitavalle lääkärille :( Lisäksi oloa masentaa siskon raskausuutinen täysin puskista. Ajatukset vaihtelee viha, katkeruuden, kateuden ja ilon välillä.
 
Jonnuli. Pidättäytymisaika molemmissa testeissä sama. Miehelllä oli jossakin välissä kuumeinen flunssa, mutta kun ei oikein muisteta onko siitä 2kk vai 5kk..., mutta sehän voisi myös selittää. Tai sitten vaan joskus on huono ja joskus parempi(?). Joko sait päätettyä mitä teette hoidon suhteen?

Voi eeppula, ymmärrän kyllä hyvin nuo tunteet. Toivottavasti aurinkoinen viikonloppu ja viikonalku on tuonut sulle edes hieman paremman fiiliksen. Eihän siitä kai ole faktaa, että noi luget mitään auttaa. Se tiedetään, ettei ne haittaa.

Niin, meillä varmaan kesä mennään joillakin lääkkeillä (letrot?), mutta syksyllä haluaisin sitten vielä koittaa tuota ivf stimulaatiota (lääkekattokin täynnä, joten lääkkeistä ei kauheesti kustannuksia tule, mutta rahaa pitäs säästää itse toimenpiteeseen). Jos nyt millään muulla ei tärppää (jotenkin on koko ajan asennoitunut, ettei mistään sitä plussaa tule)
 
Äiti Seiskanelonen: itse itkin tuota samaa asiaa viime vuonna. Miehen näytteellä ICSI oli ainoa vaihtoehto, mutta mulle ei vain munasoluja saatu kasvamaan kuin muutama. Tuntui rahanhukkaukselta laittaa se 3000€ muutaman munasolun punktioimiseen ja saada vain yksi siirto huonolaatuisella alkiolla. Meillä kaikki viime vuoden yritykset tehtiin lyhyellä kaavalla Puregonilla. Klinikkakin tuntui pitävän meitä jo toivottomina tapauksina.

Tänä vuonna vaihdettiin klinikkaa ja laitettiin kaikki uusiksi. Pitkällä kaavalla mentiin ja lääkkeenä oli tuo pergoveris isolla annoksella. Lääkäri pohti Menopurin ja Pergoveriksen välillä, mutta päätyi kuitenkin tuohon. Käytännössä hinnalla ei ollut väliä, kun lääkekatto menee mun annostuksella rikki joka tapauksessa yhden hoidon yhteydessä. Eli eka satsi Pergoverista maksoi 500€, loput oli ilmaisia. Lopuksi tehtiin vielä pitkä viljely, että nähtäisiin missä vika oikein on.

Ja niin vain kävi, että mun munasarjat ei ainakaan sammuneet, vaan munasoluja saatiin ennätysmäärä. Kuitenkin vain kaksi niistä selvisi blastoiksi asti ja nekin olivat kehitykseltään hitaanpuoleisia. Kaikesta huolimatta toinen niistä tarttui kiinni ja ultrassa viime viikolla (7+0) näkyi sykkivä sydän! Eipä tässä vielä varmoilla vesillä olla ja miehen lääkkeistä johtuen kehityshäiriöihin ja sitä kautta keskenmenoihin on iso riski. Jotenkin vaikea uskoa, että jos kaikki muut alkiot tuosta satsista ja viime vuoden satseista ovat olleet huonolaatuisia, miten tämä yksi sitten voisi olla erilainen? Mutta on tämä nyt ainakin edistystä viime vuoteen!

Halusin kuitenkin laittaa viestiä kannustuksena, että ei kannata vielä luovuttaa! Eri lääkäreillä on eri mielipiteitä ja kannattaa kokeilla erilaisia hoitoja. Ootteko Äiti Seiskanelonen miettineet luovutettuja soluja? Me päädyttiin lopulta siihen, että tämän vikan yrityksen jälkeen siirtyisimme luovutettuihin siittiöihin ja kyllä se mieskin sen aikansa pureskeltuaan hyväksyi.

Voima teille kaikille! Nyt vasta jälkikäteen katsottuna tajuaa, miten syvällä sitä on välillä uinut noiden hoitojen kanssa. Toivottavasti teistä jokainen saa vielä sen toivotun lopputuloksen!
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda ja Malsu
Laitetaanpas kaikki sormet ja varpaat ristiin Neitoperholle ja toivotaan, että alkio on hyvä ja pysyy mukana vielä pitkän pitkän aikaa!

Minä olen työstänyt asiaa lahjasoluista, ei mies varmaan ole niin pitkälle ajatellut. Ja mun sisko tavallaan tarjoutui luovuttajaksi. Mutta siinä asiassa ei nyt niin hirmu kiire ole. Haluaisin kuitenkin kokeilla tuon toisen lääkkeen vielä. Jos ensin lyhyt kaava syksyllä ja sitten vielä tänä vuonna ehtisi sen pidemmänkin kaavan. Minä en kyllä ihan tarkkaan käsitä, miksi lääkäri ei lähtisi punktioon jos alle neljä munasolua. Neljähän alkaa kuulostamaan jo tosi paljolta.
 
Hei kaikki! Olen seurannut taustalla tätä ketjua jo viime tammikuusta, kun sain tietää AMH-arvoni 0,5 puolen vuoden turhan yrittämisen jälkeen. Takana on yksi IVF yksityisellä helmikuussa, josta saatiin 6 munasolua vain toiselta puolelta, mutta joka päättyi tuloksetta. Maaliskuu-huhtikuussa oli välikierto ja sen jälkeen alettiin pitkän kaavan hoito, Synarelalla suihkuttelin reissun takia 4 viikkoa. Tänään oli ultra, jossa näkyi vain kaksi pientä follia. Lääkäri ehdotti inseminaatiota kun ei kannata näillä määrillä kuulemma yrittää muuta. Olen päivän yrittänyt sulatella tota ultran tulosta, miettinyt mitä pitkä suihkuttelu teki lopulta munasarjoille ja sitä, kannattaako inssiin edes lähteä. Ikää on 37 ja lääkärin mukaan aikaa ei ole hukattavana. Jos tämä kerta ei onnistua, aloitan DHEA:n kesällä. Muutoin käytössä sama setti kuin aika monella muulla: lisäravinteet ja akupunktio. En tiedä, auttaako täällä avautuminen, mutta koska olen niin paljon sanut jo nyt tästä ketjusta apua ja tukea, ajattelin, että saman tien voisin kirjoittaakin... Nyt lähden kävelylle ennen kuin alan piikittää Menopuria!
 
Hei Wilda, positiivista kuulla, että sait lyhyellä hoidolla kuitenkin soluja, joilla päästiin hoitoon asti. Paljonko sun menopur annos on?

Lääkäriltä kuulin, että jos AMH 0.6 tai enemmän, se on ihan ok arvo. Minä olisin varmaan 0.5 arvolla hirmuisen toiveikas. Mutta huonohan se silti on, ei siitä mihinkään pääse.

Olen kuullut, että sitä DHEA:ta pitäs syödä se 3 kuukautta (tai siis kaikkia vitskuja myös), ennen kuin se vaikuttaa, pitääköhän se paikkansa(?). Nyt kun aloitin ne pistelyt, niin se dhea piti lopettaa, en ymmärrä miks niin, vaikuttaako ne mahdolliseen hedelmöittyneeseen munasoluun jotenkin huonosti??

Mulla oli se pregnyl mukana ja oli ihan pakko aamulla tehdä testejä, että muistuisi mieleen missä r-testissä sen toisen viivan paikka on, ja miten se voi näkyä (ja kyllähän se tietty näkyi kun pregnylistä ei oo viikkoakaan). Aika hailakka oli ovistestin viiva, olisin kuvitellut paljon vahvempaa.

Kyllä tää piinailu inseminaation jälkeen on paljon hermostuttavampaa kuin clomikierroissa. Nyt vasta dpo4. Voin vaan kuvitella miten hermoja raastavaa se on ivf/icsin jälkeen.
 
Moikka kaikille,

olen seurannut palstaa vaihtelevasti jo pidemmän aikaa, ei vain ole tullut kirjoiteltua. Olen ollut hengessä mukana ja toivonkin kaikille kanssaihmisille paljon voimia ja tsemppiä missä kohtaa oletkin menossa :) Hiskias ja neitoperho, hirmuisesti onnea teille (olikohan vielä joku muu...)! Lempiviola, ikävä ollut lukea sinun koettelemuksistasi, voimia eteenpäin! Äitiseiskaneloselle tsemppiä ja kovasti toivoa matkaan! Jonnuli, meillä on ollut välillä melkein samat hoitokuviot samaan aikaan, mitä olen lukenut. Nyt taidatkin olla pohtimassa, miten tästä hoidot eteenpäin...joko päätit jotakin? Ei ole helppoja päätöksiä näissä asioissa.

ON: meillä on useamman vuoden lapsettomuus takana, syynä mun vaikea endometrioosi, joka on leikattu 3 kertaa ja lääkärit halunneet leikata lisää, mutta enää en ole suostunut. Meille on tehty 3 IVF:ää (kaikista pelkkää negaa), joista 2 yksityisellä, molemmista siirtoon päästy, pakkaseen ei mitään. Yksi tehtiin julkisella, ei päästy edes siirtoon. Ilmoittivat samalla, etteivät hoida meitä enempää, koska mulla ei ole mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Sama tuomio saatiin jo ihan alussa julkiselta ja yksityiseltä, että mulla ei ole juurikaan mahdollisuuksia saada lasta omilla soluilla. Munasoluja tulee tosi vähän, AMH mittaamaton, eli sen alle 0,2. Kuitenkin kaikkien oletusten vastaisesti olen ollut 3 kertaa raskaana! 2 kertaa luonnollisesti ja yksi pelkillä lääkkeillä (tai no, oli miehellä jotain osuutta asiaan...:D mutta siis ilman toimenpiteitä). Mutta olen siis kokenut myös ne 3 keskenmenoa, eli ei yhtään lastan. Yksi keskeytynyt keskenmeno 10. viikolla, josta yllättäen vielä pahat komplikaatiot. Ollaan nyt lahjasolujonossa, mutta tehty yksityisellä vielä muunlaisia hoitoja erilaisten lääkkeiden avulla ja huomenna 4. IVF:n punktio muutamilla soluilla. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia apuhoitoja (akupunktiot, vyöhyketerapiat, matkamenetelmä tms.) ja hirmuinen arsenaali vitamiineja (myös DHEA ja muita lisäravinteita). Nyt sitten jännätään taas lisää, vaikka tiedossa on, ettei kovinkaan suuria mahdollisuuksia ole.
 
Wilda, tervetuloa :) Ikävä kuulla ettei teidän eka IVF onnistunut. Meinasiko lääkäri että ne kaksi munista kuitenkin saadaan kasvamaan niin että pääsisitte inssiin? Vaikka voihan sitä kotikonsteinkin yrittää jos ovulaatio vaan varmistetaan.

meteoralle myös tervetuloa ja kiitos myötätunnosta :) Teillä onkin jo pidempi taival takana ja huonoa onnea matkassa :( Aika karua että kieltäydytään hoitamasta... Kyllähän noi keskenmenot kielii siitä ettette ihan toivottomia tapauksia voi olla. Tsemppiä huomiseen punktioon, kerro sitten miten meni.

äitiseiskanelonen, mä luulen että DHEA voi sotkea stimulaatiota kun on itsessäänkin hormoni. Mun piti just toi 3 kk syödä ennen seuraavaa hoitoa, mutten enää ehdi kun en voinutkaan aloittaa niitä toukokuun alusta. Pari kuukautta saa luvan riittää...

eeppula, mikä sulla on tilanne, loppuiko tuhruilu? Tsemppiä!
 
Hei!
Äiti seiskanelonen Kiitos tsempistä, jotenkin tuntuu välillä, ett desimaali sinne ta tänne, huono yhtäkaikki... Se ensimmäinen kerta menikin jotenkin kamalan helposti, kun en oikein tiennyt mitään enkä osannut mitään jännittääkään. Jälkeenpäin vasta olen tajunnut, kuinka monta mutkaa onkaan matkassa. Viime kerralla siis saatiin kuusia kerättyä, kolme jaksoi kolmipäiväiseksi, mutta vain yksi oli siirtokelpoinen. Muut oli fragmentoituneita. Mun on tarkoitus syödä DHEA:ta juuri kesätauon ajan että siis tulee tarpeeksi vaikutusaikaa. En tiedä tuosta 3 kk:n ajasta, mutta olen lukenut täältä että se olisi minimiaika. Menopur on ollut nyt molemmilla kerroilla 300.
Onko inseminaatiossa se sama 2 viikon piina-aika vai mitkä ohjeet sait mukaan?

Lempiviola Kiitos :) Lääkäri oli toiveikas noiden kahden osalta, mutta ei kyllä antanut kauheasti toivoa, että inseminaatio onnistuisi. Ei silti haluttu hukata tätä kertaa vaikka ivf:ää ei kannatakaan tehdä. Teen toistaiseksi niin kuin lääkäri määrää... Torstaina tiedän, mitä on saatu kolmessa päivässä aikaiseksi.

Meteora Meitä on siis ainakin ollut kaksi kulisseissa kuikuilemassa. Kuulostaa rankalta tuo sinun polkusi, uskomatonta silti, että olet ollut raskaana. Hurjasti onnea punktioon! Multa on myös leikattu endometrioosi muutama vuosi sitten ja vasen munasarja on sen takia melkein täysin pois pelistä. Pelkäsin ensin, että se aiheutti tämän kaiken, mutta tarkemmissa tutkimuksissa selvisi myös AMH-ylläri.
 
Kyllä Wilda, se sama 2 viikkoa pitäs odottaa ennen r-testiä. Johtuu kai irroituspiikistä. Jännää, että sulle ei menopurista maximiannosta määrätty.

Onkos kellään muulla pregnyl poistunut pikavauhtia kehosta?? Tänään (dpo5) ei oikeen näkynyt enää edes haamua kun testasin r-testiä (tosin se paremmin tulee esiin kuivuttuaan), eilen vielä oli ihan helposti näkyvä viiva. Aattelin, että se hieman kauemmin siellä elimistössä säilyisi. Oli sentään se 10000 yksikköä. Mun keho selvästi hylkii raskaushormonia :ashamed:

DHEA:sta, minähän vastoin lääkärin määräystä otin sitä vielä neljän ekan menopur annoksen aikana. En ollut tajunnut, että se ennen pistoksia piti lopettaa. Mietinkin vaan miten on ajateltu sen vaikuttavan tuohon pistelyyn, vähentää munasoluja, vaikuttaa laatuun(?). Enkä tosiaan ehtinyt sitä syödä kuin n. puolitoista kuukautta, eli tuskin se vaikutti mitenkään vielä tähän stimulaatioon. Sekin siis jäi vähän harmittamaan.

meteora, tervetuloa kirjoittelemaan. Olen todella pahoillani, että raskautesi eivät ole jatkuneet. Sen täytyy olla sillä hetkellä musertavaa. Vaikka siis soluja tulee vähän, ne hedelmöittyvät helposti. Voi kun tietäisikin syyn noihiin keskenmenoihin, minusta AMH ei selitä sitä (tosin siitä ei taida kunnon tutkimuksia olla olemassakaan).
Hieman jäi ristiriitainen käsitys teidän hoidoista, toisaalta ei suostuta enää hoitamaan, mutta kuitenkin hoidetaan. En tiedä, kyllä kanssa taistelisin tuota hoitamattomuutta vastaan aika pitkään. Kyllä sitä pitää hoitoa saada jos haluaa, itsehän mahdolliset pettymykset ottaa vastaan. Sulla oli kuitenkin enemmän kuin yksi solu näkyvissä tulevassa punktiossa. Onhan sitä niitäkin, jotka onnistuu siinä 6. ivf:ssä ja raskaus jatkuu loppuun asti. Mutta kyllä kiviseltä tuo teidänkin tienne kuulostaa. Matkamenetelmä??
 
Viimeksi muokattu:
Niinhän ne hanat aukesi viime yönä :( Ei oikein taas sanoin voi kuvata oloa, vaikkei odotukset todellakaan olleen korkealla. Mutta silti sitä aina jaksaa toivoa.

Muutenkin on melko masentava olo, kaipa se johtuu tästä odottelusta.
 
Kiitos myötätunnosta Lempiviola, äitiseiskanelonen ja Wilda :) Jokaisella meillä on raskasta, menipä tämä lapsettomuuden polku millaista reittiä tahansa.

4. punktio siis tänään ohi. Menipä jälleen kerran päin p***tä. 6 rakkulaa oli, joista 4 isoa, mutta silti löytyi vain 1 rupunen munasolu! Toki hyvin pienet teoreettiset mahdollisuudet on, että se hedelmöittyisi ja jakaantuisi ja jopa siirrettäisiin, mutta valitettavasti aika epätodennäköistä. Eipä ole ennen näin mennyt, ettei rakkuloissa ole soluja. Äitiseiskanelonen, eipä keskenmenoille tosiaan taida olla suurempaa syytä. Enimmäkseen ne ilmeisesti johtuvat solujen/alkioiden huonosta laadusta, mitä ei perusseurannassa näe. Mun solut ilmeisesti on aika huonolaatuisia sen lisäksi, ettei niitä tule paljoa. Tosi surullinen ja kiukkuinen olo, mutta ehkä tämä tarvittiin, jotta pystyn hyväksymään, ettei näillä solulla lasta saada, vaan lahjasolut ovat seuraava askel. Onneksi olemme jo jonossa.

Äitiseiskanelonen, taisin kirjoittaa hieman sekavasti :) Julkisella siis ilmoittivat (samassa puhelussa, kun soittivat ettei tarvitsekaan tulla siirtoon, koska alkiot lopettivat jakaantumisen), etteivät hoida meitä enempää. Siihen ei valitettavasti ole paljoa sanomista, hoitotakuulaissa on ympäripyöreä porsaanreikä, että jos lääkäreiden mielestä (eli resurssikysymys oikeasti, niin kuin lääkäri myönsikin) on alle 10% mahdollisuus, niin ei tarvitse hoitaa. Siirryimme sieltä siis uudelle yksityiselle klinikalle, jossa hoidetaan ja vieläpä niin fiksusti, että pohtivat muitakin vaihtoehtoja ja talouspuolta. Nytkin IVF:ään mentiin vasta, kun rakkuloita näytti olevan edes sen 6-7, katsottiin joka kierto erikseen.

Matkamenetelmä, varmaan googlettamalla löytyy...monen mielestä varmasti hömppää, mutta itse tykkäsin :) Henkinen matka siis omaan itseen :) Kuten sanoin, melkein kaikki normaalimmat ja epänormaalimmat hömpötykset ja kunnon hoidot on tullut kokeiltua :D

Rupesin miettimään tuota DHEA:ta, kun teille joillekin (ainakin äitiseiskanelonen) oli ilmeisesti sanottu, ettei saisi syödä samaan aikaan hoitojen kanssa... Mä olen kyllä syönyt, eikä siitä ollut mitään puhetta. Olisikohan se voinut vaikuttaa puuttuviin soluihin?? Tosin mun lääkäri kyllä sanoi, että sitä voi syödä koko ajan, kun tehtiin vain niitä lääkehoitoja ilman toimenpiteitä ja jopa mahdollisen raskauden alussa/aikana.

Eeppulalle pahoittelut, pettymykset on aina yhtä kamalia :(

Äitiseiskanelonen, tsemppiä piinailuun ja Wilda, toivottavasti inssi menee hyvin!
 
Wilda ja meteora tervetuloa! Ikävä että tänne joudutte mutta kiva kun tulee vilinää palstalle :)

Wilda toivotaan että ne kaksi munasolua kasvavat. Sanoitko jo että punktioidaanko ne jos molemmat kasvavat? Lempiviolalla kun se yksikin riitti. Minulla on ollut vähän samantapaista lääkitystä lyhyeen kaavaan mutta pitkää ei ole koskaan tehty. Sitä tässä itsekin pelkään jos lääkäri ehdottaisi pitkää kaavaa, flare-up minulla jo meni puihin. Siinä tosin lääkekin saattoi aiheuttaa sen ettei soluja tullut. Kannattaahan dhea:ta kokeilla jos tulee kesätauko!

Meteora kiva että teillä on ajattelevainen klinikka, tuollaisista tykkään. Tsemppiä sille yhdelle solulle :heart: Mulle lääkäri ei ole sanonut että pitää lopetta dhea hoidon ajaksi, veikkaan etteivät tiedä tarkkaan voiko sillä olla vaikutusta. En itse ole lopettanut. Miten pitkällä olette lahjasolujonossa? Meillä on ihan sama matka, yksi kerta kokeillaan omilla mutta sitten luovutan. Olen myös kokeillut kaikkia lisäravinteita, hoitoja yms. mutta matkamenetelmä on uusi juttu. Pitääpä googlailla! Itse nautin eniten vyöhyketerapiasta näistä vaihtoehtoishoidoista.

eeppulalle suuret pahoittelut! Nyt tuntuu masentavalta, aika vaan auttaa. Muistan kyllä noita päiviä kun tuntuu että vaan itkettää :hug:

äitiseiskanelonen, tsemppiä piinapäiviin! Aika jännä että samalla pidätt'ytymisajalla se siittiösaalis oli noin erilainen. Onneksi on sentään pesu, joka seuloo parhaat inssiin.

Lempiviolalle heilutukset, onko jo fyysisesti hyvä olo? Aika rankkaa on sullakin ollut :hug:

Päätin tiedänkin kannustuksesta pitää rentouttavan kesänaloituksen ja sitten elokuun alussa suunnittelemaan seuraavaa hoitoa, viimeistä sellaista.
 
Hei kaikki! Toivottavasti nautitte huippusäästä viikonloppuna. Minä yritin pitää ajatukset poissa piikittelystä ja koko hoidosta, mutta ei se tietysti onnistunut...

Eeppula Olen tosi pahoillani.

Meteora Pahoittelut ja voimia. :hug: Onneksi olette jo jonossa.

Jonnuli77 Olen nyt vähän kahden vaiheilla tuo punktoimisen kanssa. Tuntuu ihan rahan haaskaukselta tässä tilanteessa, mutta toisaalta, kun jatkostakaan ei tiedä, niin tuntuu, että tämä pitää nyt tehdä näin kuten ehdotettiin.
Kesätauko on sulle varmasti hyvä vaihtoehto. Mäkin oikeastaan jo odotan sitä, vaikka tämä pitää nyt katsoa loppuun.


Äitiseiskanelonen
Miten piinailu sujuu? :heart:

ON Olin tänään ultrassa ja ne kaksi kasvamaan lähtenytytä follia on kasvanut vähän lisää. Lisäksi oli saatu yksi vähän pienempi mukaan. Lääkäri ehdottikin yllättäen punktiota ja ivf:ää, olin jo ajatellut että tämä on välikierros ja mennään vain inseminaatiolla. Nyt en oikein tiedä mitä ajatella. Tuntuu vähän hassulta punktoida noita kahta ja menettää yksi kelakorvattava hoito. Toisaalta lääkäri halusi pelata varman päälle ja katsoa, mitä noilla kahdella tekee. viimeksi vain yksi kuudesta selvisi, joten nyt tuntuu ihan tosi epätodennäköiseltä että näillä tekisi mitään... Vaikea valinta.
 

Yhteistyössä