Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Kuinkas muiden yrittäjien ja odottajien olotilat? (y)

Täällä jo 12+2 ja nt-ultra keskiviikkona. Se ei jännitä enää, kun NIPT oli nega ja kaikilla kolmella asiat sen mukaan ok. Vielä tosin ei ole varmaa jaksavatko kaikki kyydissä, mutta positiivisesti eteenpäin. Vatsa pullottaa jo, mutta en ole vielä kertonut töissä. Jotenkin sain etäpäivien avulla lusittua pahimman väsymysjakson. Jopa kävely hengästyttää, vaikka ennen treenasin 6 päivää viikossa. On ollut pakko antaa itselleen vähän armoa :p..
 
  • Tykkää
Reactions: Maris83
vierailija
Äiti seiskanelonen :heart: toivottavasti teillä luomuilu toimisi...tsemppiä...
Sofi amh arvo vaikuttaa paljonkin hoidon suunnitteluun. Aiemmin sanottiin että lyhyt kaava tai flare up kaava olisi pitkää kaavaa parempi, nyt on tullut uutena toi double stimulation, joka poor respondereille ilmeisesti paras. Ainakin tulokset puhuu puolestaan ulkomailla. Vaikuttaa myös lääkkeiden valintaan. Menopur piikeistä on ilmeisesti paras vaihtoehto, sen annostusta helpompi säädellä kuin pergoveristä ja Siinä oli vielä jokin muukin syy minkä meidän lääkäri selitti, miksi pergoveristä parempi mutta nyt en muista mikä...taisi olla niin, että alkioiden laatu oli todettu paremmaksi menopurilla ja alkaneiden ja lapsen syntymään johtaneiden raskauksien määrä suurempi menopurilla kuin muilla lääkkeillä. Siis juuri kun katsotaan poor respondereita.
Lempiviola toivottavasti sulla raskaus sujuu hyvin, eikä vaivoja ole :)
Risukasa kiva kun kirjoitat tännekin. Double stimulation on uusi hoitomuoto. Vasta vuoden alussa on julkistettu tutkimustuloksia, jotka todella käänteentekeviä hoitoihin. Suomenkielistä infoa ei juuri löydy. Tässä yks hyvä artikkeli englanniksi http://aspirecongress.org/wp-content/uploads/2014/02/How-to-do-Double-Stimulation-and-Egg-Recovery-for-Poor-Responders-Yanping-Kuang.pdf
Tämä kaksivaiheinen hoito sopii erityisesti poor respondereille,kaikille joilla munasolureservi heikentynyt ja myös jos laatu ollut huono. Ideana ei ole suuret solumäärät vaan hyvä laatu. Saattaa siis olla ettei follikkeleita per punktio ole kuin pari.Tällä hoidolla estetään hoidossa joskus tapahtuva liian aikainen lh nousu ja samaten solutuho. Lääkkeenä ekassa vaiheessa siis clomifen kp 3 alkaen, femar kp 3-6, menopur 150 iu kp 5-6 alkaen joka toinen pv. Ultra kp 10 tienoilla. Ennen punktiota irrotuspiikkinä gonapeptyl ja pari päivää ennen punktiota ibuprofeenia, esim Buranaa 600 Mg tehostamaan ettei ovulaatio tapahdu liian aikaisin.Punktion jälkeen alkaa seuraavana päivänä uudelleen menopur 225 iu joka päivä ja femar menee 8 pv, sitten kun 1 follikkeli suurempi tai yhtä suuri ku 18 mm tai kolme follikkelia 16 mm tulee toinen punktio. Punktiot tehdään siis hiukan aiemmin kuin on totuttu. Syynä että kun ikää tulee lisää naisen kierto nopeutuu ja follikkeli pitää punktoidaan aiemmin, sekin estää atoptoosia eli solutuhoa . Kakkosvaiheeseen lähdetään, jos ekan punktion jälkeen munasarjoissa enemmän kuin 1 pienempää follikkelia. Ekassa punktiossa jätetään munasarjoihin kaikki alle 10 mm follikkelit.
Tällä hoitomenetelmällä on ulkomailla ollut mielettömän hyvät tulokset poor respondereille.Raskauksia paljon sellaisille, joilla hoitoja jouduttu tuloksetta keskeyttämään tai alkiot olleet huonolaatuisia. Tätä hoitoa on nyt alettu kokeilemaan Suomessa. Ja tosiaan ton meidän lääkärin "testiryhmässä", johon myös meidät halusi, on 5:stä raskaana jo 2. Lääkäri kertoi myös, että joku aika sitten hänellä oli potilas, jolle tehtiin clomifen stimulaatio, saatiin vain yksi follikkeli kasvamaan, punktoitiin kun se 18 mm solu hedelmöittyi,tehtiin pas ja siitä alkoi raskaus.
Ja tuoresiirtoja ei siis ole. Halutaan varmistaa, että kohdunlimakalvon tilanne on varmasti optimaali siirtoa ajatellen ja siksi pas. Tässä sulle tiivistettynä double stimulation.

(.) tänään alkoi clomifen ja femar :)
Vanha ketju, mutta kysyisin kuitenkin, jos joku sattumalta tietäisi, että missä klinikalla tällaista hoitoa saa?
Kiitos niille, jotka ovat jakaneet tietoa ja myös edes klinikan nimen. Lapsettomuus on todella vaikea haaste. Pahimmillaan menettää mahdollisuuden lapseen, parisuhde päättyy ja rahat on loppu. Tieto luo toivoa.
 
vierailija
Mahtava uutinen, Cityprinsessa - hurjasti onnea! Antaa toivoa meille muillekiin :)

Veera_M:lle paljon tsemppiä. Oletko kuullut double stimulation -menetelmästä? Mietin, voisiko siitä olla apua tapauksessasi. Siinähän on tietääkseni saatu hyviä tuloksia juuri ns. poor overian response -tapauksissa. Ideana ei ole niinkään kasvattaa mahdollisimman suurta määrää munasoluja vaan saada mahdollisimman laadukkaita munasoluja, joilla raskautuminen onnistuu paremmin ja keskenmenon riski on pienempi. Menetelmästä taisi olla tässäkin ketjussa joskus keskustelua, mutta en nyt pikasilmäilyllä löytänyt oikeaa kohtaa. Googlailemalla (esim. "Double stimulation IVF") löytyy tietoa myös.

Itse olen kovasti kiinnostunut double stimulation -menetelmästä, ja tarkoitus olisi kokeilla sitä, jos ja kun tämän kierron inssi ei tuota tulosta. En tiedä, käytetäänkö sitä vielä laajemmin Suomessa, mutta ainakin Felicitaksen nettisivuilla on siitä tietoa.
Millä klinikalla tätä tehdään?
 
vierailija
@Hope77, tilanteesi ei varmastikaan ole toivoton, sinuna menisin kiireen vilkkaa Dextraan suunnittelukäynnille, he osaavat hoitaa matalan amh:n tapauksia. Me aloitettiin hoidot kun olin 35, amh oli tuolloin <0,2 (joskin myöhemmin 1,2 eli se voi noustakin), mulla on vaikea endometrioosi, jota hoidettiin isolla leikkauksella ennen hoitojen aloitusta. Neljän vuoden aikana tahkottiin 6 IVF-hoitoa, joista kaks ekaa Naikkarilla ja loput Dextrassa. Raskauksia alkoi useampia, mutta menivät kesken, kunnes lopulta 6. IVF:n ekasta PAS:sta alkoi raskaus joka kesti, ja hartaasti odotettu tyttö täyttää kohta vuoden :love:. Sulla on vielä aikaa käydä läpi vaikka useampikin hoito, ja jos ei omilla soluilla onnaa niin vaihtoehtona lienee myös lahja-alkio. Älä luovuta! Meilläkin oli hoitoja joista saatiin vain yksi siirtokelpoinen alkio tai ei yhtään, mutta jatkettiin vaan sinnikkäästi yrittämistä.

@nyuu Sinuna en luovuttaisi vielä omien solujen suhteen, olet niin nuori että ehdit kokeilla vielä monta hoitoa. Kaksi IVF-hoitoako teille on tehty? Kannattaa ehkä käydä juttelemassa toisella klinikalla, Dextraa suosittelen todella lämpimästi. Eri kaavoja ja lääkeyhdistelmiä kannattaa myös kokeilla. Meillä ei toiminut Menopur eikä Elonva-Pergoveris-yhdistelmä, mutta pelkkä Pergoveris toimi. Ota myös käyttöön kaikki lisäravinteet: B-vitamiini, D-vitamiini, Ubikinoni, myo-inositoli ym.

Lahjasolut ovat myös oikein hyvä vaihtoehto. Ainakin mun mielestä vanhemmuus on paljon muuta kuin pelkkää biologiaa, oikeastaan kaikkea muuta.

Tsemppiä!
Kiitos jakamastasi tiedosta. Toivon pilkahdus.
 
Hei! Itse en enää oikein niin hyvin muista noita kaikkia hoitojuttuja vaikka tulihan niistä otettua selvää eikä siitä kovin pitkä aika ole. Muistaakseni netissä on ainakin jokin video missä Eero Varila puhuu hoidoista ja käy läpi myös tätä double stimulationia (tosin muistaakseni totesi että tämä ei kuitenkaan käytännössä ollut niin hyvä kuin teoriassa tms) mutta Varilahan on Helsingissä Dextrassa, missä muutenkin sanotaan olevan osaamista alhaisten AMH-tapausten kanssa. Jos menetelmä kiinnostaa niin voisiko ehkä ainakin soittaa Dextraan ja kysyä että onko tätä menetelmää käytetty siellä?

Päivitän tässä samalla että meille syntyi ihana terve tyttövauva viitisen kuukautta sitten. Raskauduin siis toisen ivf:n ensimmäisestä pasista, joka oli siis kaikenkaikkiaan kolmas alkionsiirto. Mulla oli hoitojen aikaan ikää 32 ja AMH vuos-pari aiemmin 0,5 ja sitten hoitojen aikaan enää 0,42, ultrassa folleja tais näkyä kuitenkin oisko ollu 11-12 aina. Isot annokset (oliko eka hoito 300 ky ja toka hoito 375 ky (vai mitä yksikköä ne nyt olikaan)) Menopuria kasvatti vain 4 munista ekassa hoidossa, tokassa saatiin 5. Näistä alkioita molemmissa hoidoissa yks tuoresiirtoon ja yks pakkaseen, eka hoidon pakastettu ei selvinnyt sulatuksesta mutta toka hoidon pakastettu blasto sitten toi vauvan tullessaan❤❤❤

Tsemppiä ja jaksamista kaikille tilanteisiinne! Meilläkin nyt heti perään uutta yritystä käynnissä, luomuna nyt alkuun tosin kun imetän toki vielä. Menkat onneks alko jo kun vauva 3,5 kk ja nyt toista kiertoa menossa, ekassa en ovista saanut testillä kiinni mutta nyt tässä tokassa jee tuli ovisplussa testiinkin :)
 
vierailija
Hei! Itse en enää oikein niin hyvin muista noita kaikkia hoitojuttuja vaikka tulihan niistä otettua selvää eikä siitä kovin pitkä aika ole. Muistaakseni netissä on ainakin jokin video missä Eero Varila puhuu hoidoista ja käy läpi myös tätä double stimulationia (tosin muistaakseni totesi että tämä ei kuitenkaan käytännössä ollut niin hyvä kuin teoriassa tms) mutta Varilahan on Helsingissä Dextrassa, missä muutenkin sanotaan olevan osaamista alhaisten AMH-tapausten kanssa. Jos menetelmä kiinnostaa niin voisiko ehkä ainakin soittaa Dextraan ja kysyä että onko tätä menetelmää käytetty siellä?

Päivitän tässä samalla että meille syntyi ihana terve tyttövauva viitisen kuukautta sitten. Raskauduin siis toisen ivf:n ensimmäisestä pasista, joka oli siis kaikenkaikkiaan kolmas alkionsiirto. Mulla oli hoitojen aikaan ikää 32 ja AMH vuos-pari aiemmin 0,5 ja sitten hoitojen aikaan enää 0,42, ultrassa folleja tais näkyä kuitenkin oisko ollu 11-12 aina. Isot annokset (oliko eka hoito 300 ky ja toka hoito 375 ky (vai mitä yksikköä ne nyt olikaan)) Menopuria kasvatti vain 4 munista ekassa hoidossa, tokassa saatiin 5. Näistä alkioita molemmissa hoidoissa yks tuoresiirtoon ja yks pakkaseen, eka hoidon pakastettu ei selvinnyt sulatuksesta mutta toka hoidon pakastettu blasto sitten toi vauvan tullessaan

Tsemppiä ja jaksamista kaikille tilanteisiinne! Meilläkin nyt heti perään uutta yritystä käynnissä, luomuna nyt alkuun tosin kun imetän toki vielä. Menkat onneks alko jo kun vauva 3,5 kk ja nyt toista kiertoa menossa, ekassa en ovista saanut testillä kiinni mutta nyt tässä tokassa jee tuli ovisplussa testiinkin
❤ Kiitos jakamistasi tiedoista. Kaikkea hyvää vauva-arkeen. Toivottavasti onni suosii teitä vielä toisella pienokaisella. .
 
vierailija
Te joilla on alhainen amh, onko teillä myös alhainen D vitamiini?
Youtubessa pari lääkäriä sanoi näiden.kulkevan käsikädessä, että kun saa d vitamiinin nostettua, voi amh myös nousta. Itsellä todella alhainen ja nyt ottanut kaikki poppaskonstit käyttön.

Jossakin sanottiin myös, että arvo tulisi mitata alkukuusta. Minulla mitattiin vasta ovulaation jälkeen ennen kuukautisia.
 
Mulla ei ole ikinä mitattu D-vitamiinia. Olen kyllä syönyt sitä jo vuosikausia kohtuu suurella annostuksella. Toisaalta jos tuo teoria pitäisi paikkansa niin olisiko sitten maissa missä aurinkoa on vähän ja sen myötä D-vitan puutetta paljon, paljon myös alhaisen AMH:n tapauksia vai olisiko siinä sitten jokin muu syy-yhteys.

Toisaalta kun AMH-arvohan kertoo nykytiedon mukaan niistä jäljellä olevien follien määrästä niin pystyisikö sitä sitten lisäämään, niinkin kyllä jossain oli epäilty että munarakkuloita saattaisi myös syntyä lisää. En sitten tiedä mutta ainahan kaikkea ainakin yrittää ja kokeilla voi :) Mielenkiintoista olisi kyllä tietää että löytyiskö joitain yhdistäviä tekijöitä. Toisaalta eroahan voisi ajatella olevan myös siinä että osallahan on ihan luontaisesti iän myötä alhanen AMH kuin sitten ne joilla on ”iän vastaisesti” alhainen AMH. Siis esim joillain on alhanen AMH jo alle kolmikymppisinä tai jopa alle 25-v. Monilla sitten taasen vasta 35-40>
 
vierailija
Oletko vierailija jossain lapsettomuuslääkärillä käynyt keskustelemassa mahdollisuuksista? Dextraa on kyllä paljon kehuttu.

Ja onko teillä pitkä yritys takana? Pelkkä alhainen amh ei välttämättä kerro niin paljoa (jos ei siis pidempää yritystä takana).
Meillekin suositeltiin heti ivf-hoitoja matalan amh-arvon ja korken fsh:n perusteella mutta lopulta raskaus onnistui ilman hoitoja ennen kuin ne ehtivät edes alkaa!
 
vierailija
AMH voi myös nousta. Itse lopetin herkuttelun ja aloin käyttää erilaisia lisäravinteita. Puolessa vuodessa arvo nousi 0,02 yksikköä. Tosin näytteet otettu eri kierron vaiheessa aamulla ja päivällä.
Nyt otan vielä vehnänoras-shotit käyttöön, joita aion puristaa joka aamu mehupuristimella. Pysyisipä arvo edes samana, jotta hoitoja voisi vielä jatkaa...
 
vierailija
AMH voi myös nousta. Itse lopetin herkuttelun ja aloin käyttää erilaisia lisäravinteita. Puolessa vuodessa arvo nousi 0,02 yksikköä. Tosin näytteet otettu eri kierron vaiheessa aamulla ja päivällä.
Nyt otan vielä vehnänoras-shotit käyttöön, joita aion puristaa joka aamu mehupuristimella. Pysyisipä arvo edes samana, jotta hoitoja voisi vielä jatkaa...
Laskin, että nousua olisi noin 5%, eli on sekin jotakin, vaikka surkea lukema on edelleen.
 
Moi! Minä ainakin täällä seurailen koko ajan. Olen 34-v ja esikoinen syntyi hoidoilla viime vuonna ja on nyt 10 kk. Alhainen AMH ollut siis jo kun juuri olin täyttänyt 30, ensin 0,5 ja sitten jo oliko 0,44, en edes enää muista. Tämän hetken tilannetta en tiedä mutta surkeat määrät muniksia (4&5) tuli siis hoidoilla, täällä olen paljon silloin kirjoitellut. Lisäksi mulla on toinen munanjohdin poistettu joka tietysti vähän huonontaa luomumahiksia, mitä alhainen AMH:han ei sinänsä tee. Tokasta hoidosta 1. pas kuitenkin tärppäsi ja vauva syntyi, tämä oli siis kaiken kaikkiaan 3. alkionsiirto.

Menkat alkoi kun vauva oli 3,5 kk ja siitä asti aktiivista luomuyritystä. Monta kiertoa tässä siis jo mennyt mutta ei tärppiä ainakaan vielä. Hoitojen aloitus mielessä mutta vielä imetän. Aiemmin oltiin hoidossa yksityisellä mutta rahaa meni yhteensä n. 12 000 € ja nyt ei ehkä oikeen rahatilanne salli kuin ehkä max yhden hoidon niin katsotaan nyt mutta varasin juuri lääkäriajan että saataisiin lähete julkiselle. Haluan olla jo nyt ajoissa liikkeellä jonojen takia koska vauvakuume on kova ja lisäksi kun aikaa ei tosiaankaan ole hukattavana.

Mikä tilanne sinulla on? Onko luomuyritystä tai hoitoja? Millainen AMH?

Karhurouvanen
 
vierailija
Moi! Minä ainakin täällä seurailen koko ajan. Olen 34-v ja esikoinen syntyi hoidoilla viime vuonna ja on nyt 10 kk. Alhainen AMH ollut siis jo kun juuri olin täyttänyt 30, ensin 0,5 ja sitten jo oliko 0,44, en edes enää muista. Tämän hetken tilannetta en tiedä mutta surkeat määrät muniksia (4&5) tuli siis hoidoilla, täällä olen paljon silloin kirjoitellut. Lisäksi mulla on toinen munanjohdin poistettu joka tietysti vähän huonontaa luomumahiksia, mitä alhainen AMH:han ei sinänsä tee. Tokasta hoidosta 1. pas kuitenkin tärppäsi ja vauva syntyi, tämä oli siis kaiken kaikkiaan 3. alkionsiirto.

Menkat alkoi kun vauva oli 3,5 kk ja siitä asti aktiivista luomuyritystä. Monta kiertoa tässä siis jo mennyt mutta ei tärppiä ainakaan vielä. Hoitojen aloitus mielessä mutta vielä imetän. Aiemmin oltiin hoidossa yksityisellä mutta rahaa meni yhteensä n. 12 000 € ja nyt ei ehkä oikeen rahatilanne salli kuin ehkä max yhden hoidon niin katsotaan nyt mutta varasin juuri lääkäriajan että saataisiin lähete julkiselle. Haluan olla jo nyt ajoissa liikkeellä jonojen takia koska vauvakuume on kova ja lisäksi kun aikaa ei tosiaankaan ole hukattavana.

Mikä tilanne sinulla on? Onko luomuyritystä tai hoitoja? Millainen AMH?

Karhurouvanen
Ihanaa lukea, että saitte yhden jo hodoilla. Toivottavasti toiveenne toisesta toteutuu myös.
Minkä ikäinen alkio sinulle laitettiin kohtuun?
 
vierailija
Tää tärpännyt oli 5-päiväinen blasto. Eka siirto oli tuoresiirto kolmipäiväinen, toka siirto oli tuoresiirto kaksipäiväinen (muistaakseni). Siinä tokassa, onnistuneesta, hoidossa tuli kolme alkiota joista vain yksi oli ”siirtokelpoinen” tuoresiirtopäivänä (muistelen että olis ollut vkl takia päivä 2) ja kaksi oli jotenkin hidasta etteivät olleet valmiita siirtoon tuolloin mutta lääkäri sanoi että saattavat jatkoviljelyssä ”korjata itseään” ja jatkoviljeltiin sitten ja toinen selvisi 5-päiväiseksi blastoksi ja pakastettiin ja seuraavassa kierrossa siirrettiin luonnonkiertoon ja tuli plussa ja vauva.
 
vierailijaAislinn83
Täällä kans paikalla ollaan! Tosiaan nyt olen 37v ( täytän jo 38 elokuussa) ja karhurouvasen kanssa yhdessä samaanaikaan hoitoja piinailtiin ja myös vauvat meille suotiin. <3 Onni täytti 9.pvä vuoden. Mulla amh-arvo oli 1,03 marraskuussa 2018 eli siitä on aikaa ja todennäköisesti on mennyt alaspäin; hoidoissa joita tehtiin 2 x ivf saatiin vain 1 hyvänlaatuinen alkio josta tuli vauva, eli vaste ei ollut hyvä ja munasoluissa varmaan muutakin vikaa. Toinen vauva haaveissa ja luomu yritystä on takana myös mutta ei niin mitään tärppiä siitä. Imetyksen loputtua 6kk omaa yritystä jonka jälkeen voi ottaa yhteyttä julkiselle koska 1 ilmainen hoito siellä vielä, sen nyt ainakin haluan käydä tekemässä.
 
Moi! @Aislinn83 :) Oiiiii mikä ihana nimi onko teidän pojan nimi Onni <3 <3 <3 Todellinen Onni kyllä onkin! Siis eikä, onko julkisella tuollainen kauhee puoli vuotta omaa yritystä :-S No joo sinänsä sen ymmärrän kyllä mutta kauheeta kun mulla on ihan sellanen fiilis että sekunteja tässä lähes lasketaan niin puoli vuottako pitäis jaksaa yrittää imetyksen loputtua :-S

Mä tykkään hirveesti muutenkin tästä imetyksestä ja meillä heräillään ja syödään öisin edelleen reilusti mutta kai se on pakko vaan sitten vuoden iässä lopetella ihan näiden raskaushaaveiden takia, eipä se muu auta. No mutta toivotaan että jos luomuna vaikka tärppäisikin :-D hahaha toivossa on hyvä elää. Sillai ei tässä onneks ole yhtään samanlaista fiilistä kun mitä epätoivoa se oli se yritys ennen kun oli yhtään vauvaa.

Tsemppiä kaikille tätä ketjua seuraaville mikä sitten teidän tilanteenne onkin!
 
Mutta muuten @Aislinn83 Onko teillä vaan 1 ilmainen hoito siellä enää? Ainakin yksityisellä saa Kela-korvaukset kolmeen hoitoon mutta tämä hoitojen määrä nollautuu jos tulee raskaus ja synnytys tai myös km. Ja sitten että hoitoja annetaan pareille joilla on alle kaksi lasta. En ole perehtynyt asiaan mutta olen luullut että teillä olisi nyt taas ne kolme hoitoa tarjolla julkisella, sama kuin meillä (tai siis kellä tahansa) olisi yksityisellä taas ne kolme hoitoa mihin saisi Kela-korvauksen.
 
vierailijaAislinn83
@Karhurouvanen <3 <3 sua niin lämmöllä aina muistan ja olen lukenut meidän jo pian 2 vuoden takaiset viestit. Olisi kiva vaihtaa kuulumisia paremmin, oisko somen tai säpön kautta?? :) :)

Täytyy kysyä tuosta että onko hoitoja sittenkin enemmän kuin se 1. Minäkin imetän vielä mutta kai tässä pian pitäis lopettaa; jotta ehtii aika kulua. Siis toi 6kk omaa yritystä ärsytti mutta alunperin puhuivat vuodesta ja siitä että pitäs saada lähete taas jostain eli esim gynen kautta mutta sitten meidän lääkäri oli ilmoittanut tuon että 6kk riittää ja suora yhteys heihin. No varmaan mun ikä vauhdittaa koska eikös se raja ole 40v julkisella?

mutta olet oikeassa tuossa että sekunteja tässä lasketaan, todellakin!
Olen myös miettinyt että olisi kiva tietää nyt tuo amh-arvo mutta mahtaako ne enää
ottaa niitä verikokeita, no viimeksi otettu marraskuussa 2018 että on siitä aikaa.,

ties vaikka tärppää luomuna! <3
 
Moi! Täällä myös yksi alhainen amh-tapaus ja mielellään vaihdan ajatuksia asiasta. Itse olen 35 v. ja para-aikaa toinen ivf menossa flare-up kaavalla yksityisellä ja ei hyvältä näytä tilanne kun vielä toi hemmetin pääsiäinenkin uhkaa pilata koko hoidon kun kovin on hidasta kasvu, mutta tämähän kai onkin aika tyypillistä flare up-kaavassa mitä olen lueskellut. Sen olen päättänyt jo, että klinikka vaihtuu jos tämä nyt sen takia menee perseelleen ettei lääkäri tajunnut laskea varapäiviä mukaan jos kasvu onkin hidasta. Tai noh, taitaa vaihtua muutenkin Dextraan, koska sitä kovasti kehutaan. AMH oli viime syyskuussa 0.62 joten tuli melkoinen kiire ivf hoitoon. FSH oli sillä hetkellä suht normaali, 7,2. Ekassa hoidossa vain 2 solua saatiin ja yksi siirrettiin eli poor responder vielä kaiken lisäksi. Luomuna ehdittiin yrittää vain noin puolisen vuotta ja mieheni ei olisi halunnut kiirehtiä hoitoihin, mutta itse en uskaltanut jäädä odottelemaan. Vielä kun kk-kierrotkin on lyhentyneet niin en tiedä onko enää edes mahdollista luomuna tai edes hoidoilla :( Tämä onkin sellainen asia mistä on hyvin vähän puhetta missään, en ole noissa aiemmissakaan keskusteluissa nähnyt, että onko kierron lyhentyminen kuinka tyypillistä kun on matala amh? Jotenkin saanut sen kuvan, että kaikilla kai se on normaali n.28 pv paitsi mulla ja vanhoilla naisilla....
 
Täällä uusi käyttäjä ja takana IVF hoidot vuonna 2018, terve tyttö syntyi 5/2019. Nyt on vauvakuume kovana(olen 29v) ja käytiinkin Tyksissä julkisella puolella keskustelemassa josko aloitettaisiin uudet hoidot. miehen simpat on pakkasessa ja mulla on laiskat munasarjat, luomuraskaus on erittäin epätodennäköinen. Amh nyt 0.26 ja FSH 16. Vuonna 18 amh oli muistaakseni 0,4. Yksi top-alkio saatiin ja siitä syntyi tyttövauva. Toukokuussa aloitetaan piikitykset ja katsotaan mihin se johtaa! Mielelläni kerron lisää tilanteestamme ja kuuntelen teitä saman kokeneita vaikka somessa/whatsapp :)
 
vierailija
Moi! Täällä myös yksi alhainen amh-tapaus ja mielellään vaihdan ajatuksia asiasta. Itse olen 35 v. ja para-aikaa toinen ivf menossa flare-up kaavalla yksityisellä ja ei hyvältä näytä tilanne kun vielä toi hemmetin pääsiäinenkin uhkaa pilata koko hoidon kun kovin on hidasta kasvu, mutta tämähän kai onkin aika tyypillistä flare up-kaavassa mitä olen lueskellut. Sen olen päättänyt jo, että klinikka vaihtuu jos tämä nyt sen takia menee perseelleen ettei lääkäri tajunnut laskea varapäiviä mukaan jos kasvu onkin hidasta. Tai noh, taitaa vaihtua muutenkin Dextraan, koska sitä kovasti kehutaan. AMH oli viime syyskuussa 0.62 joten tuli melkoinen kiire ivf hoitoon. FSH oli sillä hetkellä suht normaali, 7,2. Ekassa hoidossa vain 2 solua saatiin ja yksi siirrettiin eli poor responder vielä kaiken lisäksi. Luomuna ehdittiin yrittää vain noin puolisen vuotta ja mieheni ei olisi halunnut kiirehtiä hoitoihin, mutta itse en uskaltanut jäädä odottelemaan. Vielä kun kk-kierrotkin on lyhentyneet niin en tiedä onko enää edes mahdollista luomuna tai edes hoidoilla Tämä onkin sellainen asia mistä on hyvin vähän puhetta missään, en ole noissa aiemmissakaan keskusteluissa nähnyt, että onko kierron lyhentyminen kuinka tyypillistä kun on matala amh? Jotenkin saanut sen kuvan, että kaikilla kai se on normaali n.28 pv paitsi mulla ja vanhoilla naisilla....

Ei kannata menettää toivoa, sillä eri ivf-kierroissa erilaisilla lääkkeillä voi olla hyvin erilainen vaste. Itse muistan, että joskus ivf muutettiin inssiksi ja toisella kertaa taas soluja saatiin pakkaseenkin. Oma amh oli myös hoitoja aloitettaessa ikätasoon nähden matala. Minulla on myös ollut jo pitkään lyhyt kierto, yleensä 24 -25 päivää enkä itse sitä yhdistä suoraan hedelmällisyyden laskuun. Tsemppiä ja toivoa! ❤
 

Yhteistyössä