Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Cityprinsessalle onnea hienoista uä-näkymistä!

Äiti seiskanenlonen Joo, soluja ja alkoitakin on tullu hyvät määrät mutta sehän ei tunnetusti laatua korvaa.. suurin osa karsiutuu 4. päivänä ja mitä ilmeisimmin valtaosa blastoistakin heti 6. pv jälkeen. Ihme on tosiaan jos sieltä vielä jotain elinkelposta saadaan joskus kaivettua. Kierrot pelaa säännöllisesti ja lääkärit kehuu kilpaa tilannetta siirroissa, mutta mitäpä se sitten auttaa.
Ja samanlaiset tunteet ainakin tällä hetkellä lahjamunasoluista, en ois sellaseen ehkä riittävän motivoitunu tms. ja haluis nähdä tosiaan jotain tuttuakin siinä lapsessa kun ois omaakin perimää, vaikka kuinka surkee perimä onkin.. Onneks on tosiaan se yks valo tässä pimeydessä.. :heart:
Mulla se parisuhde meni jo vuosia sitten, eikä uutta kerkee enää odotteleen tällä (37) ikää, sen takia yksin jatkanu tällä kivisellä tiellä.
 
Risukasa mitä jos kokeilisit sitä dhea: ta, tosin sitä pitää syödä vähintään 6 viikkoa ennen hoitoja, mutta esim. Mun lääkäri joka lukenut siitä tutkimuksia paljon sanoi, että vasta sitten viimeistään näkee dhea:n vaikutuksen munasolujen ja alkioiden laatuun kun on syönyt sitä yli 6 kk, jotta dhea ollut koko munasolun kehittymisprosessin käytössä. Dhea siis myös parantaa alkioiden laatua ja pienentää keskenmeno prosenttia. Esim . Terveillä nuorilla naisilla olleessa verrokkiryhmästä oli suuremmat keskenmenoluvut, kuin vanhemmilla dheata käyttäneillä naisilla.
Cityprinsessa ihania uutisia ultrasta :)
Äitiseiskanelonen mä uskon kyllä, että vaikka olisi lahjamunasoluhoito, adoptiolapsi tai sijaislapsi niitä rakastaa ihan täysin samoin kuin biologisia lapsia. Ja lahjasoluissa kuitenkin jopa kannat sitä lasta sisälläsi, adoptiolapsen ja sijaislapsen kantaa sydämessään ennen sen tuloa ja uskon sen olevan ihan yhtä voimakas side. Ja ainakin mitä nähnyt läheltä niin niin se on mennyt. Anna itsellesi aikaa pohtia, tietenkään kaikille kuitenkaan ne ei oo vaihtoehtoja. Voimia :heart:
(.) odottelen menkkoja alkavaksi, ei saisi myöhästyä ja se kysta,kunpa ois pienentynyt.
Tsemppiä kaikille ja aurinkoa päiviin :flower:
 
Täytyy kai perehtyä vielä tarkemmin tohon dheaan.. joskus luin jostain erikoisista sivuvaikutuksista mitkä kuulosti huolestuttavilta, mut en muista enää mitä ne oli. Saako tota ilman reseptiä jostain?
No, ei se enää kerkeis seuraavaan jos hoito on vielä kevään aikana mut sen jälkeen vois laittaa harkintaan. Voishan tosta kysyä jo ens lääkärikäynnillä.
 
Hiskias minne oot hävinnyt ?
Äiti seiskanelonen oikein arvasit. Eli menkat oli tosi reilusti myöhässä, syynä mahdollisesti kysta. Söin primolutia, jolla menkat saatiin alkamaan. Huomenna ultra ja selviää voidaanko hoito aloittaa...siinä on tämän kevään mahdollisuus, paljon siis pelissä. Mitähän tänään tekis ettei jännitä niin paljon...:popcorn: mitä sulle kuuluu?
Risukasa oon kurkkinut sun kuulumisia toisesta ketjusta, sun lääkärillä vähän vanhentuneet mielipiteet dhea:sta. Sinuna hakisin mielipiteen toiselta klinikalta. Kun oikeasti nykyisin dhea:ta suositellaan myös jos alkiot huonolaatuisia... Ja sivuvaikutukset ovat hitaalla aloituksella, pienellä annostuksella harvinaisempia.
 
Pötkylää odotellen, kiitos kysymästä, täällä ollaan - edelleen =). Selvisin taudista antibiooteilla ja sen jälkeen olen pysynyt terveenä (koputtaa puuta…). Olen vain niin laiskistunut kirjoittelemaan, kun mitään ei tapahdu. Kierrot on venyneet 10 päivällä eli odottamista riittää. Peukut huomiseen ultraan!

Lempiviola, ONNEA :heart: Aivan mahtavaa, että pääsit luovarihoitoon nopeasti ja plussa tuli!

Äiti seiskanelonen, mitäs sinne?

risukasa, oon tämän varmaan sata kertaa kertonutkin, mutta mä sain dheasta niitä sivuoireita. Ensimmäisellä kerralla olin elämäni vedossa - ei mitään ongelmia, energiaa riitti vaikka muille jakaa. Pidin 5 kk tauon ja aloitin uudelleen - siitä se lähti. Naama, rinta ja selkä kukki finnejä sekä sain niin mittavat sydänoireet, että niistä kärsin vielä puoli vuotta lopettamisen jälkeenkin. Jokapäiväinen ongelma, jonka kahvi ja alkoholi maksimoi. Huh, onneksi se on mennyttä, mutta enpä ole uskaltanut sen jälkeen enää kokeilla. MUTTA suosittelen silti kokeilemaan :D. Uskon vahvasti, että mun viime keväiset plussat testeissä olivat tuon viimeisen dhean kuurin tuotoksia. Mikä sulla on nyt hoitotilanne?

(.) PASissa käyty eilen, 8 soluisena pakkaseen mennyt alkio oli siirrettäessä 7 soluinen. Kyllä ihmetytti, koska ”parhain” tähän mennessä pakkasesta elossa selvinnyt on ollut 6 soluinen. Klinikalla on uusi alkionsulatusmenetelmä, että liekö tämä sen ansiota? Siitä intoutuneena kysyin, että mistä sen sitten tietää, onko se alkio edes elossa ja sain vastaukseksi jotain epämääräistä. No, toivottavasti biologit tietävät. Vielä jäi pakkaseen 6 soluinen rupulainen. Tiedättekö muuten, että jos pitäisi mennä PASiin ja alkio kuolee sulatuksessa niin pitääkö se sulatus kuitenkin maksaa? Tuli vaan mieleen, kun katselin laskua, että sulatus maksaa sen reilut 500 ja itse siirto vain jotain alle satkun.
 
Joo, sitten kyllä pitää kattoo uudestaan jos tääkin hoito menee reisille..josko se lääkärikin sit sille jo lämpeis. Alkamassa siis 4. ivf seuraavaan kiertoon joka alkaa nyt pääsiäisen aikoihin. Lyhyt kaava (aiemmissa pitkä) ja lääkkeenä bemfola (samaa kun gonal-f mutta halvempaa)+orgalutran mukaan kp6 lähtien.
 
Hiskias kiitos :heart: onpa ihana kuulla susta pitkästä aikaa. Mahtava juttu, että nyt pääsit siirtoon. Sydämestäni toivon, että tämä pieni tarraa tiukasti kiinni :heart:
Risukasa vielä niistä sivuvaikutuksista, mullakin siis oli sydämen tykytyksiä ja painontunnetta rinnassa viime keväänä ( mutta varmasti lievempiä ku Hiskiaksella koska oireet loppu heti ku käytön lopetin )kun dhea aloitettiin ja silloin lopetin käytön. Mutta marraskuussa päätettiin kuitenkin kokeilla uudelleen ja aloitettiin hitaasti pienin annoksin ja mulla ei oo ollu mitään sivuvaikutuksia enää ollenkaan. Ja annostus on siis ihan maksimissa 25 Mg *3 päivässä.
 
Tästä se lähtee käyntiin, 5.ivf hoito :) kysta oli hävinnyt kokonaan ja kaikki näytti hyvältä. 5 mm follikkeleita oli 3 kpl ja pienempiä pari. Kiirastorstaina, siis huomenna on kp 3 jolloin aloitan clomifenin ja femarin. Femar käytössä kp 3-6. Clomifen pidempään. Kp 5 alkaa menopur, joka toinen pv 150 iu. Ens viikon keskiviikkona ultra. Punktio saattaa olla jo joko ens viikon perjantaina tai sitten 13 pv maanantaina. Riippuen tietysti follikkeleiden kasvuvauhdista.Saatetaan harkita myös koko double stimulation hoidon läpivientiä, jolloin hoito jatkuis punktion jälkeen ja tulis uus punktio siitä n. Parin viikon sisään. Tuoresiirtoa ei tällä menetelmällä ole vaikka tehtäis vaan eka osio. Kaikki alkiot pakastetaan jotta varmistetaan optimaalinen tilanne siirtoon.Lääkäri kertoi, että tällä double stimulation hoidon ekasta vaiheesta on hänen 5:stä potilaasta jo 2 raskaana. :attn: 41 ja 43 vuotiaat. Mä tahdon uskoa, että tällä menetelmällä meille myös tulee pieni suloinen vauva. :saint:
Hyvää Pääsiäistä kaikille :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa kävin kurkkaamassa menoa täällä..

Helmikuun passiin ei edes päästy kun ei ollu alakerrassa kaikki kunnossa :/ Tänään sitten pitäisi ilmoittautua lääkkeelliseen passiin, mieliala on kyllä niin heittelevä etten tiedä mitä ajattelee. Uskoa ei enää jaksa, mutta onneksi viime käynnillä saatiin ylilääkärin siunaus, että meille voidaan vielä yksi hoitokierros tarvittaessa tehdä. Sitä ennen oli todella paska fiilis, kun päällimmäisenä mielessä oli vain se että tämä on nyt se viimeinen mahdollisuus..
 
Mä nyt "häiriköin" vieläkin tätä ketjua mutta Pötkylää odotellessa, pakko kysyä mikä tämä double stimulation on? En oo koskaan kuullukaan että näinkin voi tehdä :O Mikä sen tarkotus on, tai mihin sillä pyritään, kelle voidaan tehdä, parantaako se laatua tms.? (kyselyikä!) Ei löytyny oikein tietoo kun vähän jotain englanninkielistä...
 
Täällähän on ihan "hyviä" uutisia. Pötkylää odotellen, oot päässyt hoitoon ja näyttää hyvältä, JES. Kaikki peukut ja peukun vierustat pystyssä! :heart:
Hiskias, piinapäivillä, ja vielä parhaalla solulla ikinä(?). Voi kun olis mahtavaa jos tuosta alkais raskaus! Pääsiäistaikoja kehiin! :heart:
eeppula, vielä saatte kokonaisen hoitokierroksen, ja sitä ennen vielä lääkkeellinen pas. Ei sitä tiedä ees tarvitteko koko hoitokierrosta :heart:

risukasa, sullahan se amh arvo oli sitten hyvä (verrattuna tämän palstan immeisiin), eiks ollut?

Mulla vaan menossa näitä normikiertoja, ei mitään lääkkeitä tai hoitoja. Oli kuitenkin kp13 järkyttävä (siis taju meinas lähteä) kipu munasarjojen kohdalla (ovis?), mutta nyt nännit on ollut arat jo 5 päivää ja menossa kp20, eikä tuo nyt ihan mene yksiin. Kierto on siis ihan sekaisin, mutta kyllä on silti yritetty luonnollisesti ja useemmin kuin normisti, kun en siis ole mitään tikutellut.

Tsemppiä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla amh 2,7.. kuulema ihan hyvä tän ikäselle (37) mutta jotenkin jäi se olo että vähän alakanttiin ja oletuksena ois ollu parempi, kun ensin meinas fsh-annokseks 200 mutta sitten nostettiin 225:een kun selvis toi arvo.
 
Heippa,
sivusta hyppään kyselemään vähän tietoja, jos sopii...:)

Vaikuttaako matala amh kuinka hoidon suunnittelussa? Onko sillä merkitystä esimerkiksi lääkkeiden valinnassa tai annostuksessa? Tai lyhyen/pitkän kaavan valinnassa? Eikös julkisellakin mitata kyseistä arvoa?

Kyselen siksi, että ekasta ivf:tä 1 vain yhteen siirtoon soluja ja toisesta kahteen siirtoon, eikä folleja ylipäänsä kuin alle 10 molemmissa. Ikää on pian 34 ja diagnoosina endo. 3.ivf alkamassa ens kuulla, joten kannattaako mun pyytää tuota mittausta vai onko sillä oleellista merkitystä hoidon suhteen?
Kiitos tiedoista!:hug:
 
Hiskias, kiitos :heart: Kovasti onnea matkaan, kaikki varpaat ja peukut pystyssä että tämä hoito vihdoin toisi teille vauvan syliin!

Mä vähän jälkijunassa kommentoin teidän keskusteluja.

DHEA:sta: Minä söin niitä kahteen otteeseen 2-3 kuukautta putkeen. Sivuoireina oli ärtyneisyys/pinnan tiukkuus ja jonkun verran teki näppyjä naamaan. Muuten niistä ei tullut sen kummempaa, mutta ei niistä kyllä minun tapauksessani mitään apuakaan ollut.

Äiti Seiskanelonen oli pohdiskellut luovutettuja soluja... ajatuksesi kuulostaa kyllä ihan tutuilta, ei tämä minullekaan mikään itsestäänselvyys ollut. Sitä saa ja pitää prosessoida. Ja vaikka sanotaan, että pitää olla aivan varma luovarisolun käytöstä ennen hoitoon lähtemistä, niin kyllähän fiilikset silti aaltoilee, ihan vaan pelkästään lapsenkin haluamisen suhteen (tyyliin: mitä jos ei jaksakaan, jotain meneekin pieleen, pitäisikö tyytyä siihen mitä jo on...) Minulla ratkaiseva tekijä oli se, että a) en voi saada enää lapsia omilla soluillani (se on pakko jossain vaiheessa kohdata jos hoidot menee aina vaan pieleen), ja b) haluan silti lapsen. Sitten kun jonoon ilmoittautui samalla kun omat hoidot oli loppusuoralla, niin asiat vaan rullasivat eteenpäin ja nyt yhtäkkiä odotankin lasta :) Ja lapsen alkuperää tuli mietittyä paljon enemmän ennen kuin se konkretisoitui: nyt mahassani kasvaa minun lapseni. Toki välillä mietityttää miltä vauva näyttää yms, mutta se ei ole enää mikään kynnyskysymys.

Pötkylää odotellen, kovasti tsemppiä hoitoon, kuulostaa jännältä uudelta hoitomuodolta, toivotaan että se toimii :)

risukasa, mun korvaan sun amh-arvo kuulostaa oikein hyvältä, erityisesti kun olet yli 35-vuotias. Minkälainen FSH-arvo sulla on?

Sofi, minulle jäi semmoinen fiilis että FSH-arvo oli ehkä ennemminkin se määräävä tekijä hoitojen valinnassa, ainakin minun tapauksessani jossa kummatkin arvot olivat päin reisiä. Mutta kyllähän amh kannattaa mittauttaa, kertoo kuitenkin siitä minkälainen reservi on jäljellä.

Onnea ja tsemppiä jokaiselle! Rentouttavaa pääsiäisen aikaa!
 
Multa ei mitattu fsh:ta ollenkaan, käsitin siis että tää amh on oleellisempi..?!
Sofi, hyvin samalta kuulostaa miten mullakin meni ekat hoidot (1. hoito, vain yks siirto, 2. hoito kaks siirtoo).. ja myös endo. 3.ssa lisättiin annosta (150->225) ja sitten tulikin 31 solua. Kuulema juuri annoksen kannalta sillä arvolla on merkitystä, kun nyt 4. mennessä kysyin miten se muuttaa asioita.
Kyllä mun mielestä kannattaa yrittää pyytää mittausta, jos se mietityttää!
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran, että eikös ne julkisella voi kieltää hoidot, jos tuo amh on alle "viitteiden"? Että huomioikaa sekin. Mulle yksityisellä amh arvon takia maximi annos menopuria (450) eikä sittenkään kasvanut kuin yksi folli (mahtoiko sisältää ees solua).

Lempiviola: Joo niinhän se on, että se prosessi pitää käydä mielessä läpi. Onneksi nyt vielä ehtii sitä työstää ja ihmetellä. Mieli tosiaan muuttuu kuin tuuliviiri, riippuen näkökulmasta, kun noita luovutettuja miettii. Tottakai se on oma, jos se omassa mahassa kasvaa, vaikka sitten olis pyhästä hengestä tullut. :saint:
 
Äiti seiskanelonen :heart: toivottavasti teillä luomuilu toimisi...tsemppiä...
Sofi amh arvo vaikuttaa paljonkin hoidon suunnitteluun. Aiemmin sanottiin että lyhyt kaava tai flare up kaava olisi pitkää kaavaa parempi, nyt on tullut uutena toi double stimulation, joka poor respondereille ilmeisesti paras. Ainakin tulokset puhuu puolestaan ulkomailla. Vaikuttaa myös lääkkeiden valintaan. Menopur piikeistä on ilmeisesti paras vaihtoehto, sen annostusta helpompi säädellä kuin pergoveristä ja Siinä oli vielä jokin muukin syy minkä meidän lääkäri selitti, miksi pergoveristä parempi mutta nyt en muista mikä...taisi olla niin, että alkioiden laatu oli todettu paremmaksi menopurilla ja alkaneiden ja lapsen syntymään johtaneiden raskauksien määrä suurempi menopurilla kuin muilla lääkkeillä. Siis juuri kun katsotaan poor respondereita.
Lempiviola toivottavasti sulla raskaus sujuu hyvin, eikä vaivoja ole :)
Risukasa kiva kun kirjoitat tännekin. Double stimulation on uusi hoitomuoto. Vasta vuoden alussa on julkistettu tutkimustuloksia, jotka todella käänteentekeviä hoitoihin. Suomenkielistä infoa ei juuri löydy. Tässä yks hyvä artikkeli englanniksi http://aspirecongress.org/wp-content/uploads/2014/02/How-to-do-Double-Stimulation-and-Egg-Recovery-for-Poor-Responders-Yanping-Kuang.pdf
Tämä kaksivaiheinen hoito sopii erityisesti poor respondereille,kaikille joilla munasolureservi heikentynyt ja myös jos laatu ollut huono. Ideana ei ole suuret solumäärät vaan hyvä laatu. Saattaa siis olla ettei follikkeleita per punktio ole kuin pari.Tällä hoidolla estetään hoidossa joskus tapahtuva liian aikainen lh nousu ja samaten solutuho. Lääkkeenä ekassa vaiheessa siis clomifen kp 3 alkaen, femar kp 3-6, menopur 150 iu kp 5-6 alkaen joka toinen pv. Ultra kp 10 tienoilla. Ennen punktiota irrotuspiikkinä gonapeptyl ja pari päivää ennen punktiota ibuprofeenia, esim Buranaa 600 Mg tehostamaan ettei ovulaatio tapahdu liian aikaisin.Punktion jälkeen alkaa seuraavana päivänä uudelleen menopur 225 iu joka päivä ja femar menee 8 pv, sitten kun 1 follikkeli suurempi tai yhtä suuri ku 18 mm tai kolme follikkelia 16 mm tulee toinen punktio. Punktiot tehdään siis hiukan aiemmin kuin on totuttu. Syynä että kun ikää tulee lisää naisen kierto nopeutuu ja follikkeli pitää punktoidaan aiemmin, sekin estää atoptoosia eli solutuhoa . Kakkosvaiheeseen lähdetään, jos ekan punktion jälkeen munasarjoissa enemmän kuin 1 pienempää follikkelia. Ekassa punktiossa jätetään munasarjoihin kaikki alle 10 mm follikkelit.
Tällä hoitomenetelmällä on ulkomailla ollut mielettömän hyvät tulokset poor respondereille.Raskauksia paljon sellaisille, joilla hoitoja jouduttu tuloksetta keskeyttämään tai alkiot olleet huonolaatuisia. Tätä hoitoa on nyt alettu kokeilemaan Suomessa. Ja tosiaan ton meidän lääkärin "testiryhmässä", johon myös meidät halusi, on 5:stä raskaana jo 2. Lääkäri kertoi myös, että joku aika sitten hänellä oli potilas, jolle tehtiin clomifen stimulaatio, saatiin vain yksi follikkeli kasvamaan, punktoitiin kun se 18 mm solu hedelmöittyi,tehtiin pas ja siitä alkoi raskaus.
Ja tuoresiirtoja ei siis ole. Halutaan varmistaa, että kohdunlimakalvon tilanne on varmasti optimaali siirtoa ajatellen ja siksi pas. Tässä sulle tiivistettynä double stimulation.

(.) tänään alkoi clomifen ja femar :)
 
Viimeksi muokattu:
Okei, kiitos Pötkylä, selvensi jo paljon! Pitääkin seuraavaks pommittaa lääkäriä kysymyksillä aiheesta...
Oisko muuten tosta menopur-tutkimuksesta jotakin lisätietoo? Yritin viimeks kysellä tästä siellä suunnittelussa ja niistä parhaista raskausluvuista (vai oliko se vähäsimmistä keskenmenoluvuista?) mut se lääkäri vaan kuittas nopeesti jotain et "ei niitä sillei voi suoraa verrata eikä tutkia" tms.! Enkä sit kehdannu alkaa inttäänkään kun ei ollu tarkempaa tietoo.
Voihan se osin olla aika yksilöllistä, mikä kelläkin tekee parempia.. mulla on tähän mennessä menopurilla tullu ne rupuimmat (yleensä kai just päinvastoin) ja parissa seuraavassa oli pergoveris gonalin tai puregonin ohessa. Nyt siis pelkkää fsh:ta. Nähtäväks jää tuleeko nyt sitten kaikkien aikojen paskimmat...vai onkohan kaikki ihan silkkaa sattumaa, minkä laatunen erä millonkin valikoituu.
 
Olen toivonut toista lasta nyt toista vuotta. Ensimmäinen lapsi sai luomuna alkunsa alle vuodessa. Olen hänestä joka päivä syvästi kiitollinen.

Olen 30+ eli iän puolesta en ole hedelmällisen tieni lopussa. AMH kuitenkin vain 1.0 kun taas FSH normaali.*

Ongelmana on se,että IVF hoidoissa on selvinnyt,että munasolujeni laatu on erittäin huono ja raskaus on hyvin epätodennäköinen.

Kaksi IVF hoitoa on keskeytetty,sillä yksikään kerätystä noin 20 munasolusta ei ole ollut siirtokelpoinen. Kolme kokenutta tapaamaani lääkäriä ovat kaikki ihmeissään. Munasolut eivät aktivoidu LH huipussa tai jos hedelmöittyminen onnistuu niin solun kehitys on epänormaalia.

Kaipaisin todella vertaistukea. Kokemuksia onnistumisesta vastaavan tilanteen jälkeen. Vaikuttaa siltä,että kaikki vastaavaa kokeneet ovat siirtyneet esim. luovutetuihin munasoluihin.

Koen käyväni läpi kriisiä ja olevani kriisin pohjalla. Tunteeni seilaavat edestakaisin hyväksynnästä vihaan,kateuteen ja epätoivoon. Tuntuu,etten pääse tilanteen työstössä eteenpäin vaan haluan kieltää,että tämä tapahtui minulle.

Haluan uskoa,että saan vielä toisen biologisen lapsen enkä pysty kohtaamaan tilannetta. Toivon vain,että voin unohtaa kaiken, että kohta tämä painajainen on takana ja olen onnellisesti pitkällä raskaana.

En kestä että tämä tapahtui minulle ja haen jotain oljenkortta johon tarttua etten hukkuisi suruun ja epätoivoon..että moni on kuitenkin tullut 3/4/5 tuore IVF myötä raskaaksi.

Onko täällä ketään muita kohtalontovereita?
 
Viimeksi muokattu:
Ollaanpas täällä aktiivisia! Mainiota :).

Sofi12, kyllä se amh antaa jonkin verran tietoa siihen, miten hoidetaan. Itselläni se mitattiin julkisella, arvon ollessa surkea 0,3 mutta julkinen päätti kuitenkin hoitaa, koska fsh oli normaali. Tehtiin 3 hoitoa ja ekan hoidon jälkeen dheat käyttöön, jolla yritettiin saada laadukkaampia soluja. Lääkemääriinkin tuo amh vaikuttaa, kun antraalifollikkeleita ei ole, niin ei hyperiäkään tule, jolloin lääkemäärä voi olla vaikka sen maksimit 450.

eeppula :wave:. Tsemppiä pasiin!

Pötkylää odotellen, niin mielenkiintoinen tuo sinun hoito! Toivottavasti tämä on nyt se "The hoito" :heart:

Mimosa2013. Voimia kiviselle tielle :heart:, pahimpaan lapsettomuuskriisiin auttaa vain aika, niin pirulliselta kuin se kuulostaakin.

(.) PP7, eikä tunnut missään, paitsi välillä pumpussa :LOL:. Epäilen kortisonin sivuvaikutukseksi. Testitkin unohtui ostaa, joten himotestaaja ei pääse toteuttamaan itseään. Mullehan ei kelpaa testeiksi kun PC:n liuskat, vaikka ne vakiosti jostain syystä näyttää aina viivanpaikkaa.
 
Hiskias Mä täällä peukuttelen että sun pumppu oireilee raskauden takia :heart:

(.) tänään oli uä. Lääkäri joutui pohtimaan pitkään kumman päivän määrää Punktioon, päätyi maanantaihin. Sanoi, että noiden lääkkeiden mitä ollut käytössä pitäisi estää ennenaikainen solutuho. Mulla kun ollut sitä aiemmin.Nyt oli siis yksi follikkeli 15,5 mm ja kolme pienempää 6-8 mm. Lääkäri päättää maanataina jatketaanko punktion jälkeen stimulaatiota ja onko uus punktio. Määräsi varmuudeksi jarrut vaikkei tässä double stimulationissa niitä normaalisti ole, mutta nyt mun kohdalla lääkäri katsoi sen turvallisemmaksi ja varmistukseksi. Cetrotidet alko tänään ja jatkuu pe asti. Menopur oli vielä tänään 150 iu ja pe myös. Clomifen jatkuu pe asti. Buranaa otetaan pe,la ja su. Se estää myös ovulaatiota ennenaikojaan. Irrotuspiikkinä gonapeptyl lauantaina. Lisäksi mulla oli kohtuontelossa nestettä, johon sain antibiootit. Kkefexin ja sunnuntaina alkaa flagyl. Punktiossa saan iv antibiootteja estämään tulehdusta ja jatkan per Os antibiootteja vielä muutaman päivän punktion jälkeen.
Ei siis helpolla päästä taaskaan. Jännittää ja pelottaa ihan mielettömästi. Niin toivon, että vihdoin saadaan hyvä solu joka hedelmöittyy ja joka sitten voidaan siirtää toukokuun lopulla:saint:
 
Moi!
Olen seurannut tätä ketjua vuoden päivät ja lukenut jokaikisen sanan, alusta alkaen ja oppinut, surrut, iloinnut ja saanut lohtua niin monen teidän tarinasta. Vaikka en olekaan aiemmin kirjoittanut, halusin nyt tämän päiväisen ultran jälkeen tulla kertomaan oman tarinani, sillä tiedän kuinka tärkeää itselleni oli matalan amh- tuomioni jälkeen löytää onnistumistarinoita. Olen siis 36-vuotias ja olemme yrittäneet tulla raskaaksi vuodesta 2013. Tutkimuksissa selvisi, että kaikki muu oli vallan mainiossa kunnossa, paitsi että mulla oli hyvin matala amh, alle 0,2. Julkisella meille luvattiin yksi ivf hoito, pitkin hampain kun onnistumisen mahdollisuus oli kuulemma alle 5%. Lääkäri myös sanoi, että yksityiselle meneinen olisi rahan tuhlausta. Kaikki odottaminen ja lohduttomuus kulminoitui siihen, kun suurista annostuksista huolimatta munasoluja ei kasvanut kuin yksi ainokainen, rupunen, ja siirryttiin inseminaatioon.

Inseminaatiopäivänä kävi ilmi, että miehellä ei ollutkaan siittiöitä kovin paljon, varsinkaan liikkuvia ja kerrottiin, että inseminaatio tehtiin liian aikaisin, ja että optimaalisin päivä olisi ollut vasta sunnuntaina, inssi tehtiin siis perjantaina.

Noh joka tapauksessa, niinhän siinä kävi, että se yksi rupunen oli se juuri oikea ja tarvittava munis ja raskaustehti näytti vahvaa plussaa jo ennen testipäivää ja tänään ultrassa näkyi 7+4rv pikkuinen jonka sydän löi hurjaa tahtia.

Olin henkisesti yrittänyt valmistautua pitkään ja kiviseen tiehen ja lahjamunasoluihin, koska missään vaiheessa ei mikään vaikuttanut toiveikkaalta. Nyt olen ällistynyt ja toivoisin, että edes joku voi saada tästä tarinasta pienen toivonkipinän. Alle 0,2 ei ole maailmanloppu. Ja kun lääkärit sanovat että seuraavat hoidot olisivat rahan tuhlausta...ja pah.

Ihanaa, aurinkoista kevättä teille kaikille ja kiitos tarinoidenne jakamisesta, sain niistä voimaa kestää elämää <3
 
Pötkylää odotellen, tsemppiä maanantain punktioon!

PrettyPirate, Onnea plussasta :heart: Mukava kuulla, jos meidän jorinoista on ollut vertaistueksi ja tsempiksi =)

(.) PP9, ei haamun haamua. Kävin jo tänään PP11 veritestissä sillä ajatuksella, että saisin lopettaa lääkkeet. Tulos alle 3 :headwall:. Tästä alkaa matka kohti viimeistä pasia.
 

Yhteistyössä