Alotin nyt vähän lisävitamiinien ja -ravinteiden käytön, tai siis kaikenlaista olen käyttänyt ennenkin mutta nyt olen lueskellut kaikenlaista taas enemmän ja lisäsin nyt valikoimaan N-asetyyli-kysteiinin (NAC) L-Karnitiinin ja Glutationin. Ovat antioksidantteja ja niitä on jonkun verran tutkittu ja vissiin on tuloksiakin ihan hyviä. Samaa linjaa Ubikinonin kanssa että auttaa jos auttaa ja uskoo ken tahtoo. Mutta siis mä olen tällainen lisäravinnetyyppi muutenkin
Mutta siis ei kai antioksidanteista pitäis mitään haittaakaan olla ja toisaalta jonkun verran olen lueskellut tästä oksidatiivisen stressin (happiradikaalit) vaikutuksesta munasoluihin.
Miesten Sermatrop-valmisteessa on näitä juuri samoja em ainesosia ja sillä on ainakin siittiöiden oksidatiiviseen stressiin (ja sen myötä dna-fragmentaatioon) hyviä tuloksia ihan lääkäreidenkin mukaan ja meidänkin kokemuksen mukaan, meillä oli siis spermassa aiemmin tuo ROS (reactive oxygen species) -arvo korkea mutta normalisoitui tuon valmisteen käytön myötä.
Näiden lisäks käytössä tietty perus B, sinkki, D, omegat, seleeni, C-voita, gelee royale yms ja sitten se Inofolic missä nyt on osittain näitä samojakin. Täytyy vielä kysellä huomenna mitä lääkäri on mieltä mutta tuskin se sen kummemmin on ehkä mitään mieltä