Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

vierailija
Heltsuli Tsemppiä ❤ Minun amh oli viime mittauksessa 0,23. Afc oli hoidon alussa 11, 4 punktoitiin ja kaikissa 4 oli solu, 1 ehkä raaka. Saapa nähdä miten käy, olen jo valmistautunut pettymykseen.. mutta myös toiveikas. Seuraavan hoidon lääkitykseen aion vaatia muutoksia ja täällä kyssissä missä punktio tehtiin, niin oltiin myös sitä mieltä, että olisi voinut heti aloittaa 300 annoksella gonalin.
 
vierailija
Itse en todennäköisesti lähde lahjasoluihin. Koska olisin halunnut oman lapsen geneettisesti. Ymmärrän, että kun lapsen kantaa ja synnyttää, niin onhan se oma, mutta olisin halunnut, että lapsi näyttäisi minulta ja että se olisi minun geeneistä tehty..
 
Heltsuli Tsemppiä ❤ Minun amh oli viime mittauksessa 0,23. Afc oli hoidon alussa 11, 4 punktoitiin ja kaikissa 4 oli solu, 1 ehkä raaka. Saapa nähdä miten käy, olen jo valmistautunut pettymykseen.. mutta myös toiveikas. Seuraavan hoidon lääkitykseen aion vaatia muutoksia ja täällä kyssissä missä punktio tehtiin, niin oltiin myös sitä mieltä, että olisi voinut heti aloittaa 300 annoksella gonalin.
Sitä tarvitaan ja valtavasti. Tuo tuloksesi vaikuttaa toivekkaalta, kuitenkin neljä mahdollisuutta.

Meillä on suunnitteilla siirtää hoidot ovumiasta KYS :n. Jos vaikka saataisiin sielä vielä ivf hoitoja. Ovumia ilmoitti ettei anna enää suurremmalla annoksella ivf. Kokeilimme kahdesti ivf menoa, mutta yhdesti siihen punktioon edettiin. Ensimmäisellä kerralla gonal-f annoskoko 225 ja toisella yrittämällä 300. Molemmilla kerroilla vain kaksi palluraa. Eka muuttui inssiin ja olen ihmetellyt et miksi huonon vasteen vuoksi ei toistakin yritetty sitten inssinä vaan mentiin punktioon. Toinen pallura hävisi punktion aikana ja toinen saatiin talteen, mutta ei selvinnyt yöstä, aamulla sain musertvan puhelun. Toiveissa siirtää hoidot KYS ja saada siellä vielä ivf.. Saa nähdä miten käy.. Tässä kierrossa oli letrot apuna ja ovis jäi vkl alle, joten eipä lähdetty inssiin.

Yhdyn vielä tuohon, et lapsi geneettisesti oma. Tämäpä juuri, näin sen itsekkin toivoisin olevan. Hassua olisi ajatella et lapsessa on mieheni solut, mut jonkun muun naisen muut jutut. Miten sen voisi hyväksyä täysin omaksi lapsekseen jos kuitenkin se on jonkun muun? Lapsella on oikeus tietää keneltä on solunsa saannut, mut vanhemmilla ei. Entäpä jos lapsi haluaakin selvittää solujen antajansa ja hylätä kasvatti äitinsä tai vastaavasti käydä solun antajaa pitämään yhteyttä. Kyllähän minuakin kiinnostaisi mitä mahdollisesti sieltä perisi, esim. mitä sukurasitteita löytyy yms. Hirveätä ajatella jos joku täräyttää et ihan on äitinsä näköinen, johon sit voisi todeta et kannoin kyllä, mut siinä ei oo mitään minusta. Oonkin ajatellut et miten hassua, et suomessa on sijaissynnytys kiellettyä, mut tavallaahan tämä lahjasolu sen mahdollistaa. Kannat kuitenkin jonkun muun lasta sinäälänsä mistä saat kuitenkin oman. Lapsella on kuitenkin mahdollisuus tutustua biologiseen äitiin.. Ehkä vähän kaukaa haettua, mut kaikkea sitä tulee mietittyä.. Enkä kyllä osaisi ajatella, et siskoilta pyytäisin soluja. Toisaalta ovat molemmat itseäni vanhempia, joten eivät taitaisi iän puolesta kelvata lahjoittajiksikaan. Hassua olisi ajatella et sisko on mahdollistanut tilanteen. Mut ihanaa kun on niitä jotka antavat sisaruksilleen mahdollisuuden ja se, että niitä lahjottajiakin on! Tärkeän asian puolesta!
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Heltsuli;

Minkä ikäinen olet? Oletko käynyt siis julkisessa nuo ivf hoidot? Hyvin samoja mietteitä lahjasoluista. Mutta jos minulla olisi sisko, ja häneltä soluja olisin saanut, niin käyttäisin sen mahdollisuuden, koska silloin lapsella olisi omia geenejä, eikä se minusta olisi outoa..
 
vierailija
Sitä tarvitaan ja valtavasti. Tuo tuloksesi vaikuttaa toivekkaalta, kuitenkin neljä mahdollisuutta.

Meillä on suunnitteilla siirtää hoidot ovumiasta KYS :n. Jos vaikka saataisiin sielä vielä ivf hoitoja. Ovumia ilmoitti ettei anna enää suurremmalla annoksella ivf. Kokeilimme kahdesti ivf menoa, mutta yhdesti siihen punktioon edettiin. Ensimmäisellä kerralla gonal-f annoskoko 225 ja toisella yrittämällä 300. Molemmilla kerroilla vain kaksi palluraa. Eka muuttui inssiin ja olen ihmetellyt et miksi huonon vasteen vuoksi ei toistakin yritetty sitten inssinä vaan mentiin punktioon. Toinen pallura hävisi punktion aikana ja toinen saatiin talteen, mutta ei selvinnyt yöstä, aamulla sain musertvan puhelun. Toiveissa siirtää hoidot KYS ja saada siellä vielä ivf.. Saa nähdä miten käy.. Tässä kierrossa oli letrot apuna ja ovis jäi vkl alle, joten eipä lähdetty inssiin.

Yhdyn vielä tuohon, et lapsi geneettisesti oma. Tämäpä juuri, näin sen itsekkin toivoisin olevan. Hassua olisi ajatella et lapsessa on mieheni solut, mut jonkun muun naisen muut jutut. Miten sen voisi hyväksyä täysin omaksi lapsekseen jos kuitenkin se on jonkun muun? Lapsella on oikeus tietää keneltä on solunsa saannut, mut vanhemmilla ei. Entäpä jos lapsi haluaakin selvittää solujen antajansa ja hylätä kasvatti äitinsä tai vastaavasti käydä solun antajaa pitämään yhteyttä. Kyllähän minuakin kiinnostaisi mitä mahdollisesti sieltä perisi, esim. mitä sukurasitteita löytyy yms. Hirveätä ajatella jos joku täräyttää et ihan on äitinsä näköinen, johon sit voisi todeta et kannoin kyllä, mut siinä ei oo mitään minusta. Oonkin ajatellut et miten hassua, et suomessa on sijaissynnytys kiellettyä, mut tavallaahan tämä lahjasolu sen mahdollistaa. Kannat kuitenkin jonkun muun lasta sinäälänsä mistä saat kuitenkin oman. Lapsella on kuitenkin mahdollisuus tutustua biologiseen äitiin.. Ehkä vähän kaukaa haettua, mut kaikkea sitä tulee mietittyä.. Enkä kyllä osaisi ajatella, et siskoilta pyytäisin soluja. Toisaalta ovat molemmat itseäni vanhempia, joten eivät taitaisi iän puolesta kelvata lahjoittajiksikaan. Hassua olisi ajatella et sisko on mahdollistanut tilanteen. Mut ihanaa kun on niitä jotka antavat sisaruksilleen mahdollisuuden ja se, että niitä lahjottajiakin on! Tärkeän asian puolesta!
Onko sulle tehty pitkällä kaavalla? Noin vähäinen määrä voisi viitata siihen, että siellä on ehtinyt jo johtofolli valikoitua minkä seurauksena ei enempää kuin yksi - kaksi kasva. Pitkässä kaavassa aloitetaan jarrut sumutteena jo edeltävässä kierrossa. Näin sieltä ei mikään valkkaannu ja saadaan isompi satsi usein.

Minusta sinua on hoidettu aliarvoisesti. Tietenkin se on itsestä kiinni miten sitä jaksaa sitten taistella hoitoja itselleen.

Tämä nyt näin 12v lapsettomuuden ja useiden hoitojen kokemuksella.
 
Olen itse täyttänyt tänä vuonna 32 ja puoliso on vuoden vanhempi. Siskoni ovat jo jonkun matkaa yli 40 niin eivät iällisesti taida sopia lahjoittajiksi. Nämä kaksi ensimmäistä hoitoa ollaan käyty julkisella. Meidän paikkakunnalla ei tehdä lapsettomuushoitoja lainkaan, joten maksusitoomuksella lähdimme ensiksi ovumiaan. Mitään ei olla tehty pitkällä kaavalla, eikä sellaista vaihtoehtoa ole edes tarjottu. Ongelmana taitaa vain olla tällä hetkellä se, et puoliso tuntuu käyvän jarruttamaan vaihdosta. Eikä hän ole asiasta kovin innokas puhumaakaan, tarjosin myös vaihtoehtoa et laitetaan koko projekti jäihin, mut sekään ei kelvannut. Yritäppä tässä sitten tasapainotella.
 
vierailija
Nyt vissiin siirron jälkeinen päivä 3. Ei kyllä mitään outoa ole voinnissa.... Milloinkahan oireet pitäisi alkaa jos olisi raskautunut? Millon voisi tehdä testin? 26.4 taisi olla virallinen päivä... Mikäs tilanne siellä? Harmittaa kun stressasin siirtoa niin pahasti etten nukkunut edeltävänä yönä ja päivänkin jännitin, samoin kävi siirron jälkeiselle päivälle....
 
Mulla taisi olla kiinnittymistuntemuksia heti siirtoa seuraavana päivänä (en tajunnut sitä toki silloin), mutta sen jälkeen ei juuri mitään. Positiivisen testin tein tasan viikon siirron jälkeen (siirto oli maanantaina ja seuraavan viikon maanantaina testi oli pos). Tuohan oli silloin eka testi jonka tein. Eli kunhan jaksat vielä muutaman päivän, voit jo halutessa testiä kokeilla😇

Täällä sumuttelut käynnissä ja mahdollisesti ensi viikon torstaina alkaa sitten pistelyt. Fiilis ihan ok, mutta en oikein tiedä mitä tästä kerrasta pitäisi odottaa.
 
vierailija
Tässä justiin mietin, milloin testaisin... Tuoresiirrosta nyt 6päivää, siirtopäivää en ole laskenut. (4 päiväinen alkio) Nippailuja tuntunut kohdun seudussa vasemmalla ajoittain, ei kovasti, muutamana päivänä. Välillä menkkamaisia lieviä tunteita kohdussa.. Tissit ehken hieman kipeät eilen ja tänään. Hmm.. Luonnollinen kierto alkaisi 23.4, testipäivä 26.4.
 
vierailija
Nyt tuli paperiin vaaleanpunaista vuotoa! Alkaako menkat etuajassa vai mikä on.... 23.4 alkaisi jos kierto olisi normaali. 🙄 Ikinä ei tiputtelua minulla ole ollut... Ei ole menkkaoireita...
 
vierailija
On käytössä. Oon jo ihan masentunut. Illalla tuli paperiin selvemmin hieman, nyt kun kävin wc ni hyvin hyvin vähän, mut erotti et ei ollu pelkkää valkovuotoa, vaan oli haalean pun. sävy.
 

Yhteistyössä