Alaselkäkipuja, raskaana ja töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siru

Vieras
Sanokaa nyt mitä teen, olen raskaana vasta viikolla noin 18 ja minulla on tosi kovia alaselkäkipuja. Töissä pitää seisoa paljon, samaten istua koneella, joten kahdeksan tunnin jälkeen selkäni on niin kipeä etten kotona pysty tekemään mitään. Loppuviikosta lonkatkin on niin kipeät, että pelkkä kävely tekee kipeää:( Viikonloppuisin ei ole kipuja jos en kävele tai seiso paljon, eli lepo auttaa. Minulla olisi töitä vielä pari kuukautta enkä millään haluaisi olla sieltä pois. (koitan pedata itselleni töitä jatkossakin)

Eli olisko jotain mikä auttaisi tuohon kipuun vai onko odotettavissa että se vain pahenee raskauden edetessä? Ymmärtääkö pomo jos sanon etten pysty tulemaan töihin kun selkä on niin kipeä:(

Edellisessä raskaudessa nuo lonkka ja selkäkivut alkoivat vasta ihan viimesillään....

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se luuston löystyminen on hormonaalista. Ota saikkua.

Ensinnäkin, saako saikkua tuolla perusteella? Antaako se minusta "lusmuilevan" kuvan jos jään saikulle, mitä työkaveritkin ajattelee?? Ja toisekseen, auttaako se saikku, että pystyn taas vaikka parin päivän päästä takaisin vai onko minun koko loppuraskaus nyt tätä???

En millään haluaisi jäädä kotiin:(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taukojumppaa ja pientä jaloittelua välillä, joku tyyny selän taakse( lämpötyyny), banadolia särkyyn, venettelyä ja voimistelua

Jaloittelua tulee ihan luonnostaan, venyttelen, Panadol ei auta kipuun, se on niin kovaa. Lämpö tuntuu hyvälle, mutta auttaa vain hetken:(

Alkuperäinen kirjoittaja Siru:

Ensinnäkin, saako saikkua tuolla perusteella? Antaako se minusta "lusmuilevan" kuvan jos jään saikulle, mitä työkaveritkin ajattelee?? Ja toisekseen, auttaako se saikku, että pystyn taas vaikka parin päivän päästä takaisin vai onko minun koko loppuraskaus nyt tätä???

No ei se ole sinun sisusta kiinni, jos kipu on todellista.

Niin, ei kai tämän kanssa kovin kauan jaksa:( Minä olen aina sanonut, että raskaus ei ole mikään sairaus ja salaa hymistellyt aikaisin saikulle jääneille, HÄVETTÄÄ!! Sen siitä saa...

Niin, ei kai tämän kanssa kovin kauan jaksa:( Minä olen aina sanonut, että raskaus ei ole mikään sairaus ja salaa hymistellyt aikaisin saikulle jääneille, HÄVETTÄÄ!! Sen siitä saa...

No ei se mikään sairaus ole, mutta ihan tapauskohtaisesti ja raskaudesta ja ihmisestä riippuen se saattaa kyllä aiheuttaa kipuja. Mä en ottas sitä riskiä, että pilaisin selkäni.

Mulla kivut on alkaneet molemmissa raskauksissa melkein saman tien, kun testi on näyttänyt positiivista, eli se ei varsinaisesti ole liittynyt edes painavaan vatsaan. Sitä voi olla muiden vaikea uskoa. Mulla on selkä huonona edelleen ja kaduttaa se vähä, mitä nostelin raskausaikana. Ajatelkoot muut lusmuksi, mutta haluan pystyä kävelemään vielä eläkeläisenä.

ite teen varasto/trukkihommia työkseni,olin jollekkin viikolle 27 (?) asti töissä,tukivyö olis kai jotenkin auttanu mutta sekin jäi hankkimatta.
seisoin kans melkein kokopäivän,betonilattia on murhaa jaloille ja lonkille muutenkin.
oli yksinkertaisesti pakko jäädä saikulle jo toukokuussa kun la oli elokuussa.
saatoin jaksaa muutaman tunnin aamusta tehdä hommia normaaliin tapaan mutta sitten iski lonkkiin ja jalkoihin.
hae ihmeessä sairaslomaa,mulla oli työsuhde kestäny sen verran vähän aikaa jolloin sain sairaslomalta palkan 4kk ajalta ja sitten sairaspäivärahaa kelalta.

ja mulla työnantaja oli sama mieltä siitä että mun on turha olla töissä kun siitä työnteosta ei tule mitään..olin ku kitisevä etana :laugh:
ja kannattaa sanoa siitä neuvolassa,ja mennä neuvolalääkärille.
työterveyslääkäri sanoi vaan "raskaus ei ole sairaus" :kieh: eikä antanu kun 3päivää saikkua |O

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ja kannattaa sanoa siitä neuvolassa,ja mennä neuvolalääkärille.
työterveyslääkäri sanoi vaan "raskaus ei ole sairaus" :kieh: eikä antanu kun 3päivää saikkua |O

Aika tyhmää. Ne kivut on kyllä oikeesti ihan todellisia. Kyllä siitä on sairas olo, eikä työnteosta tule mitään, jos selkään pistää kuin siin ois kirves pystyssä.

ainakin mulle neuvolalääkäri sanoi että hyvä jäädä pois jos ei oikeasti pysty hommiaan hoitamaan.
ja mulle hymisteltiin siitä saikulle jäämisestä,tosin yhdelläkään heistä ei ollut lapsia joten tuskin tiesivät mitä se on.
sain jopa kuulla siitä että sain TYÖTUOLIN! :laugh:

mulla tuppas iskiaskipuja niin etten päässy tuolista ylös,olipa sitten kivaa lähteä hakemaan apua siinä kauan parjatussa tuolissa istuen

Yhteistyössä