Alkuraskaus ja lupaus ylennyksestä töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UNELMATYÖ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UNELMATYÖ

Vieras
Sain kahdet mahtavat uutiset tällä viikolla:
Maanantaina sain plussan raskaustestiin ja tiistaina töissä luvattiin että määräaikainen työsuhteeni vakinaistetaan joulukuun alussa kun määräaikaisuus loppuu. Lisäksi saan koulutukseeni täydellisesti sopivan työnkuvan ja palkankorotuksen.

Nyt minua ahdistaa se, että mitä jos en saakaan ylennystä kun luultavasti siinä vaiheessa kun sopimus allekirjoitetaan, niin olen erittäin näkyvästi raskaana.

Ja toinen asia mikä minua ahdistaa, on se että jos saankin työsopimuksen (se allekirjoitetaan aiemmin tai työnantaja kokee velvollisuudekseen tarjota työtä joka tapauksessa (mikä hänen velvollisuutensa onkin)), niin en pysty tekemään töitä kuin pari kuukautta ennen äitiyslomaa. Silloin taas koen pettäväni työnantajani, koska työpanokseni varaan lasketaan todella paljon pienessä yrityksessä.

Tiedän että minun pitäisi iloita kahdesta ihanasta uutisesta, mutta mieltäni siis painaa huoli siitä, etten saa paikkaa tai että en pysty täyttämään minulle asetettuja odotuksia. Tällainen pohdinta on kai niin tyypillistä naisille. Samassa tilanteessa mies varmasti vain pyytäisi lisää liksaa kasvavaa perhettä varten.

Rohkaiskaa minua jookos!!!

kyllä työnantaja tietää että jos on palkannut hedelmällisessä iässä olevan naisen, on mahdollista että raskaaksi tulee. sähän olisit poissa varmaan max 3 vuotta, kun taas vakityö mitä tarjotaan voi kestää vuosikymmeniä! mulla oli vähän samanlainen tilanne eikä mitään ongelmia tullut. mulle tarjottiin työtä ja samlla viikolla raskaustesti +. menin töihin ja jäin äitiyslomalle kun aika oli. ei siinä sen kummempaa. eikä työnantajakaan nurissut.

ja toisekseen. keskenmeno voi tulla. sun täytyy kertoa raskaudesta vasta 2kk ennen ä-lomaa.

ammattiliitot on taistelleet paljon että ovat nämä syrjimättömät oikeudet naisille. ei sitä nyt kannata vesittää sillä että itse alkaa toppuutella. sinulla on oikeus hankkia lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Oliko sillä ylennyslupauksella todistajia?

Samaa mietin minäkin, koska työnantajat saattaa olla tosi ketkuja. Kannattaisiko puhua tuosta lupauksesta muiden työntekijöiden kuullen , niin sulla on todisteita, jos menee tappeluksi.

Yhteistyössä