alaosasto:mikä nimi 'kaunein' opettaa lapselle?

Hei,

nyt ollaan tultu vaiheeseen jolloin lapsi (1,3v) osoittaa nenää, napaa, massua jne. kuullakseen mikä mikin on. Nyt äitinä olen 'vaikean valinnan edessä' millä nimellä kutsua alaosastoa- mielestäni pylly on hyvä ja pippeli ok- mutta onko pimppa sitten oikea ja 'kaunis' sana. Onko muita kauniimpia sanoja?
 
siis miksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 15:24 Äippä kirjoitti:
Meillä on pippeli, pimppi ja pylly. Mun mielestä pimppa ja pimpsa ei sovi pienelle lapselle.
miksi ei pimppa / pimpsa -sanat sopisi pienelle lapselle??
Meillä ainakin on pimppa ja pippeli

:wave:
ja mielestäni noissa sanoissa ei ole mitään miksei ne sopisi pikkulapsen suuhun....

outoa....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 15:50 siis miksi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 15:24 Äippä kirjoitti:
Meillä on pippeli, pimppi ja pylly. Mun mielestä pimppa ja pimpsa ei sovi pienelle lapselle.
miksi ei pimppa / pimpsa -sanat sopisi pienelle lapselle??
Meillä ainakin on pimppa ja pippeli

:wave:
ja mielestäni noissa sanoissa ei ole mitään miksei ne sopisi pikkulapsen suuhun....

outoa....
ei munkaan mielestä sovi. kimppa pimppa yök ja pimpsa on muuten vaan rivon kuulonen. pimppi on ok.
 
Minusta myös ihan vaan pylly, pimppi ja pippeli. Nuo ovat kuitenkin jotakuinkin oikeat sanat (eikä mitään väännöskiä pimpsukoita ja kiksuloita), eikä niissä minusta ole mitään rumaa.

Ja ruma sana sanotaan niin kun se on, kakka on kakkaa ja pippeli on pippeli eikä siinä sen ihmeempiä.
 
siis miksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 16:49 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 15:50 siis miksi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 15:24 Äippä kirjoitti:
Meillä on pippeli, pimppi ja pylly. Mun mielestä pimppa ja pimpsa ei sovi pienelle lapselle.
miksi ei pimppa / pimpsa -sanat sopisi pienelle lapselle??
Meillä ainakin on pimppa ja pippeli

:wave:
ja mielestäni noissa sanoissa ei ole mitään miksei ne sopisi pikkulapsen suuhun....

outoa....
ei munkaan mielestä sovi. kimppa pimppa yök ja pimpsa on muuten vaan rivon kuulonen. pimppi on ok.
no eipä ole moiset kimppa pimppa jutut käyny edes miekessä...no ehkäpä annan lapseni kuitenkin sanoa pimppa, sen enempää kimppa-pimppa jutuista kertomatta.... :LOL:
 
Miili harmaana
Meillä on pimppi, pippeli ja peppu. Musta pylly on "ruma" sana, mut nää varmaan juontaa juurensa omast lapsuudesta, eli ne on kelvollisia nimityksiä, mitä kotona käytettiin.
 
anu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 12:01 calvero kirjoitti:
Mummoni opetti aikoinaanettä ETUPYLLY JA TAKAPYLLY! Siis tytöllä! :)
Sama täällä, siis mummi! Meillä ei vielä ihan ajankohtainen, mutta aloin miettiin asiaa kuitenkin. Pymppä (pylly) meillä on jo ollut käytössä..varmaan sanat pimppa ja kiku, kikuli, pippeli tms.
 
2004
Mulla on taipumus vähän väännellä sanoja, joten meidän tytöllä on pimpero ja peppu/pylly. Kyllä varmaan sitten isompana käytetään sanaa pimppi. Pojilla on pippeli.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 21:25 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 21:12 Miili harmaana kirjoitti:
Meillä on pimppi, pippeli ja peppu. Musta pylly on "ruma" sana, mut nää varmaan juontaa juurensa omast lapsuudesta, eli ne on kelvollisia nimityksiä, mitä kotona käytettiin.
Samaa olin kirjoittamassa. :D
Mun mielestä peppu on ruma sana, kun siitä tulee mieleen peppuseksi. Pylly on mun lapselle sopivampi nimitys.
 

Yhteistyössä